En dan wel TNG. en sowieso NIET Deep Soap 9quote:
Dit.quote:
Serenity vond ik wel leuk. Staat mij iets van bij dat die film en Firefly aan elkaar gelinkt zijn?quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:18 schreef Lod het volgende:
Star Trek
Firefly
Doctor Who
Om de bekendste maar eens te noemen.
Deep Space 9 is de beste Star Trek serie die er is! Niet zo gedateerd als de orginele serie, zo (bij gebrek aan beter) kinderachtig als The Next Generation en niet zo ontiegelijk stom als Voyager en Enterprise. Een doorlopende lijn in het verhaal (maakt het misschien war soapachtig maar ook interessanter) en later in de serie een kick-ass oorlog. Hoewel TNG ook erg leuk was, afleveringen met de Borg (voordat Voyager die dreiging vakkundig om zeep hielp).quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En dan wel TNG. en sowieso NIET Deep Soap 9
Mass effect 1, 2 en 3quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:56 schreef Seam het volgende:
De beste scifi vind je nog altijd in games. Mass Effect, Knights of the Old Republic, daar kan geen enkele serie aan tippen.
Dat is zo met bijna alle Star Trek series behalve de orginele serie (drie seizoenen waarvan het laatste tamelijk saai) en Enterprise (vier seizoenen waarvan elke aflevering als Satans piemel in de kont van je ziel is).quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:00 schreef __Saviour__ het volgende:
TNG is de eerste twee seizoenen wel afzien. Maar daarna stijgt het niveau flink.
Ik had al eens begrepen inderdaad dat die (tegenwoordig) zeldzaam zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:56 schreef wipes66 het volgende:
firefly & sg1 zijn toch wel de beste gok ik. helaas worden er geen goede scifi shows meer gemaakt
Je hebt groot gelijk. Maar aan de andere kant heeft het wel een meerwaarde als een serie of een film een karakter you love to hate heeft. Toegegeven, meestal is dat een schurk maar toch.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Tng , getver, wesley chrusher moet dood!
Die rol is aan Qquote:Op woensdag 26 februari 2014 22:16 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Je hebt groot gelijk. Maar aan de andere kant heeft het wel een meerwaarde als een serie of een film een karakter you love to hate heeft. Toegegeven, meestal is dat een schurk maar toch.
Bedoel je niet, being human?quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:16 schreef wipes66 het volgende:
Almost Human zou ook nog kunnen trouwen
Almost Human is er ook. Amerikaanse serie.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bedoel je niet, being human?
quote:
De enige serie tot nu toe opgenoemd die ik al wel enigszins gevolgd heb (en daarnaast ook nog wel eens wat afleveringen van Star Trek gezien, geen idee welke).quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:14 schreef Karina het volgende:
X-Files is ook wel een goede. Ander soortig SciFi.
Firefly is de originele serie. Nadat deze te vroeg gestopt is, hebben ze nog een film (Serenity) gemaakt om het verhaal af te maken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:58 schreef Forbry het volgende:
[..]
Serenity vond ik wel leuk. Staat mij iets van bij dat die film en Firefly aan elkaar gelinkt zijn?
Dat zou wel mijn beeld bij die serie kunnen verklaren...quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:13 schreef wipes66 het volgende:
wat is er eigenlijk zo leuk aan dr who? zover ik weet is het een soort mr bean meets lord of the rings en is het nog minder scifi dan bsg
quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:20 schreef Lod het volgende:
[..]
Firefly is de originele serie. Nadat deze te vroeg gestopt is, hebben ze nog een film (Serenity) gemaakt om het verhaal af te maken.
Ah, thnx beide voor toelichtingquote:Op woensdag 26 februari 2014 22:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, Serenity is de afsluitende film van het, helaas enige, Firefly seizoen.
Ja, Serenity is de afsluitende film van het, helaas enige, Firefly seizoen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:58 schreef Forbry het volgende:
[..]
Serenity vond ik wel leuk. Staat mij iets van bij dat die film en Firefly aan elkaar gelinkt zijn?
Ik wist tot voor kort helemaal niet dat Doctor Who sci-fi was, altijd een heel ander beeld bij die serie gehad.Lijkt mij wel wat, maar die serie is nogal omvangrijk enzo geloof ik... stel dat ik die ga kijken, waar(mee) kan ik dan het beste beginnen?
Als X-Files je beviel, is Fringe ook zeker wat. Alleen ipv paranormaal en buitenaards, zijn de mysteries dan van technologische/wetenschappelijke aard.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:18 schreef Forbry het volgende:
[..]
[..]
De enige serie tot nu toe opgenoemd die ik al wel enigszins gevolgd heb (en daarnaast ook nog wel eens wat afleveringen van Star Trek gezien, geen idee welke).
The X-files vond ik wel leuk en wat jij schrijft dat er anders aan is klinkt helemaal goed. Zal deze zeker onthouden dan.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als X-Files je beviel, is Fringe ook zeker wat. Alleen ipv paranormaal en buitenaards, zijn de mysteries dan van technologische/wetenschappelijke aard.
Being Human (UK) gezien. Leuke serie, maar fantasy, geen SF.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bedoel je niet, being human?
Dacht eigenlijk dat deze serie echt zo'n "scifi-must" was, maar jij bent tot nu toe de enige die deze noemtquote:
Ik vond hem iig geweldig. En dan ook de films kijken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dacht eigenlijk dat deze serie echt zo'n "scifi-must" was, maar jij bent tot nu toe de enige die deze noemt
Ik vond vooral The Train Job erg sterk. De rest was ok. Het had veel potentie.quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:04 schreef Norrage het volgende:
Doctor Who is inderdaad erg vet. Zit wel wat veel filler in en is een soort scifi comedy, maar wel heel goed en een onwijs consistent verhaal.
En verder absoluut firefly, zo geweldigmaar 1 seizoen
Daar heb ik letterlijk nog geen enkele scene van gezien. Maar het wel waard dus?quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:11 schreef Norrage het volgende:
Het was gewoon de sfeer, en het acteren dat zo bijzonder was. Heel uniek. Alles klopte
Dezelfde reden waarom BSG zo sterk is.
OK, ken ik niet.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Almost Human is er ook. Amerikaanse serie.
Vraag ik me ook af. Ik heb het na goede verhalen serieus een kans gegeven maar ik zie het inderdaad niet.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:13 schreef wipes66 het volgende:
wat is er eigenlijk zo leuk aan dr who? zover ik weet is het een soort mr bean meets lord of the rings en is het nog minder scifi dan bsg
Hoe ver ben je gekomen> want pas ongeveer halverwege de serie begint het ineens echt een vorm aan te nemen waarvan je denkt "hmm, ik had niet verwacht dat dit een dusdanig doordachte serie is"quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. Ik heb het na goede verhalen serieus een kans gegeven maar ik zie het inderdaad niet.
Ieder zijn smaak.
Kan me herinneren dat ik het geweldig vond toen het uitkwam, vraag me af of ik het nog steeds goed vind of dat het pure nostalgie in mijn hoofd is. Heb jij het recentelijk nog gekeken?quote:
Paar jaar terug alle afleveringen nogmaals bekeken EN de films. Ik vond het nog steeds prima te doen hoor. Zeker als je alles achter elkaar kijkt.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat ik het geweldig vond toen het uitkwam, vraag me af of ik het nog steeds goed vind of dat het pure nostalgie in mijn hoofd is. Heb jij het recentelijk nog gekeken?
Ok, mooi. Eens even de 'dvd's' afstoffen dan. Ben benieuwd.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Paar jaar terug alle afleveringen nogmaals bekeken EN de films. Ik vond het nog steeds prima te doen hoor. Zeker als je alles achter elkaar kijkt.
Echt geweldig is Alfred Bester in Babylon 5 (gespeeld door Walter Koenig), afleveringen met hem waren een feest.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die rol is aan Q
Niet echt geweldig, maar toch
Het was toch de bedoeling om daar maar 1 seizoen van te maken, er was nog wel sprake van een andere prequel die over de eerste cylon war zou gaan.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:13 schreef Karina het volgende:
Caprica, de prequel van BSG vond ik zelf ook tof. Helaas wel gecancelled.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |