Wettelijk??? Over half jaartje zijn ze 15,5 vs 18,5? Minderjarig vs volwassene. Gedoogd oke, maar wettelijk??quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:11 schreef erikkll het volgende:
Ik zou hem toevoegen en verder niks doen behalve wachten. Een stage duurt maar een half jaar, daarna mag hij wettelijk met jou uitspoken wat hij maar wil. Daar zou ik dus even geduld voor hebben, zo lang is een half jaar niet. Waarschijnlijk is hij ook nog eens in februari begonnen dus de eerste maand is alvast voorbij!
Boeiend. Daarover maakt geen mens zich druk. Over leraar -> leerling wel.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:16 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wettelijk??? Over half jaartje zijn ze 15,5 vs 18,5? Minderjarig vs volwassene. Gedoogd oke, maar wettelijk??
Dat der leeftijd steeds verandert doet mij denken dat dit een trol is.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:17 schreef Basxt het volgende:
ik hou van doorspitten..
Maar hoe oud ben je nou echt dan? :/
[ afbeelding ]
tja...ik kwam er trouwens achter dat 'ie 19 was..quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:42 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik zit zelf in 6V en ben (was) ook hartstikke naïef. Opleidingsniveau heeft er niet altijd iets mee te maken. Maar nee, doe het gewoon niet. En als je het echt echt echt wilt moet je wachten tot hij niet meer op je school 'werkt' (stage valt daar dus ook onder, voor de duidelijkheid).
Probeer die 'privé en werk gescheiden houden'-regel een beetje te respecteren. Hij is misschien pas 18, maar dat maakt in dit geval geen verschil. Dit is anders dan wanneer hij bij je in de klas zou zitten, dat snap je zelf toch ook wel?
dat is raar, ik heb dat niet verandert.. maar ik ben 15 voor de duidelijkheid en hij dacht ik 18 maar ik keek op z'n facebook en daar stond 19...quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:17 schreef Basxt het volgende:
ik hou van doorspitten..
[ afbeelding ]
dat was denk ik in een ander topic ofzo maar af en toe liegen mag toch wel ? :p Maar ik ben 15 dus geen 20..quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:17 schreef Basxt het volgende:
ik hou van doorspitten..
[ afbeelding ]
Mag tuurlijk welquote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:31 schreef Mascha2205 het volgende:
[..]
dat was denk ik in een ander topic ofzo maar af en toe liegen mag toch wel ? :p Maar ik ben 15 dus geen 20..
ik weet het niet, ik zie hem pas weer over 2 weken, maar ik durf het niet! Hij heeft overigens wel belachelijk veel "vrienden" (922) dus misschien zal hij mij wel accepteren..quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:38 schreef Basxt het volgende:
[..]
Mag tuurlijk wel![]()
En wat ga je nu doen? Toevoegen? of niet?
Heeft hij al een relatie? Misschien is dat ook wel handig om te weten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:41 schreef Mascha2205 het volgende:
[..]
ik weet het niet, ik zie hem pas weer over 2 weken, maar ik durf het niet! Hij heeft overigens wel belachelijk veel "vrienden" (922) dus misschien zal hij mij wel accepteren..
Kieskeurig is hij dus niet. Dat verhoogt je kansen in ieder geval.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:41 schreef Mascha2205 het volgende:
ik weet het niet, ik zie hem pas weer over 2 weken, maar ik durf het niet! Hij heeft overigens wel belachelijk veel "vrienden" (922) dus misschien zal hij mij wel accepteren..
zij status was vrijgezel, dus dat lijkt me duidelijkquote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:59 schreef Basxt het volgende:
[..]
Heeft hij al een relatie? Misschien is dat ook wel handig om te weten.
Geen idee of je daar ook heen wilt maar dan zie ik het nut ook niet om hem toe te voegen.
Verdiep jij je nog maar eens iets verder in het juridische wereldje.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 00:56 schreef Woutjeh het volgende:
Het spijt me, maar als hij een relatie met jou aangaat dan is hij strafbaar (zie onder).
Ook wanneer de liefde geheel wederzijds is en ook wanneer je alleen buiten school zou afspreken.
Als je hem echt leuk vindt en je denkt dat je de discipline hebt om hem niet te zoenen, is het wel mogelijk dat je wat afspreekt met hem, kijkt of het gevoel wederzijds is en wacht totdat hij zijn stage afgerond heeft. Meestal duurt dat maar een paar maandjes, dus dat is nog wel te doen.
Mocht je er over nadenken om toch een relatie met hem aan te gaan, weet dat dat hij geen leraar meer kan worden als jullie hierop gepakt zouden worden. Scholen nemen dit soort dingen niet licht zegmaar.
[..]
Wat bedoel je hiermee te zeggen?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:22 schreef robben93 het volgende:
[..]
Verdiep jij je nog maar eens iets verder in het juridische wereldje.
Al even afgezien van het feit dat hij in de problemen kan komen als hij iets met een leerling begint.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:05 schreef Basxt het volgende:
[..]
heerlijk dit haha![]()
15 is dan wel weer iets jong voor een 18 jarige! (al zeg ik het zelf hoor ts)
Waarschijnlijk heb jij gewoon normaal contact met je buurman dus dan is het niet gek dat je hem toevoegt. Een leerling die een leraar toevoegt vind ik toch net ff iets anders.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:17 schreef Greys het volgende:
Staat 'toevoegen op Facebook' tegenwoordig gelijk aan 'ik wil je'?
Ik heb mijn buurman ook toegevoegd, wat zal de buurvrouw nu dan van me denken...? ()
Wat een moeilijk gedoe over dat toevoegen zeg...
En als hij je toevoegt denk je dat hij je wil?quote:Op zondag 2 maart 2014 11:34 schreef Mascha2205 het volgende:
ik heb het gedaan, ik heb hem toegevoegd... omg nu afwachten... Ik hou jullie op de hoogye
Mjah op zich misschien wel, maar er zullen zat leerlingen zijn die hem toevoegen denk ik?quote:Op zondag 2 maart 2014 11:41 schreef Oognip het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb jij gewoon normaal contact met je buurman dus dan is het niet gek dat je hem toevoegt. Een leerling die een leraar toevoegt vind ik toch net ff iets anders.
ik heb nog niks ontvangen dus ik zal het vanzelf wel zien..quote:Op zondag 2 maart 2014 20:50 schreef Cat22 het volgende:
Niet. Doen.
Stel (stel!) dat hij een relatie met je wil is hij strafbaar omdat hij gemeenschap met een minderjarige heeft. En hij gaat zijn stageplek en wellicht zelfs zijn studie kwijt zijn.
Waarschijnlijk heeft hij dat beter door dan jij en gaat zijn goed bedoelde FB vriendschapsacceptatie door jou verkeerd geïnterpreteerd worden waardoor jij teleurgesteld wordt.
Hoe gaat het met je eetpatroon trouwens? Poosje geleden opende je een topic maar daarin heb je nooit meer gereageerd.
ik snap niet waarom, ten eerste niemand hoeft het te weten..quote:Op zondag 2 maart 2014 18:54 schreef Kimochi het volgende:
Het kan je echt niets schelen als je uiteindelijk zijn studie/loopbaan hiermee verneukt he?
Maar goed, daarvoor ben je vijftien.
Zij is niet degene die zijn loopbaan kan verneuken, dat kan hij alleen zelf.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:54 schreef Kimochi het volgende:
Het kan je echt niets schelen als je uiteindelijk zijn studie/loopbaan hiermee verneukt he?
Maar wat denk je nou, als hij je toevoegt is hij verliefd op je?quote:Op zondag 2 maart 2014 21:21 schreef Mascha2205 het volgende:
[..]
ik snap niet waarom, ten eerste niemand hoeft het te weten..
15 jarigen die op een leraar vallen zijn vrij standaard. Daar horen ze mee om te kunnen gaan.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:54 schreef Kimochi het volgende:
Het gaat erom dat het hem zijn stage (en toekomstige stages) kan kosten.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:54 schreef kingtoppie het volgende:
Waar gaat dit allemaal over eigenlijk?
Wat is het probleem al zou er een date komen? 15/18.. ik schrik niet.
En die machtspositie valt wel mee hoor...
Maar dat is toch ZIJN verantwoording?quote:Op zondag 2 maart 2014 22:19 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het hem zijn stage (en toekomstige stages) kan kosten.
Daarom dus pas 'daten' (of iig poging wagen tot hosselen) als zijn stage voorbij is.
Wat een zeikstage bedrijf dan zeg.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:19 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het hem zijn stage (en toekomstige stages) kan kosten.
Daarom dus pas 'daten' (of iig poging wagen tot hosselen) als zijn stage voorbij is.
Hij moet zich wel gedragen als docent en niet als medeleerling.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat een zeikstage bedrijf dan zeg.
Ik zou denken ''boefje!''
Ja een echte docent is een ander verhaal maar dat is hij niet.
Ik denk dan niet dat dat de kans van slagen van TS zal vergrotenquote:
Hij is een docent in wording, en je maakt er gewoon geen goede naam mee. Lijkt me logischquote:Op zondag 2 maart 2014 22:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat een zeikstage bedrijf dan zeg.
Ik zou denken ''boefje!''
Ja een echte docent is een ander verhaal maar dat is hij niet.
Ik vind ook wel dat hij zijn werk professioneel moet doen en niet moet flirten als ze aan het bokkiespringe is, maar van een machtspositie vind ik geen sprake, daarnaast is het leeftijdsverschil ook gewoon klein, dus na de gymles een praatje maken en een nummer geven? /care.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij moet zich wel gedragen als doccent en niet als medeleerling.
Het kan jou niet schelen, maar de school van TS en de school van de stagiair denken daar echt anders over.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik vind ook wel dat hij zijn werk professioneel moet doen en niet moet flirten als ze aan het bokkiespringe is, maar van een machtspositie vind ik geen sprake, daarnaast is het leeftijdsverschil ook gewoon klein, dus na de gymles een praatje maken en een nummer geven? /care.
Mjoah...quote:Op zondag 2 maart 2014 22:24 schreef Moira. het volgende:
Hij is een docent in wording, en je maakt er gewoon geen goede naam mee. Lijkt me logisch
Oh, maar ik denk sowieso dat ze weinig tot geen kans maakt.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik denk dan niet dat dat de kans van slagen van TS zal vergroten
Dat denk jij.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het kan jou niet schelen, maar de school van TS en de school van de stagiair denken daar echt anders over.
Het gaat er ook niet om waar jij zwaar aan tiltquote:Op zondag 2 maart 2014 22:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mjoah...
Ik til er gewoon niet zo zwaar aanEen 18 jarige die een 15 jarige leuk vindt... Ochhosss...
Hij wil graag zijn stage behouden, lijkt me.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het kan jou niet schelen, maar de school van TS en de school van de stagiair denken daar echt anders over.
Ja en ik denk dat ik dat beter weet dan jij. Ik vind jou hierin nogal wereldvreemd.quote:
Dat is leuk voor je.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja en ik denk dat ik dat beter weet dan jij. Ik vind jou hierin nogal wereldvreemd.
Als iets echt over de grens gaat vind jij het toch ook niet goed? Als het voorbeeld over een daadwerkelijke docent ging dan had ik het nooit goedgekeurd.. Nu heb ik ook zoiets van ''ahjoh...'' die jongen is ook nog ''leerling'' (want stage) en jong (18 jaar)quote:Op zondag 2 maart 2014 22:30 schreef Greys het volgende:
Jeetje, je zou bijna denken dat iedereen hier altijd alles volgens de keurige verstandige regeltjes doet.
Tuurlijk is het vast allemaal verstandiger als ze zou wachten of helemaal niets zou doen, máár:
- puberverliefdheid laat zich nou eenmaal niet bepaald ophangen aan regeltjes (zijn jullie dat alweer vergeten, van vroeger?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |