Daarom is de 5x per week versie beter.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bij PPL en 3x per week sporten doe je iedere spiergroep toch maar één keer?
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bij PPL en 3x per week sporten doe je iedere spiergroep toch maar één keer?
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:31 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daarom is de 5x per week versie beter.
dat is ook een goeiequote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:53 schreef Questular het volgende:
ik doe een split van pull/push, zo train ik elke week 2x dezelfde spiergroepen
Ik hanteer momenteel een zelf in elkaar geflanst schemaatje, soort 2x LB/UB, waarbij ik gehele rug op LB train en dus mijn UB dagen op mijn zwakkere kant (push) kan focussen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:07 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dit dus, brosplits zijn redelijk achterhaald voor natties imo
ppl is the way to go voor natties opzoek naar maximale hypertrophy imo
het is toch 90% x 1 rep, 92.5% x 1 rep, 95% x 1 rep van 95% van je 1RMquote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Man, het squatten ging bizar goed gisteren. Het was heavy day week 3 betekende 1x 92,5%, 1x 95% en 1x 97,5% van je oude 1RM.
Ik heb het even gecheckt en inderdaad ja. Ik zat al te twijfelen. Desalniettemin easy.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:23 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
het is toch 90% x 1 rep, 92.5% x 1 rep, 95% x 1 rep van 95% van je 1RM
nicequote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb het even gecheckt en inderdaad ja. Ik zat al te twijfelen. Desalniettemin easy.
ligt maar net aan je vorm ... als je echt tucked in shoulderblades hebt en ook niet uit die houding komt.. gebruik je ze minder dan normaal.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zit trouwens te denken om een maandje te stoppen met pressing (BP & OHP) om aan mijn shoulder health te werken. Heb weer wat opkomende pijntjes in mijn rechterschouder en blijkbaar moet ik ook aan mijn rechter schouderblad werken. Echter vraag ik mij af in hoeverre een PL BP je schouders activeert? De OHP moet ik sowieso schrappen.
Eerste wedervraag: wat is onmisbaar? Ik doe hem vooral omdat ik het zie als een goede compound om een goede massieve rug te ontwikkelen zodat alles in proportie is. Daarnaast ook voor de ontwikkeling/aansterken van m'n core voor bv squat. Ik ben destijds tegelijkertijd begonnen met beide oefeningen dus kan moeilijk zeggen of m'n squat nu zwakker zou zijn zonder DL.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:27 schreef Weissman het volgende:
Even een serieuze vraag aan de serieuze lifters; in hoeverre is de deadlift onmisbaar?
Ik sta open voor een goede discussie hierover; deadlift onmisbaar, ja of nee? En waarom denk je dat? Goed onderbouwd graag
Deadlift gewoon van de grond. Mits je 20kg schijven gebruikt. Als je met kleinere schijven moet werken zou ik zorgen dat je iets met een verhoging gaat werken zodat deze net zo hoog is als met de 20kg schijven.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:15 schreef Xa1pt het volgende:
Met deadlift begin ik vanaf de grond, maar er werd me verteld dat het beter is om vanaf de eerste 2 beugels in het squat rack te beginnen. Want makkelijker om er gewicht aan te hangen. Maar je begint toch standaard vanaf de grond? Optillen vanuit het rack en dan vanuit een rechte rug beginnen is toch fucked up omdat je dan al vanuit je schouders moet tillen? Of mis ik iets?
Super filmpje is dat inderdaad.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Man, het squatten ging bizar goed gisteren. Het was heavy day week 3 betekende 1x 92,5%, 1x 95% en 1x 97,5% van je oude 1RM. De laatste squat ging echt fucking snel omhoog, was echt verbaasd en dat vooral omdat ik de squat 'haat' (meer omdat die niet altijd lekker gaat), ik er niet vanuit ging dat ik het ging redden gisteren en me een beetje futloos voelde. Gelukkig hebben we voor het laatste caffeine. Er waren drie mental cues die mij ontzettend geholpen hebben gisteren.
Twee van die dingen kwamen uit dit filmpje:
1: tijdens het zakken echt zorgen dat de heupen naar achteren geduwd worden. Dit doe je sowieso al, maar ik doe het nu zoals die gozer uit het filmpje dat doet en dat werkt veel beter.
2: tijdens het omhoog gaan de schouders in lucht en naar achteren willen drukken. Dus niet je heupen omhoog laten komen zoals vaak gebeurd, maar echt focussen op je shoulder path als het ware.
3: ik heb de hip opener weggelaten en meer gefocust op een betere squat warm-up. Ik werkte langzaam naar de werkset toe met 5-15 kg toevoegingen en deed iets van 6 setjes van 3 explosieve reps telkens. Dat werkte supergoed. Laatste set was easypeasy.
Was echt een major confidence boost en ik ga keihard door m'n 1RM knallen over twee weken. Was er ook echt blij mee gezien mijn squat best wel achterloopt op mijn deadlift. Schreeuwde uiteraard nog twee keer keihard 'sickening' zoals onze Jason Genova dat ook doet.
Verder nog een dingetje wat ik uitgeprobeerd heb en wel fijn vond is een gewicht van boven je 1RM uit het rek lopen om zo aan het zware gewicht te 'wennen'.
Wellicht hebben anderen ook wat aan deze dingen.
Laat je niets wijsmaken, je doet het goed.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:15 schreef Xa1pt het volgende:
Met deadlift begin ik vanaf de grond, maar er werd me verteld dat het beter is om vanaf de eerste 2 beugels in het squat rack te beginnen. Want makkelijker om er gewicht aan te hangen. Maar je begint toch standaard vanaf de grond? Optillen vanuit het rack en dan vanuit een rechte rug beginnen is toch fucked up omdat je dan al vanuit je schouders moet tillen? Of mis ik iets?
Ligt eraan wat je hebt je kan idd rechtstreeks naar de fysio dacht ikquote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:28 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Ik moet naar de huisarts maar wil eigenlijk geen afspraak maken omdat ik het idee heb dat ze mij toch niet helpen (zoals alle vorige keren dat ik daar ben geweest, voor van alles en nog wat).
Iemand toch een reden om mij te pushen ?
Misschien beter naar de fysio gaan...
Protip om het gewicht makkelijker eraan te hangen/af te halen: leg kleinere gewichten op de grond en rol daar de binnenste platen op. Dan raken de buitenste platen de grond niet meer en kun je ze makkelijker verschuiven.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:15 schreef Xa1pt het volgende:
zkr goeie tip, zo doe ik het ook altijdquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Protip om het gewicht makkelijker eraan te hangen/af te halen: leg kleinere gewichten op de grond en rol daar de binnenste platen op. Dan raken de buitenste platen de grond niet meer en kun je ze makkelijker verschuiven.
ditquote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:39 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
zkr goeie tip, zo doe ik het ook altijd
Je bent niet verplicht om hem te doen. Het gaat er meer om of je hem nodig hebt voor jouw doelen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:27 schreef Weissman het volgende:
Even een serieuze vraag aan de serieuze lifters; in hoeverre is de deadlift onmisbaar?
Ik sta open voor een goede discussie hierover; deadlift onmisbaar, ja of nee? En waarom denk je dat? Goed onderbouwd graag
Volgens mij valt het nog heel erg mee in hoeverre je rug geactiveerd wordt met de DL i.t.t. andere oefeningen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:38 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Eerste wedervraag: wat is onmisbaar? Ik doe hem vooral omdat ik het zie als een goede compound om een goede massieve rug te ontwikkelen zodat alles in proportie is. Daarnaast ook voor de ontwikkeling/aansterken van m'n core voor bv squat. Ik ben destijds tegelijkertijd begonnen met beide oefeningen dus kan moeilijk zeggen of m'n squat nu zwakker zou zijn zonder DL.
Wat is jouw mening hierover dan?
Nouja, ik zag het bij een client van een gerespecteerde powerlifter (Bryce Lewis) en ik vond het best een goeie. Normaliter als ik met mijn zwaarste werkset aan de gang ga dan voelt het gewicht gewoon 'zwaar' op je rug. Nu voelde het zo licht als een veertje.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:42 schreef FootieB het volgende:
[..]
Super filmpje is dat inderdaad.
Trouwens wat je zegt over eerst met een gewicht ver boven 1RM uit rek lopen en dan weer terugzetten heb ik over na lopen denken. Ik merk dat ik zelf gevoelig ben voor het 'opwarmen' van mijn CNS. Door eerst met gewicht boven 1RM uit rek te lopen kan je het CNS flink wakker schudden lijkt me.
deadlift voor aesthetics/bodybuilding is totaal niet essentieel... veel te blessure gevoelige oefening.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:27 schreef Weissman het volgende:
Bryce is een baasje ja! Hij heeft net een nieuw filmpje geupload:quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om hem te doen. Het gaat er meer om of je hem nodig hebt voor jouw doelen.Maar een slechte oefening is het niet.
[..]
Volgens mij valt het nog heel erg mee in hoeverre je rug geactiveerd wordt met de DL i.t.t. andere oefeningen.
[..]
Nouja, ik zag het bij een client van een gerespecteerde powerlifter (Bryce Lewis) en ik vond het best een goeie. Normaliter als ik met mijn zwaarste werkset aan de gang ga dan voelt het gewicht gewoon 'zwaar' op je rug. Nu voelde het zo licht als een veertje.
Beetje moeilijk te zeggen met crossfit, niet veel mensen hebben daar ervaring mee. Hoe snel ging het met je vorige vooruitgang?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 00:33 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje. Ben nu voor het eerst serieus aan het trainen dus goede voeding en max trainen. Hou alles bij qua stats, creatinekuur erbij. Train 5 keer in de week crossfit. Is er iets bekend hoeveel vooruitgang je kan boeken in een jaar? Train nu ongeveer 10 maanden en vanaf 1 januari max focus.
Squat 90
Deadlift 110
Shoulder press 50
Helaas is er nog geen benchpress
Wat zou realistisch zijn qua status over een jaar?
Drukverschil in je hoofd door een snel stijgende/dalende bloeddruk misschien?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:22 schreef Klokov het volgende:
Weet iemand wat het betekend als tijdens een lift je oren een beetje beginnen te piepen en hoe komt het?
ik heb dat altijd wanneer mijn oren op een vage manier vacuum trekken ofzoquote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:22 schreef Klokov het volgende:
Weet iemand wat het betekend als tijdens een lift je oren een beetje beginnen te piepen en hoe komt het?
Gaat vrij snel met veel oefeningen. Kettlebel begonnen met 8kg en doe nu alles met 16kg. Pulls ups lukte eerst niet eens 1 en nu 5. Squat zat ik 5 maanden geleden op 50kg en nu 90kg met nog rek. Noteer alles en dan over een jaartje is kijken.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:31 schreef seto het volgende:
[..]
Beetje moeilijk te zeggen met crossfit, niet veel mensen hebben daar ervaring mee. Hoe snel ging het met je vorige vooruitgang?
Gewoon progressieve lading blijven pakken. En goed eten en slapen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:32 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Gaat vrij snel met veel oefeningen. Kettlebel begonnen met 8kg en doe nu alles met 16kg. Pulls ups lukte eerst niet eens 1 en nu 5. Squat zat ik 5 maanden geleden op 50kg en nu 90kg met nog rek. Noteer alles en dan over een jaartje is kijken.
Crème fraîche of een ander bindmiddel en aromat?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:24 schreef Push. het volgende:
Iemand nog tips voor eten voorbereiden/invriezen? Heb laatst kipkerrie ingevroren, maar bleef niks over van de saus na het invriezen. Zelfde nu bij rijst met gehakt en tortillaseasoning..
De saus/seasoning apart houden. Pas bij het verwarmen van je maaltijd eroverheen doen. Een saus kan je best een weekje bewaren in een afgedekt bakje in de koelkastquote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:24 schreef Push. het volgende:
Iemand nog tips voor eten voorbereiden/invriezen? Heb laatst kipkerrie ingevroren, maar bleef niks over van de saus na het invriezen. Zelfde nu bij rijst met gehakt en tortillaseasoning..
Hoe zou dat dan helpen? Ben niet zo'n kook wonder.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Crème fraîche of een ander bindmiddel en aromat?
Hm, ja, best een idee. Zal het binnenkort eens proberenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:10 schreef JackieBrown het volgende:
[..]
De saus/seasoning apart houden. Pas bij het verwarmen van je maaltijd eroverheen doen. Een saus kan je best een weekje bewaren in een afgedekt bakje in de koelkast
Ik zou het zelf nog 1 training aan kijken, als dat niet lukt deload. Wendler gaf zelf aan dat je zelfs op je slechte dag de minimum reps moet kunnen halen. Missschien dat je je trainingsmax te hoog hebt ingeschat?quote:Op maandag 3 maart 2014 08:59 schreef star_gazer het volgende:
Behalve huilen en een pussy zijn, wat moet je doen als je op 5/3/1 je minimum niet haalt? 5x112.5kg squat zat er niet in; na een slechte rep 3 was het afgelopen.
Zit in cycle 3. Eerste twee cycli gingen wel, maar nu zit ik vast.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:25 schreef FootieB het volgende:
[..]
Ik zou het zelf nog 1 training aan kijken, als dat niet lukt deload. Wendler gaf zelf aan dat je zelfs op je slechte dag de minimum reps moet kunnen halen. Missschien dat je je trainingsmax te hoog hebt ingeschat?
Carnaval ook echtquote:Op maandag 3 maart 2014 09:41 schreef Questular het volgende:
Gym gesloten wegens carnaval, they took ma gainzzzzzz
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |