Contrast en tegenstelling zijn synoniem.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:00 schreef SunChaser het volgende:
Een contrast is het verschil tussen tegenstellingen. Bijvoorbeeld tussen licht en donker of tussen twee kleuren, tussen personen.
Ja mijn stuk kwam ook van Wikiquote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
Een contrast is het verschil tussen tegenstellingen.
Watquote:Op zaterdag 1 maart 2014 00:37 schreef OmeRon het volgende:
Wel jammer dat ik nu net uit Engeland ben. Daar heb ik dingen gezien die direct dit topic in mogen. Het meest bizarre was dat ik in Bradford een eigenaar van een carwash iemand heb weg zien sturen omdat die er met paard en wagen naar binnen ging.
Meer een onderwerp dat niet aanspreekt en te onduidelijk is. Neem daarbij nog een restrictie bij het thema dat het woord niet geïnterpreteerd mag worden als contrast in je foto, of donker en licht in de enscenering, dat maakt t er niet leuker op.quote:
Snap het thema wel maar toch klinkt het abstract. Ik heb er zelf nog niet over nagedacht, als ik nog iets instuur is het uit mn archief van 3 weken kijken of iets in het thema valt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:30 schreef Ener-G het volgende:
Maar met een onderwerp waarin je juist alle kanten uit kan moet het toch makkelijker worden om iets te bedenken. Daar heeft de precieze naam van het thema weinig mee te maken.
En met de restrictie bedoel ik dat contrast als in een foto waarin de contrastslider simpelweg is opengetrokken te voor de hand liggend is. Bekijk het in figuurlijke zin.
Nou, de lat leg ik juist niet hoog omdat ik er niet over nadenk maar gewoon kijk wat erin past. Maar ik weet niet hoe anderen er over denken, met nog 2 dagen te gaan en nul inzendingen hebben we nog zeker 9 andere usual suspects die nu (nog) niks hebben ingezonden en ben benieuwd naar hun reden. Misschien valt er lering uit te trekken voor toekomstige thema's.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:37 schreef Ener-G het volgende:
Als je er zo'n moeite mee hebt denk je echt te ingewikkeld en leg je de lat veel te hoog voor jezelf. Dat was nu juist niet mijn bedoeling.
Tja, dat wordt m dan nietquote:Op donderdag 20 maart 2014 09:06 schreef Ener-G het volgende:
Oh zo, ik dacht meer aan jong geleerd is oud gedaan![]()
Merde, ik had een aardige geschoten in Hanoi maar ontdek dat ie van 27/2 is, dus buiten de inzendperiode.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
De dochter van Susteren die van haar zakgeld nieuwe gear heeft gekocht?
Bokeh!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:44 schreef Ener-G het volgende:
http://tweakers.net/ext/f/OAkMt3vacv1F0F8ogv5UTDdG/full.jpg linkje voor je. Geenidee waarom het bij jou niet werkt.
Ben benieuwd naar jouw inzending
ipadquote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:44 schreef Ener-G het volgende:
http://tweakers.net/ext/f/OAkMt3vacv1F0F8ogv5UTDdG/full.jpg linkje voor je. Geenidee waarom het bij jou niet werkt.
Ben benieuwd naar jouw inzending
Ik zie er maar 1 eigenlijk, schoen vs laars? Oke en groot kleinquote:Op donderdag 20 maart 2014 13:30 schreef Ener-G het volgende:
Zo dan maar; In 5 minuten gefixed in m'n lunchpauze![]()
[ afbeelding ]
Stiekem zitten er meerdere contrasten/tegenstellingen in verstopt.
Nee dat was ook niet de tegenstelling iddquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef Flipmoehoe het volgende:
die link had ik nog niet gelegd
wel iets met een kleine en een grote man, maar die stonden niet echt als onderwerp in de foto..
O ja, dat heb ik er dan weer niet uitgehaald.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef Flipmoehoe het volgende:
werk - en vrije tijds schoen
hoge schoen - lage schoen.
meerdere contrasten in 1
Ja, iddquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:10 schreef Flipmoehoe het volgende:
een feest(dag), waarbij niemand blij kijkt
Die heb ik ook nogquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:06 schreef Flipmoehoe het volgende:
komt er toch weer een poezen foto Sunny
Oud - nieuwquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef Flipmoehoe het volgende:
werk - en vrije tijds schoen
hoge schoen - lage schoen.
meerdere contrasten in 1
Dan zou er wat meer nadruk op het lichaam moeten zijn, maar levend vs. dood haal ik er wel uit jaquote:
zijn er idd nog meer, maar had geen zin om ze allemaal op te noemen.. deed het uit mijn hoofd haha.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:13 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Oud - nieuw
Veters vast - veters los
Hoog - laag
Lompe werklaars - strakke sneaker
Zwarte zool - witte zool
Scherp - onscherp (bokeh)
Bij de volgende piep is het 21 maart 2014 en 10 uur 21quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:18 schreef Ener-G het volgende:
Haha ja het kan altijd beter.. maar daar ging het me ook niet om.. jullie zijn er lekker over aan het discussieren en nadenken, en daarmee is mijn doel eigenlijk al bereikt
Je hebt nog even, gaat je lukken!
Oke. Maar wat mij betreft is het dan so in your face dat t aan mij voorbijgaat, maar het zit erin.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:13 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Oud - nieuw
Veters vast - veters los
Hoog - laag
Lompe werklaars - strakke sneaker
Zwarte zool - witte zool
Scherp - onscherp (bokeh)
Ja maar ik hou van ingewikkeld, dat weet je tochquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:23 schreef Ener-G het volgende:
Ik zei toch, maak het alsjeblieft niet te ingewikkeld..
Klopt, heb meer fotos van de kerk hoorquote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:18 schreef Flipmoehoe het volgende:
beeld op de telefoon is niet al te scherp, maakt het niet duidelijker op om eruit op te maken wat het is..
het is dat je aangaf dat je een foto had van een disco in een kerk, anders had ik het niet gezien
Da's wel een goede tegenstellingquote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:29 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Klopt, heb meer fotos van de kerk hoor
Wat bedoel je met simpel licht en donker?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:07 schreef Ener-G het volgende:
En ik verbied jullie om dat met simpel licht/donker te doen :p
Snap je het nog steeds niet? Daarmee bedoel ik een foto met alleen contrast in technische zin. Zonder dat het thema contrast/tegenstelling in figuurlijke zin in het onderwerp terug komt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:52 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wat bedoel je met simpel licht en donker?
ook lekker op tijd om met deze vraag te komenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:52 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wat bedoel je met simpel licht en donker?
Zonsondergang mag niet?
Ja toch, 1 uur en 57 min nogquote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:37 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
ook lekker op tijd om met deze vraag te komen
quote:
quote:
Wat vinden jullie van dit ideequote:
Wat vinden jullie van dit ideequote:
Of pualaquote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:52 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom uncle en d_a en niet Puala? Gewoon mailen naar fotowedstrijd@fok.nl ?
Dat onderwerp moet wel 'werken' voor mijquote:Op maandag 24 maart 2014 14:06 schreef Flipmoehoe het volgende:
Het is alweer geregeld!
Dit keer een breed onderwerp wat op veel manieren te fotograferen is.
"Werk"
Denk aan:
* Mensen / iemand die aan het werk zijn / is, of tegen de schoffel aan het leunen is
* Werk wat er ligt om aangepakt te worden
Kortom, pak je camera volgende maand en maak er "werk" van!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |