Je mist enigzins de essentiequote:Op maandag 3 maart 2014 12:47 r ma
schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Noorwegen en IJsland bemoeien zich er toch ook niet mee? Noorwegen blijft rustig exporteren en welvaart voor haar volk opbouwen.
oh nee!..... nog even en ze sturen troepenquote:Op maandag 3 maart 2014 12:48 schreef Automatisch het volgende:
12.42 uur - 'Luchtruim geschonden'
Russische straaljagers hebben vannacht het Oekraïense luchtruim boven de Zwarte Zee geschonden. Dat heeft de Oekraïense minister van Defensie zojuist gemeld.
Hmm, volgens mij hebben ze er altijd wel om gevraagd. Het was een behoorlijk schandaal dat ze Irak binnenvielen zonder VN-resolutie, maar zelfs daarbij hebben ze maandenlang geprobeerd om er een te krijgen. En nee, in de praktijk is het handelen van de VS niet veel beter dan wat de Russen nu doen. Alleen winden de Russen er een stuk minder doekjes om. Vanuit het internationaal recht gezien, denk ik wel dat de VS het iets beter doet. Maar goed, het internationaal recht is een concept en geen mens. Ik denk dat de mensen in Sevastopol liever een buitenlandse soldaat zien rondlopen, dan een bom zien vallen. De VS is gewoon wat gehaaider om mazen binnen de wet te vinden. Behalve in Irak dus.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach, de VS heeft natuurlijk in het verleden ook lang niet altijd gewacht op VN-resoluties. Wat ergens te begrijpen is hoor, met die idiote veto-opzet van die veiligheidsraad ligt er altijd wel iemand dwars. Maar goed, is platbombarderen en no-fly zones dan zoveel beter dan hoe de Russen het nu doen?
In principe is Sevastopol voor hun van strategisch enorm belang, dus dat zullen ze gewoon niet in de handen van een stelletje pro-Westerse 'rebellen' (in hun ogen) willen zien vallen. En ik denk inderdaad dat als de VS een voor hun essentiele basis ineens in betwist gebied ziet vallen, en er bv. kans is dat er een zwaar islamitische regering de boel overneemt ze ook écht wel in actie komen.
De Russen doen t ergens gewoon heel slim, beetje slowplayen die Oekraïners. De Russen zelf lossen geen schot, en dan is het afwachten wat er gebeurt, ze kunnen dit heus een paar weken/maanden volhouden zo. Ze zetten wel meteen enorme druk op de nieuwe regering. Die kan ingrijpen, maarja, ze hebben niet echt de financiële middelen voor een oorlog, plus is het op voorhand al een verloren strijd tegen Rusland. En als ze niks doen lopen ze het risico als besluiteloos en lafaards te worden weggezet, zeker door het pro-Europese deel van de bevolking die ze juist zeggen te vertegenwoordigen.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:48 schreef Automatisch het volgende:
Russische straaljagers hebben vannacht het Oekraïense luchtruim boven de Zwarte Zee geschonden. Dat heeft de Oekraïense minister van Defensie zojuist gemeld.
quote:Merkel: Poetin is contact met realiteit kwijt
MOSKOU -
Na een telefoongesprek met Poetin zou Angela Merkel aan Barack Obama verklaard hebben dat de Russische president "alle voeling met de werkelijkheid verloren lijkt te hebben". Dat meldt de New York Times op basis van een bron dichtbij de Amerikaanse regering.
Ja, vast, en Merkel is één grote engel.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:51 schreef HD9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)liteit_kwijt___.html
ma 03 mrt 2014, 12:30 | 0 reacties
[..]
Dat was ook een kwestie van tijd,quote:Op maandag 3 maart 2014 12:48 schreef Automatisch het volgende:
Dit kan Merkel nooit openbaar gezegd hebben, ook niet aan obama, is haar werkwijze nietquote:Op maandag 3 maart 2014 12:51 schreef HD9 het volgende:
[..]
Interessant.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:51 schreef HD9 het volgende:
[..]
Maar dat doen ze bij ons ook regelmatig.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:48 schreef Automatisch het volgende:
Lijkt me ook héél erg sterk inderdaad.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dit kan Merkel nooit openbaar gezegd hebben, ook niet aan obama, is haar werkwijze niet
Fijn dat jullie Angie allemaal persoonlijk kennen.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lijkt me ook héél erg sterk inderdaad.
Fijn dat je een nietszeggende oneliner plaatst in een verder serieus topic.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Fijn dat jullie Angie allemaal persoonlijk kennen.
Erg handig in dit soort situatiesquote:Op maandag 3 maart 2014 12:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou ja, het zou best gezegd kunnen worden in een gesprek met Obama. Maar het zal nooit publiekelijk bevestigd worden. Dat past inderdaad niet bij Merkel, dat soort uitspraken zijn meer iets voor een Maduro.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dit kan Merkel nooit openbaar gezegd hebben, ook niet aan obama, is haar werkwijze niet
Ja precies, want wat jullie denken te weten over wat Merkel wel of niet doet voegt echt zo heel veel toe.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Fijn dat je een nietszeggende oneliner plaatst in een verder serieus topic.
Nee, maar Merkel heeft van de buitenlandse mogendheden wel een behoorlijke invloed. De olie die ze aan Shell e.d. in Nederland leveren raken ze ergens anders ook wel kwijt (plus dat wij toch wel dubbelvouwen met wat gewicht), de handel met Duitsland is volgens mij wat kritieker. Waarschijnlijk heeft Merkel geprobeerd om op hem in te leunen en heeft Putin de spreekwoordelijke middelvinger opgestoken, wat een G8 royement dichterbij brengt.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, vast, en Merkel is één grote engel.
Als er iemand ervaring heeft in het voortzetten van een constructieve dialoog, is het Merkel wel, deze opmerking zou juist alles hebben gebrokenquote:Op maandag 3 maart 2014 12:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lijkt me ook héél erg sterk inderdaad.
Het gaat er juist niet om het persoonlijk kennen van Merkel, het gaat om het kennen van haar publieke doen en laten.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze zei het volgens die zogenaamde bron tegen Obama en niet in dat constructieve gesprek tegen Poetinquote:Op maandag 3 maart 2014 12:57 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Als er iemand ervaring heeft in het voortzetten van een constructieve dialoog, is het Merkel wel, deze opmerking zou juist alles hebben gebroken
quote:Op maandag 3 maart 2014 12:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee, maar Merkel heeft van de buitenlandse mogendheden wel een behoorlijke invloed. De olie die ze aan Shell e.d. in Nederland leveren raken ze ergens anders ook wel kwijt, de handel met Duitsland is volgens mij wat kritieker.
Ik was een mooi verhaal aan het typen maar deze twee sommen het al mooi op. Alsof ik Merkel persoonlijk zou moeten kennen om daar een oordeel over te vellen, trouwens.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:57 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Als er iemand ervaring heeft in het voortzetten van een constructieve dialoog, is het Merkel wel, deze opmerking zou juist alles hebben gebroken
Dan is het alsnog volledig onnodig olie op het vuur gooien.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze zei het volgens die zogenaamde bron tegen Obama en niet in dat constructieve gesprek tegen Poetin
Klopt, maar het kan ook juist wel bewust linksom of rechtsom in de pers beland zijn... Ik neem aan dat de westerse leiders ook wel aanvoelen dat ze niet zich militair hier in kunnen gaan mengen, dus misschien wordt de diplomatiek weg nu wat harder ingezet dan normaal.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:58 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Het gaat er juist niet om het persoonlijk kennen van Merkel, het gaat om het kennen van haar publieke doen en laten.
Misschien heeft ze persoonlijk wel een hekel aan homo's en roodharigen en vind ze het heerlijk om snuff-films te kijken, maar publiekelijk zal ze dat nooit uiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |