In de toekomst kan het zo zijn dat Duitsland overvol raakt en dan zou Duitsland premies kunnen uitgeven aan Duitsers om een bestaan op te gaan bouwen in Koningsbergen.quote:Op zondag 23 februari 2014 10:56 schreef Igen het volgende:
[..]
En dan? Wat moeten de Duitsers ermee?
En dan geen Oblast Kaliningrad, maar gewoon Oost-Pruisen.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:19 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het enige van de Sovjet-overheersing wat nog ongedaan moet worden wat mij betreft is de naam Kaliningrad voor wat voorheen Koningsbergen was, dat moet weer Koningsbergen genoemd worden
Dat is wel hele verre toekomst danquote:Op zondag 23 februari 2014 11:25 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
In de toekomst kan het zo zijn dat Duitsland overvol raakt en dan zou Duitsland premies kunnen uitgeven aan Duitsers om een bestaan op te gaan bouwen in Koningsbergen.
oblast Koningsbergen is het meest logische, Oost-Pruisen is immers opgegaan in Polen, Rusland en Litouwenquote:Op zondag 23 februari 2014 11:25 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
En dan geen Oblast Kaliningrad, maar gewoon Oost-Pruisen.
Probleem is dat alle daadwerkelijke Duitsers daar verjaagd/afgemaakt zijn door het rode tuig.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:25 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
In de toekomst kan het zo zijn dat Duitsland overvol raakt en dan zou Duitsland premies kunnen uitgeven aan Duitsers om een bestaan op te gaan bouwen in Koningsbergen.
quote:Op zondag 23 februari 2014 11:25 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Communisme is slecht voor de bevolkingsgroei, zo blijkt maar weer.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:38 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Alle blauwe gebieden zijn gebieden waar de bevolking krimpt. Zegt wel genoeg toch?
De jonge mensen trekken daar allemaal weg. Er is daar ook niet zo veel te doen, de landbouw is er bijv. ook moderner, grootschaliger en meer geautomatiseerd dan in West-Duitsland. Maar ook daar loopt het platteland leeg, alleen wat langzamer.quote:Op zondag 23 februari 2014 17:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Communisme is slecht voor de bevolkingsgroei, zo blijkt maar weer.
en dan hebben ze nog geluk dat de Amerikanen geen atoombom op Berlijn hebben gegooidquote:Op zondag 23 februari 2014 17:33 schreef Igen het volgende:
Meer kaartjes:
[ afbeelding ]
Op het Oostduitse platteland is over tien jaar meer dan de helft van de bevolking ouder dan 52. Lebensraum genoeg dus, zou ik zeggen.
Wat is het verband? Dresden is bijv. genadeloos platgebombardeerd door de geallieerden, maar is nu een van de tofste steden van heel Duitsland.quote:Op zondag 23 februari 2014 18:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
en dan hebben ze nog geluk dat de Amerikanen geen atoombom op Berlijn hebben gegooid
van de gevolgen van stralingsziekte door een atoombom werd Berlijn gespaard geblevenquote:Op zondag 23 februari 2014 18:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is het verband? Dresden is bijv. genadeloos platgebombardeerd door de geallieerden, maar is nu een van de tofste steden van heel Duitsland.
Dat getal is een beetje een politiek dogma geworden in duitsland en een begronding van bepaalde bezuinigingen en hervormingen... (bv ook stevige bezuinigingen op onderwijs en gezondheidszorg, uitgaande van een steeds kleinere bevolking in de toekomst)quote:Op zondag 23 februari 2014 17:29 schreef arjan1112 het volgende:
Dat de bevolking van Duitsland gaat afnemen van 80 miljoen naar 65 miljoen is toch al bekend?
Waarom????quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:23 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Niet wat ik bedoelde, maar dit lijkt mij ook erg mooi. In ieder geval keert Pruisen in dit plan weer terug op de landkaart, dat zou al heel erg mooi zijn.
Ik vind alles wat met Pruisen te maken heeft gewoonweg geweldig. Tegen beter weten in hoop ik dat Pruisen ooit weer uit haar as zal herrijzen.quote:
Laat eerst Duitsland zichzelf eens herstellen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:38 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Ik vind alles wat met Pruisen te maken heeft gewoonweg geweldig. Tegen beter weten in hoop ik dat Pruisen ooit weer uit haar as zal herrijzen.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:22 schreef Anosmos het volgende:
Tevens moet Nederland Vlaanderen, Luxemburg en delen van Oost-Moldavië annexeren en het geheel omdopen tot Groothertogdom Texel.
Maar serieus, totaal ondenkbaar dat Pruisen terugkomt.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:38 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Ik vind alles wat met Pruisen te maken heeft gewoonweg geweldig. Tegen beter weten in hoop ik dat Pruisen ooit weer uit haar as zal herrijzen.
Het grootste deel vluchtte eerst, de rest die niet op tijd was of niet kon vluchten werd inderdaad gezuiverd/gedeporteerdquote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:09 schreef Phalanx300 het volgende:
Was geen vluchten maar gedwongen etnische zuivering van het gebied. Rede hierachter was dat de Soviet-Unie de grenzen naar het westen verschoven en daardoor maar besloten dat Duitsland maar gebied moest verliezen om Polen te compenseren. Dit terwijl deze gebieden voornamelijk Duits waren sinds de middeleeuwen.
Dus vluchten uit een gebied betekend dat het gerechtvaardigd is dat 18 miljoen mensen maar moesten verdwijnen samen met de 1000+ jaren geschiedenis in het gebied?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:12 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het grootste deel vluchtte eerst, de rest die niet op tijd was of niet kon vluchten werd inderdaad gezuiverd/gedeporteerd
Waar lees je dat ik het woord rechtvaardig gebruik? Ik geef gewoon de feiten weer die op elke site over Duitse geschiedenis staat of in geschiedenis boeken over Duitsland.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:14 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Dus vluchten uit een gebied betekend dat het gerechtvaardigd is dat 18 miljoen mensen maar moesten verdwijnen samen met de 1000+ jaren geschiedenis in het gebied?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |