Tsssssquote:Op donderdag 27 februari 2014 13:31 schreef Blowmewhistle het volgende:
What, dit had ik eerder moeten doen
• Mulholland Drive? Ik krijg al kippenvel bij het idee van een open einde
• Oldboy? Op de helft afgezet. Ze zeggen dat de jappen goed zijn met films maar ik geloof er niks van.
Bedankt voor je inbreng meneer de filmsnob. Nu een suggestie graagquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:34 schreef hornage het volgende:
[..]
TsssssWel gemindfuckt willen worden tijdens de film en dan aan het einde erachter komen hoe slim de filmmaker jou heeft proberen te klooien. Lynch probeert je niet te klooien, maar laat juist het verhaal aan jouw fantasie over. Wel mindfuck, maar tenminste geen trucje om hip over te komen.
Ow, en Oldboy is niet Japans, maar Koreaans.
Zeker een goede film maar is het wel een mindfuck? Lang geleden dat ik hem heb gezien weet het einde niet meer.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:38 schreef FreddyBundy het volgende:
Is Limitless al genoemd? Over zo'n gozer die een pilletje neemt waardoor je hersenen op 100% gaan werken. Één van de beste films die ik heb gezien!
Ik werd er aardig hard door gemindfucked ja, heel het concept sprak me al aan. Zeker het einde verwacht je niet.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:46 schreef Blowmewhistle het volgende:
[..]
Bedankt voor je inbreng meneer de filmsnob. Nu een suggestie graag
[..]
Zeker een goede film maar is het wel een mindfuck? Lang geleden dat ik hem heb gezien weet het einde niet meer.
Dit heeft niet zoveel met snobisme te maken, want ik ben het wel met hornage eens. Lynch is toch een beetje de koning van de mindfucks.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:46 schreef Blowmewhistle het volgende:
[..]
Bedankt voor je inbreng meneer de filmsnob. Nu een suggestie graag
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de man is waar ze naar zoeken. Toch?
Het meest bijzondere aan die film vond ik het "accent" (spraakgebrek) van Benicio Del Toro.
[ Bericht 21% gewijzigd door Karboenkeltje op 27-02-2014 16:03:52 ]Ik en mijn leger van stokstaartjes.
Dankquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:52 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Dit heeft niet zoveel met snobisme te maken, want ik ben het wel met hornage eens. Lynch is wel een beetje de koning van de mindfucks.
Hm zal ik toch maar eens wat lynch gaan bekijken. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een gesloten einde, eigen interpretatie is leuk maar in mijn ogen kan dat niet de essentie van een film zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:52 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Dit heeft niet zoveel met snobisme te maken, want ik ben het wel met hornage eens. Lynch is wel een beetje de koning van de mindfucks.
Nah, Lynch is wel mindfuck, maar misschien inderdaad niet op de manier die jij bedoelt/wenst hoor.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:57 schreef Blowmewhistle het volgende:
[..]
Hm zal ik toch maar eens wat lynch gaan bekijken. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een gesloten einde, eigen interpretatie is leuk maar in mijn ogen kan dat niet de essentie van een film zijn.
Fincher all the way!
De mindfuck heb je zojuist gespoiled haha. Echt een mindfuck-movie is het misschien niet neequote:Op donderdag 27 februari 2014 15:53 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik ga het toch even vragen. Waar zit de mindfuck in The Usual Suspects eigenlijk? Het is voor zover ik me kan herinneren een vrij lineair verhaal waarin aan het eind blijkt dat *SPOILER* de man is waar ze naar zoeken. Toch?
Het meest bijzondere aan die film vond ik het "accent" (spraakgebrek) van Benicio Del Toro.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:53 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik ga het toch even vragen. Waar zit de mindfuck in The Usual Suspects eigenlijk? Het is voor zover ik me kan herinneren een vrij lineair verhaal waarin aan het eind blijkt datIn mijn ogen geef je het antwoord zelf al, ik had toch een behoorlijk wtf!-moment bij de ontknoping.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Toch?
Het meest bijzondere aan die film vond ik het "accent" (spraakgebrek) van Benicio Del Toro..
Ben wel benieuwd wat voor jou dan wel een échte mindfuckfilm is?
[ Bericht 7% gewijzigd door MissLuna op 27-02-2014 21:07:06 (Spoiler na edit.) ]Karma is a fucking bitch.
Ik vind niet dat elke verassing in een film of TV-serie een mindfuck is. Voor mij is een goede mindfuck een verassing of gegeven die alles wat je tot dan aan toe gezien hebt in een totaal ander licht plaatst. Voorbeeld, The Sixth Sense waarin Willis dood blijkt te zijn en dat jongetje echt spoken ziet. Tot de ontknoping was het een psychologisch drama over een man die een gestoord jong probeert te helpen, daarna... technisch een horror of bovennatuurlijke thriller (want de hoofdpersoon is een spook). Zoiets.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:03 schreef MissLuna het volgende:
[..]
In mijn ogen geef je het antwoord zelf al, ik had toch een behoorlijk wtf!-moment bij de ontknoping..
Ben wel benieuwd wat voor jou dan wel een échte mindfuckfilm is?
Ik kan me zeker in je toelichting vinden, zo vind ik eerdergenoemde The Girl With The Dragon Tattoo totaal geen mindfuck. Blijft ook vrij subjectief wat je daar uiteindelijk onder verstaat.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:11 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik vind niet dat elke verassing in een film of TV-serie een mindfuck is. Voor mij is een goede mindfuck een verassing of gegeven die alles wat je tot dan aan toe gezien hebt in een totaal ander licht plaatst. Voorbeeld, The Sixth Sense waarin Willis dood blijkt te zijn en dat jongetje echt spoken ziet. Tot de ontknoping was het een psychologisch drama over een man die een gestoord jong probeert te helpen, daarna... technisch een horror of bovennatuurlijke thriller (want de hoofdpersoon is een spook). Zoiets.
Maar ga vooral door met de suggesties want ik heb er veel leuks tussen gezien.
Als je het zo neerzet kan From Dusk Till Dawn er ook tussen. Ik had geen idee wat voor film het was toen ik hem opzette, en tot in die bar is alles nog vrij normaalquote:Op donderdag 27 februari 2014 17:00 schreef DrDentz het volgende:
Wat ik ook een enorme mindfuck vond.. Sleepaway Camp.. je verwacht het niet. Dacht een standaard slasher te gaan zien.
Als je denkt dat The Fountain sci-fi is heb je de film niet helemaal begrepen. Verder wel een mooie lijst van films, dank daarvoorquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |