Alleen als het oosten zich onafhankelijk verklaard en het Oekraïense leger het oosten gaat binnen vallen. Net als in Georgië dus.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:36 schreef theNull het volgende:
Ben benieuwd of Rusland het oosten van Oekraine ook binnen valt. Daar zijn ze namelijk ook erg russisch ingesteld.
Deze situatie op De Krim niet, maar mocht het tot een gewapend treffen komen tussen Oekraïne en de Russen, wellicht dan. Laten we wel wezen, daar is Rusland wel op uit, Poetin heeft zelfs z'n motorbende vooruit gestuurd.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor polen is de situatie in Oekraïne inderdaad veel belangrijker, maar ik twijfel of de Krim voor Polen een existentieel geval is. Men is allang blij dat West-Oekraïne weer in de handen van de westersgezinden is. En Europa is veel te zwak als blok om daadkrachtig te kunnen optreden in Oekraïne. De VS blijft een twijfelgeval, maar Obama + Kerry lijken niet zin te hebben om een tweede Koude Oorlog te starten.
Leuk je weer te zien DeParo.
Poetin kun je niet met dreigende woorden overtuigen. Sinds de val van de Sovjet-Unie heeft het Westen de invloed van het Kremlin sterk kunnen indammen. Sinds pakweg 2000 slaat Rusland terug op allerlei manieren.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:30 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee. Ik doelde op de rol van het Westen. Men sprak destijds ook met harde woorden, maar verder dan dat wilde het Westen niet gaan.
Ik twijfel of Oekraïne het aandurft om een gewapend conflict met de Russen te starten. Georgie dacht destijds ook dat het Westen haar te hulp zou komen schieten, maar kwamen achteraf ook gewoon bedrogen uit.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:38 schreef DeParo het volgende:
Deze situatie op De Krim niet, maar mocht het tot een gewapend treffen komen tussen Oekraïne en de Russen, wellicht dan. Laten we wel wezen, daar is Rusland wel op uit, Poetin heeft zelfs z'n motorbende vooruit gestuurd.
Lang geleden.quote:Dank van hetzelfde!
Ooh zo, dacht al.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:30 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee. Ik doelde op de rol van het Westen. Men sprak destijds ook met harde woorden, maar verder dan dat wilde het Westen niet gaan.
Polen komt nog aan de beurt, als ze doorgaan met de bouw van het rakettenschild "tegen Iran"...quote:
Dit keer hebben ze wel strategische waarde voor enkele Europese landen. Niet dat ik Europese troepen in actie zie komen, de vigerende mening in Europa is immers dat defensie verspilde energie is en oorlog nooit meer zal komen, maar toch ligt de situatie anders dan bij Georgië.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik twijfel of Oekraïne het aandurft om een gewapend conflict met de Russen te starten. Georgie dacht destijds ook dat het Westen haar te hulp zou komen schieten, maar kwamen achteraf ook gewoon bedrogen uit.
Klopt, ze winnen er namelijk zelf helemaal niets mee.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor polen is de situatie in Oekraïne inderdaad veel belangrijker, maar ik twijfel of de Krim voor Polen een existentieel geval is. Men is allang blij dat West-Oekraïne weer in de handen van de westersgezinden is. En Europa is veel te zwak als blok om daadkrachtig te kunnen optreden in Oekraïne. De VS blijft een twijfelgeval, maar Obama + Kerry lijken niet zin te hebben om een tweede Koude Oorlog te starten.
Leuk je weer te zien DeParo.
Wat er ook gebeurt, als Poetin een gewapend treffen wil lijkt het me sterk dat die niet gaat komen, die troepen gaan niet weg dus mocht Kiev ooit nog iets willen met de Krim zal er wel iets gebeuren.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik twijfel of Oekraïne het aandurft om een gewapend conflict met de Russen te starten. Georgie dacht destijds ook dat het Westen haar te hulp zou komen schieten, maar kwamen achteraf ook gewoon bedrogen uit.
Ik ben dan ook ongeveer een halfjaar weggeweest.quote:Lang geleden.
Poetin begrijpt enkel de taal van geweld. Maar alleen wanneer men daadwerkelijk de daad bij het woord durft te voegen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:39 schreef waht het volgende:
Poetin kun je niet met dreigende woorden overtuigen. Sinds de val van de Sovjet-Unie heeft het Westen de invloed van het Kremlin sterk kunnen indammen. Sinds pakweg 2000 slaat Rusland terug op allerlei manieren.
Wie is 'ze' precies? De Krim? Ik twijfel of het Westen de Krim als strategisch ziet.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:42 schreef waht het volgende:
[..]
Dit keer hebben ze wel strategische waarde voor enkele Europese landen. Niet dat ik Europese troepen in actie zie komen, de vigerende mening in Europa is immers dat defensie verspilde energie is en oorlog nooit meer zal komen, maar toch ligt de situatie anders dan bij Georgië.
Zonder twijfel. Men probeerde dat laatst ook met Armenia, maar faalde daar ook faliekant. Nu is Armenië wel veel zwakker en afhankelijker van Rusland dan Oekraïne dat is, maar ik betwijfel of het Westen veel geld wilt investeren in een land waar corruptie hoogtij viert. Het is daar werkelijk waar een chaos, op elk gebied. Er moet nog veel veranderen (reformen, etc) voordat men überhaupt op Europees standaard komt.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:42 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk overigens wel dat ze Oekraïne steeds meer naar het westen proberen te trekken via financiële hulp enz.
Er valt niets te winnen voor Oekraiene tegen de Russen, en aangezien steun uitblijft doen de Oekraieners er het verstandigst aan niet de fout te maken om militair terug te slaan. Want dat leggen ze gewoon af. Het is helaas niet anders.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:41 schreef Intellectueel het volgende:
Van de EU ben ik nog niet zo zeker, Amerika ok, voor Europa is het behoorlijk belangrijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Er valt niets te winnen voor Oekraiene tegen de Russen, en aangezien steun uitblijft doen de Oekraieners er het verstandigst aan niet de fout te maken om militair terug te slaan. Want dat leggen ze gewoon af. Het is helaas niet anders.
Oekraiene is te onbelangrijk voor de Amerikanen en Europa om echt iets te doen. Indien het Polen had geweest had dat een ander verhaal geweest. Alles na Polen is gewoon "van de Russen" en gaan de EU en Amerika als het op een militair conflict aankomt sowieso geen consequenties aan verbinden.
Ik twijfel of Europa Kiev zal pushen om Rusland van een militair weerwoord te voorzien.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:43 schreef DeParo het volgende:
Wat er ook gebeurt, als Poetin een gewapend treffen wil lijkt het me sterk dat die niet gaat komen, die troepen gaan niet weg dus mocht Kiev ooit nog iets willen met de Krim zal er wel iets gebeuren.
Ah, ik ook ongeveer een jaartje.quote:Ik ben dan ook ongeveer een halfjaar weggeweest.
Oekraïne in het algemeen, niet perse de Krim. Landen die voorheen onder het juk van de Sovjet-Unie moesten leven, en waarvan enkelen tot nu toe nog steeds het Kremlin op hun dak hebben, blijven geteisterd door corruptie, inefficiëntie en gigantisch onbenut potentieel. Zoiets zou op termijn binnen de EU passen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:46 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wie is 'ze' precies? De Krim? Ik twijfel of het Westen de Krim als strategisch ziet.
Uuh, dat is precies wat ik zeg.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:49 schreef Aloulou het volgende:
Er valt niets te winnen voor Oekraiene tegen de Russen, en aangezien steun uitblijft doen de Oekraieners er het verstandigst aan niet de fout te maken om militair terug te slaan. Want dat leggen ze gewoon af. Het is helaas niet anders.
Oekraiene is te onbelangrijk voor de Amerikanen en Europa om echt iets te doen. Indien het Polen had geweest had dat een ander verhaal geweest. Alles na Polen is gewoon "van de Russen" en gaan de EU en Amerika als het op een militair conflict aankomt sowieso geen consequenties aan verbinden.
Onzin, Polen is lid van Nato en bovendien een EU land, als Rusland Polen binnenvalt, mikt Amerika een nuke op Moskouquote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:42 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Polen komt nog aan de beurt, als ze doorgaan met de bouw van het rakettenschild "tegen Iran"...
Voor de EU is het wel belangrijk ja, maar geen enkel land gaat er echt consequenties aan verbinden. Indien het Polen was geweest had dat wel anders geweest. Wie Oekraiene ook regeert, door de geschiedenis en geografische ligging ontkomt die er niet aan toch flink naar Russische pijpen te dansen. Nu en ook in de verdere toekomst.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:50 schreef DeParo het volgende:
Van de EU ben ik nog niet zo zeker, Amerika ok, voor Europa is het behoorlijk belangrijk.
Maar behalve de Krim lijkt Rusland momenteel niet verder te willen gaan. De rest van Oekraïne is redelijk rustig, zelfs de Oostelijke gebieden.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:51 schreef waht het volgende:
Oekraïne in het algemeen, niet perse de Krim. Landen die voorheen onder het juk van de Sovjet-Unie moesten leven, en waarvan enkelen tot nu toe nog steeds het Kremlin op hun dak hebben, blijven geteisterd door corruptie, inefficiëntie en gigantisch onbenut potentieel. Zoiets zou op termijn binnen de EU passen.
Op de korte termijn blijft Oekraïne een belangrijke doorgang van aardgas.
Niet dus. Polen is lid van de NAVO en bovendien een niet te onderschatten land. Zijn dan ook één van de weinigen geweest die ooit Moskou hebben te weten veroveren. Bovendien is het Russische leger veel te verouderd en zwak om een groot grondoffensief in Oost-Europa te kunnen starten.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:42 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Polen komt nog aan de beurt, als ze doorgaan met de bouw van het rakettenschild "tegen Iran"...
Ik denk niet dat er dan gelijk een nuke op Moskou gemikt wordt.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:53 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Onzin, Polen is lid van Nato en bovendien een EU land, als Rusland Polen binnenvalt, mikt Amerika een nuke op Moskou
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |