abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136975123
Weer verder!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_136975211
Mijn Mirena zou vandaag dus vervangen worden, maar hij kreeg geen grip op de touwtjes. Ik moest een nieuwe afspraak maken voor op de behandeltafel, maar dan wordt ik waarschijnlijk wel verdoofd. Helaas duurt het nog dik een maand.
pi_136975917
Was je bij de huisarts of de gyn? En zijn je touwtjes in je baarmoederhals verdwenen dan?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_136977170
Ik heb ook gehad dat mijn draadjes niet te vinden waren door de huisarts. Kwam ook doordat ze bij mij superkort waren afgeknipt (omdat mijn vriend er last van had).

De huisarts had geen klein genoege tang dus moest ik naar de gyneacoloog. Die hebben toen met een camera op een stok gekeken en toen met een dunne tang de spiraal eruit getrokken.

Maar dat hoefde allemaal echt niet onder narcose!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:45:56 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136977322
Wanneer moet de mirena eigenlijk vervangen worden?
Na ongeveer 5 jaar, toch?
Maar hoe merk je dat hij vervangen moet worden?
De mijne zit er nu 4 jaar in, dus het kan nog wel even, maar ben toch wel nieuwsgierig.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_136977471
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:45 schreef DaviniaHR het volgende:
De mijne zit er nu 4 jaar in, dus het kan nog wel even, maar ben toch wel nieuwsgierig.
Dat merk je niet, moet je gewoon in de gaten houden :P 5 jaar inderdaad
Die van mij moet er over een paar maanden uit maar dat komt niet op de dag aan neem ik aan.
pi_136977538
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:57 schreef DevilsWhore het volgende:
Mijn Mirena zou vandaag dus vervangen worden, maar hij kreeg geen grip op de touwtjes. Ik moest een nieuwe afspraak maken voor op de behandeltafel, maar dan wordt ik waarschijnlijk wel verdoofd. Helaas duurt het nog dik een maand.
waarom weer een maand wachten?
pi_136977714
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:51 schreef loecje het volgende:

[..]

ik denk vanwege ongesteldheid?
pi_136977814
owja, daar hou ik nooit rekening mee want daar is bij mij amper iets van over. ook niet regelmatig dus daar valt ook niet op te plannen.
mijn spiraaltje is ook niet geplaatst tijdens menstruatie omdat dat beter uit kwam.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:55:07 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136979833
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:50 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dat merk je niet, moet je gewoon in de gaten houden :P 5 jaar inderdaad
Die van mij moet er over een paar maanden uit maar dat komt niet op de dag aan neem ik aan.
Oke. thx
pi_137420121
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:14 schreef Njosnavelin het volgende:
Was je bij de huisarts of de gyn? En zijn je touwtjes in je baarmoederhals verdwenen dan?
Gyn. Geen idee wat er was, maar hij kreeg ze niet goed te pakken, het zou namelijk ook kunnen dat ze los zitten. Aangezien ik daar bijna lag te janken van de pijn (het was serieus erger dan het zetten), heeft hij besloten ermee te stoppen en het op de behandeltafel te doen. De apparatuur die hij nodig heeft, had hij niet in behandelkamer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:51 schreef loecje het volgende:

[..]

Wachtlijst, het valt onder de dagopname.
pi_137420153
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:45 schreef DaviniaHR het volgende:
5 jaar ja, de mijne zit nu iets meer dan 4 jaar maar is iets verzakt, waardoor die vervangen moet worden.
pi_137425762
dagopname is dan wel beter ja.
hopelijk ook minder pijnlijk of een goede pijnstilling.

je laat dus direct een nieuwe plaatsen?

edit: hoe merk je eigenlijk dat je spiraaltje verzakt is?
pi_137426456
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:33 schreef loecje het volgende:
Dat vroeg ik me ook af :P

Klinkt wel naar, DW, hoop dat het de volgende keer vlot zal verlopen.
pi_137428917
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:33 schreef loecje het volgende:
dagopname is dan wel beter ja.
hopelijk ook minder pijnlijk of een goede pijnstilling.

je laat dus direct een nieuwe plaatsen?

Yup, ik zit midden in mijn opleiding dus ik heb geen zin in kindjes.

Ik was opeens twee weken lang ongesteld, terwijl ik normaal hoogstens een dag ongesteld was. Dus maar even naar de huisarts gegaan, die had me doorverwezen naar de gyn, echo gemaakt en toen er dus achter gekomen. Hij beschermt nog wel, maar het is wel vervelend, aangezien mijn vriend de touwtjes nu voelt terwijl hij daar eerst dus geen last van had.
pi_139355651
Nou, de nieuwe zit erin. Wat een drama zeg. :') eerst met een camera erin om de oude eruit te halen (en te kijken of alles er goed uitzag), vervolgens een nieuwe erin. Die camera was echt niet normaal pijnlijk, maar daardoor ging de mirena wel minder pijnlijk erin. Heb er nu ook geen last meer van.
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:11:21 #17
92409 Twinky
Little star.
pi_139361604
quote:
17s.gif Op maandag 28 april 2014 21:51 schreef DevilsWhore het volgende:
Nou, de nieuwe zit erin. Wat een drama zeg. :') eerst met een camera erin om de oude eruit te halen (en te kijken of alles er goed uitzag), vervolgens een nieuwe erin. Die camera was echt niet normaal pijnlijk, maar daardoor ging de mirena wel minder pijnlijk erin. Heb er nu ook geen last meer van.
kon je meekijken? Ik vond dat zo gaaf met die camera.
Maar wel heel pijnlijk inderdaad :P
pi_139362223
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:11 schreef Twinky het volgende:

[..]

kon je meekijken? Ik vond dat zo gaaf met die camera.
Maar wel heel pijnlijk inderdaad :P
Ja, mijn baarmoeder ziet er wollig uit van binnen. O+
  dinsdag 6 mei 2014 @ 18:23:32 #19
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139626325
Ik heb weer een vraagje:
Ik heb vanaf het begin gedonder gehad met de mirena. Eerst heel lang spotting en nu sinds (ik denk) meer dan een jaar een regelmatige cyclus met menstruatie.
Nu begon afgelopen dinsdag de spotting weer, goed volgens cyclus. Echter, het blijft bij spotting...
Herkent iemand dit? Dat je na zo'n lange tijd ineens wel stopt met menstrueren?
(de zwangerschapstest van vanochtend was negatief. Maar dat was ook zo bij de zwangerschap van mijn dochter...)

De mirena is trouwens nu 4 jaar. (En twee maanden, iets minder.)

(ik heb de draadjes nog nooit gevoeld, dus die check kan ik niet doen.)
pi_139626632
dat kan ja.
als je het niet vertrouwd even bij de huisarts langs? al is het maar voor je eigen gemoedsrust om te weten dat de mirena nog goed zit.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 19:38:39 #21
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_139629427
Wanneer heb je voor het laatst een echo gehad?
Kan best dat het soms minder bloedt, bij mij wisselt dat elke maand eigenlijk.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:08:31 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139631000
Ik heb nooit een echo gehad voor mijn mirena. De huisarts keek met een eendenbek of hij de draadjes kon zien.
Ik ga iig morgen bellen voor een afspraak voor vrijdag. En dan morgen of donderdag weer ren zwangerschapstest...
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:11:40 #23
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_139631175
Hm, dan zou ik denk ik toch een doorverwijzing vragen voor een echo.. Hoewel de mirena niet per se in de fundus moet zitten (in tegenstelling tot de koperspiraal), maar aan de hand van de draadjes kun je niet zeggen of hij goed zit.
Was de spotting wel begonnen op de dag waarop je menstruatie zou beginnen normaal gezien?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:22:38 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139631742
Ja, toen de spotting begon leek me dat wel een logisch moment in de maand. Ik hou het niet precies bij.
Maar het breekt dus niet door en heb al een week het gevoel ongesteld te moeten worden, wat niet gebeurt...
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:26:56 #25
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_139631977
En kun je niet narekenen wanneer je vorige maand ongesteld was?
De hoeveelheid bloed kan wel per maand wisselen, of dat het een of twee dagen langer duurt ofzo. Hoeveel dagen ben je normaal ongesteld? En is het normaal hevig of juist weinig?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:21:35 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139636332
Ik ben altijd qua heftigheid vergelijkbaar.
Twee of drie dagen spotting en dan vier dagen redelijk veel vloed en dan weer wat eindprut zeg maar.
Met een cyclus van vier weken of iets langer.
Vandaar dat ik nu het niet relaxed vind dat het niet heeft doorgezet.

Als de draadjes zichtbaar zijn, kan het dus zijn dat hij nket goed zit? En als dat het geval is, beschermt hij dan ook minder effectief?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:24:59 #27
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_139636638
Dat de draadjes te zien zijn wil niet zeggen dat hij goed zit, je moet een echo doen om dat te weten. En als hij niet goed zit kan het zijn dat hij minder goed beschermt, al is dat effect veel minder dan bij een koperspiraal (die moet echt precies goed zitten). Maar normaal gezien blijft de mirena wel op zijn plek als hij goed geplaatst is.
Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, je zwangerschapstest was immers ook negatief. Maar voor de zekerheid langs de huisarts zou ik wel doen.
pi_139650251
Echo heb ik ook nooit gehad. Niet nodig als het plaatsen en de controle goed is. Al voel ik de touwtjes wel gewoon.
Bij de gynaecoloog wordt er vaak wel een echo gedaan, dan ben je toch al in het ziekenhuis. Een huisarts kan dat vaak niet zelf, moet je alsnog voor naar het ziekenhuis waarvoor jedan ook nog je eigen risico mag betalen en soms meer.
  woensdag 7 mei 2014 @ 05:54:23 #29
419500 Mee-eter
Erg hardnekkig
pi_139651192
Ik heb vorige week een spiraaltje laten zetten. Deed wel erg veel pijn. Maar verder gaat het eigenlijk prima!
Seks hebben gaat goed en heb naderhand ook nauwelijks nog pijn gehad.

Alleen is hij bij mij ook meteen met een echo gecheckt, toch zou ik over een aantal weken nog graag een keer willen laten checken of het allemaal nog goed zit.
  donderdag 26 juni 2014 @ 15:59:35 #30
202348 Susi
Temple of Love
pi_141577675
Kick. Ik ga morgen de HA bellen om mijn spiraaltje na 2 jaar te laten verwijderen. Ik ben er wel klaar mee: sinds 2 jaar heb ik flinke gewichtstoename, totaal geen libido, angsten, oedeem in mijn voeten en op de meest idiote plekken haargroei.
Het is wel jammer, want het is wel erg gemakkelijk qua anticonceptie, maar mijn lijf geeft aan dat het niet meer hoeft.
pi_143847485
Nog een kick! Ik kom even uit lurkstand, om te vertellen dat ik nu ook Mirenabezitster ben! Hij is gisteren geplaatst, en het viel me 100% mee! Ik vond het eerlijk gezegd dood- en doodeng, vooral na alle horrorverhalen die ik heb gelezen en in mijn omgeving rondgingen. Had me serieus op het allerergste voorbereid. Huilen, flauwvallen etc. Maar binnen 5 minuten stond ik weer buiten! Ik vond het een ongemakkelijke bedoening,-had nog nooit een inwendig onderzoek oid gehad- met de arts en de assistente die naar binnen aan het koekeloeren waren. Maar ze waren heel lief voor me, en de arts vertelde rustig wat hij aan het doen was, en vroeg meerdere malen of het allemaal oké ging. Zulke ervaringen zijn er dus ook tussen alle horrorflauwvalverhalen. Trouwens ik ben 23 en zat vanaf mijn vijftiende aan de pil. Geen kinderen, wel een vaste relatie.

Nu ben ik heel erg benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren op het ontpillen en wennen aan de mirena. Gisteravond flink heftige buikpijn gehad. Niet echt menstruatiepijn, maar ik voelde gewoon goed dat ze in mijn baarmoeder hadden zitten poeren. Nu, volgende dag, nergens meer last van :) Dus iedereen die heel erg bang is, of het al maanden uitstelt, het hoeft niet allemaal eng en pijnlijk te zijn! Just give it a shot, anders weet je het nooit.
pi_145344760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:54 schreef Lottoss het volgende:
Nog een kick! Ik kom even uit lurkstand, om te vertellen dat ik nu ook Mirenabezitster ben! Hij is gisteren geplaatst, en het viel me 100% mee! Ik vond het eerlijk gezegd dood- en doodeng, vooral na alle horrorverhalen die ik heb gelezen en in mijn omgeving rondgingen. Had me serieus op het allerergste voorbereid. Huilen, flauwvallen etc. Maar binnen 5 minuten stond ik weer buiten! Ik vond het een ongemakkelijke bedoening,-had nog nooit een inwendig onderzoek oid gehad- met de arts en de assistente die naar binnen aan het koekeloeren waren. Maar ze waren heel lief voor me, en de arts vertelde rustig wat hij aan het doen was, en vroeg meerdere malen of het allemaal oké ging. Zulke ervaringen zijn er dus ook tussen alle horrorflauwvalverhalen. Trouwens ik ben 23 en zat vanaf mijn vijftiende aan de pil. Geen kinderen, wel een vaste relatie.

Nu ben ik heel erg benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren op het ontpillen en wennen aan de mirena. Gisteravond flink heftige buikpijn gehad. Niet echt menstruatiepijn, maar ik voelde gewoon goed dat ze in mijn baarmoeder hadden zitten poeren. Nu, volgende dag, nergens meer last van :) Dus iedereen die heel erg bang is, of het al maanden uitstelt, het hoeft niet allemaal eng en pijnlijk te zijn! Just give it a shot, anders weet je het nooit.
En, hoe bevalt het?
pi_145344866
Vandaag een afspraak gemaakt om die van mij te laten verwijderen, want heb hem nu 5 jaar. Ik wil nu de nuvaring gaan proberen.
Van wat ik hier gelezen heb valt het verwijderen erg mee, maar ben toch benieuwd waar ik me aan kan verwachten. Het plaatsen vond ik namelijk erg pijnlijk, niet zozeer op het moment zelf maar vooral daarna, als de krampen beginnen. Is dat bij het verwijderen ook zo?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:13:56 #34
92409 Twinky
Little star.
pi_145347928
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:18 schreef Njosnavelin het volgende:
Vandaag een afspraak gemaakt om die van mij te laten verwijderen, want heb hem nu 5 jaar. Ik wil nu de nuvaring gaan proberen.
Van wat ik hier gelezen heb valt het verwijderen erg mee, maar ben toch benieuwd waar ik me aan kan verwachten. Het plaatsen vond ik namelijk erg pijnlijk, niet zozeer op het moment zelf maar vooral daarna, als de krampen beginnen. Is dat bij het verwijderen ook zo?
gewoon, een beetje. Wel minder! Maar het is toch bij iedereen anders :P
pi_145348142
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:54 schreef Lottoss het volgende:

Grappig, hier ongeveer soortgelijke ervaring :P (zelfde leeftijd, ook al sinds jong aan de pil). Wát een verademing. Niet meer hoeven denken aan een pil, geen gedoe met verminderde veiligheid als je een keer goed flink ziek bent (geweest) en ben in de afgelopen maanden slechts 1x lafjes ongesteld geworden. Ik gooi er wel elke maand een testje tegenaan, voor de zekerheid :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:21:29 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145348335
Gisteren van de huisarts de Mirena voorgesteld gekregen.
Ik heb al zo'n 20 jaar (minus 1,5 jaar ivm zwangerschap) een koperspiraaltje juist omdat ik gestoord werd van de hormonen in de pil, maar nu in de overgang aan het raken en momenteel al zo lang en heftig ongesteld dat m'n bloedwaarden tegen bloedarmoede aanzitten, met alle gevolgen van dien.

Aan de ene kant staat het idee van de hormonen me nog steeds tegen, aan de andere kant ben ik inmiddels al 5 jaar een hormonster, dus veel erger kan het niet worden.

Hoe snel "werkte" de Mirena bij de meesten qua verminderen menstruatie?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145348408
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:13 schreef Twinky het volgende:

[..]

gewoon, een beetje. Wel minder! Maar het is toch bij iedereen anders :P
Maar minder dan het plaatsen dus? Misschien toch voor de zekerheid mijn vriend meevragen (bij het plaatsen was ik alleen, en de weg naar huis met OV viel echt niet mee toen :+ ).
pi_145348484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:21 schreef Leandra het volgende:
Ik heb al zo'n 20 jaar (minus 1,5 jaar ivm zwangerschap) een koperspiraaltje juist omdat ik gestoord werd van de hormonen in de pil, maar nu in de overgang aan het raken en momenteel al zo lang en heftig ongesteld dat m'n bloedwaarden tegen bloedarmoede aanzitten, met alle gevolgen van dien.

Aan de ene kant staat het idee van de hormonen me nog steeds tegen, aan de andere kant ben ik inmiddels al 5 jaar een hormonster, dus veel erger kan het niet worden.

De eerste weken verlies je meestal wel wat bloed, maar dat is eerder spotting. Echte menstruatie was bij mij vanaf het begin weg, pas na 2-3 jaar werd ik weer ongesteld en dan heel licht.
pi_145352705
quote:

bij mij werd het na 2maand minder.
Ik werd ook gek van de hormonen in de pil (meerdere soorten geprobeerd) maar van de hormonen van de mirena heb ik geen last. Voelt veel stabieler, ik vermoed doordat de hormonen laag maar constant zijn.

Mijn moeder heeft de mirena ook ivm overgang en haar bevalt het ook goed. Bij haar werden de bloedingen direct minder tot uiteindelijk niets meer.
pi_145352792
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:22 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Maar minder dan het plaatsen dus? Misschien toch voor de zekerheid mijn vriend meevragen (bij het plaatsen was ik alleen, en de weg naar huis met OV viel echt niet mee toen :+ ).
Nog geen ervaring mee maar ik verwacht ook minder last. Bij het plaatsen zit er opeens iets vreemds in het lichaam, daar heb je na het plaatsen last van maar bij het verwijderen niet.

Iemand mee nemen is bij zoiets sowieso geen verkeerd idee. Of iemand die snel naar je toe kan komen wanneer dat nodig is.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:50:57 #41
202348 Susi
Temple of Love
pi_145373776
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:22 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Bij het plaatsen mocht ik inderdaad niet eens alleen naar huis, er moest iemand bij zijn.
Maar ik denk dat alleen al voor je idee het prettig is iemand mee te hebben die je naar huis brengt.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:14:11 #42
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145415663
Onlangs hem moeten vervangen. Deed iets meer pijn en iets meer bloed, 1 dag flinke krampen gehad en verder totaal geen problemen O+
Ben er weer blij mee.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:19:58 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145415869
Is het plaatsen van een Mirena anders dan een ander spiraaltje of is het gewoon de ppijn die bij het plaatsen van een spiraaltje hoort?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:06:52 #44
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145417626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:19 schreef Leandra het volgende:
Is het plaatsen van een Mirena anders dan een ander spiraaltje of is het gewoon de ppijn die bij het plaatsen van een spiraaltje hoort?
Ik ging van mirena naar mirena, dus geen idee hoe andere spiraaltjes zijn.
Was gewoon de pijn van het plaatsen, er zit toch even iemand in je baarmoeder te graaien. Vooral een heel apart gevoel en soms wat pijnlijk.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:08:18 #45
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145417673
quote:
Ik was de eerste x drie weken volop ongesteld en daarna eigenlijk niet meer. Af en toe een dagje doorbraak, maar dat was ook met ruim 2/3 maanden ertussen. En nu 1x per half jaar ofzo nog maar.

Na het vervangen ook niet meer gebloed.
pi_145418265
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:19 schreef Leandra het volgende:
vorm en manier van plaatsen is volgens mij hetzelfde.
Huisarts kan daar vast antwoord op geven.

Maar het lijkt me dat een beetje hormonen bij de mirena geen verschil zal maken voor de hoeveelheid pijn.
pi_145418333
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:14 schreef Cue_ het volgende:
Onlangs hem moeten vervangen. Deed iets meer pijn en iets meer bloed, 1 dag flinke krampen gehad en verder totaal geen problemen O+
Ben er weer blij mee.
Was het verwijderen zelf ook pijnlijk?
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:51:33 #48
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145418874
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:28 schreef Elleska het volgende:
[..]
Was het verwijderen zelf ook pijnlijk?
Niet echt, enkel een wat prikknd gevoel. Stelde weinig voor :)
pi_145419199
Goed om te weten
( na de huidige komt er eerst geen nieuwe :) )
pi_145493355
Ik heb mijn Mirena nu drie maanden geleden laten zetten. Het deed erg veel zeer en heb de eerste maand krampen gehad. Na mijn eerste menstruatie heb ik drie weken nergens last van gehad. Toen werd ik enorm ongesteld voor 1,5 week en enorm kramp. Ik heb altijd redelijk lichte en pijnloze menstruatie gehad, dus ik was niet helemaal zeker. Gynaecoloog heeft via een echo gekeken en alles zat prima. Nu zit ik echter in mijn derde menstruatie en ik heb al een week kramp, maar geen bloed. Sinds gisteren heel licht wat bruine spotting. Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie ook wel kramp, maar geen bloed? Het voelt zo raar. Alsof er wel wat gebeurt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_145493550
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:15 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb mijn Mirena nu drie maanden geleden laten zetten. Het deed erg veel zeer en heb de eerste maand krampen gehad. Na mijn eerste menstruatie heb ik drie weken nergens last van gehad. Toen werd ik enorm ongesteld voor 1,5 week en enorm kramp. Ik heb altijd redelijk lichte en pijnloze menstruatie gehad, dus ik was niet helemaal zeker. Gynaecoloog heeft via een echo gekeken en alles zat prima. Nu zit ik echter in mijn derde menstruatie en ik heb al een week kramp, maar geen bloed. Sinds gisteren heel licht wat bruine spotting. Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie ook wel kramp, maar geen bloed? Het voelt zo raar. Alsof er wel wat gebeurt.
Ik heb de eerste 1-2 jaar heel regelmatig krampen gehad zonder ongesteld te zijn. Komt wel vaker voor volgens mij..
pi_145514622
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:15 schreef Rebubbled het volgende:
wel herkenbaar.. ik heb mijn mirena nu 3 jaar. Zetten was piece of cake, geen pijn niets gehad alleen wat krampjes 's avonds.. toen ook een jaar lang niet ongesteld geweest. Mijn menstruaties waren altijd wel heftig en veel, dus daar was ik bekend mee. Na een jaar kwam mijn menstruatie terug en het is nu wel heftiger. Veel buikpijn, rugpijn, misselijk alles elke maand. Heb ook sneller kramp, bijvoorbeeld als ik een volle blaas heb. Hier ook voor naar de dokter geweest en zelfs de mirena hulplijn gebeld ( :') ) en het is allemaal gewoon normaal.. spiraal zit ook gewoon keurig op zijn plek..
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:11:20 #53
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145515424
De krampen herken ik wel. Zijn iets erger dan toen ik de pil slikte, en als ik ze nu krijg moet ik echt even denken van "owja je bent een vrouw, dus die heb je soms, is niets ergs" :+ Omdat ik het gewoon niet meer koppel aan ongesteld zijn aangezien ik dat zelden tot nooit meer ben. Tis ook niet maandelijks ofzo.
pi_145515932
Krampen zijn bij mij ook anders geworden. Niet zozeer heftiger of pijnlijker. Maar meer stekende, korte pijnscheuten ipv een zware zeurende pijn die ik voorheen had.
pi_145522857
Ja dat herken ik. Voorheen dan had ik de middag en avond voor ik 's ochtends ongesteld werd altijd een constante zeurderige pijn en de eerste dag hetzelfde gecombineerd met echte vlaagkrampen (zo noem ik ze maar even :P). Na die dag was het leed geschied en was er enkel bloed en geen pijn. Nu is het eigenlijk enkel vlaagkramp, maar wel heftiger en een volle week lang.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:29:37 #56
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_145563300
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:21 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik heb de eerste 1-2 jaar heel regelmatig krampen gehad zonder ongesteld te zijn. Komt wel vaker voor volgens mij..
Heb ik ook, maar heb hem niet zo heel lang geleden laten plaatsen (maart). Bevalt wel heel erg goed verder. Plaatsen viel me wel wat tegen, maar heb er daarna weinig last van gehad ^O^.
pi_146197549
Ik heb de mirena nu 8 maanden. Inbrengen was erg onprettig, en eerste menstruatie duurde een paar weken. Daarna geen menstruatie meer gehad. Nu afgelopen week af en toe licht bloedverlies gehad. Nu had Ik ineens een raar pijnlijk gevoel in mijn buik..En ik voel de draadjes bijna meteen bij de ingang, dit lijkt me niet de bedoeling of komt het Door de menstruatie? :X
pi_146198243
Ik denk dat je toch even naar de huisarts moet, die kan het beste zien of je spiraaltje nog goed zit. Zeker als je voorheen de draadjes niet zo dichtbij voelde lijkt het me dat hij wat verzakt kan zijn o.i.d.

Ik heb de mijne nu bijna een jaar. Heb elke maand, soms om de 2 wkn, nog wel wat bloedverlies en wat lichte krampen maar kan het redden met inlegkruisjes. Helaas voor mij houdt dat dan wel weer vaak een week aan :{
pi_146227064
Ja dat ga ik ook even doen. Heb de touwtjes nooit gevoeld maar lijkt me niet dat ze zo laag horen te zitten.
pi_146228418
ik voel de touwtjes bij de baarmoedermond. met ingang bedoel jij denk ik lager?

wel handig trouwens om af en toe ff te voelen naar de touwtjes. dat is een indicatie of het spiraaltje nog goed zit.
pi_146396174
Zo, heb sinds een uurtje ook een Mirena.

Het plaatsen is me erg mee gevallen, het was wel af en toe een gemene pijn, maar dat had ik wel verwacht. Had gisteravond en een uur van tevoren een Naproxen genomen (voorgeschreven door HA).
Voor de zekerheid over 4 weken een echo om te kijken of het spiraaltje goed zit.

Al mel al dus meegevallen :)
Live the life you love, love the life you live.
pi_146396473
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:34 schreef Poekie1993 het volgende:
Zo, heb sinds een uurtje ook een Mirena.

Het plaatsen is me erg mee gevallen, het was wel af en toe een gemene pijn, maar dat had ik wel verwacht. Had gisteravond en een uur van tevoren een Naproxen genomen (voorgeschreven door HA).
Voor de zekerheid over 4 weken een echo om te kijken of het spiraaltje goed zit.

Al mel al dus meegevallen :)
Ook gisteravond? Had de huisarts dat aanbevolen? Fijn dat het meeviel in ieder geval!
pi_146396564
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:45 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ook gisteravond? Had de huisarts dat aanbevolen? Fijn dat het meeviel in ieder geval!
Had de huisarts aanbevolen inderdaad, voor het naar bed gaan en een uur voor het plaatsen ;)
Was toch best zenuwachtig voor het plaatsen..
Live the life you love, love the life you live.
pi_146396606
Wat houdt TVT in?

Mirena, een spiraal(tje), weer wat geleerd. Waarom geen pics van users met de Mirena (uiteraard ingebracht en wel) in de OP!? :?
pi_146400027
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:51 schreef Nober het volgende:
(...)
Waarom geen pics van users met de Mirena (uiteraard ingebracht en wel) in de OP!? :?
Hoe zie je dat voor je :')
pi_146608551
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:16 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

En, hoe bevalt het?
Zo, ff een late update! Ik had dit helemaal gemist. Ik heb de mirena nu bijna drie maanden, dus hoog tijd voor een update. De eerste weken (3/4) verloor ik om de haverklap wat bloed, of prut zoals hier wel eens geschreven wordt. Dit was opzich niet heel erg vervelend, ware het niet dat ik me constant 'vies' voelde, en mijn seksleven dus ook op een wat lager pitje stond. Hier had ik het gelukkig van te voren ook met mijn vriend overgehad, dus hij kon er wel mee leven:) Na twee weken kreeg ik ineens gigantische onderhuidse puisten, midden op mijn voorhoofd. Nu heb ik in mijn puberjaren best was acne gehad, dus ik raakte al volledig in paniek! Eruit, eruit is het enige wat door mijn hoofd ging:p Ik had hier al redelijk wat gelezen over sommige vrouwen die last van acne kregen. Daar zat ik niet echt op te wachten. Met mijn domme hoofd heb ik eraan zitten peuteren en wat nog meer....waardoor het alleen maar erger werd. 'Muggenbulten', zei ik tegen iedereen..Gelukkig verdwenen ze na anderhalve week! Sindsdien heb ik er ook geen last meer van gehad.
Spotting werd steeds minder ook. Op het moment ben ik nog niet regelmatig en verlies ik af en toe nog wat. Maar dat duurt max. een halve dag, en ik kan het prima af met zo'n mini tampon.Ik heb geen last van buikpijn, hoogstens een licht krampje. Ook geen rugpijn of andere aanverwante zaken. Helemaal toppie dus. Tijdens die spottingdagen, heb ik wel een beetje last van puistjes, maar echt verwaarloosbaar. Sterker nog, mijn huid heeft er nog nooit zo goed uitgezien! Bijna helemaal glad, zonder oneffenheden. :)
Tijdens seks heb ik of mijn vriend geen last van het draadje. Alleen de eerste dagen waren wat gevoelig. Wel merk ik dat ik soms lichte buikpijn heb na de seks. Ik heb geen verandering in libido gemerkt. Wel in mijn energielevel! Echt bizar. Ik ben veel minder moe, heb zin om dingen te ondernemen. Terwijl ik eerst couche potato-style alleen op de bank lag op mijn vrije dagen, heb ik nu echt zin om dingen te doen. Ik voel me veel meer 'mij' dan toen ik aan de pil zat.
Voor mij is de mirena tot nu toe echt een super uitkomst. Geen gedoe met de pil nemen, bijna niet ongesteld, geen moodswings, geen acne. Wel ben ik wat afgevallen, een kilo of vier. Maar of dit specifiek door de mirena komt weet ik niet.
Zo, een heel verhaal, en ik hoop dat jullie er wat aan hebben:)
  vrijdag 27 februari 2015 @ 15:19:43 #67
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_150113107
Over een maand gaat bij mij nummer 3 er alweer in! Nog steeds tevreden, maar zie nou al op tegen het verwisselen...
  vrijdag 27 februari 2015 @ 15:21:12 #68
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_150113155
Doet het verwijderen van de Mirena zeer?
pi_150113770
Hier nu 6 maanden de Minerva. Het zetten was echt vreselijk en ik neem hem hierna niet meer. In het begin ca. twee maanden lichte spotting gehad. Wat net als Lottoss een verminderd seksleven opleverde. Ondertussen is dat over. Wat ik wel heb, is dat ik om de zes weken een lichte menstruatie krijg die twee weken duurt. Licht bloedverlies gepaard met behoorlijke krampen. Hier baal ik dus enorm van. Zonder spiraal was ik max. vijf dagen ongesteld met één dag licht kramp. Ik overweeg dan ook serieus om hem te laten verwijderen. Maar ja, wat moet ik dan? Eierstokken verwijderen is ook zo rigoureus. Pil reageer ik slecht op, wat ook maakt dat ik huiverig ben voor andere vormen van anticonceptie waar veel hormonen bij komen kijken. Dus ploeter ik nog maar even hiermee door en hoop nog op een wonder. Het enige voordeel eraan vind ik dus het niet vruchtbaar zijn zonder erover na te hoeven denken. Ik zou de Minerva twee van de vijf sterren geven.

Ohja, met sqautten krijg ik standaard kramp. En ik train drie keer per week, dus dat is ook mooi kut.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 15:47:40 #70
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_150113988
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:21 schreef Helsinki het volgende:
Doet het verwijderen van de Mirena zeer?
Prettig is anders, maar je overleeft het wel. Ik kan me herinneren dat ik het pijnlijker vond dat het zetten, maar het ging wel sneller. En ach, ik zet het af tegen 5 jaar geen gezeik. Dan is het eigenlijk peanuts... ;)
  vrijdag 27 februari 2015 @ 15:50:13 #71
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_150114079
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:40 schreef Rebubbled het volgende:
Hier nu 6 maanden de Minerva. Het zetten was echt vreselijk en ik neem hem hierna niet meer. In het begin ca. twee maanden lichte spotting gehad. Wat net als Lottoss een verminderd seksleven opleverde. Ondertussen is dat over. Wat ik wel heb, is dat ik om de zes weken een lichte menstruatie krijg die twee weken duurt. Licht bloedverlies gepaard met behoorlijke krampen. Hier baal ik dus enorm van. Zonder spiraal was ik max. vijf dagen ongesteld met één dag licht kramp. Ik overweeg dan ook serieus om hem te laten verwijderen. Maar ja, wat moet ik dan? Eierstokken verwijderen is ook zo rigoureus. Pil reageer ik slecht op, wat ook maakt dat ik huiverig ben voor andere vormen van anticonceptie waar veel hormonen bij komen kijken. Dus ploeter ik nog maar even hiermee door en hoop nog op een wonder. Het enige voordeel eraan vind ik dus het niet vruchtbaar zijn zonder erover na te hoeven denken. Ik zou de Minerva twee van de vijf sterren geven.

Ohja, met sqautten krijg ik standaard kramp. En ik train drie keer per week, dus dat is ook mooi kut.
Ik had bij m'n eerste Mirena ook een paar maanden nodig voor alle bijwerkingen over waren. Bloedverlies, kramp, stemmingswisselingen (niet extreem hoor), enz. Worden de klachten wel minder?
pi_150115947
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik had bij m'n eerste Mirena ook een paar maanden nodig voor alle bijwerkingen over waren. Bloedverlies, kramp, stemmingswisselingen (niet extreem hoor), enz. Worden de klachten wel minder?
Afgelopen keer leek het wel iets minder, een week en iets minder bloedverlies. Ik heb besloten het een jaar te geven. Als het dan niet is bijgetrokken, ga ik kijken naar andere opties.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 17:08:41 #73
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_150116382
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:53 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Afgelopen keer leek het wel iets minder, een week en iets minder bloedverlies. Ik heb besloten het een jaar te geven. Als het dan niet is bijgetrokken, ga ik kijken naar andere opties.
Ik hoop dat de klachten snel afnemen. Bij mij was dat in ieder geval wel zo.
pi_150117057
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:40 schreef Rebubbled het volgende:

Geen plannen meer voor zwangerschap in de toekomst?

sterilisatie methoden voor de vrouw kunnen tegenwoordig ook zonder grote operatie maar gewoon poliklinisch (essure methode als ik het goed heb).
Eierstokken verwijderen doen ze sowieso niet zomaar, dan kom je direct in de overgang.
pi_150117656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:32 schreef Elleska het volgende:

[..]

Geen plannen meer voor zwangerschap in de toekomst?

sterilisatie methoden voor de vrouw kunnen tegenwoordig ook zonder grote operatie maar gewoon poliklinisch (essure methode als ik het goed heb).
Eierstokken verwijderen doen ze sowieso niet zomaar, dan kom je direct in de overgang.
Nee I know. Sorry het was een luguber grapje. :P Ik denk dat ik tussen nu en 5 jaar wellicht zwanger aan het worden ben (oh god ik ben hier zo nog niet aan toe :') ). Daarna zie ik wel weer. Maar voor nu is dit nog niet alles waar ik op hoopte.
pi_150117762
ah, dan beter de optie voor een zwangerschap nog openhouden ookal ben je er nu nog niet aan toe ;)
hier is het ook nog geen optie, maar ik hou het wel in gedachten voor 'ooit'. ipv een nieuw spiraaltje dan gewoon 2 dingetjes in de eileiders en klaar.

maarja, dan zit er weinig anders op dan een jaartje afwachten. bevalt het dan echt nog steeds niet maar weer op zoek naar iets anders.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 18:37:51 #77
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_150118705
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Prettig is anders, maar je overleeft het wel. Ik kan me herinneren dat ik het pijnlijker vond dat het zetten, maar het ging wel sneller. En ach, ik zet het af tegen 5 jaar geen gezeik. Dan is het eigenlijk peanuts... ;)
Oef. Ik vond het plaatsen echt niet tof, maar dan kan ik me er wel een beetje op voorbereiden. Hij blijft nu nog even zitten maar wil hem eind dit jaar laten verwijderen denk ik :).
pi_150120254
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:37 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Oef. Ik vond het plaatsen echt niet tof, maar dan kan ik me er wel een beetje op voorbereiden. Hij blijft nu nog even zitten maar wil hem eind dit jaar laten verwijderen denk ik :).
Ik vond het verwijderen een eitje, zeker in vergelijking met het zetten. twee keer zuchten en t was gelukt. Een beetje krampjes gehad kort erna, maar niet noemenswaardig.. Niet te druk om maken dus!
  vrijdag 27 februari 2015 @ 21:46:44 #79
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_150126578
Het was inderdaad zo gepiept, duurde nog geen minuut. Ik kan weinig zeggen over de naweeën aangezien ik direct een nieuwe heb laten plaatsen.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 12:48:20 #80
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_150141617
Ik overleef het vast wel :Y.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:48:39 #81
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_150266659
Vorige week donderdag heb ik de pil verruild voor een mirena. Sinds m'n 10e ongesteld en ik was al vrij snel aan de pil omdat ik heftig en onregelmatig ongesteld was. Inmiddels ben ik halverwege de 20 en wil ik wel eens wat anders. Omdat ik al zo lang de pil slik ben ik heel benieuwd hoe ik 'ben' zonder zoveel hormonen. Ik heb met regelmaat stemmingswisselingen en het zou me niks verbazen als de hormonen daar op van invloed zijn.

Het zetten viel me zo ontzettend tegen. Ik was wel voorbereid op pijn maar het was veel erger dan ik verwacht had. Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad en ik heb flink gegild en gehuild tijdens het zetten. Nu bijna een week verder en vandaag pas gestopt met pijnstillers. De pijn neemt nu iets af maar ik heb sinds het zetten last van steken en krampen. De eerste dagen was het zelfs zo gevoelig dat rechtop zitten geen optie was.

Ben heel benieuwd hoe jullie het zetten ervaren hebben:
1. huisarts of gynaecoloog/ziekenhuis?
2. Kinderen (schijnt dan minder pijnlijk te zijn)?
3. Leeftijd?

Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar een gynaecoloog omdat ik nog jong ben en geen kids heb. Ben wel blij, moet er niet aan denken dat een huisarts met minder ervaring mij had moeten behandelen.. Sowieso respect voor de gyn dat ze doorging en niet afgeschrikt was door mijn reactie op de pijn.
Moet eerlijk zeggen dat ik nu al opzie tegen het verwijderen/vervangen over 5 jaar :@ Alleen het idee al dat er weer een arts in de buurt komt... auw :(
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_150267974
qua pijn is het echt voor iedereen verschillend. er zijn vrouwen die liever bevallen dan een mirena plaatsen, terwijl anderen geen centje pijn hebben.

ik ben daarvoor geen goede maatstaaf ;)
pi_150273428
Huisarts, kinderloos en midden 20. Zetten was 'vervelend' met wat pijngolven, maar daar kan ik wel mee omgaan. Ik heb ook meerdere piercings, die doen meer pijn :+. Zo nu en dan wat last van kramp, maar dat is met een paar dagen ook wel weer weg.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:01:43 #84
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_150274701
1. Gynaecoloog
2. Nee
3. 23 jaar toen

Was geen pretje, maar zou het nog een keer doen. Spiraal bevalt verder wel goed namelijk :).

[ Bericht 1% gewijzigd door Helsinki op 04-03-2015 15:12:02 ]
pi_150278559
1) huisarts zelf.
2) nee
3) toen 23.

Het is inderdaad per persoon verschillend. Ik vond het zetten ook heel pijnlijk (viel zelfs flauw) maar het verwijderen stelde echt niks voor.
Krampen heb ik ook lang gehad; een week erg en een maand ofzo waarin t wat afnam. Geef je lichaam even wat tijd om te wennen!
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:20:23 #86
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_150282211
Wauw, wat een verschil in ervaringen. Thanks voor het antwoorden. Grappig ook dat er veel vrouwen op jonge leeftijd al overgaan op een spiraal.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  woensdag 4 maart 2015 @ 15:26:00 #87
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_150284430
1. Eerste keer gyno, vervanging door huisarts
2. Geen kinderen
3. Begonnen op 23 , met 28 vervangen

Vervanging deed meer pijn / meer bloed dan de eerste zetting. Of dit kwam door de huisarts, mijn positie of wat dan ook geen idee.
Opzich niet echt te klagen gehad :)
pi_150297438
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:20 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Wauw, wat een verschil in ervaringen. Thanks voor het antwoorden. Grappig ook dat er veel vrouwen op jonge leeftijd al overgaan op een spiraal.
juist ideaal voor jonge vrouwen vind ik. je hoeft er 5jaar lang niet naar om te kijken. geen risico op het vergeten van de pil.

voor het idee ook nog ff het lijstje
1) huisarts met veel ervaring
2) nee
3) begin 20
pijnstiller: diclofenac vooraf, achteraf niets.

aanhaken was korte pijnscheut, verder oncomfortabel/ongemakkelijk maar niet pijnlijk. na het plaatsen krampen zoals bij ongesteldheid, maar niet erger dus prima te doen.
maar daar komt dan de kanttekening bij dat ik een bindweefselaandoening heb waardoor alles wat rekbaarder is. dus ook de baarmoeder/baarmoedermond en waarschijnlijk daardoor minder pijnlijk dan gewoonlijk.
  woensdag 4 maart 2015 @ 23:30:58 #89
92409 Twinky
Little star.
pi_150302248
1. Gehad bij huisarts (2x) en gyn (1x).
2. Geen kindertjes
3. Nu 25.

Ik heb dus al mijn derde spiraal in mij, toen ik 19 was de eerste. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn hoe vreselijk het was, is mijn tip.
Over een paar maanden ben je de pijn vergeten, dus als je dan ook niet meer de woorden die je erbij had gemaakt onthoudt, kun je het helemaal vergeten ;)

Alle drie keer was naar, eerste twee keer bijna flauw gevallen. Tweede keer was het ergste want toen zat hij niet goed en duurde het het langste. Het vervelendste vond ik het openhouden van baarmoedermond (denk ik) met een tang?

Desondanks dus 2x terug voor een nieuwe, want ik vind het wel echt heel fijn. Nergens aan hoeven denken, veel minder ongesteld of zelfs helemaal niet, geen baby's die ik nog niet wil.

Krampen had ik elke keer een dag of 3/4. Na een week nergens meer last van.

Eruit halen is trouwens piece of cake: flinke snok, beetje kramp, klaar.
pi_150302954
ja die die tang (kogeltang?) is het vervelendste, dat aanhaken/vastpakken.
huisarts zei ook dat veel artsen later teveel met die tang rommelen wat pijnlijk is terwijl dat meestal niet nodig is.

ik vind het nog steeds jammer dat het een tijdelijke arts was, ik zou een eventuele volgende zo weer bij hem laten plaatsen.
pi_150303855
1. Huisarts
2. Geen kids
3. Toen ik 18 was

Zetten viel me alles mee, was op een hel voorbereid maar het was even een akelig tikje aan de binnenkant en dat was het. Net een oorbel schieten maar dan anders.

Wel een half jaar lang continu bloedingen gehad met onwijze pijnkrampen. Menstruatie is niet minder geworden kwa bloeding of pijn en nog netjes elke maand weer. 3 jaar later inmiddels trouwens
When nodody hates you, you're doing something wrong
pi_150534185
1. huisarts of gynaecoloog/ziekenhuis? Gynaecoloog.
2. Kinderen (schijnt dan minder pijnlijk te zijn)? Nee. Het was wel pijnlijk, meteen extreme krampen, waarna ik ben flauwgevallen en daarna een uur in de wachtkamer heb gezeten totdat ik de kracht had om de bus te nemen _O-
3. Leeftijd? Toen 19.

Vandaag na 5,5 jaar mijn spiraaltje laten verwijderen, viel 100% mee. Eventjes pijn maar niks vergeleken met het plaatsen.
Ben er heel tevreden mee geweest al die jaren en ik beveel het iedereen van harte aan.
pi_150535050
1. Eerst huisarts, die zag een plekje op mijn baarmoedermond die ze niet vertrouwde. Toen dus naar de gyn en het bleek niets te zijn, daar spiraal gezet.
2. Geen kinderen
3. toen 19, nu 24

Het zetten deed pijn, heel erg pijn, maar dat was na een minuutje weer weg. Wel lang bloedingen gehad daarna, denk wel een week of 8 achter elkaar incl krampen.
Nu nog wel elke maand 'bloedingen'. Maar dat is een paar druppels een paar dagen zonder pijn. Voorheen bloedde ik leeg met heeeeeel veel buik- en rugpijn.

Ik zou het zo weer doen.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:32:28 #94
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_150576529
1. Huisarts
2. Na eerste kind en na tweede kind
3. 25 en 27 jaar

Zetten is nooit een probleem geweest, prima. Maar dan ook vlak na de bevalling gedaan, waardoor de baarmoeder nog wat beter meewerkt.

Ik heb nu implanon, omdat ik helemaal naar werd van de bloedingen. Onregelmatig, dus als het een keer wat langer duurde, zat ik alweer bijna bij de huisarts om te laten controleren of het ding er nog wel zat...
Kon zelf de draadjes niet voelen.
Dus nu implanon. Die kan ik voelen, minder menstruatie, prima.
Zetten van de implanon was wel hel. Maar dat is voor een ander topic ;)
  maandag 23 maart 2015 @ 11:37:33 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_150942991
1. Gyno
2. Geen kinderen
3. 20 en 25

De eerste keer was minder pijnlijk dan de tweede keer, maar mijn baarmoeder ligt dan ook vervelend gekanteld, waardoor ik nogal een lastig geval ben...blijkbaar. Ik vind het de ultieme anticonceptie. Ik ben nooit ongesteld, heb geen stemmingswisselingen, kan altijd gewoon lekker zwemmen enzo en hoef me niet druk te maken als ik (door andere lichamelijke issues) moet overgeven of buikkrampen krijg.

Ik kan de draadjes volgens mij niet voelen, maar heb direct na het zetten én zes weken later een echo gehad en zo lang ik niet ga spotten ofzo (en dat is dus al zes jaar niet gebeurd inmiddels) maak ik me nergens druk om. Het hangt er een beetje vanaf hoe het met m'n vriend gaat, maar vermoed dat deze niet de volle vijf jaar blijft zitten. Nu een half jaar, sowieso nog wel een jaar of twee in ieder geval.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_150943592
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:37 schreef Tink89 het volgende:
Het hangt er een beetje vanaf hoe het met m'n vriend gaat, maar vermoed dat deze niet de volle vijf jaar blijft zitten. Nu een half jaar, sowieso nog wel een jaar of twee in ieder geval.
Vond je het dan wel de moeite en het geld waard om voor een redelijk korte periode een nieuwe te zetten?
  maandag 23 maart 2015 @ 12:05:30 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_150943721
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:59 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Vond je het dan wel de moeite en het geld waard om voor een redelijk korte periode een nieuwe te zetten?
Korte periode? Dat ding zit er minimaal 2,5 jaar. De kosten vind ik voor die periode te overzien. Bovendien gaat m'n eigen risico toch wel op. De moeite van elke dag een pil slikken, me druk maken als ik een keer ziek ben, stemmingswisselingen en alles wat er verder komt kijken bij de pil slikken, vind ik vele malen groter dan twee keer een kwartier bij de gyno.
en nee, condooms zijn geen optie
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_150943809
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Korte periode? Dat ding zit er minimaal 2,5 jaar. De kosten vind ik voor die periode te overzien. Bovendien gaat m'n eigen risico toch wel op. De moeite van elke dag een pil slikken, me druk maken als ik een keer ziek ben, stemmingswisselingen en alles wat er verder komt kijken bij de pil slikken, vind ik vele malen groter dan twee keer een kwartier bij de gyno.
en nee, condooms zijn geen optie
Oh, ik las het als '1 jaar of 2'. En 1,5 jaar vind ik persoonlijk wel kort.
Zit namelijk in een beetje hetzelfde schuitje als jij, en heb ervoor gekozen om geen nieuwe te zetten. Maar wel een lastige keuze, pil was voor mij ook geen optie.
Wordt de mirena vergoed als je eigen risico opgaat? Ben niet bekend met dat systeem, in Belgie wordt het sowieso niet vergoed als je >21 jaar bent.
  maandag 23 maart 2015 @ 12:10:02 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_150943830
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:08 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Oh, ik las het als '1 jaar of 2'. En 1,5 jaar vind ik persoonlijk wel kort.
Zit namelijk in een beetje hetzelfde schuitje als jij, en heb ervoor gekozen om geen nieuwe te zetten. Maar wel een lastige keuze, pil was voor mij ook geen optie.
Wordt de mirena vergoed als je eigen risico opgaat? Ben niet bekend met dat systeem, in Belgie wordt het sowieso niet vergoed als je >21 jaar bent.
Ik heb geen idee hoe het dit jaar in NL zit, maar vorig jaar heb ik alleen m'n eigen risico betaalt voor het plaatsen bij de gyno. En ik bedoelde 'un jaar of twee' inderdaad, geen 'één jaar of twee' :Y
pi_150944952
in nederland onder de 21 in het basispakket(maar wel eerst eigen risico aftikken).
verder eventueel via aanvullende verzekering.

wel jammer dat de aanvullende vergoedingen vooral gericht lijken te zijn op pilgebruik. met een mirena is het 1x wat meer geld maar daarna 4jaar geen kosten (meestal dan).

al zou het voor een jaar zijn, dan zou ik alsnog weer een spiraaltje laten plaatsen alleen al voor het gemak. zo extreem zijn de kosten nu ook weer niet. al ligt er ook beetje aan met welk alternatief je het vergelijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')