abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137016885
Fok team Marmotte 2013

Fok team 3 tieten 2013

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* zo 23 februari, Ivo's 200km Citadel van Namen
* zo 30 maart, Ivo's 200km Vennbahn
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fok team DTC toertocht 2013
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_137017102
Patroon, precies de reden dat ik goedkopere koersfiets wil..
pi_137017416
Kano > Marco _O_
pi_137017517
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:19 schreef Oksel het volgende:
Het interesseert mij niks. Natuurlijk denk je zo'n 1e koers van oeff.. Maar het spul is om te gebruiken en als je geen krasjes op je materiaal wil moet je gaan toeren. Een wedstrijd is geen modeshow.
pi_137017557
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:19 schreef Oksel het volgende:
http://www.matrabike.nl/product/1385/matra-pursuit-road-bike
pi_137017870
quote:
Niet van alibaba, gekregen van mn lekkere wijf.

Maar nu doet ie t niet meer :'(
pi_137018125
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Het interesseert mij niks. Natuurlijk denk je zo'n 1e koers van oeff.. Maar het spul is om te gebruiken en als je geen krasjes op je materiaal wil moet je gaan toeren. Een wedstrijd is geen modeshow.
Je zegt in je vorige post het tegenovergestelde.. dat je direct aan je Canyon dacht toen de valpartij plaatsvond.
pi_137018316
Ik zat te twijfelen of ik dit weekend Open kampioenschap van het Groene Hart zou gaan fietsen of op zaterdag weer bij Ahoy. Uiterlijk voor Ahoy gekozen want Gouda is weer wat ver en er zouden teammaten starten vandaag. Uiterlijk goed gekozen want ik ben als eerste over de streep gekomen. *O* Vorige week had ik mijn energie slecht verdeeld, wat wel een goede training was, maar deze keer wat beter getimed met hard fietsen.

@Kaas, succes morgen.
pi_137018557
Ik kan in ieder geval weer uploaden.

Toch vreemd dat m'n er niks op het interne geheugen staat maar ik wel de melding krijg dat ie vol is.
pi_137018663
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:42 schreef FastFox91 het volgende:
Ik zat te twijfelen of ik dit weekend Open kampioenschap van het Groene Hart zou gaan fietsen of op zaterdag weer bij Ahoy. Uiterlijk voor Ahoy gekozen want Gouda is weer wat ver en er zouden teammaten starten vandaag. Uiterlijk goed gekozen want ik ben als eerste over de streep gekomen. *O* Vorige week had ik mijn energie slecht verdeeld, wat wel een goede training was, maar deze keer wat beter getimed met hard fietsen.

@Kaas, succes morgen.
Gefeliciteerd :)

Heb je ook iets gewonnen?
pi_137018668
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:38 schreef Oksel het volgende:

[..]

Je zegt in je vorige post het tegenovergestelde.. dat je direct aan je Canyon dacht toen de valpartij plaatsvond.
Zoals ik zei, 1e wedstrijd dus dan hou je dat wel ff in je achterhoofd. Maar als ik hier een paar keer op heb gereden is dat wel weg. Op mijn oude fiets dacht ik ook altijd oef, als ik het aluminium/carbon weer op het asfalt hoor schaven. Gewoon koersen man, die Biankie is al lang afgeschreven.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:51:03 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137018675
Zo, lekker onder de douche geweest met mijn schatje. Ze was een beetje zwart ipv wit.

Geen wonder trouwens, parcour vol zand en het regende nog toen in aankwam.
Na de start lekker voorin meegereden, natuurlijk te veel op kop voor mijn doen en toen opeens gebeurde het. Ik demareerde en won de koers ik hoorde kaas in mijn oor fluisteren "Doe eens niet zo gek pannekoek, laat andere het werk doen!"
Dus alzo geschiede het. Ik liet me wat terug zakken en deed wat minder op kop. Nog een paar keer kwam er een neger tegen mij praten. Geen idee wat hij moest. Later zag ik toevallig dat hij dezelfde fiets en kleren als Marco aanhad.

Ik heb verder lekker meegereden. In de laatste ronde zat ik wat achterin en probeerde naar voren te kruipen voordat we bij het viaduct waren. Helaas reden er een paar wielrenners in de weg dus ik kwam neit zo ver naar voren als ik had gehoopt. Achteraf bleek dat Marco in mijn wiel zat maar eruit gedrukt werd door een mooiweertoerder. In de eindsprint bleek ik wel over wat te weinig kracht/energie te beschikken want er kwamen er nog wat voorbij. Wel verder minder mensen voor me als de vorige keer dus de volgende keer moet een leuke plek er wel in zitten. Denk dat ik nu 20/25ste van de groep was.
Top 10 moet echt wel een keer lukken [sub]Zei hij stoer[/sb]

Op de heenweg kwam ik nog een A rijder tegen. Ik vraag zo, ga jij ook naar sloten? Ik ken de weg niet helemaal. Vond ie wel grappig. Dus hij zegt, ja, ik ben ook onderweg. Zeg ik, start je om 1 uur? Neuh, 3 uur. Hij was vast warmrijden :D

Daarna lekker douchen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137018845
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :)

Heb je ook iets gewonnen?
Thanks. :)

Nee, het was een trainingskoers. In de zomer krijg je een bosje bloemen. Ben er verder wel blij mee. Alleen al dat je een bevestiging hebt dat trainen loont.
pi_137018904
Mooi gedaan weer jonges!
pi_137018915
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:51 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, lekker onder de douche geweest met mijn schatje. Ze was een beetje zwart ipv wit.
[ afbeelding ]

Na de start lekker voorin meegereden, natuurlijk te veel op kop voor mijn doen en toen opeens gebeurde het. Ik demareerde en won de koers ik hoorde kaas in mijn oor fluisteren "Doe eens niet zo gek pannekoek, laat andere het werk doen!"
Dus alzo geschiede het. Ik liet me wat terug zakken en deed wat minder op kop. Nog een paar keer kwam er een neger tegen mij praten. Geen idee wat hij moest. Later zag ik toevallig dat hij dezelfde fiets en kleren als Marco aanhad.

Ik heb verder lekker meegereden. In de laatste ronde zat ik wat achterin en probeerde naar voren te kruipen voordat we bij het viaduct waren. Helaas reden er een paar wielrenners in de weg dus ik kwam neit zo ver naar voren als ik had gehoopt. Achteraf bleek dat Marco in mijn wiel zat maar eruit gedrukt werd door een mooiweertoerder. In de eindsprint bleek ik wel over wat te weinig kracht/energie te beschikken want er kwamen er nog wat voorbij. Wel verder minder mensen voor me als de vorige keer dus de volgende keer moet een leuke plek er wel in zitten. Denk dat ik nu 20/25ste van de groep was.

Op de heenweg kwam ik nog een A rijder tegen. Ik vraag zo, ga jij ook naar sloten? Ik ken de weg niet helemaal. Vond ie wel grappig. Dus hij zegt, ja, ik ben ook onderweg. Zeg ik, start je om 1 uur? Neuh, 3 uur. Hij was vast warmrijden :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vind het eigenlijk wel mooi zoals op de 1e foto. Net een Pegoretti.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:24:52 #16
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_137019800
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:42 schreef FastFox91 het volgende:

@Kaas, succes morgen.
Hoppa! Vorige week was je ook al 6e toch?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:27:53 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_137019886
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:51 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een leuk verslag, en wat een smeerboel.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:35:32 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_137020128
Enne Oksel als je zo bang bent om te vallen wrom neem je dan niet een TCR Sora?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:39:44 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137020275
Oja en mijn balhoofd kraakt Zit blijkbaar een hoop zand in. Hoe krijg ik dat eruit?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:41:27 #20
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_137020330
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:39 schreef kanovinnie het volgende:
Oja en mijn balhoofd kraakt Zit blijkbaar een hoop zand in. Hoe krijg ik dat eruit?
Beetje spoelen met water en heen en weer halen. En de volgende keer natuurlijk niet op kop rijden maar wel voorin blijven hé? Dat is de kunst. Als je in de laatste tour nog naar voren moet ben je meestal te laat, het tempo gaat dan pfieuw omhoog en anders wil iedereen dan wel voorin zitten.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:43:07 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137020378
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Beetje spoelen met water en heen en weer halen. En de volgende keer natuurlijk niet op kop rijden maar wel voorin blijven hé? Dat is de kunst.
Dat ging ook best vaak goed. Maar soms brak het en gingen er 3 tot 5 vandoor en dan zit je er opeens weer. Sowieso vond ik het vandaag lastiger om goed in het wiel/uit de wind te zitten dan vorige week. Soms zat ik op de derde plek terwijl ik liever op de 10de plek zou zitten.
En als ik op kop reed en wilde doordraaien ging iedereen langzamer rijden :')
Die kerel achter mij op de foto kan ook wel aardig hard rijden. 1tje om voor op te letten.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:44:46 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137020427
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Beetje spoelen met water en heen en weer halen. En de volgende keer natuurlijk niet op kop rijden maar wel voorin blijven hé? Dat is de kunst. Als je in de laatste tour nog naar voren moet ben je meestal te laat, het tempo gaat dan pfieuw omhoog en anders wil iedereen dan wel voorin zitten.
Hoe spoelen trouwens? Dan die topcap eraf halen ofzo?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:48:25 #23
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_137020553
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe spoelen trouwens? Dan die topcap eraf halen ofzo?
Nee gewoon in elkaar laten zitten.

Ze zien natuurlijk wel daar dat jij nieuw bent, dan rijden ze daar zo op dat als je hard gaat rijden, dan laten ze je gaan en sterven in je eentje. Beter meet je jezelf een beetje een defensieve tactiek aan en neem je zelf geen initiatief. Wel meedemarreren als je andere goede renners ziet gaan. Ik ben ook niet goed in een spurt hoor, dat gedrang vind ik niks en de pure snelheid heb ik ook niet. Daarom probeer ik altijd met een groepje weg te raken.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:49:10 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137020576
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee gewoon in elkaar laten zitten.

Ze zien natuurlijk wel daar dat jij nieuw bent, dan rijden ze daar zo op dat als je hard gaat rijden, dan laten ze je gaan en sterven in je eentje. Beter meet je jezelf een beetje een defensieve tactiek aan en neem je zelf geen initiatief. Wel meedemarreren als je andere goede renners ziet gaan. Ik ben ook niet goed in een spurt hoor, dat gedrang vind ik niks en de pure snelheid heb ik ook niet. Daarom probeer ik altijd met een groepje weg te raken.
Hoe ken ik dan spoelen? Alleen onder zit een gat? Gewoon de douchekop op de kop houden en erin stralen en heen en weer bewegen?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:50:07 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_137020610
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe ken ik dan spoelen? Alleen onder zit een gat? Gewoon de douchekop op de kop houden en erin stralen en heen en weer bewegen?
Ja 't knarst er vanzelf weer uit. Je kan het ff demonteren en opnieuw vetten alst heel dramatisch is.

Het zijn wel onderhoudsvrije industrielagers dus eiks hoef je er nix an te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')