abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137043845
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:35 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Stop hier nou maar mee want je wil het echt niet begrijpen :N
Het lijkt me de enige logische reden, waarom zou je anders een monument slopen.
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
pi_137043893
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:37 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Het lijkt me de enige logische reden, waarom zou je anders een monument slopen.
Je maakt jezelf echt een beetje belachelijk hier. Ik probeer je nog te sparen maar zo is het wel heel lastig. :X
pi_137043898
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:13 schreef Roarzcorp. het volgende:
Nee je hebt het helemaal fout want, mensen die WWII monumenten weghalen zijn altijd fascisten dat staat vast.
Moralistische onzin. De Sovjet-bezetters hebben Oekraiene geprobeerd te veranderen tot een vazalstaat van Rusland dmv het onderdrukken van de inheemse Oekraiene taal en cultuur en importeren van etnische Russen. Als de Sovjet-Unie niet was gevallen waren Oekraieners nog tweederangsburgers die naar de pijpen van de Russen moesten dansen. Zulke zaken ga je als normaal volk niet op staatsniveau herdenken, net zoals Nederland nazisoldaten niet gaat herdenken. Als er Oekraieners zijn die de Sovjet-tijd willen herdenken doen ze dat maar lekker van hun eigen geld en tijd. Laat ze een standbeeld in hun achtertuin bouwen ofzo.

quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:14 schreef WitteMuur het volgende:
Gelul de Oekraiense taal en cultuur is nooit onderdrukt.
Je zit weer dom historische feiten te ontkennen communistisch gekkie:
quote:
Early-1930s to mid-1980s[edit]

Starting from the early 1930s, the Ukrainization policies were abruptly and bloodily reversed. "Ukrainian bourgeois nationalism" was declared to be the primary problem in Ukraine. Many Ukrainian newspapers, publications, and schools were switched to Russian. The vast majority of leading scholars and cultural leaders of Ukraine were purged, as were the "Ukrainianized" and "Ukrainianizing" portions of the Communist party.
The primary tool used by the Soviet Union for suppression was a joint combination of political policies and unofficial use of mass famine to enact a nationwide genocide in Ukraine known as the Holodomor, in which the Soviet Union used a combination of collectivized farming, forcefully relocating several million rural farmers onto concentrated work farms, and armed retrieval of the grain stocks, taking any food under the justification of theft from the Soviet Union. In total, millions of Ukrainians were killed off by this policy.
In the following fifty years the Soviet policies towards the Ukrainian language mostly varied between quiet discouragement and suppression to persecution and cultural purges, with the notable exception for the decade of Shelest's leadership in the Soviet Ukraine (1963–1972).
The mid-1960s were characterized by moderate Ukrainization efforts in governmental affairs as well as the resurgence of the usage of Ukrainian in education, publishing and culture.[16] Eventually, all effects of Ukrainization were undone yet again and Ukraine gradually became russified to a significant degree. These policies softened somewhat only in the mid-to-late 1980s and were completely reversed again in newly independent Ukraine in the 1990s.
De Sovjet-Unie was gedurende verschillende langere periodes actief in het onderdrukken van de Oekraiense inheemse taal en cultuur en het verder russificeren van dit gebied. Daarom zitten ze nu met een vijfde colonne etnische Russen opgescheept die naar hun Kremlin en Poetin verlangen ipv zich richten op het echte Oekraiene.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_137043908
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:38 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Je maakt jezelf echt een beetje belachelijk hier. Ik probeer je nog te sparen maar zo is het wel heel lastig. :X
Blablabla
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
pi_137043921
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Bij Nieuwsuur wordt de suggestie gewekt dat de situatie in Oekraine niet alleen kan uitlopen op een burgeroorlog maar zelfs zou kunnen uitdraaien op een oorlog tussen de Europese Unie en Rusland.
_O- _O-

Nieuwsuur.... :')
pi_137043988
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:38 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Moralistische onzin. De Sovjet-bezetters hebben Oekraiene geprobeerd te veranderen tot een vazalstaat van Rusland dmv het onderdrukken van de inheemse Oekraiene taal en cultuur en importeren van etnische Russen. Als de Sovjet-Unie niet was gevallen waren Oekraieners nog tweederangsburgers die naar de pijpen van de Russen moesten dansen. Zulke zaken ga je als normaal volk niet op staatsniveau herdenken, net zoals Nederland nazisoldaten niet gaat herdenken. Als er Oekraieners zijn die de Sovjet-tijd willen herdenken doen ze dat maar lekker van hun eigen geld en tijd. Laat ze een standbeeld in hun achtertuin bouwen ofzo.

[..]

[..]

De Sovjet-Unie was gedurende verschillende langere periodes actief in het onderdrukken van de Oekraiense inheemse taal en cultuur en het verder russificeren van dit gebied. Daarom zitten ze nu met een vijfde colonne etnische Russen opgescheept die naar hun Kremlin en Poetin verlangen ipv zich richten op het echte Oekraiene.
hey ik ben het met je eens, maar ik zei dit om te laten zien hoe belachelijk wittemuur zijn redeneren is.
pi_137044152
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:38 schreef Aloulou het volgende:

[..]

[..]

[..]

De Sovjet-Unie was gedurende verschillende langere periodes actief in het onderdrukken van de Oekraiense inheemse taal en cultuur en het verder russificeren van dit gebied.
Nationalisme werd bestreden ja. Maar de Oekraïense taal had gewoon dezelfde status als het Russisch. Burgers uit de Oekraïense SSR hadden dezelfde rechten en plichten als burgers uit de Russische SSR, het waren zeker geen tweederangsburgers.

quote:
Daarom zitten ze nu met een vijfde colonne etnische Russen opgescheept die naar hun Kremlin en Poetin verlangen ipv zich richten op het echte Oekraiene.
Nationalistische onzin, lekker boeiend dat het etnische Russen zouden zijn. Het zijn gewoon burgers van Oekraïne, en moeten dezelfde rechten hebben als ieder ander.
pi_137044162
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O- _O-

Nieuwsuur.... :')
Hoe belachelijk het ook klinkt - het kan de spanningen wel doen oplopen en in zo'n situatie weet je nooit wat er gebeurt.
pi_137044221
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:55 schreef Aloulou het volgende:
Goed dat die Russische mafketel is afgezet, sowieso met steun van het volk. Net zoals in Egypte met afzetten van Morsi heeft ook in Oekraine het volk gesproken! ^O^
Jaja, totdat de politie met scherp gaat schieten.
pi_137044251
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:45 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Hoe belachelijk het ook klinkt - het kan de spanningen wel doen oplopen en in zo'n situatie weet je nooit wat er gebeurt.
Welnee, we doen alles uit eigenbelang.

Wat schiet Europa/ de Navo en de VS ermee op om een oorlog met Rusland te krijgen?
pi_137044476
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welnee, we doen alles uit eigenbelang.

Wat schiet Europa/ de Navo en de VS ermee op om een oorlog met Rusland te krijgen?
Dat is het hele punt - ze schieten er direct niet iets mee op. Maar zodra Rusland militair zou ingrijpen in Oekraïne dan vraag ik me af in hoeverre 'het westen' dit zomaar laat gebeuren. Het gaat dit keer wel om hun voordeur. Dat het geen 'echte oorlog' zal worden geloof ik wel maar een gewapend conflict tussen pionnetjes van zowel het westen als van Rusland is wel een reële mogelijkheid.
  zondag 23 februari 2014 @ 12:53:38 #262
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_137044568
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:42 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Die soldaten vochten tegen Hitler, je bent nogal ziek en een fascist als je dat weghaalt.
Je bevestigd het gelukkig zelf: je snapt er geen reet van. Mafkees.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_137044601
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Je bevestigd het gelukkig zelf: je snapt er geen reet van. Mafkees.
Leg dan eens uit wat er niet aan klopt, of reageer niet.
pi_137044616
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:51 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Dat is het hele punt - ze schieten er direct niet iets mee op. Maar zodra Rusland militair zou ingrijpen in Oekraïne dan vraag ik me af in hoeverre 'het westen' dit zomaar laat gebeuren. Het gaat dit keer wel om hun voordeur. Dat het geen 'echte oorlog' zal worden geloof ik wel maar een gewapend conflict tussen pionnetjes van zowel het westen als van Rusland is wel een reële mogelijkheid.
Nee, de NAVO en de VS gaan nooit een gewapend conflict aan met Rusland over Oekraïne.

Oekraïne is daarvoor gewoon niet belangrijk genoeg, dat het nu om onze voordeur gaat is irrelevant. Een burgeroorlog is de enige reële mogelijkheid, en zelfs dat zie ik niet gebeuren.
pi_137044646
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:44 schreef WitteMuur het volgende:
Nationalisme werd bestreden ja. Maar de Oekraïense taal had gewoon dezelfde status als het Russisch. Burgers uit de Oekraïense SSR hadden dezelfde rechten en plichten als burgers uit de Russische SSR, het waren zeker geen tweederangsburgers
Je eigen waarheid schep je gewoon, lees anders ff die bron of andere. Er zijn gewoon flinke periodes geweest dat de taal werd onderdrukt. Via die communistische onzin werd de Russische taal men door de strot gedouwd, communisme leent zich goed voor imperialistische projectjes van Moeder Rusland. Oekraiene is niet het enige slachtoffer. Alsmede het bevolken van dat land door etnische-Russen om de demografie proberen voor je te winnen; "nationalisme bestrijden". Lijken wel zionisten joh ;)

quote:
Nationalistische onzin, lekker boeiend dat het etnische Russen zouden zijn. Het zijn gewoon burgers van Oekraïne, en moeten dezelfde rechten hebben als ieder ander.
Zijn dezelfde rechten inderdaad maar wel lastig als je 30% van je volk hebt die nog maagpijn hebben omdat de Sovjet-Unie viel waarin zij als etnische Russen op allerlei gebieden het voor het zeggen hadden. En nu de oren naar Moskou en Vader Poetin laten hangen.

In ieder geval is het terecht dat dat standbeeld is verwijderd. Sovjet-soldaten herdenk je maar in Moskou.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_137044729
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:54 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Haha _O- alsof je zijn eventuele uitleg of wat voor posting dan ook niet meteen weg zou wuiven als onzin _O-

Ik hoop dat Danny je goed betaalt om dit topic levendig te houden
pi_137044739
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, de NAVO en de VS gaan nooit een gewapend conflict aan met Rusland over Oekraïne.

Oekraïne is daarvoor gewoon niet belangrijk genoeg, dat het nu om onze voordeur gaat is irrelevant. Een burgeroorlog is de enige reële mogelijkheid, en zelfs dat zie ik niet gebeuren.
Ik ben het met je eens hoor dat ze geen openlijk conflict aangaan. Als het escaleert en er ontstaat een intern conflict dan wordt het een schaduw oorlog waar de grootmachten aan de touwtjes trekken. Alleen daarbinnen is escalatie altijd een mogelijkheid.
  zondag 23 februari 2014 @ 12:56:56 #268
124676 RobertoCarlos
pi_137044740
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:54 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Google ff op 'fascisme' dan weet hoe voor lul je staat.
pi_137044852
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:56 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor dat ze geen openlijk conflict aangaan. Als het escaleert en er ontstaat een intern conflict dan wordt het een schaduw oorlog waar de grootmachten aan de touwtjes trekken. Alleen daarbinnen is escalatie altijd een mogelijkheid.
Er gaat zelfs geen escalatie komen.

Heel misschien op diplomatiek/ecomisch gebied, maar ook dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Aangezien je daarmee alleen maar in je eigen voet schiet.

Alleen een burgeroorlog is een mogelijkheid.
pi_137044865
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:01 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Van het begin:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ook het standbeeld sloopten ze al in het begin.
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:01 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Van het begin:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ook het standbeeld sloopten ze al in het begin.
Deze acties waren een reactie op het optreden van de Berkut.
pi_137044879
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:55 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Je eigen waarheid schep je gewoon, lees anders ff die bron of andere. Er zijn gewoon flinke periodes geweest dat de taal werd onderdrukt. Via die communistische onzin werd de Russische taal men door de strot gedouwd, communisme leent zich goed voor imperialistische projectjes van Moeder Rusland. Oekraiene is niet het enige slachtoffer. Alsmede het bevolken van dat land door etnische-Russen om de demografie proberen voor je te winnen; "nationalisme bestrijden". Lijken wel zionisten joh ;)
Ik lees geen concrete voorbeelden in de bron.

quote:
Zijn dezelfde rechten inderdaad maar wel lastig als je 30% van je volk hebt die nog maagpijn hebben omdat de Sovjet-Unie viel waarin zij als etnische Russen op allerlei gebieden het voor het zeggen hadden.
Geen 30% veel meer:
Oekraïne: 56 procent betreurde de val van Sovjet-Unie en maar 23% vond het een goede zaak
https://nl.wikipedia.org/wiki/Val_van_het_communisme

Dat is totale onzin, Stalin was zelf Georgiër. Dat er wat meer Russen in het bestuur was gewoon omdat dat nou eenmaal de grootste SSR was.
pi_137044904
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Het feit dat hij maar één mogelijkheid kiest zonder enige verificatie omdat het logisch gezien niet anders zou kunnen is echt een beetje dom. Een ieder kan 1001 scenario's verzinnen over wie en waarom dat standbeeld neer is gehaald. Het staat helemaal niet vast of dit door fascisten is gedaan. Helaas dringt dat niet helemaal door..
pi_137044911
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:59 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

[..]

Deze acties waren een reactie op het optreden van de Berkut.
Wat deden ze toen dan?
pi_137044926
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:00 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Wat deden ze toen dan?
Zoek het maar op.
pi_137044936
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik weet wat fascisme betekent. Het is een logisch conclusie dat het fascisten zijn.
pi_137044942
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Haha _O- alsof je zijn eventuele uitleg of wat voor posting dan ook niet meteen weg zou wuiven als onzin _O-

Ik hoop dat Danny je goed betaalt om dit topic levendig te houden
Niks helaas
pi_137044994
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er gaat zelfs geen escalatie komen.

Heel misschien op diplomatiek/ecomisch gebied, maar ook dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Aangezien je daarmee alleen maar in je eigen voet schiet.

Alleen een burgeroorlog is een mogelijkheid.
Maar als er een burgeroorlog komt dan gaat Rusland hier echt wel in lopen roeren, omdat ze graag hun etnische Russen helpen. Net zoals met Georgië. Of ze dan met tanks komen of andere middelen dat is de vraag. Als dit zou gebeuren dan denk ik niet dat het westen zich helemaal afzijdig gaan houden dit keer. Want als ze dit accepteren, dan is het de tweede keer in een korte tijd dat Rusland de soevereiniteit van een staat schendt zonder consequentie.
pi_137045052
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:01 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Zoek het maar op.
Ze deden niks tegen vreedzame demonstranten, alleen gingen de 'vreedzame' gebouwen innemen en standbeelden slopen.
  zondag 23 februari 2014 @ 13:04:15 #279
124676 RobertoCarlos
pi_137045055
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:01 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Ik weet wat fascisme betekent. Het is een logisch conclusie dat het fascisten zijn.
Tuurlijk jochie :P
pi_137045073
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:02 schreef Roarzcorp. het volgende:
Want als ze dit accepteren, dan is het de tweede keer in een korte tijd dat Rusland de soevereiniteit van een staat schendt zonder consequentie.
Rusland accepteert het toch ook altijd als het Westen zich keer op keer bemoeit met een land?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137045081
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:02 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Maar als er een burgeroorlog komt dan gaat Rusland hier echt wel in lopen roeren, omdat ze graag hun etnische Russen helpen. Net zoals met Georgië. Of ze dan met tanks komen of andere middelen dat is de vraag. Als dit zou gebeuren dan denk ik niet dat het westen zich helemaal afzijdig gaan houden dit keer. Want als ze dit accepteren, dan is het de tweede keer in een korte tijd dat Rusland de soevereiniteit van een staat schendt zonder consequentie.
Dus?

Let op: ik redeneer hier op de psychopathische manier zoals machthebbers altijd redeneren (dit is niet mijn mening).

Wat maakt mij (Obama) het nu uit dat Rusland de soevereiniteit van de staat schendt zonder consequentie? zolang de VS (en daarmee automatisch de EU) het maar goed heeft toch?
pi_137045088
Parliament has nulled a Yanukovich-era law, which gave legal grounds for regional use of minority languages. The 2012 law allowed predominantly Russian-speaking regions of Ukraine to use Russian in official business, education and some other areas.

Its adoption was one of Yanokovich’s election campaign points, as he promised to overturn the promotion of the Ukrainian language as the only one used in Ukraine by his predecessor, Victor Yushchenko.

The new authorities in Kiev have strong nationalistic leanings and view the Russian language as hostile towards Ukrainian national identity.
pi_137045106
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:01 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Het probleem is - het kán zijn dat het fascisten zijn. Maar er kunnen ook 101 andere partijen zijn die dit gedaan zouden kunnen hebben. Dat jij onomstotelijk aanneemt dat dit fascisten zijn is gewoon dom.
pi_137045111
Nearly 3,000 people have gathered in Kharkov, a city in north-eastern Ukraine, to take part in a rally aiming to defend the local statue of Lenin. Participants of the event booed opposition television stations correspondents, asking them to leave the site immediately. Police officers are currently patrolling the area.

_O_
pi_137045117
WhatWindsMeUp twitterde op zondag 23-02-2014 om 13:00:30 As predicted: Rada has canceled a law that permitted the use of the Russian language in #Ukraine #Kiev #Russiahttp://t.co/6wlNUirRWY reageer retweet
pi_137045144
The Party of Regions has blamed the ongoing political crisis and the victims of violent riots on President Yanukovich and his closest allies.

"We are experiencing one of the most difficult and tragic periods in the history of our Motherland,” the party said in its statement. “Ukraine was cheated and robbed. But even this is nothing to the grief experienced by dozens of Ukrainian families, who lost loved ones on both sides of the confrontation. Ukraine was betrayed, and people pitted against each other. All the responsibility for this is on Yanukovich and his closest cohorts.”

Hebben ze gelijk in, Janoekovytsj is een verrader en zwakkeling.
pi_137045192
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:05 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Het probleem is - het kán zijn dat het fascisten zijn. Maar er kunnen ook 101 andere partijen zijn die dit gedaan zouden kunnen hebben. Dat jij onomstotelijk aanneemt dat dit fascisten zijn is gewoon dom.
Dat zijn die 101 ook fascistische, het belachelijk dat ze een monument vernielen waarin de gestorven soldaten tegen Hitler herdenken.
pi_137045251
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:07 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Dat zijn die 101 ook fascistische, het belachelijk dat ze een monument vernielen waarin de gestorven soldaten tegen Hitler herdenken.
Jij snapt het!

:')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137045260
quote:
6s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij snapt het!

pi_137045265
-

[ Bericht 51% gewijzigd door opgebaarde op 23-02-2014 13:11:17 ]
pi_137045271
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:04 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Ze deden niks tegen vreedzame demonstranten, alleen gingen de 'vreedzame' gebouwen innemen en standbeelden slopen.
quote:
@UKIKOZAK89
So sad to watch how the Police can just beat its own people! The people they are meant to protect! Who's next Berkut Children? #Євромайдан
quote:
@HOPEDUB
A Polish journalist has been injured by Berkut in the head. Was beaten savagely up to ten times #euromaidan #євромайдан
http://www.vocativ.com/12(...)lice-running-scared/
pi_137045272
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus?

Let op: ik redeneer hier op de psychopathische manier zoals machthebbers altijd redeneren (dit is niet mijn mening).

Wat maakt mij (Obama) het nu uit dat Rusland de soevereiniteit van de staat schendt zonder consequentie? zolang de VS (en daarmee automatisch de EU) het maar goed heeft toch?
Je redeneert erg vanuit het Realisme hoe je dit omschrijft. Een kenmerk daarvan is dat geopolitiek een zero-zum game is. Dat houdt in dat elke invloed die jij hebt van de invloed van een ander afgaat. Of dat elke grondstof die jij bezit niet in de handen is van de andere grootmacht. In die zin zal de VS altijd vanuit eigen belang haar invloed willen maximaliseren ten koste van een ander. Aangezien Rusland nu 'groeit' is dit een directe bedreiging voor de hegemonie van de VS (die toch al tanende is). Dus ik vraag me af of het westen het er dit keer bij laat zitten en Rusland zijn gang laat gaan om. Want als je het er bij laat zitten dan is dit gewoon een vrijbrief voor de Russen om elke etnisch Russische groep in een vreemd land te gaan bevrijden en dat mooi bij Rusland te voegen..
pi_137045291
A traffic jam several kilometers long clogged the road to the abandoned presidential residence in Mezhigorye, as thousands of Ukrainians went there to see the fabled luxury home for themselves. The road leading to the site has only two lanes and could not accommodate the heavy traffic.

At the residence several thousand people gathered for a tour of the president’s opulent premises. Photos from the residence made headlines on Saturday around the world.

Meanwhile the Ukrainian parliament voted on Sunday to revoke the residence’s lease to Yanukovich and legally return it to governmental control. The site may be turned into a museum of corruption, or a foster children home, according to some opposition suggestions.

Nogal illegaal lijkt me :')
pi_137045298
quote:
6s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij snapt het!

Echt te triest die gozer.. :W
pi_137045302
quote:
Erg betrouwbaar wat wat tweets beweren...
pi_137045313
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:10 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Jij ja
pi_137045327
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:09 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Je redeneert erg vanuit het Realisme hoe je dit omschrijft. Een kenmerk daarvan is dat geopolitiek een zero-zum game is. Dat houdt in dat elke invloed die jij hebt van de invloed van een ander afgaat. Of dat elke grondstof die jij bezit niet in de handen is van de andere grootmacht. In die zin zal de VS altijd vanuit eigen belang haar invloed willen maximaliseren ten koste van een ander. Aangezien Rusland nu 'groeit' is dit een directe bedreiging voor de hegemonie van de VS (die toch al tanende is). Dus ik vraag me af of het westen het er dit keer bij laat zitten en Rusland zijn gang laat gaan om. Want als je het er bij laat zitten dan is dit gewoon een vrijbrief voor de Russen om elke etnisch Russische groep in een vreemd land te gaan bevrijden en dat mooi bij Rusland te voegen..
Maar wat maakt de VS dat nu uit?

En de VS is samen met de NAVO altijd nog het meest machtig, en Rusland gaat hen nooit inhalen (ik zie China dat nog eerder doen)...
pi_137045334
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:10 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Fascist :r
pi_137045358
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:11 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Jij ja
Nee, jij.
pi_137045371
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:09 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Want als je het er bij laat zitten dan is dit gewoon een vrijbrief voor de Russen om elke etnisch Russische groep in een vreemd land te gaan bevrijden en dat mooi bij Rusland te voegen..
Is daar wat mis mee dan? De VS deed dat ook voor de Albanezen in Kosovo, terwijl die gewoon alle rechten hadden. En dat hebben Russen in Oekraïne niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')