En toch is het anders als je daar zelf bij betrokken bent en verliefdheid en emoties een grote rol spelen.quote:
Neen. Voor mij iig niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En toch is het anders als je daar zelf bij betrokken bent en verliefdheid en emoties een grote rol spelen.
Is inderdaad waar. Ik heb genoeg voorbeelden gezien waarom er steeds beterschap beloofd werd en er toch steeds weer gevochten werd... triest...de drempel om op te stappen is hoog, blijkbaar.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En toch is het anders als je daar zelf bij betrokken bent en verliefdheid en emoties een grote rol spelen.
Als je van iemand houdt, geef je iemand ook het vermogen om het bloed onder je nagels vandaan te halen. Fysiek geweld is een brug te ver, dat vind ik ook, maar ik kan wel snappen dat je uit frustratie soms jeukende handen krijgt; als iemand dan nog doorpusht over je grenzen heen, tsja..
Vaak eindigt zo'n vechtpartij met spijt, schuldgevoel en een hoop gemanipuleer met elkaars emoties " maar ik wilde het niet doen, en ik bedoelde het niet zo en ik hou toch van je en het zal echt nooit meer voorvallen" .
Als je verliefd bent wil je dat geloven... en 9 van de 10x geloof je het dan dus ook.
Ik bemoei me er juist niet mee.... zoals in de OP staat.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:24 schreef kanovinnie het volgende:
Als hij er gelukkig mee is, waar bemoei je je dan mee?
Juist !quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
Vrouwen sla je niet, al helemaal niet de vrouw waar je een relatie mee hebt. Als zij t wel doet, prima, maar ik zou me omdraaien en weglopen.
Ja, als ze zo geemancipeerd is om een klap uit te delen moet ze ook maar zo geemancipeerd zijn om een klap te ontvangen, maar toch zou ik 't niet doen.
Zijn ouders, al zijn vrienden en wellicht meerdere personen zeggen al dat de relatie niet goed voor hem is. Ik heb het wel eens subtiel gezegd, maar meer ga ik er ook niet over zeggen. Hij zal evenmin naar mij luisteren dan naar de rest.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens is hij daar ws niet gelukkig mee en zn vriendin ook niet.
Dus waarom je je er niet mee zou mogen bemoeien... geen idee.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:43 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Zijn ouders, al zijn vrienden en wellicht meerdere personen zeggen al dat de relatie niet goed voor hem is. Ik heb het wel eens subtiel gezegd, maar meer ga ik er ook niet over zeggen. Hij zal evenmin naar mij luisteren dan naar de rest.
quote:
Hebben ze mij ook geleerd. Maar ook zonder deze wijze les had ik het wel begrepen, ik zou mijn vriendin echt geen pijn kunnen doenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:46 schreef CoolGuy het volgende:
Mn vader heeft me altijd geleerd; voor vrouwen heb je respect, gewoon, omdat vrouw, en al zeker voor de vrouw waar je een relatie mee hebt.
Maar, waarom deed je dat zelf dan niet? of stel ik nou een domme vraag. Het spijt me wel voor je dat je dat hebt moeten mee maken. Ik zie zulke dingen in mn hoofd voor me en ik snap echt echt echt niet hoe je als man een vrouw kunt (blijven) slaan die al ineengedoken zit/staat/ligt. De aanblik daarvan maakt toch al dat je de hele wereld van kant zou maken als je haar daarmee zou kunnen beschermen?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat klopt.
Ze mochten wel eens hulp zoeken. Professionele hulp dan.
Maar goed, dan moet je weer toegeven dat het je eigen probleem is dat je agressief wordt en dat wil je natuurlijk niet Het ligt nl aan de ander, die zuigt.
Ik heb best weleens gewild dat er iemand de politie zou bellen overigensDe buren ofzo.
Omdat je, als je dat zelf doet, je relatie naar de kloten helpt. Tenminste, dat was mijn angst. Als iemand anders het doet, is het niet mijn schuldquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar, waarom deed je dat zelf dan niet? of stel ik nou een domme vraag. Het spijt me wel voor je dat je dat hebt moeten mee maken. Ik zie zulke dingen in mn hoofd voor me en ik snap echt echt echt niet hoe je als man een vrouw kunt (blijven) slaan die al ineengedoken zit/staat/ligt. De aanblik daarvan maakt toch al dat je de hele wereld van kant zou maken als je haar daarmee zou kunnen beschermen?
ik snap dat soort lui echt niet.
Dit klinkt voo mij als buitenstaander echt heel erg ongezond. Hij zou je dat niet in dank hebben afgenomen...lekker belangrijk? jij nam t hem ook niet in dank af dat ie je sloeg, maar dat hield hem ook niet tegen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Omdat je, als je dat zelf doet, je relatie naar de kloten helpt. Tenminste, dat was mijn angst. Als iemand anders het doet, is het niet mijn schuld
Ik wilde hem eigenlijk helemaal niet kwijt, dacht dat ik van hem hield en de ups waren echt heel fijn. Hij zou me dat ontzettend kwalijk hebben genomen.
Voornamelijk dat.
Ik wilde niet dat hij boos werd, ik wilde dat hij van me hield, wilde me heel graag aanpassen aan zijn ideaalbeeld en zijn wat hij graag wilde. Dat kon ik echter niet. Vond ik heel erg.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit klinkt voo mij als buitenstaander echt heel erg ongezond. Hij zou je dat niet in dank hebben afgenomen...lekker belangrijk? jij nam t hem ook niet in dank af dat ie je sloeg, maar dat hield hem ook niet tegen.
Maar nogmaals....buitenstaander...makkelijk praten. Je bent er vanaf in ieder geval, das t belangrijkste.
Zijn verhalen zijn een beetje wazig. Ze heeft hem ook geslagen terwijl ze een sleutel in haar handen had. Hij zei dat het daardoor kwam.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:02 schreef BRooster het volgende:
Fysiek geweld (of psychisch...) is sowieso niet goed te praten IMHO.
Maar daarnaast: je knokkels open slaan? Dat lukt je echt niet wanneer je een persoon slaat hoor, tenzij je iemand langere tijd tot moes slaat misschien.
Hij zal w.s. in je zien wat je zelf niet ziet, nl awesomeness. Dat wat elke persoon heeft maar niet iedereen ziet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik wilde niet dat hij boos werd, ik wilde dat hij van me hield, wilde me heel graag aanpassen aan zijn ideaalbeeld en zijn wat hij graag wilde. Dat kon ik echter niet. Vond ik heel erg.
Ik had heel weinig zelfvertrouwen en wilde gewoon liefde en aandacht.
Dat is natuurlijk ook niet gezond, maar verklaart wel deels waarom je in zo'n situatie blijft zitten.
Toen ik daarna een 'normale' relatie kreeg met een geweldige vent, begreep ik helemaal niet wat hij in mij zag, hij was echt veel te goed voor mij! We zijn nu ruim 5,5 jaar samen en ik kan nog steeds ineens bedenken hoe geweldig hij wel miet is en wat hij in hemelsnaam in míj ziet.. Al is dat gelukkig wel minder geworden
En zijn kapotte knokkels dan?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:07 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Zijn verhalen zijn een beetje wazig. Ze heeft hem ook geslagen terwijl ze een sleutel in haar handen had. Hij zei dat het daardoor kwam.
Gast.. if it talks like duck, walks like a duck and looks like a duck....it's a fucking duck. Ik zou van t ergste uit gaan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:07 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Zijn verhalen zijn een beetje wazig. Ze heeft hem ook geslagen terwijl ze een sleutel in haar handen had. Hij zei dat het daardoor kwam.
Tegen de sleutels aangeslagenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:08 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
En zijn kapotte knokkels dan?
Alfamannen hebben geen partner.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:26 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Alfamannetjes slaan hun partner niet
Truequote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:27 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Alfamannen hebben geen partner.
Don't fight, have sexquote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:31 schreef RipMcPants het volgende:
Mijn ex kon (en kan vast nog steeds) behoorlijk opvliegend zijn, en het is twee keer zover gekomen dat ze me een klap heeft verkocht. De eerste keer heb ik niets gedaan en haar gewaarschuwd voor het feit dat ze dat absoluut niet nog een keer zou moeten proberen. De tweede keer heb ik haar beetgepakt en net zo lang vastgehouden tot ze weer gekalmeerd was.
Needless to say was de relatie na dat incident geen lang leven beschoren
Maar kom op; Welke kerel gaat nu echt gewoon vechten met zijn vriendin, en dan ook nog op zo'n manier dat je knokkels open liggen?De enige keer dat mij dat gelukt is, is door tijdens het sporten helemaal berserk te gaan op de bokszak.
Goedmaakseksquote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:32 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Don't fight, have sex
Goedmaakseks is altijd een optie.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:33 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Goedmaakseks![]()
Helaas was de situatie destijds al te ver geëscaleerd, waardoor dat helaas geen optie meer was
Aan mij lag het nietquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Goedmaakseks is altijd een optie.
Je vriendin slaan is ook erg laag. Kan me voorstellen dat zoiets een reflex kan zijn (als ze jou slaat ofzo), maar verder... ik zal het dan ook nooit doenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:14 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Aan mij lag het nietMaar goed, om haar nu te slaan om goedmaakseks af te dwingen...
Lees even terug: Ik ook nietquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je vriendin slaan is ook erg laag. Kan me voorstellen dat zoiets een reflex kan zijn (als ze jou slaat ofzo), maar verder... ik zal het dan ook nooit doen
Wat veel mensen vergeten is dat er aan zo'n gewelddadige relatie jaren aan de eerste klap vooraf gaan. Geen vrouw blijft bij een man die in het begin van de relatie al begint met meppen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit klinkt voo mij als buitenstaander echt heel erg ongezond. Hij zou je dat niet in dank hebben afgenomen...lekker belangrijk? jij nam t hem ook niet in dank af dat ie je sloeg, maar dat hield hem ook niet tegen.
Maar nogmaals....buitenstaander...makkelijk praten. Je bent er vanaf in ieder geval, das t belangrijkste.
Deze twee punten heb ik ook somsquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:26 schreef Ouder1 het volgende:
- Claim gedrag - de vriendin niet los laten, dagelijks contact zoeken- Overdreven bezorgdheid en zorgzaamheid (afhankelijk maken)
En de vrouw is natuurlijk ALTIJD een onschuldig engeltje en de man is ALTIJD schuldig.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat veel mensen vergeten is dat er aan zo'n gewelddadige relatie jaren aan de eerste klap vooraf gaan. Geen vrouw blijft bij een man die in het begin van de relatie al begint met meppen.
Vaak is het een patroon dat oplettende buitenstaanders zoals familie wel kunnen zien:
- Claim gedrag - de vriendin niet los laten, dagelijks contact zoeken
- Overdreven bezorgdheid en zorgzaamheid (afhankelijk maken)
- Afkeuren van hartvriendinnen, close band met familie/ouders
- Losweken van deze mensen door voortdurende kritiek op hen
- Eigen contacten van vriendin bemoeilijken door dwars te gaan liggen als vriendin iets zonder hem doet
- Wie blijft inpakken met charmes en vriendin tegenover hen in kwaad daglicht zetten
- Vriendin financieel afhankelijk maken (aandringen op stoppen met werken of werk saboteren)
- Kleineren - vriendin het gevoel geven dat ze nergens goed voor is en dankbaar moet zijn dat hij haar tolereert en helpt om te gaan 'functioneren'
- Meppen en verontschuldigen maar subtiel haar verantwoordelijk maken
- Gewoon meppen en afreageren.
Dit is een glijdend proces van jaren.
Helaas ziet een slachtoffer dit pas in in het laatste stadium. Waarschuwen helpt zelden. Slachtoffer zal zijn gedrag goed praten want ze is geconditioneerd.
Ach.. daar heb je Terry met zijn vagijnnijd weer.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:44 schreef TerryStone het volgende:
[..]
En de vrouw is natuurlijk ALTIJD een onschuldig engeltje en de man is ALTIJD schuldig.
Als dat niet zo is dan moet ze wel geconditioneerd zijn...
dat hoeft dus lang niet altijd. Eerste keer dat ik n zet kreeg, was bv na een week of twee al. Dat gaat echt niet altijd volgens hetzelfde patroon.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat veel mensen vergeten is dat er aan zo'n gewelddadige relatie jaren aan de eerste klap vooraf gaan. Geen vrouw blijft bij een man die in het begin van de relatie al begint met meppen.
quote:Vaak is het een patroon dat oplettende buitenstaanders zoals familie wel kunnen zien:
- Claim gedrag - de vriendin niet los laten, dagelijks contact zoeken
- Overdreven bezorgdheid en zorgzaamheid (afhankelijk maken)
- Afkeuren van hartvriendinnen, close band met familie/ouders
- Losweken van deze mensen door voortdurende kritiek op hen
- Eigen contacten van vriendin bemoeilijken door dwars te gaan liggen als vriendin iets zonder hem doet
- Wie blijft inpakken met charmes en vriendin tegenover hen in kwaad daglicht zetten
- Vriendin financieel afhankelijk maken (aandringen op stoppen met werken of werk saboteren)
- Kleineren - vriendin het gevoel geven dat ze nergens goed voor is en dankbaar moet zijn dat hij haar tolereert en helpt om te gaan 'functioneren'
- Meppen en verontschuldigen maar subtiel haar verantwoordelijk maken
- Gewoon meppen en afreageren.
Dit is een glijdend proces van jaren.
Helaas ziet een slachtoffer dit pas in in het laatste stadium. Waarschuwen helpt zelden. Slachtoffer zal zijn gedrag goed praten want ze is geconditioneerd.
Sooo hee. Een vrouw moet van jou haar bek houden over mannen die hun vriendin/vrouw tot moes slaan. Wat maakt jou dat dan wel niet?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:51 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Aldus een seksistische, mannenhatende en fascistische hoer.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens kan ik wel heel erg zuigen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |