Ik ben pas 22??quote:Op maandag 24 februari 2014 17:40 schreef hoas het volgende:
Nood breekt wet, had je 10 jaar eerder moeten doen.
En dan komt standaard de vraag: wat valt wel en wat valt niet onder mishandeling? Ik ben bijv. niet meer fysiek mishandeld toen ik terug ging slaan. Psychische en emotionele mishandeling waren wel aan de orde van de dag.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:40 schreef Partypoeper het volgende:
Zelf een goede relatie met mn ouders. Contact zomaar verbreken vind ik getuigen van ondankbaarheid.
Contact verbreken na mishandeling, misbruik en dergelijke zaken vind ik absoluut terecht en niet meer dan logisch.
Al die vormen van mishandeling hebben genoeg impact op een kind om het verbreken van contact te rechtvaardigen, naar mijn mening.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:45 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
En dan komt standaard de vraag: wat valt wel en wat valt niet onder mishandeling? Ik ben bijv. niet meer fysiek mishandeld toen ik terug ging slaan. Psychische en emotionele mishandeling waren wel aan de orde van de dag.
Wat ik me dan wel afvraag is: waar komt het universele idee vandaan dat je in de 'schuld' staat bij je ouders sinds het moment dat je geboren bent? In de tien geboden (ben zelf niet religieus) staat 'eert uw vader en moeder'. En vaak zeggen mensen 'het blijven toch je ouders' of 'je hebt maar één moeder'.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:49 schreef rhubarbje het volgende:
Er zullen altijd mensen zijn die het niet begrijpen, maar dat zijn dan 99% van de keren mensen die niet weten hoe het kan zijn met ouders die niet echt geschikt waren om kinderen te krijgen
Ja het is mooi als je probeert om het te laten werken en breken is een grote stap
Maar in sommige gevallen is het een terechte stap
Jouw leven moet niet onleefbaar worden omdat je ouders niet zo geschikt waren voor de functie van ouder
Als ze zich nooit/niet als ouder gedragen maken ze in mijn ogen ook geen aanspraak op de 'bonuspunten' die er bij horen zoals onvoorwaardelijke liefde en steun
Wat er onder mishandeling valt, kun je zelf invullen. Als jij het mishandeling vindt, dan is het mishandeling.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:45 schreef Elvenpath het volgende:
En dan komt standaard de vraag: wat valt wel en wat valt niet onder mishandeling?
omdat ouders meestal meer voor hun kinderen gedaan hebben dan de kinderen kunnen zien of begrijpenquote:Op maandag 24 februari 2014 17:51 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Wat ik me dan wel afvraag is: waar komt het universele idee vandaan dat je in de 'schuld' staat bij je ouders sinds het moment dat je geboren bent? In de tien geboden (ben zelf niet religieus) staat 'eert uw vader en moeder'. En vaak zeggen mensen 'het blijven toch je ouders' of 'je hebt maar één moeder'.
Ja so? Ik heb ook maar één buurvrouw naast me wonen maar daarmee krijgt ze geen speciale behandeling!
Ik denk niet dat die dingen opwegen tegen wat ze hem hebben aangedaan.quote:Aan 1 kant is het gewoon goed, maar het zijn toch je ouders en ze zullen vast wel dingen voor je hebben gedaan
Het taboe op het mishandelen van je kinderen is toch een stuk groterquote:Op maandag 24 februari 2014 17:36 schreef Elvenpath het volgende:
Ik heb echter gemerkt dat er een soort taboe ligt op het verbreken van het contact met je ouders. Nu vroeg ik me af hoe jullie erover dachten. Zijn er hier mensen die het contact met hun eigen ouders hebben verbroken en zoja, waarom dan (alleen als je het echt kwijt wilt). En wat vind je een goede reden om het contact definitief te verbreken.
Als laatste zou ik willen vragen of jullie wat tips voor me hebben om, om te gaan met de situatie.
Mijn start in het leven begon ook zwaar kut, geen nut nu om alles op te schrijven (tis ook jou topicquote:Op maandag 24 februari 2014 17:36 schreef Elvenpath het volgende:
Ik ben opgegroeid in een huishouden waarin geweld en mishandeling (gericht op mij en mijn broer) aan de orde van de dag waren. Ik wil hier momenteel niet teveel over uitweiden maar de gevolgen waren voor mij erg groot.
Ik woon sinds kort op mezelf en ben in therapie gegaan vanwege mijn jeugd. Als gevolg van de mishandelingen heb ik nu een paniekstoornis waarvoor ik dagelijks medicijnen moet innemen. Ook heb ik sinds enkele weken het contact met mijn moeder (diegene die mij mishandeld heeft) definitief verbroken. Sindsdien voel ik me veel beter. Zeker omdat de mishandelingen gewoon doorgingen terwijl ik al op mezelf woonde. Sinds ik het contact heb verbroken heb ik eindelijk rust.
Ik heb echter gemerkt dat er een soort taboe ligt op het verbreken van het contact met je ouders. Nu vroeg ik me af hoe jullie erover dachten. Zijn er hier mensen die het contact met hun eigen ouders hebben verbroken en zoja, waarom dan (alleen als je het echt kwijt wilt). En wat vind je een goede reden om het contact definitief te verbreken.
Als laatste zou ik willen vragen of jullie wat tips voor me hebben om, om te gaan met de situatie.
Onzeker over jezelf zijn is ook een direct gevolg nadat je jarenlang misshandelt worden bent....quote:Op maandag 24 februari 2014 19:41 schreef Buffell het volgende:
Wat maakt het eigenlijk uit wat wij ervan vinden? Als jij positieve gevolgen ervaart van het feit dat het contact met je ouders (of alleen moeder?) verbroken is, dan is dat toch de juiste keuze die je gemaakt hebt? Ik kan me best inleven in je situatie en er lijkt me helemaal niets mis mee. Je moet doen wat voor jou in dit geval het best is. Je moet na zo'n lastige jeugd gewoon voor jezelf kiezen en als jij achter die keus staat dan is het sowieso toch prima? Ik weet niet of je onzeker bent over jezelf, maar dat idee krijg ik wel doordat je hier deze vraag stelt.
quote:Op maandag 24 februari 2014 17:44 schreef padlarf het volgende:
In jouw situatie lijkt dat mij niet meer dan terecht.
Die mensen kunnen de boom inquote:Op maandag 24 februari 2014 17:51 schreef Elvenpath het volgende:
En vaak zeggen mensen 'het blijven toch je ouders' of 'je hebt maar één moeder'.
Denk dat ik me bij deze mening aan sluit.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:40 schreef Partypoeper het volgende:
Zelf een goede relatie met mn ouders. Contact zomaar verbreken vind ik getuigen van ondankbaarheid.
Contact verbreken na mishandeling, misbruik en dergelijke zaken vind ik absoluut terecht en niet meer dan logisch.
Wat voor een types zijn je ouders dan qua persoonlijkheid?quote:Op maandag 24 februari 2014 17:45 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
En dan komt standaard de vraag: wat valt wel en wat valt niet onder mishandeling? Ik ben bijv. niet meer fysiek mishandeld toen ik terug ging slaan. Psychische en emotionele mishandeling waren wel aan de orde van de dag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |