abonnement Unibet Coolblue
pi_137781635
Vandaag eindelijk mijn vijlmes geslepen en eerste test :)
Nou, hij werkt, een paar kleine nicks, maar dat is een combi van onkunde en wennen aan het mes met een scherpe punt :)




Al met al een geslaagd experiment. Wel voor het eerst een paar kleine nicks. Maar komt door de scherpe punt en het wennen aan het mes icm onkunde in het scheren :)
Ja, valt niet tegen mag ik zeggen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:37:51 #252
148823 znarch
ondertitel
pi_137783008
In zijn algemeenheid dat je geen franse/rechte punt gewend bent bedoel je?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_137783380
Ja dat ook. Maar dit is formaatje 8/8 en wat forser. Grootste mes wat ik heb en gebruik is tussen 6/8 en 7/8 in met een ronde punt. Is toch wat anders :)
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:00:36 #254
148823 znarch
ondertitel
pi_137783988
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:47 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ja dat ook. Maar dit is formaatje 8/8 en wat forser. Grootste mes wat ik heb en gebruik is tussen 6/8 en 7/8 in met een ronde punt. Is toch wat anders :)
Wow. Komt miss omdat het een mes is wat recht is/zonder scales ofzo maar had hem niet op 8/8 geschat.

Daar heb ik ook geen ervaring mee. Nog nooit groter geschoten dan met 6/8 met Franse punt.

Denk ook dat het vanuit praktisch oogpunt voor mij niet groter hoeft.

Al zijn sommige heel erg mooie messen haast altijd groter lijkt het. (die van Ali bv).

Mooi ding btw ^O^
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_137786134
Thanks,

Ja, messen van Ali etc. zijn heel vaak 7/8, 8/8 en zelfs groter. Maar de tails zijn dar vaak heel slank van wat het mes weer heel elegant maakt.
Maar scheert op zich prima, maar zeker wel even wennen :)
  zondag 16 maart 2014 @ 00:23:08 #256
148823 znarch
ondertitel
pi_137787319
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:49 schreef Shaggy8675 het volgende:
Thanks,

Ja, messen van Ali etc. zijn heel vaak 7/8, 8/8 en zelfs groter. Maar de tails zijn dar vaak heel slank van wat het mes weer heel elegant maakt.
Maar scheert op zich prima, maar zeker wel even wennen :)
Dat slank ogende is precies wat ik er mooi aan vind ja :) livi maakt ook toffe messen maar ik vind ze stuk voor stuk erg lomp en "log" ogen. Maar dat hoort weer bij zijn stijl denk ik dan.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_137794072
Wat vinden jullie van SOTD ( Scheerbeurt van de dag ) posts? Want hier zie ik dat niemand gelukkig doen :) Maar op een andere forum is er altijd een persoon die denkt dat mensen zijn dagboek willen lezen ofzo :+ .

Want zo'n SOTD is iedere keer een heel verhaal over hoe de scheerbeurt ging, en als koop verslavende met een gat in je hand heb je natuurlijk veel verschillende scheerzepen, aftershaves etc. Maar ik persoonlijk vind SOTD posts gewoon het stomste wat er is, en het lijkt meer op een dagboek 8)7

Stel je voor dat mensen iedere dag over hun douchebeurt schreven van: Ik heb me heerlijk gedouched met Axe Excite, maar vandaag voelde me huid wel iets drogere aan en het water was eigenlijk te warm, maar o wat ruik ik heerlijk nu.

Ik bedoel het is toch nergens voor nodig om een heel dagboek bij te houden voor je scheerbeurten? En als je nieuwe producten uit probeert is het wat mij betreft beter als je dan gewoon over dat product schrijft, in plaats over je hele scheerbeurt te schrijven.

En ik geloof dat ik vast niet de enige ben die SOTD's maar onzin vind, want ik zie het hier niemand doen en scheer fora's hebben daar een eigen plekje voor zodat de SOTD's schrijvers de algemene sectie niet hoeven te vervuilen.
  zondag 16 maart 2014 @ 11:49:58 #258
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_137794167
Tsjah er zijn mensen die het lezen dus als hun daar blij van worden :P

Vorige week trouwens naar The Barbershop in Nijmegen geweest, erg prettige ervaring! :)
  zondag 16 maart 2014 @ 11:52:33 #259
97745 Thorical
finding a way
pi_137794215
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wat vinden jullie van SOTD ( Scheerbeurt van de dag ) posts? Want hier zie ik dat niemand gelukkig doen :) Maar op een andere forum is er altijd een persoon die denkt dat mensen zijn dagboek willen lezen ofzo :+ .

Want zo'n SOTD is iedere keer een heel verhaal over hoe de scheerbeurt ging, en als koop verslavende met een gat in je hand heb je natuurlijk veel verschillende scheerzepen, aftershaves etc. Maar ik persoonlijk vind SOTD posts gewoon het stomste wat er is, en het lijkt meer op een dagboek 8)7

Stel je voor dat mensen iedere dag over hun douchebeurt schreven van: Ik heb me heerlijk gedouched met Axe Excite, maar vandaag voelde me huid wel iets drogere aan en het water was eigenlijk te warm, maar o wat ruik ik heerlijk nu.

Ik bedoel het is toch nergens voor nodig om een heel dagboek bij te houden voor je scheerbeurten? En als je nieuwe producten uit probeert is het wat mij betreft beter als je dan gewoon over dat product schrijft, in plaats over je hele scheerbeurt te schrijven.

En ik geloof dat ik vast niet de enige ben die SOTD's maar onzin vind, want ik zie het hier niemand doen en scheer fora's hebben daar een eigen plekje voor zodat de SOTD's schrijvers de algemene sectie niet hoeven te vervuilen.
Daar ga je heel anders over denken als mannen over een tijdje verplicht baarden moeten dragen.
Maar mij stoort het niet ik zie het als voetbal uitslagen in de krant van rayon 7 onderklasse b.
Die lees ik ook niet maar als er publiek voor is? waarom niet.
  zondag 16 maart 2014 @ 12:21:50 #260
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137794889
ik zie hier iig niemand klagen over het feit de de SOTD ontbreekt.
pi_137794896
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wat vinden jullie van SOTD ( Scheerbeurt van de dag ) posts?
Ik heb er geen problemen mee. Scheren is voor iedereen een andere ervaring. En als die ervaringen niet gedeeld werden had dit topic geen bestaansrecht.
De ene deelt graag zijn scheerervaring van die dag, de ander deelt graag hoe je op beperkt budget kan scheren, en weer een ander is meer bezig met het technisch gedeelte om scheermessen te herstellen.

Zo heeft iedereen een andere kijk op scheren, en kan iedereen die er zelf iets mee kan het bekijken, en kunnen mensen die er niets aan hebben lekker doorscrollen.

Hoe simpel en mooi kan het leven zijn.
  zondag 16 maart 2014 @ 13:13:19 #262
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137796369
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 12:22 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Ik heb er geen problemen mee. Scheren is voor iedereen een andere ervaring. En als die ervaringen niet gedeeld werden had dit topic geen bestaansrecht.
De ene deelt graag zijn scheerervaring van die dag, de ander deelt graag hoe je op beperkt budget kan scheren, en weer een ander is meer bezig met het technisch gedeelte om scheermessen te herstellen.

Zo heeft iedereen een andere kijk op scheren, en kan iedereen die er zelf iets mee kan het bekijken, en kunnen mensen die er niets aan hebben lekker doorscrollen.

Hoe simpel en mooi kan het leven zijn.
ik weet alleen niet wat ik er dan aan heb? normaal zou ik denken, schijf het op in je dagboek, het is nl geen review van scheerproducten, maar een beschrijving van een handeling.
  zondag 16 maart 2014 @ 13:34:48 #263
148823 znarch
ondertitel
pi_137797078
Mjah. Het is ook geen review only he. Vertellen wat je gekocht hebt hebben anderen ook niets aan.

Mensen moeten maar gewoon posten wat ze zelf leuk vinden.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 16 maart 2014 @ 14:59:37 #264
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137800370
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:34 schreef znarch het volgende:
Mjah. Het is ook geen review only he. Vertellen wat je gekocht hebt hebben anderen ook niets aan.

Mensen moeten maar gewoon posten wat ze zelf leuk vinden.
ligt er aan, waar, goedkoop?, aanbieding?
pi_137824868
Mijn scheermes heeft helaas beschadigingen opgelopen.. Op de kop zitten wat krassen. Ben nu aan het twijfelen om een andere safety razor te halen of toch door te gaan met deze. Heb er toch anderhalf jaar plezier van gehad van de Weishi.

Hier de beschadiging:


[ Bericht 6% gewijzigd door johnnyd83 op 16-03-2014 22:54:32 (Link foto werkte niet) ]
pi_137825132
Vandaag even wat geknutseld. Moest voor een mes scales zagen, dus ook meteen voor een eigen mes scales gezagen.

Even wat slijpen her en der, pinnetjes erin en morgen nog even een stukje polijsten dan kan ie geslepen worden :)









Niet de beste foto's, maar jullie snappen de bedoeling denk ik :)

Specs:
Joseph Eliot's
6/8 ( geloof ik uit m'n hoofd )
Full Wedge
Scales zwart G10
Spie en tussending in het midden, groene G10
Nickel-zilver pins met koperen washer.
  zondag 16 maart 2014 @ 22:59:14 #267
148823 znarch
ondertitel
pi_137825274
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:52 schreef johnnyd83 het volgende:
Mijn scheermes heeft helaas beschadigingen opgelopen.. Op de kop zitten wat krassen. Ben nu aan het twijfelen om een andere safety razor te halen of toch door te gaan met deze. Heb er toch anderhalf jaar plezier van gehad van de Weishi.

Hier de beschadiging:
[ afbeelding ]
Als het alleen krassen zijn maakt het niet uit natuurlijk. Maar dat is aan jou :)

Mooi ding shaggy. Open messen met zo'n tussen ding zijn niet mijn cup of tea. Maar dat groen met zwart is erg geslaagd. :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_137825628
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:52 schreef johnnyd83 het volgende:
Mijn scheermes heeft helaas beschadigingen opgelopen.. Op de kop zitten wat krassen. Ben nu aan het twijfelen om een andere safety razor te halen of toch door te gaan met deze. Heb er toch anderhalf jaar plezier van gehad van de Weishi.

Hier de beschadiging:
[ afbeelding ]
Wellicht kun je eens een originele Chinese Gillette Tech uitproberen? Die vind ik persoonlijk beter werken dan die Weishi's omdat ik Weishi's te mild vind.

Hoe heb je die beschadigen trouwens voor elkaar gekregen? Want ik dacht eerst dat het een vintage Gillette was toen ik de foto zag.
pi_137825706
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:59 schreef znarch het volgende:

[..]

Als het alleen krassen zijn maakt het niet uit natuurlijk. Maar dat is aan jou :)
In principe werkt ie nog goed genoeg. Mij gaat het vooral om de functionaliteit. Van de week weer een setje mesjes besteld, Astra SP. Nu al mijn favoriet! Heb eerst Shark SS gehad, welke zeker niet onaardig zijn. Voorlopig hoef ik geen mesjes meer te bestellen. Kan denk ik nog zeker 3 jaar vooruit haha!
pi_137825880
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 23:05 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Wellicht kun je eens een originele Chinese Gillette Tech uitproberen? Die vind ik persoonlijk beter werken dan die Weishi's omdat ik Weishi's te mild vind.

Hoe heb je die beschadigen trouwens voor elkaar gekregen? Want ik dacht eerst dat het een vintage Gillette was toen ik de foto zag.
Daar zit ik aan te denken om die eens uit te proberen. Ziet er namelijk ook goed uit en voor dat geld kun je geen zorgen maken.

Geen idee hoe de beschadigingen gekomen zijn.. Maakte hem alleen schoon door het, na een tijd, een nachtje in een bakje met schoonmaakazijn te zetten om de 'waas' eraf te krijgen van de scheercreme
  maandag 17 maart 2014 @ 08:52:33 #271
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_137831203
Zaterdag de Bluebeards Revenge Shavette halen. Mooie stap richting het scheren met een open mes zonder al te veel geld uit te geven. Recensies gelezen dat gebruikers hier positief verrast over waren. Zo kan ik ook mijn Double Egde mesjes gebruiken die ik al gebruik voor mijn Parker krabber.

Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  maandag 17 maart 2014 @ 11:31:23 #272
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137835094
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 23:11 schreef johnnyd83 het volgende:

[..]

Daar zit ik aan te denken om die eens uit te proberen. Ziet er namelijk ook goed uit en voor dat geld kun je geen zorgen maken.

Geen idee hoe de beschadigingen gekomen zijn.. Maakte hem alleen schoon door het, na een tijd, een nachtje in een bakje met schoonmaakazijn te zetten om de 'waas' eraf te krijgen van de scheercreme
Azijn is zuur... en zuur word gebruikt om plating te verwijderen...
Die toch al dunne plating, is netjes opgelost... :X :+

Azijn kun je wel even gebruiken, maar spoel hem direct daarna met veel water af...

Die "waas" is wss kalkaanslag uit het water.. (heb er hier enorm veel last van, water is keihard)
Ik poets hem altijd ff met een oude tandenborstel en azijn/badkamerreiniger, maar ik laat het niet inwerken..

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 08:52 schreef Pizzahut het volgende:
Zaterdag de Bluebeards Revenge Shavette halen. Mooie stap richting het scheren met een open mes zonder al te veel geld uit te geven. Recensies gelezen dat gebruikers hier positief verrast over waren. Zo kan ik ook mijn Double Egde mesjes gebruiken die ik al gebruik voor mijn Parker krabber.

[ afbeelding ]
Let wel, dat scheren met een shavette, iets heel anders is dan met een open mes... het is ook moeilijker..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 17 maart 2014 @ 16:37:26 #273
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_137847569
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 11:31 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Azijn is zuur... en zuur word gebruikt om plating te verwijderen...
Die toch al dunne plating, is netjes opgelost... :X :+

Azijn kun je wel even gebruiken, maar spoel hem direct daarna met veel water af...

Die "waas" is wss kalkaanslag uit het water.. (heb er hier enorm veel last van, water is keihard)
Ik poets hem altijd ff met een oude tandenborstel en azijn/badkamerreiniger, maar ik laat het niet inwerken..

[..]

Let wel, dat scheren met een shavette, iets heel anders is dan met een open mes... het is ook moeilijker..
Van wat ik hoorde was dat een shavette een mooie stap zou zijn naar het scheren met een echt open scheermes. Techniek is toch ook hetzelfde?
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:37:12 #274
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137851908
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:37 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

Van wat ik hoorde was dat een shavette een mooie stap zou zijn naar het scheren met een echt open scheermes. Techniek is toch ook hetzelfde?
Nee das wel iets anders..

quote:
Stukje van Theshaveden.com

The differences between a straight and a shavette razor. Shavettes are not entry level straights. They feel different, they shave differently, and aside from appearance, have almost nothing in common with a straight razor. Someone who wants to try straight razor shaving would be best advised to purchase a professionally honed used straight razor and an entry level strop. Does that mean shavettes don’t have any place in wet shaving? Of course they have a place, just not as a starter straight razor. Many people use shavettes to shave with, they just don’t kid themselves about what they are using. Straight razor shavers who choose not to take a regular safety razor with them when they travel often take a shavette along. Shavettes are lighter, have more rigid blades, shorter blade length and are more unforgiving of mistakes than a real straight razor. On the other hand, with a shavette, you do not have to spend time honing or stropping the blade. ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 17 maart 2014 @ 20:01:11 #275
148823 znarch
ondertitel
pi_137856179
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:37 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Nee das wel iets anders..

[..]

Ik denk dat dat nogal overdreven is. Shavette is minder vergevingsgezind. Scheerhoek iets anders. Maar zon wereld van verschil zal het niet zijn.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')