Waarom, blijf je alleen in Bangkok?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:20 schreef lies1988 het volgende:
Wat denken jullie, zal de situatie en de avond klok verdwijnen in een maand.
Ik vertek 26 juni en vind het zonde als ik 's avonds niks kan gaan doen.... Wellicht moet ik mijn reis annuleren?
Las op Reddit dat het in Bangkok en Chiang Mai echt uitgestorven is nu 's avonds. Maar op de eilanden ging het gewoon normaal door.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom, blijf je alleen in Bangkok?
Edit: Lees dat het overal is, dat is wel echt balen...
Fucking hell, dat is bijna spookachtig voor die heksenketel die het normaal is...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:01 schreef Remy669 het volgende:
[..]
Las op Reddit dat het in Bangkok en Chiang Mai echt uitgestorven is nu 's avonds. Maar op de eilanden ging het gewoon normaal door.
Khao San Road op het moment:
[ afbeelding ]
Dit is bij mij inderdaad al enige tijd bekend, ik heb als ik al land op Suvarnabhumi altijd wel geld bij mij, maar mocht het niet zo zijn wissel ik inderdaad daar wat geld.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:07 schreef APK het volgende:
Aardige tip voor mensen die toch gaan
(Van iamkohchang.com)
[ afbeelding ]
unreal.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:01 schreef Remy669 het volgende:
[..]
Las op Reddit dat het in Bangkok en Chiang Mai echt uitgestorven is nu 's avonds. Maar op de eilanden ging het gewoon normaal door.
Khao San Road op het moment:
[ afbeelding ]
De verdeeldheid zit er al jaren ingebakken, het blijft er maar even stabiel maar dan gaat het weer mis,quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:54 schreef ozzietukker het volgende:
De avondklok gaat niet heel lang duren, daarvoor is de Thai zelf ook te onrustig en wil men vooral zelf weinig hinder ondervinden.
Je kan wel het openbaar vervoer plat leggen, entertainment (barren en shoppingmalls sluiten) maar verplegend personeel en mensen die bijvoorbeeld naar de vliegvelden moeten of bestuurders van (vracht)wagens mogen eigenlijk ook vrij onbeperkt rijden waardoor er teveel uitzonderingen zijn om echt een 100% avondklok af te dwingen.
Dat is daarnaast ook helemaal niet het doel van het leger, deze willen stabiliteit en een nieuwe regering vormen om de protesten, van beide partijen, welke plaatsvinden te doen stoppen.
Ik moet nog zien of het goed gaat komen, de bevolking is nog steeds verdeeld, en de arme bevolking met de fantastische subsidieregeling voor rijst en de goedkope gezondheidszorg willen natuurlijk graag de oude regering blijven steunen, want hoewel de kosten de pan uit rijzen is het wel zo dat dit deel van de bevolking hier wel graag gebruik van wil maken, die zien niet direct de economische gevolgen in, terwijl de huidige uitvoer van deze regelingen goed bestuur onmogelijk maken.
Aan de andere kant kan je ook niet tegemoet gaan komen aan de wensen van de middenklasse omdat dat weer teveel te kosten zal gaan van de arme bevolking, maar niets doen betekent dat de middenklasse ontevreden is, en belangrijker, de economische gevolgen gaat voelen en zelf daardoor geraakt worden wat een domino effect gaat hebben door de vele auto's en huizen welke op afbetaling zijn gezocht.
Thailand staat op de rand van een economisch afgrond, de Thaise Baht lijkt stabiel maar een scenario als in 2007 is niet ondenkbaar.
Sorry maar dit kan niemand je vertellen. Het is inderdaad zeer goed mogelijk dat het nog een tijdje blijft maar het doel is natuurlijk om de tijden langzamerhand te verlichten. Persoonlijk denk ik dat het nog wel erger gaat worden en ik zou serieus overwegen om Bangkok volledig te vermijden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:20 schreef lies1988 het volgende:
Wat denken jullie, zal de situatie en de avond klok verdwijnen in een maand.
Ik vertek 26 juni en vind het zonde als ik 's avonds niks kan gaan doen.... Wellicht moet ik mijn reis annuleren?
Het leger kan niet aan de macht blijven. Thailand is een democratie en het leger wordt niet internationaal erkend als machthebbers, deze coup is dan ook een samenwerking van, als de militaire leiders echt de macht in handen willen houden komt er nog wat extra internationale druk en dat kan desastreuze gevolgen hebben voor de economie.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:30 schreef gijsman het volgende:
[..]
De verdeeldheid zit er al jaren ingebakken, het blijft er maar even stabiel maar dan gaat het weer mis,
Kijk maar eens naar de hoeveelheid coups die er zijn geweest.
Bhumibol kan er niks aan doen omdat hij gewoon oud is (sorry meelezende thai), en men vreest volgens mij de troonopvolger ook nog eens.
Misschien moet het leger maar wat langer de touwtjes in handen houden, maar tegelijkertijd lukt het ze ook niet om de situatie in het zuiden op te lossen.
Dus blijf je in die cirkel.
Anyway een leeg kao san road is een apart gezicht.
Volstrekt belachelijk ! Als Pro-government aanhanger zou ik dit echt niet accepteren, de Arch-Loyalists hebben nu letterlijk alles overgenomen. Het zou me totaal niet verbazen als er binnen een aantal weken een grote opstand komt zolang er geen verkiezingen aangekondigd gaan worden.quote:The Senate was dissolved on Saturday evening and more senior officials including the national police chief removed as coup leader Gen Prayuth Chan-ocha consolidated power.
The dissolution of the Senate means that all parliamentary authority rests with the National Council for Peace and Order (NCPO) headed by the army chief.
Gen Prayuth announced that he had taken over the authority of the House and the Senate for the time being in case any actions required parliamentary approval.
The NCPO also announced on Saturday evening that Pol Gen Adul Saengsingkaew had been moved to an inactive post in the Prime Minister's Office.
Also moved to inactive posts were Tarit Pengdith, the head of the Department of Special Investigation, and Nipat Thonglek, the permanent secretary of the Defence Ministry. Both men had been seen as loyalists to the ousted government and former premier Thaksin Shinawatra.
Kijk trouwens goed naar je reisverzekering want coups en civiele onrust worden niet altijd gedekt!quote:
Op de eilanden kan sowieso alles. Niemand geeft een fuck om regels daar.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:01 schreef Remy669 het volgende:
[..]
Weet je ook waarom dat is?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 02:47 schreef Gravereaper het volgende:
[..]
De grens met laos is momenteel ook volledig afgesloten voor iedereen ongeacht waar je vandaan komt.
[..]
De military junta wil niet dat veel lokaal bekende red shirt leiders het land verlaten. Alle landsgrenzen zijn momenteel gesloten, alleen Thais mogen momenteel het land in maar niet naar buiten. De enige uitzondering is voor mensen die in eigen land vanwege medische redenen terug moeten. Vliegen is wel mogelijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Weet je ook waarom dat is?
Alleen Laos of ook met Cambodja?
En toch is dit eigenlijk maar een wassen neus, bij de grens met Laos, maar zeker ook bij de grens met Maleisië in het zuiden van het land is het zeer eenvoudig de grens over te gaan zonder langs een officiële grenspost te moeten, al die smokkelroutes, zeker in het zuiden worden door de lokale bevolking al een hele tijd gebruikt.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:30 schreef Gravereaper het volgende:
[..]
De military junta wil niet dat veel lokaal bekende red shirt leiders het land verlaten. Alle landsgrenzen zijn momenteel gesloten, alleen Thais mogen momenteel het land in maar niet naar buiten. De enige uitzondering is voor mensen die in eigen land vanwege medische redenen terug moeten. Vliegen is wel mogelijk.
Bron?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:30 schreef Gravereaper het volgende:
[..]
De military junta wil niet dat veel lokaal bekende red shirt leiders het land verlaten. Alle landsgrenzen zijn momenteel gesloten, alleen Thais mogen momenteel het land in maar niet naar buiten.
Gast je quote mij van bijna een week geleden. De landgrenzen waren allemaal 2 en sommige zelfs 3 dagen helemaal dicht maar zijn inmiddels weer open. Ik heb alleen de afgelopen dagen geen tijd gehad om alles te volgen en een status update te posten.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Bron?
Mijn vriendin zegt dat je uit je nek lult... hooguit Thaise nationals die op een black-list staan worden bij de grenzen tegen gehouden. Dat is iets heel anders dan landsgrenzen die compleet dicht zijn
Wat het leger in hier rapporteerde een week geleden is dat ze even de grenzen dicht hebben gehouden om te voorkomen dat tuig uit andere landen naar binnen ging komen om misbruik te maken van de chaos terwijl de coup in ging. Bovenop het feit dat mensen op de blacklist niet mochten vertrekken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:05 schreef Gravereaper het volgende:
[..]
Gast je quote mij van bijna een week geleden. De landgrenzen waren allemaal 2 en sommige zelfs 3 dagen helemaal dicht maar zijn inmiddels weer open. Ik heb alleen de afgelopen dagen geen tijd gehad om alles te volgen en een status update te posten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |