SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp
Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012. 3x IUI gehad en hierna laparoscopie (kijkoperatie) waarbij alles er goed uit zag en alles vrij bleek te zijn. In februari 2013 weer door met 4e IUI.
dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie
Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.
Arja
Ik ben 35 jaar en 5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik ben sindsdien maar 2 keer ongesteld geweest. Een keer met hulp van pillen, chlomid en nog een andere. De tweede keer werd ik spontaan ongesteld, dit is intussen 2 jaar geleden.
Vele onderzoeken volgden. Het werd duidelijk dat ik bijna geen vrouwelijke hormonen aanmaak, dat stukje lijkt platgelegd te zijn in mijn hersenen, waardoor mijn lichaam in een soort nep-overgang zit.
Op 19 juli 2013 ben ik gestart met een behandeling met een LHRH-pomp. Omdat mijn hypothalamus geen GnRH ( gonadoreline) aan mijn bloed afgeeft, neemt de pomp dit over. Ik krijg elke 90 minuten een beetje GnRH binnen. Dit stimuleert de hypofyse om FSH en LH zelf weer aan te gaan maken en uiteindelijk oestradiol. Op die manier hoop ik weer een cyclus te krijgen en 'gewoon'' zwanger te worden.Be happy with the little things in life
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:12 schreef klumsy het volgende:
wat een fijn gesprek gehad net!
Medicatie meegekregen en mag over ongeveer 2 weken beginnen met een provera kuur en daarna gonal-fmag ook gelijk op dosis 75 eenheden beginnen dus ben benieuwd.
Heb er in ieder geval veel zin in
Daar heb ik zelf ook al aan zitten denken maar mijn baarmoederslijm word maar 5mm dik en dat is te weinig om überhaupt een innesteling te kunnen krijgen. Het bms moet minimaal 7.5/8mm zijn maar hoe dikker hoe beter. We wachten af en zullen zien of ik nu met de volle mep meds een beter resultaat zal krijgen. Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik behoorlijk hormonaal ben en dat werkt nu ook ff niet mee... er zijn momenten dat het lijkt of ik allemaal beestjes in mijn bloed heb zittenquote:Op maandag 24 februari 2014 09:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dobbeyeen hele stomme vraag misschien, maar waarom gaan ze niet voor een terugplaatsing bij je in een natuurlijke cyclus?? Ik snap dat het makkelijker is om alles te sturen zodat je tegelijk op gaat met je donor en er meteen na een bevruchting al een terugplaatsing kan plaats vinden, ik weet niet of dat een optie is hoor, zo maar een ideetje.
Dikke knuf meisen doe maar rustig aan
Ok, ik moet s'morgens 2 tabletten, s'middags 2 en s'avonds 2 tabletten . Vorige week woensdag begonnen en volgende week woensdag de echo. Ik hoop zo dat het goed is....quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:59 schreef Poezebeest het volgende:
Dobbey; 's morgens en' s avonds 1 tabletje, dan tussen dag 10 en 14 eerste echo, vervolgens de utrogestan er bij en 3 dagen later tp.
Hier gaat het wel ok, ben blij met de duidelijkheid, geen hormonen en ziekenhuisbezoekjes meer. Ik ben verdrietig omdat mini geen grote broer zal worden en altijd alleen blijft. Dat zal nog een plekje moeten krijgen maar het komt allemaal vast wel goed.
Nee de gesprekken zijn even op een laag pitje. Zie er op het moment ook niet echt het nu van in. Ik weet wat het probleem is en wat ik er aan kan doen of nee wat mijn lichaam er aan kan doenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:09 schreef Arja het volgende:
Dobbey, wat een achtbaan weer. Heb je nog gesprekken met die medisch maatschappelijk werker?
Maar misschien iets heel dulligs hoor..... Toen wij bij het Geertgen zaten moest ik 3 of 4 dagen achter elkaar spuiten met Menopur of Puregon om de follikel te laten groeien en dan de Pregnyl zetten is dat dan geen optie? Heb je er iets meer controle over en was echt even puur ter ondersteuning om de follikel een boost te geven.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:30 schreef snoenk het volgende:
Ik denk het poezebeest. Ik ging er altijd vanuit dat de 3e poging elke x 2 werden teruggeplaatst maar vanochtend vertelde ze dat dat alleen de verse embryo's per 2 teruggeplaatst werden. Alleen bij ouder dan 38 ook de cryo's.
Dobbey ik heb eeb cryo terugplaatsing. Geen hormonen alleen de pregnyll om eisprong op de wekken. Maarja dan moet mn ei wel groot genoeg zijn.
38 ben ik ook nog niet, dus dat verklaart het verschil ook niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:30 schreef snoenk het volgende:
Ik denk het poezebeest. Ik ging er altijd vanuit dat de 3e poging elke x 2 werden teruggeplaatst maar vanochtend vertelde ze dat dat alleen de verse embryo's per 2 teruggeplaatst werden. Alleen bij ouder dan 38 ook de cryo's.
Als eerste gefeliciteerdquote:Op woensdag 26 februari 2014 17:38 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dobbeyik herken het gevoel, het alles uit handen geven is om gek van te worden, maar dan ook nergens heb je meer controle over. Daarom vond ik de periode van het spuiten eigenlijk wel fijn, dan had ik tenminste ergens controle over en ook het idee dat ik echt wat kan doen
Doe je we rustig aan? Ook slaapgebrek kan een negatieve invloed op je lijf hebben, ik heb een tijdje slaapmedicatie gehad, 5 dgn was genoeg om mijn lijf te resetten, ik merkte namelijk dat ik in een patroon was geraakt van piekeren en slecht slapen..
Ik deel nog even chocola en taart uit, gisteren 30 geworden en afgelopen zaterdag feestje gehad. Helaas daarna buikgriep, was al aan het mopperen, iedere keer voor/tijdens/na de carnaval ziek, maar gelukkig ben ik sinds vandaag weer opgeknapt. Nog 2 dgn werken en dan hoppa carnaval, ik heb er echt zo zin in.. En hopelijk kunnen we daarna snel starten met onze cryo tp
Waarschijnlijk krijg je dan Ovitrelle (tenminste dacht dat het zo heette) is een kunstmatig hormoon in vergelijking met de Pregnyl dat afkomstig is van zwangere vrouwen. Tussen beide is geen verschil behalve de manier van maken dan. Hopelijk groeit alles naar wens doorquote:Op donderdag 27 februari 2014 18:26 schreef Arja het volgende:
Eitje links was 12,5 en rechts 10.
Maandag weer een echo en waarschijnlijk pregnyl zetten.
Als het deze ronde niet lukt, krijg ik de volgende keer ipv pregnyl wat anders. Is hetzelfde soort hormoon, maar dan makkelijker te spuiten in een hulsje met een knop. Fijn, geen gedoe met glazen ampullen.
Ah, Klumsy, that is minder. Ik hoop dat je je gauw beter voelt.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:49 schreef klumsy het volgende:
Spannend Arja!
Ik ga woensdag beginnen met 10 dagen provera en daarna beginnen met spuiten
Heb er zin inbehalve dan dat ik nog steeds niet opgeknapt ben en mega keelpijn heb
Vandaag gebeld met de huisarts en een antibiotica kuur gekregen, hopelijk werkt dat want dit is niet leuk meer... Elke keer slikken ga ik door de grond![]()
Pregnant until Proven Otherwise. Het idee dat je nu een echte kans hebtquote:
Ik wilde hier even op inspringen. Er is niet meer kans dat je zwanger wordt als er 2 cryo's worden teruggeplaatst. Als een cryo goed ontdooit en goed doordeeld is er geen reden om er 2 terug te plaatsen. Bovendien als je ze steeds per 1 laat terugplaatsen, dan heb je ook meer pogingen (dus meer kans op zwangerschap).quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:30 schreef snoenk het volgende:
Dobbey ik heb eeb cryo terugplaatsing. Geen hormonen alleen de pregnyll om eisprong op de wekken. Maarja dan moet mn ei wel groot genoeg zijn.
Toch wel fijn om dit te horen. Dat een meerling meer risico's met zich meebracht dat wist ik wel. Maar in mijn hoofd had ik er toch een beetje van gemaakt dat 2 embryo's meer kans maken dan 1.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik wilde hier even op inspringen. Er is niet meer kans dat je zwanger wordt als er 2 cryo's worden teruggeplaatst. Als een cryo goed ontdooit en goed doordeeld is er geen reden om er 2 terug te plaatsen. Bovendien als je ze steeds per 1 laat terugplaatsen, dan heb je ook meer pogingen (dus meer kans op zwangerschap).
Ze zijn gewoon met de jaren steeds voorzichtiger geworden, omdat het aantal meerlingzwangerschappen toenam en eerlijk is eerlijk, een meerlingzwangerschap brengt ook risico's met zich mee.
Ik snap je teleurstelling, zeker omdat je toch een soort idee hebt dat als ze er meer terugplaatsen dat je dan dus ook een grotere kans hebt op een zwangerschap, maar uit diverse onderzoeken is echt gebleken dat dat niet zo is.
Raar is dat he? Voor je het weet ben je maanden verder en zie je eigenlijk pas wat er eigenlijk wel/niet gebeurd is.quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:37 schreef Arja het volgende:
Snoenk, ik ga duimen voor een tp vrijdag!
Kahlie, aha dus dat is pupo. Ik heb inderdaad nu een echte kans. Eigenlijk pas mijn eerste, of tweede.
Heb het eens op een rijtje gezet. We zijn sinds juli bezig met medische hulp bij zwanger worden. De eerste 2 maanden bleek ik achteraf toch geen eisprong te hebben gehad, dus geen kans.
De derde maand had ik een cyste waardoor mijn cyclus ontregeld was en we op het verkeerde moment seks hebben gehad.
De vierde maand belandde ik met een blinde darmperforatie in het ziekenhuis.
Hierna moesten we 2 maanden pauze nemen.
De vijfde ronde heeft de apotheek, halverwege mijn cyclus, niet op tijd mijn hormonen geleverd waardoor ik een dag geen hormonen heb kunnen spuiten.
En nu de zesde ronde.
2,5 jaar is een lange tijd zeg. Zit je al zo lang in de medische molen? Of is dat inclusief de tijd die jullie zelf aan het proberen waren?quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:57 schreef dobbey het volgende:
[..]
Raar is dat he? Voor je het weet ben je maanden verder en zie je eigenlijk pas wat er eigenlijk wel/niet gebeurd is.
Probeer er niet teveel bij stil te staan hoelang en wat je nu allemaal hebt gedaan want op een gegeven moment is het echt niet leuk meer![]()
Ik besefte met kerst in ene dat wij al 2.5 jaar bezig zijn en ik nog nooit een echte kans heb gehadLaat staan dat ik durf op te schrijven hoeveel hormonen ik al naar binnen heb gewerkt (alleen nu al in 2 weken 82 tabletten
)
We waren net 4 mnd bezig toen ik in januari 2012 werd opgenomen in het ziekenhuis met cysten aan de eierstokken en vanaf dat moment ben ik medisch . De gyn heeft ons 3 mnd geprobeerd te "helpen" en toen zijn we door hem al doorverwezen naar de fertiliteitskliniek. Eerder kon dat gewoon in het ziekenhuis maar Enschede, Hengelo en Almelo zijn samen een kliniek begonnen in Hengelo dus vandaar de doorverwijzing. Het medische traject was afgelopen januari dus 2 jaarquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:05 schreef Arja het volgende:
[..]
2,5 jaar is een lange tijd zeg. Zit je al zo lang in de medische molen? Of is dat inclusief de tijd die jullie zelf aan het proberen waren?
Hoe dan ook, knap hoe je je iedere keer staande weet te houden in dit slopende traject.
Ik heb ovulatie inductie, dus het enige waarvoor we in het ziekenhuis zijn is om een eisprong op te wekken, de rest moeten we zelf thuis doenquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:05 schreef Arja het volgende:
[..]
2,5 jaar is een lange tijd zeg. Zit je al zo lang in de medische molen? Of is dat inclusief de tijd die jullie zelf aan het proberen waren?
Hoe dan ook, knap hoe je je iedere keer staande weet te houden in dit slopende traject.
Klumsy: spannend dat je weer begonnen bent! Wat gaat er gebeuren als je alle spuiten hebt gehad? Follikelmeting en goed getimede seks, of zijn er nog meer stappen?
Pfjew... Wij zijn dus niet de enige die hier mee bezig zijn. Af en toe ben ik wel eens bang dat mensen denken dat we er teveel mee bezig zijn omdat we zo open zijn met het hele gebeuren maar tegelijkertijd denk ik dan weer al zou ik maar een stel kunnen helpen om het bespreekbaar te maken of om vragen te beantwoorden die ik zelf niet kon vinden op internet dan is mijn "missie" al geslaagd. Zodra er meer bekend is zal ik dat hier wel weer melden.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:22 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dobbey, wow wat leuk!! Zo doen wij af en toe mee met oproepjes van freya, mijn man heeft een frustratie blog geschreven die in de freya van vorig jaar oktober stond en als het goed is komen we nu in het mei nummer van freya.. En idd er mag best openlijker gepraat worden over onvruchtbaarheid, de taboes daar omheen.
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van dat project, laat je wat weten en hou je ons/mij op de hoogte??
Beste Faptist,quote:Op maandag 10 maart 2014 00:04 schreef faptist het volgende:.
Hoe moet ik hier nou mee om gaan?
Ik zit echt met mijn handen in het haar.
Een vereiste om een innesteling te kunnen krijgen is dat het bms triple is. In de binnenste laag gebeurt, dacht ik, de innesteling. Daarnaast is de dikte het best als die minimaal tussen de 7.5 en 8 mm is. Dikker is nog beter maar ook met een bms van 4.8 die ook triple zijn zijn baby's uit geborenquote:Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef Arja het volgende:
Jaaaa, dobbey, dat gaat de goede kant op! Hoe gaat de procedure verder? Hoe dik moet je bms zijn en wat gebeurt er dan?
Hier ook net zo... ik heb wel overgewicht, maar daar ben ik ook mee bezig (door gezondere keuzes te maken en met WeightWatchers punten bij te houden zodat ik gestaag afval en niet crash-knallen) en ik ben aan het hardlopen. Ook stoppen met roken heb ik gedaan en al met al geeft me dat niet de garantie dat ik straks zwanger wordt, (het is me eerder al wel gelukt toen ik nog rookte en 10 kilo zwaarder was maar nu dus niet) maar het helpt me wel in de gedachte dat wat ik er aan kan doen, dat ik dat ook doe!quote:Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef Arja het volgende:
--
Ben zelfs gestopt met roken en dat was ook best pittig. En dat voelde ook oneerlijk, ik zie zelfs zwangere vrouwen roken.
Ik heb alles gedaan wat ik zelf in de hand heb om mijn kansen te vergroten. En uiteindelijk is het stoppen met roken en de gezondere levensstijl natuurlijk een cadeau aan mezelf. En hopelijk aan mijn kind.
Ongeacht of het vruchtbaarheidsprobleem ligt aan het gewicht, je zult met minder gewicht je vrijer, fijner en energieker voelen. Lijnen is een straf, maar gezond gedrag is iets waar je de rest van je leven plezier van hebt. Mijn partner is op dit moment 22kg kwijt, maar nee, dat is nog niet genoeg. Er moet nog minstens evenveel vanaf, maar hij voelt zich wel ontzettend veel beter.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:40 schreef faptist het volgende:
Dan ben je al 15 kg kwijt en krijg je eigenlijk te horen ' joh… het is niet genoeg. ik wil dat je dit nogmaals doet'. Ik ben het vertrouwen kwijt dat het hieraan ligt en kan mezelf niet motiveren om eraan te beginnen.
Mochten ze aangeven dat homeopatisch mag let er dan wel op dat er geen Sint Janskruid in verwerkt zit. Dit kruid heeft een negatieve invloed op de hormonen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:35 schreef Lijnloos het volgende:
Ach weet je, ik vind dat ik niet mag klagen, dit is het enige waar ik echt last van heb... (hoewel mijn libido ook ver te zoeken is, maar goed). Ik zie nu met een rondje google dat A.Vogel er wel een homeopatisch middel tegen heeft, vrijdag es vragen of dat mag... want ook slapen gaat gewoon kut als je 6 keer per nacht wakker wordt omdat je het bed uit brandt...
Dat is echt een eeuwigheid, vooral als je nagaat dat jij stopte met de pil ten tijde van mijn eerste IVFpoging.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:09 schreef droomvrouwtje het volgende:
Jeej snoenk![]()
mijn duimen draaien voor je..
ik durf bijna niet te zeggen hoe lang wij al bezig zijn, 4 jaar medisch gezeik en 5 jaar sinds de pil de deur uit ging, waarvan de laatste 2 jaar pas echt effectief waren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:45 schreef NotTheSame het volgende:
Afgelopen ronde had ik 50.
Bij Draakje zat ik op 100, en het liefst had ik dat deze ronde ook meteen aan de 100 begonnen maar de arts vond dat we één keer met 50 moesten proberen, just in case, maar veel hadden we er niet van verwacht.
De eerste ronde 100 gaan we als test gebruiken. De reden klinkt misschien voor sommigen behoorlijk ondankbaar dus zet ik em even in een spoiler.Ik snap je spoiler wel hoor... hier precies dezelfde situatie, maar na 3 jaar hopen, dromen, willen maakt het me nu niet meer uit dat als het nu raak gaat zijn we wederom net voor de kerst zitten met uitgerekende datum. Druk is het nu toch al in de feestmaand, daar kan nog wel een feestje bij in mijn ogenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar afgelopen jaren was het voor ons ook een reden om in Maart even pas op de plaats te doen.
Uh, die punctie was op jouw verjaardag en die was hell......quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:38 schreef Lijnloos het volgende:
McLaura, wat naar dat het nu niet zo gaat als jullie hooptenIk vroeg me ook al af of jullie nog waren verder gegaan vorig jaar (had toen wel gelezen dat je een punctie had die erg meeviel maar dus verder niks...). Ik ga duimen voor jullie laatste TP van deze poging!
Uhm, ik bedoelde eigenlijk dat de uitkomst mee viel... sowwy...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:48 schreef McLaura het volgende:
[..]
Uh, die punctie was op jouw verjaardag en die was hell......
Ohja, de oogst was goed! Geen probleem hoor, maar het is wel de reden dat ik heel erg opzie tegen 'na deze poging'. Wat wil ik....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:54 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Uhm, ik bedoelde eigenlijk dat de uitkomst mee viel... sowwy...
Dankjewel, lieverd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:02 schreef droomvrouwtje het volgende:
Oh dat is idd wel lastig. Als de punctie zo'n hel was is de drempel ook nog eens hoger om door te gaan. Maar er valt niet op te gokken, dat is het lastige, het zou zo maar kunnen zijn dat een eventuele volgende punctie soepel verloopt.
Ik duim heel hard dat het niet nodig is!!
In Hengelo krijg je standaard diclofenac en paracetamol maar voor mensen die de pijn niet kunnen verdragen hebben ze altijd Dormicum achter de handquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:53 schreef Lijnloos het volgende:
Maar effe hoor, wat voor medicijnen hebben jullie dan gekregen dat jullie zo compleet van de wereld waren??? Ik heb diclofinac en ibu gekregen voor ervoor en na... maar verder heb ik niks over medicatie gehoord
Ik heb alleen nooit zo'n vertrouwen in verdoving... het werkt gewoon niet zo als het zou moeten bij mijOoit een wortelkanaalbehandeling gehad, kostte de goede vrouw 7 spuiten (inclusief een kromme naald) om me verdoofd te krijgen. Ook de verdoving voor het verwijderen van de implanon kostte 3 spuiten en nog voelde ik het
Morfine en atropine.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:53 schreef Lijnloos het volgende:
Maar effe hoor, wat voor medicijnen hebben jullie dan gekregen dat jullie zo compleet van de wereld waren??? Ik heb diclofinac en ibu gekregen voor ervoor en na... maar verder heb ik niks over medicatie gehoord
Ik heb alleen nooit zo'n vertrouwen in verdoving... het werkt gewoon niet zo als het zou moeten bij mijOoit een wortelkanaalbehandeling gehad, kostte de goede vrouw 7 spuiten (inclusief een kromme naald) om me verdoofd te krijgen. Ook de verdoving voor het verwijderen van de implanon kostte 3 spuiten en nog voelde ik het
Ik kan niet tegen verdovingen. Ze hadden me een pil meegegeven due ik van te voren moest innemen, het was een valium-achtig-iets. Ik hen 'm niet genomen en heb de punctie op 2 paracetamol gedaan. Het was pijnlijk en een heel naar gevoel. Maar de meeste pijn was over toen de punctie gedaan was.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:53 schreef Lijnloos het volgende:
That's the spirit.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:09 schreef Lijnloos het volgende:
Lekker dan Klumsy!!!![]()
Tnx Nikki! Hoewel die opbrengst hier bij lange na niet gehaald gaat worden (of er moeten 6 eieren in 1 follikel passen) dus het duurt vast ook niet heel lang. Ach, ik zie het wel... Net als de bevalling, ook over me heen laten komen en best meegevallen
Wij kunnen elkaar de hand schuddenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:39 schreef klumsy het volgende:
volgens mij is m'n lichaam grote voorjaarsschoonmaak aan het houden
kan me niet herinneren dat ik ooit zo erg ongesteld geweest ben....
Dan kun je dus zien hoe de protocollen per ziekenhuis zijn.... Op de dag van de Pregnyl was het alleen de Pregnyl en verder niets en dan vanaf dag van de punctie die balletjes 3x per dag 2 stuksquote:Op maandag 24 maart 2014 16:18 schreef droomvrouwtje het volgende:
Hier werd de voorkeur aan s'morgens gegeven, de dag van de pregnyl moet je namelijk ook spuiten, als je die de spuiten s'avonds zet dan kan je die niet icm de pregnyl doen waardoor je misschien een extra boost minder hebt die net genoeg kan zijn voor extra eitjes
Echt?? In Hengelo moet je de Utrogestan 12!!! weken doorgebruikenquote:Op maandag 24 maart 2014 16:30 schreef Lijnloos het volgende:
En hier zowel voor als na punctie Pregnyl en geen bolletjes/pillen/dingen... Ook niet elke dag, maar slechts 3 keer na de punctie.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:53 schreef snoenk het volgende:
Oh en nadat het vorige maand een drama was met een eitje laten groeien is die deze maand met dag 10 al groot genoeg! Gister pregnyl gespoten en dan hopen dat er maandag weer een terugplaatsing is
We doen icsi, op dit moment nog 2 cryo's in de vriezerquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:26 schreef Lijnloos het volgende:
Wauw DobbeyWat een sneltreinvaart in eens!
En snoenk mijn duimen draaien voor je! Spannend weer (sorry, ben het effe kwijt, welk traject heb je?)
Bij terugplaatsing in eigen cyclus alleen Pregnyl (z0dat je ei springt en je lichaam snapt dat het de eisprong voorbij is), bij hormoongestuurde cyclus Progynova (oestradiol) + Utrogestan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:09 schreef Lijnloos het volgende:
Ah ok, dus jullie zijn ook aan de ICSI... wist niet dat je dan met tp's ook weer pregnyl en zo moest spuiten. Ook de decapeptyl en zo?
Dat ligt aan je waardes, als je eispronghormoon hoog genoeg is, hoeft het inderdaad niet. Ik maak zelf niet genoeg aan. Ik zie denk ik nu waarom ik zelf niet zwanger werd. Ik heb een hele ontoerekeningsvatbare cyclus.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:25 schreef droomvrouwtje het volgende:
Hier kan het zijn dat je pregnyl moet spuiten maar het kan ook zonder, ligt eraan wanneer de eisprong plaatsvind, zo kunnen ze het iets meer sturen maar toch niet teveel.
ga mn best voor je doen kahliequote:Tijd voor een streeptjesregen dan hoef ik hier geen vieze menstruatieverhaaltjes meer te lezen
Mooi zoquote:
quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:46 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een menstruatiecup gekocht trouwens, nooit meer doorlekken.
Hoezo dat? Ik had regelmatig last van doorlekken, ugh, was ik weer aan het wassen en het klooien. Je voelt je nooit veilig. Vanwege de schildklier had ik regelmatig last van heftige menstruaties of extreem lange (14+ dagen). Ik ging snel door mijn spullen heen en ik moest heel veel afzeggen of verzetten. Nu met zo'n cup kan ik makkelijk tussen de 4-8 uur iets doen. Ik kan er mee sporten en ik hoef niet tijdens een wandeling van 1,5 uur ergens gauw nog een toilet te zoeken. Ik hoef niet bang te zijn dat het opeens toch heftiger losbarst of weer opnieuw begint. Uitkoken voor gebruik en het is hygenisch en schoon. Ik wou dat ik het jaren eerder had gevonden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:13 schreef dobbey het volgende:
[..]waarschijnlijk zwaar onterecht maar.... Dat lijkt me dus helemaal niets
Wow.... Ja dan kan ik me voorstellen dat je op zoek gaat naar alternatieven. Misschien toch maar eens in verdiepen danquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:35 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hoezo dat? Ik had regelmatig last van doorlekken, ugh, was ik weer aan het wassen en het klooien. Je voelt je nooit veilig. Vanwege de schildklier had ik regelmatig last van heftige menstruaties of extreem lange (14+ dagen). Ik ging snel door mijn spullen heen en ik moest heel veel afzeggen of verzetten. Nu met zo'n cup kan ik makkelijk tussen de 4-8 uur iets doen. Ik kan er mee sporten en ik hoef niet tijdens een wandeling van 1,5 uur ergens gauw nog een toilet te zoeken. Ik hoef niet bang te zijn dat het opeens toch heftiger losbarst of weer opnieuw begint. Uitkoken voor gebruik en het is hygenisch en schoon. Ik wou dat ik het jaren eerder had gevonden.
Goed! Vast contract alweer in de pocketquote:Op donderdag 27 maart 2014 17:36 schreef Arja het volgende:
Leuk aurum, dat jullie er weer voor gaan.
Hoe bevalt je nieuwe baan?
Zeg eitjes het is nog geen pasen dus verstoppen is nog niet nodigquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:30 schreef klumsy het volgende:
Niks te zien... Zelfs m'n linker eierstok was zoek
Over een dag of 4-5 terug komen, helaas dan niet bij m'n eigen arts.
Ik word vanmiddag gebeld om te horen welke dag ik terug moet komen en of ik mag gaan ophogen
Hopen dat het van het weekend een mooie boost krijgtquote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:49 schreef Arja het volgende:
Zowel links als rechts een follikel van 12mm.
Maandag weer echo
Buiten de ziekenhuis apotheken om is er (bijna) geen enkele apotheek die het op voorraad heeftquote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:47 schreef _aurum_ het volgende:
Pff, geneuzel weerArja jij had toch ook problemen om aan je medicijnen te komen?
Ik met mijn receptje naar de lokale apotheek, overhandig het receptje en het eerste wat de dame zegt is dat ze geen Puregon op voorraad hebben en dat het een paar dagen kan duren. Mijn WTF-o-meter stond toen al in het rood. Denk dat de dame het ook wel doorhad want toen kwam de vraag wanneer ik het nodig had. Dus ik zeg: maandag.
Vervolgens gaat ze bellen is het niet meer leverbaar door hun groothandel.
Ik bellen naar de lokale zkh apotheek hier, zelfde verhaal - spul is niet leverbaar door hun groothandel.
Dus ik maar naar SFG gebeld en die hebben 't gelukkig wel op voorraad, kan het morgen gaan halen.
Maar superirritant!! Je zal het maar direct nodig hebben.
Ah, hoe herkenbaarquote:Op dinsdag 1 april 2014 08:54 schreef klumsy het volgende:
Net weer een echo gehad en nog niks te zien. Dus zou mogen ophogen.... Maar dokter V. Zou dokter V. Niet zijn als zij de afspraken die ik met m'n behandeld arts gemaakt heb zou nakomen.... Dus niet ophogen maar vrijdag terugkomen, want protocol is protocol...
Oh ik ontlurk even hiervoor, maar wat superleuk voor jullie! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Zwanger worden was bij ons niet het probleem, zwanger blijven is wat misging. Na (op doktersadvies) 6 maanden gewacht te hebben, is mijn vrouw nu 7 weken zwanger.
Gisteren de tweede echo gehad, er is nu een hartslag zichtbaar. De komende 2 maanden hebben we 9 afspraken staan, elke 2 weken een echo om de groeiontwikkeling bij te houden. Over 3 weken begint ze met aspirine slikken, dat verbetert de kansen met 10%.
Zoals beloofd blijft onze gynaecoloog "naast ons staan".
We kennen de kansen op herhaling, voor nu hopen we maar gewoon het beste.
Dank jequote:Op woensdag 2 april 2014 11:40 schreef droomvrouwtje het volgende:
frummeltjeklinkt toch als een paar drukke maanden. Ben eens benieuwd wat er morgen uit het voortgangsgesprek komt. Heb je zelf nog een idee dat IUI wat voor jullie zou zijn?? Of heb je zo iets van eerst dat proberen voordat we verder gaan?
Fijn, om weer wat van je te horen, alhoewel fijn?? Ik had liever natuurlijk gewoon ander nieuws van je gelezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |