abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145071015
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:34 schreef Awesome_ het volgende:
Nog mooier?
JaqenHghar zegt dat die kan photoshoppen. De huidige banner is - hoewel prachtig - gewoon in Paint gemaakt.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_145071056
tvp
pi_145071207
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:36 schreef ChuckTaylor. het volgende:
tvp
Gewoon op 'volg topic' klikken ja?!
BEASTMODE
pi_145071443
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:38 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Gewoon op 'volg topic' klikken ja?!
Heb ik ook gedaan maar voor de zekerheid ook tvp hehe
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:00:43 #255
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145084634
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:35 schreef Klokov het volgende:

[..]

JaqenHghar zegt dat die kan photoshoppen. De huidige banner is - hoewel prachtig - gewoon in Paint gemaakt.
Photoshop? Pls :{w

_O- ben er mee bezig, even geduld a.u.b.
pi_145129132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:04 schreef Molleman het volgende:

[..]

Inderdaad, en daar kan ik het boek van Pavel voor aanraden.
Heb dit boek besteld samen met een 16kg kettlebell, is dit boek alles wat je nodig hebt als beginner of zijn er meer cruciale informatiebronnen?
pi_145131827
Dit topic ^O^
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:10:09 #258
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145137114
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:24 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Heb dit boek besteld samen met een 16kg kettlebell, is dit boek alles wat je nodig hebt als beginner of zijn er meer cruciale informatiebronnen?
Kettlebell: the corrections op youtube. En natuurlijk de DVD's van Pavel. En ik youtube eens doorspitten, genoeg te vinden.

Begin vooral rustig met die swings. Doe de oefeningen uit het boek. Dan valt alles vanzelf op z'n plek.

Snatches zou ik iig een half jaar mee wachten voordat je daarmee begint, hoe cool ze ook zijn. Maar ik geloof dat iedereen dat zo ongeveer zegt. Met reden natuurlijk ;)

Begin gewoon met het beginners schema en je merkt het vanzelf.

Take it easy, enjoy.
pi_145138132
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:46 schreef Klokov het volgende:
Dit topic ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:10 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Kettlebell: the corrections op youtube. En natuurlijk de DVD's van Pavel. En ik youtube eens doorspitten, genoeg te vinden.

Begin vooral rustig met die swings. Doe de oefeningen uit het boek. Dan valt alles vanzelf op z'n plek.

Snatches zou ik iig een half jaar mee wachten voordat je daarmee begint, hoe cool ze ook zijn. Maar ik geloof dat iedereen dat zo ongeveer zegt. Met reden natuurlijk ;)

Begin gewoon met het beginners schema en je merkt het vanzelf.

Take it easy, enjoy.
Tnx, zal ik doen. Gewoon rustig opbouwen, dus het beginners schema is in het boek te vinden? en ook hoelang ik dat moet aanhouden?
pi_145138255
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:46 schreef Klokov het volgende:
Dit topic ^O^
Goed dat je me dit hebt geadviseerd, veel mensen hebben hier nog nooit van gehoord terwijl het in alle opzichten ideaal is. ^O^
pi_145138569
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:53 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

[..]

Tnx, zal ik doen. Gewoon rustig opbouwen, dus het beginners schema is in het boek te vinden? en ook hoelang ik dat moet aanhouden?
Turkish getups and swings onder de knie krijgen ---> 5*10 swings (als het kan 1arm) + 5*1 (per kant) turkish getups.

Morgen fix ik de OP en zet ik er een uitgewerkte versie neer ;)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:22:42 #262
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145139463
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:53 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

[..]

Staat allemaal in het boek.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:23:31 #263
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145139508
Btw vanmiddag 200 swings gedaan met m'n 20kg. 4 setjes van 50. Was goed kapot daarna zeg :+ 8)7
pi_145139642
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 21:59 schreef Klokov het volgende:

[..]

Turkish getups and swings onder de knie krijgen ---> 5*10 swings (als het kan 1arm) + 5*1 (per kant) turkish getups.

Morgen fix ik de OP en zet ik er een uitgewerkte versie neer ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:22 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Staat allemaal in het boek.
Mooi, ik krijg morgen mijn kettlebell binnen en een dag later het boek. Ik zag trouwens deze video op youtube en lees in de comments dat veel mensen vinden dat het een prutser is, ik heb nog niet de kennis om dat zelf te beoordelen.
Daarom stel ik ook veel vragen, ik wil geen fouten maken met zo'n zwaar gewicht.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:27:34 #265
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145139689
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:26 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

[..]

Mooi, ik krijg morgen mijn kettlebell binnen en een dag later het boek. Ik zag trouwens deze video op youtube en lees in de comments dat veel mensen vinden dat het een prutser is, ik heb nog niet de kennis om dat zelf te beoordelen.
Tjah dit ziet er nogal TellSell-erig uit. Lees gewoon het boek 3 keer door. En doe de basis eerst. Geloof me. De eerste keer dat je die Turkish Get Ups doet, weet je niet wat je overkomt.

Dat boek is gewoon je begin punt. Alles wordt stap voor stap behandeld en verklaart. Niet voor niks dat we die aanraden.
pi_145139799
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:27 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Tjah dit ziet er nogal TellSell-erig uit. Lees gewoon het boek 3 keer door. En doe de basis eerst. Geloof me. De eerste keer dat je die Turkish Get Ups doet, weet je niet wat je overkomt.

Dat boek is gewoon je begin punt. Alles wordt stap voor stap behandeld en verklaart. Niet voor niks dat we die aanraden.
Gek genoeg klinkt dat goed, ziet ernaar uit dat het flinke workouts zijn. Ben jij ook begonnen met 16kg?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:34:03 #267
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145139951
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:30 schreef ChuckTaylor. het volgende:

Ben jij ook begonnen met 16kg?

Yep. En ook gewoon begonnen met Turkish Get Ups en Swings. Die zijn namelijk de basis voor de rest van de technieken.
pi_145140309
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:34 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Yep. En ook gewoon begonnen met Turkish Get Ups en Swings. Die zijn namelijk de basis voor de rest van de technieken.
Hoe belangrijk is het dan eigenlijk om van techniek te veranderen? Is dat echt cruciaal of kun je met de basistechnieken al heel veel bereiken en langere tijd aanhouden?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:46:53 #269
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145140585
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:41 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Hoe belangrijk is het dan eigenlijk om van techniek te veranderen? Is dat echt cruciaal of kun je met de basistechnieken al heel veel bereiken en langere tijd aanhouden?
Wacht nou eerst even op dat boek en lees die goed door ;)

Als je de basis niet onder de knie hebt ga je rommelig doen in de lastigere oefeningen en een slechte techniek kun je jezelf mee blesseren. Je staat wel met 16 kilo aan ijzer te zwaaien.

De lastigere technieken zijn gewoon erg zwaar om goed te doen, en zwaar om te doen uberhaubt. En dan met name de snatch en clean&press.
pi_145140820
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:46 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Wacht nou eerst even op dat boek en lees die goed door ;)

Als je de basis niet onder de knie hebt ga je rommelig doen in de lastigere oefeningen en een slechte techniek kun je jezelf mee blesseren. Je staat wel met 16 kilo aan ijzer te zwaaien.

De lastigere technieken zijn gewoon erg zwaar om goed te doen, en zwaar om te doen uberhaubt. En dan met name de snatch.
Het laatste wat ik wil is gaan prutsen en blessures oplopen. komt goed, ik zal het boek rustig doornemen en pas beginnen als ik precies weet hoe en wat. tnx ^O^
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:55:41 #271
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145141002
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:51 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Het laatste wat ik wil is gaan prutsen en blessures oplopen. komt goed, ik zal het boek rustig doornemen en pas beginnen als ik precies weet hoe en wat. tnx ^O^
Topper.
pi_145141771
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:26 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

[..]

Daarom stel ik ook veel vragen, ik wil geen fouten maken met zo'n zwaar gewicht.
De meeste van dit soort video's zijn complete bullshit. Als je er niet zeker over bent, post het gewoon hier zoals je nu doet. Over het fouten maken met 'zwaar' gewicht, train not tot failure. Misschien dat ik dat morgen ook even in de OP ga zetten.
pi_145156244
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:13 schreef Klokov het volgende:

[..]

De meeste van dit soort video's zijn complete bullshit. Als je er niet zeker over bent, post het gewoon hier zoals je nu doet. Over het fouten maken met 'zwaar' gewicht, train not tot failure. Misschien dat ik dat morgen ook even in de OP ga zetten.
Boek is binnen, ik ga dat dus goed doornemen en videos op youtube ga ik niet eens kijken totdat ik zelf weet hoe het moet. Ik keek bovenstaande video alleen omdat ik wilde zien hoe de workout eruitziet.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:14:19 #274
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_145156853
De OP is geupdate trouwens
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:30:18 #275
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_145268783
Voor degene die het interessant vinden, ik heb van een aantal wetenschappelijke artikelen m.b.t. kettlebelltraining de samenvatting (Engels) gepost. Wanneer je het hele artikel wil lezen kan je het beste via scholar.google.nl op de titel zoeken. Mocht je er niet uitkomen, stuur een dm.

SPOILER: Kettlebell training for musculoskeletal and cardiovascular health: a randomized controlled trial
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Effects of weightlifting vs. kettlebell training on vertical jump, strength, and body composition
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kettlebell swing training improves maximal and explosive strength
SPOILER: Mechanical demands of kettlebell swing exercise
SPOILER: Transference of kettlebell training to strength, power, and endurance
SPOILER: Kettlebell Turkish Get-Up: Training Tool for Injury Prevention and Performance Enhancement
SPOILER: Comparison of two-hand kettlebell exercise and graded treadmill walking: effectiveness as a stimulus for cardiorespiratory fitness.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')