Heb nog een flinke stapel liggen van verschillende merken. Eerst daar doorheen en dan de mesjes die het best bevielen in bulk kopen. Ook van ebay inderdaad, kan zo 10+ Euro schelen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:11 schreef Andyy het volgende:
Waar halen jullie je mesjes?
Via eBay rond 10-11 euro voor 100 Derby mesjes gezien incl. Veel of valt dat mee?
/noob
Dat valt reuze mee, maar ik zou eerst een sample pak proberen en dan bulk bestellen, want derby's zijn ook niet zo scherp, wel erg comfortabel.quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:11 schreef Andyy het volgende:
Via eBay rond 10-11 euro voor 100 Derby mesjes gezien incl. Veel of valt dat mee?
/noob
Na bovenstaande, minder goede ervaring, gewoon meer geprobeerd (en uiteraard jullie adviezen in acht genomen). Vandaag helemaal probleemloos, geen wondjes, geen irritaties, en heel erg gladquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:47 schreef Sauslepel het volgende:
Naar aanleiding van dit topic maar een scheersetje gekocht (kwast, zeep, krabbertje). Zojuist voor het eerst geprobeerd. Hele gezicht open (zeker 5-6 wondjes) Moet zeggen dat ik qua scheerbewegingen ook wel erg onvoorzichtig was.
Voorheen schoor ik altijd met zo'n Wilkinson met 4 mesjes, merk toch wel dat ik met zo'n krabbertje een stuk voorzichtiger moet zijn. Dit had ik vandaag helaas niet gedaan, wijze les in ieder geval
Koop alleen mesjes in bulk waarvan je zeker bent dat ze echt jouw mesjes zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:11 schreef Andyy het volgende:
/noob
met astra groen heb ik nog niemand negatief gehoord.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:17 schreef Thorical het volgende:
[..]
Koop alleen mesjes in bulk waarvan je zeker bent dat ze echt jouw mesjes zijn.
Maar alleen jij weet wat voor jou goed scheert.
Ik heb niet zoveel met derby's.
Ik ook niet echt, dus dat lijken mij juist mesjes waarvan het redelijk safe is om ze gewoon in een keer in bulk te kopen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:35 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
met astra groen heb ik nog niemand negatief gehoord.
indeed. Ik ben er nog steeds na een jaar dik tevreden mee. Af en toe een feather tussendoor met een baard van 5quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:50 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik ook niet echt, dus dat lijken mij juist mesjes waarvan het redelijk safe is om ze gewoon in een keer in bulk te kopen.
Dat zijn ook altijd de mesjes die ik aan beginners geef.
Ik. Ik vond ze niet geweldig. Feathers ook niet btw.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:35 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
met astra groen heb ik nog niemand negatief gehoord.
wat wel? Icm wat voor mes?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:11 schreef znarch het volgende:
[..]
Ik. Ik vond ze niet geweldig. Feathers ook niet btw.
Heb nog lang niet alles wat er uit te proberen valt uitgeprobeerd maar Persona Super, Pol Silver, Hema mesjes en Gilette Blue Extra heb ik allemaal minder irritatie/wondjes mee.quote:
Jup. Ik heb de R106 (zelfde ding in feite) en ben er zeer tevreden mee.quote:
Welke houders zitten erbij?quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik heb nog een DOVO shavette te koop.
Werkt niet voor mij.
12. incl verzenden.
weet jij nog een goedkope nivea aftershave balsem sensitive? ze zijn zo duur geworden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb nog nooit de Hema mesjes geprobeerd, maar wel de mesjes van het huismerk van de Real,- en die komen in zo'n handige verpakking waar je de mesjes eruit schuift. Dat is vooral handig als een TTO krabber hebt.
[ afbeelding ]
Maar ik heb toen een mesje geprobeerd en ik vond ze toen trekken ( niet scherp genoeg? ) en toen heb ik het mesje na een scheerbeurt al weg gedaan. Wellicht dat nu de ervaring anders zou zijn omdat ik nu al meer dan twee jaar ervaring heb met het scheren met een krabber.
wat is het verschil met groen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:56 schreef IPA35 het volgende:
Ik ben nu met een pak Astra Blauw bezig. Ze bevallen me wel.
Dat zijn volgens mij ook wel redelijk scherpe mesjes.
Maar met Derby kon ik ook gewoon volledig glad schermen.
Blauw is ongecoat of zo.quote:
Ja gewoon in Duitsland kopen, ik kocht een hele tijd terug voor ¤ 3,49 Nivea Men ASB in de Kaufland toen het in de aanbieding was.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weet jij nog een goedkope nivea aftershave balsem sensitive? ze zijn zo duur geworden.
ok.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 02:02 schreef THEFXR het volgende:
voor diegene die de OP heeft gemaakt, zou deze clip er nog in kunnen?
thanks, ik zag zelfs nl online 10 Euro staanquote:Op vrijdag 14 maart 2014 06:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja gewoon in Duitsland kopen, ik kocht een hele tijd terug voor ¤ 3,49 Nivea Men ASB in de Kaufland toen het in de aanbieding was.
Die prijs verslaat zelf de 2 + 2 aanbiedingen van de Nederlandse drogistijenMaar zelfs als er geen aanbieding is de prijs zo rond de ¤ 4,50 a ¤ 5 in Duitsland. En anders zou je moeten wachten op een aanbieding in Nederland, maar dan kom je meestal meer te kopen.
Eh, ik snap sowieso niet dat iemand 4 flessen van hetzelfde zou willen kopen. Een beetje variatie is wel zo fijn toch?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 06:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja gewoon in Duitsland kopen, ik kocht een hele tijd terug voor ¤ 3,49 Nivea Men ASB in de Kaufland toen het in de aanbieding was.
Die prijs verslaat zelf de 2 + 2 aanbiedingen van de Nederlandse drogistijenMaar zelfs als er geen aanbieding is de prijs zo rond de ¤ 4,50 a ¤ 5 in Duitsland. En anders zou je moeten wachten op een aanbieding in Nederland, maar dan kom je meestal meer te kopen.
Voor mij persoonlijk, ik heb nu die van de de lidl, dat lijkt op nivea met 25% water, voor mij iets te dun en die van nivea was altijd goed, maar kocht hem vroeger ook voor 3,50.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Eh, ik snap sowieso niet dat iemand 4 flessen van hetzelfde zou willen kopen. Een beetje variatie is wel zo fijn toch?
thanks, staat in de agenda.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:45 schreef Snowballed het volgende:
Deze heeft erg veel weg van Nivea balsem en is een euro of 5a6 en overal te krijgen in NL
[ afbeelding ]
Probeer het eens bij een OP=OP winkel als je die in de buurt hebt liggenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk, ik heb nu die van de de lidl, dat lijkt op nivea met 25% water, voor mij iets te dun en die van nivea was altijd goed, maar kocht hem vroeger ook voor 3,50.
de prijzen hier in NL zijn echt de pan uitgerezen.
In Nederland lijkt dat de enige manier te zijn om tegen de hoogste korting je cosmetica producten te kopen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Eh, ik snap sowieso niet dat iemand 4 flessen van hetzelfde zou willen kopen. Een beetje variatie is wel zo fijn toch?
Arko Moist scheercrème is een aanrader.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:09 schreef THEFXR het volgende:
Net even bij de turk een arko scheerstick gekocht, hij had ook palmolive normaal en sensitive liggen a 3 euro de tube
Die Turk is vast wezen inkopen in Duitsland bij de Kaufland, want daar word de Palmolive Scheercrème voor ¤ 0,85 verkocht, zowel classic en sensitive.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:09 schreef THEFXR het volgende:
Net even bij de turk een arko scheerstick gekocht, hij had ook palmolive normaal en sensitive liggen a 3 euro de tube
deze had ik gekochtquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Arko Moist scheercrème is een aanrader.
niet veel, hij had die vochtcrème liggen van 20 ml en 100 en 200 ml gezichtscrème, maar niet die aftershave die op douchegel lijkt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Die Turk is vast wezen inkopen in Duitsland bij de Kaufland, want daar word de Palmolive Scheercrème voor ¤ 0,85 verkocht, zowel classic en sensitive.
Maja online kost Palmolive ook meer dan ¤ 3 bij een niet te nader noemen webshopMaar waar heb je die Turk gevonden? Ik ben het ondertussen wel zat om iedere winkeltje naar binnen te gaan wat gerund word door een als Turk of Marokkaanse uitziende man.
Die van 20ml kun je gewoon met wat water verdunnen. Werkt prima.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
niet veel, hij had die vochtcrème liggen van 20 ml en 100 en 200 ml gezichtscrème, maar niet die aftershave die op douchegel lijkt.
ja, die is wat dunnerquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die van 20ml kun je gewoon met wat water verdunnen. Werkt prima.
Maar dat wat in de potjes zit heet ook gewoon classic creme, maar dat is dunner lijkt mij?
Ok, erg fijn om te weten!quote:
Dan heb je wel een Luxe Turk. De scheercrme heb ik gekocht voor ¤1,50 de aftershave uit zo'n douche schuimfles kostte ¤3,95.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:09 schreef THEFXR het volgende:
Staat er ook niet bij maar ik heb dus ook de scheercremes en zijn best aardig. De sensitve is opgemaakt door mijn vrouw en de maximum comfort is makkelijk op te schuimen maar ik vind hem niet super slick.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:19 schreef Thorical het volgende:
[..]
Dan heb je wel een Luxe Turk. De scheercrme heb ik gekocht voor ¤1,50 de aftershave uit zo'n douche schuimfles kostte ¤3,95.
Maar met een geur waar ik helemaal niets van snap, maximum comfort?
[ [url=http://www.kanaronline.com/img/inventory/large/95.jpg
Aquote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:47 schreef Shaggy8675 het volgende:
Weer 2 mesjes klaarMorgen als het mee zit slijpen en dan scheren maar
HSM - Schonex 6/8
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En een kleintje. Rugra 4/8
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Als nieuw, knap werk hoor.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:47 schreef Shaggy8675 het volgende:
Weer 2 mesjes klaarMorgen als het mee zit slijpen en dan scheren maar
HSM - Schonex 6/8
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En een kleintje. Rugra 4/8
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
ik gebruik een duitse plastic Wilkinson krabber, kan het daar ook aan liggen?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik doe er vijf scheerbeurten mee en dan gooi ik het mesje weg
Ik zou het niet weten, maar het verschilt gewoon per persoon, zo doe ik maar twee passes iedere scheerbeurt, en ik geloof niet dat ik een extreem zware baard groei heb.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik gebruik een duitse plastic Wilkinson krabber, kan het daar ook aan liggen?
Wow. Komt miss omdat het een mes is wat recht is/zonder scales ofzo maar had hem niet op 8/8 geschat.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:47 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ja dat ook. Maar dit is formaatje 8/8 en wat forser. Grootste mes wat ik heb en gebruik is tussen 6/8 en 7/8 in met een ronde punt. Is toch wat anders
Dat slank ogende is precies wat ik er mooi aan vind jaquote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:49 schreef Shaggy8675 het volgende:
Thanks,
Ja, messen van Ali etc. zijn heel vaak 7/8, 8/8 en zelfs groter. Maar de tails zijn dar vaak heel slank van wat het mes weer heel elegant maakt.
Maar scheert op zich prima, maar zeker wel even wennen
Daar ga je heel anders over denken als mannen over een tijdje verplicht baarden moeten dragen.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wat vinden jullie van SOTD ( Scheerbeurt van de dag ) posts? Want hier zie ik dat niemand gelukkig doenMaar op een andere forum is er altijd een persoon die denkt dat mensen zijn dagboek willen lezen ofzo
.
Want zo'n SOTD is iedere keer een heel verhaal over hoe de scheerbeurt ging, en als koop verslavende met een gat in je hand heb je natuurlijk veel verschillende scheerzepen, aftershaves etc. Maar ik persoonlijk vind SOTD posts gewoon het stomste wat er is, en het lijkt meer op een dagboek![]()
Stel je voor dat mensen iedere dag over hun douchebeurt schreven van: Ik heb me heerlijk gedouched met Axe Excite, maar vandaag voelde me huid wel iets drogere aan en het water was eigenlijk te warm, maar o wat ruik ik heerlijk nu.
Ik bedoel het is toch nergens voor nodig om een heel dagboek bij te houden voor je scheerbeurten? En als je nieuwe producten uit probeert is het wat mij betreft beter als je dan gewoon over dat product schrijft, in plaats over je hele scheerbeurt te schrijven.
En ik geloof dat ik vast niet de enige ben die SOTD's maar onzin vind, want ik zie het hier niemand doen en scheer fora's hebben daar een eigen plekje voor zodat de SOTD's schrijvers de algemene sectie niet hoeven te vervuilen.
Ik heb er geen problemen mee. Scheren is voor iedereen een andere ervaring. En als die ervaringen niet gedeeld werden had dit topic geen bestaansrecht.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wat vinden jullie van SOTD ( Scheerbeurt van de dag ) posts?
ik weet alleen niet wat ik er dan aan heb? normaal zou ik denken, schijf het op in je dagboek, het is nl geen review van scheerproducten, maar een beschrijving van een handeling.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:22 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee. Scheren is voor iedereen een andere ervaring. En als die ervaringen niet gedeeld werden had dit topic geen bestaansrecht.
De ene deelt graag zijn scheerervaring van die dag, de ander deelt graag hoe je op beperkt budget kan scheren, en weer een ander is meer bezig met het technisch gedeelte om scheermessen te herstellen.
Zo heeft iedereen een andere kijk op scheren, en kan iedereen die er zelf iets mee kan het bekijken, en kunnen mensen die er niets aan hebben lekker doorscrollen.
Hoe simpel en mooi kan het leven zijn.
ligt er aan, waar, goedkoop?, aanbieding?quote:Op zondag 16 maart 2014 13:34 schreef znarch het volgende:
Mjah. Het is ook geen review only he. Vertellen wat je gekocht hebt hebben anderen ook niets aan.
Mensen moeten maar gewoon posten wat ze zelf leuk vinden.
Als het alleen krassen zijn maakt het niet uit natuurlijk. Maar dat is aan jouquote:Op zondag 16 maart 2014 22:52 schreef johnnyd83 het volgende:
Mijn scheermes heeft helaas beschadigingen opgelopen.. Op de kop zitten wat krassen. Ben nu aan het twijfelen om een andere safety razor te halen of toch door te gaan met deze. Heb er toch anderhalf jaar plezier van gehad van de Weishi.
Hier de beschadiging:
[ afbeelding ]
Wellicht kun je eens een originele Chinese Gillette Tech uitproberen? Die vind ik persoonlijk beter werken dan die Weishi's omdat ik Weishi's te mild vind.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:52 schreef johnnyd83 het volgende:
Mijn scheermes heeft helaas beschadigingen opgelopen.. Op de kop zitten wat krassen. Ben nu aan het twijfelen om een andere safety razor te halen of toch door te gaan met deze. Heb er toch anderhalf jaar plezier van gehad van de Weishi.
Hier de beschadiging:
[ afbeelding ]
In principe werkt ie nog goed genoeg. Mij gaat het vooral om de functionaliteit. Van de week weer een setje mesjes besteld, Astra SP. Nu al mijn favoriet! Heb eerst Shark SS gehad, welke zeker niet onaardig zijn. Voorlopig hoef ik geen mesjes meer te bestellen. Kan denk ik nog zeker 3 jaar vooruit haha!quote:Op zondag 16 maart 2014 22:59 schreef znarch het volgende:
[..]
Als het alleen krassen zijn maakt het niet uit natuurlijk. Maar dat is aan jou![]()
Daar zit ik aan te denken om die eens uit te proberen. Ziet er namelijk ook goed uit en voor dat geld kun je geen zorgen maken.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Wellicht kun je eens een originele Chinese Gillette Tech uitproberen? Die vind ik persoonlijk beter werken dan die Weishi's omdat ik Weishi's te mild vind.
Hoe heb je die beschadigen trouwens voor elkaar gekregen? Want ik dacht eerst dat het een vintage Gillette was toen ik de foto zag.
Azijn is zuur... en zuur word gebruikt om plating te verwijderen...quote:Op zondag 16 maart 2014 23:11 schreef johnnyd83 het volgende:
[..]
Daar zit ik aan te denken om die eens uit te proberen. Ziet er namelijk ook goed uit en voor dat geld kun je geen zorgen maken.
Geen idee hoe de beschadigingen gekomen zijn.. Maakte hem alleen schoon door het, na een tijd, een nachtje in een bakje met schoonmaakazijn te zetten om de 'waas' eraf te krijgen van de scheercreme
Let wel, dat scheren met een shavette, iets heel anders is dan met een open mes... het is ook moeilijker..quote:Op maandag 17 maart 2014 08:52 schreef Pizzahut het volgende:
Zaterdag de Bluebeards Revenge Shavette halen. Mooie stap richting het scheren met een open mes zonder al te veel geld uit te geven. Recensies gelezen dat gebruikers hier positief verrast over waren. Zo kan ik ook mijn Double Egde mesjes gebruiken die ik al gebruik voor mijn Parker krabber.
[ afbeelding ]
Van wat ik hoorde was dat een shavette een mooie stap zou zijn naar het scheren met een echt open scheermes. Techniek is toch ook hetzelfde?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Azijn is zuur... en zuur word gebruikt om plating te verwijderen...
Die toch al dunne plating, is netjes opgelost...![]()
![]()
Azijn kun je wel even gebruiken, maar spoel hem direct daarna met veel water af...
Die "waas" is wss kalkaanslag uit het water.. (heb er hier enorm veel last van, water is keihard)
Ik poets hem altijd ff met een oude tandenborstel en azijn/badkamerreiniger, maar ik laat het niet inwerken..
[..]
Let wel, dat scheren met een shavette, iets heel anders is dan met een open mes... het is ook moeilijker..
Nee das wel iets anders..quote:Op maandag 17 maart 2014 16:37 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
Van wat ik hoorde was dat een shavette een mooie stap zou zijn naar het scheren met een echt open scheermes. Techniek is toch ook hetzelfde?
quote:Stukje van Theshaveden.com
The differences between a straight and a shavette razor. Shavettes are not entry level straights. They feel different, they shave differently, and aside from appearance, have almost nothing in common with a straight razor. Someone who wants to try straight razor shaving would be best advised to purchase a professionally honed used straight razor and an entry level strop. Does that mean shavettes don’t have any place in wet shaving? Of course they have a place, just not as a starter straight razor. Many people use shavettes to shave with, they just don’t kid themselves about what they are using. Straight razor shavers who choose not to take a regular safety razor with them when they travel often take a shavette along. Shavettes are lighter, have more rigid blades, shorter blade length and are more unforgiving of mistakes than a real straight razor. On the other hand, with a shavette, you do not have to spend time honing or stropping the blade. ]
Ik denk dat dat nogal overdreven is. Shavette is minder vergevingsgezind. Scheerhoek iets anders. Maar zon wereld van verschil zal het niet zijn.quote:
Tja dat verklaar het probleem iddquote:Op maandag 17 maart 2014 11:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Azijn is zuur... en zuur word gebruikt om plating te verwijderen...
Die toch al dunne plating, is netjes opgelost...![]()
![]()
Azijn kun je wel even gebruiken, maar spoel hem direct daarna met veel water af...
Die "waas" is wss kalkaanslag uit het water.. (heb er hier enorm veel last van, water is keihard)
Ik poets hem altijd ff met een oude tandenborstel en azijn/badkamerreiniger, maar ik laat het niet inwerken..
ik heb die uit Duitsland, zeer milde krabber van kunststof.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:31 schreef johnnyd83 het volgende:
[..]
Tja dat verklaar het probleem idd![]()
![]()
Maar goed.. Ik heb nu een Gillette Tech besteld vanuit Azië.. Benieuwd hoe die is.
Ik ben niet zo van het 'aanzicht' maar meer voor de functionaliteit.
Kijken of het een verschil is met de Weishi die ik nu nog gebruik.
Ik kan er nog mee scheren, maar vroeg of laat verwacht ik dat de kop gaat oxideren en dat lijkt me geen pretje zo. Mijn broer heeft eigenlijk ook nog een Wilkinson Sword Safety Razor liggen welke een keer bij de DM (of Mueller? ik weet het zelf ook niet meer) is aangeschaft en welke hij weinig gebruikt. Weet niet of er mensen hier ervaringen mee hebben met deze houder. Mijn broer blijft toch weer zijn dure Gillette Mach3 scheermes gebruiken..
De Tech is iets minder mild, maar een prima kwaliteit krabber.. (ik heb ze beide hier)quote:Op maandag 17 maart 2014 22:31 schreef johnnyd83 het volgende:
[..]
![]()
Maar goed.. Ik heb nu een Gillette Tech besteld vanuit Azië.. Benieuwd hoe die is.
Ik kan er nog mee scheren, maar vroeg of laat verwacht ik dat de kop gaat oxideren en dat lijkt me geen pretje zo. Mijn broer heeft eigenlijk ook nog een Wilkinson Sword Safety Razor liggen welke een keer bij de DM (of Mueller? ik weet het zelf ook niet meer) is aangeschaft en welke hij weinig gebruikt. Weet niet of er mensen hier ervaringen mee hebben met deze houder. Mijn broer blijft toch weer zijn dure Gillette Mach3 scheermes gebruiken..
Ja zo'n zwarte geval en idd uit Duitsland. Ik kan het eens proberen van mijn broer of het iets is, maar ga nu de Gillette Tech uitproberen.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:38 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De Tech is iets minder mild, maar een prima kwaliteit krabber.. (ik heb ze beide hier)
Zonder plating is niet zo'n ramp.. en er zit ook nog een laag koper onder het chroom, om het chroom te laten hechten op het metaal.. dus je hebt nu een half copper plated zeg maar...
Kan verder niet zoveel kwaad, je hebt hem enkel wat verouderd..![]()
Die Wilkinson is zo'n zwart plastic geval..? Daar heb ik geen ervaringen mee, maar lijkt me niet een erg fijn ding..
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met "vergevingsgezind"?quote:
Vergevingsgezind houdt bij scheren in dat je niet snel snijd met zo'n mesje. Je hebt namelijk ook mesjes waar je snellere mee snijdquote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:40 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met "vergevingsgezind"?
die van de trekpleister, is een varkensharen borstel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:34 schreef hafez1234 het volgende:
Hallo,
Wil iemand mij een goede scheerborstel aanraden?
Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens in dit topicquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:34 schreef hafez1234 het volgende:
Hallo,
Och, bespaar jezelf de ellende, investeer 20-30 Euro en je hebt een prima krabber die een leven lang meegaat.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:31 schreef johnnyd83 het volgende:
[..]
![]()
Wat wil je uitgevenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:34 schreef hafez1234 het volgende:
Hallo,
Welke shavette had je? (zomaar benieuwd)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:38 schreef Shaggy8675 het volgende:
Heb jaren geleden een shavette gehad, blijf het ondingen vinden. te weinig feedback, veel te veel beweging in het mesje. Was nog een duur ding ook, maar totaal niet mijn ding.
Een open mes scheert heerlijk, kan ik goed mee uit de voeten, maar een shavette is niet voor mij.
Bijna wel jaquote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:19 schreef Thorical het volgende:
Daar ga je toch van kwijlen.
[ afbeelding ]
Maar ik tuin er niet meer in. Een mes moet gewoon scheren en te onderhouden zijn.
Kwam er zojuist achter dat hij ook wat kleinere *naja kleinere* messen maakt idd. Dacht eerst dat zon beetje alles bij hem 7/8 of groter was.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:31 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ali maakt prachtige messen in de meest uiteenlopende maten. Topkwaliteit voor een scherpe prijs. Wil er nog ooit eentje aanschaffen. Supermooie werkstukjes
Gek maar na een tijdje, gaat dat steeds minder voorkomen. Ik kan me de keer niet meer herinneren dat ik me zo geschoren dat ik iets nodig had om het bloed te stelpen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:36 schreef Deezertje het volgende:
Cartridges scheren stuk vertrouwder. Wanneer ik een dag kan wachten scheer ik met DE, maar als ik op de dag zelf moet scheren scheer ik met cartrigde. Dan geen wondjes mogelijk. Met DE is het altijd afwachten wat het deze keer brengt. Ene keer perfect glad, geen wondjes. Andere keer precies op dezelfde manier geschoren, bloedbad... En dat herstelt helaas niet in één nachtje..
Welke krabber vind je prima dan? Natuurlijk is dit een persoonlijke kwestie. Ik heb wat rondgekeken naar krabbers maar ik zie door de bomen het bos niet meer..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:24 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Och, bespaar jezelf de ellende, investeer 20-30 Euro en je hebt een prima krabber die een leven lang meegaat.
De Mühle r89 en de Edwin Jagger DE89 (zelfde kop, ander handvat) zijn erg populair. De prijs is degelijk, de bouwkwaliteit uitstekend en ik vind ze persoonlijk ook heel lekker scheren. Ze worden vaak aan beginners aangeraden omdat ze zo mild zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:00 schreef johnnyd83 het volgende:
[..]
Welke krabber vind je prima dan? Natuurlijk is dit een persoonlijke kwestie. Ik heb wat rondgekeken naar krabbers maar ik zie door de bomen het bos niet meer..
Eerlijk gezegd vindt ik de Weishi krabber persoonlijk ook een fijne krabber, maarja ik weet niet beter. Ik heb geen ander krabber geprobeerd.
Die koppen zijn er wel meerquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:22 schreef n0ir het volgende:
[..]
De Mühle r89 en de Edwin Jagger DE89 (zelfde kop, ander handvat) zijn erg populair. De prijs is degelijk, de bouwkwaliteit uitstekend en ik vind ze persoonlijk ook heel lekker scheren. Ze worden vaak aan beginners aangeraden omdat ze zo mild zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |