abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:13:00 #201
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137374721
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:08 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

De zombies zijn in de afgelopen afleveringen sowieso een bijgedachte.
Klopt en dat is (binnen de context van een fucking zombieserie) best realistisch. De mens went snel aan situaties en die zombies zijn nou eenmaal niet echt slim, snel of sterk dus hoef je alleen maar op te letten dat wanneer je gaat slapen of poepen de zombies er niet bij kunnen. En altijd iets scherps op je lijf hebben die door een rotte kop gestoken kan worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:14:07 #202
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137374757
Ik zou pas droevig worden (maar wel blijven kijken B-) ) als er opeens een soort gemuteerde Alpha-zombie op de proppen komt die wel kan denken.
Vrijheid
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:16:04 #203
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137376393
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:13 schreef jogy het volgende:

[..]

Klopt en dat is (binnen de context van een fucking zombieserie) best realistisch. De mens went snel aan situaties en die zombies zijn nou eenmaal niet echt slim, snel of sterk dus hoef je alleen maar op te letten dat wanneer je gaat slapen of poepen de zombies er niet bij kunnen. En altijd iets scherps op je lijf hebben die door een rotte kop gestoken kan worden.
Ik vind dat de zombies juist veel meer op de voorgrond zijn dan in het vorige seizoen, toen had je alleen maar gevechten tussen de governor en de groep. Ja de zombies stonden wel aan het hek, maar je had niet iedere aflevering "horror" momenten a la: ze moeten weer een huis met zombies doorzoeken.

In de vorige aflevering was het daarentegen wel een bijzaak, die nieuwe gast die de zombies met een lach neerslaat, dat wil ik zien. Niet "alweer" iemand die van een zombie schrikt of "alweer" moeilijk doen in een huis. Ze lopen al meer dan 2 jaar rond in die wereld, dan gaan er toch wel wat meer automatismen inzitten.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:19:43 #204
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_137376514
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:06 schreef Mani89 het volgende:
Deze aflevering had verder ook helemaal geen karakterontwikkeling, het was enorm oppervlakkig allemaal.
_O- _O- :')

Je gaat je toch echt afvragen waar mensen naar hebben gekeken als je dit soort berichten leest. Misschien is Engels zonder vertaling te moeilijk voor je?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:20:28 #205
186587 Byzantynixschii
pi_137376545
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik had ook liever gehad dat we erachter kwamen dat hij eigenlijk een piraat was die door een temporale vortex naar deze tijd was gezogen of dat hij stiekem een gestrande alien was en op zoek is naar een quantumzender om zijn volk op te roepen maar helaas.
_O_
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:22:29 #206
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_137376631
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:19 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je gaat je toch echt afvragen waar mensen naar hebben gekeken als je dit soort berichten leest. Misschien is Engels zonder vertaling te moeilijk voor je?
Misschien ben jij GTST niveau gewent, het ging echt helemaal nergens over.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:24:06 #207
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_137376699
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:03 schreef MouzurX het volgende:
Saaiste aflevering van de serie tot dusver, na alle nieuwe "plotwendingen" van de vorige aflevering heb ik echt in 5 minuten hier doorheen geskipped. Nutteloos gepraat en nutteloze zombie scenes heb ik nu wel genoeg van. Werkelijk niets gebeurt in deze aflevering. Naja misschien is de volgende aflevering weer iets leuker.

Ze moeten echt stoppen met een aflevering over 1 verhaallijn laten gaan, dat haalt de snelheid eruit. Alsof je in een videoclip 3 minuten beeld van 1 camera standpunt laat zien.
nutteloos gepraat en nutteloze zombie scenes.

In een zombie drama.

Hoe dúrven ze
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:25:05 #208
186587 Byzantynixschii
pi_137376739
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:22 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Misschien ben jij GTST niveau gewent, het ging echt helemaal nergens over.
Ik vind juist dat GTST nergens over gaat, maar blijkbaar zie jij daar wel wat in.
pi_137377075
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:07 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Die essentie hebben ze dan in de eerste twee seizoenen behoorlijk laten liggen.
Misschien heb ik karakterontwikkeling beter moeten uitleggen. Bedoel niet per se hoe de karakters veranderen, dan wel hoe ze met de situatie omgaan.
In plaats van de zombie is bij twd de mens de hoofdrol speler. Dit is ook in seizoen 1 en voor 2 belangrijk geweest. 2 zeker omdat daar de zoektocht naar sophie (blijven of doorgaan) en het leven op de boerderij van ome hershel belangrijker waren dan de zombies
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:13:24 #210
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137378119
Gewoon de volgende aflevering weer lekker 4 verschillende verhaallijnen laten zien. Daar heb je ze nou eenmaal voor. Een verhaallijn per aflevering is echt tergend saai, beetje als nu naar een aflevering van de A-team kijken of een vroegere tv-serie, is ook enorm saai omdat mensen nou eenmaal aan complexere series gewend zijn.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:16:27 #211
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_137378195
Ik vond ook de dialogen niet boeiend. Als je dan zonodig afleveringen wil maken die wat diepgang hebben, heb je wel een goede scenarioschrijver nodig. Bij diverse andere series lukt dit wel. Breaking Bad had ook wat afleveringen met veel dialoog, maar die waren veel onderhoundender.

Ik vind het over het algemeen een leuke serie om naar te kijken hoor, maar zelf had ik deze overbruggingsafleveringen anders gemaakt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:17:27 #212
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_137378222
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:13 schreef MouzurX het volgende:
Gewoon de volgende aflevering weer lekker 4 verschillende verhaallijnen laten zien. Daar heb je ze nou eenmaal voor. Een verhaallijn per aflevering is echt tergend saai, beetje als nu naar een aflevering van de A-team kijken of een vroegere tv-serie, is ook enorm saai omdat mensen nou eenmaal aan complexere series gewend zijn.
Verschillende verhaallijnen, daar kon ik niet op komen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_137378333
Ik was wel weer te spreken over deze aflevering. Goede ontwikkeling dit. ^O^
That's all folks!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:21:44 #214
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137378348
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:16 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik vind dat de zombies juist veel meer op de voorgrond zijn dan in het vorige seizoen, toen had je alleen maar gevechten tussen de governor en de groep. Ja de zombies stonden wel aan het hek, maar je had niet iedere aflevering "horror" momenten a la: ze moeten weer een huis met zombies doorzoeken.

In de vorige aflevering was het daarentegen wel een bijzaak, die nieuwe gast die de zombies met een lach neerslaat, dat wil ik zien. Niet "alweer" iemand die van een zombie schrikt of "alweer" moeilijk doen in een huis. Ze lopen al meer dan 2 jaar rond in die wereld, dan gaan er toch wel wat meer automatismen inzitten.
Ja, die lachende rooie was wel erg tof, dat soort figuren wil ook graag erbij hebben. Ik heb het geluk dat ik TWD als serie leuk vind en ook de 'fillers' of 'in depth' afleveringen kan waarderen. Al ben ik wel blij dat de gevangenis achter hun ligt. Ze hebben in ieder geval een rode lijn, je ziet die sanctuary heel duidelijk als volgende focalpoint. Van mij hoeft het niet alleen maar doem/gloem en dreigende zombies te zijn en ben ik blij dat ze variëren met hun afleveringen. Als ik nu bijvoorbeeld naar Supernatural kijk weet ik van te voren hoe de aflevering gaat lopen, het is nog steeds een leuke serie maar loopt wel volgens een vast stramien.
Vrijheid
pi_137382668
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:14 schreef jogy het volgende:
Ik zou pas droevig worden (maar wel blijven kijken B-) ) als er opeens een soort gemuteerde Alpha-zombie op de proppen komt die wel kan denken.
Dit zou dus wel de spanning enorm ophogen mijns inziens, denkende walkers! Maar ook snelle walkers, sterke walkers, calculerende en plannende walkers. Tot nu toe zijn de walkers nog het minst spannend van de hele serie, want echt gevaarlijk zijn ze nu ook weer niet als je een beetje alert en snel bent. >:)

Oh nee, wacht; het gaat ook niet om de walkers & spanning in de serie, maar om 'how to deal with... en karakterontwikkeling'! ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_137382710
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:19 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Beetje jammer als je zo reageert als iemand kritisch is op een aflevering van een goede serie. Heb een beetje respect voor andermans mening.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:59:54 #217
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137383374
Karakterontwikkeling... vergelijk deze serie nou eens met Game of Thrones, daar zit toch een astronomisch verschil tussen?
pi_137383637
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:59 schreef MouzurX het volgende:
Karakterontwikkeling... vergelijk deze serie nou eens met Game of Thrones, daar zit toch een astronomisch verschil tussen?
Inderdaad. Deze serie is tof, bij Game of Thrones val ik in slaap.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_137384349
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:36 schreef Sangha het volgende:

[..]

Dit zou dus wel de spanning enorm ophogen mijns inziens, denkende walkers! Maar ook snelle walkers, sterke walkers, calculerende en plannende walkers. Tot nu toe zijn de walkers nog het minst spannend van de hele serie, want echt gevaarlijk zijn ze nu ook weer niet als je een beetje alert en snel bent. >:)

Oh nee, wacht; het gaat ook niet om de walkers & spanning in de serie, maar om 'how to deal with... en karakterontwikkeling'! ;)
Ik neem aan dat je de dik gedrukte zin sarcastisch bedoel. (Correct me if i'm wrong wat betreft het sarcasme).
Maar dit is dus juist waar de serie over gaat. Misschien moet je eens wat interviews met Robert Kirkman (Ja, de bedenker ja! ) opzoeken. Die heeft al vaak zat aangegeven dat :

- De serie draait om hoe overlevenden dealen met de zombie apocalyps.
- De zombies als het ware als decor dienen.
- Er geen oplossing gevonden zal worden die voor een eind goed, al goed zal zorgen.

Snap dan voortaan ook dat het geen 'Kijk-mij-eens-stoer-zombies-over-de-kling-jagen'-serie is.
Het is drama/horror. Vandaar het lage tempo en de (ik geef toe, niet altijd even spannende) horror momenten.
Echt heel veel mensen kijken met de verkeerde verwachtingen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:16:52 #220
186587 Byzantynixschii
pi_137385835
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:37 schreef Sangha het volgende:

[..]

Beetje jammer als je zo reageert als iemand kritisch is op een aflevering van een goede serie. Heb een beetje respect voor andermans mening.
Kritisch? Wat nou kritisch? De hele aflevering staat in het teken van karakterontwikkeling en mevrouw hierboven klaagt dat er geen karakterontwikkeling is.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:46:00 #221
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137386734
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:16 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Kritisch? Wat nou kritisch? De hele aflevering staat in het teken van karakterontwikkeling en mevrouw hierboven klaagt dat er geen karakterontwikkeling is.
Die bedoelt wrs dat ze het slecht geschreven karakterontwikkeling vindt oid.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:51:47 #222
186587 Byzantynixschii
pi_137386891
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:46 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Die bedoelt wrs dat ze het slecht geschreven karakterontwikkeling vindt oid.
Als dat zo is dan zou ik haar aanraden dat ook daadwerkelijk te schrijven.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:57:11 #223
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137387012
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:28 schreef Phyxcius het volgende:

. Misschien moet je eens wat interviews met Robert Kirkman (Ja, de bedenker ja! ) opzoeken. Die heeft al vaak zat aangegeven dat :

Blablablabla
Sure, voor elke serie of film die je kijkt moet je eerst even wat interviews met de bedenker lezen. Anders kijk je met de verkeerde verwachtingen...
Pffffff. Wat een dom gezwam.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:57:38 #224
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_137387025
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:51 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Als dat zo is dan zou ik haar aanraden dat ook daadwerkelijk te schrijven.
Er staat toch dat ik het oppervlakkig vind? Dat 2 mensen een uur lang tegen elkaar staan te praten betekend niet automatisch dat er karakterontwikkeling plaatsvind.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_137387187
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:57 schreef matthijst het volgende:

[..]

Sure, voor elke serie of film die je kijkt moet je eerst even wat interviews met de bedenker lezen. Anders kijk je met de verkeerde verwachtingen...
Pffffff. Wat een dom gezwam.
De bedenker van de serie is nauw betrokken bij de productie en geeft in interviews duidelijk aan wat hij voor ogen heeft met de serie. En datgene is niet wat de meeste hier voor ogen hebben. Om er vervolgens over te gaan klagen dat het niet is wat je hoopte dat het zou zijn, terwijl dat niet is wat de bedenker voor ogen had, dat is pas dom gezwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')