Sorry maar het westen is echt niet afhankelijk van Rusland. Sancties gaan Rusland meer pijn doen dan ze ons ooit zullen doen. De Russische beurs is nu al flink aan het kelderen en de roebel is ook nog steeds aan het dalen ten opzichte van de euro en dollar.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat jij dat ergens zegt.
VS en de EU gaan hoogstens Rusland economisch wat pesten (waar we alleen maar onszelf mee hebben, maja).
Ja, bescherming van de VS is niks waard. Heeft geen enkel land trek in want ze zijn toch zo onbetrouwbaar als de pest.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Doen ze dagelijks, indien je het over het westen hebt.
Van de werkgevers.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:25 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De Eurofielen hebben alleen maar een grote mond, gelukkig hebben deze lieden geen leger achter de hand. Wel hebben ze veel mensen in de Oekraïne valse hoop gegeven door gratis geld en lidmaatschap aan te bieden.
Deze Eurofielen zijn nog ondemocratischer dan het regime waar zij tegen protesteren.
In wiens belang is het om 25 miljard (1e beginbedrag) over te maken naar het corrupte Oekraïne en vervolgens een 3e golf van MOE landers naar het westen te ontketenen ?
Je gaat het koud krijgen als ome Putin de gaskraan dicht draait.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Sorry maar het westen is echt niet afhankelijk van Rusland. Sancties gaan Rusland meer pijn doen dan ze ons ooit zullen doen. De Russische beurs is nu al flink aan het kelderen en de roebel is ook nog steeds aan het dalen ten opzichte van de euro en dollar.
Zo ongeveer elke econoom kan je vertellen dat het omgekeerde het geval is.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zolang wij onszelf alleen meer harder raken, schiet het niets op.
En wij weten dat wij onszelf dan dus harder raken, onze economische sancties zullen dus ook niet al te heftig zijn.
Mn wat voor vriendjes?quote:Op maandag 3 maart 2014 14:24 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
rot jij ff lekker op naar je pravda-vriendjes....
Wat een onzin, Rusland hoeft alleen maar flauw te doen met het gas.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:27 schreef Westerling het volgende:
[..]
Zo ongeveer elke econoom kan je vertellen dat het omgekeerde het geval is.
Gasquote:Op maandag 3 maart 2014 14:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Sorry maar het westen is echt niet afhankelijk van Rusland. Sancties gaan Rusland meer pijn doen dan ze ons ooit zullen doen. De Russische beurs is nu al flink aan het kelderen en de roebel is ook nog steeds aan het dalen ten opzichte van de euro en dollar.
Aiii, dit is in zijn geval een persoonlijke aanval.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:24 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
rot jij ff lekker op naar je pravda-vriendjes....
Scheelt al dat het zomer wordt. Hebben we al gauw 6 maanden de tijd om vraag en aanbod te matchen via nieuwe prijzen. En andere deels wat andere leveranciers te contracteren. Chill is anders, maar voor Rusland nog een stuk minder chill.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:27 schreef Kirov het volgende:
[..]
Je gaat het koud krijgen als ome Putin de gaskraan dicht draait.
gelukkig hebben wij zelf beschikking over gas, zij het dat groningen daar niet zo vrolijk van zal worden.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een onzin, Rusland hoeft alleen maar flauw te doen met het gas.
er zit een topicverleden aan vast......en anders......bannen ze me maar lekker.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aiii, dit is in zijn geval een persoonlijke aanval.
Alsof het zo ver zou gaan komen.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:29 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
gelukkig hebben wij zelf beschikking over gas, zij het dat groningen daar niet zo vrolijk van zal worden.
Ja man, dat gaat ook echt genoeg zijn....quote:Op maandag 3 maart 2014 14:29 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
gelukkig hebben wij zelf beschikking over gas, zij het dat groningen daar niet zo vrolijk van zal worden.
twitter:Yaro_RT twitterde op maandag 03-03-2014 om 14:24:10Unconfirmed reports suggest the Donetsk council voted for staging a referendum on the region's status reageer retweet
Oke ik ben er klaar mee. Je roept al twee dagen hetzelfde zonder enig argument. Volgens mij heb je het geheugen van een goudvis.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Plaatje doet het niet...quote:Op maandag 3 maart 2014 14:31 schreef Kirov het volgende:
Ik weet niet of deze al langs is gekomen maar het komt wel erg dichtbij
[ afbeelding ]
Je post had geen effect gezien ik geen idee heb wat pravda vriendjes zijn.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:30 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
er zit een topicverleden aan vast......en anders......bannen ze me maar lekker.
Het is gewoon de waarheid. De Europese Unie is voor een groot gedeelte afhankelijk van Russisch gas voor de energietoevoer in de EU. Rusland is de grootste olie- en gasexporteur naar de Europese Unie.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:30 schreef Westerling het volgende:
[..]
Oke ik ben er klaar mee. Je roept al twee dagen hetzelfde zonder enig argument. Volgens mij heb je het geheugen van een goudvis.
denk Putin, spierballen, macho, blote basten, wodka, pilotenbrillen en KGBquote:Op maandag 3 maart 2014 14:30 schreef Llotyhy het volgende:
Toch wel een beetje naïef dat er zoveel mensen zijn hier die geloven dat Rusland, dat voor een groot deel van haar rijkdom afhankelijk is van de verkoop van fossiele brandstoffen als aardgas, wel even de gaskraan zullen dichtdraaien om het westen te pesten en dat dat het westen bovendien harder zal raken dan Rusland. Denken jullie dat nou echt?
Alleen onszelf? Meen je dat letterlijk?quote:Op maandag 3 maart 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat jij dat ergens zegt.
VS en de EU gaan hoogstens Rusland economisch wat pesten (waar we alleen maar onszelf mee hebben, maja).
Rusland gaat niet niets voelen, maar wij pakken onszelf het hardst ja.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:33 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Alleen onszelf? Meen je dat letterlijk?
klopt......en erger nog........viel me een beetje tegen van jequote:Op maandag 3 maart 2014 14:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je post had geen effect gezien ik geen idee heb wat pravda vriendjes zijn.
Ach wat aardbevinkjes in Groningen erbij. Komt goed.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is gewoon de waarheid. De Europese Unie is voor een groot gedeelte afhankelijk van Russisch gas voor de energietoevoer in de EU. Rusland is de grootste olie- en gasexporteur naar de Europese Unie.
Dan kun je wel hoog bij laag springen, en reageren met een ad hominem maar dat veranderd de feiten niet.
Ik denk dat de Russische geldreserves eerder op zijn dan onze gasreserves. Alleen Oost-Europa loopt een risico.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is gewoon de waarheid. Rusland is voor een groot gedeelte afhankelijk van Europese afnemers voor de energieexport naar de EU. Europa is de grootste olie- en gasafnemer van Rusland.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is gewoon de waarheid. De Europese Unie is voor een groot gedeelte afhankelijk van Russisch gas voor de energietoevoer in de EU. Rusland is de grootste olie- en gasexporteur naar de Europese Unie.
Dan kun je wel hoog bij laag springen, en reageren met een ad hominem maar dat veranderd de feiten niet.
Rusland kan misschien een deal met china maken.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:36 schreef Westerling het volgende:
[..]
Het is gewoon de waarheid. Rusland is voor een groot gedeelte afhankelijk van Europese afnemers voor de energieexport naar de EU. Europa is de grootste olie- en gasafnemer van Rusland.
En dat is het laatste wat ik erover zeg.
Kom ook lekker in het Putin-kamp joh...... veel gezelliger.......en vooral niks opzoeken he?....:Pquote:Op maandag 3 maart 2014 14:36 schreef Westerling het volgende:
[..]
Het is gewoon de waarheid. Rusland is voor een groot gedeelte afhankelijk van Europese afnemers voor de energieexport naar de EU. Europa is de grootste olie- en gasafnemer van Rusland.
En wij dan met de leveranciers van China. Plus dat er volgens mij nog geen/niet voldoende pijpleiding ligt naar China.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:37 schreef malleable het volgende:
[..]
Rusland kan misschien een deal met china maken.
Zelfs al zou China zoveel gas uit Rusland willen afnemen, wat ik betwijfel, zullen ze daar eerst de infrastructuur voor aan moeten leggen. Als ze slim zijn, doen ze dat eerst, voordat de de kraan naar Europa permanent dichtdraaien.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:37 schreef malleable het volgende:
[..]
Rusland kan misschien een deal met china maken.
Dan ben je alsnog afhankelijk van hetzelfde gas.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:38 schreef Westerling het volgende:
[..]
En wij dan met de leveranciers van China. Plus dat er volgens mij nog geen/niet voldoende pijpleiding ligt naar China.
Volgens mij heb je zeker gelijk. Ik weet alleen niet hoe de 'reserves' van de Russische schatkist zijn en hoe lang Poetin het vol kan houden zonder die inkomsten.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:36 schreef Westerling het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat het op korte termijn dan ook niet gaat gebeuren. Het moge duidelijk zijn dat grote boycots altijd last hebben van 'lekkage', je kan niet zomaar een handelsstroom weghalen zonder dat toch in ieder geval op de lange termijn de hele markt gaat rollen.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:39 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Dan ben je alsnog afhankelijk van hetzelfde gas.
quote:Op maandag 3 maart 2014 14:42 schreef Westerling het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat het op korte termijn dan ook niet gaat gebeuren (die shift van handelsstromen bedoel ik dus, door gebrek aan infrastructuur). Het moge duidelijk zijn dat grote boycots altijd last hebben van 'lekkage', je kan niet zomaar een handelsstroom weghalen zonder dat toch in ieder geval op de lange termijn de hele markt gaat rollen.
Zeker waar. Het risico is gewoon te groot.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:42 schreef Westerling het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat het op korte termijn dan ook niet gaat gebeuren. Het moge duidelijk zijn dat grote boycots altijd last hebben van 'lekkage', je kan niet zomaar een handelsstroom weghalen zonder dat toch in ieder geval op de lange termijn de hele markt gaat rollen.
Wij kunnen in geval van nood natuurlijk ons eigen gas gebruiken, maar dat zal ons wel ontiegelijk veel geld kosten (want dat kunnen wij dan niet meer verkopen).quote:Op maandag 3 maart 2014 14:36 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik denk dat de Russische geldreserves eerder op zijn dan onze gasreserves. Alleen Oost-Europa loopt een risico.
Tuurlijk wel, of je het nu aan Duitsland verkoopt of aan je eigen volk, maakt toch geen donder uit. Zelfs beter voor schatkist.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wij kunnen in geval van nood natuurlijk ons eigen gas gebruiken, maar dat zal ons wel ontiegelijk veel geld kosten (want dat kunnen wij dan niet meer verkopen).
Wat bedoel je precies met economisch afhankelijk?quote:Op maandag 3 maart 2014 14:45 schreef Maargoed. het volgende:
Weet iemand in hoeverre Rusland economisch gezien afhankelijk is van de gasbaten? Al dan niet per export.
Hoeveel procent van het nationaal inkomen.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:48 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met economisch afhankelijk?
quote:Op maandag 3 maart 2014 14:48 schreef sonnyspek het volgende:
http://9gag.com/gag/aD0X77Gmoest hier wel om lachen.
quote:Op maandag 3 maart 2014 14:49 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Hoeveel procent van het nationaal inkomen.
Ik zat me inderdaad net af te vragen of dat was wat hij wilde zien.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Export is er vrijwel volledig van afhankelijk.
Trollquote:Op maandag 3 maart 2014 14:54 schreef IPA35 het volgende:
Russen nemen kinderen als gijzelaar!111!1!11!!
[ afbeelding ]
Omdat de sancties nog niet opgelegd zijn. En in de tussentijd neemt hij rustig de Krim over. Poetin speelt het spelletje heel goed.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:53 schreef theunderdog het volgende:
Waarom gaat Poetin dan zo rustig door met zijn zaken, als hij ook weet dat wij sancties kunnen opleggen dat hen hard gaat raken?
Wat is daar goed aan?quote:Op maandag 3 maart 2014 14:59 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Omdat de sancties nog niet opgelegd zijn. En in de tussentijd neemt hij rustig de Krim over. Poetin speelt het spelletje heel goed.
Precies.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:59 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Omdat de sancties nog niet opgelegd zijn. En in de tussentijd neemt hij rustig de Krim over. Poetin speelt het spelletje heel goed.
Bron: RTquote:Kerry threats vs Russia unacceptable, West sides with neo-Nazis - Russia's FM
Published time: March 03, 2014 13:54
Get short URL
Share on tumblr
The Russian Foreign Ministry said “unacceptable threats” delivered by US Secretary of State John Kerry regarding the situation in Crimea has failed to take into account the violent power seizure in Kiev carried out by radicals.
DETAILS TO FOLLOW
Omdat dat zijn (en de Russische) stijl is. Poetin zou nog liever strijdend en trots ten onder gaan dan dat ie ooit z'n zwakte toont of toegeeft.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:53 schreef theunderdog het volgende:
Waarom gaat Poetin dan zo rustig door met zijn zaken, als hij ook weet dat wij sancties kunnen opleggen dat hen hard gaat raken?
twitter:andrewmichta twitterde op maandag 03-03-2014 om 15:00:22@stratfor reports quoting @interfax that Russian planes have entered #Ukraine airspace over Black Sea. Confirmation? @20committee @IgorJanke reageer retweet
En zorgen dat je net genoeg bereikt voordat de sancties concreet dreigen te worden. Poetin weet dat wij nog heel veel gaan praten voordat er echt sancties komen. Hij is nu gewoon een goede onderhandelingspositie aan het maken.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet waarom Poetin nog zo stoer doet.
Beetje stomme vergelijkingen. Ja, de "na" foto's zijn aangrijpend maar de vergelijking is stom.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:56 schreef remlof het volgende:
Dit is wel aangrijpend:
Before and After: Kiev on Instagram
32 real photographs of how normal, everyday life changed in a matter of days
De Krim bezetten is inderdaad heel eervol...quote:Op maandag 3 maart 2014 15:01 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Omdat dat zijn (en de Russische) stijl is. Poetin zou nog liever strijdend en trots ten onder gaan dan dat ie ooit z'n zwakte toont of toegeeft.
Nee juist niet, want het geeft aan dat die mensen een paar weken nog hele gewone leventjes leidden, net als jij en ik.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:01 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Beetje stomme vergelijkingen. Ja, de "na" foto's zijn aangrijpend maar de vergelijking is stom.
Hij is idd echt aan het kijken hoe ver ie kan gaan.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:59 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Merkel lijkt gelijk te hebben.quote:
Ah, op die manier.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:01 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
En zorgen dat je net genoeg bereikt voordat de sancties concreet dreigen te worden. Poetin weet dat wij nog heel veel gaan praten voordat er echt sancties komen. Hij is nu gewoon een goede onderhandelingspositie aan het maken.
Tja, ik vind instagram op dat vlak sowieso al nutteloos, ik vind foto's van dezelfde locaties voor en na de protesten interessanter.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee juist niet, want het geeft aan dat die mensen een paar weken nog hele gewone leventjes leidden, net als jij en ik.
Dat was toch al bekend?quote:Op maandag 3 maart 2014 15:01 schreef remlof het volgende:
twitter:andrewmichta twitterde op maandag 03-03-2014 om 15:00:22@stratfor reports quoting @interfax that Russian planes have entered #Ukraine airspace over Black Sea. Confirmation? @20committee @IgorJanke reageer retweet
in?quote:
quote:De Doema gaat zich buigen over de inlijving van de Krim. Enkele leden van het Russische parlement hebben een iniatiefwet ingediend dat de overname van het Oekraïense schiereiland regelt, schrijft de Oekraïense krant Pravda maandag.
Wat zal daar nu de bedoeling van zijn?twitter:shustry twitterde op maandag 03-03-2014 om 14:30:28Crimea's largest independent TV and radio broadcaster forced off the air: http://t.co/dPMrvGVSTr … "truth the first victim..." reageer retweet
Welke zender?quote:Op maandag 3 maart 2014 15:05 schreef theNull het volgende:
Wat zal daar nu de bedoeling van zijn?twitter:shustry twitterde op maandag 03-03-2014 om 14:30:28Crimea's largest independent TV and radio broadcaster forced off the air: http://t.co/dPMrvGVSTr … "truth the first victim..." reageer retweet
Gezien de halve wereld in de stress schiet en er door de VS al wordt gesproken over het grootste Europese conflict van deze eeuw (hoewel die eeuw net begonnen is natuurlijk) blijkbaar toch welquote:Op maandag 3 maart 2014 15:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Krim bezetten is inderdaad heel eervol...
quote:
quote:15.00 uur - Radio en tv uit de lucht
Het grootste onafhankelijke radio- en televisiestation van de Krim is uit de lucht gehaald. TDK (the Black Sea TV-Radio Company) is gedwongen om te stoppen met uitzenden, zo melden verschillende bronnen waaronder de correspondent van Time.
De VS speelt met de gehele wereld. Jij denkt toch niet dat de VS serieus meent dat dit echt gevaarlijk is voor de EU?quote:Op maandag 3 maart 2014 15:06 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Gezien de halve wereld in de stress schiet en er door de VS al wordt gesproken over het grootste Europese conflict van deze eeuw (hoewel die eeuw net begonnen is natuurlijk) blijkbaar toch wel
Maar ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal hoor. Het is niet dat Poetin met het Russische leger op weg naar Kiev is ofzo.
Dat zou niet verstandig zijn van Poetin, het Russische leger naar Kiev laten oprukken.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:06 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Gezien de halve wereld in de stress schiet en er door de VS al wordt gesproken over het grootste Europese conflict van deze eeuw (hoewel die eeuw net begonnen is natuurlijk) blijkbaar toch wel
Maar ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal hoor. Het is niet dat Poetin met het Russische leger op weg naar Kiev is ofzo.
Wel mooi, van mij mag de hele economie van Rusland per direct instorten.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:08 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Dat zou niet verstandig zijn van Poetin, het Russische leger naar Kiev laten oprukken.
Ik weet niet of dat echt meespeelt. Er zijn een hoop sancties waarmee gedreigd wordt, waarvan de meesten niet zo heel gevaarlijk zijn voor hem. De enige sancties die echt tellen, zijn sancties die de export van olie en gas raken. Ik gok dat hij stopt met z'n spel voordat die ingevoerd worden. Het is niet alsof er na een eventueel akkoord alsnog sancties als straf opgelegd worden.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, op die manier.
Maja, zou hij dan geen enkele rekening houden met het idee "hoe verder ik ga, hoe harder de sancties misschien wel kunnen zijn"?
Ja, dat snap ik wel. Maar hij kan toch ook onmogelijk weten wanneer die grens serieus bereikt is?quote:Op maandag 3 maart 2014 15:09 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat echt meespeelt. Er zijn een hoop sancties waarmee gedreigd wordt, waarvan de meesten niet zo heel gevaarlijk zijn voor hem. De enige sancties die echt tellen, zijn sancties die de export van olie en gas raken. Ik gok dat hij stopt met z'n spel voordat die ingevoerd worden. Het is niet alsof er na een eventueel akkoord alsnog sancties als straf opgelegd worden.
Het is gewoon een kwestie van de grens opzoeken. Hoeveel zijn wij bereid om toe te geven voordat we het zat zijn en liever de economische schade van de sancties accepteren dan nog meer aan Rusland toegeven.
Maar dan krijg je weer allemaal van die zielige filmpjes waarin Jan Slagter bij Oost-Europese gezinnen langs gaat om te laten zien hoe erg het is dat hun kachel het niet meer doet.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel mooi, van mij mag de hele economie van Rusland per direct instorten.
Dat lijkt mij zo onwaarschijnlijk en niks voor de EU. Die gaan waarschijnlijk eerst een paar weken lang dreigen.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarbij, wij kunnen Rusland ook opeens sancties opleggen zonder echt een waarschuwing te hebben gegeven.
Kerry komt sowieso niet al te overtuigend op me over, al sinds z'n start als minister van buza niet.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De VS speelt met de gehele wereld. Jij denkt toch niet dat de VS serieus meent dat dit echt gevaarlijk is voor de EU?
Nee, de VS is een spelletje aan het spelen. Dat is toch wel duidelijk aan de woorden van Kerry, zulke hypocrisie en dat zonder schaamte.
Onmogelijk dat dat serieus is...
Das waar, en dat is voornamelijk omdat de meeste sancties ook onszelf raken.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:12 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Dat lijkt mij zo onwaarschijnlijk en niks voor de EU. Die gaan waarschijnlijk eerst een paar weken lang dreigen.
Klungelig en niet geloofwaardig?quote:Op maandag 3 maart 2014 15:12 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Kerry komt sowieso niet al te overtuigend op me over, al sinds z'n start als minister van buza niet.
Nogal klungelig en idd niet echt geloofwaardig.
Wij geven altijd een ultimatum. Wat dat betreft zijn wij heel voorspelbaar, Poetin snapt dat. Daar kunnen wij ook niet veel aan doen, omdat wij alles met elkaar moeten overleggen. Poetin hoeft dat veel minder. En wij willen eigenlijk ook geen sancties opleggen. Als het moet doen we het, maar liever niet. Dus als we dat kunnen ontlopen door hem even wat bedenktijd te geven, verwacht ik dat we dat doen.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel. Maar hij kan toch ook onmogelijk weten wanneer die grens serieus bereikt is?
Daarbij, wij kunnen Rusland ook opeens sancties opleggen zonder echt een waarschuwing te hebben gegeven. Uiteindelijk is het toch ook wel bluf waar Poetin nu mee bezig is.
Dan breekt wel echt de pleuris uit ja. Wellicht misschien wel de grootste oorlog in tientallen jaren in Europa.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:08 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Dat zou niet verstandig zijn van Poetin, het Russische leger naar Kiev laten oprukken.
Plus dat, in hoeverre heb je er baat bij. De internationale en economische belangen zijn (vooral op de lange termijn) zo enorm groot dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de EU sancties gaat opleggen. Niet voor een "akkefietje" rondom de Krim.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Das waar, en dat is voornamelijk omdat de meeste sancties ook onszelf raken.
Ik weet nu dat wij ervoor kunnen zorgen dat het Rusland harder raakt, maar wij komen er niet zonder schrammen vanaf.
Dat zei ik op het begin al: Oekraïne en vooral de Krim is daarvoor veel te onbelangrijk.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:14 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Plus dat, in hoeverre heb je er baat bij. De internationale en economische belangen zijn (vooral op de lange termijn) zo enorm groot dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de EU sancties gaat opleggen. Niet voor een "akkefietje" rondom de Krim.
Dat weet ik niet, maar tot zover is het allesbehalve overtuigend ja.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klungelig en niet geloofwaardig?
Die vent neemt de gehele politiek gewoon niet serieus.
De VS en Rusland spelen beiden machtsspelletjes. Ik zag een foto van Poetin met die bikers.. die man is gewoon nog een klein jongetje dat graag stoer wil doenquote:Op maandag 3 maart 2014 15:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De VS speelt met de gehele wereld. Jij denkt toch niet dat de VS serieus meent dat dit echt gevaarlijk is voor de EU?
Nee, de VS is een spelletje aan het spelen. Dat is toch wel duidelijk aan de woorden van Kerry, zulke hypocrisie en dat zonder schaamte.
Onmogelijk dat dat serieus is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |