abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144948832
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wiki even in deze reeks, ik heb het volgens mij al een keer voor je gepost. Het is te laat om na te denken. :O
ja is zo idd! Ik ga vanavond even op de laptop zoeken :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_144964155
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:20 schreef Cat22 het volgende:

Daarom bestel ik nu grotere hoeveelheden bij Lupa. Die hebben diverse soorten voer en ook prooidieren. Lupa ligt niet op mijn vaste route en tweewekelijks 30km omrijden vind ik ook weer zowat. Bij grotere orders bezorgen ze gratis en ik heb telkens drie maanden om af te wisselen.
Hier krijgen ze nu Bibi, Haaksbarf, Lupa eigen merk, All Animal en dan ben ik vast nog wat vergeten.
Smaken: beef gemengd, natuurvoer, kip, kip/rund, eend, kwartel, makreel, zalm, zalmmix etc. In totaal per bestelling toch zo'n 30 kilo.

Okee, ik heb m gevondennnnn :D Ik ga kijken :7
pi_144964959
Ja cat hoi :+

Lupa eigen merk, is dat allemaal voor zowel kat als hond? :@ Of is er een speciaal kat-mix iets dat ik niet zie? :D

sowieso verwarrend bij sommige merken:
Konijn 5kg
Wild 5kg
Zalm 5kg
Geit/Kip 5kg
Kat 5kg :')

Doe mij maar 3 rollen kattensmaak aub :9~ :Y)
  zondag 28 september 2014 @ 08:57:39 #104
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_144975174
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:45 schreef tombolafan het volgende:

Lupa eigen merk, is dat allemaal voor zowel kat als hond? :@ Of is er een speciaal kat-mix iets dat ik niet zie? :D

Konijn 5kg
Wild 5kg
Zalm 5kg
Geit/Kip 5kg

Haha ja inderdaad, ik kom ze zo ook wel eens tegen. Meestal zijn ze dan met honden begonnen en doen ze er op een gegeven moment ook maar eens kat bij ofzo :+

Ik dacht dat jij Carnibest voerde?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_144975324
Ons puppengevaarte eet momenteel smuldier. meestal compleet met af en toe kip,pens en hart, vis van haaksbarf, af en toe een eitje en n klets yoghurt. Zijn we dan n beetje op de goede weg qua voeding? Dat vers voeren voelt heel goed,maar twijfel wel steeds of ze niks essentieels mist qua voedingsstoffen :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_144975591
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 08:57 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Haha ja inderdaad, ik kom ze zo ook wel eens tegen. Meestal zijn ze dan met honden begonnen en doen ze er op een gegeven moment ook maar eens kat bij ofzo :+

Ik dacht dat jij Carnibest voerde?
ja doe ik, maar ik wil ook eens wat anders proberen/kwantumkorting krijgen :7

En mijn dw heeft t niet altijd :(
  zondag 28 september 2014 @ 09:58:58 #107
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_144975626
Qua meer kattenkeuze ken ik eigenlijk verder alleen BARF-menu. Die hebben allemaal rolletjes van 250gr.
  zondag 28 september 2014 @ 20:10:32 #108
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_144994372
Weet iemand hoe en waar ik dit topic vanaf deel één terug kan vinden?
  zondag 28 september 2014 @ 22:12:39 #109
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_145000606
Op de titel klikken?
  maandag 29 september 2014 @ 10:18:38 #110
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_145010991
nee, dan krijg ik geen topicreeks...
  maandag 29 september 2014 @ 11:23:58 #112
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_145012900
Top! Dank je
pi_145585822
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:45 schreef tombolafan het volgende:

Konijn 5kg
Wild 5kg
Zalm 5kg
Geit/Kip 5kg

Ohai, zie ik nu pas :@

Lupa eigen merk gooi ik gewoon in de katten, kan best. Maar daarom voer ik ook diverse merken door elkaar. Wat in de één mogelijk niet zit, vangt de ander dan weer op.
Van andere merken hebben ze wel onderscheid hond-kat.

O, en beware of spelfouten ;(

Met de vis zijn we maar gestopt. Twee keer gegeven in een maand, twee keer een van de katten over de nek. Ja, Lupa vis compleet (of andere vis) was een succes :') Zijn mijn katten raar of hebben andere KVVers ook deze ervaring?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_145586933
Ik eh... Ik ga maar gewoon geen vis voeren denk ik zo :7

Tnx, ga als de carnibest op raakt eens bestellen :Y
  donderdag 16 oktober 2014 @ 09:10:17 #115
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_145594592
Ok, crosspost uit het dda topic: onze fokker raadt ons aan om onze pup straks gecombineerd te gaan voeren. Dwz, drie maaltijden brok, één vlees pd. Nu lees ik heel verschillende dingen over gecombineerd voeren, hoe is jullie ervaring?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 09:11:43 #116
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_145594621
Waarom zou je dat willen? Waarom wil je überhaupt vlees gaan voeren? Omdat de fokker dat zegt of ben je het eens met het verhaal erachter?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 09:16:40 #117
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145594724
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:10 schreef mikoxx het volgende:
Ok, crosspost uit het dda topic: onze fokker raadt ons aan om onze pup straks gecombineerd te gaan voeren. Dwz, drie maaltijden brok, één vlees pd. Nu lees ik heel verschillende dingen over gecombineerd voeren, hoe is jullie ervaring?
Ik zou geen combi voeren. Ik zou hem op vlees gooien :Y

Link staat nu op puur geit. Meneer is of allergisch voor rijst of kip. Hij zit ge-wel-dig in zijn vacht. Mooi glanzen enzo. Zijn poepjes zijn ook mooi (als je even niet meetelt dat er complete zooi soms weer uitkomt van wat hij vreet :') ).
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 16 oktober 2014 @ 09:25:28 #118
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_145594858
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:11 schreef Valerie. het volgende:
Waarom zou je dat willen? Waarom wil je überhaupt vlees gaan voeren? Omdat de fokker dat zegt of ben je het eens met het verhaal erachter?
Zelf voelen we er t meeste voor om volledig kvv te voeren. Maar, de fokker maakt ons aan t twijfelen, ze heeft t over tekorten in mn de opgroeifase, daarom gecombineerd voeren. En tja, zij heeft meer ervaring dan wij. Overigens heeft zij de oudere honden volledig op kvv, het gaat, zo zegt ze, echt om de pups...
pi_145596013
Ik heb pas geleden besteld bij oervoer.com. Het ziet er ontzettend mooi uit, mooi samengesteld pakket maar beide katten vinden het dus niet lekker. Twee ontzettend kritische eters.

Ontzettend zonde. Ik had de iets hogere prijs voor lief genomen als ze het er goed op hadden gedaan.

Nu heb ik dus al geprobeerd :

Bibi - goedgekeurd, maar hier niet te krijgen
Carnibest - goedgekeurd, maar lastig te krijgen
Tinlo - afgekeurd
Haaksbarf - afgekeurd
Bandit - afgekeurd
darf - afgekeurd
pi_145596090
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:25 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Zelf voelen we er t meeste voor om volledig kvv te voeren. Maar, de fokker maakt ons aan t twijfelen, ze heeft t over tekorten in mn de opgroeifase, daarom gecombineerd voeren. En tja, zij heeft meer ervaring dan wij. Overigens heeft zij de oudere honden volledig op kvv, het gaat, zo zegt ze, echt om de pups...
Ik zou even zoeken op Barfplaats naar het voeden van pups in de opgroeifase. Er zijn daar mensen/fokkers die zowel moeder als pups op alleen vlees hebben groot gebracht. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:28:56 #121
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145596150
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:25 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Wat een onzin. Kvv is voor pups ook compleet.
pi_145596155
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:22 schreef applemoose het volgende:
Ik heb pas geleden besteld bij oervoer.com. Het ziet er ontzettend mooi uit, mooi samengesteld pakket maar beide katten vinden het dus niet lekker. Twee ontzettend kritische eters.

Ontzettend zonde. Ik had de iets hogere prijs voor lief genomen als ze het er goed op hadden gedaan.

Tinlo - afgekeurd
Haaksbarf - afgekeurd
Bandit - afgekeurd
darf - afgekeurd
Misschien zelf gaan samenstellen? Ik heb een ook kritische eter. Ze eet bijv. geen rund, lam, geit, rauwe orgaan, vis met graatjes ( :') ), allerlei soorten wild (haas, hert, wilde eend of konijn, fazant) of kwartel met veren en ingewanden.
Wel, parelhoen, kip, konijn, eend, kalkoen, paard, kangeroe ( :') ) en gebakken orgaan en kwartel zonder veren en ingewanden.

Ik stel voor de katten, net als voor de hond, zelf samen. Dat gaat prima, genoeg variatie. En mijn moeilijke eter eet met liefde. :Y
pi_145596265
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat een onzin. Kvv is voor pups ook compleet.
Als je maar zorgt dat je een complete KVV voert (met vlees, bot, orgaan) en zorgt voor genoeg afwisseling.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:57:27 #124
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_145600633
Ik denk dat dieren in het wild ook hetzelfde eten als volwassen dieren van jongs af aan, dus een hond kan dat ook, als het maar volledig voer is. Ze eten wel meer in de groei, veel meer.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_145604280
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:22 schreef applemoose het volgende:

Tinlo - afgekeurd
Haaksbarf - afgekeurd
Bandit - afgekeurd
darf - afgekeurd
Bibi! O+ Favoriet bij de katten en bij mij., Fijne verpakking, makkelijk te doseren en stinkt niet. ^O^
Je kunt het bestellen bij (ik heb écht geen aandelen) Lupa. Ze zitten in Leende, vanaf 125 euro bezorgen ze gratis thuis en hun radius is volgens mij zowat heel Nederland.
Carnibest verkopen ze niet, maar ze hebben wel eigen merk. Dat smaakt hier ook altijd goed. zelfs bij de fijnproever.
En heb je All Animal al eens geprobeerd/ Doet het hier ook goed.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_145725206
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Misschien zelf gaan samenstellen? Ik heb een ook kritische eter. Ze eet bijv. geen rund, lam, geit, rauwe orgaan, vis met graatjes ( :') ), allerlei soorten wild (haas, hert, wilde eend of konijn, fazant) of kwartel met veren en ingewanden.
Wel, parelhoen, kip, konijn, eend, kalkoen, paard, kangeroe ( :') ) en gebakken orgaan en kwartel zonder veren en ingewanden.

Ik stel voor de katten, net als voor de hond, zelf samen. Dat gaat prima, genoeg variatie. En mijn moeilijke eter eet met liefde. :Y
Hoe doe je dat? Ik heb ooit een kwartel geprobeerd, dat beest bleef liggen. En ook een opengesneden muis werd niet gegeten. En dat was al een beetje buiten mijn comfortzone omdat :

- de muis werd niet gegeten
- ik hem vervolgens heb opengesneden - niet gegeten
- Ik vervolgens dat beest heb ingesmeerd met Gourmet Mousse - niet gegeten
- overgoten met warm water- niet gegeten.
- muis van het ene bordje op het andere gesmeten voor jachtinstinct - niet gegeten

Gister had ik bosduif laten ontdooien, kvv dan, en alleen Mevrouw Jansen vond het lekker, en Azrael niet. Dus Mevrouw Jansen kwam op een gegeven moment likkebaardend de keuken uit en had een dubbele portie op :P
pi_146393365
Misschien een leuk filmpje voor dit topic :)
http://keuringsdienstvanw(...)everingen/23-10-2014
quote:
Je hond of kat eet er dagelijks van: 'dierlijk bijproduct'. Te vinden in iedere verpakking brok- of blikvoer. Een soort vlees dat geen vlees mag heten. We stellen een vraag die uw hond of uw kat zelf niet stellen kan. Wat bedoelt u met 'dierlijke bijproducten?' Ze raken in paniek van een simpele vraag, de brokkenmakers. Allemaal. De Keuringsdienst van Waarde en het geheim van de dierlijke bijproducten.
Wat die bijproducten zijn was me al wel duidelijk, maar dat er zo geheimzinnig over gedaan wordt... Die aflevering is goede reclame voor vers als je 't mij vraagt.
pi_146400560
Ik heb ook nog een interessant wetenswaardigheidje voor dit topic!

Afgelopen woensdag heb ik (als onderdeel van een cursus kynologische kennis 2) les gehad over hormonen. De dierenarts die de les gaf vertelde o.a. over de schildklier en schildklierhormonen, en dat een teveel aan schildklierhormoon (=hyperthyreoïdie) bij honden eigenlijk zelden voorkomt (i.t.t. bij katten, die er wel vaker last van hebben).

Zij had echter een casus op de praktijk binnen gekregen, waarbij een hond alle symptomen vertoonde. Na onderzoek bleek er in principe lichamelijk verder niets mis te zijn met de hond (geen tumor in de schildklier), en werd er doorgevraagd over de voeding. Toen bleek dat de hond regelmatig (rauwe) kippennekjes te eten kreeg. En daar zit de schildklier van de kip nog in, waardoor de hond dus een teveel aan schildklierhormoon binnen had gekregen en er ziek van werd!

Ik had daar nog nooit zo bij stilgestaan, maar vond het wel heel interessant dat dat zo kan werken. Ik heb nog gevraagd hoeveel kippennekken je een hond dan wel niet moet voeren om zulke klachten te veroorzaken, maar dat wist ze helaas niet. Ik vraag me nu af of het ook zo bij katten werkt; logischerwijs zou ik denken dat katten die rauwe nekjes of prooidieren eten dan ook de schildklier met schildklierhormoon van hun prooi binnen krijgen. Dus als je al een kat met schildklierproblemen hebt is het misschien iets om rekening mee te houden?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 19 november 2014 @ 04:10:33 #129
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_146798321
Mijn minimeis heeft 3 kittens groot gebracht; de katertjes hebben zonder problemen harde brokjes omarmt... maar het poesje kijkt er niet eens naar om. Zelfs de kattensnoepjes laat ze links liggen.
Ik heb lang geprobeerd om haar toch aan de harde brokjes te doen gaan... maar ze werd alsmaar lichter qua gewicht. Ik heb vele soorten brokjes geprobeerd, al dan niet met melk, of met warm water... maar mevrouw ging nog liever bijna dood van de honger, dan deze droge brokken te eten.

Twee maanden geleden was ze zo uitgemergeld, als dat ze qua gewicht 40 dagen ervoor was... dus ik kon er niet omheen om haar toch minstens een kuipje verser voedsel te geven.
Daar maakt ze gretig gebruik van... en ze kampt inmiddels met een overgewicht...

En nee, met haar tanden is niets mis... haar tanden/ kaken zijn sterker dan die van de wat oudere poezen.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  woensdag 19 november 2014 @ 12:39:34 #130
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146804977
Is dat je eigen conclusie of heeft de da dat gezegd

Maar natvoer is geen versvoer.
  Moderator donderdag 20 november 2014 @ 16:04:37 #131
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_146844014
We hebben hier vanwege eliminatiedieet van één van de katten een periode helemaal geen vers meer gegeven maar wil er toch langzaam weer wat mee beginnen, vooral Hummer is er dol op en ik zie nu dat ze meer brokken krijgen toch ook weer meer vieze randjes op de tanden.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 04:10 schreef EricOscuro het volgende:
Mijn minimeis heeft 3 kittens groot gebracht; de katertjes hebben zonder problemen harde brokjes omarmt... maar het poesje kijkt er niet eens naar om. Zelfs de kattensnoepjes laat ze links liggen.
Ik heb lang geprobeerd om haar toch aan de harde brokjes te doen gaan... maar ze werd alsmaar lichter qua gewicht. Ik heb vele soorten brokjes geprobeerd, al dan niet met melk, of met warm water... maar mevrouw ging nog liever bijna dood van de honger, dan deze droge brokken te eten.

Twee maanden geleden was ze zo uitgemergeld, als dat ze qua gewicht 40 dagen ervoor was... dus ik kon er niet omheen om haar toch minstens een kuipje verser voedsel te geven.
Daar maakt ze gretig gebruik van... en ze kampt inmiddels met een overgewicht...

En nee, met haar tanden is niets mis... haar tanden/ kaken zijn sterker dan die van de wat oudere poezen.
Overwicht is net zo min erg gezond natuurlijk. En wat Valerie. zegt, vers en natvoer is niet helemaal hetzelfde. Heb je ze wel eens echt vers proberen te geven?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 21 november 2014 @ 03:10:52 #132
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_146860575
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 16:04 schreef senesta het volgende:
We hebben hier vanwege eliminatiedieet van één van de katten een periode helemaal geen vers meer gegeven maar wil er toch langzaam weer wat mee beginnen, vooral Hummer is er dol op en ik zie nu dat ze meer brokken krijgen toch ook weer meer vieze randjes op de tanden.

[..]

Overwicht is net zo min erg gezond natuurlijk. En wat Valerie. zegt, vers en natvoer is niet helemaal hetzelfde. Heb je ze wel eens echt vers proberen te geven?
Ik had eigenlijk moeten zeggen... een licht overgewicht.
Je bedoelt echt vers voer als in gehakt, kipfilet, of karbonade? Zelden eigenlijk, af en toe een stukje rauw kipfilet... maar nooit echt als vervanging van de brokken.
Probleem is vooral ook dat ze haar eten zo snel mogelijk opschrokt en dan probeert nog eten van mijn andere poezen ook nog eens te kapen.
Haar moeder heb ik al in een andere kamer gezet voor het eten (mijn katertje kan haar meestal nog wel aan, zolang hij zijn eten krijgt op grotere hoogte waar zij maar moeilijk bij kan).

Maar echt zorgen maak ik me nog niet over haar licht overgewicht, aangezien de winter ook nadert en ze als jonge poes wel wat extra vet kan gebruiken. Maar ik blijf er op letten. Ik heb haar hoeveelheid melk al met de helft teruggeschroefd.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_146860881
Natvoer is zeker niet hetzelfde als het versvoer waarover in dit topic gepraat wordt. Misschien moet je de OP even lezen, dan wordt het je denk ik wel duidelijker.

Met melk bedoel je kattenmelk, toch?
  vrijdag 21 november 2014 @ 07:18:06 #134
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146860927
Ik doe tegenwoordig semi half barfen :D Link krijgt tamro waarbij ikzelf groente voer.. En meneer krijgt 1x per week een kalkoennek/kalkoen karkas/konijn karkas/zalmkop/kalkoen of eenden vleugels/ ree rug. Eens kijken of we volgend jaar helemaal over kunnen.

We vinden het beide leuk :Y
pi_146864879
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Als je maar zorgt dat je een complete KVV voert (met vlees, bot, orgaan) en zorgt voor genoeg afwisseling.
Dat is erg belangrijk idd. Het dient ook compleet te zijn qua vitaminen en mineralen heb ik begrepen. Vrienden van mij hebben een dierenzaak waar ze mega veel hondenvoer verkopen, vnl. Carnibest loopt daar als een trein. Al heel wat jaren. Wel eens wat anders geprobeerd maar dat bleken incomplete voedingen te zijn waardoor het klachten regende. Later kwamen ze er achter dat op het etiket stond dat het aanvullend voer was. Lekker als je hond opgroeit en allerlei problemen krijgt. Ben je als dierenwinkel ook nog aansprakelijk naar het schijnt, omdat je kennis dient te hebben van wat je aanraadt. Voor zover ik weet. Het is wel hot, rauwe voeding voor huisdieren.
pi_146864918
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:19 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Dat is erg belangrijk idd. Het dient ook compleet te zijn qua vitaminen en mineralen heb ik begrepen. Vrienden van mij hebben een dierenzaak waar ze mega veel hondenvoer verkopen, vnl. Carnibest loopt daar als een trein. Al heel wat jaren. Wel eens wat anders geprobeerd maar dat bleken incomplete voedingen te zijn waardoor het klachten regende. Later kwamen ze er achter dat op het etiket stond dat het aanvullend voer was. Lekker als je hond opgroeit en allerlei problemen krijgt. Ben je als dierenwinkel ook nog aansprakelijk naar het schijnt, omdat je kennis dient te hebben van wat je aanraadt. Voor zover ik weet. Het is wel hot, rauwe voeding voor huisdieren.
Ja, ik zie het ook steeds meer opkomen. :Y Maar ik zie ook, helaas, steeds meer mensen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, en dat vind ik dan wel weer een kwalijke zaak. Nu ik dit typ realiseer ik me ineens dat ik al 6 jaar vers voer. :o
  Moderator vrijdag 21 november 2014 @ 12:01:50 #137
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146865905
Mijn kat (of ja, poes want het is een wijffie) eet zo lang als we haar hebben gewoon brokjes.

We hebben in het begin -hebben haar nu een jaar, overgenomen van gezin die haar wegdeed vanwege baby die allergisch was- geprobeerd nat voer te geven maar dat lustte ze simpelweg niet.

Dus eigenlijk eet ze gewoon brokjes nu, die ze errrrrrrg lekker vindt.
Echter is ze aan de stevige kant en geven we haar alleen ochtends te eten (zodra we wakker worden, meestal tussen half 8 en 8).
We wegen het af en ze krijgt rond de 35 gram aan brokjes en dan krijgt ze avonds nog wat snoepjes of soms een vlees-stickie.

Maar sochtends is het echt een schreeuwerd aan het worden! Ze begint soms wel al om 07:00 te mauwen en dan ook echt hard, het type klagend diep mauwen.
Zodra ik dan opsta om haar te voeren loopt ze echt schreeuwend, met een dikke staart met me mee (beest krijgt sowieso altijd een dikke staart als je haar voert haha, heel typisch).

Wij weten niet zo goed wat we hier mee aan moeten. Want zoals ik zei ze is best stevig, echt verre van mager... en als we haar meer gaan laten vreten dan wordt ze alleen maar dikker vrezen we.

Heeft iemand hier tips of iets dergelijks? :)
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:02:20 #138
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146865916
De meningen verschillen nogal over o.a groente bijvoeren. De 1 zegt ja en de andere zegt nee. Idem dito met KH's
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:17:59 #139
176471 oh-oh
pi_146866273
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, ik zie het ook steeds meer opkomen. :Y Maar ik zie ook, helaas, steeds meer mensen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, en dat vind ik dan wel weer een kwalijke zaak. Nu ik dit typ realiseer ik me ineens dat ik al 6 jaar vers voer. :o
:D Ik zat laatst ook te denken, hier al dik 9 jaar kvv/vers!
Twee honden die nooit anders gehad hebben van bijna 8 en net 5 jaar ^O^
De oudste is 8.5 maar die heb ik pas 5 jaar, dus die heeft de eerste drie jaar brok gehad.
En die heeft de slechtste tandjes :P
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_146866445
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:01 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn kat (of ja, poes want het is een wijffie) eet zo lang als we haar hebben gewoon brokjes.

We hebben in het begin -hebben haar nu een jaar, overgenomen van gezin die haar wegdeed vanwege baby die allergisch was- geprobeerd nat voer te geven maar dat lustte ze simpelweg niet.

Dus eigenlijk eet ze gewoon brokjes nu, die ze errrrrrrg lekker vindt.
Echter is ze aan de stevige kant en geven we haar alleen ochtends te eten (zodra we wakker worden, meestal tussen half 8 en 8).
We wegen het af en ze krijgt rond de 35 gram aan brokjes en dan krijgt ze avonds nog wat snoepjes of soms een vlees-stickie.

Maar sochtends is het echt een schreeuwerd aan het worden! Ze begint soms wel al om 07:00 te mauwen en dan ook echt hard, het type klagend diep mauwen.
Zodra ik dan opsta om haar te voeren loopt ze echt schreeuwend, met een dikke staart met me mee (beest krijgt sowieso altijd een dikke staart als je haar voert haha, heel typisch).

Wij weten niet zo goed wat we hier mee aan moeten. Want zoals ik zei ze is best stevig, echt verre van mager... en als we haar meer gaan laten vreten dan wordt ze alleen maar dikker vrezen we.

Heeft iemand hier tips of iets dergelijks? :)
dat klinkt als heel weinig.. Als ik kijk naar de brokken die ik voer(sanabelle no grain) mag een kat van 3kg 55 gram brokken op een dag.
Als je een kat wil laten afvallen moet je niet ineens de helft gaan voeren als daarvoor. Een kat snapt dat niet en zal dus klagen omdat hij honger heeft
pi_146866477
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Ik zat laatst ook te denken, hier al dik 9 jaar kvv/vers!
Twee honden die nooit anders gehad hebben van bijna 8 en net 5 jaar ^O^
De oudste is 8.5 maar die heb ik pas 5 jaar, dus die heeft de eerste drie jaar brok gehad.
En die heeft de slechtste tandjes :P
Hier hebben ze allemaal ooit anders gegeten want allemaal herplaatsers. Mijn ex heeft nog 1 van de katten die alleen maar opgegroeid is met vers.
Hond heb ik inmiddels 4 jaar en de katten 5. Vanaf begin eten ze vers. De tanden van de hond zijn heel mooi schoon, haar vacht zijdezacht en ze is fit voor 1000 slome golden retrievers.

Ik krijg denk ik bijna dagelijks de vraag: 'Oh is vast nog een jonge hond, of niet?' (in verschillende stellingen). 'Nee, ze is 7.'
Stiekem is dat enorm goed voor mn ego. O+

De katten hebben ook een prachtig gebit, en gewicht.

Wat ik trouwens wel gedaan heb, is dat ik een zak Orijen gekocht heb, om te voeren als koekjes. Eerder droogde ik m'n eigen koekjes, maar dat is teringveel werk. :') Gedroogd vlees kopen is teringduur, dus dit leek me een goede optie. Ik gebruik ze nu als trainingskoekjes tijdens het wandelen (want het is leuk als je hond zich als jonge hond gedraagt, maar soms wil ik gewoon dat ze normaal doet en gelukkig is ze erg voergericht. :Y ) Ze doet er een moord voor. Net als de katten trouwens! Helemaal wild. Maar die worden ook wild van rauwe kwartel of Sheeba zeevruchtenbanket. Geen peil op te trekken dus. :')
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:55:23 #142
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146867112
Haha, ze denken ook altijd dat Charlie nog vet jong is :D O+ en een teef }:| :'(

Wij voeren hem nu 5/5.5 jaar vers denk ik? Begonnen met RC, maar door darmproblemen en een dierenarts die wilde dat we elke maand terugkwamen voor een spuit ipv de problemen op te lossen zijn we bij Carnibest terechtgekomen. Hij heeft diezelfde problemen nooit meer gehad.

Hier nooit meer anders >:O
pi_146868043
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:55 schreef Valerie. het volgende:
Haha, ze denken ook altijd dat Charlie nog vet jong is :D O+ en een teef }:| :'(

Wij voeren hem nu 5/5.5 jaar vers denk ik? Begonnen met RC, maar door darmproblemen en een dierenarts die wilde dat we elke maand terugkwamen voor een spuit ipv de problemen op te lossen zijn we bij Carnibest terechtgekomen. Hij heeft diezelfde problemen nooit meer gehad.

Hier nooit meer anders >:O
Wat gaaf *O* dat is dus wat de ervaringen zijn die ik ook om me heen hoor. Heb zelf geen huisdieren maar het intrigeert wel, ben inmiddels veel aan het lezen en 'horen' hierover. Omdat het me bij mensen al veel langer boeit (voeding), maar blijkbaar werkt het bij dieren ook op deze manier. Eten wat de natuur bedoelt heeft.

Bij mensen zie je vrijwel dezelfde problemen ontstaan door verkeerde voeding, eigenlijk best grappig en ook weer heel simpel... alleen gek dat iedereen zich zo laat indoctrineren met bijv. zulke meuk als gedroogde brokken en blikvoer. Maar wat ik dus begrijp is dat er onder dat verse vlees voer voor honden en katten ook enorm veel kaf onder het koren zit. Eigenlijk gaat dat dezelfde kant op, mensen denken 'kassaaaaa' en gaan het produceren. Dat hoor ik van m'n vrienden ook, dat die bedrijfjes als paddenstoelen uit de grond schieten en dat er eigenlijk maar 1 leverancier is die constant perfecte kwaliteit levert, al jaar en dag. Zij verkopen het al meer dan 10 jaar geloof ik. Dat is dan ook wel weer opmerkelijk, dat je ook daar verschillen ziet tussen kwaliteit en verdiensten.
  Moderator vrijdag 21 november 2014 @ 13:58:45 #144
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146868558
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:27 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

dat klinkt als heel weinig.. Als ik kijk naar de brokken die ik voer(sanabelle no grain) mag een kat van 3kg 55 gram brokken op een dag.
Als je een kat wil laten afvallen moet je niet ineens de helft gaan voeren als daarvoor. Een kat snapt dat niet en zal dus klagen omdat hij honger heeft
Ze krijgt al maanden deze hoeveelheid, dus het is niet "ineens"
En zoals ik zei, 35 gram in de ochtend, en avonds vaak nog een aantal snoepjes en zo'n stickie... dan kom je dus ongeveer wel uit op de 55gr
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:04:19 #145
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_146871560
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:34 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Dat hoor ik van m'n vrienden ook, dat die bedrijfjes als paddenstoelen uit de grond schieten en dat er eigenlijk maar 1 leverancier is die constant perfecte kwaliteit levert, al jaar en dag. Zij verkopen het al meer dan 10 jaar geloof ik. Dat is dan ook wel weer opmerkelijk, dat je ook daar verschillen ziet tussen kwaliteit en verdiensten.
Dat zal denk ik Carnibest zijn, die bestaan inderdaad al heel lang. Het is inderdaad best een goed merk en heel vast van kwaliteit, maar ze stoppen rijst en zonnebloemolie in het voer en dat voeren sommige mensen liever niet. Ik heb er geen problemen mee, maar mijn katten vinden het niets. Verder zijn er wel meer meer merken die goed zijn hoor. Carnivoer is ontwikkeld door een dierenarts en zit prima in elkaar, verder heb je de biologische merken Darf en Bandit, Tinlo Barfmenu, en Alaska voor honden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:07:52 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146871637
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat zal denk ik Carnibest zijn, die bestaan inderdaad al heel lang. Het is inderdaad best een goed merk en heel vast van kwaliteit, maar ze stoppen rijst en zonnebloemolie in het voer en dat voeren sommige mensen liever niet. Ik heb er geen problemen mee, maar mijn katten vinden het niets. Verder zijn er wel meer meer merken die goed zijn hoor. Carnivoer is ontwikkeld door een dierenarts en zit prima in elkaar, verder heb je de biologische merken Darf en Bandit, Tinlo Barfmenu, en Alaska voor honden.
Ik snap ook niet waarom CB en trouwens ook nog wat andere merken, kippenvlees overal in trappen. Als ik CB lam geef, wil ik lam geven. En geen lam met kip! :(

Vandaar ook de overstap hier op tamro. Die heeft afgezien van de compleet en rund/zalm enkelvoudig vlees. Had hiervoor tammega, ook goed vlees alleen iets duurder.
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:08:29 #147
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146871658
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat zijn vaak ook mensen die denken dat rijst onder de gluten valt.
pi_146871724
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:58 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ze krijgt al maanden deze hoeveelheid, dus het is niet "ineens"
En zoals ik zei, 35 gram in de ochtend, en avonds vaak nog een aantal snoepjes en zo'n stickie... dan kom je dus ongeveer wel uit op de 55gr
Snoepjes zijn aanvullend naast het voer, geen vervanging van voer. En grammen zeggen natuurlijk ook niet alles, even overdreven maar een kilo broccoli bevat ook niet hetzelfde als een kilo chocola. Kijk 'ns naar haar gewicht, en naar het voer wat je geeft, op de zak staat hoeveel ze dan moet hebben. Dat zomaar gaan minderen betekent dus ook een mogelijk tekort aan voedingsstoffen.
Als de kat echt af moet vallen, dan is dieetvoer een betere optie (er is zelfs dieetvoer wat ze langer een vol gevoel geeft) én de kat laten werken voor haar eten, dmv puzzels, activity boards, e.d. (dat wel rustig aanleren, zodat het leuk is voor de kat en niet frustrerend omdat ze het niet snapt).
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:11:02 #149
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146871728
BARF-menu vond ik ook wel ok, maar is duidelijk vetter dan CB. Mijn tante had de lamversie, lam deluxe of zo? Anyway, daar haalde ze best veel scherpe stukjes bot uit, dat vonden we dan weer niet zo ok.
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:11:48 #150
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146871755
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:10 schreef Holyme het volgende:

[..]

Snoepjes zijn aanvullend naast het voer, geen vervanging van voer. En grammen zeggen natuurlijk ook niet alles, even overdreven maar een kilo broccoli bevat ook niet hetzelfde als een kilo chocola. Kijk 'ns naar haar gewicht, en naar het voer wat je geeft, op de zak staat hoeveel ze dan moet hebben. Dat zomaar gaan minderen betekent dus ook een mogelijk tekort aan voedingsstoffen.
Als de kat echt af moet vallen, dan is dieetvoer een betere optie (er is zelfs dieetvoer wat ze langer een vol gevoel geeft) én de kat laten werken voor haar eten, dmv puzzels, activity boards, e.d. (dat wel rustig aanleren, zodat het leuk is voor de kat en niet frustrerend omdat ze het niet snapt).
Voerbal, laserlamp, uitlaten :D
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:13:03 #151
pi_146871793
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:08 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Dat zijn vaak ook mensen die denken dat rijst onder de gluten valt.
Klopt. En mensen die denken dat gluten voor iedereen slecht zijn, maar niet kunnen obderbouwen waarom. Op een groot Nederlands forum voor rauwvoerders wordt ook altijd fel tegen granen geageerd, maar ik heb nog nooit iemand met een goed argument daarvoor zien komen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:23:42 #152
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146872080
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:10 schreef Holyme het volgende:

[..]

Maar een zak / verpakking zegt ook geen kont. Link moet volgens de verpakking 800 hebben, of meer. Hij krijgt 500. Plus groente, plus snacks. Geef ik hem meer dan 600 p/d dan wordt hij een moddervette labrador.
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:23:59 #153
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146872086
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Klopt. En mensen die denken dat gluten voor iedereen slecht zijn, maar niet kunnen obderbouwen waarom. Op een groot Nederlands forum voor rauwvoerders wordt ook altijd fel tegen granen geageerd, maar ik heb nog nooit iemand met een goed argument daarvoor zien komen.
Barfplaats!
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:27:46 #154
176471 oh-oh
pi_146872190
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hier hebben ze allemaal ooit anders gegeten want allemaal herplaatsers. Mijn ex heeft nog 1 van de katten die alleen maar opgegroeid is met vers.
Hond heb ik inmiddels 4 jaar en de katten 5. Vanaf begin eten ze vers. De tanden van de hond zijn heel mooi schoon, haar vacht zijdezacht en ze is fit voor 1000 slome golden retrievers.

Ik krijg denk ik bijna dagelijks de vraag: 'Oh is vast nog een jonge hond, of niet?' (in verschillende stellingen). 'Nee, ze is 7.'
Stiekem is dat enorm goed voor mn ego. O+

De katten hebben ook een prachtig gebit, en gewicht.

Wat ik trouwens wel gedaan heb, is dat ik een zak Orijen gekocht heb, om te voeren als koekjes. Eerder droogde ik m'n eigen koekjes, maar dat is teringveel werk. :') Gedroogd vlees kopen is teringduur, dus dit leek me een goede optie. Ik gebruik ze nu als trainingskoekjes tijdens het wandelen (want het is leuk als je hond zich als jonge hond gedraagt, maar soms wil ik gewoon dat ze normaal doet en gelukkig is ze erg voergericht. :Y ) Ze doet er een moord voor. Net als de katten trouwens! Helemaal wild. Maar die worden ook wild van rauwe kwartel of Sheeba zeevruchtenbanket. Geen peil op te trekken dus. :')
Ik maak met de droogoven zelf snacks, maar eigenlijk krijgen ze zelden wat lekkers zo tussendoor.
En ik ben ook niet superstreng of zo, ze krijgen ook makkelijk wel es een stukje kaas tussendoor of friet of weet ik wat :')
Brok heb ik nooit gevoerd eigenlijk. Toen ik 15 jaar geleden mijn eerste hond kocht drukte de fokker me al op het hart dat ik beter zelf eten kon koken en dat heb ik altijd gedaan, tot carnibest op de markt kwam.
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:31:25 #155
176471 oh-oh
pi_146872289
Oh ja en wat er over is aan pasta, rijst, zoete aardappel en veel groentes ( Sjon is echt dol op komkommer, spruitjes en worteltjes bv ) krijgen ze gewoon bij hun vlees.
( Groucho Marx )
pi_146872563
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:27 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik maak met de droogoven zelf snacks, maar eigenlijk krijgen ze zelden wat lekkers zo tussendoor.
En ik ben ook niet superstreng of zo, ze krijgen ook makkelijk wel es een stukje kaas tussendoor of friet of weet ik wat :')
Brok heb ik nooit gevoerd eigenlijk. Toen ik 15 jaar geleden mijn eerste hond kocht drukte de fokker me al op het hart dat ik beter zelf eten kon koken en dat heb ik altijd gedaan, tot carnibest op de markt kwam.
Mijn eigen dieren heb ik ook direct vers gevoerd ja. :Y
Ik geef ook weinig tussendoor maar mijn zelfgedroogde hoeveelheid was op, en nadat Sally aangevallen is heeft ze de neiging op straat de hele tijd een grote bek op te zetten, dus ik had koekjes nodig. :Y Ik had geen zin om te snijden, voedseldroger aan te zetten, in de stank te zitten enz. :@

Overgebleven groentes oid krijgt de hond soms ook ja. :Y
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:41:22 #157
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146872619
Ik geef weinig tussendoor omdat ik het domweg vergeet, maar hij mag van mij snacks hebben, hoor. We snacken zelf toch ook, jeebus.
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:26:40 #158
176471 oh-oh
pi_146873807
Die van mij vreten de meeste snacks niet eens, maar zelfgedroogd wel altijd.
Ze mogen het ook prima, maar ik geef het echt zelden, ik denk er nooit aan, en ik geloof niet in trainen met vreten :D
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:29:10 #159
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146873853
Ja, dat weet ik _O- Daarin zullen we voor altijd en ever verschillen van mening :D

Charlie doet zijn commando's ook wel zonder koekje, maar ik train ook wel met koekjes want dat is toch vet lekker en vindt ie leuk.

PS: Heb je Sjon nu al vijf fucking jaar?!
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:39:16 #160
176471 oh-oh
pi_146874102
Nee, ik kreeg hem niet meteen toen ie geboren was gek!
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:47:09 #161
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146874264
Maar je had hem toch als pup
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:47:44 #162
pi_146874280
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

Barfplaats!
Die ja :P Informatief forum verder hoor, maar die ongefundeerde stellingen af en toe... }:|
pi_146874360
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Die ja :P Informatief forum verder hoor, maar die ongefundeerde stellingen af en toe... }:|
Daar ben ik inmiddels ook volop aan het lezen, vooral oudere berichten. Het verbaasd me hoe anti-vers ze daar zijn en zelf denken het wiel uitgevonden te hebben. Anti-vers moet anti-compleet voer zijn beter gezegd. Terwijl dat verse voer, goede merken dan, zich lang en breed bewezen heeft. En men juist over dat zelf samenstellen rare verhalen hoort en voorbeelden ziet, dat het fout gaat / gegaan is. Ik vind het wat kort door de bocht allemaal, wat ik daar lees. Té fanatiek zeg maar. Ligt dat aan mij? Want ik kan me niet voorstellen dat je voeding die dierenlevens red, afkraakt om bijv. wat rijst of vitamines. Dat slaat nergens op nl. en is ook niet erg correct. jmho
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:53:04 #164
pi_146874386
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:41 schreef Valerie. het volgende:
Ik geef weinig tussendoor omdat ik het domweg vergeet, maar hij mag van mij snacks hebben, hoor. We snacken zelf toch ook, jeebus.
Vind ik ook. Het gaat erom wat ze lekker vinden. Mijn katten vinden gedroogd vlees lekker en kauwstaafjes ook, dus die krijgen ze allebei. Ik geef ze ook niet vaak snacks, als je dat vaak doet kan ik me voorstellen dat de samenstelling belangrijker wordt.
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:58:21 #165
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146874505
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:51 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Daar ben ik inmiddels ook volop aan het lezen, vooral oudere berichten. Het verbaasd me hoe anti-vers ze daar zijn en zelf denken het wiel uitgevonden te hebben. Anti-vers moet anti-compleet voer zijn beter gezegd. Terwijl dat verse voer, goede merken dan, zich lang en breed bewezen heeft. En men juist over dat zelf samenstellen rare verhalen hoort en voorbeelden ziet, dat het fout gaat / gegaan is. Ik vind het wat kort door de bocht allemaal, wat ik daar lees. Té fanatiek zeg maar. Ligt dat aan mij? Want ik kan me niet voorstellen dat je voeding die dierenlevens red, afkraakt om bijv. wat rijst of vitamines. Dat slaat nergens op nl. en is ook niet erg correct. jmho
Nou ja, ik ben wel van mening dat KVV absoluut goed is, maar BARF beter. En zoals ik al zei over de carnibest, ik snap serieus niet dat ze overal kip in stoppen! Dat staat me erg tegen. Plus, ja, KVV.. men zegt dat er geen conserveringsmiddelen oid inzitten, maar ik had het er toevallig over met mijn verkooppunt :

De Tammega geit wordt na een dag wat grijzig.. logisch want het is vers vlees. Dus het wordt wat minder. De Tamro daarintegen blijft perfect. Lijkt onwijs op filet american. Hoe kan het dat de Tamro zo goed blijft na zelfs 2.5e dag? En de Tammega na 1 dag al grijs ziet?

En ja, de meningen in versvoerland zijn nou eenmaal verdeeld. Mijn verkooppunt gelooft niet in groentes bijvoeren. Leuk, ik wel. Dus ik voer groente bij. Anderen geloven weer niet in koolhydraten bijvoeren... tjah, er is geen 1 goede weg.

Maar als een hond in het wild een prooidier opeet, dan heeft dat prooidier wellicht ook groentes en koolhydraten in zijn maag... wat de hond ook binnenkrijgt.

Ik ben wel extreem anti aardappel trouwens.
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:59:30 #166
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146874527
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Vind ik ook. Het gaat erom wat ze lekker vinden. Mijn katten vinden gedroogd vlees lekker en kauwstaafjes ook, dus die krijgen ze allebei. Ik geef ze ook niet vaak snacks, als je dat vaak doet kan ik me voorstellen dat de samenstelling belangrijker wordt.
Link krijgt regelmatig snacks. Heb nu bv makreel voor hem gekocht. Maar hij krijgt ook vrij vaak fruit tussendoor. Soms een oor.. maar over het algemeen probeer ik hem wat gezonde snacks te geven. :Y
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:03:16 #167
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146874611
Ik geef niet van die gekleurde botjes enzo. We hebben voor Charlie meestal runderoren, lamslong en soms struisvogel, kip, kangoeroe of kalkoen of zo allemaal van CB. En hij is dooool op kaas dus hij krijgt altijd wel een plakje, of een stukje komkommer en alles wat ik op de grond laat vallen :') Als je niet elke dag een shitload geeft kan dat mi best.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:03:29 #168
pi_146874616
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:51 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Ik hoor over zelf samenstellen geen vreemdere verhalen dan over kvv. En ze hebben wel een punt met kvv; je weet met kvv vaak niet precies wat je voert. Fabrikanten zijn vaak onduidelijk mbt samenstelling en je weet niet hoe het vlees er voor het malen uitziet.

Maar op Barfplaats worden methoden die niet stroken met wat de meesten doen vaak afgekraakt ja. Helaas betekent dat dat een discussie vaak moeilijk te voeren is. Als het bijvoorbeeld gaat om granen, toegevoegde voedingsstoffen en groenten voor een kat zijn de meesten daar erg star over. Terwijl voor al die dingen wat te zeggen valt, als je open staat voor het idee. Verder is er een negatief beeld over de wetenschap en zijn ze nogal bezig met homeopathie enzo. De hele sfeer is gewoon anders. Toch vind ik het wel leuk om er af en toe wat te lezen, kijken hoe anderen hun menu samenstellen en waar ze tegenaan lopen.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:09:13 #169
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146874715
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik hoor over zelf samenstellen geen vreemdere verhalen dan over kvv. En ze hebben wel een punt met kvv; je weet met kvv vaak niet precies wat je voert. Fabrikanten zijn vaak onduidelijk mbt samenstelling en je weet niet hoe het vlees er voor het malen uitziet.

Maar op Barfplaats worden methoden die niet stroken met wat de meesten doen vaak afgekraakt ja. Helaas betekent dat dat een discussie vaak moeilijk te voeren is. Als het bijvoorbeeld gaat om granen, toegevoegde voedingsstoffen en groenten voor een kat zijn de meesten daar erg star over. Terwijl voor al die dingen wat te zeggen valt, als je open staat voor het idee. Verder is er een negatief beeld over de wetenschap en zijn ze nogal bezig met homeopathie enzo. De hele sfeer is gewoon anders. Toch vind ik het wel leuk om er af en toe wat te lezen, kijken hoe anderen hun menu samenstellen en waar ze tegenaan lopen.
Ooh ja, dat homeopatische geneuzel. Mijn god wat ben ik daar allergisch voor :D
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:15:22 #170
pi_146874860
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ooh ja, dat homeopatische geneuzel. Mijn god wat ben ik daar allergisch voor :D
Erg hè :D Ik kan daar ook slecht tegen. Net als dat gedoe over vaccinaties. Sommigen denken daar ook echt dat de wetenschap volkomen corrupt is en dat alle onderzoeken die positief zijn over vaccinaties vervalst zijn ;(
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:15:52 #171
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146874879
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Erg hè :D Ik kan daar ook slecht tegen. Net als dat gedoe over vaccinaties. Sommigen denken daar ook echt dat de wetenschap volkomen corrupt is en dat alle onderzoeken die positief zijn over vaccinaties vervalst zijn ;(
Hahhah, Q doet daar ook niet aan, daar gaat jullie prille vriendschap :D
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:23:26 #172
pi_146875088
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:15 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Hahhah, Q doet daar ook niet aan, daar gaat jullie prille vriendschap :D
Ik vind het prima als mensen dat niet doen, maar het is wel jammer als dan de hele medisch wetenschappelijke wereld wordt weggezet als corrupt om dat te onderbouwen. Geen idee of Q dat ook vindt.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:23:46 #173
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146875101
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Entingen is IMHO het grootste gif wat er is. Dat je eenmalig moet enten, of zelfs 2 malig ben ik helemaal voor. Want dan kan je imuumsysteem wat opbouwen, maar elk jaar enten? Dat is waar dieren ziek van worden.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:24:56 #174
pi_146875139
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

Entingen is IMHO het grootste gif wat er is. Dat je eenmalig moet enten, of zelfs 2 malig ben ik helemaal voor. Want dan kan je imuumsysteem wat opbouwen, maar elk jaar enten? Dat is waar dieren ziek van worden.
In dat geval zijn we het gewoon met elkaar eens hoor :)
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:25:32 #175
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146875150
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

In dat geval zijn we het gewoon met elkaar eens hoor :)
Ooh, mooi *O* nieuwe prille vriendschap O+
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:26:18 #176
176471 oh-oh
pi_146875167
Ik kijk gewoon om me heen en trek mijn eigen conclusies. Ik ken echt best veel honden die na entingen erg ziek werden en zelfs dood gingen. Ik ken daarentegen geen enkele hond die niet geënt is volgens schema en een van die ziektes opgelopen heeft. Echt nul.
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:27:39 #177
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146875209
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:26 schreef oh-oh het volgende:
Ik kijk gewoon om me heen en trek mijn eigen conclusies. Ik ken echt best veel honden die na entingen erg ziek werden en zelfs dood gingen. Ik ken daarentegen geen enkele hond die niet geënt is volgens schema en een van die ziektes opgelopen heeft. Echt nul.
Link heeft zijn puppy entingen gehad.. en hij zou voor de cocktail moeten in Januari. Ik laat hem eerst eens titeren en dan ga ik met die uitslagen eens op mijn gemak bedenken wat ik er van vindt. Ws laat ik hem niet enten.
pi_146875220
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:26 schreef oh-oh het volgende:
Aha, interessant ook weer. Dan zou het middel erger zijn dan de kwaal? Voor zover er al sprake is van een kwaal. Komen die ziektes nooit meer voor in Nederland dan?
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:32:41 #179
176471 oh-oh
pi_146875357
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:28 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Aha, interessant ook weer. Dan zou het middel erger zijn dan de kwaal? Voor zover er al sprake is van een kwaal. Komen die ziektes nooit meer voor in Nederland dan?
Nee mede daaruit blijkt imo dat de honden niet elk jaar geënt hoeven te worden om resistent te zijn ;)
Ik ken wel bovengemiddeld veel mensen met honden denk ik. En als ik ook zie wat er dit jaar allemaal uit die titertesten gekomen is, nou, dan geloof ik het wel allemaal :D
( Groucho Marx )
pi_146875378
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:32 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nee mede daaruit blijkt imo dat de honden niet elk jaar geënt hoeven te worden om resistent te zijn ;)
Ik ken wel bovengemiddeld veel mensen met honden denk ik. En als ik ook zie wat er dit jaar allemaal uit die titertesten gekomen is, nou, dan geloof ik het wel allemaal :D
Eeehm, wat is een titertest precies?
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:35:17 #181
176471 oh-oh
pi_146875436
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:33 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Eeehm, wat is een titertest precies?
Daarmee kunnen ze adhv bloedwaarden vaststellen hoe goed je hond nog beschermd is.
Bij al mijn vrienden die afgelopen jaar getiterd hebben kwam er 2018 uit zowat, en die honden waren lang niet allemaal recent geënt. In 2018 hoeven ze ook niet persé weer te enten, dan wordt er aangeraden om weer te titeren.
( Groucho Marx )
pi_146875511
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:35 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Daarmee kunnen ze adhv bloedwaarden vaststellen hoe goed je hond nog beschermd is.
Bij al mijn vrienden die afgelopen jaar getiterd hebben kwam er 2018 uit zowat, en die honden waren lang niet allemaal recent geënt. In 2018 hoeven ze ook niet persé weer te enten, dan wordt er aangeraden om weer te titeren.
Handig! En die honden waren dus al een tijd niet geënt. Dan zou ik ook argwanend worden, waarom het vaker zou moeten dan elk jaar. Want wat me bijstaat is dat onze hond thuis, vroeger, elk jaar moest. Of is dat inmiddels veranderd? Dan zou je idd gaan denken dat het geldklopperij is en onnodig.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:43:03 #183
176471 oh-oh
pi_146875725
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:37 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Handig! En die honden waren dus al een tijd niet geënt. Dan zou ik ook argwanend worden, waarom het vaker zou moeten dan elk jaar. Want wat me bijstaat is dat onze hond thuis, vroeger, elk jaar moest. Of is dat inmiddels veranderd? Dan zou je idd gaan denken dat het geldklopperij is en onnodig.
Het varieerde van recent geënt tot jaren niet geënt.
Imo is het geldklopperij.
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:44:45 #184
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146875788
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:28 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Ik ben naar een lezing geweest, en het is nnatuurlijk wel wat genuanceerder, maar het idee is een beetje dat de puppyentingen wel goed zijn, maar dat de meeste honden daarna eigenlijk geen nieuwe enting meer nodig hebben omdat het nog aanwezig is in het lichaam. Of dat ze later in aanraking komen met honden die bv kennelhoest hebben, en dat dat dan weer als een natuurlijke booster gezien wordt. Dus ipv dat ze er ziek van worden krijgen de eerder aangemaakte antilichamen weer een kickstart om die ziektes tegen te gaan.

Ok ik kan het niet goed uitleggen :')
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:45:27 #185
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146875815
Ik ken trouwens verder niemand waarbij entingen mis zijn gegaan, maar gezond verstand vertelt mij vanaf nu te gaan titeren.
pi_146875870
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:44 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik ben naar een lezing geweest, en het is nnatuurlijk wel wat genuanceerder, maar het idee is een beetje dat de puppyentingen wel goed zijn, maar dat de meeste honden daarna eigenlijk geen nieuwe enting meer nodig hebben omdat het nog aanwezig is in het lichaam. Of dat ze later in aanraking komen met honden die bv kennelhoest hebben, en dat dat dan weer als een natuurlijke booster gezien wordt. Dus ipv dat ze er ziek van worden krijgen de eerder aangemaakte antilichamen weer een kickstart om die ziektes tegen te gaan.

Ok ik kan het niet goed uitleggen :')
Geloof dat ik de strekking zeker begrijp. Wederom interessant, dit soort zaken.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:48:37 #187
176471 oh-oh
pi_146875930
Kennelhoest is sowieso geen punt, dat is alleen gevaarlijk voor pups of zwakke honden hoor. Wij hoeven toch ook niet allemaal de griepprik?
Ik heb jaren wel netjes geënt omdat ik naar shows ging. Nu ga ik nog maar een keer per jaar en ze chechen het nooit, dus ik geloof het wel.
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:50:40 #188
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146875999
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:48 schreef oh-oh het volgende:
Kennelhoest is sowieso geen punt, dat is alleen gevaarlijk voor pups of zwakke honden hoor. Wij hoeven toch ook niet allemaal de griepprik?
Ik heb jaren wel netjes geënt omdat ik naar shows ging. Nu ga ik nog maar een keer per jaar en ze chechen het nooit, dus ik geloof het wel.
Nee precies, maar ik gaf nu een willekeurig voorbeeld.

Ik had daar verder ook nooit over nagedacht hè? Toen ik me realiseerde dat het gewoon een griepprik is heb ik die sowieso geweigerd. Later ging ik naar die lezing en nu ben ik daar verder wel helemaal klaar mee.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:51:53 #189
176471 oh-oh
pi_146876037
Ben je naar een lezing van Tannetje geweest?
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:53:13 #190
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146876083
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:51 schreef oh-oh het volgende:
Ben je naar een lezing van Tannetje geweest?
Yes. Wat een hippie _O-
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:53:43 #191
176471 oh-oh
pi_146876103
Dat entverhaal had ik trouwens ook van de fokker van Frits en Karel al begrepen. Die was dr tijd best vooruit 15 jaar geleden O+
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:56:52 #192
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146876199
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:53 schreef oh-oh het volgende:
Dat entverhaal had ik trouwens ook van de fokker van Frits en Karel al begrepen. Die was dr tijd best vooruit 15 jaar geleden O+
Ik heb er serieus nooit bij stil gestaan. Je ent al honderd jaar en dat zit dan gewoon in je systeem als het ware. Totdat je dus gaat nadenken.

Maar dat geldt ook voor versvoer. Iedereen voert brokken want zo doen we dat al jaren, totdat je dus gaat nadenken. 8)7
pi_146876255
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:53 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Yes. Wat een hippie _O-
Tannetje is een menspersoon? Het klinkt als ... eeh ja als wat wilde ik zeggen ook eigenlijk alweer eeh juist ja. Bedrijfsnaam dan maar (?)
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:58:29 #194
176471 oh-oh
pi_146876261
:D Onze hond thuis vroeger werd ook maar 1 keer geënt en die at met de pot mee, dus tja haha.
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 november 2014 @ 19:00:25 #195
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146876316
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:58 schreef oh-oh het volgende:
:D Onze hond thuis vroeger werd ook maar 1 keer geënt en die at met de pot mee, dus tja haha.
Onze eerste hond kreeg voer uit de supermarkt en vrat zichzelf rond aan brood bij de kinderboerderij :')
Jaren 80, baby!
  vrijdag 21 november 2014 @ 19:02:01 #196
176471 oh-oh
pi_146876360
Hahaha die van ons ook hoor, sterker nog, die van mij vreten nog altijd het brood van de eendjes op.
Die ouwe vuilnisbak thuis werd er wel 17 mee, die is nooit bij een da geweest en t arme ding was achteraf gezien wss nog geen zes weken toen we hem op de markt in België kochten voor een appel en een ei _O-
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 november 2014 @ 19:04:32 #197
176471 oh-oh
pi_146876444
:') Ze vraten hier net wildkvv met nog een prakje van Chico wat ik in de vriezer vond ( rijst met runderhart, gekookt ) en toen mochten ze vechten om een bakkie creme fraiche en jatte Sjon nog een taaitaai uit de zak _O-
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 november 2014 @ 19:12:04 #198
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146876730
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:37 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Men wil nog steeds dat je elk jaar ent. Waarom zou je elk jaar rotzooi in je hond trappen? Als je het er 1x intrapt kan het imuumsysteem zijn werk doen, dat hoef je echt niet elk jaar te herhalen, dat is a) totaal nutteloos en b) compleet slecht voor de gezondheid van het dier IMHO.

Ik heb Baloe vanaf zijn 6/7de niet meer ge-ent en die is -op dat vlak- blakend 14 geworden
  vrijdag 21 november 2014 @ 19:14:00 #199
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_146876793
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 november 2014 19:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Men wil nog steeds dat je elk jaar ent. Waarom zou je elk jaar rotzooi in je hond trappen? Als je het er 1x intrapt kan het imuumsysteem zijn werk doen, dat hoef je echt niet elk jaar te herhalen, dat is a) totaal nutteloos en b) compleet slecht voor de gezondheid van het dier IMHO.

Ik heb Baloe vanaf zijn 6/7de niet meer ge-ent en die is -op dat vlak- blakend 14 geworden
Met enige nuance dat je het wel regelmatig moet checken, want het werkt niet bij elke hond zo
  vrijdag 21 november 2014 @ 19:16:20 #200
176471 oh-oh
pi_146876874
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 19:14 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Met enige nuance dat je het wel regelmatig moet checken, want het werkt niet bij elke hond zo
En dat je als je met je hond naar het buitenland gaat of naar shows of hem in pensions wil stallen wel gewoon de sjaak bent qua enten, en dat je dus echt eventjes goed moet overwegen of je dat wel wil.
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')