Ik denk dat als Oma's bitcoin gebruiken exchanges weinig invloed hebben op de prijs.quote:Op donderdag 27 februari 2014 07:36 schreef Basterds het volgende:
[..]
Ja, en dan blijkt dat net nadat jij 100 bitcoins naar je oma hebt overgemaakt er weer een exchange ingestort te zijn. Zijn je bitcoins ineens 20% minder waard, zal oma blij mee zijn.
De bitcoins zijn helemaal niet minder waard geworden, 1 bitcoin is nog altijd nog 1 bitcoin.quote:Op donderdag 27 februari 2014 07:36 schreef Basterds het volgende:
[..]
Ja, en dan blijkt dat net nadat jij 100 bitcoins naar je oma hebt overgemaakt er weer een exchange ingestort te zijn. Zijn je bitcoins ineens 20% minder waard, zal oma blij mee zijn.
Dit dus. Momenteel is bitcoin gewoon nog lang niet geschikt voor de grote massa, het staat echt nog in de kinderschoenen. Het duurt echt nog wel 10-20 jaar voordat ook oma's bitcoin (of een andere cryptocurrency) gaan gebruiken. Die tijd is gewoon nodig voor professionalisering en ontwikkeling van gebruiksvriendelijke systemen. En tegen die tijd is de volatiliteit er ook wel uit.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:49 schreef milpek het volgende:
[..]
Ik denk dat als Oma's bitcoin gebruiken exchanges weinig invloed hebben op de prijs.
Eindelijk iemand die het snapt.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
De bitcoins zijn helemaal niet minder waard geworden, 1 bitcoin is nog altijd nog 1 bitcoin.
Alleen de tegenwaarde in euro's, dollars of pizza's is bij een lagere koers gedaald. De bitcoin is dus minder waard geworden.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
De bitcoins zijn helemaal niet minder waard geworden, 1 bitcoin is nog altijd nog 1 bitcoin.
Haha kom op zeg, wat is dit nou weer voor redenering. Bitcoin is toch een betaalmiddel, dan weeg je de waarde af aan de producten en diensten die er mee kan kopen. Bij bitcoin is de koopkracht van je munt enorm volatiel, dat maakt het momenteel inferieur aan de euro.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je gulden is ook minder waard geworden met de euro. En alle munteenheden worden elke keer minder waard wanneer de politiek weer besluit om geld bij te drukken.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alleen de tegenwaarde in euro's, dollars of pizza's is bij een lagere koers gedaald. De bitcoin is dus minder waard geworden.
Klopt, maar met gewoon geld is dat net zo goed het geval, gaat alleen wat trager en veel minder transparant.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:24 schreef Basterds het volgende:
[..]
Haha kom op zeg, wat is dit nou weer voor redenering. Bitcoin is toch een betaalmiddel, dan weeg je de waarde af aan de producten en diensten die er mee kan kopen. Bij bitcoin is de koopkracht van je munt enorm volatiel, dat maakt het momenteel inferieur aan de euro.
Moet je voor de gein eens euro's terugrekenen naar guldens.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:24 schreef Basterds het volgende:
[..]
Haha kom op zeg, wat is dit nou weer voor redenering. Bitcoin is toch een betaalmiddel, dan weeg je de waarde af aan de producten en diensten die er mee kan kopen. Bij bitcoin is de koopkracht van je munt enorm volatiel, dat maakt het momenteel inferieur aan de euro.
Ja, en? Maakt dat je bewering minder onzinnig?quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je gulden is ook minder waard geworden met de euro. En alle munteenheden worden elke keer minder waard wanneer de politiek weer besluit om geld bij te drukken.
Lang niet zulke belachelijke schommelingen. Lijkt me dus geen argument.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet je voor de gein eens euro's terugrekenen naar guldens.
Het zit je wel hoog voor een ongelovige.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lang niet zulke belachelijke schommelingen. Lijkt me dus geen argument.
Ik heb toch ook al eerder aangegeven dat dat op dit moment het nadeel van bitcoin is? Iets wat nieuw is en gehyped word door de media heeft altijd een hogere volatiliteit. Ik kijk liever naar de lange termijn mogelijkheden, voor geld zoals de euro is geen toekomst, voor cybercurrencies des te meer.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, en? Maakt dat je bewering minder onzinnig?
compleet ingestortquote:Op donderdag 27 februari 2014 23:36 schreef Zith het volgende:
Damn, nog maar 600 USD per coin... Half jaar geleden was dat 100... gaat slecht.
En hiervoor heb je je geregistereerd? Je linkje spammen?quote:
quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:36 schreef Zith het volgende:
Damn, nog maar 600 USD per coin... Half jaar 3 maanden geleden was dat 100 1.100... gaat slecht.
is goed jongenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:46 schreef HenkN79 het volgende:
Laten we het hopen dat de bitcoin snel verdwijnt. Of dat er in ieder geval belasting op kan worden geheven, want zonder dat mensen het weten kiezen ze het pad van Peter Sloterdijk.
Dit soort ontwikkelingen werken namelijk in de hand van de ideeën van Peter Sloterdijk. Die man wil God worden en van de wereld een hel maken. Lees voor verdere toelichting mijn tekst totoisteluiomdelinkuitzij(...)atvanafmobiepdoen.nl
In plaats van dat "de macht in handen van de mensen komt te liggen" leiden dit soort ontwikkelingen tot leren van waanzin en zelfdestructie. De overheid is de beste instantie om het algemeen belang te waarborgen.
Spammerts houden we hier niet zo vanquote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:46 schreef HenkN79 het volgende:
Laten we het hopen dat de bitcoin snel verdwijnt. Of dat er in ieder geval belasting op kan worden geheven, want zonder dat mensen het weten kiezen ze het pad van Peter Sloterdijk.
Dit soort ontwikkelingen werken namelijk in de hand van de ideeën van Peter Sloterdijk. Die man wil God worden en van de wereld een hel maken. Lees voor verdere toelichting mijn tekst op ikbeneenspammert.com
In plaats van dat "de macht in handen van de mensen komt te liggen" leiden dit soort ontwikkelingen tot leren van waanzin en zelfdestructie. De overheid is de beste instantie om het algemeen belang te waarborgen.
Ik zie de link vertrouwen op Peter Sloterdijk en Bitcoin niet zo. Kan misschien aan mij liggen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:56 schreef HenkN79 het volgende:
Ik wil alleen maar mijn mening geven en zeggen dat het gevaar in onze tijd waarschijnlijk van binnen komt. En dat je vooral niet moet vertrouwen op figuren als Peter Sloterdijk, het is een parasiet, die wil profiteren van dit soort ontwikkelingen.
Dan heb je het toch fout, China in Rusland hebben Bitcoin nooit verboden, over het Vietnam verbod is weinig concreet maar het lijkt erop dat het hier slechts om een waarschuwing gaat net zoals in China en Rusland.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:08 schreef ROADRUNN3R het volgende:
Op tweakers las ik zojuist over de faillissementsaanvraag door Mt. Gox, op nu.nl lees je over een verbod op Bitcoins in Vietnam, en er doen vele verhalen over honderden miljoenen dollars die gestolen zijn.
Gaat niet zo lekker met de Bitcoin, ik weet er niet veel van maar de hype is wel voorbij als ik die berichten zo lees. De bitcoin zal wel weer net zo snel verdwijnen als dat ie verschenen is.
Laten we het daar maar bij houdenquote:ik weet er niet veel van
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |