Ik hoop dat je toch kan slapen vannacht!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 01:39 schreef Verbodsbord het volgende:
Klein dingetje wat mij ook dwars zat deze ep, één van zijn weinige pijlen die nog over zijn ging stuk, mietert dat ding gewoon weg(volgens mij), komt daarna op de golfbaan langs de vlag in de hole, en doet daar niks mee. Volgens mij zou dat dan dus het perfecte materiaal zijn om wat nieuwe pijlen van te maken
Hij nam ook wat grotere slokken dan Beth. En ik heb hem alle andere afleveringen ook niet zien drinken.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:51 schreef Remqo het volgende:
Het valt me een beetje tegen van Daryl, hij kan slechter tegen drank dan Beth die nooit eerder gezopen heeft.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 01:14 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]![]()
Of gewoon sterven van ellende, wat maar het makkelijkste is.
+1quote:Op maandag 3 maart 2014 23:07 schreef Norrage het volgende:
Deze 4 laatste afleveringen: Echt fantastisch. Luguber sfeertje, goed acteren, karakter-ontwikkelingErg goed. Beste gedeelte van de hele serie mij betreft. Sowieso dit hele seizoen is vrij aardig
En wat een mooi nummer aan het eind. Muziek-keuze telkens sterk. Mountain Goats![]()
![]()
Ik vind het geen flikker aan. Het gaat nergens naar toe. Vier afleveringen een beetje door een bos struinen, terwijl ze in de eerste seizoenen makkelijk een halve staat doorkruisten. Snap ook niet waarom ze niet proberen elkaar op te zoeken.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:07 schreef Norrage het volgende:
Deze 4 laatste afleveringen: Echt fantastisch. Luguber sfeertje, goed acteren, karakter-ontwikkelingErg goed. Beste gedeelte van de hele serie mij betreft. Sowieso dit hele seizoen is vrij aardig
En wat een mooi nummer aan het eind. Muziek-keuze telkens sterk. Mountain Goats![]()
![]()
Ik weet niet of jij weleens in Amerika bent geweest, maar zo'n bos kan alle jezus groot zijn! Een gevangenis ligt ook meestal afgelegen. Auto's doen het ondertussen niet meer omdat de tijd aardig is verstreken. Als je denkt dat je de enige overlevende bent omdat ze met een fucking tank aankwamen kan je zoeken maar zoeken in een groot gebied waar ze allemaal een andere kant oplopen is best lastig. Overleven is wat je altijd in de eerste plaats moet doen en dat laten ze goed zien. Kan me voorstellen dat als je actie wilt je niet vrolijk wordt van de laatste aflevering. De nadruk ligt op karakterontwikkeling met altijd dreiging van gevaar. Dit is naar mijn mening de essentie van twd in tegenstelling wat een hoop mensen willenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vind het geen flikker aan. Het gaat nergens naar toe. Vier afleveringen een beetje door een bos struinen, terwijl ze in de eerste seizoenen makkelijk een halve staat doorkruisten. Snap ook niet waarom ze niet proberen elkaar op te zoeken.
Vond het wel tof dat ze eindelijk Daryl wat meer gaan uitlichten, blijft een goed karakter, maar ik heb wel weer zin in wat 'episch', dat was in de eerdere afleveringen veel vaker en meer aanwezig.
Maar dat hoeft niet over een hele aflevering. Im 45 minuten kwamen we erachter dat Beth nooit echt puber was geweest en dat Daryl zichzelf de schuld geeft dat iedereen (schijnbaar) dood is. Verder heeft er totaal geen verhaalontwikkeling voorgedaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:19 schreef jogy het volgende:
Oh ja, het was weer een aflevering met een laag zombie gehalte en een hoog gehalte van karakterverdieping. Dan moet je dit topic inderdaad overslaan. Stom van me.
Ik vind het altijd wel tof om de menselijke reactie te zien op een wereld die totaal onherkenbaar verneukt is wanneer ze een rustig moment hebben. De boog kan niet altijd gespannen staan natuurlijk. Ook niet bij Daryl.
Het is gewoon een 'hoe is het met de hoofdrolspelers' aflevering, dat is deel van de verhaalontwikkeling.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:53 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar dat hoeft niet over een hele aflevering. Im 45 minuten kwamen we erachter dat Beth nooit echt puber was geweest en dat Daryl zichzelf de schuld geeft dat iedereen (schijnbaar) dood is. Verder heeft er totaal geen verhaalontwikkeling voorgedaan.
Klopt. Hele aflevering had gewoon in 5 minuten gekund als deel van een andere aflevering.quote:
Ehm lol? Dat is het nu juist wel en dat is wat een groep kijkers zoals ik jammer vind van deze aflevering.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:03 schreef jogy het volgende:
[..]
de serie is nou eenmaal niet een hack&slash/action-adventure horror serie.
Zoals?quote:[b]Op dinsdag 4 maart 2014 10:40 schreef Norrage
En er zaten deze aflevering echt wel wat kleine hints en subtiele details voor het vervolg van de serie.
Ehm roflcopter? Dat is het deze keer juist niet, die zombies zijn een beetje een bijgedachte in deze aflevering en het ging hier nu over de emotionele toestand tussen Daryl en Beth die met elkaar opgescheept zitten. Niet veel hack&slasherigs aan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ehm lol? Dat is het nu juist wel en dat is wat een groep kijkers zoals ik jammer vind van deze aflevering.
Action adventure horror iig wel. Met geen overdreven hack en slash maar wel nutteloze hack en slash " alweer zombies in een huis jadajada"quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Ehm roflcopter? Dat is het deze keer juist niet, die zombies zijn een beetje een bijgedachte in deze aflevering en het ging hier nu over de emotionele toestand tussen Daryl en Beth die met elkaar opgescheept zitten. Niet veel hack&slasherigs aan.
Tja, die horen er nou eenmaal bij in een zombie-serie maar het is als het weer zeg maar. Het is er en men reageert erop maar het is niet centraal aan elke aflevering. Een op de achtergrond aanwezige dreiging die je opvreet als je niet oplet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:01 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Action adventure horror iig wel. Met geen overdreven hack en slash maar wel nutteloze hack en slash " alweer zombies in een huis jadajada"
Die essentie hebben ze dan in de eerste twee seizoenen behoorlijk laten liggen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:52 schreef SlevinX het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij weleens in Amerika bent geweest, maar zo'n bos kan alle jezus groot zijn! Een gevangenis ligt ook meestal afgelegen. Auto's doen het ondertussen niet meer omdat de tijd aardig is verstreken. Als je denkt dat je de enige overlevende bent omdat ze met een fucking tank aankwamen kan je zoeken maar zoeken in een groot gebied waar ze allemaal een andere kant oplopen is best lastig. Overleven is wat je altijd in de eerste plaats moet doen en dat laten ze goed zien. Kan me voorstellen dat als je actie wilt je niet vrolijk wordt van de laatste aflevering. De nadruk ligt op karakterontwikkeling met altijd dreiging van gevaar. Dit is naar mijn mening de essentie van twd in tegenstelling wat een hoop mensen willen
De zombies zijn in de afgelopen afleveringen sowieso een bijgedachte.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Ehm roflcopter? Dat is het deze keer juist niet, die zombies zijn een beetje een bijgedachte in deze aflevering en het ging hier nu over de emotionele toestand tussen Daryl en Beth die met elkaar opgescheept zitten. Niet veel hack&slasherigs aan.
Oneens, een inzicht in de persoonlijkheid en geheime demonen van Daryl. De reden waarom hij zo afstandelijk en moedeloos deed. Ik had ook liever gehad dat we erachter kwamen dat hij eigenlijk een piraat was die door een temporale vortex naar deze tijd was gezogen of dat hij stiekem een gestrande alien was en op zoek is naar een quantumzender om zijn volk op te roepen maar helaas.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:06 schreef Mani89 het volgende:
Deze aflevering had verder ook helemaal geen karakterontwikkeling, het was enorm oppervlakkig allemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |