abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137324006
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:02 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen paardenmeisje meer, maar je leert daar op een stalling ook ongelofelijk veel mensen kennen. En voor TS lijkt het me niet alleen belangrijk om sociaal te groeien maar ook aan zichzelf te werken.
Ja natuurlijk, maar dat geldt voor alles wel een beetje.. Alleen, doe dan iets waar je zelf ook enige affectie voor toont.

En ik kan mij voorstellen dat TS helemaal gek wordt van het lezen van die zin... ''ik voel nergens affectie voor'' hoor ik hem denken, dat is gigantisch vervelend maargoed.

Depressief zou ik TS wel noemen in ieder geval, ergens is wel de wil alleen is die langzaamaan over de tijd enorm afgestompt, aan TS om die blokkades op te heven en zijn ideeen serieuzer te nemen.
Rustig aan.
pi_137324174
En TS wat doe jij om de tijd door te komen? Achter de computer zitten met een fles wijn? Beetje fokken en dronken worden? Denk je dat dat niet afstompt ook?
Rustig aan.
pi_137324274
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:09 schreef kingtoppie het volgende:
En TS wat doe jij om de tijd door te komen? Achter de computer zitten met een fles wijn? Beetje fokken en dronken worden? Denk je dat dat niet afstompt ook?
En cruisen in zijn Porsche.
pi_137324446
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:06 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, maar dat geldt voor alles wel een beetje.. Alleen, doe dan iets waar je zelf ook enige affectie voor toont.

En ik kan mij voorstellen dat TS helemaal gek wordt van het lezen van die zin... ''ik voel nergens affectie voor'' hoor ik hem denken, dat is gigantisch vervelend maargoed.

Depressief zou ik TS wel noemen in ieder geval, ergens is wel de wil alleen is die langzaamaan over de tijd enorm afgestompt, aan TS om die blokkades op te heven en zijn ideeen serieuzer te nemen.
Ook die adviezen in dit soort topics, van die hobbies enzo. :')

Alsof je daar op zit te wachten. Hij wil gewoon vrienden waar die wat mee kan doen en dingen meemaken.
pi_137324691
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:10 schreef Solo14 het volgende:

[..]

En cruisen in zijn Porsche.
Zou ik ook zeker doen eens in de zoveel tijd, ik hou van de nacht en ik hou van autorijden en ik hou van muziek, sjoh...
Zo een isolement waar TS in verkeerd kun je allicht ook best doorbreken door te beginnen met dingen buitenshuis te doen voor jezelf die een klein beetje buiten je comfort zone vallen.
Rustig aan.
pi_137326862
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:29 schreef Yi-Long het volgende:
Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag, aangezien je binnen 1 post van 27 naar 28 sprong :P

Ten tweede, Het leven IS zinloos. We zijn mieren. Een-dags vliegen. We stellen geen fuck voor. Onze problemen stellen geen fuck voor.

Maar we zijn er, en in de korte tijd dat we er zijn, kun je er maar beter het beste van proberen te maken. Beetje dingen doen die je leuk vindt, mensen zoeken waar je mee om wilt gaan, etc etc.

Edit:

Zeg TS, heb je een gevoel voor humor? :P
pi_137327252
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:25 schreef Solo14 het volgende:
Je hebt het tenminste financieel goed voor elkaar. Ik zou gewoon gaan emigreren als ik jou was. Van Nederland word je depressief. Ga gewoon ergens opnieuw beginnen.

Ik heb het ook, alleen heb ik geen geld en mijn beste vriend is al voor de trein gesprongen. Omdat ik geen goed toekomstbeeld heb, zit ik in mijn vrije tijd aan de flessen wodka. Word niet goed hier.
Wat een janksmoel ben jij zeg. Met die instelling ga je het nergens leuk vinden.
pi_137327306
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:06 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Wat een janksmoel ben jij zeg. Met die instelling ga je het nergens leuk vinden.
Daarom yolo ik hem hard.
pi_137328474
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:14 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Ook die adviezen in dit soort topics, van die hobbies enzo. :')

Alsof je daar op zit te wachten. Hij wil gewoon vrienden waar die wat mee kan doen en dingen meemaken.
Het probleem is dat ik geen mensen kan vinden met dezelfde interesse, op mijn werk, zit in de petrochemie, zit de meerderheid van mijn leeftijd catagorie te gamen, of ze zijn bezig met tuning van hun auto's.

Overigens zit ik het meerendeel van de dag op mijn werk, begin vaak om 07:00 en ik ga rond 19:00 weer naar huis.
pi_137328639
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:24 schreef Mouette het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik geen mensen kan vinden met dezelfde interesse, op mijn werk, zit in de petrochemie, zit de meerderheid van mijn leeftijd catagorie te gamen, of ze zijn bezig met tuning van hun auto's.

Overigens zit ik het meerendeel van de dag op mijn werk, begin vaak om 07:00 en ik ga rond 19:00 weer naar huis.
Heb je wel interesses dan?
pi_137329189
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:24 schreef Mouette het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:26 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Heb je wel interesses dan?
En heb je ook een gevoel voor humor?
pi_137329316
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

En heb je ook een gevoel voor humor?
Ik lees alleen interesses van zijn leeftijdsgenoten, niet die van hem zelf.
pi_137329801
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:36 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Ik lees alleen interesses van zijn leeftijdsgenoten, niet die van hem zelf.
Vraag het liever om het van hem zelf te horen, misschien dat ie daar wat mee kan :)
pi_137329961
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vraag het liever om het van hem zelf te horen, misschien dat ie daar wat mee kan :)
Even een miscommunicatie. Ik dacht dat je dat bedoelde, dat je me quote.
pi_137330013
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:46 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Even een miscommunicatie. Ik dacht dat je dat bedoelde, dat je me quote.
O zo! Neeneenee, die vraag was aan TS gericht en niet aan jou, even voor de duidelijkheid :)
Edit: Was meer een toevoeging aan de vraag die jij TS reeds gesteld had, vandaar dat ik hem meenam
pi_137330098
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

O zo! Neeneenee, die vraag was aan TS gericht en niet aan jou, even voor de duidelijkheid :)
Edit: Was meer een toevoeging aan de vraag die jij TS reeds gesteld had, vandaar dat ik hem meenam
O oké.
pi_137330862
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:25 schreef Solo14 het volgende:
Je hebt het tenminste financieel goed voor elkaar. Ik zou gewoon gaan emigreren als ik jou was. Van Nederland word je depressief. Ga gewoon ergens opnieuw beginnen.

Ik heb het ook, alleen heb ik geen geld en mijn beste vriend is al voor de trein gesprongen. Omdat ik geen goed toekomstbeeld heb, zit ik in mijn vrije tijd aan de flessen wodka. Word niet goed hier.
Waarom heb jij eigenlijk geen vrienden?
pi_137331311
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 23:03 schreef Dehelerambam het volgende:

[..]

Waarom heb jij eigenlijk geen vrienden?
Slechte jeugd. Sinds die vriend van mij is overleden hecht ik amper waarde meer aan vriendschappen.

Maar genoeg over mij, ts vraagt hier om hulp, niet ik.
pi_137331377
Edit: ik snap het, maar wel jammer dat je er nu zo in staat.

quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 23:12 schreef Solo14 het volgende:
Maar genoeg over mij, ts vraagt hier om hulp, niet ik.
Oké

[ Bericht 10% gewijzigd door Dehelerambam op 02-03-2014 23:45:22 ]
pi_137332264
TS, zijn al hele goede tips gegeven. Maar er is duidelijk 1 deel wat je niet weet/over het hoofd ziet is wie je zelf bent (hobby's, lol, identiteit etc.) dit is heel belangrijk om jezelf te ontwikkelen en met andere een goede vriendschap/discussie op te starten.

Man, kijk om je heen er zijn zoveel kansen/dingen te doen. Vergelijk jezelf niet teveel met andere mensen en kijk wat jij wilt!! Ook al slaap je dagen uit, als je zelf maar gelukkig bent. Daarbij kan jij door je financiële situatie alle kennis/kunde erbij halen wat je wilt. Belangrijk is ook schaam je nergens voor.

Stappenplan hobby/bij worden:
- TS neem rust en probeer dingen te verwerken/ op een rijtje te zetten en vraag jezelf eens af wat je graag wilt doen/ echt een grens verleggen vindt (bungeejumpen, alleen uit eten, duiken, op een circuit racen).
- Ga een stappenplan maken/informatie zoeken om dit uit te voeren, wanneer je dit hebt gedaan geef jezelf een schouderklopje, en ga naar het volgende punt op je lijst.
- Deze methode geeft jezelf eigenwaarde, en weet je gelijk of het echt zo leuk is/een hobby van kan maken. Daarbij zal je ook vrolijker worden/ euforie uitstralen, en heb je iets bijzonders aan anderen te vertellen!

Vriendin zoeken:
- Daten met meisjes moet je leren, ookal zie je dat ene leuke meisje.. Het kan in een keer klikken, maar tevens kan je er ook getraind in worden (minder gespannen/sfeer aanvoelen/signalen aanvoelen). Schrijf jezelf in op een datingsite, heb een leuk enthousiast verhaaltje en haal die ene date binnen!
- Mocht je het geld hebben, schrijf je eens in voor een datingscursus (is wel een belachelijk bedrag, waarbij de kennis misschien met een schop onder je kont ook wel toe te passen is, maar in jouw situatie kan het grappig/leuk zijn).

Daarbij kan je de volgende punten overwegen:
- Backpacken (hierbij leer je heeel eenvoudig mensen kennen, bent op jezelf aangewezen en leert jezelf ontdekken).
- Verhuizen naar een andere stad. Zoek daarbij een nieuwe sportclub waardoor je weer nieuwe contacten opdoet en een nieuwe start kan maken.
- Volgens mij trek je ook teveel aan wat andere van je vinden. (hoewel dit heel moeilijk in 1x uit te schakelen is).
- Stapmaatjes via Fok bijv.
- Werk.. Ikzelf maak heel makkelijk contacten op de studie waar ik zit, maar bij het bedrijf waar ik werk kan ik puur oppervlakkig met collega's omgaan. (ga op veel dingen wat diepzinniger in, of collega's hebben andere leefsituatie waarbij er andere interesses zijn). Misschien verwacht je contacten ook via werk op te doen, maar zijn het niet jouw type mensen om je heen.

Verder, maak je eerst druk wat je heel graag wilt en vraag desnoods op FOK voor tips.
pi_137332616
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:59 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Ja DIT!

Weet je hoeveel super toffe dingen er zijn!

Wat ook een mooie vorm van ''therapie'' is is paardrijden, en ja ook mannen doen dat. Je wordt misschien een beetje vies, maar als je echt leert samenwerken met een paard en daar een band mee opbouwt dan heb je daar emotioneel super veel aan.
Nee alsjeblieft geen paardrijden :') Neem liever een hond als je ergens een band mee wilt scheppen! :D Als je een hond neemt zul je daar gelukkig mee zijn :)
  maandag 3 maart 2014 @ 00:55:28 #47
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_137334017
Ben je niet gewoon depressief?

Ga naar een coach die je kan leren om intiem contact met mensen aan te gaan.

Als je niet meer depressief bent komen er vanzelf nieuwe doelen want dan heb je weer zin in dingen. Ga met die coach op zoek naar wat jij wilt in het leven.
pi_137338123
Ideetje ook misschien om de Porsche te verkopen, er wat goedkopere kleren van te halen en het vliegtuig te pakken naar Nieuw-Zeeland. Ga een jaar backpacken. Reis van stad naar stad, werk bij hotels/motels in ruil voor slaapplek en kom mensen tegen die zelf ook weg willen zijn van het dagelijkse leven.

Mij lijkt het dat je extreem hard in een sleur leeft, en ik denk dat het je goed zou doen om eens wat anders van de wereld te zien!
  maandag 3 maart 2014 @ 10:31:25 #49
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_137338950
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 09:57 schreef Joetjah het volgende:
Ideetje ook misschien om de Porsche te verkopen, er wat goedkopere kleren van te halen en het vliegtuig te pakken naar Nieuw-Zeeland. Ga een jaar backpacken. Reis van stad naar stad, werk bij hotels/motels in ruil voor slaapplek en kom mensen tegen die zelf ook weg willen zijn van het dagelijkse leven.

Mij lijkt het dat je extreem hard in een sleur leeft, en ik denk dat het je goed zou doen om eens wat anders van de wereld te zien!
Ik denk dat dit best essentieel is. Denk dat het rijden in een Porsche en het dragen van "dure merkkleding" (ik zie TS voor me als iemand die suffe dure kleding draagt, zolang het merkje maar zichtbaar is) de normale Jan-Modaal, toch meestal de sociale mens, afschrikt. Probeer eens leuke sociale dingen te doen zonder dat mensen je achtergrond krijgen te zien.

Hetzelfde geldt voor daten/vrienden, een grote valkuil is denk ik dat je als welgesteld persoon al snel de neiging hebt om dure dingen te geven/doen. Dit zou voor mij persoonlijk een enorme afknapper zijn.
pi_137367964
• Doe eens wat vrijwilligerswerk. In verzorgingstehuizen/ziekenhuizen bij mensen op bezoek gaan die niemand meer hebben, bijvoorbeeld.
• Koop gewone kleding en een normale auto.
• Neem een religie. Dit helpt met zingeving en sociale contacten.
• Meet jezelf een nederige houding aan. Clicky 1, Clicky 2. Je hoeft niet religieus te worden om nederig te zijn, noch hoef je jezelf te vernederen om nederigheid te behalen. Door nederigheid laat je ruimte voor anderen in jouw leven ontstaan.
• Die fles alcohol gaat je niet helpen. Geniet, maar drink met mate. Als je jouw alcoholgebruik niet kunt matigen, stop dan in zijn geheel met alcohol. Als je dat echt niet kunt, zoek dan hulp. Alcohol maakt meer kapot dan je lief is en maakt zeker niet gezellig.
• Minder het aantal uren dat je maakt op je werk. Een werkweek van 40 uur is normaal. Wees open, eerlijk en stel grenzen. Je wilt toch een leven?
• Neem een hobby waar je jezelf in kan uiten, waar je plezier in hebt en die je kan delen met anderen.

Dit zijn allemaal dingen die je kunt doen. Je hoeft ze niet te doen, het is helemaal aan jou TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')