Het begin is waar, maar dat laatste vind ik dan weer onzin.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De VS en Rusland spelen beiden machtsspelletjes. Ik zag een foto van Poetin met die bikers.. die man is gewoon nog een klein jongetje dat graag stoer wil doen
Het grootste belang dat wij erbij hebben, is dat we even laten zien dat Poetin niet overal mee weg komt. Wat wij in feite zeggen is "Poetin, je komt met een heleboel weg, terwijl het eigenlijk niet mag. Maar je komt niet met alles weg". En Poetin is waarschijnlijk wel benieuwd waar die grens op dit moment ligt.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:14 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Plus dat, in hoeverre heb je er baat bij. De internationale en economische belangen zijn (vooral op de lange termijn) zo enorm groot dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de EU sancties gaat opleggen. Niet voor een "akkefietje" rondom de Krim.
Als de internationale druk groot genoeg is dan heeft hij niet veel keus.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:
Hoe groot is de kans eigenlijk nog dat Poetin besluit zich terug te trekken uit de Krim?
2%quote:Op maandag 3 maart 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:
Hoe groot is de kans eigenlijk nog dat Poetin besluit zich terug te trekken uit de Krim?
Maar denk jij dat de internationale druk serieus groot gaat zijn?quote:Op maandag 3 maart 2014 15:17 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Als de internationale druk groot genoeg is dan heeft hij niet veel keus.
Ja. Het gaat om de soevereine integriteit van een land in de achtertuin van de EU en de NAVO alliantie.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar denk jij dat de internationale druk serieus groot gaat zijn?
Omdat stukje eiland?
Eigenlijk test hij indirect gewoon onze perversiteit.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:17 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Het grootste belang dat wij erbij hebben, is dat we even laten zien dat Poetin niet overal mee weg komt. Wat wij in feite zeggen is "Poetin, je komt met een heleboel weg, terwijl het eigenlijk niet mag. Maar je komt niet met alles weg". En Poetin is waarschijnlijk wel benieuwd waar die grens op dit moment ligt.
En vooral graag ook erkenning wil. Dat zie je ook duidelijk aan het feit dat ie maar wat graag politieke leiders en staatshoofden ontvangt of belt. Het was ook geen toeval dat ie opeens 3 kwartier met Rutte ging praten nadat we zo'n zware delegatie stuurden.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De VS en Rusland spelen beiden machtsspelletjes. Ik zag een foto van Poetin met die bikers.. die man is gewoon nog een klein jongetje dat graag stoer wil doen
We zijn dan ook maar "The lesser of two evils".quote:Op maandag 3 maart 2014 15:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eigenlijk test hij indirect gewoon onze perversiteit.
De "whatever bro" houding die wij en de VS vaak genoeg hanteren is namelijk best immoreel.
Vrij groot, maar wel pas zodra de Krim netjes is afgescheiden van (West-)Oekraïne en geheel terug onder de Russische vleugels is.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:
Poetin lijdt aan het Tom Cruise-syndroom: om hun geringe lengte te compenseren willen ze continu hun mannelijkheid bewijzen door allerlei stoere activiteiten te ondernemen.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:20 schreef Qi1 het volgende:
[..]
En vooral graag ook erkenning wil. Dat zie je ook duidelijk aan het feit dat ie maar wat graag politieke leiders en staatshoofden ontvangt of belt. Het was ook geen toeval dat ie opeens 3 kwartier met Rutte ging praten nadat we zo'n zware delegatie stuurden.
Vs is sowieso the most evil...quote:Op maandag 3 maart 2014 15:21 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
We zijn dan ook maar "The lesser of two evils".![]()
Dat onze tegenstander slecht is, wil nog niet zeggen dat wij automatisch goed zijn.
Nederland heeft binnen de EU daar sowieso weinig over te zeggen.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:20 schreef JimmyJames het volgende:
Ik geloof helemaal niks van economische sancties. Veel Europese landen (waaronder zeker Nederland) voelen daar echt niks voor. Hoogstens zullen de VS symbolisch de importtarieven op een paar dingen verhogen.
Dat is niet aannemelijk.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:21 schreef theunderdog het volgende:
Stel: Poetin is toch zo gek om nog meer dan de Krim alleen te bezetten, en het komt tot een serieus militair conflict ...
Is het dan aannemelijk dat China Rusland gaat helpen? hebben die twee überhaupt goede banden?
Hmmm, ik geef die stempel eerder aan Rusland. Maar voor beiden is wat te zeggen.quote:
Wat me overigens een prima oplossing lijkt. Snap niet dat Oekraïne zo fel dat eilandje loopt te verdedigen.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vrij groot, maar wel pas zodra de Krim netjes is afgescheiden van (West-)Oekraïne en geheel terug onder de Russische vleugels is.
Je bent de zaken wel goed aan het omkeren.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:23 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Wat me overigens een prima oplossing lijkt. Snap niet dat Oekraïne zo fel dat eilandje loopt te verdedigen.
Even opgezocht "EU sanctions also require unanimity among the 28 member states".quote:Op maandag 3 maart 2014 15:22 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Nederland heeft binnen de EU daar sowieso weinig over te zeggen.
Je bedoeld het westen waar ze al die producten voor maken?quote:Op maandag 3 maart 2014 15:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want?
China moet zover ik weet ook niet veel hebben van het westen.
China wil een heleboel hebben van het Westen, die verdienen goed aan ons. Die gaat geen oorlog voeren tegen het Westen. Teveel risico, te weinig winst.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want?
China moet zover ik weet ook niet veel hebben van het westen.
Wat ik wil zeggen is dat Nederland dat niet als apart land zijnde kan beslissen.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:24 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Even opgezocht "EU sanctions also require unanimity among the 28 member states".
Als er een land de internationale normen vaak aan het schenden is dan is het de VS wel.quote:
Dat weet ik wel.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maargoed, het gaat hier over Rusland en Oekraïne.
En dat het extreem moeilijk wordt om Europese sancties tegen Rusland in te voeren. Iedereen moet het er tenslotte mee eens zijn. Gaat nooit gebeuren.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:25 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat Nederland dat niet als apart land zijnde kan beslissen.
Het is zeker waar dat ze veel verdienen aan ons. Alleen het leger van China wordt steeds beter, je ziet ook dat ze zich daar vrijwel volledig op focussen.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:25 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
China wil een heleboel hebben van het Westen, die verdienen goed aan ons. Die gaat geen oorlog voeren tegen het Westen. Teveel risico, te weinig winst.
Maar ik zie Rusland ook geen grootschalige oorlog beginnen tegen het Westen.
Exact.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:26 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
En dat het extreem moeilijk wordt om Europese sancties tegen Rusland in te voeren. Iedereen moet het er tenslotte mee eens zijn. Gaat nooit gebeuren.
Kerry is extreem hypocriet en een oorloghitser. Dat hij het uit z'n mond kan krijgen na het Irak debacle.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:27 schreef JaJammerJan het volgende:
“You just don’t invade another country on phony pretext in order to assert your interests,” John Kerry said during an interview with NBC’s Meet the Press. “This is an act of aggression that is completely trumped up in terms of its pretext. It’s really 19th century behaviour in the 21st century.”
Dat komt van de VS.![]()
Ik kan me niet voorstellen dat diegene die die speech heeft gesproken zelf niet gedacht heeft van:'gotverdomme, wat is dit toch lachwekkend hypocriet'. Als er een land nog in de 19e eeuw leeft met hun enorme militaire uitgaven, dan is het de VS wel..
Baas he?quote:Op maandag 3 maart 2014 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kerry is extreem hypocriet en een oorloghitser. Dat hij het uit z'n mond kan krijgen na het Irak debacle.
80%.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:45 schreef Maargoed. het volgende:
Weet iemand in hoeverre Rusland economisch gezien afhankelijk is van de gasbaten? Al dan niet per export.
Klopt en daar kun je prachtige parades mee houden. Maar ik denk dat ze die vooral hebben om te laten zien dat je je niet met hun moet bemoeien. China wil zich niet bemoeien met de wereld en wil niet dat de wereld zich bemoeit met hen. Tenzij er wat te verdienen valt.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is zeker waar dat ze veel verdienen aan ons. Alleen het leger van China wordt steeds beter, je ziet ook dat ze zich daar vrijwel volledig op focussen.
VS zal qua leger altijd nog wel op 1 blijven, maar China is een gevreesde tegenstander.
China wil ook gewoon graag de touwtjes in handen hebben hoor.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:31 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Klopt en daar kun je prachtige parades mee houden. Maar ik denk dat ze die vooral hebben om te laten zien dat je je niet met hun moet bemoeien. China wil zich niet bemoeien met de wereld en wil niet dat de wereld zich bemoeit met hen. Tenzij er wat te verdienen valt.
Ik vind het gewoon komisch. Zouden die Amerikanen nou echt niet doorhebben dat dit lachwekkend slecht is om in een speech te zetten, na wat ze zelf allemaal uitgevoerd hebben? Ze zijn toch dommer dan ik dacht dan.quote:
Dat laatste waarschijnlijk.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:32 schreef Tchock het volgende:
Maar, wat nu verder? Ik verwacht dat Rusland binnen korte tijd de Krim annexeert, en dan? Volgt er een invasie van het vasteland van Oekraïne? Of laten ze het hier gewoon bij?
In China.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
China wil ook gewoon graag de touwtjes in handen hebben hoor.
Dat weten de Amerikanen donders goed...quote:Op maandag 3 maart 2014 15:32 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon komisch. Zouden die Amerikanen nou echt niet doorhebben dat dit lachwekkend slecht is om in een speech te zetten, na wat ze zelf allemaal uitgevoerd hebben? Ze zijn toch dommer dan ik dacht dan.
Nee, het zijn natuurlijke vijanden van elkaar alleen hebben ze dezelfde problemen met minderheden die hun land terug willen hebben en daarom wensen ze geen bemoeienis van de rest van de wereld.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:21 schreef theunderdog het volgende:
Stel: Poetin is toch zo gek om nog meer dan de Krim alleen te bezetten, en het komt tot een serieus militair conflict ...
Is het dan aannemelijk dat China Rusland gaat helpen? hebben die twee überhaupt goede banden?
China vindt het volgens jou dus helemaal niet erg om voor een groot deel afhankelijk te zijn van het westen? en dat ze voor ons Ipods en allerlei andere soorten ongein moeten maken?quote:Op maandag 3 maart 2014 15:33 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
In China.
Daarbuiten merk je er de laatste 20-30 jaar weinig van. Vroeger hadden ze nog wel eens de neiging om communistische revoluties in andere landen te steunen, maar daar zijn ze inmiddels aardig mee opgehouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |