abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137294606
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:46 schreef Be-Smart het volgende:

[..]

Jij hebt in Oekraïne duidelijk nog nooit in de rij gestaan voor iets complex als een treinkaartje bijvoorbeeld. In NL is het eenvoudiger en sneller om een huis te kopen.
Waar slaat dat nou weer op? Waarop antwoord je?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2014 01:47:40 ]
  zondag 2 maart 2014 @ 01:49:25 #27
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137294646
quote:
5s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:46 schreef Godshand het volgende:

[..]

Waarom sterk? Janoekovitsj zit al in Rusland. Dus die gaat met een Russische heli naar Kharkov vervoerd worden...

Gewoon staaltje KGB tactieken uit de USSR doos trekken, die Poetin nog in zijn bolle hoofdje heeft zitten :)
Het is pure speculatie. Poetin wacht liever af, grote kans dat de pro-Russen winnen in de verkiezingen.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 01:49:36 #28
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_137294650
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De bevolking wil het zelf. En als ze eerst onafhankelijkheid verklaren stuurt het leger er troepen op af.
Hoe weet je dat het volk dat wil? Lijkt Me nogal moeilijk te peilen zo snel?

en onafhankelijk verklaren moet eerst nog erkend worden.
Volgens "onze" mappen hoort het Krim gewoon nog bij Oekraïne en annexatie is dus schending van soevereiniteit.
Of we dat recht handhaven is de vraag...
  zondag 2 maart 2014 @ 01:49:44 #29
421524 SadPanda
pi_137294654
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:46 schreef Be-Smart het volgende:

[..]

Jij hebt in Oekraïne duidelijk nog nooit in de rij gestaan voor iets complex als een treinkaartje bijvoorbeeld. In NL is het eenvoudiger en sneller om een huis te kopen.
:?
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 01:51:18 #30
421524 SadPanda
pi_137294682
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:49 schreef aequus het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het volk dat wil? Lijkt Me nogal moeilijk te peilen zo snel?

en onafhankelijk verklaren moet eerst nog erkend worden.
Volgens "onze" mappen hoort het Krim gewoon nog bij Oekraïne en annexatie is dus schending van soevereiniteit.
Of we dat recht handhaven is de vraag...
Verkiezingsuitslagen en de observaties van journalisten. En in maart komt er een referendum.

Ja, maar dat boeit dus niet. Niemand gaat dat handhaven, de oorlog in Irak was ook illegaal, ook niemand die dat handhaafde.
Anti-Turkije
pi_137294690
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:43 schreef vigen98 het volgende:
Ongelofelijk, dat mensen de VS nog steeds steunen, zijn jullie mentaal gestoord? Een VS bitch zei 'Fuck the EU' Ja de EU wij dus ook en toch blijven we de VS steunen? Wat is fucking mis met sommige mensen, jullie snappen toch wel dat de EU en VS geen goede bedoelingen hebben voor Oekraïne? Als de VS haar zin kreeg zat Oekraïne nu aan een IMF/EU financieel infuus wat wij gaan voelen in onze portemonnee. Wil jij weer jarenlang bezuinigingen omdat paar idioten de macht over hebben genomen?

Ik zeg niet dat Rusland een lieverdje is maar geloof me, het is beter als Oekraïne bij Rusland blijft en niet bij de EU komt. Stop met het geloven van de westerse propaganda!
Jeetje die mevrouw zeg
  zondag 2 maart 2014 @ 01:53:10 #32
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_137294718
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:49 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het is pure speculatie. Poetin wacht liever af, grote kans dat de pro-Russen winnen in de verkiezingen.
Wat ook een oude KGB truc is.
Net als militaire oefeningen langs de grens of de regering van een land infiltreren met extremistische partijen waardoor langzaam de grens weg ebt tussen wat radicaal is en niet en dus het idee van (toen) communisme niet zo extreem meer leek.

Maargoed dat heeft hier verder niet zoveel mee te maken.
pi_137294724
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:51 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Verkiezingsuitslagen en de observaties van journalisten. En in maart komt er een referendum.

Ja, maar dat boeit dus niet. Niemand gaat dat handhaven, de oorlog in Irak was ook illegaal, ook niemand die dat handhaafde.
Voetbal is ook oorlog en tevens onvergelijkbaar
  zondag 2 maart 2014 @ 01:53:55 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137294730
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat Rusland voorkomt dat Oekraïne ook afgeslacht wordt door de VS, zoals ze al zouden hebben gedaan in Servië, Irak, Libië en Syrië.
Die andere landen ja, maar Servie nee. Verdiep je even in hoe ze hebben huisgehouden en ga je schamen.
  zondag 2 maart 2014 @ 01:54:50 #35
421524 SadPanda
pi_137294747
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:53 schreef aequus het volgende:

[..]

de regering van een land infiltreren met extremistische partijen waardoor langzaam de grens weg ebt tussen wat radicaal is en niet en dus het idee van (toen) communisme niet zo extreem meer leek.

Als je zo denkt, kun je de hele opstand ook zien als georganiseerd door het westen.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 01:55:15 #36
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_137294752
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:51 schreef SadPanda het volgende:

[..]

observaties zeggen niks, verkiezingsuitslagen melden alleen of ze voor een pro Russische of pro westerse hebben gestemd en betekend niet automatisch dat pro-rus daadwerkelijk in de federatie opgaan betekend.
pi_137294758
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 00:01 schreef Westerling het volgende:

[..]

Dat was ik toch al van plan, maar laat ik hem dan maar definitief beeindigen:
Op de maanlanding na hebben ze de Space Race gewonnen ja. De Amerikanen hebben er godseveel geld tegen aan kunnen smijten maar grepen (zeker in het begin) keer op keer achter het net wat betreft de primeurs.
Overigens nu ook de Amerikanen het met wat minder moeten doen zijn de Russen degenen die de Amerikanen de ruimte in moeten brengen he, dat weet je?
De eerste prestigeprojecten werden ogenschijnlijk inderdaad door de Russen gewonnen, maar in werkelijkheid hebben de Amerikanen al bijna bij aanvang van hun ruimteproject de technologische superioriteit gehad, wat de Russen de ruimte ingestuurd hebben mag bijna geen naam hebben, de technologie die dan ook nodig was om op de maan te landen en ook weer terug te komen konden ze om een zeer specifieke reden dan ook niet voltooien.

De Amerikanen hebben de Space Race gewonnen, juist door als eerste op de maan te landen, dat was van alle prestigeprojecten die zijn gevoerd de meest belangrijke, het betekende ook min of meer het einde van de space race, er was weinig te halen daarna.

Amerikanen die de ruimte ingaan vertrekken tegenwoordig vanaf een Russische basis net als veel Europeanen overigens. Maar dat Rusland het wat dat betreft tegenwoordig naar behoren doet onderstreept eerder mijn punt dan jouw punt aangezien jij niet op deze periode wees.

Wellicht dat een vergelijkbare prestigestrijd gaat aanbreken om wie als eerste een man op Mars weet af te leveren, maar of dat iets zegt over de daadwerkelijke superioriteit op dat gebied, dat is maar ten zeerste de vraag.

Dat je wijst dat de Russen als eerste bepaalde mijlpalen wisten te bereiken (omdat de Amerikanen veel meer gecontroleerd te werk gingen onder meer), dat is terecht, maar dat je zegt dat ze daarom de Space Race hebben gewonnen, en je hun kennis van die tijd zo prijst in vergelijking met andere landen, onterecht, en dan ga ik me afvragen, of je daadwerkelijk genoeg weet van dit onderwerp.
pi_137294766
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:53 schreef aequus het volgende:

[..]

Wat ook een oude KGB truc is.
Net als militaire oefeningen langs de grens of de regering van een land infiltreren met extremistische partijen waardoor langzaam de grens weg ebt tussen wat radicaal is en niet en dus het idee van (toen) communisme niet zo extreem meer leek.

Maargoed dat heeft hier verder niet zoveel mee te maken.
De VS wil VN waarnemers in de Oekraïne :')
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-gevechtsklaar.html
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 2 maart 2014 @ 01:55:55 #39
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_137294769
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:54 schreef SadPanda het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als je zo denkt, kun je de hele opstand ook zien als georganiseerd door het westen.
Ik beschreef een tactiek en zeg nergens dat dit nu het geval is.
  zondag 2 maart 2014 @ 01:56:55 #40
421524 SadPanda
pi_137294784
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die andere landen ja, maar Servie nee. Verdiep je even in hoe ze hebben huisgehouden en ga je schamen.
Het was niet mijn mening, ik zeg alleen wat er op dat plaatje stond.

De regering van Servië (Slobo) deed dat niet. Overigens zijn er ongeveer even veel Serven vermoord bij Srebrenica als de moord op de moslims, maar dat is niet erg bekend..
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 01:56:57 #41
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_137294785
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:55 schreef Godshand het volgende:

[..]

De VS wil VN waarnemers in de Oekraïne :')
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-gevechtsklaar.html
oke dus?
pi_137294815
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:56 schreef aequus het volgende:

[..]

oke dus?
Lijkt me op dit punt van de crisis een beetje achterhaald...

Wat moeten ze waarnemen dan?

"Gut, er wordt geschoten!"
" Ja! Ik hoor net van onze collega in Kiev dat daar ook al Russische tanks staan!"
"Serieus? Bel Ban-Ki-Moon!"
pi_137294817
ik zie nu op euronews dat er 2 jongens door een menigte in elkaar worden geslagen in Kharkiv
pi_137294843
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:58 schreef arjan1112 het volgende:
ik zie nu op euronews dat er 2 jongens door een menigte in elkaar worden geslagen in Kharkiv
Zonder het hoe en wat is dat een beetje een loos bericht natuurlijk...

Er zal misschien tijdens het uitgaan deze nacht ook weer wat mensen in elkaar getremd worden... Niet meteen dat ik dan morgen hier tanks of bombarderende F16's hier verwacht...
  zondag 2 maart 2014 @ 02:00:18 #45
421524 SadPanda
pi_137294855
quote:
:')

RT is de spreekbuis van Poetin, dat weet iedereen...
pi_137294859
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:21 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Zonder hulp van de geallieerden (front en wapenaanvoer), en Hitlers enorme haat tegen de VS, zou Rusland geen enkele kans hebben gehad.
En er zijn nog wat zaken die de Duitsers hadden kunnen gebruiken, maar, vergeet niet dat Hitler meer bezig was met de Sovjet-Unie te bestrijden dan de Verenigde Staten.
  zondag 2 maart 2014 @ 02:01:32 #48
421524 SadPanda
pi_137294861
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 02:01 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')

RT is de spreekbuis van Poetin, dat weet iedereen...
Jij denkt dat ze dat verzinnen :')
Anti-Turkije
pi_137294884
Oekraïne heeft volgens nieuwsbronnen aldaar een mobilisatie aangekondigd na een bijeenkomst van de security council.

quote:
Ukraine orders full mobilization of Ukaines armed forces to start at 8 AM
  zondag 2 maart 2014 @ 02:03:38 #50
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_137294889
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:58 schreef Godshand het volgende:

[..]

Lijkt me op dit punt van de crisis een beetje achterhaald...

Wat moeten ze waarnemen dan?

"Gut, er wordt geschoten!"
" Ja! Ik hoor net van onze collega in Kiev dat daar ook al Russische tanks staan!"
"Serieus? Bel Ban-Ki-Moon!"
Zelfs al gaan ze en ze nemen illegale activiteiten waar doen we niks.
Ze zoeken de grens op (soms letterlijk) en geen van beide partijen wil tever gaan.

Vergelijk het met de Cuba crisis, JFK had een do-not-cross cirkel om Cuba wat de Russische schepen verschillende malen overschreden.
Waarop hij de cirkel kleiner maakte totdat het niet kleiner kon en de volgende overschrijding zeker weten voor een actie zou hebben geleid van de VS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')