Dat meen je niet!?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:14 schreef Nielsch het volgende:
Zal blij zijn als die muffe boekwinkels gewoon allemaal weg zijn. Ik denk dat we nog wel meer behoefte hebben aan een filiaal van Starbucks op de Oudegracht, of anders nog een kledingwinkel.
Is de uitverkoop van De Slegte nu voorbij?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:51 schreef DzjieDub het volgende:
Meeste spul van De Slegte staat nu in de kelder van Broese waar ze een heleboel houten stellages hebben gebouwd.
Treurnis inderdaad. De Slegte en Broese trekken verschillend publiek. Moet je niet samenvoegen.
Of nog n subway of nog n mcdonaldsquote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:14 schreef Nielsch het volgende:
Zal blij zijn als die muffe boekwinkels gewoon allemaal weg zijn. Ik denk dat we nog wel meer behoefte hebben aan een filiaal van Starbucks op de Oudegracht, of anders nog een kledingwinkel.
Gelukkig hebben we de libris nog!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:14 schreef Nielsch het volgende:
ik was natuurlijk sarcastischquote:Op zondag 23 februari 2014 01:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat meen je niet!?
Starbucks heeft niks te zoeken in Nederland. En mannen hebben geen kledingwinkels nodig, met hun irritante verkopers en harde muziek. Internet en V&D volstaat.
Mag er nog een beetje lokale nijverheid overblijven, op de Oudegracht?
Uh, 1980 belde.quote:Op zondag 23 februari 2014 01:16 schreef Lemans24 het volgende:
Mag er nog een beetje lokale nijverheid overblijven, op de Oudegracht?
Daar kwam ik ook op uit. En na het bekijken van hun website kwam ik daar ook weer heel hard van terug. Ik weet nog niet wat het wordt.quote:Op zondag 23 februari 2014 16:07 schreef speknek het volgende:
Ik kwam uit op Ons Utrecht. En denk dat ik dat maar ga doen, maar moet nog even hun programma en leden bekijken. Er zijn maar twee dingen die ik belangrijk vind, dat het Westplein ondertunneld wordt en de parkeertarieven omlaag gaan (nu bijna vier euro voor Lombok wtf). Ja het is wel allebei een beetje nimby maar goed. En dan kan ik kiezen tussen ons Utrecht of het CDA, dus makkelijke keuze lijkt me.
quote:Op maandag 24 februari 2014 03:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Echte Utrechter hier, maar toch: het plein, dus het Neude.
Ik lig nu nog te kronkelen, ik durf niet zo goed naar FB te gaan.quote:Op zondag 23 februari 2014 19:44 schreef Naamah het volgende:
Als je daarvan bekomen bent, dan is de Facebookpagina het ook wel waard om even te bekijken
http://www.duic.nl/nieuws(...)-eens-en-altijd-uit/quote:Op maandag 24 februari 2014 03:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
quote:Conclusie: het is de Neude. “Maar”, zegt Van Eerten, “Het zou over 100 jaar heel goed het Neude kunnen zijn. Taal verandert. Langzaamaan verdwijnt de betekenis van het woord, steeds meer mensen zeggen het Neude en dat zou over 100 jaar best wel eens de standaard kunnen zijn.”
De Neude. Het Neude-plein.quote:Op maandag 24 februari 2014 03:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar vind het echt niet klinken.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:06 schreef 16meter het volgende:
De Neude. Dat weet iedereen uit de regio Utrecht.
Dat heb ik met het neude (en het sterrenwijk en het uithof) het is maar wat je gewend bent om te horen.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar vind het echt niet klinken.
quote:Op maandag 24 februari 2014 22:40 schreef Ireth het volgende:
Mag ik deze hier ff onder de aandacht brengen????
Ja klopt! Ze zat vanmorgen in de tuin bij de eigenaar!!!quote:
Oud nieuws paultjuhhhquote:Op woensdag 26 februari 2014 08:08 schreef Paul het volgende:
NWS / LSD-trip eindigt met dodelijke sprong uit raam
Feli?quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:49 schreef dotKoen het volgende:
Appartement 47m2 Buiten Wittevrouwen
Vooral die eerste reactiequote:Op woensdag 26 februari 2014 09:40 schreef Nielsch het volgende:
Mooie beschouwing op DUIC over de bizar hoge subsidie voor 't Hoogt, het afblazen van Bieb++ en dan specifiek Artplex, de toekomst van het NFF en de irrationele woede bij de voorstanders van het afgeblazen miljoenenproject:
http://www.duic.nl/opinie(...)tival/#comment-17418
Als het maar niet die huilbaby Bram Fokke is.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:57 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik ga D66 stemmen, alleen weet nog niet op wie.
Maar de gratis fietsenstallingen!!!! Wie is er een beetje fatsoenlijk op die lijst van ze? Volg de lokale politiek echt te weinig....quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als het maar niet die huilbaby Bram Fokke is.
Ik zal de propaganda van D66 voor Bieb++ en tegen Rotsoord niet snel vergeten, dus die partij krijgt absoluut mijn stem niet.
Geen idee. D66 is trouwens ook tegen de ondertunneling van 't Westplein. Jammer.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:11 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Maar de gratis fietsenstallingen!!!! Wie is er een beetje fatsoenlijk op die lijst van ze? Volg de lokale politiek echt te weinig....
Die parasiterende ouderen hebben geen flauw idee dat de echte wereld ze uitkotst.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:05 schreef Blik het volgende:
Kreeg laatst een folder van de Ouderenpartij binnen. Beetje gek dat ze aan het folderen zijn in een nieuwbouwwijk waar voor 90% jonge gezinnen wonen
ja, mijn sociale randje...quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:20 schreef Miauw_Zedong het volgende:
De U-pas is toch zo'n kortingspas voor tokkies?
D66... voor de bouw van een megabieb, tegen ontwikkeling op Rotsoord, tegen ondertunneling Westplein. Ik snap die lui niet.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:46 schreef Blik het volgende:
Maar eens even Kieskompas en Stemwijzer gedaan. D66 komt het dichtst in de buurt van mijn antwoorden, mijn vriendin ook weer blij
Ach, zo heeft iedere partij wel wat lokaal gezien. Ik ben qua landelijke politiek een VVD-er in hart en nierenquote:Op donderdag 27 februari 2014 13:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
D66... voor de bouw van een megabieb, tegen ontwikkeling op Rotsoord, tegen ondertunneling Westplein. Ik snap die lui niet.
Ondanks de grote mooiweershow van Rutte?quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Ach, zo heeft iedere partij wel wat lokaal gezien. Ik ben qua landelijke politiek een VVD-er in hart en nieren
Ook daarvoor geldt, iedere partij heeft wel wat.quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ondanks de grote mooiweershow van Rutte?
ik gok (geen partijprogramma gezien) dat ze niet zozeer tegen de ideeen zijn, maar dat ze het geld liever aan andere dingen uitgevenquote:Op donderdag 27 februari 2014 13:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
D66... voor de bouw van een megabieb, tegen ontwikkeling op Rotsoord, tegen ondertunneling Westplein. Ik snap die lui niet.
Same here. Ben wel benieuwd hoeveel het scheelt qua eigenwoningforfait in de IB.quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:17 schreef Blik het volgende:
Overigens vandaag de WOZ-beschikking ontvangen. 10% omlaag. Helaas zorgt het maar voor 4% lagere kosten qua gemeentelijke belastingen
0,6% van je oude WOZ tegen 0,7% van je nieuwe WOZ. Bij mij betekent dat de eigenwoningforfait omhoog gaat met ongeveer 100 euroquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Same here. Ben wel benieuwd hoeveel het scheelt qua eigenwoningforfait in de IB.
ja, hier ook... valt mee..quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:57 schreef Blik het volgende:
[..]
0,6% van je oude WOZ tegen 0,7% van je nieuwe WOZ. Bij mij betekent dat de eigenwoningforfait omhoog gaat met ongeveer 100 euro
Lekker dan, bijna 250 stijging bij mij dus. Plus het feit dat dit jaar de waterschap en afval heffingen 100 euro meer zijn. Met alle andere 'veranderingen' ga ik er dit jaar al 1000 euro op achteruit...quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:57 schreef Blik het volgende:
[..]
0,6% van je oude WOZ tegen 0,7% van je nieuwe WOZ. Bij mij betekent dat de eigenwoningforfait omhoog gaat met ongeveer 100 euro
Is jouw WOZ omhoog gegaan dan?quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Lekker dan, bijna 250 stijging bij mij dus. Plus het feit dat dit jaar de waterschap en afval heffingen 100 euro meer zijn. Met alle andere 'veranderingen' ga ik er dit jaar al 1000 euro op achteruit...
Daarnaast las ik in de krant dat we en naheffing kunnen verwachten dit jaar...
Naheffing van wat?quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Lekker dan, bijna 250 stijging bij mij dus. Plus het feit dat dit jaar de waterschap en afval heffingen 100 euro meer zijn. Met alle andere 'veranderingen' ga ik er dit jaar al 1000 euro op achteruit...
Hou er ook rekening mee dat de belastingdienst de nieuwe inkomensafhankelijke arbeidskorting nog niet in het voorlopige aangifte 2014 programma heeft verwerkt. Boven een bepaald salaris moet je dus ook nog inkomstenbelasting terugbetalen in 2015 omdat je nu een te hoge voorlopige aanslag hebt.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik heb gewoon expres mijn voorlopige teruggaaf met 100 euro per maand verlaagd, zodat ik wat dat betreft weinig voel van dergelijke geintjes. Ik ontvang liever te weinig van de belastingdienst via de VT dan te veel en dat ik later moet terugbetalenquote:Op donderdag 27 februari 2014 16:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hou er ook rekening mee dat de belastingdienst de nieuwe inkomensafhankelijke arbeidskorting nog niet in het voorlopige aangifte 2014 programma heeft verwerkt. Boven een bepaald salaris moet je dus ook nog inkomstenbelasting terugbetalen in 2015 omdat je nu een te hoge voorlopige aanslag hebt.
ja ach, in beide gevallen gaat het toch niet gebeuren... voor beide punten zal geen meerderheid zijn in de nieuwe raad, hoe deze er ook uit gaat zien. denk ook niet dat het er via "onderhandelingen" gaat komen... dus ach...quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:34 schreef speknek het volgende:
Hrmpf, de VVD wil dat er alleen betaalde fietsenstallingen zijn bij het station, en het CDA de koopzondagen terugdringen (plus het is het CDA). Waarom zijn er nooit partijen met intelligente mensen zoals ik.
Dat is mijn tweede keuze volgens de stemwijzert, wordt er ook niet warm vanquote:Op donderdag 27 februari 2014 16:41 schreef speknek het volgende:
Ja daar hoop ik dan inderdaad maar op. Alleen Gemeentebelangen Utrecht is het met mij eens op al mijn belangrijke punten (52 koopzondagen, minder sociale huur, parkeertarieven omlaag, ondertunneling westplein en gratis fietsenstalling). Maar die hebben niet eens een website.
Vet mooi moskeeplein krijgen we dan met ruimte voor shoarmakraampjes.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:00 schreef elplato het volgende:
Ik begrijp niet waarom die ondertunneling van Westplein nou zo nodig zou zijn. Alleen omdat je dan beter met je fietsje vanaf Lombok naar het station kan? En dan lekker weer een bouwput van 5 jaar erbij met de bijbehorende verkeersvreugde.
Het Westplein is nu een lompe verkeersvlakte midden in de stad en bovendien een grote barriere voor de wijken er achter. Dat kan je onmogelijk willen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:00 schreef elplato het volgende:
Ik begrijp niet waarom die ondertunneling van Westplein nou zo nodig zou zijn. Alleen omdat je dan beter met je fietsje vanaf Lombok naar het station kan? En dan lekker weer een bouwput van 5 jaar erbij met de bijbehorende verkeersvreugde.
Ze hadden beter die graflelijke moskee ondergronds kunnen bouwen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:00 schreef elplato het volgende:
Heel de binnenstad autovrij graag!quote:Op donderdag 27 februari 2014 19:14 schreef Q. het volgende:
Toch jammer dat dit plan nooit is uitgevoerd, had je geen last meer gehad van die stinkende singels en hadden de auto's lekker kunnen doorrijden:
[ afbeelding ]
Moet gewoon in http://www.mijnafvalwijzer.nl/ staan..daar kon hij jouw adres dan niet vinden ofzo?quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:56 schreef MoneyTalks het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waar ik op de site van de gemeente Utrecht kan vinden wanneer mijn grijze huisvuil wordt opgehaald?
http://www.utrecht.nl/
Dan zou ik denken onder kopje Milieu en afval http://www.utrecht.nl/startpagina/milieu-en-afval/ zou ik dat wel kunnen vinden.
Hier wordt alleen al niemand wijs uit. Misschien onder onderwerp Startpagina afval http://www.utrecht.nl/sta(...)l/startpagina-afval/ ?
No luck..
De zoekfunctie wordt ik ook geen wijzer uit.
Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat onze gemeente gebruik maakt van http://www.mijnafvalwijzer.nl/ als dit het geval is zijn ze Lombok vergeten (in ieder geval omgeving Kanaalstraat t/m Groeneweg, verder niet geprobeerd).
Wie o wie kan mij aan de huisvuil ophaal kalender helpen?
Dankzij mijn vader. Ze wilden van de lange nieuwstraat een vierbaansweg maken maar hij vond dat niet zo'n goed idee... Al laag de infrastructuur er al wel bij sterrenwijk.quote:Op donderdag 27 februari 2014 19:14 schreef Q. het volgende:
Toch jammer dat dit plan nooit is uitgevoerd, had je geen last meer gehad van die stinkende singels en hadden de auto's lekker kunnen doorrijden:
[ afbeelding ]
In het grootste deel van (west-)Lombok is het morgenochtend. Dus je mag vanaf 21.30 (nu dus!) je afval buiten zetten.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:56 schreef MoneyTalks het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waar ik op de site van de gemeente Utrecht kan vinden wanneer mijn grijze huisvuil wordt opgehaald?
http://www.utrecht.nl/
Dan zou ik denken onder kopje Milieu en afval http://www.utrecht.nl/startpagina/milieu-en-afval/ zou ik dat wel kunnen vinden.
Hier wordt alleen al niemand wijs uit. Misschien onder onderwerp Startpagina afval http://www.utrecht.nl/sta(...)l/startpagina-afval/ ?
No luck..
De zoekfunctie wordt ik ook geen wijzer uit.
Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat onze gemeente gebruik maakt van http://www.mijnafvalwijzer.nl/ als dit het geval is zijn ze Lombok vergeten (in ieder geval omgeving Kanaalstraat t/m Groeneweg, verder niet geprobeerd).
Wie o wie kan mij aan de huisvuil ophaal kalender helpen?
geweldig taaltje!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |