abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137345813
Was hier al een topic over?

http://www.volkskrant.nl/(...)0-euro-genaaid.dhtml
quote:
Vandaag stemt de Tweede Kamer over de verlaging van het Witteveenkader, de fiscaal aftrekbare pensioenopbouw. Waar men voorheen 2.25 procent belastingvrij kon sparen, zal dit in de toekomst slecht 1.75 procent zijn. Hoewel alle generaties door deze graai in de pensioenen worden getroffen, zijn jongeren onevenredig hard de pineut. Zij zullen door deze maatregel in de toekomst minstens 20 procent minder pensioen opbouwen. Dit betekent dat velen van hen het slechts met de helft van het pensioen van de 'oude' ouderen zullen moeten doen
quote:
Als men de coalitiepartners gelooft, maakt de ordinaire bezuinigingsoperatie niets uit. Men zal in de toekomst langer doorwerken, en daardoor langer pensioen opbouwen, zo wordt geredeneerd. Hierdoor zal het pensioen in de toekomst niet lager zijn dan het nu is. Een simpele rekensom toont echter dat dit onzin is: de toekomstige jongere zal ondanks het langer doorwerken tot zijn 71ste, nog steeds minder krijgen dan men nu op 65-jarige leeftijd zou krijgen.
quote:
De Autoriteit Financiële Markten constateerde dat deze norm met het nieuwe opbouwpercentage enkel te behalen valt als een jongere van zijn 25ste tot zijn 71ste continu werk heeft én het pensioen elk jaar wordt geïndexeerd. Beide zal niet gebeuren. Zo is het langer pensioen opbouwen van de huidige jongere onmogelijk: de jongeren van nu zullen namelijk niet alleen tot een latere leeftijd doorwerken, maar zij betreden ook steeds later de arbeidsmarkt.

Door de enorme jeugdwerkloosheid en onzekere arbeidsmarkt is er van fatsoenlijke pensioenopbouw in de eerste jaren op de arbeidsmarkt ook geen sprake. De 25-jarige van nu zweeft van flexwerk naar bijbeunen als ZZP'er. In geen van beide gevallen bouwt die pensioen op. En waar het continu pensioen opbouwen een illusie is, is het idee van jaarlijkse indexatie een grote grap. De pensioenen zijn de afgelopen jaren niet geïndexeerd en de kans is klein dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren.
Lekker dan. Of zie ik het verkeerd? :{
pi_137345922
Er zijn al zat pensioentopics waar dit prima in past.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 3 maart 2014 @ 14:45:25 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_137345952
20% minder pensioen opbouwen. Kan zo 123 niet lezen of dit gecorrigeerd is naar koopkracht etc.

Opzich ... als ik het nu al weet kan ik er rekening mee houden. 20% is ... een paar honderd euro?
pi_137345964
oh. Ik vond het zelf wel nieuwswaardig, het gaat nogal om een boel geld.
pi_137346049
Kijk de aow is 1200 euro. de meeste pensioenen zijn 400 euro dat word dan 320 euro

Word je pensioen in plaats van 1600 euro 1520 euro
pi_137346056
en dus moet je van het dubbele uitgaan.

Tegen die tijd zijn er nog meer bezuinigingen en andere koopkracht verneukende maatregelen in effect.
pi_137346232
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
en dus moet je van het dubbele uitgaan.

Tegen die tijd zijn er nog meer bezuinigingen en andere koopkracht verneukende maatregelen in effect.
En als je spaart als een malloot zal er ook wel weer de een of andere regeling zijn die zegt dat je 'vermogend' bent en dus dat vermogen mag gaan af tikken om gaten in de begroting te gaan dichten.
  maandag 3 maart 2014 @ 15:17:50 #8
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_137346874
Lekker pensioen afdragen voor de tweede vakantie woning van de babyboomers en later zelf niks meer ontvangen. Het is fantastisch!

Alles voor de babyboomers _O_
pi_137346913
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:48 schreef arjan1112 het volgende:
Kijk de aow is 1200 euro. de meeste pensioenen zijn 400 euro dat word dan 320 euro

Word je pensioen in plaats van 1600 euro 1520 euro
Dit dus! Het is 20% van je aanvullend pensioen, niet van je gehele inkomen. Nog altijd is het grootste gedeelte van het inkomen na pensionering de aow voor de overgrote meerderheid van de mensen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 3 maart 2014 @ 15:21:38 #10
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_137346977
Net alsof er over 35 jaar nog AOW is :')
  maandag 3 maart 2014 @ 15:25:16 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137347091
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit dus! Het is 20% van je aanvullend pensioen, niet van je gehele inkomen. Nog altijd is het grootste gedeelte van het inkomen na pensionering de aow voor de overgrote meerderheid van de mensen.
Dan moet de AOW nog wel bestaan natuurlijk, en niet bijvoorbeeld vermogensafhankelijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_137347173
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan moet de AOW nog wel bestaan natuurlijk, en niet bijvoorbeeld vermogensafhankelijk.
Dikke kans dat het wel vermogensafhankelijk wordt.
pi_137347179
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:45 schreef ZuidKardinaal het volgende:
oh. Ik vond het zelf wel nieuwswaardig, het gaat nogal om een boel geld.
Oja hoeveel dan?
  maandag 3 maart 2014 @ 15:29:38 #14
346939 Janneke141
pi_137347213
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:28 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Ben er ook bang voor. Als je er tijdens je leven lekker op los leeft of er een financiële puinhoop van maakt hou je je recht op AOW. Leef je zuinig en heb je wel je hele leven premie betaald, dan word je gestraft.

Mooi plan zeg.
pi_137347365
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ben er ook bang voor. Als je er tijdens je leven lekker op los leeft of er een financiële puinhoop van maakt hou je je recht op AOW. Leef je zuinig en heb je wel je hele leven premie betaald, dan word je gestraft.

Mooi plan zeg.
Nou ja, niet iedereen die weinig over heeft heeft dat om dat ie er maar op los heeft geleefd, maar ik snap wat je bedoelt. ;)
  maandag 3 maart 2014 @ 15:35:53 #16
346939 Janneke141
pi_137347411
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:34 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Nou ja, niet iedereen die weinig over heeft heeft dat om dat ie er maar op los heeft geleefd, maar ik snap wat je bedoelt. ;)
Dat zeg ik ook niet. Maar als Piet en Dirk hun hele leven hetzelfde inkomen hebben maar Dirk leeft zuiniger dan Piet, dan betaalt Dirk als dank de oude dag van Piet.
pi_137347514
Ik zie het probleem niet TS, je ingelegde geld krijg je terug met ook nog een flinke winst, de rest moet jezelf regelen.
Daarom ga ik later ook 3x op vakantie en kom ik tokkie die niets geregeld heeft ook niet tegen.
pi_137347844
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:21 schreef Revolution-NL het volgende:
Net alsof er over 35 jaar nog AOW is :')
Als die er niet meer is dan boeit die 20% daling ook niet.
pi_137347861
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:28 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Dat is heel makkelijk op te lossen door geen vermogen te hebben. Daar kan iedereen voor zorgen.
pi_137347909
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Maar als Piet en Dirk hun hele leven hetzelfde inkomen hebben maar Dirk leeft zuiniger dan Piet, dan betaalt Dirk als dank de oude dag van Piet.
Het is nog zuurder wanneer Piet een 100x hoger inkomen heeft gehad als Dirk en Piet er op los heeft geleefd en Dirk goed gespaard heeft voor zijn oude dag.
  maandag 3 maart 2014 @ 15:55:44 #21
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_137348052
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is nog zuurder wanneer Piet een 100x hoger inkomen heeft gehad als Dirk en Piet er op los heeft geleefd en Dirk goed gespaard heeft voor zijn oude dag.
Gedwongen solidariteit is altijd zuur.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_137348079
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:55 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Gedwongen solidariteit is altijd zuur.
Daarom spaar ik tot de grens en geen cent meer. Ik heb geleerd van mijn ouders die een keer 2 euro meer hadden verdiend voor een toeslag (die meer was dan 2 euro). -O-

Ik bven minder gaan werken en geef veel weg aan goede doelen (dubbele winst, want mijn verzamelinkomen zakt daardoor, dus meer toeslagen *O* *O* . Helemaal nu je niet meer naar de notaris moet voor periodieke giften)
  maandag 3 maart 2014 @ 16:01:46 #23
379943 Paper_Tiger
pi_137348282
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarom spaar ik tot de grens en geen cent meer. Ik heb geleerd van mijn ouders die een keer 2 euro meer hadden verdiend voor een toeslag (die meer was dan 2 euro). -O-

Ik bven minder gaan werken en geef veel weg aan goede doelen (dubbele winst, want mijn verzamelinkomen zakt daardoor, dus meer toeslagen *O* *O* . Helemaal nu je niet meer naar de notaris moet voor periodieke giften)
Ik wil helemaal niets van het collectief hebben. Ik dop mijn eigen boontjes liever zelf. Je schetste net zelf al alles wat er fout aan is.
pi_137348297
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 16:01 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niets van het collectief hebben. Ik dop mijn eigen boontjes liever zelf. Je schetste net zelf al alles wat er fout aan is.
Ieder zijn ding...
Als het fout is, kan je er nog wel gebruik van maken.
Mijn ouders en mijn grootouders hebben hun gehele vermogen weggegeven om zo min mogelijk te gaan betalen voor awbz instellingen. Wel legaal allemaal via legale constructies bedacht door de overheid.
Beter armere mensen helpen dan de staatskas.
  maandag 3 maart 2014 @ 16:19:37 #25
379943 Paper_Tiger
pi_137348910
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 16:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ieder zijn ding...
Als het fout is, kan je er nog wel gebruik van maken.
Mijn ouders en mijn grootouders hebben hun gehele vermogen weggegeven om zo min mogelijk te gaan betalen voor awbz instellingen. Wel legaal allemaal via legale constructies bedacht door de overheid.
Beter armere mensen helpen dan de staatskas.
Dank je. Alles wat fout is aan het systeem in een notendop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')