abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2014 @ 10:58:06 #26
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137339685
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dit valt ook absoluut niet te vergelijken met irak (en afghanistan en libië en syrië)
daar dit een defensief antwoord op hulproep is en irak (en afghanistan en libië en syrië) ordinaire geweldaad, met tienduizenden burgerdoden collateraal.
Het enige wat je met die conflicten kan in discussies over dit onderwerp, is dat de VS bij de Irak-invasie ook geen rekening heeft gehouden met internationaal recht.

Overigens was er in Libië natuurlijk ook een regio die om hulp vroeg. ;)
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 3 maart 2014 @ 10:58:35 #27
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137339696
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Omdat de Krim een autonome republiek is binnen Ukraine en het oosten van de Ukraine niet.
Dit, de krim is een eigen republiek en ik verwacht dat het buiten Oekraiene gaat vallen als een apart landje wat op termijn wellicht bij Rusland gaat maar de komende tijd nog niet.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 3 maart 2014 @ 10:59:13 #28
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137339711
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:57 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Jij denkt dat de VS dit wil gaan gebruiken om iets tegen snowden in rusland te gaan doen? Ik gok dat de EU/VS zitten achter het feit dat Oekraiene een pro-europa bewind gingen voeren en het afzetten van de president, ik gok niet dat de VS wilde dat de krim binnen gevallen werd.
Nee, het is een antwoord op dat rusland amerika een hak zette door zowel snowden bescherming te bieden zodat hij door kan gaan met 'lekken' en het voorkomen dat de vs syrië in een moslimextremistisch broedplek kon veranderen.

De vs wilde niet dat krim beschermd werd door rusland, ze wilden het hele land in chaos en tegen rusland opzetten en naar de eu schuiven zodat rusland een deuk in haar economie zou krijgen en dus (weer) zou verzwakken.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:00:25 #29
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137339740
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:59 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee, het is een antwoord op dat rusland amerika een hak zette door zowel snowden bescherming te bieden zodat hij door kan gaan met 'lekken' en het voorkomen dat de vs syrië in een moslimextremistisch broedplek kon veranderen.
En het antwoord is dat ze Rusland nu ook nog de Krim laten innemen en er een pro-russische staat van maken? Wat zal Rusland balen.
pi_137339757
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat laten wij precies over ons heenlopen? Dat Rusland één of ander voor Nederland irrelevant gebiedje in het verre oosten van Europa bezet? Hoe hoeverre schaadt dit Nederland? En in hoeverre weegt dit op tegen een mogelijke breuk met onze handelspartners Rusland/?
Want even, Europa bespreekt maatregelen en jij hebt het nu over alleen Nederland?
De aantasting van de soevereiniteit van een staat is een agressive daad, waarbij eerdere afspraken (zelfs waar oekraine als land expliciet werd benoemd) geschonden worden. Als wij Europa hier niet op mogen reageren, waarom maken we uberhaupt afspraken? Pootjes omhoog en sorry zeggen?
  maandag 3 maart 2014 @ 11:01:29 #31
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_137339771
Zit Snowden nog in Rusland?
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
  maandag 3 maart 2014 @ 11:01:41 #32
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137339778
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:58 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Het enige wat je met die conflicten kan in discussies over dit onderwerp, is dat de VS bij de Irak-invasie ook geen rekening heeft gehouden met internationaal recht.

Overigens was er in Libië natuurlijk ook een regio die om hulp vroeg. ;)
Amerika erkent publiekelijk het internationaal recht niet, sterker nog ze hebben een wet die het mogelijk maakt om iedereen van amerikaans staatsburgerschap welk door het internationaal recht word vast gehouden in 'the hague tribunal' met zonodig zwaar geweld te 'bevrijden'.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:01:53 #33
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137339791
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:56 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Vergeet niet dat hij juist in het zadel zit om de russische economie weer gezond te maken na het verraad van jeltsin, daarom is het krim ook belangrijk, om die vaarroute open te houden voor rusland.

Dit is juist strategisch zo opgezet om rusland lam te leggen, vergelijkbaar met hoe duitsland de vaarroutes van engeland lamlegde. Alles hierin is opgezet met rusland als target, maar omdat je niet 'in the open' rusland kunt aanvallen zoals ze kleinere landjes wel gewoon binnen konden vallen met een technologisch superieure overmacht..
Maar de Krim is niet de enige plek waar Rusland toegang heeft tot de Zwarte Zee. Ik snap dat ze die marinebasis graag houden, maar het is niet alsof hun vaarroutes lam gelegd zijn als je de Krim ontoegankelijk maakt voor ze.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:02:48 #34
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137339821
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:00 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

En het antwoord is dat ze Rusland nu ook nog de Krim laten innemen en er een pro-russische staat van maken? Wat zal Rusland balen.
In globale strategie reken je op twee dingen; of de 'vijand' laat het gebeuren, of je gebruikt hun reactie tegen ze. Wat je nu dus in de media ziet dmv ernstig verdraaiien van de feiten.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:02:54 #35
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137339825
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:58 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dit, de krim is een eigen republiek en ik verwacht dat het buiten Oekraiene gaat vallen als een apart landje wat op termijn wellicht bij Rusland gaat maar de komende tijd nog niet.
Het westen zal niet willen dat de Krim bij Rusland komt. Wellicht gaan we een onafhankelijk staat op de Krim zien als compromis. In de praktijk zal dit dan een Russische vazalstaat worden net als Wit-Rusland.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137339847
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:54 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ah, oké. Fair enough.

Ik gok dat Poetin zich er wel iets van aantrekt, maar dat hij denkt dat zijn spierballentaal geloofwaardiger is dan de Europese spierballentaal. Poetin zit nu stevig in het zadel, maar hij snapt ook wel dat hij snel steun zal verliezen als de Russische economie (tijdelijk) krimpt door het verminderen van Europese handel. Zo'n 75% van de buitenlandse investeringen in Rusland komen uit de EU en ruim 50% van de buitenlandse handel van Rusland is met de EU. Dan is het maar de vraag hoe ver je komt met beloftes dat het wel weer aantrekt op het moment dat er pijpleidingen naar bijvoorbeeld China zijn aangelegd. Het voornaamste dat voor hem scheelt is dat Europese politici sneller uit het zadel gewipt worden dan Russische.
je economische logica is geheel correct, niks op af te dingen, militaire logica however.... waar we nu van spreken......juist geheel tegenstrijdig op de huidige economische, en tot ik weet hoever NATO-Landen en Sebastopol-Pact landen bereid zijn tot sancties....kan ik je niet vertellen wat voor impact het voor Europa zal hebben..... of er moet echt een Artikel 5 worden getrokken.......ik denk namelijk niet dat Rusland zonder krachtig antwoord iets zullen loslaten.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_137339851
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Want even, Europa bespreekt maatregelen en jij hebt het nu over alleen Nederland?
Ik neem aan dat jij als Nederlander de belangen van Nederland bovenop de belangen van Europa (voor zover Europa uberhaupt één gezamenlijk belang heeft) stelt. Je bent toch loyaal aan de Nederlandse belangen, of niet?

quote:
De aantasting van de soevereiniteit van een staat is een agressive daad, waarbij eerdere afspraken (zelfs waar oekraine als land expliciet werd benoemd) geschonden worden. Als wij Europa hier niet op mogen reageren, waarom maken we uberhaupt afspraken? Pootjes omhoog en sorry zeggen?
Prima, heel naar voor de bewoners van de Krim. Ben ik met je eens. Echter gezien het feit dat Nederland zeer beperkte middelen heeft om Rusland daadwerkelijk dwars te zitten ben ik ervoor om dit vraagstuk pragmatisch te behandelen:

- Rusland is onze derde grootste exportnatie buiten de EU om.
- De Krim is een irrelevant gebiedje voor ons Nederlanders.

Dan heb ik liever goede handelsrelaties met Rusland vs. het opkomen voor de bewoners van de Krim (waar we niets mee hebben) en onze relaties met een goede handelspartner van ons schaden.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:03:58 #38
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137339853
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Amerika erkent publiekelijk het internationaal recht niet, sterker nog ze hebben een wet die het mogelijk maakt om iedereen van amerikaans staatsburgerschap welk door het internationaal recht word vast gehouden in 'the hague tribunal' met zonodig zwaar geweld word 'bevrijd'.
En er toch maar mee blijven zwaaien, wanneer het ze uitkomt. Voor de geloofwaardigheid van Europa zou het misschien nog beter zijn als de VS zich hier eventjes buiten houdt. :P
pi_137339904
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Omdat de Krim een autonome republiek is binnen Ukraine en het oosten van de Ukraine niet.
De vraag was, wat zou de russen dit beletten. De deler was 'militair ingrijpen' of op diplomatiek niveau druk uitoefenen.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:06:14 #40
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137339914
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:03 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

En er toch maar mee blijven zwaaien, wanneer het ze uitkomt. Voor de geloofwaardigheid van Europa zou het misschien nog beter zijn als de VS zich hier eventjes buiten houdt. :P
Europa praat amerika in alles na. We zijn eigenlijk bezit van amerika en amerika van ons, het is gesticht door ons en verkocht door ons aan ons. Waarom denk je dat alle nieuwsnetwerken dezelfde kern hebben (rupert murdoch netwerk) en de text zelfs hetzelfde is bij de lezing.
pi_137339935
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Amerika erkent publiekelijk het internationaal recht niet, sterker nog ze hebben een wet die het mogelijk maakt om iedereen van amerikaans staatsburgerschap welk door het internationaal recht word vast gehouden in 'the hague tribunal' met zonodig zwaar geweld te 'bevrijden'.
Je haalt twee zaken door elkaar
  maandag 3 maart 2014 @ 11:07:25 #42
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137339948
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:03 schreef Zienswijze het volgende:

Dan heb ik liever goede handelsrelaties met Rusland vs. het opkomen voor de bewoners van de Krim (waar we niets mee hebben) en onze relaties met een goede handelspartner van ons schaden.
De bewoners van het krim zijn juist blij met de russen, die vroegen er zelf om beschermd te worden door ze.

Als ik wat vrienden opbel zodat ze bij mij thuis voor de deur komen staan na een dreiging oid, dan ziet men hun toch ook niet als bezetter?
  maandag 3 maart 2014 @ 11:09:29 #43
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137340005
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:03 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

je economische logica is geheel correct, niks op af te dingen, militaire logica however.... waar we nu van spreken......juist geheel tegenstrijdig op de huidige economische, en tot ik weet hoever NATO-Landen en Sebastopol-Pact landen bereid zijn tot sancties....kan ik je niet vertellen wat voor impact het voor Europa zal hebben..... of er moet echt een Artikel 5 worden getrokken.......ik denk namelijk niet dat Rusland zonder krachtig antwoord iets zullen loslaten.
Ik denk niet dat dit geschil uiteindelijk met economische of militaire middelen beslecht zal worden. Volgens mij wil niemand dat. Uiteindelijk zal er wel weer een verdrag gesloten worden waarin Rusland een paar mooie toezeggingen krijgt van het Westen. Het is alleen nog even gissen naar de wensen van Rusland. Wat dat betreft spelen ze een sterk spelletje door nog niet heel duidelijk te maken wat ze doen en willen. Ik ga er eigenlijk niet vanuit dat Poetin daadwerkelijk zoveel geeft om de Russen in Oekraïne. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat zij een middel en niet een doel zijn.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:09:40 #44
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_137340011
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De bewoners van het krim zijn juist blij met de russen, die vroegen er zelf om beschermd te worden door ze.

Als ik wat vrienden opbel zodat ze bij mij thuis voor de deur komen staan na een dreiging oid, dan ziet men hun toch ook niet als bezetter?
Vertel eens, welke expliciete dreiging was er nu precies?
Naast het "we vinden het niet zo fijn wat er in Kiev is gebeurd"?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_137340015
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij als Nederlander de belangen van Nederland bovenop de belangen van Europa (voor zover Europa uberhaupt één gezamenlijk belang heeft) stelt. Je bent toch loyaal aan de Nederlandse belangen, of niet?

[..]

Prima, heel naar voor de bewoners van de Krim. Ben ik met je eens. Echter gezien het feit dat Nederland zeer beperkte middelen heeft om Rusland daadwerkelijk dwars te zitten ben ik ervoor om dit vraagstuk pragmatisch te behandelen:

- Rusland is onze derde grootste exportnatie buiten de EU om.
- De Krim is een irrelevant gebiedje voor ons Nederlanders.

Europa gaat maatregelen treffen, niet Nederland want wij zijn een veel te klein landje wat zo weggevaagd kan worden. Nederland gaat samen met andere EU landen bespreken hoe wij onze krachten kunnen bundelen.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:09:55 #46
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137340019
quote:

[..]

Dit, de bewoners daar zien de Russen niet zozeer als bezetter. Waarom denk je dat wij beelden krijgen van de opgesloten militairen in hun basissen in plaats van protesterende burgers (omdat die laatste er niet / nauwelijks zijn)
  maandag 3 maart 2014 @ 11:10:38 #47
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137340038
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Europa praat amerika in alles na. We zijn eigenlijk bezit van amerika en amerika van ons, het is gesticht door ons en verkocht door ons aan ons. Waarom denk je dat alle nieuwsnetwerken dezelfde kern hebben (rupert murdoch netwerk) en de text zelfs hetzelfde is bij de lezing.
Veel nieuwsnetwerken hebben dezelfde kern omdat een paar zakenmannen heel slim hebben gehandeld in die branche. :P
  maandag 3 maart 2014 @ 11:10:54 #48
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_137340044
quote:

[..]

Wel als het niet jouw huis is.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:12:01 #49
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_137340077
Van de FP:

11.11 uur: Oost-Oekraïne steunt Kiev niet meer
Ook de lokale autoriteiten van het Oost-Oekraïense oblast Donetsk steunen niet langer de regering in Kiev.

Afgelopen weekend gaf ook het oblast Luhansk aan de regering niet als legitiem te beschouwen en gaf het parlement van de Krim aan de Russische inval te steunen.

Dat betekent dat inmiddels de hele oosterse schil van het land van Wit-Rusland tot aan de Krim, voornamelijk pro-Russisch en door Russen bewoond, niet meer achter de landelijke regering staat.
pi_137340086
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:09 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit geschil uiteindelijk met economische of militaire middelen beslecht zal worden. Volgens mij wil niemand dat. Uiteindelijk zal er wel weer een verdrag gesloten worden waarin Rusland een paar mooie toezeggingen krijgt van het Westen. Het is alleen nog even gissen naar de wensen van Rusland. Wat dat betreft spelen ze een sterk spelletje door nog niet heel duidelijk te maken wat ze doen en willen. Ik ga er eigenlijk niet vanuit dat Poetin daadwerkelijk zoveel geeft om de Russen in Oekraïne. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat zij een middel en niet een doel zijn.
damn..... interessante visie, kun je die uitwerken met persoonlijke speculaties?, ik ben best benieuwd :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')