abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:19:45 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_136978461
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp

Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012. 3x IUI gehad en hierna laparoscopie (kijkoperatie) waarbij alles er goed uit zag en alles vrij bleek te zijn. In februari 2013 weer door met 4e IUI.

dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.

Arja
Ik ben 35 jaar en 5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik ben sindsdien maar 2 keer ongesteld geweest. Een keer met hulp van pillen, chlomid en nog een andere. De tweede keer werd ik spontaan ongesteld, dit is intussen 2 jaar geleden.

Vele onderzoeken volgden. Het werd duidelijk dat ik bijna geen vrouwelijke hormonen aanmaak, dat stukje lijkt platgelegd te zijn in mijn hersenen, waardoor mijn lichaam in een soort nep-overgang zit.

Op 19 juli 2013 ben ik gestart met een behandeling met een LHRH-pomp. Omdat mijn hypothalamus geen GnRH ( gonadoreline) aan mijn bloed afgeeft, neemt de pomp dit over. Ik krijg elke 90 minuten een beetje GnRH binnen. Dit stimuleert de hypofyse om FSH en LH zelf weer aan te gaan maken en uiteindelijk oestradiol. Op die manier hoop ik weer een cyclus te krijgen en 'gewoon'' zwanger te worden.
Be happy with the little things in life
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:20:16 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_136978477
Met als laatste de post van Klumsy

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:12 schreef klumsy het volgende:
O+ wat een fijn gesprek gehad net!
Medicatie meegekregen en mag over ongeveer 2 weken beginnen met een provera kuur en daarna gonal-f :) mag ook gelijk op dosis 75 eenheden beginnen dus ben benieuwd.
Heb er in ieder geval veel zin in *O*
pi_136979338
Klums wat fijn! En weer heel spannend natuurlijk! *O*
pi_136979582
Wat fijn Klumsy! *O*
  vrijdag 21 februari 2014 @ 17:04:14 #5
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_136980150
Fijn Klumsy!
pi_136988048
Woah Klums!!!! We gaan haast gelijk?! Simultaanzwanger!!!

Fijn ook dat je meteen met de juist dosering mag! Ik ga nu ook een stapje hoger (200) dus hopelijk beter resultaat.
pi_136993220
Goed nieuws, klumsy.

Dobbey, hoe is het met jou?

Ik heb donderdag weer een follikelmeting, op dag 10. Tot die tijd geen nieuws.
  maandag 24 februari 2014 @ 08:53:30 #8
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137080881
Ik leef nog maar had niet de wil om ergens of om iemand te reageren :@ De operatie is me vies tegen gevallen en ik probeer nu, 2 weken later, pas weer volledig aan het werk te gaan. Ben ontzettend moe en heb best lang pijn gehad -O-

Het gesprek afgelopen woensdag met de gyn was ook vrij lastig en ik weet niet goed welke kant ik uit moet denken :{ Waar ik nogal blij was dat er niets was gevonden tijdens de hysteroscopie gaf hij aan dat het niet zo tof was. Ze moeten nu gaan gissen naar wat er aan de hand kan zijn.

Gelukkig mocht ik wel direct door aangezien ik dezelfde dag ook ongesteld was geworden en we doen nu een proefcyclus zonder de Decapeptyl en meteen volle bak Progynova a 6 tabletten per dag :X

De reden voor het vervallen van de Deca is omdat ze het idee hebben dat deze niet alleen mijn hormoonhuishouding stil legt maar ook die van de medicatie. Het enige "nadeel" wat ik nu heb is dat ik ook zelf weer follikels krijg maar goed daar zit toch niets of niets goeds in dus dat maakt me verder niet uit. Volgende week woensdag de eerste echo en ben benieuwd of het nu iets doet.

Voor een ieder die het kan gebruiken een :* en een knuff en sorry voor mijn niet reageren
  maandag 24 februari 2014 @ 09:47:21 #9
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137081838
Dobbey :* een hele stomme vraag misschien, maar waarom gaan ze niet voor een terugplaatsing bij je in een natuurlijke cyclus?? Ik snap dat het makkelijker is om alles te sturen zodat je tegelijk op gaat met je donor en er meteen na een bevruchting al een terugplaatsing kan plaats vinden, ik weet niet of dat een optie is hoor, zo maar een ideetje.
Dikke knuf meis :* en doe maar rustig aan

Hier niks te melden, carnaval komend weekend *O* tja en daarna afwachten hoe het allemaal gaat lopen, vind het best spannend, maar ik heb ergens goed vertrouwen in dat wel goed komt.

Arja spannend deze week, ben eens benieuwd

Lijnloos ik ben benieuwd hoe het nu gaat met de groei van de follikels na de ophoging
  maandag 24 februari 2014 @ 10:15:50 #10
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137082381
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 09:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dobbey :* een hele stomme vraag misschien, maar waarom gaan ze niet voor een terugplaatsing bij je in een natuurlijke cyclus?? Ik snap dat het makkelijker is om alles te sturen zodat je tegelijk op gaat met je donor en er meteen na een bevruchting al een terugplaatsing kan plaats vinden, ik weet niet of dat een optie is hoor, zo maar een ideetje.
Dikke knuf meis :* en doe maar rustig aan

Daar heb ik zelf ook al aan zitten denken maar mijn baarmoederslijm word maar 5mm dik en dat is te weinig om überhaupt een innesteling te kunnen krijgen. Het bms moet minimaal 7.5/8mm zijn maar hoe dikker hoe beter. We wachten af en zullen zien of ik nu met de volle mep meds een beter resultaat zal krijgen. Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik behoorlijk hormonaal ben en dat werkt nu ook ff niet mee... er zijn momenten dat het lijkt of ik allemaal beestjes in mijn bloed heb zitten :') Lijkt net of ik mijn bloed voel stromen en ben dan zeer opgefokt :@
  maandag 24 februari 2014 @ 11:12:25 #11
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137083756
Oké dat wist ik niet, zie je zo leer je nog wat. Als het te dun is, is idd helemaal niet handig en bevorderlijk voor de innesteling natuurlijk.
Oh zo herkenbaar van de hormonen. Een tip, drink voldoende water, bij mij hielp dat, dat gevoel van stromen en opgefokt zijn werd toen minder. :*
pi_137087406
Dobbey; ik kreeg altijd alleen maar progynova, nooit met deze er bij. Hopelijk zorgt dit wel voor een mooi dik bms.

Klumsy & lijnloos; succes dames!

Dv; geniet van de carnaval!

Ik hoor hier niet meer maar zal wel nog meelezen omdat ik aan jullie denk en keihard duim dat het gaat lukken! :* voor jullie allemaal!
  maandag 24 februari 2014 @ 15:32:37 #13
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137092516
PB :*

Alleen de tabletten en geen deca? Hoeveel moest jij er slikken op een dag dan?

:X Ik wil al de hele dag een foute opmerking over mezelf maken in het buiken topic maar ik durf niet :+ volgens mij zit ik helemaal niet in de overgang maar ligt het aan mijn kapsel... Kort, zwart en roze ipv lang zoals op bijna alle foto's O-) :D

Maar damn wat een mooie bollekes daar _O_
  maandag 24 februari 2014 @ 16:23:18 #14
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137094253
Poezebeest :* lief dat je nog meeleest.. Hoe gaat het met je??
  dinsdag 25 februari 2014 @ 10:54:40 #15
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137119501
Dobbey :* Ik hoop dat je wat meer rust in je lijf hebt.

DV. Veel plezier met carnaval!

PB, lief dat je meeleest.. Hoe is het met jullie?

Klumsy en lijnloos succes!

hier vanochtend weer een echo gehad. Dag 12 inmiddels en nog steeds een klein ei -O- Nu vrijdag weer terugkomen, maar heb er op zo een manier eigenlijk maar weinig vertrouwen in. Tegen de tijd dat ik dan een terugplaatsing krijg moet ik al weer bijna ongesteld worden. Zou mijn lijf nu ineens aan lange cyclussen gaan doen :? (normaal altijd rond de 26 dagen)

Wel een goed gesprek gehad, zo een lieve gyn ^O^
Alleen waar ik dacht dat je vanaf poging 3 elke x 2 embryo's terug geplaatst kreeg, geldt dat alleen voor de verse poging. Cryo's blijven gewoon per stuk teruggeplaatst. Dus dat was wel even wat minder
pi_137121083
Dobbey; 's morgens en' s avonds 1 tabletje, dan tussen dag 10 en 14 eerste echo, vervolgens de utrogestan er bij en 3 dagen later tp.

Snoenk; is dat beleid van het ziekenhuis dan? Ik mocht bij poging 3 ook bij de cryo's er 2 laten terugplaatsen.

Hier gaat het wel ok, ben blij met de duidelijkheid, geen hormonen en ziekenhuisbezoekjes meer. Ik ben verdrietig omdat mini geen grote broer zal worden en altijd alleen blijft. Dat zal nog een plekje moeten krijgen maar het komt allemaal vast wel goed.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:24:45 #17
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137121769
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:59 schreef Poezebeest het volgende:
Dobbey; 's morgens en' s avonds 1 tabletje, dan tussen dag 10 en 14 eerste echo, vervolgens de utrogestan er bij en 3 dagen later tp.

Hier gaat het wel ok, ben blij met de duidelijkheid, geen hormonen en ziekenhuisbezoekjes meer. Ik ben verdrietig omdat mini geen grote broer zal worden en altijd alleen blijft. Dat zal nog een plekje moeten krijgen maar het komt allemaal vast wel goed.
Ok, ik moet s'morgens 2 tabletten, s'middags 2 en s'avonds 2 tabletten . Vorige week woensdag begonnen en volgende week woensdag de echo. Ik hoop zo dat het goed is....

Je verdriet is logisch en het lijk me nu helemaal raar omdat het in ene zo abrupt is, geen schema's meer voor het ziekenhuis, medicatie etc. net alsof je in een zwart gat valt lijkt me :@
Veel sterkte in ieder geval :*
pi_137124863
Dobbey, wat een achtbaan weer. Heb je nog gesprekken met die medisch maatschappelijk werker?

Snoenk: wat een teleurstelling dat je ei niet wil groeien! Hoop dat de volgende echo beter is
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:06:21 #19
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137126732
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:09 schreef Arja het volgende:
Dobbey, wat een achtbaan weer. Heb je nog gesprekken met die medisch maatschappelijk werker?

Nee de gesprekken zijn even op een laag pitje. Zie er op het moment ook niet echt het nu van in. Ik weet wat het probleem is en wat ik er aan kan doen of nee wat mijn lichaam er aan kan doen :+
Zolang ik mijn aandacht kan afleiden gaat het goed en dat gaat prima tot bedtijd en vervolgens lig ik wakker tot 3/4 uur om vervolgens om 7 uur met mijn brakke harses weer op te staan om naar het werk te gaan }:| Maar goed... we weten waar we het voor doen en ooit komt het goed ^O^

(Ik ben een control freak en juist op dit heb ik geen grip en ben ik afhankelijk van anderen en een lichaam wat niet te sturen is wat weer resulteert in slaapgebrek, piekeren en paniekaanvallen :') maar verder ben ik vrij normaal hoor O-) :D )
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:10:06 #20
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137126843
Snoenk ben je ook aan stimuleren met hormonen dan? Sorry ben het ff kwijt :@
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:30:17 #21
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137127452
Ik denk het poezebeest. Ik ging er altijd vanuit dat de 3e poging elke x 2 werden teruggeplaatst maar vanochtend vertelde ze dat dat alleen de verse embryo's per 2 teruggeplaatst werden. Alleen bij ouder dan 38 ook de cryo's.

Dobbey ik heb eeb cryo terugplaatsing. Geen hormonen alleen de pregnyll om eisprong op de wekken. Maarja dan moet mn ei wel groot genoeg zijn.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:33:14 #22
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137127539
En herken het controlfreak gebeuren Dobbey. -O- ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben. Had al berekend dat ik maandag dan weer gebeld werd voor een eventuele terugplaatsing en nu moet ik eerst maar weer vrijdag afwachten... ben er op zn zachtst gezegd niet heel goed in om dingen maar af te wachten.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:37:57 #23
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137127673
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:30 schreef snoenk het volgende:
Ik denk het poezebeest. Ik ging er altijd vanuit dat de 3e poging elke x 2 werden teruggeplaatst maar vanochtend vertelde ze dat dat alleen de verse embryo's per 2 teruggeplaatst werden. Alleen bij ouder dan 38 ook de cryo's.

Dobbey ik heb eeb cryo terugplaatsing. Geen hormonen alleen de pregnyll om eisprong op de wekken. Maarja dan moet mn ei wel groot genoeg zijn.
Maar misschien iets heel dulligs hoor..... Toen wij bij het Geertgen zaten moest ik 3 of 4 dagen achter elkaar spuiten met Menopur of Puregon om de follikel te laten groeien en dan de Pregnyl zetten is dat dan geen optie? Heb je er iets meer controle over en was echt even puur ter ondersteuning om de follikel een boost te geven.
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:06:05 #24
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137151824
Ik zal het vrijdag vragen dobbey. Lief dat je meedenkt!
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:38:59 #25
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137166585
Poezebeest :* je verdriet is ook niet gek, geef daar ook aan toe om het te verwerken

Dobbey :* ik herken het gevoel, het alles uit handen geven is om gek van te worden, maar dan ook nergens heb je meer controle over. Daarom vond ik de periode van het spuiten eigenlijk wel fijn, dan had ik tenminste ergens controle over en ook het idee dat ik echt wat kan doen
Doe je we rustig aan? Ook slaapgebrek kan een negatieve invloed op je lijf hebben, ik heb een tijdje slaapmedicatie gehad, 5 dgn was genoeg om mijn lijf te resetten, ik merkte namelijk dat ik in een patroon was geraakt van piekeren en slecht slapen..

Snoenk :* geen advies, ik ga straks namelijk hetzelfde traject in als jij, tp in eigen cyclus maar dan ook zonder de pregnyl als het lukt. De tip van Dobbey is misschien nog niet zo gek. Ik weet idd dat je ook in een gestimuleerde cyclus een cryo tp kan doen

Ik deel nog even chocola en taart uit, gisteren 30 geworden en afgelopen zaterdag feestje gehad. Helaas daarna buikgriep, was al aan het mopperen, iedere keer voor/tijdens/na de carnaval ziek, maar gelukkig ben ik sinds vandaag weer opgeknapt. Nog 2 dgn werken en dan hoppa carnaval, ik heb er echt zo zin in.. En hopelijk kunnen we daarna snel starten met onze cryo tp
pi_137166846
quote:
38 ben ik ook nog niet, dus dat verklaart het verschil ook niet.
  woensdag 26 februari 2014 @ 21:56:48 #27
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137178361
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:38 schreef droomvrouwtje het volgende:

Dobbey :* ik herken het gevoel, het alles uit handen geven is om gek van te worden, maar dan ook nergens heb je meer controle over. Daarom vond ik de periode van het spuiten eigenlijk wel fijn, dan had ik tenminste ergens controle over en ook het idee dat ik echt wat kan doen
Doe je we rustig aan? Ook slaapgebrek kan een negatieve invloed op je lijf hebben, ik heb een tijdje slaapmedicatie gehad, 5 dgn was genoeg om mijn lijf te resetten, ik merkte namelijk dat ik in een patroon was geraakt van piekeren en slecht slapen..

Ik deel nog even chocola en taart uit, gisteren 30 geworden en afgelopen zaterdag feestje gehad. Helaas daarna buikgriep, was al aan het mopperen, iedere keer voor/tijdens/na de carnaval ziek, maar gelukkig ben ik sinds vandaag weer opgeknapt. Nog 2 dgn werken en dan hoppa carnaval, ik heb er echt zo zin in.. En hopelijk kunnen we daarna snel starten met onze cryo tp
Als eerste gefeliciteerd *O* :* Fijn dat je in ieder geval nu weer opknapt en dus zeer waarschijnlijk vol van het feestgedruis kunt genieten aankomend weekend, have Fun alvast :D

Ik heb een tijd lang slaaptabletten gehad en die gebruikte ik gemiddeld 1x per mnd een weekend en dan een halve tablet per keer. Ik heb ze al een tijdje op maar wilde ze niet opnieuw halen omdat ik niet wist hoe de wisselwerking met de hormonen was. Ik heb net even gespeurd op internet en zie dat bij de Progynova alleen medicijnen (die evt. van mij op toepassing zouden kunnen zijn) met Sint janskruid erin een nadelige invloed zouden kunnen hebben dus ik denk dat de huisarts daar wel iets voor zou kunnen verzinnen. Morgen maar even een afspraak maken en als hij het niet vertrouwd dan maar even contact opnemen met Zwolle.
Het is net wat je zegt, als je eenmaal in die cirkel in zit is het heel lastig te doorbreken en ik merk dat het hoe langer hoe erger word.....
pi_137207500
Eitje links was 12,5 en rechts 10.
Maandag weer een echo en waarschijnlijk pregnyl zetten.

Als het deze ronde niet lukt, krijg ik de volgende keer ipv pregnyl wat anders. Is hetzelfde soort hormoon, maar dan makkelijker te spuiten in een hulsje met een knop. Fijn, geen gedoe met glazen ampullen.
  donderdag 27 februari 2014 @ 19:17:01 #29
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137209589
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:26 schreef Arja het volgende:
Eitje links was 12,5 en rechts 10.
Maandag weer een echo en waarschijnlijk pregnyl zetten.

Als het deze ronde niet lukt, krijg ik de volgende keer ipv pregnyl wat anders. Is hetzelfde soort hormoon, maar dan makkelijker te spuiten in een hulsje met een knop. Fijn, geen gedoe met glazen ampullen.
Waarschijnlijk krijg je dan Ovitrelle (tenminste dacht dat het zo heette) is een kunstmatig hormoon in vergelijking met de Pregnyl dat afkomstig is van zwangere vrouwen. Tussen beide is geen verschil behalve de manier van maken dan. Hopelijk groeit alles naar wens door ^O^
  donderdag 27 februari 2014 @ 20:56:53 #30
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137215038
spannend Arja, ik hoop dat je ei netjes doorgroeid! :*
  zondag 2 maart 2014 @ 15:27:01 #31
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137308354
Omgekeerde wereld in huize droomvrouwtje, manlief ziek :{ Normaal ben ik degene die met carnaval plat ligt. Maar dat mag de pret niet drukken..

Arja morgen een spannende dag. Hopelijk is je ei groot genoeg!
pi_137311310
Ik had vandaag al een positieve ovulatietest. Die moest ik voor de zekerheid doen van de gyn. Misschien blijkt maandag wel dat mijn ei zelf gesprongen is, zonder pregnyl.

Gelukkig hebben we hier niet stil gezeten en zitten we nog niet stil.

Net weer langs geweest bij mijn beste vriendin en haar dochtertje van 12 dagen oud. *rammel*

Hoewel ik wel merk dat ik niet echt een babymens ben. Ik vind het pas echt leuk vanaf een jaar of anderhalf.
  zondag 2 maart 2014 @ 17:02:37 #33
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137313153
Oeh spannend dus.. Ben eens benieuwd, zou ergens wel fijn zijn als je geen pregnyl hoeft te spuiten, toch??
Hopelijk heeft het niet stil zitten een mooi resultaat ;)
Baby's ik rammelen een stuk minder, maar ik rammel als ik mijn petekind zie. Andere kindjes rammel ik een stuk minder van, voorheen kon ik echt van iedere kind op de hoek van de straat (bij wijze van spreke) smelten en rammelen, maar dat heb ik toch minder
  maandag 3 maart 2014 @ 11:15:53 #34
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137340177
Ik ben zo trots *O*

Mijn oude overbuurmeisje is vandaag begonnen met spuiten voor ivf om donor te kunnen zijn
voor een anoniem stel *O*

Ik vind het zo stoer en ben onwijs trots op der :@ :D

Heb je nog wel optimaal kunnen genieten van de carnaval DV?

Wow Arja ben benieuwd wat eruit komt en of ie inderdaad uit zichzelf is gesprongen ^O^
  maandag 3 maart 2014 @ 17:27:11 #35
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137351327
Wauw dat is wel stoer van haar!!

Arja hoe was het in het ziekenhuis??

Ja hoor ik geniet volop, gisteren gaan stappen. Vond het wel moeilijk om manlief achter te laten. Maar die zei hup ga! Toen ben ik lekker gegaan. Vandaag voelde hij zich gelukkig iets beter. Dus is hij mee geweest naar een optocht kijken. Morgen nog en dan is het al weer voorbij. Nu lekker banken, ben zo gaar als maar wat. Energie op doen voor morgen [\einde echo post]
pi_137353378
Wat goed van je buurmeisje, dobbey.
Hoe gaat het stoppen met roken?

Dv fijn dat je nog kon feestvieren.

Eitje was 21mm. Voor de zekerheid moest ik net wel pregnyl spuiten. Vandaag en morgen nogmaals seks op doktersrecept en dan hebben we er waarschijnlijk voorlopig geen zin meer in :')

En dan de wachtweken weer. Ik heb me voorgenomen pas te testen als ik overtijd ben en er minder mee bezig te zijn.
Ik weet alleen niet of mijn lichaam mijn ei zelf al laat springen vandaag/intussen al is gesprongen, of dat de pregnyl dat over 36 uur gaat doen.

Hoe is het met de andere meiden? Ik meen me te herinneren dat ik gelijk op ging met een aantal?
Zou wel leuk zijn als hier, net als in wohts, ook eens een streepjesregen kwam!
  maandag 3 maart 2014 @ 18:37:38 #37
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137353598
Mijn duimen gaan voor je draaien ^O^

Ja snoenk heeft toch een tp?? Hoe is het met je?? :*
pi_137359201
Spannend Arja!

Ik ga woensdag beginnen met 10 dagen provera en daarna beginnen met spuiten :)
Heb er zin in *O* behalve dan dat ik nog steeds niet opgeknapt ben en mega keelpijn heb :(
Vandaag gebeld met de huisarts en een antibiotica kuur gekregen, hopelijk werkt dat want dit is niet leuk meer... Elke keer slikken ga ik door de grond :X
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  maandag 3 maart 2014 @ 21:05:51 #39
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137360059
ah klums :( balen zeg, hopelijk knap je nu gauw op :* Oeh spannend!!!
pi_137364406
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:49 schreef klumsy het volgende:
Spannend Arja!

Ik ga woensdag beginnen met 10 dagen provera en daarna beginnen met spuiten :)
Heb er zin in *O* behalve dan dat ik nog steeds niet opgeknapt ben en mega keelpijn heb :(
Vandaag gebeld met de huisarts en een antibiotica kuur gekregen, hopelijk werkt dat want dit is niet leuk meer... Elke keer slikken ga ik door de grond :X

Ah, Klumsy, that is minder. Ik hoop dat je je gauw beter voelt.
Arja, bijna PUPO *O* en dan eens gaan met die banaan.
DV, fijn dat je hebt genoten van carnaval.

Hier was het van het weekend ff schrikken. Zus ging kotsen en zo begon het rond kerst ook, dus dat was ff eng. Gelukkig griep. Enige nadeel is dat ik het nu ook heb. :{ Wel te horen gekregen dat ik meter wordt *O* Dus ondanks rammelende darmen voel ik me 8-)
pi_137364564
Fijn, klumsy, beginnen!

Kahlie, wat is PUPO?
  maandag 3 maart 2014 @ 22:26:09 #42
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137364763
Hoe gaat het met je zus Kahlie? En meter O+
pi_137371788
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:23 schreef Arja het volgende:
Fijn, klumsy, beginnen!

Kahlie, wat is PUPO?
Pregnant until Proven Otherwise. Het idee dat je nu een echte kans hebt :)

Dobbey, zus heeft nog steeds weinig fut, maar dat is normaal. Ze zou eigenlijk gisteren beginnen met out-patient revalideren, maar ja, met griep doe je dat niet. Meter is idd O+ O+
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:59:13 #44
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137371873
Kahlie O+ leuk he meter zijn O+
Balen dat je zus de griep heeft, hopelijk knapt ze gauw op! :*
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:02:49 #45
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137371921
quote:

Ik wilde hier even op inspringen. Er is niet meer kans dat je zwanger wordt als er 2 cryo's worden teruggeplaatst. Als een cryo goed ontdooit en goed doordeeld is er geen reden om er 2 terug te plaatsen. Bovendien als je ze steeds per 1 laat terugplaatsen, dan heb je ook meer pogingen (dus meer kans op zwangerschap).
Ze zijn gewoon met de jaren steeds voorzichtiger geworden, omdat het aantal meerlingzwangerschappen toenam en eerlijk is eerlijk, een meerlingzwangerschap brengt ook risico's met zich mee.
Ik snap je teleurstelling, zeker omdat je toch een soort idee hebt dat als ze er meer terugplaatsen dat je dan dus ook een grotere kans hebt op een zwangerschap, maar uit diverse onderzoeken is echt gebleken dat dat niet zo is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:34:18 #46
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137380769
Een hoop geschreven door iedereen, hoop dat ik alles nog kan herinneren

Droomvrouwtje, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad met carnaval!

Klumsy beginnen! *O* en met abkuur gaat het meestal snel beter hoor :*

Kahlie meter O+

Arja spannend de wachtweken weer :*

Ikzelf hoor vrijdag of er een terugplaatsing is. Het is een beetje raar gegaan deze maand. In eerste instantie wilde ei niet goed groeien en zondag bij echo leek het erop dat ik een eisprong gehad heb. Na 2x bloedprikken blijkt dat ik iid een eisprong gehad heb en dus vrijdag weer een terugplaatsing.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:37:06 #47
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137380858
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik wilde hier even op inspringen. Er is niet meer kans dat je zwanger wordt als er 2 cryo's worden teruggeplaatst. Als een cryo goed ontdooit en goed doordeeld is er geen reden om er 2 terug te plaatsen. Bovendien als je ze steeds per 1 laat terugplaatsen, dan heb je ook meer pogingen (dus meer kans op zwangerschap).
Ze zijn gewoon met de jaren steeds voorzichtiger geworden, omdat het aantal meerlingzwangerschappen toenam en eerlijk is eerlijk, een meerlingzwangerschap brengt ook risico's met zich mee.
Ik snap je teleurstelling, zeker omdat je toch een soort idee hebt dat als ze er meer terugplaatsen dat je dan dus ook een grotere kans hebt op een zwangerschap, maar uit diverse onderzoeken is echt gebleken dat dat niet zo is.
Toch wel fijn om dit te horen. Dat een meerling meer risico's met zich meebracht dat wist ik wel. Maar in mijn hoofd had ik er toch een beetje van gemaakt dat 2 embryo's meer kans maken dan 1.

Ik hoop gewoon dat die hele 3e poging niet nodig is ^O^
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:42:43 #48
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137410758
*O* *O* *O* Ik kan zwanger worden *O* *O* *O*

Vorig jaar na 5 weken Deca en Progynova een bms van 4.7 geloof ik en enkel... Nu na 2 weken Progynova en zonder Deca een bms van 5.8 en triple wat inhoud dat er een innesteling kan plaats vinden. :'(

Het is nog niet optimaal en ik moet nog wel ff door gaan maar maandag weer een echo om te zien of het bms nog dikker is geworden.

God wat zat ik in de rats gister.... Na de 4e uitbarsting op het werk heeft mijn chef me naar huis gestuurd en wilde me niet weer zien tot na de echo, echt super tof ^O^
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:53:54 #49
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137411051
*O* *O* jaaa dobbey *O* *O* wat een fijn nieuws :*
pi_137412049
Wat goed dobbey!!! *O* Je kunt het, je lijf kan het! *O*

Snoenk :* Nog even doorduimen dus voor jou of er vrijdag wordt teruggeplaatst. Spannend hoor!
pi_137412102
dobbey wat goed nieuws *O*

Snoenk, ik duim voor je voor een mooie terugplaatsing hoor vrijdag en dan lekker het weekend in!
pi_137413833
Snoenk, ik ga duimen voor een tp vrijdag!

Dobbey, jaaaaa, wat een goed nieuws. Eindelijk een meevaller!

Kahlie, aha dus dat is pupo. Ik heb inderdaad nu een echte kans. Eigenlijk pas mijn eerste, of tweede.
Heb het eens op een rijtje gezet. We zijn sinds juli bezig met medische hulp bij zwanger worden. De eerste 2 maanden bleek ik achteraf toch geen eisprong te hebben gehad, dus geen kans.
De derde maand had ik een cyste waardoor mijn cyclus ontregeld was en we op het verkeerde moment seks hebben gehad.
De vierde maand belandde ik met een blinde darmperforatie in het ziekenhuis.
Hierna moesten we 2 maanden pauze nemen.
De vijfde ronde heeft de apotheek, halverwege mijn cyclus, niet op tijd mijn hormonen geleverd waardoor ik een dag geen hormonen heb kunnen spuiten.
En nu de zesde ronde.
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:57:47 #53
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137416040
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 14:37 schreef Arja het volgende:
Snoenk, ik ga duimen voor een tp vrijdag!

Kahlie, aha dus dat is pupo. Ik heb inderdaad nu een echte kans. Eigenlijk pas mijn eerste, of tweede.
Heb het eens op een rijtje gezet. We zijn sinds juli bezig met medische hulp bij zwanger worden. De eerste 2 maanden bleek ik achteraf toch geen eisprong te hebben gehad, dus geen kans.
De derde maand had ik een cyste waardoor mijn cyclus ontregeld was en we op het verkeerde moment seks hebben gehad.
De vierde maand belandde ik met een blinde darmperforatie in het ziekenhuis.
Hierna moesten we 2 maanden pauze nemen.
De vijfde ronde heeft de apotheek, halverwege mijn cyclus, niet op tijd mijn hormonen geleverd waardoor ik een dag geen hormonen heb kunnen spuiten.
En nu de zesde ronde.
Raar is dat he? Voor je het weet ben je maanden verder en zie je eigenlijk pas wat er eigenlijk wel/niet gebeurd is.

Probeer er niet teveel bij stil te staan hoelang en wat je nu allemaal hebt gedaan want op een gegeven moment is het echt niet leuk meer :X
Ik besefte met kerst in ene dat wij al 2.5 jaar bezig zijn en ik nog nooit een echte kans heb gehad }:| Laat staan dat ik durf op te schrijven hoeveel hormonen ik al naar binnen heb gewerkt (alleen nu al in 2 weken 82 tabletten 8)7 )
pi_137440220
Dobby wat super *O*

Hier zit de eerste provera erin! Nog 9 te gaan....
  donderdag 6 maart 2014 @ 11:07:11 #55
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137441522
Jaaa klumsy ook al weer begonnen *O* spannend
pi_137450103
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:57 schreef dobbey het volgende:

[..]

Raar is dat he? Voor je het weet ben je maanden verder en zie je eigenlijk pas wat er eigenlijk wel/niet gebeurd is.

Probeer er niet teveel bij stil te staan hoelang en wat je nu allemaal hebt gedaan want op een gegeven moment is het echt niet leuk meer :X
Ik besefte met kerst in ene dat wij al 2.5 jaar bezig zijn en ik nog nooit een echte kans heb gehad }:| Laat staan dat ik durf op te schrijven hoeveel hormonen ik al naar binnen heb gewerkt (alleen nu al in 2 weken 82 tabletten 8)7 )
2,5 jaar is een lange tijd zeg. Zit je al zo lang in de medische molen? Of is dat inclusief de tijd die jullie zelf aan het proberen waren?

Hoe dan ook, knap hoe je je iedere keer staande weet te houden in dit slopende traject.

Klumsy: spannend dat je weer begonnen bent! Wat gaat er gebeuren als je alle spuiten hebt gehad? Follikelmeting en goed getimede seks, of zijn er nog meer stappen?
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:21:44 #57
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137450737
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:05 schreef Arja het volgende:

[..]

2,5 jaar is een lange tijd zeg. Zit je al zo lang in de medische molen? Of is dat inclusief de tijd die jullie zelf aan het proberen waren?

Hoe dan ook, knap hoe je je iedere keer staande weet te houden in dit slopende traject.

We waren net 4 mnd bezig toen ik in januari 2012 werd opgenomen in het ziekenhuis met cysten aan de eierstokken en vanaf dat moment ben ik medisch . De gyn heeft ons 3 mnd geprobeerd te "helpen" en toen zijn we door hem al doorverwezen naar de fertiliteitskliniek. Eerder kon dat gewoon in het ziekenhuis maar Enschede, Hengelo en Almelo zijn samen een kliniek begonnen in Hengelo dus vandaar de doorverwijzing. Het medische traject was afgelopen januari dus 2 jaar :)

Oh en als je iets heel graag wilt dan ga je door..... O-)
Ik denk dat ik de pech" heb dat ik 8 jaar lang een stiefzoontje heb gehad van mijn ex. Ik weet dus wat het is om een kind in huis te hebben (van zijn bijna 1e tot zijn 8e) Als ik dat niet had geweten weet ik niet of ik wel zo ver was gegaan als nu als ik heel eerlijk ben.....
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:20:22 #58
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137481331
Jeej vanmiddag weer een terugplaatsing *O*
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:27:10 #59
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137481578
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:20 schreef snoenk het volgende:
Jeej vanmiddag weer een terugplaatsing *O*
*O* *O* *O* Ik ga weer hard duimen ^O^
pi_137481585
*O* Snoenk, goed zo!!! Duimen draaien weer hoor!
Klumsy! Fijn dat je gewoon weer begonnen bent!

En tja, over lange tijden bezig zijn... het zuigt, hoe lang ook. Als je graag een kindje wil, is elke maand wachten er een te veel (* Lijnloos streept jaar 3 van de kalender).
pi_137481987
Snoenk een tp. *O*

En voor de andere dames hier even een :*
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:09:47 #62
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137482934
Jeej snoenk *O* *O* mijn duimen draaien voor je..

ik durf bijna niet te zeggen hoe lang wij al bezig zijn, 4 jaar medisch gezeik en 5 jaar sinds de pil de deur uit ging, waarvan de laatste 2 jaar pas echt effectief waren
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:18:11 #63
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_137483212
*Strompelt ook weer eens binnen...*

TP voor Snoenk!!! Succes!!!

Klums aan de Provera!!! Zet em op meis!

Hier even een tijdje onder een steen geleefd, maar het hoge woord is eruit en na 2 echo's en een bult Primolut zijn we gisteren begonnen met Clomid. Vorige keer deed 50 niks (maar was het met 100 meteen raak) dus daar gaan we nu ook vanuit. Donderdag weer terug voor een echo en dan zullen we het zien!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:28:17 #64
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137483529
spannend NTS hopelijk donderdag een goede echo
pi_137486320
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:05 schreef Arja het volgende:

[..]

Klumsy: spannend dat je weer begonnen bent! Wat gaat er gebeuren als je alle spuiten hebt gehad? Follikelmeting en goed getimede seks, of zijn er nog meer stappen?
Ik heb ovulatie inductie, dus het enige waarvoor we in het ziekenhuis zijn is om een eisprong op te wekken, de rest moeten we zelf thuis doen 8-)
Ben alleen benieuwd of het lukt om 1 eitje te laten groeien, want dat ik wel een lastige uitdaging....
Mocht dat nou niet lukken dan willen ze waarschijnlijk gaan overstappen op ivf
pi_137486350
Spannend NTS!
Begin je nu gelijk op dosis 100 of moet je eerst weer met 50 beginnen?
pi_137486491
Eigenlijk mag ik niet "klagen" als ik eenmaal een eisprong heb schijn ik hyper vruchtbaar te zijn
( volgens het ziekenhuis tenminste.... ) Bij Roan en Senna was ik de eerste ronde dat ik een eisprong had zwanger ( ok, daar ging wel bijna een half jaar aan vooraf )
Bij Lola moesten we de eerste ronde afbreken ivm 2 eitjes, de 2e ronde liep heel vaag en had ik geen vertrouwen in en bleek dus ook mislukt en de 3e ronde moesten we ook afbreken ivm 4 eitjes, maar ben toen toch zwanger geraakt van Lola ondanks de provera.
pi_137491481
Jeej snoenk!

Last die streepjesregen maar komen!

Klumsy: dat laatste snap ik niet helemaal, hoe je zwanger raakte van Lola. Jullie hadden die poging afgebroken, maar er is toch een eitje verder gerijpt of zo?

Verder vind ik dat iedereen mag "klagen" en het is een kwestie van perspectief of iets lang duurt. B. En ik lopen pas in de medische molen sinds juli. Daarvoor wel ook al 1 jaar geprobeerd. Ook al had ik geen eisprong, theoretisch had ik er wel 1 kunnen hebben, want ik had ze sporadisch.

Dus in dit topic ben ik pas kort bezig, vergeleken met de rest. Maar vergeleken met het wohts topic ben ik lang bezig.
Maar daar lees ik dat mensen ongeduldig worden van "pas" 3 maanden proberen.

Het is inderdaad voor iedereen iedere maand een maand te lang. Het verlangen kan zo groot zijn.
pi_137491802
Spannen NTS!
En DV, van jou wist ik het idd, wat een geduld hebben jullie toch. Hopelijk wordt het nu jullie ronde! :*
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:08:34 #70
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137492558
Het stomme is, als je er over nadenkt is het erg lang, maar als je de verhoudingen ziet tussen echt bezig zijn en wachten door *insert pauze/uitstel/ziek enz* dan valt het onderaan de streep wel mee. Vorig jaar 9 maanden niks kunnen doen vanwege een cyste, dan is een jaar zo om. Voorbereiden voor de operatie toen duurde incl herstel en startschot ook een jaar. Doodzonde als ik er over nadenk, tijd die ik niet kon besteden. Nu in totaal 2 tp's gehad, als ik dat afzet tot een jaar zelf proberen valt het nog mee, op dit moment kan ik dat best zo relativeren.. Maar voor mijn gevoel is het te lang, want als ik de periode mee tel dat we nog zelf probeerde zijn die 2 tp's gewoon teveel en had ik allang zwanger moeten zijn. Maja 3x is scheepsrecht zeggen ze

@lijn ik kan me nog herinneren dat we samen in het wohts poste :o
Hoe gaat het met jou?

@klumsy fijn dat je zo goed reageerd op de hormonen. Ik duim voor je dat het weer zo voorspoedig verloopt.

@arja wat jij zegt is waar. Als je een kinderwens hebt is elk maand dat het niet lukt of niet gebruikt is gewoon zo jammer en balen.

Tijd voor streepjes!!
pi_137493748
Ja er is toen toch een eitje gesprongen de dag van de echo waarschijnlijk want de provera had dat tegen moeten gaan... Maar gelukkig is dat niet gelukt O+
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:46:56 #72
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137493898
Wow DV ik wist dat jullie lang bezig waren maar dit had ik niet verwacht en idd als je de "werkelijke" tijd op telt valt het wel mee. Het is vooral het wachten, uitproberen etc waar gewoon veel tijd in gaat zitten. En wat Lijnloos en Arja ook zeggen het maakt niet uit of je nu 1 mnd of 1 jaar bezig bent als je graag een kindje wilt dan is elke maand dat het niet raak is gewoon ruk }:|

NTS veel succes donderdag!

Hier ben ik een beetje flabbergasted :o

Vorige week zag ik een oproepje voorbij komen op 1 van de Facebook pagina's die ik volg dat iemand mensen zocht om hun verhaal te doen over onvruchtbaarheid en de onzichtbaarheid die daarbij komt kijken. Het was de bedoeling om een aantal stellen bij elkaar te krijgen om hun verhaal te doen over dit thema en dan met behulp van kunstenaars het "zichtbaar" te maken en dan dit in boekvorm uit te brengen. Wij hebben haar gemaild met een link van onze blog en vanavond kreeg ik een mail terug dat ze kunstenaars en een uitgever heeft gevonden die hier aan willen meewerken en dat wij zijn geselecteerd om ons verhaal te doen.

Ik voel me best vereerd, misschien stom, maar ben blij dat mijn doel van het blog (het bespreekbaar maken van onvruchtbaarheid en al wat daarbij komt kijken met alle behandelingen die er zijn) stukje bij beetje uit komt ^O^
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:22:53 #73
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137495199
Dobbey, wow wat leuk!! Zo doen wij af en toe mee met oproepjes van freya, mijn man heeft een frustratie blog geschreven die in de freya van vorig jaar oktober stond en als het goed is komen we nu in het mei nummer van freya.. En idd er mag best openlijker gepraat worden over onvruchtbaarheid, de taboes daar omheen.

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van dat project, laat je wat weten en hou je ons/mij op de hoogte??
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:57:16 #74
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137496675
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:22 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dobbey, wow wat leuk!! Zo doen wij af en toe mee met oproepjes van freya, mijn man heeft een frustratie blog geschreven die in de freya van vorig jaar oktober stond en als het goed is komen we nu in het mei nummer van freya.. En idd er mag best openlijker gepraat worden over onvruchtbaarheid, de taboes daar omheen.

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van dat project, laat je wat weten en hou je ons/mij op de hoogte??
Pfjew... Wij zijn dus niet de enige die hier mee bezig zijn. Af en toe ben ik wel eens bang dat mensen denken dat we er teveel mee bezig zijn omdat we zo open zijn met het hele gebeuren maar tegelijkertijd denk ik dan weer al zou ik maar een stel kunnen helpen om het bespreekbaar te maken of om vragen te beantwoorden die ik zelf niet kon vinden op internet dan is mijn "missie" al geslaagd. Zodra er meer bekend is zal ik dat hier wel weer melden.

Hoe gaat dat met Freya? Ik ben al diverse keren op hun site beland maar ik vind hem vrij ingewikkeld met die mailinglijsten etc. of maak ik het mezelf moeilijker dan het is :?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:57:36 #75
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137499050
De oproepjes zie ik of man vooral via Twitter en Facebook voorbij komen, ze hebben zowel een Facebook als een Twitter account. Van hun site word ik ook niet altijd heel veel wijzer.

Er teveel mee bezig zijn, tja die opmerking kreeg ik toch wel, waarop ik maar de vraag heb gesteld hoe je er niet mee bezig kunt zijn als je 28 dgn lang de wekker moet zetten en jezelf moet spuiten, vervolgens om de dag met je benen wijd moet bij de gyn. Toen hadden ze geen antwoord meer.
Ik vind bloggen en af en toe mee doen voor freya wel fijn, een uitlaadklep..
pi_137502943
Wat een mooie verrassing was dat, klumsy!

Wat leuk, dobbey!

Ik ben ook altijd erg open over onze kinderwens en problemen daarbij.

Wat jij zegt dv, heb ik ook wel eens gezegd. Hoe kun je er dan niet mee bezig zijn idd. Ik moet er elke dag iets voor doen, of laten. De keren bv dat ik later naar mijn werk moest, vergaderingen miste etc omdat mijn cyclus nou eenmaal niet te sturen valt. Het neemt al gauw een grote plaats in allemaal.
  maandag 10 maart 2014 @ 00:04:39 #77
335643 faptist
Maakt fouten
pi_137569236
Hai allemaal,

Mag ik hier even mijn verdriet kwijt? Ik weet dat jullie er ook niets aan kunnen veranderen, maar ik voel me zo rot en machteloos. Ik wil eigenlijk met iemand praten, maar heb niet het gevoel dat iemand me begrijpt. Zelfs m'n eigen man niet.

Ik ben faptist, 28. Getrouwd en erg gelukkig met ons stabiele leven. Alles klopt eigenlijk wel. we zijn samen gelukkig en zijn financieel gezond. Beide een leuke baan. Ons huis is klein, maar gezellig. Nouja. Je snapt het plaatje. De wens voor een kind werd voor ons beiden echt. Voor mij een brandende wens, voor mijn man ' als hij komt is het meer dan welkom'.

Sinds dec 2012 gestopt met de pil. In jan 2013 een ontrekkingsbloeding gehad en daarna nog een in mei. Ik wist dat het lang zou kunnen duren voordat alles weer normaal zou werken, maar toen ik in oktober nog niet ongesteld werd ben ik langs de huisarts gegaan die me doorverwees naar de gynaecoloog.
Daar kreeg ik na een aantal gesprekken de diagnose pcos.
Zwanger worden zou erg moeilijk worden. De gyno wilde dat ik zou afvallen omdat ik overgewicht heb. Logisch. Met mijn 100 kg heb ik inderdaad heftig overgewicht. Echter; het lukt me gewoon niet. De gyno vertelde me dat mij overgewicht zorgde voor een onveilig huis voor de baby -die er niet is-. Dat ik hoogstwaarschijnlijk een miskraam zou krijgen op 9 weken omdat mijn lichaam dat niet aan zou kunnen.

Ik voel me voor het eerst lelijk en dik. Hiervoor ben ik 15 kg afgevallen, omdat ik het zelf wilde. Ik wilde gezonder leven, maar door die opmerking van de gyno staat mijn leven gewoon op zijn kop.
En dan het feit dat ik hulp nodig heb om zwanger te worden. BAM! Wat een klap in m'n gezicht. Ik ben nooit ziek, nergens last van. Een goede conditie. Ik snap het gewoon niet en accepteer het ook niet. Ben er verdrietig om en boos.
Maar vooral: jaloers. Jaloers op al doe vrouwen die wél ongezond leven, hun leven niet op orde hebben of gewoon per ongeluk zwanger raken en het dus lukt.
De gyno heeft duidelijk aangegeven dat ze me niet aan medicijnen als clomid wil hebben, omdat ze me wil behoeden voor een mogelijke miskraam. Maar ik raak met de dag gefrustreerder.
Het is zo moeilijk om hier vrede mee te krijgen, omdat ik er totaal geen controle over heb.

Hoe moet ik hier nou mee om gaan?
Ik zit echt met mijn handen in het haar.
  maandag 10 maart 2014 @ 08:50:37 #78
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_137572572
Hoi faptist, wat rot zon diagnose en ook dat de gynaecoloog je nu niet wil behandelen. Je zegt dat je er zelf geen controle over hebt, maar deels is dat wel zo. Als je een gezond gewicht hebt wil de gynaecoloog je immers wel behandelen? Ik zou contact zoeken met een diëtist om begeleid af te vallen, dan kun je in ieder geval het traject in. Succes!
  maandag 10 maart 2014 @ 09:33:11 #79
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137573223
Onze fysiotherapeut zei dat sporten met een niet te hoge hartslag het beste is om vet te verbranden. Dus wandelen/(rustig)fietsen bijvoorbeeld, of (rustig) steppen o.i.d. En dat dan gewoon lang volhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoDelft op 10-03-2014 11:10:48 ]
censuur :O
  maandag 10 maart 2014 @ 10:00:35 #80
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137573675
Hoi faptist, uit ervaring weet ik dat ze hameren op een gezond BMI <-30 het liefst. Is lees dat je diagnose pcos is, afvallen is dan niet zo'n heel raar advies, afvallen kan zorgen dat je alsnog zelf een eisprong hebt. Over en ondergewicht kunnen namelijk een oorzaak zijn van het feit dat het geen eisprong is. Daarbij heeft een vrouw met overgewicht een grotere kans op complicaties tijdens haar zwangerschap maar ook tijdens de bevalling. Ik vind dat je gyn dat wel wat beter had kunnen aanpakken. Beter vertellen waarom het belangrijk is dat je afvalt..
Ik snap je frustratie wel hoor, iedereen om je heen kan zwanger worden en mag dat en jij moet er dan zoveel voor doen of laten. Schakel een diëtiste in hopelijk kan zij je al een eind op weg helpen. En vraag even goed uit wat je BMI moet zijn. Er zijn verschillende ziekenhuizen die namelijk een BMI hanteren voordat je verder mag, in Maastricht is dat een BMI van 30 of lager, er zijn ziekenhuizen die een hogere BMI grens hebben dus die 32 of 35 als BMI hebben. Dan weet je ook voor jezelf beter waar je aan toe bent. Je zou helaas toch zelf de stappen moeten ondernemen tot afvallen, hoe moeilijk ook, het is niet onmogelijk maar dat je het even niet zit zitten kan ik me voorstellen

Heel veel succes :*

[ Bericht 8% gewijzigd door droomvrouwtje op 10-03-2014 10:05:56 ]
pi_137573679
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:04 schreef faptist het volgende:.

Hoe moet ik hier nou mee om gaan?
Ik zit echt met mijn handen in het haar.
Beste Faptist,

Wat een vervelend verhaal. Natuurlijk mag je hier je verdriet en je verhaal kwijt. Afvallen met PCOS is lastiger, maar wel mogelijk. Omgaan met niet natuurlijk zwanger worden is pittig en velen gingen je voor om meer ondersteuning te krijgen van maatschappelijk werk, ondersteuners via het ziekenhuis, coaches of psychologen.

Het lijkt mij dat het allemaal eigenlijk net even te zwaar voor je is op het moment, dus ik zou zeker een professional inschakelen.
pi_137574967
Fatist, wat vervelend!
Ik heb zelf ook PCOS en weet hoe lastig afvallen is. Hoe lang ben je eigenlijk? Weet niet wat je BMI is maar ik zit net onder de 100 en mag gewoon de medische molen in
Slik je ook extra vitamines? dat is wel een aanrader met PCOS :)
Geen idee hoe goed je engels is, maar anders kan ik je het boek The Ultimate PCOS Handbook adviseren. Wat voor mij erg helpt om af te vallen is koolhydraat arm eten, niet dat de kilo's er dan afvliegen, maar ze gaan er wel beetje bij beetje af :)
En sporten is natuurlijk altijd goed om te doen! Al vind ik dat advies vaak ook frustrerend, want door m'n PCOS heb ik ook gewrichtsklachten, die er voor zorgen dat sporten nou niet het fijnste is om te doen ( waardoor ik na sporten soms een halve nacht wakker li van de pijn :X )
pi_137575146
Lijnloos hoe gaat het bij jou?
pi_137575202
Wat naar Faptist... :( Lekker horkerig ook van die Gyn (Wel herkenbaar trouwens)... Dat het zo moeizaam gaat is al een klap in je gezicht, maar dan ook nog es niet geholpen worden is ook wel waardeloos. Maar is het nu dan niet ook een extra motivator? Voor mijzelf wel, ondanks dat afvallen niet eens ons probleem oplost maar wellicht een klein beetje kan helpen.

Anywho, sterkte en kom gerust hier je hart luchten! :*
pi_137575229
Haha, synchroon typen met Klums :D

Hier gaat het zijn gangetje weer... vol aan de spuit, eind van de week eerste echo. Hopelijk nu met groeiende eieren *O*
pi_137575321
Droomvrouwtje, lekker genoten van Carnaval? en durf je stiekem al weer de medische molen in te gaan?
pi_137575365
spannend *O*

ik zit op de helft van de Provera... Hoop zo dat ik snel ga bloeden :9
en dan eindelijk beginnen met prikken! heb er gewoon zin in :')
  maandag 10 maart 2014 @ 11:09:13 #88
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137575438
Oeh spannend meiden...

Ja ik ben er helemaal klaar voor. Heb er echt zin in en durf weer te dromen en te zwijmelen over de toekomst O+
pi_137575446
Ook spannend dus Klums! *O* Lijkt me echt briljant samen te kunnen zwangeren!
pi_137575610
Wat fijn DV *O*

Ja dat zou tof zijn Lijnloos, samen walrussen O+
  maandag 10 maart 2014 @ 11:40:17 #91
335643 faptist
Maakt fouten
pi_137576376
Dank jullie wel voor jullie eerlijke posts.
Misschien zoek ik ook wel excuses om maar niet (weer) te hoeven lijnen. Het is natuurlijk veel makkelijker om gewoon door te gaan zoals ik afgelopen jaar al heb gedaan.
Ik vind het alleen zo moeilijk allemaal.
Dan ben je al 15 kg kwijt en krijg je eigenlijk te horen ' joh… het is niet genoeg. ik wil dat je dit nogmaals doet'. Ik ben het vertrouwen kwijt dat het hieraan ligt en kan mezelf niet motiveren om eraan te beginnen.

Ik ga het sowieso bespreken met de gynaecoloog. Heb eind maart weer een afspraak staan.
Bedankt voor het aanhoren van mn probleem in ieder geval :)
  maandag 10 maart 2014 @ 12:39:19 #92
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137578061
Hoi Faptist,

Hier geen ervaring met PCOS maar in ieder geval succes en sterkte.

Mag ik hier even uitgebreid *O* *O* *O* *O* *O* Mijn bms is verhoogd naar 7.5 en nog steeds triple *O* *O* *O*

Nu nog 1 week Progynova doorgebruiken en daarnaast de Provera. Volgende week donderdag telefonisch consult met de gyn en dan krijgen we onze vervolgafspraak EN dus te horen wanneer we gaan starten :o
pi_137578084
*O* Dobbey *O* Wat goed!!!
  maandag 10 maart 2014 @ 12:52:34 #94
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137578506
*O* jaaaa dobbey *O* wat goed
  maandag 10 maart 2014 @ 12:58:27 #95
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137578700
:D Ik ben helemaal dol :@
  maandag 10 maart 2014 @ 15:20:08 #96
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137582931
Wat goed dobbey!!
  maandag 10 maart 2014 @ 15:24:42 #97
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137583075
Faptist. Ik kan je helaas niet veel advies geven maar wil je wel veel sterkte wensen. En ik hoop dat het lukt met afvallen

Spannend lijnloos en klumsy!

Dv fijn dat het goed met je gaat :*
pi_137603977
Jaaaa, dobbey, dat gaat de goede kant op! Hoe gaat de procedure verder? Hoe dik moet je bms zijn en wat gebeurt er dan?

Faptist, wat een achtbaan, he. Ik herken je gevoelens en je verlangen. Maar ik heb hier op fok meerdere vrouwen met pcos langs zien komen, die gewoon moeder zijn geworden. Dus er is nog veel mogelijk!

Je gewicht, dat lijkt me juist wel iets waar je zelf meer controle over kunt krijgen. Geen dieet, maar een gezonde levensstijl. Je mag best veel eten als je de juiste keuzes maakt. En voldoende beweging hebt.

Bij mij is er geen oorzaak gevonden voor het uitblijven van mijn cyclus. Ik heb geen over- of ondergewicht.
Ben zelfs gestopt met roken en dat was ook best pittig. En dat voelde ook oneerlijk, ik zie zelfs zwangere vrouwen roken.
Ik heb alles gedaan wat ik zelf in de hand heb om mijn kansen te vergroten. En uiteindelijk is het stoppen met roken en de gezondere levensstijl natuurlijk een cadeau aan mezelf. En hopelijk aan mijn kind.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:49:52 #99
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137608321
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef Arja het volgende:
Jaaaa, dobbey, dat gaat de goede kant op! Hoe gaat de procedure verder? Hoe dik moet je bms zijn en wat gebeurt er dan?

Een vereiste om een innesteling te kunnen krijgen is dat het bms triple is. In de binnenste laag gebeurt, dacht ik, de innesteling. Daarnaast is de dikte het best als die minimaal tussen de 7.5 en 8 mm is. Dikker is nog beter maar ook met een bms van 4.8 die ook triple zijn zijn baby's uit geboren :)

Hoe nu verder weten we eigenlijk niet :') Volgende week donderdag heb ik een telefonisch consult met de gyn en dan horen we meer. Ik zelf denk dat er dan een afspraak in word gepland incl. de donor (stiekem heb ik die al op 1 april staan O-) ) en dat de donor dan spuit instructies gaat krijgen en dan moet je het eigenlijk als een ivf behandeling zien. (oh en ze gaan proberen mijn cyclus gelijk te laten lopen met die van de donor)

Alles tot en met de punctie gebeurd bij de donor en het "makkelijke", de tp, gebeurt bij mij *O*
pi_137608714
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef Arja het volgende:
--
Ben zelfs gestopt met roken en dat was ook best pittig. En dat voelde ook oneerlijk, ik zie zelfs zwangere vrouwen roken.
Ik heb alles gedaan wat ik zelf in de hand heb om mijn kansen te vergroten. En uiteindelijk is het stoppen met roken en de gezondere levensstijl natuurlijk een cadeau aan mezelf. En hopelijk aan mijn kind.
Hier ook net zo... ik heb wel overgewicht, maar daar ben ik ook mee bezig (door gezondere keuzes te maken en met WeightWatchers punten bij te houden zodat ik gestaag afval en niet crash-knallen) en ik ben aan het hardlopen. Ook stoppen met roken heb ik gedaan en al met al geeft me dat niet de garantie dat ik straks zwanger wordt, (het is me eerder al wel gelukt toen ik nog rookte en 10 kilo zwaarder was maar nu dus niet) maar het helpt me wel in de gedachte dat wat ik er aan kan doen, dat ik dat ook doe!

[dienstmededeling] Opvliegers zijn kut! :( [/dienstmededeling]
pi_137621259
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:40 schreef faptist het volgende:
Dan ben je al 15 kg kwijt en krijg je eigenlijk te horen ' joh… het is niet genoeg. ik wil dat je dit nogmaals doet'. Ik ben het vertrouwen kwijt dat het hieraan ligt en kan mezelf niet motiveren om eraan te beginnen.
Ongeacht of het vruchtbaarheidsprobleem ligt aan het gewicht, je zult met minder gewicht je vrijer, fijner en energieker voelen. Lijnen is een straf, maar gezond gedrag is iets waar je de rest van je leven plezier van hebt. Mijn partner is op dit moment 22kg kwijt, maar nee, dat is nog niet genoeg. Er moet nog minstens evenveel vanaf, maar hij voelt zich wel ontzettend veel beter.

Dobbey wat fijn van je bms *O*
pi_137656497
Heb je zo een last van opvliegers Lijnloos? wat voor dosis spuit jij dan?
Ik heb vorige keren nergens last van gehad, maar de hoogste dosis die ik toen gespoten heb is 100

gisteren trouwens al kramp en in de avond ietsiepietsie bloed!
alleen vanmorgen alleen nog maar kramp zonder bloed... had gehoopt dat het door zou zetten, maar helaas nog niet.
pi_137656931
Ja, ik sta echt elk uur wel een keer (of 2 of 3) in de hens : })
Maar het schijnt een bijwerking van de Deca te zijn...
pi_137656971
Klopt Lijnloos, dat kan inderdaad door de Deca komen. Fijn dat je dat er dan ook nog even bij krijgt hè. -O-
pi_137657028
Ach weet je, ik vind dat ik niet mag klagen, dit is het enige waar ik echt last van heb... (hoewel mijn libido ook ver te zoeken is, maar goed). Ik zie nu met een rondje google dat A.Vogel er wel een homeopatisch middel tegen heeft, vrijdag es vragen of dat mag... want ook slapen gaat gewoon kut als je 6 keer per nacht wakker wordt omdat je het bed uit brandt...
  woensdag 12 maart 2014 @ 15:12:47 #106
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137658022
quote:
11s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:35 schreef Lijnloos het volgende:
Ach weet je, ik vind dat ik niet mag klagen, dit is het enige waar ik echt last van heb... (hoewel mijn libido ook ver te zoeken is, maar goed). Ik zie nu met een rondje google dat A.Vogel er wel een homeopatisch middel tegen heeft, vrijdag es vragen of dat mag... want ook slapen gaat gewoon kut als je 6 keer per nacht wakker wordt omdat je het bed uit brandt...
Mochten ze aangeven dat homeopatisch mag let er dan wel op dat er geen Sint Janskruid in verwerkt zit. Dit kruid heeft een negatieve invloed op de hormonen.

Hopen dat het snel bij trekt voor je :{
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:42:16 #107
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137726410
Hoest met de dames?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 12:58:14 #108
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137728438
Hier gaat het na een flinke griep te hebben gehad weer de goede kant op, verder in afwacht modus, wachten op mijn ongesteldheid dan pas kunnen we verder. Tot die tijd lekker genieten van het lekkere lente weer.
Hoe is het met de rest van de dames??
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:17:55 #109
348178 NotTheSame
pi_137729032
Hier gisteren uitgangsecho gehad. Rechts 0,9 en links 1,1, dus het doet wel iets, maar nog niet genoeg. Dinsdag weer terug en dan is het erop of eronder.

Verder heb ik veel last van m'n linker eierstok, alsof ie op exploderen staat, maar op de echo viel niets afwijkends te zien dus het zal er wel bijhoren.
pi_137729598
Met mij gaat het goed op het wachtbankje. Ik heb veel afleiding en het lukt me deze maand goed er niet te veel mee bezig te zijn/het de kop in te drukken.

Dinsdag testen, als ik dan nog niet ongesteld ben.
pi_137730040
Vanochtend eerste echo weer en er groeien dingen :D
We zijn er nog niet, maar da's ook niet gek denk ik na een weekje Gonal. Maandag terug en kijken of de rest gezellig mee doet en het BMS ook nog effe wat dikker wordt!

Spannend Arja! :*
pi_137758055
Ik heb gisteren de laatste provera op, dus laat }) maar komen!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 08:26:26 #113
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137758117
Ik ook nog in de wachtweken. Tot nu toe heb ik het nog nooit zo lang volgehouden. Word altijd precies een week later ongesteld. En dit is nu 8ste dag. Begin het nu wel erg spannend te vinden.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 13:07:36 #114
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137763670
Hmm... lijk nu heel klein beetje oud bloed te verliezen :? Normaal altijd gelijk ongesteld, en de bijbehorende krampen heb ik ook nog niet. Als dit zo door blijft gaan gooi ik er morgen een test tegenaan.
pi_137764013
Spannend snoenk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 13:38:27 #116
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137764381
Spannend snoenk ^O^
pi_137764414
Snoenk, ik ga duimen voor 2 streepjes!
  zondag 16 maart 2014 @ 06:43:14 #118
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137790354
Geen bloed en geen 2 streepjes -O-
pi_137790826
Snoenk :*
pi_137790885
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:09 schreef droomvrouwtje het volgende:
Jeej snoenk *O* *O* mijn duimen draaien voor je..

ik durf bijna niet te zeggen hoe lang wij al bezig zijn, 4 jaar medisch gezeik en 5 jaar sinds de pil de deur uit ging, waarvan de laatste 2 jaar pas echt effectief waren

Dat is echt een eeuwigheid, vooral als je nagaat dat jij stopte met de pil ten tijde van mijn eerste IVFpoging.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 16 maart 2014 @ 08:33:08 #121
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137791141
Snoenk -O- :*

Wow McLaura, klinkt lang geleden.. Ik kan me nog herinneren dat ik met Lijnloos in het 2e streepjes topic zat, niet alleen met haar maar ook met anderen. Kindjes zijn allemaal 4 of worden nu bijna 4. Net zoals een vriendin van mij, jongste word in nov al weer 5, ik hoor mezelf nog zeggen, samen zwangeren zou wel leuk zijn.. :{
pi_137797861
Snoenk, dan kan het toch nog 2 kanten op?

Dv: confronterend is dat, he. Herkenbaar hoor.
  zondag 16 maart 2014 @ 15:01:02 #123
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137800417
Vanmiddag ook echt ongesteld geworden
pi_137800672
Hè nee snoenk. ;( :*
  zondag 16 maart 2014 @ 16:05:00 #125
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137802604
Potver Snoenk :*
pi_137805905
He nee, snoenk. Wat moeilijk
  zondag 16 maart 2014 @ 18:19:28 #127
348178 NotTheSame
pi_137807734
Snoenk :*
  zondag 16 maart 2014 @ 18:32:13 #128
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137808257
Wat balen Snoenk :(
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_137808468
Ah kak Snoenk... :*
  zondag 16 maart 2014 @ 19:30:37 #130
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137810553
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:01 schreef snoenk het volgende:
Vanmiddag ook echt ongesteld geworden
podverdomme snoenk :( balen zeg, dikke knuf :*
pi_137811221
:( k*t.... Balen Snoek :*
pi_137873255
Nog niet ongesteld, maar wel een negatieve test. Laat die stomme ongesteldheid dan maar komen ook. Kutzooi
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:22:26 #133
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137873679
Arja :( dikke knuf :*
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:24:05 #134
348178 NotTheSame
pi_137873705
Arja :* !

Net weer een echo gehad. Rechts was het eitje verdwenen en links is hij minimaal doorgegroeid (van 11 naar 13). Bm slijmvlies is dik maar geen triple lijn.
Kortom, geen succes (zoals verwacht).
Nu twee weken wachten op de menstruatie, anders weer Primolut en volgende ronde aan de 100.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:27:49 #135
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137873777
NTS wat kreeg je de vorige keer voorgeschreven, omdat je dit verwachtte?? Toch balen :*
pi_137874018
Arja :( Klote meid.... hopelijk snel uit dit niemandsland...
NTS, shit zeg... is dit inderdaad dezelfde dosis als vorige keer? Hopelijk kun je snel weer door.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:45:13 #137
348178 NotTheSame
pi_137874120
Afgelopen ronde had ik 50.
Bij Draakje zat ik op 100, en het liefst had ik dat deze ronde ook meteen aan de 100 begonnen maar de arts vond dat we één keer met 50 moesten proberen, just in case, maar veel hadden we er niet van verwacht.
De eerste ronde 100 gaan we als test gebruiken. De reden klinkt misschien voor sommigen behoorlijk ondankbaar dus zet ik em even in een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137874204
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:45 schreef NotTheSame het volgende:
Afgelopen ronde had ik 50.
Bij Draakje zat ik op 100, en het liefst had ik dat deze ronde ook meteen aan de 100 begonnen maar de arts vond dat we één keer met 50 moesten proberen, just in case, maar veel hadden we er niet van verwacht.
De eerste ronde 100 gaan we als test gebruiken. De reden klinkt misschien voor sommigen behoorlijk ondankbaar dus zet ik em even in een spoiler.

SPOILER
Ik snap je spoiler wel hoor... hier precies dezelfde situatie, maar na 3 jaar hopen, dromen, willen maakt het me nu niet meer uit dat als het nu raak gaat zijn we wederom net voor de kerst zitten met uitgerekende datum. Druk is het nu toch al in de feestmaand, daar kan nog wel een feestje bij in mijn ogen :+ Maar afgelopen jaren was het voor ons ook een reden om in Maart even pas op de plaats te doen.
pi_137876738
Ik snap het ook wel hoor NTS...
Ik denk vandaag ongesteld te worden ( mega buikpijn ) Als ik dan precies de schema's erbij pak van vorige keren dan had ik met de dosis waar ik nu mee begin op dag 16 eisprong, wat zou betekenen dat ik met de kerst uitgerekend ben.... Maargoed eerst maar eens zien of we 1 eitje kunnen laten groeien!
pi_137876762
Arja :* kan je geen bloedtest laten doen?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:28:56 #141
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137877035
NTS ik snap het wel hoor (je spoiler dan) hier hetzelfde als lijnloos, het maakt mij niet meer uit wanneer het gebeurd, als het maar gebeurd.

Ik heb vandaag een controle gehad, ze wilde weten hoe het met mijn cyste gaat en hoe de endometriose het doet. De cyste lijkt gekrompen en de endometriose is rustig *O* dat geeft ons lekker de tijd om rustig aan te doen en te starten wanneer we er aan toe zijn
pi_137877396
Wat fijn droomvrouwtje *O*

Hier slaan we trouwens geen ronde over hoor door de datum, de enige ronde die we eventueel zullen overslaan is als we op vakantie gaan en ik nog niet zwanger ben. Hebben los van alles gewoon geboekt omdat ik niet overal rekening mee wil moeten houden... Als ik zwanger ben dan moet ik ook weer 1 a 2 keer per week langs voor cervixlengte metingen en progesteron injecties wat inhoud dat we dan sowieso niet weg kunnen....
pi_137878016
Ik ben ook gestopt met overslaan. Ja, we zijn weer bezig en nee, dat gaat niet zo 'makkelijk' als bij Thijs. In juli heb ik een poging gedaan waarvan 5 cryo's overbleven. Komende week wordt de laatste teruggeplaatst. Als deze blijft zitten zou het een decemberkind worden. Het moet dan maar zo zijn hoor....

Bij Thijs was het de eerste IVF (live terugplaatsing) raak en eigenlijk had ik nu hetzelfde verwacht en had ik eind deze maand nummer 2 verwacht. Het bewijst maar wat een wonder Thijs is.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_137878512
McLaura ik krijg helemaal kippenvel bij je verhaal. Bij mij was L. ook in één keer raak. Voor de tweeling was het bij poging drie pas raak. Echt erop of eronder dus. Frustrerend dat het dan niet zo gaat zoals je een beetje verwacht op basis van het verleden hè. Ik duim voor je dat het deze poging gewoon raak is, ook al is het dan december.

DV dat klinkt heel goed! Neem lekker de tijd en begin wanneer het voor jullie goed voelt. :*

NTS ik snap dat je spoiler wel hoor. En juist omdat alles in de MMM zo planbaar is snap ik dat als je de keuze hebt je december over wilt slaan. Ik wilde niet in de zomer hoogzwanger zijn. Na mijn mk in oktober hebben wij daarom zelfs gewacht tot juni het volgende jaar met onze laatste poging. We hadden geen haast en hebben de tijd genomen om nog optimaal van dochter te genieten en tot rust te komen. Wat ik zeggen wil, het hebben van wensen m.b.t. wanneer wel en wanneer niet is niets om je voor te schamen. Wel spannend weer hoor!
pi_137878553
Dv wat een fijn nieuws!

Een bloedtest is denk ik nog niet nodig. Als ik morgen nog steeds niet ongesteld ben maar even verder kijken. Maar ik ga er dus vanuit dat ik ongesteld word.
En ik heb er zo geen zin in.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:34:50 #146
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137879264
McLaura, ik vroeg me al af hoe het ging bij jullie. Lijkt me wel een domper zeg, dat je weet dat de eerste keer zo soepeltjes ging, ergens denk je dan toch oh dan gaat het nu ook wel lukken. Ik denk juist precies andersom, het gaat niet zo soepel dus waarom zou het dan nu wel soepel gaan. Ik ga voor je duimen dat het deze poging raak is :*

Ik kreeg nog een compliment van de gyn, ze vond dat ik er goed uit zag, waarop ik zei, ik voel me ook goed. Dat straalde ik ook uit zei ze O+ Eens te meer blij dat we die pauze in hebben gelast. Maar ook lichamelijk voel ik me goed. Veel meer energie dan eerst. Ik ga nu ook met een heel ander gevoel een nieuwe poging in. Heb er wel vertrouwen in
pi_137879421
McLaura, wat naar dat het nu niet zo gaat als jullie hoopten :{ Ik vroeg me ook al af of jullie nog waren verder gegaan vorig jaar (had toen wel gelezen dat je een punctie had die erg meeviel maar dus verder niks...). Ik ga duimen voor jullie laatste TP van deze poging! :*
pi_137879774
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:38 schreef Lijnloos het volgende:
McLaura, wat naar dat het nu niet zo gaat als jullie hoopten :{ Ik vroeg me ook al af of jullie nog waren verder gegaan vorig jaar (had toen wel gelezen dat je een punctie had die erg meeviel maar dus verder niks...). Ik ga duimen voor jullie laatste TP van deze poging! :*
Uh, die punctie was op jouw verjaardag en die was hell......
pi_137879944
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:48 schreef McLaura het volgende:

[..]

Uh, die punctie was op jouw verjaardag en die was hell......
Uhm, ik bedoelde eigenlijk dat de uitkomst mee viel... sowwy...
pi_137879981
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:54 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Uhm, ik bedoelde eigenlijk dat de uitkomst mee viel... sowwy...
Ohja, de oogst was goed! Geen probleem hoor, maar het is wel de reden dat ik heel erg opzie tegen 'na deze poging'. Wat wil ik....
pi_137880337
Ah ja... lastig hoor als het zo'n hel was. :*
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:02:32 #152
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137882932
Oh dat is idd wel lastig. Als de punctie zo'n hel was is de drempel ook nog eens hoger om door te gaan. Maar er valt niet op te gokken, dat is het lastige, het zou zo maar kunnen zijn dat een eventuele volgende punctie soepel verloopt.
Ik duim heel hard dat het niet nodig is!!
pi_137883627
En ik ben ongesteld geworden.
pi_137912614
Arja wat balen :*
pi_137912622
Hier helaas nog niet ongesteld.... Wel alle kwaaltjes inclusief flink down :X dus hoop dat het snel door gaat zetten!
pi_137912734
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:02 schreef droomvrouwtje het volgende:
Oh dat is idd wel lastig. Als de punctie zo'n hel was is de drempel ook nog eens hoger om door te gaan. Maar er valt niet op te gokken, dat is het lastige, het zou zo maar kunnen zijn dat een eventuele volgende punctie soepel verloopt.
Ik duim heel hard dat het niet nodig is!!
Dankjewel, lieverd.
De punctie die voorafging aan Thijs was peanuts. De punctie van deze ronde was op de verjaardag van Thijs, die dankzij de medicatie als een waas aan me voorbij is gegaan. De hele week was aangestuurd op de punctie op zondag, toen ineens bleek dat het 2 dagen eerder 'moest'. Thijs had desondanks een superdag: eerst kwam oma oppassen en 's middags speelde hij met vriendjes in Monkeytown.
pi_137912735
Arja, jammer!
  woensdag 19 maart 2014 @ 08:34:27 #158
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137913391
arja, balen :*
  woensdag 19 maart 2014 @ 08:42:21 #159
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137913491
klumsy :*

Dv wat fijn dat je je lichamelijk en geestelijk wat beter voelt! Hoop dat het ook gelijk een positief effect heeft.

Mclaura ik duim voor een goede tp deze week!
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:03:09 #160
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137913873
Arja :*

@mcLaura wel mooi kl*te. Zeker als je ergens op instelt en je denkt mooi, dan kan ik de verjaardag ook nog lekker vieren en het ineens omgegooid word. Maar gelukkig heeft Thijs een super dag gehad.

Ik blijf het trouwens bizar vinden wat die medicijnen van de punctie met je doen. Ik weet, aangevuld door manlief, dat de 1e keer echt aan mij voorbij is gegaan. Ik dacht een kwartier geslapen te hebben na afloop maar dat bleek 2u. De laatste keer deed mega zeer, ik raakte compleet in paniek. Half uur na de punctie stond ik al weer buiten. En toch, ti's dat ik het kan vertellen, maar het gevoel er om heen is compleet verdwenen. Heel maf, alsof ik het niet heb meegemaakt en als ik het vertel, heb ik het gevoel dat het niet over mezelf gaat.

Klumsy :* hopelijk zet het snel door!
pi_137914043
Hmm, wat een verschillende verhalen over de puncties allemaal. Ik doe effe oogkleppen voor, ergens komende week mag ik hopelijk ook. :{
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:13:51 #162
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137914103
Aah lijn als jou punctie gaat zoals mijn eerste, joh dan herinner je het niet eens meer.. Hahaha de eerste keer deed ook geen zeer, heb iig geen pijn aangegeven toen. Die is echt als een roes aan mij voorbij gegaan. Komt goed schatje :*
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:34:14 #163
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137914520
Ik sluit me aan bij dv lijnloos... Ik heb 1 punctie gehad en weet me echt helemaal niets meer te herinneren :) Aan de ene kant heel fijn maar als ik van mijn man hoor wat voor lompe opmerkingen ik de kamer in heb geslingerd dan stijgt me het schaamrood nu nog naar de kaken :@ :')

Klums en Arja :*

Zie ik wist dat ik iemand vergat :@

NTS hopelijk heeft de hogere dosis chlomid meer effect :*

Hebben jullie ook zo'n last van vergeetachtigheid? Ik word af en toe compleet gestoord van mijzelf... Voorbeeld: Ik heb nu al 3x de vorige en deze pagina gelezen en ben nu alweer compleet kwijt wat er geschreven staan :?
pi_137915033
Maar effe hoor, wat voor medicijnen hebben jullie dan gekregen dat jullie zo compleet van de wereld waren??? Ik heb diclofinac en ibu gekregen voor ervoor en na... maar verder heb ik niks over medicatie gehoord :o

Ik heb alleen nooit zo'n vertrouwen in verdoving... het werkt gewoon niet zo als het zou moeten bij mij :@ Ooit een wortelkanaalbehandeling gehad, kostte de goede vrouw 7 spuiten (inclusief een kromme naald) om me verdoofd te krijgen. Ook de verdoving voor het verwijderen van de implanon kostte 3 spuiten en nog voelde ik het :X
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:15:53 #165
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137915709
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:53 schreef Lijnloos het volgende:
Maar effe hoor, wat voor medicijnen hebben jullie dan gekregen dat jullie zo compleet van de wereld waren??? Ik heb diclofinac en ibu gekregen voor ervoor en na... maar verder heb ik niks over medicatie gehoord :o

Ik heb alleen nooit zo'n vertrouwen in verdoving... het werkt gewoon niet zo als het zou moeten bij mij :@ Ooit een wortelkanaalbehandeling gehad, kostte de goede vrouw 7 spuiten (inclusief een kromme naald) om me verdoofd te krijgen. Ook de verdoving voor het verwijderen van de implanon kostte 3 spuiten en nog voelde ik het :X
In Hengelo krijg je standaard diclofenac en paracetamol maar voor mensen die de pijn niet kunnen verdragen hebben ze altijd Dormicum achter de hand O+ Omdat het voor mij al heel wat is dat ik een echo verdraag heb ik in overleg met de gyn direct alles gekregen. Je bent wel bij, kunt reageren op commando's maar bent na de tijd compleet alles kwijt :Y

Mijn man heeft echt met het schaamrood op de kaken gezeten af en toe en de gyn heeft volgens mij nog nooit zo'n schik gehad. Hoe harder de Dormicum begon te werken en platter ik begon te praten (Twents) en hoe erger ik werd qua opmerkingen maar wel op een grappige manier :+ Ik ben in het dagelijkse leven al behoorlijk adrem en de drempel om te gedragen was compleet weg :D

Als ik er nu aan terug denk schiet ik weer in de lach omdat gezicht van mijn man toen hij me alles vertelde in huis _O-
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:25:09 #166
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137917667
Hier was het een uur voor de punctie een spuit met een mengeling van dormicum en verdoving (geen idee welke) die kreeg ik in de bil gezet. En thuis had voor ik vertrok op eigen initiatief paracetemol en brufen geslikt en valeriaan..

Dobbey die vergeetachtigheid is zo herkenbaar. Vooral al ik moe ben, vreselijk! Op het werk kom ik soms niet op de naam van mijn collega's of bewoners. Schaam me dan echt kapot en vraag me soms echt af wat mijn collega's daar van vinden.
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:50:37 #167
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137918389
Ik krijg ook niet veel bij de punctie. Eerste x thuis paracetamol genomen en daar plaatselijke verdoving. Daarmee was het goed te doen.

2de x alleen thuis paracetamol en bij punctie niets. Dat deed een stuk meer zeer, vooral vlak erna, maar nog steeds wel te handelen. Kon trouwens wel morfineachtig infuus krijgen maar dan moest je ook langer blijven en nu ben ik meegeweest eitjes wegbrengen en daarna door naar huis.
pi_137918900
ow vergeetachtigheid heb ik ook! begonnen tijdens de zwangerschap van Lola en daarna niet meer weg gegaan :')
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:20:44 #169
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137919342
De Dormicum gaat in Hengelo per infuus en ongeacht of je dit hebt gehad of niet moet je sowieso 2 uur blijven ivm een eventuele nabloeding.

Pfoeh ik ben dus niet de enige die last heeft van de vergeetachtigheid, das wel fijn. Vind/vond het soms echt lastig reageren. Ben om mensen te vergeten of om ergens over heen te lezen etc. :@

Ik begin hier trouwens weer aardig te stuiteren. Heb vandaag de laatste tabletten gehad en ben benieuwd wanneer het vloeien begint. Morgenmiddag eind van de middag hebben we telefonisch consult met de gyn en ben heel benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren en wanneer we mogen beginnen. *O*
pi_137919434
Voor mij is het ook een van de redenen dat ik veel minder op Fok te vinden ben...
Los van dat ik minder tijd heb, kan ik het gewoon ook allemaal niet meer bijhouden en onthouden! Ik probeer het wel hoor, maar het lukt gewoon niet :@
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:24:11 #171
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137919447
Oh wat spannend dobbey!! Ik hoop dat jullie snel verder mogen!! :* tijd voor actie in de tent..
pi_137931351
quote:

Morfine en atropine.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:09:56 #173
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137936766
quote:

Ik kan niet tegen verdovingen. Ze hadden me een pil meegegeven due ik van te voren moest innemen, het was een valium-achtig-iets. Ik hen 'm niet genomen en heb de punctie op 2 paracetamol gedaan. Het was pijnlijk en een heel naar gevoel. Maar de meeste pijn was over toen de punctie gedaan was.
Het is net als met een bevalling: iedereen beleeft het anders. Succes vast en ik hoop op heel veel mooie eitjes :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_137946803
Spannend dobbey, die bel-afspraak en dat je duidelijkheid krijgt nu over hoe verder!

Ik kan nog precies 1 cyclus doen met hormonen voor we op huwelijksreis gaan. Het zou wel een heel mooi cadeautje zijn als we met zijn drietjes op huwelijksreis gaan
pi_137964186
Het heeft even mogen duren, maar eindelijk ongesteld *O*
pi_137965189
Klumsy fijn! Nu kunnen jullie weer door. :)

Lijnloos de punctie kan ook alles meevallen hoor. Ik heb er 4 gehad met gemiddeld zo'n 22 eitjes te oogsten en het was 3 keer goed te doen en één keer wat minder.
Ik kreeg ook dormicum, maar daar werd ik dus echt niet suf van en ik weet alles nog precies. Ik zag in de 'uitslaapkamer' allemaal vrouwen ontzettend suf liggen wezen en ik was zo fris als een hoentje. Ik heb ook hele gesprekken met de artsen gehad in de punctieruimte. Over waar ik vandaan kwam, of ik nog op vakantie ging etc. :D Wat ik probeer te zeggen, iedereen ervaart het anders. Probeer je gewoon te focussen op je ademhaling want dat ontspant en laat het over je heenkomen. Het duurt maar ongeveer een kwariertje, dus het is gelukkig snel weer voorbij.
pi_137965303
Zaterdag beginnen met prikken en dan vrijdag eerste echo *O*
pi_137965450
Lekker dan Klumsy!!! *O*

Tnx Nikki! Hoewel die opbrengst hier bij lange na niet gehaald gaat worden (of er moeten 6 eieren in 1 follikel passen :+ ) dus het duurt vast ook niet heel lang. Ach, ik zie het wel... Net als de bevalling, ook over me heen laten komen en best meegevallen ;)
pi_137966387
Wanneer heb je weer een echo Lijnloos?
pi_137967640
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:09 schreef Lijnloos het volgende:
Lekker dan Klumsy!!! *O*

Tnx Nikki! Hoewel die opbrengst hier bij lange na niet gehaald gaat worden (of er moeten 6 eieren in 1 follikel passen :+ ) dus het duurt vast ook niet heel lang. Ach, ik zie het wel... Net als de bevalling, ook over me heen laten komen en best meegevallen ;)
That's the spirit. ^O^

Oh en die hoge opbrengst zegt trouwens ook niks over het succes, want de kwaliteit van de eitjes was door het grote aantal maar matig. Max. 10 follikels vonden ze eigenlijk beter. Maargoed, ik kon er ook niets aan doen dan mijn eierstokken er zoveel zin in hadden. ;) Anyway het komt vast goed met de punctie. :*

Klums wat goed! Fingers crossed. :)
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:11:13 #181
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137969082
Grmbl... nog niet veel wijzer :') :+

We zijn officieel overgedragen naar de verpleegkundige nu en we hebben nog 3 stappen te gaan maar dat kan volgens mij allemaal in 1 afspraak.

De 3 stappen zijn:

1) Dinsdag bellen voor een afspraak met de verpleegkundige
2) Donorpaspoort invullen
3) Onafhankelijke arts onze donor laten checken.

De bergen zijn weg en de weg ligt open! In volle sprint naar de eindstreep, 'k heb er zin in *O*
pi_137971142
Dobbey ik snap dat je er zin in hebt! Eindelijk verder *O*
  donderdag 20 maart 2014 @ 18:42:42 #183
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137973475
*O* jaa klumsy fijn dat je ongesteld bent geworden.. Hoppa actie in de tent

*O* dobbey wat fijn!! Ineens gaat het allemaal best snel!?
pi_137997261
:X volgens mij is m'n lichaam grote voorjaarsschoonmaak aan het houden :') kan me niet herinneren dat ik ooit zo erg ongesteld geweest ben....
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:02:56 #185
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137999803
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:39 schreef klumsy het volgende:
:X volgens mij is m'n lichaam grote voorjaarsschoonmaak aan het houden :') kan me niet herinneren dat ik ooit zo erg ongesteld geweest ben....
Wij kunnen elkaar de hand schudden }:| :X
pi_137999885
Bij jou ook al zo erg? Ik hoop dat het zo stopt met regenen, dan kan ik even na de drogist, want lek na 1 a 1,5 uur gewoon al door }:| en dan heb ik het nog niet eens over de kramp :X
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:18:52 #187
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138000473
Yup hier ook drama.... Normaal bouw ik op en valt het de eerste dag mee. T'is nu net of ze op een knop hebben gedrukt om de sluizen te openen :X

En stiekem vind ik het heel erg vies.... normaal gesproken al maar nu helemaal..... Ik "voel" het gewoon lopen lijkt het wel :r

Sorry voor de dirty talk :@
pi_138003132
Grappig, hier juist met al die hormonen voor mij gevoel echt nauwelijks meer ongesteld. Zonder hormonen was het dus bij mij zo als jullie beschreven. Nu vind ik het echt heel relaxed :+
pi_138014474
Dobbey, wat een grote stappen ineens!

Ik ben met hormonen ook behoorlijk ongesteld. De eerste dag ook met flinke krampen en buikpijn, gewoon niet leuk meer. De tweede dag ook nog heftig. En dan nog een paar dagen een klein beetje bloed en voel me dan prima.
pi_138056858
Ik ben echt nog nooit zo erg ongesteld geweest... Maargoed hopelijk de laatste keer voor komende periode! Net de eerste prik gezet *O* zo fijn het gevoel van bezig zijn :)
pi_138104811
Lijnloos krijg je deze week nu een punctie?
  maandag 24 maart 2014 @ 09:45:09 #192
348178 NotTheSame
pi_138105820
Klumsy en Dobbey grote schoonmaak is echt niet gaaf nee... Sinds Draakje geen bv meer kreeg gaan hier ook elke keer de sluizen open, minimaal 6 dagen lang :r. Ben benieuwd hoe het nu na de Clomid gaat :X.

En Dobbey wat goehoed *O* !!!

Hier verder niks te melden, de eerste wachtweek zit er bijna op. Nog een week en we kunnen weer verder.
pi_138114251
Wat een fijn gevoel he, klumsy, om weer bezig te zijn en een kans te hebben.

Voor mij is dit het laatste rondje met de pomp proberen. Daarna pauze en huwelijksreis. Daarna wil ik geen pomp meer, niet weer de hele zomer met wijde kleding lopen en niet zwemmen.

Aangezien jij ook ovulatie inductie hebt: wat spuit jij precies? En spuit je dat een hele cyclus elke dag? Zijn het vervelende naalden?
  maandag 24 maart 2014 @ 14:45:32 #194
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138114459
Spannende ronde dus, ik zou het gaaf voor je vinden als je zwanger op reis kon.

Ik heb dan geen ovulatie inductie, maar tijdens de ivf krijg je wel dezelfde soort hormonen om eitjes te laten groeien. Hier puregon gebruikt, kant en klare pen (te vergelijken met diabetes spuiten) dunnen naaldjes, ik vond ze goed te doen. Even wennen om elke dag te spuiten maar het is niet pijnlijk.
pi_138115144
Ik spuit nu Gonal-F maar hiervoor Puregon... vrijwel hetzelfde, ook de manier van spuiten, maar per 1 januari dit jaar heeft het ziekenhuis een contract met de leverancier van Gonal-F vandaar dat ik dit nu spuit :) Wat ik moet doen is eerst een kuur provera gebruiken en dan wachten tot ik ongesteld word. Als ik dan ongesteld geworden ben, moet ik op cd 3 beginnen met spuiten ( zoals Droomvrouwtje al zei, met een zelfde soort pen als bij suikerziekte gebruikt word, ik vind het niet veel voorstellen die naaldjes, echt prima zelf te doen ) en dan heb je de eerste echo op cd 9, 10 of 11. Afhankelijk van de echo, krijg je dan een nieuwe afspraak en eventueel ophogen van medicatie :) Spuiten moet wel elke dag op een vast tijdstip
pi_138116628
Ok, bedankt voor de info dames! Klinkt als goed te doen allemaal.

Wat voor tijd spuiten jullie? In het weekend slaap ik graag uit, maar als je bv kiest voor spuiten iedere dag om 20 uur is ook niet handig als je bv uit eten gaat. Of kun je die spuit ook makkelijk meenemen en elders gebruiken?

Ik ga me straks zo bevrijd voelen zonder dat pompje! Hoop ik. En als het deze ronde niet lukt, kom ik wel herboren terug uit Vietnam en dan vol goede moed aan de spuiten.
pi_138117818
Ik spuit rond 21.30 :) moet zeggen dat nu we Lola hebben het makkelijker is omdat we dan eigenlijk altijd wel thuis zijn op dat tijdstip. Iets later zou ook kunnen maar ik ga nooit zo laat naar bed :)
Meenemen kan ook, in een klein koeltasje, maar doe ik zelf nooit. Heb het een keer gedaan, maar voelde me net een junk :') stond ik daar op de wc de pen in elkaar te zetten en te spuiten....
  maandag 24 maart 2014 @ 16:14:46 #198
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138118094
Ik zette de spuit juist erg vroeg om 6:00 dan wist ik zeker dat ik altijd thuis kon spuiten en bijv niet op het werk. Ik had daar geen moeite mee, rond die tijd moet ik standaard naar het toilet, dus wekker zetten, plassen, spuiten en dan hoppa weer terug naar bed. Ik had de spuit wel boven op de badkamer liggen zodat ik niet naar beneden hoefde
  maandag 24 maart 2014 @ 16:15:43 #199
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138118138
Het kan zijn dat je medicatie krijgt die je op tijd moet spuiten..Mijn buurmeisje die donor is voor een onbekend paar moest een hormoononderdrukker spuiten (net als Decapeptyl maar met een andere naam) en die moest ze elke dag een kwartier vroeger zetten dan de dag er voor.

De Menopur en de Puregon moest ik ook op tijd spuiten. s'Morgens half 10 en s'avonds tussen 8 en 9. Volgens mij was dit om een zo goed mogelijke aanvoer en constante stroom van hormonen te krijgen voor een goed resultaat. Maar misschien dat het bij mij anders was omdat ik in de overgang zat/zit.

Het zou wel super gaaf zijn om zwanger op reis te kunnen Arja, ben heel benieuwd

@NTS jullie gingen hierna over op de Clomid 100 toch?
  maandag 24 maart 2014 @ 16:18:08 #200
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138118251
Hier werd de voorkeur aan s'morgens gegeven, de dag van de pregnyl moet je namelijk ook spuiten, als je die de spuiten s'avonds zet dan kan je die niet icm de pregnyl doen waardoor je misschien een extra boost minder hebt die net genoeg kan zijn voor extra eitjes
  maandag 24 maart 2014 @ 16:20:10 #201
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138118346
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:18 schreef droomvrouwtje het volgende:
Hier werd de voorkeur aan s'morgens gegeven, de dag van de pregnyl moet je namelijk ook spuiten, als je die de spuiten s'avonds zet dan kan je die niet icm de pregnyl doen waardoor je misschien een extra boost minder hebt die net genoeg kan zijn voor extra eitjes
Dan kun je dus zien hoe de protocollen per ziekenhuis zijn.... Op de dag van de Pregnyl was het alleen de Pregnyl en verder niets en dan vanaf dag van de punctie die balletjes 3x per dag 2 stuks
  maandag 24 maart 2014 @ 16:22:02 #202
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138118435
Ja zo zie je idd maar weer.. Die bolletjes is het ook, na de punctie s'avonds de eerste keer en daarna idd 3x per dag. Maar zo is er ook verschil in medicijnen, maar ook rondom bijv een punctie is het anders.. En zo zijn er ziekenhuizen waar je de pregnyl moet laten zetten in het ziekenhuis, kun je s'avonds laat daar nog naar toe rijden. En hier mag je dat zelf doen
pi_138118822
Hier net als Klumsy aan de GonalF... En ik doe het altijd rond 21.30 uur ook. Om dezelfde reden eigenlijk, altijd wel thuis en ook niet tijdens mijn hockeytraining of wedstrijden. En 's ochtends moet ik echt niet vanalles moeten doen, dat gaat geheid mis :')
En hier zowel voor als na punctie Pregnyl en geen bolletjes/pillen/dingen... Ook niet elke dag, maar slechts 3 keer na de punctie. Tijd maakte niet uit gaven ze aan. De eerste pregnyl wel natuurlijk, die moet op een precies tijdstip.

Wel bijzonder hoor, dat die protocollen zo uiteen lopen.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:33:35 #204
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_138118947
Toen ik puregon spoot mocht ik ook zelf kiezen wanneer, wel elke avond zelfde tijdstip. En ik vond de naaldjes van de pen ook erg meevallen.

Maar hoop dat het allemaal niet nodig is arja en jullie straks met zn 3en op huwelijksreis gaan!
  maandag 24 maart 2014 @ 16:45:35 #205
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138119385
quote:
11s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:30 schreef Lijnloos het volgende:
En hier zowel voor als na punctie Pregnyl en geen bolletjes/pillen/dingen... Ook niet elke dag, maar slechts 3 keer na de punctie.
Echt?? In Hengelo moet je de Utrogestan 12!!! weken doorgebruiken :o Ik heb dan ook nog een hele voorraad in huis aangezien de punctie bij ons voor jan doedel was... Ik ben heel benieuwd hoe het straks in Zwolle is maar volgens mij hanteren zij ook die 12 weken grens :X Vieze dingen
  maandag 24 maart 2014 @ 16:51:40 #206
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138119617
Zie je wat een verschil, hier utrogestan tot de eerste echo, als ik me niet vergis rond 7-8 weken ergens. Straks als ik voor een terugplaatsing ga hoef ik dat allemaal niet, want eigen cyclus dus baarmoederslijmvlies als het goed is dik genoeg
pi_138120166
UHm... jullie maken me aan het twijfelen :@ maar ja dus. Ik las trouwens dat als het die Ustegestan was geweest dat je die 18 dagen lang, 3 maaldaags moest volgens het UMCU....
  maandag 24 maart 2014 @ 17:09:34 #208
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138120406
Niet twijfelen hoor, het is ons namelijk al eerder opgevallen dat er onderlinge verschillen zijn, Naar mijn idee heb die verschillen ook geen effect op het uiteindelijk resultaat.
pi_138120416
Wat een verschillen idd. Ik zal na mijn reis eens kijken wat het advies is van mijn ziekenhuis.
Op de een of andere manier ga ik er vanuit dat het deze ronde toch niet lukt.

Een boost voor extra eitjes heb ik trouwens niet nodig, dv. Eentje is genoeg. Al zou ik een tweeling ook tof vinden.
  maandag 24 maart 2014 @ 17:19:49 #210
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138120752
@arja, het hoeft nog niet zozeer een boost voor extra eitjes zijn, maar het kan wel zo zijn dat als een eitje net aan de kleine kant is, dat hij daardoor ineens wel groot genoeg is
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:00:11 #211
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138189004
Hier gister gesproken met de verpleegkundige. Ze gaat nu het dossier doornemen en daarna de laatste dingen op 1 dag inplannen (onafhankelijk onderzoek, donorpaspoort en gesprek over medicatie en gebruik) en de afspraak hiervoor krijgen we per post binnen. Normaal duurt het ongeveer een week of 6 maar omdat wij maatschappelijk werk en de goedkeuring van de ethische commisie al binnen hebben kan het bij ons sneller.

Als we het gesprek over de meds hebben gehad word er direct een startdatum bepaalt dus ik denk dat, als ik uit ga van het langste, we rond mijn verjaardag 27 mei de eerste terugplaatsing hebben *O*

Edit: Zojuist telefoon gehad van de verpleegkundige en de donor en ik worden nu gelijk gezet... Ik ga nu starten met de pil en de donor maandag. Oftewel de wachttijd is weer ingekort :o

[ Bericht 17% gewijzigd door dobbey op 26-03-2014 13:42:05 ]
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:51:50 #212
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_138190654
Wat fijn Dobbey!
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:53:13 #213
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_138190694
Oh en nadat het vorige maand een drama was met een eitje laten groeien is die deze maand met dag 10 al groot genoeg! Gister pregnyl gespoten en dan hopen dat er maandag weer een terugplaatsing is *O*
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:57:09 #214
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138190811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:53 schreef snoenk het volgende:
Oh en nadat het vorige maand een drama was met een eitje laten groeien is die deze maand met dag 10 al groot genoeg! Gister pregnyl gespoten en dan hopen dat er maandag weer een terugplaatsing is *O*
*O* *O* *O* Super!
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:00:47 #215
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138190925
Whoopwhoop *O* voor dobbey, wat fijn!

En snoenk mijn duimen gaan weer draaien voor je!!!
pi_138191783
Wat een goed nieuws dob en snoenk!

Ik hoop dat het streepjes gaat regenen, hier!

Volgens mij was nikki de laatste en zij is intussen al bevallen.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:07:13 #217
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138192944
Nee volgens mij hebben we Babbel nog, die zal ondertussen wel uitgerekend zijn volgens mij.. Maar het is idd weer tijd voor een streepjes regen in dit topic
pi_138193469
Wauw Dobbey *O* Wat een sneltreinvaart in eens!

En snoenk mijn duimen draaien voor je! Spannend weer (sorry, ben het effe kwijt, welk traject heb je?)
pi_138194859
Snoenk bijna weer een terugplaatsing. Mijn duimen draaien weer voor je. :*

Dobbey het eind van jullie lange wachten in het donortraject is in zicht. En daarmee hopelijk gelijk het begin van een heel nieuw traject dat de rest van jullie leven zal duren. O+ Ook voor jou ga ik duimen. :*
pi_138196151
Snoenk en Dobbey, wat fijn! *O* duimen gaan hier weer overuren draaien!
  woensdag 26 maart 2014 @ 17:06:05 #221
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_138196701
quote:
11s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:26 schreef Lijnloos het volgende:
Wauw Dobbey *O* Wat een sneltreinvaart in eens!

En snoenk mijn duimen draaien voor je! Spannend weer (sorry, ben het effe kwijt, welk traject heb je?)
We doen icsi, op dit moment nog 2 cryo's in de vriezer

Heb jij je punctie al gehad?
pi_138196833
Ah ok, dus jullie zijn ook aan de ICSI... wist niet dat je dan met tp's ook weer pregnyl en zo moest spuiten. Ook de decapeptyl en zo?
pi_138198525
quote:
11s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:09 schreef Lijnloos het volgende:
Ah ok, dus jullie zijn ook aan de ICSI... wist niet dat je dan met tp's ook weer pregnyl en zo moest spuiten. Ook de decapeptyl en zo?
Bij terugplaatsing in eigen cyclus alleen Pregnyl (z0dat je ei springt en je lichaam snapt dat het de eisprong voorbij is), bij hormoongestuurde cyclus Progynova (oestradiol) + Utrogestan.

Ik zit nu op dag heel-erg-veel van eigen cyclus, heb nu pas een groot ei en heb maandag tp van cryo nr 5.
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:25:35 #224
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138199227
Hier kan het zijn dat je pregnyl moet spuiten maar het kan ook zonder, ligt eraan wanneer de eisprong plaatsvind, zo kunnen ze het iets meer sturen maar toch niet teveel. Maar zo ver is het nog lang niet. En idd hormoon gestuurd is hetzelfde als wat McLaura zegt...

Ik ga voor je duimen McLaura :*
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:40:52 #225
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138199712
*stuiterstuiterstuiter. Ik heb gewoon echt echt echt eeeecht testen in huis en het mag gewoon :o :@
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:42:02 #226
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138199751
Succes mc Laura :*
pi_138201018
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:25 schreef droomvrouwtje het volgende:
Hier kan het zijn dat je pregnyl moet spuiten maar het kan ook zonder, ligt eraan wanneer de eisprong plaatsvind, zo kunnen ze het iets meer sturen maar toch niet teveel.
Dat ligt aan je waardes, als je eispronghormoon hoog genoeg is, hoeft het inderdaad niet. Ik maak zelf niet genoeg aan. Ik zie denk ik nu waarom ik zelf niet zwanger werd. Ik heb een hele ontoerekeningsvatbare cyclus.
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:03:45 #228
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138203101
Oke, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Dat zou idd wel een hoop kunnen verklaren
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:56:15 #229
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_138205654
Succes McLaura maandag.

Ik spuit alleen pregnyl om de eisprong op te wekken lijnloos
pi_138220127
Yes, wat goed dobbey dat je kan beginnen met de pil! *O*
En snoek, terugplaatsing, woohoo *O*

Tijd voor een streeptjesregen dan hoef ik hier geen vieze menstruatieverhaaltjes meer te lezen :6
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:55:34 #231
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_138223376
quote:
Tijd voor een streeptjesregen dan hoef ik hier geen vieze menstruatieverhaaltjes meer te lezen :6
ga mn best voor je doen kahlie :P
pi_138224834
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:55 schreef snoenk het volgende:

[..]

ga mn best voor je doen kahlie :P
Mooi zo :D O+ Ik zal volgende keer je naam weer goed spellen. }:|

Ik heb gewoon een menstruatiecup gekocht trouwens, nooit meer doorlekken. *O*
pi_138225413
Ola!

Ik ga me hier weer melden, word dit weekend waarschijnlijk ongesteld en dan gaan we weer een IUI ronde doen. Ik moet Puregon en Pregnyl gaan spuiten.

Puregon moet ik nog wel halen bij de apotheek en volgens mij moet ik me een bepaalde periode dagelijks prikken.

Vanaaf alles maar weer doorlezen.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_138232084
Leuk aurum, dat jullie er weer voor gaan.

Hoe bevalt je nieuwe baan?
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:13:38 #235
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138233295
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:46 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een menstruatiecup gekocht trouwens, nooit meer doorlekken. *O*
:o waarschijnlijk zwaar onterecht maar.... Dat lijkt me dus helemaal niets :@
pi_138233915
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:13 schreef dobbey het volgende:

[..]

:o waarschijnlijk zwaar onterecht maar.... Dat lijkt me dus helemaal niets :@
Hoezo dat? Ik had regelmatig last van doorlekken, ugh, was ik weer aan het wassen en het klooien. Je voelt je nooit veilig. Vanwege de schildklier had ik regelmatig last van heftige menstruaties of extreem lange (14+ dagen). Ik ging snel door mijn spullen heen en ik moest heel veel afzeggen of verzetten. Nu met zo'n cup kan ik makkelijk tussen de 4-8 uur iets doen. Ik kan er mee sporten en ik hoef niet tijdens een wandeling van 1,5 uur ergens gauw nog een toilet te zoeken. Ik hoef niet bang te zijn dat het opeens toch heftiger losbarst of weer opnieuw begint. Uitkoken voor gebruik en het is hygenisch en schoon. Ik wou dat ik het jaren eerder had gevonden.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:53:11 #237
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138234493
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:35 schreef kahlie het volgende:

[..]

Hoezo dat? Ik had regelmatig last van doorlekken, ugh, was ik weer aan het wassen en het klooien. Je voelt je nooit veilig. Vanwege de schildklier had ik regelmatig last van heftige menstruaties of extreem lange (14+ dagen). Ik ging snel door mijn spullen heen en ik moest heel veel afzeggen of verzetten. Nu met zo'n cup kan ik makkelijk tussen de 4-8 uur iets doen. Ik kan er mee sporten en ik hoef niet tijdens een wandeling van 1,5 uur ergens gauw nog een toilet te zoeken. Ik hoef niet bang te zijn dat het opeens toch heftiger losbarst of weer opnieuw begint. Uitkoken voor gebruik en het is hygenisch en schoon. Ik wou dat ik het jaren eerder had gevonden.
Wow.... Ja dan kan ik me voorstellen dat je op zoek gaat naar alternatieven. Misschien toch maar eens in verdiepen dan ^O^
pi_138240507
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:36 schreef Arja het volgende:
Leuk aurum, dat jullie er weer voor gaan.

Hoe bevalt je nieuwe baan?
Goed! Vast contract alweer in de pocket :P Dus we kunnen dit verhaal gelukkig vrij snel weer oppakken.

Ik zit mijn receptje te lezen er staat: follitropine beta 600 inj 833IE/ML en dan staat er achter vanaf dag 3. Iemand enig idee hoeveel dagen ik moet prikken? :?

Ben benieuwd hoe het dit keer zal gaan. Met clomid moest ik ook iedere keer vanaf dag 3 slikken en dan dag 11 echo en iedere keer paniek in de tent omdat mijn follikels op springen stonden, dus dag 12 moest de IUI plaatsvinden. :')

Ben benieuwd hoe ik op dit spul reageer. Iemand hier misschien al ervaring ermee? Of het iedere dag prikken?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_138241273
Hey aurum, puregon moest ik van cd 3 elke dag prikken tot er een eitje groot genoeg was.
Dus tussendoor steeds een echo, eerste op cd 10 :)
pi_138244321
Ah, ok. Dan heb ik iig een startpunt. Bel voor de zekerheid het zkh nog even :)
pi_138252833
Straks echo, ben benieuwd! Verwacht niks te zien, aangezien ik op deze dosis nog geen een keer gereageerd heb... Ben wel benieuwd of ik mag ophogen of niet, hoop van wel :)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 07:28:33 #242
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138252858
Aurum welkom terug! Fijn dat je baan zo goed bevalt en gefeliciteerd met je vast contract.

Klumsy succes!!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 08:20:01 #243
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138253289
Aurum welk terug, sorry denderde gister zo over je heen :@ Gefeliciteerd met je contract!

Klumsy Good luck!
pi_138253619
_aurum_, goed om je weer terug te zien hier en succes deze ronde! En gefeliciteerd met je vaste contract!

Klums, succes zo! Doe ze de groetjes ;)
pi_138254399
Niks te zien... Zelfs m'n linker eierstok was zoek :P
Over een dag of 4-5 terug komen, helaas dan niet bij m'n eigen arts.
Ik word vanmiddag gebeld om te horen welke dag ik terug moet komen en of ik mag gaan ophogen :)
pi_138256453
Zowel links als rechts een follikel van 12mm.

Maandag weer echo
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:15:07 #247
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138264042
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:30 schreef klumsy het volgende:
Niks te zien... Zelfs m'n linker eierstok was zoek :P
Over een dag of 4-5 terug komen, helaas dan niet bij m'n eigen arts.
Ik word vanmiddag gebeld om te horen welke dag ik terug moet komen en of ik mag gaan ophogen :)
Zeg eitjes het is nog geen pasen dus verstoppen is nog niet nodig }:| ;)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:15:24 #248
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138264057
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:49 schreef Arja het volgende:
Zowel links als rechts een follikel van 12mm.

Maandag weer echo
Hopen dat het van het weekend een mooie boost krijgt ^O^
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:16:48 #249
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138264110
Hier zojuist telefoon gehad van de verpleegkundige... De voorlopig laatste afspraak staat op 15 april. Ze moet alleen nog goedkeuring krijgen van de onafhankelijke gynaecoloog en dan kan alles in principe door gaan *O*

Ik heb nu echt ff het gevoel alsof ik in een sneltrein zit :o Maar god wat voelt het goed :D :Y
pi_138264989
Pff, geneuzel weer :X Arja jij had toch ook problemen om aan je medicijnen te komen?

Ik met mijn receptje naar de lokale apotheek, overhandig het receptje en het eerste wat de dame zegt is dat ze geen Puregon op voorraad hebben en dat het een paar dagen kan duren. Mijn WTF-o-meter stond toen al in het rood. Denk dat de dame het ook wel doorhad want toen kwam de vraag wanneer ik het nodig had. Dus ik zeg: maandag.

Vervolgens gaat ze bellen is het niet meer leverbaar door hun groothandel. 8)7

Ik bellen naar de lokale zkh apotheek hier, zelfde verhaal - spul is niet leverbaar door hun groothandel. 8)7

Dus ik maar naar SFG gebeld en die hebben 't gelukkig wel op voorraad, kan het morgen gaan halen.

Maar superirritant!! Je zal het maar direct nodig hebben.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:05:05 #251
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138265505
Klumsy, had je dit verwacht? En mag je nu ophogen of heb je nog niks gehoord..

Arja, spannend, ik ben het even kwijt, jullie doen IUI toch??

Aurum wat een gedoe zeg.. Gelukkig dat SFG het wel op voorraad had
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:05:15 #252
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138265508
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:47 schreef _aurum_ het volgende:
Pff, geneuzel weer :X Arja jij had toch ook problemen om aan je medicijnen te komen?

Ik met mijn receptje naar de lokale apotheek, overhandig het receptje en het eerste wat de dame zegt is dat ze geen Puregon op voorraad hebben en dat het een paar dagen kan duren. Mijn WTF-o-meter stond toen al in het rood. Denk dat de dame het ook wel doorhad want toen kwam de vraag wanneer ik het nodig had. Dus ik zeg: maandag.

Vervolgens gaat ze bellen is het niet meer leverbaar door hun groothandel. 8)7

Ik bellen naar de lokale zkh apotheek hier, zelfde verhaal - spul is niet leverbaar door hun groothandel. 8)7

Dus ik maar naar SFG gebeld en die hebben 't gelukkig wel op voorraad, kan het morgen gaan halen.

Maar superirritant!! Je zal het maar direct nodig hebben.
Buiten de ziekenhuis apotheken om is er (bijna) geen enkele apotheek die het op voorraad heeft ;) De Puregon kost ¤ 75,- per ampul dus veel te kostbaar om op voorraad te hebben ivm over datum gaan....

De medewerkers van de apotheken mogen wat mij betreft sowieso wel een opleiding krijgen met klantkundigheid... Die van mij presteerde het om de eerste keer 5 ampullen te bestellen omdat het zo duur was.... Dat ik er al 4 per dag nodig was en dus een voorraad van 80 ampullen moest hebben kon ze niet begrijpen. Ben helemaal uit mijn dak gegaan toen :@ En ja ik heb haar gevraagd of ze dacht dat ik voor de lol moest spuiten om interessant te doen voor de buitenwereld :6
pi_138266096
Dobbey, veel plezier met de sneltrein!

Aurum, ja, ook gedoe gehad met de apotheek en bij mij kwamen de hormonen dus wel te laat. Het versterkt het gevoel van overgeleverd zijn en zelf geen controle hebben. Bah.

Dv: nee ik doe alleen ovulatie inductie
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:29:51 #254
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138266304
Hihihi oke, ik was het namelijk even kwijt *shame* spannend weer, ik ga voor je duimen.

Wat grappig dat de dames hier allemaal een beetje gelijk op gaan. Ik ga keihard duimen voor jullie en voor een streepjes regen :*
pi_138292309
Ja had het wel verwacht, en ophogen mag dinsdag als er dan nog niks te zien is :) en zelfs daar verwacht ik niks van... Tot nu toe is het pas bij 75 + 2 keer ophogen ( geen idee wat dat precies is dan :@ ) resultaat, maar ze zijn erg voorzichtig omdat er heel erg veel eiblaasjes te zien zijn en ze willen natuurlijk niet dat die allemaal feest gaan vieren :)
pi_138292364
Hier kan ik alleen bij de ziekenhuis apotheek de medicijnen halen, maar dat is gelijk bij de intake gemeld en ze hebben ( voor zover ik weet ) dus ook altijd genoeg op voorraad :)
pi_138292449
Ja hier ook zo Klmusy :+ Maar idd, ook nog nooit gehad dat er geen voorraad was, wel dat de computers het niet deden en dat ze dus niks uit mochten geven. Kon ik de middag weer terug. Maar als het op is lijkt me ernstig irritant.
pi_138292692
Ow dat heb ik in het oude ziekenhuis wel eens gehad, zwaar irritant was dat...
pi_138357141
Nou, zkh gebeld....half uur in de wacht gehangen voor ik iemand had die me kon helpen (en met half uur bedoel ik echt een half uur :{ )

Ik moet volgende week dinsdag komen en het kan alleen in de ochtend....en dan heb ik natuurlijk al een afspraak staan. Ik krijg daar zo'n jeuk van he, dat moeten van dingen :X

En ik weet nou al dat als ik daar netjes op tijd ben, dat de arts een half uur uitloopt.

Ik ga maar een portie geduld creeeren :')
pi_138357664
Herkenbaar aurum. Je eigen agenda en plannen doen er niet meer toe, voortdurend aanpassen aan het ziekenhuis.

Mijn echo viel tegen. Follikels waren niet/nauwelijks gegroeid sinds vrijdag en het is al dag 14. Uitgerekend nu heb ik een langere cyclus dan anders en moet ik dus nog wel op huwelijksreis een paar dagen met mijn pomp lopen.

Donderdag weer echo. Komt ook vreselijk onhandig uit, want op donderdagen heb ik de ene vergadering na de andere.

En dus nog langer seks op de klok.

Meh.
pi_138389908
Net weer een echo gehad en nog niks te zien. Dus zou mogen ophogen :) .... Maar dokter V. Zou dokter V. Niet zijn als zij de afspraken die ik met m'n behandeld arts gemaakt heb zou nakomen.... Dus niet ophogen maar vrijdag terugkomen, want protocol is protocol... O+
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:27:08 #262
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138390390
Pfff..... dames :*
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:53:52 #263
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138390905
Arja, balen zeg dat het niet zo willen lukken. Maar moet je de pomp gebruiken tot aan je ongesteldheid of kan je stoppen zodra er een eisprong is geweest??

Klumsy, protocollen O+ die zijn toch gemaakt zodat je er van af kan wijken. Beetje raar ook dat ze tegen advies van je behandelend arts ingaat, overleggen met die arts zou haar netjes staan
pi_138391384
Succes Klums! Klinkt apart dat protocollen verhaal....

Ik heb gister eindelijk de Puregon binnen, dus vanaaf kan de eerste prik erin. Ben benieuwd. Lief bood ook al aan om te prikken, maar dat met die pen gaat me makkelijker af dan de Pregnyl prik, die vind ik wat minder (en probeer ik ook altijd in het ZKH te laten doen :+ )

Dat doosje kostte trouwens wel 250 euro :') Echt holy moly, nu snap ik de moeilijkdoenerij wel wat beter.
pi_138391396
Frustrerend klumsy. Waarom begrijpen ze niet hoe ingrijpend het al is dat je het niet zelf kunt. En maken ze het nog moeilijker dan nodig is.

Dv: ik moet hem dragen tot ik een positieve test heb, dan is er een innesteling geweest. Ik heb van mezelf niet de hormonen die nodig zijn voor het proces wat daaraan vooraf gaat (follikelrijping en eisprong enzo).

En deze keer stop ik ook met de pomp als ik ongesteld word.
  dinsdag 1 april 2014 @ 10:21:54 #266
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138391554
Holy moly ik wist dat de medicijnen duur waren, maar damn niet zo duur..

Ah oke, dan snap ik het. Ik hoop en duim voor je dat je een mooi cadeautje hebt tijdens je huwelijksreis, maar vervelend is het wel. Je moet al zoveel plannen en doen en dan ook nog eens langer het gevoel hebben van alles te moeten :*
  dinsdag 1 april 2014 @ 11:01:15 #267
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_138392602
Zwanger worden was bij ons niet het probleem, zwanger blijven is wat misging. Na (op doktersadvies) 6 maanden gewacht te hebben, is mijn vrouw nu 7 weken zwanger.

Gisteren de tweede echo gehad, er is nu een hartslag zichtbaar. De komende 2 maanden hebben we 9 afspraken staan, elke 2 weken een echo om de groeiontwikkeling bij te houden. Over 3 weken begint ze met aspirine slikken, dat verbetert de kansen met 10%.
Zoals beloofd blijft onze gynaecoloog "naast ons staan".
We kennen de kansen op herhaling, voor nu hopen we maar gewoon het beste.
pi_138394067
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:54 schreef klumsy het volgende:
Net weer een echo gehad en nog niks te zien. Dus zou mogen ophogen :) .... Maar dokter V. Zou dokter V. Niet zijn als zij de afspraken die ik met m'n behandeld arts gemaakt heb zou nakomen.... Dus niet ophogen maar vrijdag terugkomen, want protocol is protocol... O+
Ah, hoe herkenbaar O+ Succes met wachten tot vrijdag :*
pi_138394124
Jeetje Remco, wat zal dit een zenuwslopende tijd voor jullie worden. Gefeliciteerd desondanks natuurlijk, daar doen we het uiteindelijk wel voor. :* En sterkte! Ik duim dat jullie wonder er over een maand of 8 pas uit komt, vers en gezond!
pi_138394139
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Zwanger worden was bij ons niet het probleem, zwanger blijven is wat misging. Na (op doktersadvies) 6 maanden gewacht te hebben, is mijn vrouw nu 7 weken zwanger.

Gisteren de tweede echo gehad, er is nu een hartslag zichtbaar. De komende 2 maanden hebben we 9 afspraken staan, elke 2 weken een echo om de groeiontwikkeling bij te houden. Over 3 weken begint ze met aspirine slikken, dat verbetert de kansen met 10%.
Zoals beloofd blijft onze gynaecoloog "naast ons staan".
We kennen de kansen op herhaling, voor nu hopen we maar gewoon het beste.
Oh ik ontlurk even hiervoor, maar wat superleuk voor jullie! Gefeliciteerd! O+

Het zal wel vreselijk spannend zijn en blijven voor jullie, ik duim heel erg dat het deze keer wel 'gewoon' voorspoedig gaat!
Hopelijk geeft het monitoren jullie wat geruststelling.
  dinsdag 1 april 2014 @ 11:56:46 #271
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138394157
Gefeliciteerd Remco en ook meteen erg spannend zeg. Ik ga duimen voor een voorspoedige zwangerschap!!
pi_138394351
Remco wat een goed nieuws om te horen en wat een spannende tijd gaan jullie tegemoet!
Hopelijk vinden jullie ondanks de vele ziekenhuis bezoekjes toch ook nog wat tijd om te genieten van deze zwangerschap :*
pi_138394415
Dat protocollen verhaal heb ik ook eigenlijk steeds bij 1 arts....
Ik snap dat er protocollen zijn, maar niet elk lichaam is hetzelfde, dus je kunt dingen niet zo zwart wit bekijken. Ik ben dus ook extra blij dat ik een behandelend arts heb die een behandelplan maakt op mij persoonlijk ipv op protocollen die waarschijnlijk nog uit de prehistorie stammen :')
pi_138395682
Remco, gefeliciteerd en wat spannend! Sterkte!
Home is where the O+ is...
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:30:26 #275
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_138398322
Remco, voorzichtig gefeliciteerd! Wat enorm spannend en eng en toch hopelijk ook leuk! Zet 'm op, ik duim mee.
3!
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:34:06 #276
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_138398415
Remco gefeliciteerd. Ik duim heel hard mee voor goede echo's en een goede zwangerschap!
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:34:10 #277
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138400047
Remco gefeliciteerd en ik hoop op een, voor zover mogelijk, onbezorgde en goede zwangerschap ^O^
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:29:39 #278
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138401611
klumsy wat irritant dat die arts strikt op protocol doet. kan je vrijfwg nog ophogen of is het dan te laat?

remco, gefeliciteerd met de zwangerschap! ik duim mee dat de zwangerschap tot minstens 37 weken duurt. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:52:41 #279
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_138402298
Tnx allemaal! Het voelt heel dubbel, aan de ene kant heel fijn, aan de andere kant een behoorlijke herhaling van zetten. Voor nu: 3 keer per week bloeddruk meten.
pi_138411664
Gefeliciteerd Remco! Wat leuk en spannend
pi_138412471
Remco. Voorzichtig gefeliciteerd.
  woensdag 2 april 2014 @ 11:19:44 #282
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_138429248
Remco, ook van mij een voorzichtige felicitatie. Ik hoop dat het jullie gegund is deze keer, zal voor jullie duimen.

---

Ben even een flinke periode niet actief geweest hier, maar heb jullie wel gevolgd. Flink wat ontwikkelingen voorbij zien komen, fijn om dat te zien. Nu maar hopen dat we binnenkort een aantal dames hier kunnen uitzwaaien naar het andere topic.

Korte statusupdate: 7 rondes Clomid gedaan, HSG gehad in december, inmiddels derde ronde met injecties (Gonal-F). Lichamelijk niet heel veel last van de hormonen, behalve de hcg-prik. Daar word ik wel een paar dagen wat beroerd van. Niet zo handig als je precies in die dagen je best moet doen... Sinds twee dagen nu flink last van buikpijn, volgens ziekenhuis kan dat nog een bijwerking zijn. Vorige week zaterdag de Ovitrelle gezet in ieder geval, dus ik verwacht ergens volgende week }) .

Geestelijk gaat het vrij prut. Inmiddels hebben we coaching bij dit traject, gezien de lange periode dat we nu al bezig zijn en amper nog kunnen genieten van leuke dingen. Ben blij dat we om hulp hebben gevraagd.

Ik blijf voor jullie allemaal heel hard duimen, dames. ^O^

Morgenmiddag voortgangsgesprek en vaststellen of we volgende cyclus starten met IUI.
  woensdag 2 april 2014 @ 11:40:56 #283
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138429869
frummeltje :* klinkt toch als een paar drukke maanden. Ben eens benieuwd wat er morgen uit het voortgangsgesprek komt. Heb je zelf nog een idee dat IUI wat voor jullie zou zijn?? Of heb je zo iets van eerst dat proberen voordat we verder gaan?

Fijn, om weer wat van je te horen, alhoewel fijn?? Ik had liever natuurlijk gewoon ander nieuws van je gelezen :*
  woensdag 2 april 2014 @ 12:58:05 #284
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_138432331
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:40 schreef droomvrouwtje het volgende:
frummeltje :* klinkt toch als een paar drukke maanden. Ben eens benieuwd wat er morgen uit het voortgangsgesprek komt. Heb je zelf nog een idee dat IUI wat voor jullie zou zijn?? Of heb je zo iets van eerst dat proberen voordat we verder gaan?

Fijn, om weer wat van je te horen, alhoewel fijn?? Ik had liever natuurlijk gewoon ander nieuws van je gelezen :*
Dank je :* Inderdaad drukke maanden. We hebben zelf aangekaart dat we graag over willen op IUI, dus ik denk wel dat dat 'm gaat worden volgende cyclus. Ik heb eigenlijk nauwelijks nog hoop op natuurlijke bevruchting, vandaar.
pi_138458851
Frummel goed dat jullie hulp gevraagd hebben :*
Hebben jullie deze ronde helemaal geen kans? Omdat je denkt volgende week ongesteld te worden...
pi_138462011
Gisteren gebeld door m'n arts, afgesproken is dat 2 eitjes boven de 14mm mag, gaat er een 3e boven de 14mm komen dan breken we de poging af. Vrijdag ophogen en dan elke week een stapje erbij als er nog niks te zien is :)

Helemaal blij dat er duidelijke afspraken zijn *O* en ook nog eens afspraken waar ik me helemaal in kan vinden *O*
  donderdag 3 april 2014 @ 08:45:22 #287
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138462043
Fijn klumsy *O* zo hoort het ook, even overleggen en samen tot een plan komen. Ik ga voor je duimen!! Go eitjes groei!
  donderdag 3 april 2014 @ 08:57:12 #288
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138462218
Frummel :*

*O* Dat zijn de betere berichten Klumsy *O*
pi_138462821
Och Frummel... :* Jullie zijn ook al zo'n tijd bezig, goed dat je hulp hebt gevraagd hoor. En ik hoop dat jullie wens met de IUI wel vervuld gaat worden. Ik ga voor je duimen!!!

Klums! *O* Das mooi nieuws! Fijn dat je eigen arts dit besluit heeft genomen, klinkt als een mooi target! Hup follikels, groeien!!!
pi_138463243
Frum :* Jammer om te zien dat je hier nog rondloopt.

En gefeli Remco, hoop dat het dit keer allemaal wel goed gaat :Y

en yay voor duidelijkheid Klums!

Ik moet zeggen dat het prikken me beter afgaat dan gedacht, ik lijk ook minder last te hebben van de bijwerkingen. Ben 's avonds een beetje misselijk....en dan duik ik mijn nest in en val in slaap. Goed te doen dus :P
  donderdag 3 april 2014 @ 11:16:37 #291
384078 Rinn
wanna panda
pi_138465268
Hoi allemaal,

Hierbij ook een update van mij.
Ondertussen heb ik al bijna een jaar niet gepost hier omdat ik het allemaal heel erg confronterend vond om steeds te posten dat het weer niet gelukt was. Wel vaak bijgelezen om te kijken hoe het met jullie ging en veel indrukwekkende gebeurtenissen voorbij zien komen (zowel negatieve maar ook de zo gewenste positieve :) )

Mijn naam staat ondertussen nog wel steeds in de OP en er is nu wat gebeurd wat ik graag zou willen delen en ook om de gebeurtenissen van me afschrijven zodat ik een begin kan maken met het afsluiten van het zware traject van de medische molen. Dus alvast sorry voor de ego-post.

En dan kan ik dus voorlopig ook uit de OP gehaald worden.

Mijn OP stukje:
Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012. 3x IUI gehad en hierna laparoscopie (kijkoperatie) waarbij alles er goed uit zag en alles vrij bleek te zijn. In februari 2013 weer door met 4e IUI.

De update is als volgt:
Maart 2013: IUI 5, niet gelukt.
April 2013: IUI 6, niet gelukt.

Zomerstop ziekenhuis (=weer wachten tot we verder kunnen)

September 2013: IVF --> omgezet naar IUI 7 (weinig follikels ivm te laag ingezet met hormonen), niet gelukt.
Oktober 2013: IVF1 (nu met max 300 E menopur). 7 follikels, 6 eitjes, 4 bevrucht, 3 embryo's, 1 verse TP en 1 cryo. Niet gelukt.

Winterstop ziekenhuis (alweer wachten.. zucht.. ondertussen al meer dan 4 jaar ermee bezig).

Januari 2014: TP Cryo. Niet gelukt.
Februari 2014: IVF --> omgezet naar IUI 8 (te weinig follikels, maar we vonden dat ze het veel te snel hadden opgegeven en hadden omgezet. Met onze eerste doorgaande IVF zijn ze nog een paar dagen extra doorgegaan met goed resultaat). Niet gelukt, eind feb ongesteld.

We hadden nog maar 2 (vergoedde) IVF pogingen over en het schip leek hier te stranden. Al een tijd speelden we met de gedachte om over te stappen naar het meer gespecialiseerde Geertgen. Naaste familie/vrienden hadden hier goede verhalen over en ons vertrouwen in het medische traject bij het zh werd steeds minder en de winter-/zomerstops bij het ziekenhuis zijn gewoon klote (we willen gewoon door.. hoppa.. niet steeds weer wachten omdat ze sluiten in de winter en zomer).
Ondertussen waren er ook alweer wat kilo's bijgekomen. Daar baal ik echt ontzettend van, maar strak lijnen en hormonen spuiten en het medische traject gaan voor mij niet goed samen helaas. Bij het laatste evaluatie gesprek in het zh zouden we vertellen dat we over zouden stappen naar Geertgen. Voordat we over de overstap konden beginnen stelde de arts meteen dat ze eigenlijk weer wilden wachten tot er meer kg's af waren. Maar ze kijken ook niet verder, naast overgewicht is er niets aanwijsbaar mis met mij en ben ik gezond.. maarja.. protocol hé. Nu wisten we het zeker, overstappen naar Geertgen!

Begin maart intakegesprek gehad bij Geertgen (1,5 uur heenrijden en 1,5 uur terugrijden).
Geen probleem, we konden direct beginnen met een nieuwe IVF/ICSI poging (bij Geertgen doen ze standaard ICSI via Dusseldorf en vriezen ze ook van te voren het zaad in).
Half maart de medicatie opgehaald en mijn man is vorige week vrijdag nog langs geweest voor het invriezen van het zaad. Eigenlijk verwachte ik donderdag of vrijdag ook ongesteld te worden zodat ik dan ook vrijdag direct met hem mee zou kunnen gaan voor de uitgangsecho....

Maarja.. donderdag niet ongesteld... vrijdag niet ongesteld.. zaterdag niet ongesteld.. wel potverdorie! Zal je net zien dat er iets niet goed is en de ongesteldheid uitblijft :? Bah.

..

Toch maar even een testje voor de zekerheid zondag.
:X :o

Is die test gewoon positief!!! Er kwam gewoon een tweede streepje te staan!
Dat heb ik nog nooit gehad.. dat kan toch niet?!? Ik dacht eerst dat er een vuiltje op de strip zat :')
Na bijna 5 jaar een kinderwens waarvan we bijna 3 jaar in de MMM zitten nu opeens spontaan zwanger?!?
Nog een test gedaan van ander merk.. ook positief...
Nog een test gedaan later op de dag.. ook positief...
Nog een test gedaan van de clearblue en die zei: Zwanger 2-3 wkn *O*

We zijn helemaal ondersteboven. Toch nog zo onverwacht.
Eigenlijk had ik de hoop al opgegeven en had mezelf al ingesteld op dat de laatste twee keer IVF ook op niets konden uitlopen.
Kan het bijna nog niet geloven en het lijkt nog spontaan te zijn gebeurd ook! 8)7
Als we de 7 weken echo hebben gehad en een hartje hebben gezien zal het vast wel wat meer als werkelijkheid aanvoelen.

Het is nog heel pril maar voor ons is het feit dat er een tweede streepje kwam al een hele grote sprong voorwaards. Ik heb er een heel erg goed gevoel bij en heb er vertrouwen in dat alles goed zal komen O+

Ik realiseer me dat dit echt een wonder is en we heel veel geluk hebben. En ik wens dit wonder ook aan iedereen hier toe, met of zonder mmm, knuf voor iedereen hier :*
pi_138465715
Rinn, jaaaaaaaaaa! Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd. Ik kan me je ongeloof helemaal voorstellen bij het zien van een tweede streepje, na jarenlang turen naar een witte test.

Mijn cyclus had besloten er ineens langer over te doen. Maandag op dag 14 had ik links en rechts een follikel van 12 en 13 mm. Sindsdien al 3 dagen een positieve ovulatietest.
Vandaag weer follikelmeting en had links 17mm en rechts geen grote follikel meer.

Vanavond ovitrelle spuiten en weer seks. Ik moet zeggen dat ik niet zoveel zin heb. We hebben al ruim een week regelmatig seks gehad, omdat ik niet wist hoe lang mijn cyclus zou zijn. Maar ja. Nu voor het echie.

Zou het trouwens zo kunnen zijn dat mijn follikel rechts spontaan al gesprongen was, nog voor de meting van vandaag? Of had er dan links niks meer te zien moeten zijn vandaag?
  donderdag 3 april 2014 @ 11:49:55 #293
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138466125
Wow Rinn wat een verhaal zeg, wat een geweldig nieuws. Ik kan me voorstellen dat het nog onwerkelijk voelt, zeker gezien het traject wat er aan vooraf is gegaan. Van harte gefeliciteerd *O* *O*

Arja, zou best kunnen hoor dat je follikel rechts al gesprongen is, dan is hij idd niet meer te zien en dan springt links gewoon later..
  donderdag 3 april 2014 @ 11:57:49 #294
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138466334
Wat een ongelooflijk verhaal met als 2 streepjes als resultaat! Kippenvel O+
Gefeliciteerd!! *O*
pi_138466336
Oh Rinn wat fantastisch!!! Dat geeft de burger moed *O* gefeliciteerd met jullie spontane wondertje!!!
pi_138466618
Rinn wat een verhaal joh! *O* Dat is toch niet te geloven! Ik wens jullie alle goeds :*
  donderdag 3 april 2014 @ 12:20:19 #297
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138466930
:o Rinn *O* *O* Gefeliciteerd!
  donderdag 3 april 2014 @ 12:23:32 #298
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138467033
Wat bijzonder rinn, gefeliciteerd!
  donderdag 3 april 2014 @ 12:38:06 #299
381212 Gulara
From the future
pi_138467407
Wow, gefeliciteerd! *O* Ik dacht na de eerste paar regels dat het een heel zielig verhaal zou worden. :@

Edit: het komt weer eens onhandig m'n strot uit. :@ Want al die jaren in de medische molen is natuurlijk helemaal niet tof. Ik hoop dat je dat een plekje kunt geven.
pi_138467584
Rinn, wat tof! Krijg er gewoon kippevel van :') fijn dat je ook deelt dat het uiteindelijk nog goed kan komen! dat vergeet ik nog weleens :@
pi_138467756
Rinn gefeliciteerd! *O* wat een verrassing. Wat enorm fijn na het lange wachten. En nog spontaan ook. :o Ik duim voor een mooie knipper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')