Onze katten hebben ook veel kattenkwaad. Van niet alles heb ik foto's.
Waar ik geen foto's van heb:
- Alle verboden kamers zo sneaky mogelijk inschieten wanneer jij daar even snel iets pakt (vaak dusdanig vlak achter je dat je ze niet naar binnen ziet gaan)
- Net zolang voor de douchedeur blijven miauwen totdat je de deur even open hebt gedaan, ze zien dat alles nog in orde is en je 'm weer dicht mag doen. Om dit vervolgens na 10 minuten te herhalen.
- Vuilniszakken leegroven
- Melkbekers leeg hengelen
- Al mijn potloden kapot knauwen en waar mogelijk ook het puntenslijpsel opeten...
- Laatjes openmaken om bij kattensnoepjes / chips / overige lekkere dingen te komen
- Bovenop een idioot hoge kast springen (wat eigenlijk nét kan, dus krasjes aan de zijkant), om er vervolgens afgetild te worden omdat alle landingszones omgeven zijn met dure elektronica...
- Als het bovenste raampje open staat, hier via de krabpaal op het balkon in te springen en vervolgens niet meer te weten hoe ze terugkomt..
Katten

Ook willen ze graag meehelpen in de keuken, met alle gevolgen van dien. Onze oven, die gelukkig niet aanstond...
![WP_001372.jpg?psid=1]()
Cadeautjes? Je hebt toch zeker wel genoeg aan mij? *pof*
![WP_001203.jpg?psid=1]()
Dexter helpt graag met kostuums maken:
![WP_000648.jpg?psid=1]()
Hij is ook door bijna al zijn levens heen doordat hij gék is op losse draadjes. Nu zit dat meestal nog vast aan een volledig product, maar hij heeft dus een keer het garen van m'n naaimachine opgegeten. Enkele honderden euro's (want het was niet zichtbaar) en vele bezoeken aan de DA later begon hij draadjes te poepen (en voelde ik me enorm schuldig). Hield echter wel in dat élke keer dat hij naar de bak was geweest, er poep aan het draadje bleef hangen en dat werd op dezelfde manier afgehandeld als wormen: SCHUIFFFFFFFFFFFFFFFFF. Huis onder de poep. Fijn. Heeft ongeveer anderhalve maand geduurd voordat hij draad-vrij was.
DeeDee is heel blij met het kattennet.
![auth.aspx?sru=https:%2f%2flopqng.sn2.livefilestore.com%2fy2pDi_1WsuZuzgQAUl0BHAUIPJaYgqtOf54AGMUZZ3L7OKPMvmryjk7sL_RFPtYGCoMR-FlOLkb4A89OoObpT7XEztZ7VTpzpyiB4paNRFmW4WeJ7pIPvA6RGV8Jv_S_BK-%2fWP_000394.jpg&wa=wsignin1.0]()
![WP_000392.jpg?psid=1]()
Blijkbaar zat er ook nog een gat naar de buren toe, waar ze een keer doorheen is geglipt. Buurvrouw in paniek aan de deur, want kat liep gewoon op de afgeronde metalen en gladde (want regen) balkonrand heen -zonder- net...
Mijn vriend heeft toen als een idioot de heidemat eraf getrokken en greep haar net op het moment dat ze haar balans verloor en nog aan twee pootjes aan de rand hing bij haar nekvel. Vriend en ik zijn allebei 20 jaar van ons leven kwijt. We hebben het net en heidemat naar de buren toe direct vervangen door een stevige houten schutting van vloer tot plafond, met daarachter nog een stuk net.
Ik kan geen was over de deur te drogen hangen, want dan gebeurt dit..
![DSCF8251.jpg]()
Zoek de kat!
![DSCF8063.jpg]()
![DSCF8064.jpg]()
Een feestje gehad en er zat wat lekkers in de vuilnisbak...
![Photo_2949C199-9FBF-0C91-F6E9-6DF5F6C88C40.jpg]()
Een favoriete bezigheid van DeeDee. Kapstok klimmen. Ook na de verhuizing is dit favoriet gebleven en staat ze regelmatig bovenaan.
![DSCF6788.jpg]()
De reden waarom ik geen enkele plant in mijn woning heb staan: