Raar is dat he? Voor je het weet ben je maanden verder en zie je eigenlijk pas wat er eigenlijk wel/niet gebeurd is.quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:37 schreef Arja het volgende:
Snoenk, ik ga duimen voor een tp vrijdag!
Kahlie, aha dus dat is pupo. Ik heb inderdaad nu een echte kans. Eigenlijk pas mijn eerste, of tweede.
Heb het eens op een rijtje gezet. We zijn sinds juli bezig met medische hulp bij zwanger worden. De eerste 2 maanden bleek ik achteraf toch geen eisprong te hebben gehad, dus geen kans.
De derde maand had ik een cyste waardoor mijn cyclus ontregeld was en we op het verkeerde moment seks hebben gehad.
De vierde maand belandde ik met een blinde darmperforatie in het ziekenhuis.
Hierna moesten we 2 maanden pauze nemen.
De vijfde ronde heeft de apotheek, halverwege mijn cyclus, niet op tijd mijn hormonen geleverd waardoor ik een dag geen hormonen heb kunnen spuiten.
En nu de zesde ronde.
2,5 jaar is een lange tijd zeg. Zit je al zo lang in de medische molen? Of is dat inclusief de tijd die jullie zelf aan het proberen waren?quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:57 schreef dobbey het volgende:
[..]
Raar is dat he? Voor je het weet ben je maanden verder en zie je eigenlijk pas wat er eigenlijk wel/niet gebeurd is.
Probeer er niet teveel bij stil te staan hoelang en wat je nu allemaal hebt gedaan want op een gegeven moment is het echt niet leuk meer![]()
Ik besefte met kerst in ene dat wij al 2.5 jaar bezig zijn en ik nog nooit een echte kans heb gehadLaat staan dat ik durf op te schrijven hoeveel hormonen ik al naar binnen heb gewerkt (alleen nu al in 2 weken 82 tabletten
)
We waren net 4 mnd bezig toen ik in januari 2012 werd opgenomen in het ziekenhuis met cysten aan de eierstokken en vanaf dat moment ben ik medisch . De gyn heeft ons 3 mnd geprobeerd te "helpen" en toen zijn we door hem al doorverwezen naar de fertiliteitskliniek. Eerder kon dat gewoon in het ziekenhuis maar Enschede, Hengelo en Almelo zijn samen een kliniek begonnen in Hengelo dus vandaar de doorverwijzing. Het medische traject was afgelopen januari dus 2 jaarquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:05 schreef Arja het volgende:
[..]
2,5 jaar is een lange tijd zeg. Zit je al zo lang in de medische molen? Of is dat inclusief de tijd die jullie zelf aan het proberen waren?
Hoe dan ook, knap hoe je je iedere keer staande weet te houden in dit slopende traject.
Ik heb ovulatie inductie, dus het enige waarvoor we in het ziekenhuis zijn is om een eisprong op te wekken, de rest moeten we zelf thuis doenquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:05 schreef Arja het volgende:
[..]
2,5 jaar is een lange tijd zeg. Zit je al zo lang in de medische molen? Of is dat inclusief de tijd die jullie zelf aan het proberen waren?
Hoe dan ook, knap hoe je je iedere keer staande weet te houden in dit slopende traject.
Klumsy: spannend dat je weer begonnen bent! Wat gaat er gebeuren als je alle spuiten hebt gehad? Follikelmeting en goed getimede seks, of zijn er nog meer stappen?
Pfjew... Wij zijn dus niet de enige die hier mee bezig zijn. Af en toe ben ik wel eens bang dat mensen denken dat we er teveel mee bezig zijn omdat we zo open zijn met het hele gebeuren maar tegelijkertijd denk ik dan weer al zou ik maar een stel kunnen helpen om het bespreekbaar te maken of om vragen te beantwoorden die ik zelf niet kon vinden op internet dan is mijn "missie" al geslaagd. Zodra er meer bekend is zal ik dat hier wel weer melden.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:22 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dobbey, wow wat leuk!! Zo doen wij af en toe mee met oproepjes van freya, mijn man heeft een frustratie blog geschreven die in de freya van vorig jaar oktober stond en als het goed is komen we nu in het mei nummer van freya.. En idd er mag best openlijker gepraat worden over onvruchtbaarheid, de taboes daar omheen.
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van dat project, laat je wat weten en hou je ons/mij op de hoogte??
Beste Faptist,quote:Op maandag 10 maart 2014 00:04 schreef faptist het volgende:.
Hoe moet ik hier nou mee om gaan?
Ik zit echt met mijn handen in het haar.
Een vereiste om een innesteling te kunnen krijgen is dat het bms triple is. In de binnenste laag gebeurt, dacht ik, de innesteling. Daarnaast is de dikte het best als die minimaal tussen de 7.5 en 8 mm is. Dikker is nog beter maar ook met een bms van 4.8 die ook triple zijn zijn baby's uit geborenquote:Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef Arja het volgende:
Jaaaa, dobbey, dat gaat de goede kant op! Hoe gaat de procedure verder? Hoe dik moet je bms zijn en wat gebeurt er dan?
Hier ook net zo... ik heb wel overgewicht, maar daar ben ik ook mee bezig (door gezondere keuzes te maken en met WeightWatchers punten bij te houden zodat ik gestaag afval en niet crash-knallen) en ik ben aan het hardlopen. Ook stoppen met roken heb ik gedaan en al met al geeft me dat niet de garantie dat ik straks zwanger wordt, (het is me eerder al wel gelukt toen ik nog rookte en 10 kilo zwaarder was maar nu dus niet) maar het helpt me wel in de gedachte dat wat ik er aan kan doen, dat ik dat ook doe!quote:Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef Arja het volgende:
--
Ben zelfs gestopt met roken en dat was ook best pittig. En dat voelde ook oneerlijk, ik zie zelfs zwangere vrouwen roken.
Ik heb alles gedaan wat ik zelf in de hand heb om mijn kansen te vergroten. En uiteindelijk is het stoppen met roken en de gezondere levensstijl natuurlijk een cadeau aan mezelf. En hopelijk aan mijn kind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |