abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136964750
Gister ging ik na een lange tijd weer eens iets drinken met een vriend van mij in de stad. Aangezien we beiden een relatie hebben (ongeveer even lang) duurde het niet lang voordat we het over onze relaties hadden. Het verschil tussen die van hem en die van mij is echter heel groot...

Het viel me al op dat hij een kras in zijn nek had, en zijn knokkels open lagen. Toen ik er naar vroeg, gaf hij uiteindelijk toe dat hij gevochten had met zijn vriendin. Ik schrok ervan, maar toen vertelde hij dat ze het al zolang doen als dat ze een relatie hebben. Zelf verklaart hij dat zijn vriendin altijd begint, en dat wat hij doet slechts zelfverdediging is. Ik kan dit niet begrijpen, aangezien ik amper ruzie heb in mijn relatie, laat staan fysiek geweld. Ik zou dit ook echt niet kunnen, ik hou teveel van mijn vriendin om haar pijn te doen en andersom. In zijn relatie is het blijkbaar anders.

Hoe dan ook, ik wil me niet bemoeien met zijn relatie en leven, maar er zijn veel leukere relaties en ik hoop dat hij zich dat ook beseft :P

Toch ben ik nog steeds verbaasd hierover. Mijn maat is absoluut geen heethoofd, en juist een hele rustige kalme jongen. Natuurlijk ben ik er niet bij geweest, maar ze moet wel heel erg het bloed onder zijn nagels vandaan halen, wil hij haar slaan. Zelf begrijpt hij er ook niets van, dat een meisje hem zover kan krijgen dat hij haar fysiek pijn doet.

Ik zoek niet naar een 'advies voor mijn maat' met dit topic, hij is zo eigenwijs dat hij toch niet luistert naar anderen :P. Wat ik me meer afvraag is: Hebben jullie ooit te maken gehad met fysiek geweld in je (vorige) relatie? :P Zo ja, hoe kwam het zover ?
  vrijdag 21 februari 2014 @ 10:24:46 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136964989
Als hij er gelukkig mee is, waar bemoei je je dan mee?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_136965045
Fysiek geweld = exit
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_136965076
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:26 schreef PBateman1978 het volgende:
Fysiek geweld = exit
Dit.
Professioneel gifmenger.
pi_136965198
Ja en dat kon door vanalles komen.

Hij zei ook altijd dat ik het bloed onder z'n nagels vandaan haalde, maar als hij z'n dag niet had op het werk, wist ik al dat we ruzie zouden gaan krijgen. Meestal kwam het door niks bijzonders. Overigens kan ik wel heel erg zuigen btw, maar dat was lang niet altijd de aanleiding :@
De eerste keer duwde hij me ineens van zich af, tegen de muur omdat ik zijn rug kraste tijdens de seks en hij net n nieuwe tattoo had. Hij wa bang dat die zou beschadigen en ik snapte dat wel. Hij was toen ook niet echt kwaad, was meer een actie van: wat doe jij nou?! :o

Die relatie was idd niet leuk en we waren geen van beiden gelukkig.
compact en kleverig.
pi_136965216
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:26 schreef PBateman1978 het volgende:
Fysiek geweld = exit
En toch is het anders als je daar zelf bij betrokken bent en verliefdheid en emoties een grote rol spelen.

Als je van iemand houdt, geef je iemand ook het vermogen om het bloed onder je nagels vandaan te halen. Fysiek geweld is een brug te ver, dat vind ik ook, maar ik kan wel snappen dat je uit frustratie soms jeukende handen krijgt; als iemand dan nog doorpusht over je grenzen heen, tsja..

Vaak eindigt zo'n vechtpartij met spijt, schuldgevoel en een hoop gemanipuleer met elkaars emoties " maar ik wilde het niet doen, en ik bedoelde het niet zo en ik hou toch van je en het zal echt nooit meer voorvallen" .
Als je verliefd bent wil je dat geloven... en 9 van de 10x geloof je het dan dus ook.
pi_136965245
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En toch is het anders als je daar zelf bij betrokken bent en verliefdheid en emoties een grote rol spelen.
Neen. Voor mij iig niet.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_136965295
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Als je van iemand houdt, geef je iemand ook het vermogen om het bloed onder je nagels vandaan te halen. Fysiek geweld is een brug te ver, dat vind ik ook, maar ik kan wel snappen dat je uit frustratie soms jeukende handen krijgt; als iemand dan nog doorpusht over je grenzen heen, tsja..

Vaak eindigt zo'n vechtpartij met spijt, schuldgevoel en een hoop gemanipuleer met elkaars emoties " maar ik wilde het niet doen, en ik bedoelde het niet zo en ik hou toch van je en het zal echt nooit meer voorvallen" .
Als je verliefd bent wil je dat geloven... en 9 van de 10x geloof je het dan dus ook.
Is inderdaad waar. Ik heb genoeg voorbeelden gezien waarom er steeds beterschap beloofd werd en er toch steeds weer gevochten werd... triest...de drempel om op te stappen is hoog, blijkbaar.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 10:35:19 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_136965309
Raar hoor vechten met je chick. Ik bedoel dat er een klap verkocht wordt kan ik me nog voorstellen maar echt een potje vechten zoals mannen doen? En als zij steeds begint dan vraagt ze op den duur om een klap terug maar ze zijn er beiden bij. Je kan ook een einde maken aan je relatie als je het niet zint.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_136965352
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:24 schreef kanovinnie het volgende:
Als hij er gelukkig mee is, waar bemoei je je dan mee?
Ik bemoei me er juist niet mee.... zoals in de OP staat.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 10:41:17 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_136965458
lekker je knokkels openslaan op het hoofd van je vriendin…. goeie vent
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 10:41:52 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136965473
Vrouwen sla je niet, al helemaal niet de vrouw waar je een relatie mee hebt. Als zij t wel doet, prima, maar ik zou me omdraaien en weglopen.

Ja, als ze zo geemancipeerd is om een klap uit te delen moet ze ook maar zo geemancipeerd zijn om een klap te ontvangen, maar toch zou ik 't niet doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_136965493
Overigens is hij daar ws niet gelukkig mee en zn vriendin ook niet.
Dus waarom je je er niet mee zou mogen bemoeien... geen idee.
compact en kleverig.
pi_136965495
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
Vrouwen sla je niet, al helemaal niet de vrouw waar je een relatie mee hebt. Als zij t wel doet, prima, maar ik zou me omdraaien en weglopen.

Ja, als ze zo geemancipeerd is om een klap uit te delen moet ze ook maar zo geemancipeerd zijn om een klap te ontvangen, maar toch zou ik 't niet doen.
Juist !
pi_136965521
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens is hij daar ws niet gelukkig mee en zn vriendin ook niet.
Dus waarom je je er niet mee zou mogen bemoeien... geen idee.
Zijn ouders, al zijn vrienden en wellicht meerdere personen zeggen al dat de relatie niet goed voor hem is. Ik heb het wel eens subtiel gezegd, maar meer ga ik er ook niet over zeggen. Hij zal evenmin naar mij luisteren dan naar de rest.
pi_136965601
Fysiek geweld betekent exit en als degene in therapie gaat misschien later nog weer één keer proberen.
Mensen die zich laten slaan hebben zelf vaak ook problemen met hun eigenbeeld en denken dan dat ze het verdienen ofzo 8)7
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_136965605
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:43 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Zijn ouders, al zijn vrienden en wellicht meerdere personen zeggen al dat de relatie niet goed voor hem is. Ik heb het wel eens subtiel gezegd, maar meer ga ik er ook niet over zeggen. Hij zal evenmin naar mij luisteren dan naar de rest.
Dat klopt.
Ze mochten wel eens hulp zoeken. Professionele hulp dan.
Maar goed, dan moet je weer toegeven dat het je eigen probleem is dat je agressief wordt en dat wil je natuurlijk niet Het ligt nl aan de ander, die zuigt.

Ik heb best weleens gewild dat er iemand de politie zou bellen overigens :@ De buren ofzo.
compact en kleverig.
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 10:46:56 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_136965616
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:42 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Juist !
:)

Mn vader heeft me altijd geleerd; voor vrouwen heb je respect, gewoon, omdat vrouw, en al zeker voor de vrouw waar je een relatie mee hebt.
pi_136965719
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:46 schreef CoolGuy het volgende:
Mn vader heeft me altijd geleerd; voor vrouwen heb je respect, gewoon, omdat vrouw, en al zeker voor de vrouw waar je een relatie mee hebt.
Hebben ze mij ook geleerd. Maar ook zonder deze wijze les had ik het wel begrepen, ik zou mijn vriendin echt geen pijn kunnen doen :P
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 10:51:08 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_136965745
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:46 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat klopt.
Ze mochten wel eens hulp zoeken. Professionele hulp dan.
Maar goed, dan moet je weer toegeven dat het je eigen probleem is dat je agressief wordt en dat wil je natuurlijk niet Het ligt nl aan de ander, die zuigt.

Ik heb best weleens gewild dat er iemand de politie zou bellen overigens :@ De buren ofzo.
Maar, waarom deed je dat zelf dan niet? of stel ik nou een domme vraag. Het spijt me wel voor je dat je dat hebt moeten mee maken. Ik zie zulke dingen in mn hoofd voor me en ik snap echt echt echt niet hoe je als man een vrouw kunt (blijven) slaan die al ineengedoken zit/staat/ligt. De aanblik daarvan maakt toch al dat je de hele wereld van kant zou maken als je haar daarmee zou kunnen beschermen?

ik snap dat soort lui echt niet.
pi_136965834
Als een vrouw je aanvalt lijkt me de meest schadeloze afwering haar weg te duwen of te blokken. Als je knokkels beschadigd zijn heb je met gebalde vuisten geslagen. Dan doe je als man wel iets meer dan verdedigen :o
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_136965890
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar, waarom deed je dat zelf dan niet? of stel ik nou een domme vraag. Het spijt me wel voor je dat je dat hebt moeten mee maken. Ik zie zulke dingen in mn hoofd voor me en ik snap echt echt echt niet hoe je als man een vrouw kunt (blijven) slaan die al ineengedoken zit/staat/ligt. De aanblik daarvan maakt toch al dat je de hele wereld van kant zou maken als je haar daarmee zou kunnen beschermen?

ik snap dat soort lui echt niet.
Omdat je, als je dat zelf doet, je relatie naar de kloten helpt. Tenminste, dat was mijn angst. Als iemand anders het doet, is het niet mijn schuld :@
Ik wilde hem eigenlijk helemaal niet kwijt, dacht dat ik van hem hield en de ups waren echt heel fijn. Hij zou me dat ontzettend kwalijk hebben genomen.

Voornamelijk dat.
compact en kleverig.
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 10:57:46 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_136965983
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:55 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Omdat je, als je dat zelf doet, je relatie naar de kloten helpt. Tenminste, dat was mijn angst. Als iemand anders het doet, is het niet mijn schuld :@
Ik wilde hem eigenlijk helemaal niet kwijt, dacht dat ik van hem hield en de ups waren echt heel fijn. Hij zou me dat ontzettend kwalijk hebben genomen.

Voornamelijk dat.
Dit klinkt voo mij als buitenstaander echt heel erg ongezond. Hij zou je dat niet in dank hebben afgenomen...lekker belangrijk? jij nam t hem ook niet in dank af dat ie je sloeg, maar dat hield hem ook niet tegen.

Maar nogmaals....buitenstaander...makkelijk praten. Je bent er vanaf in ieder geval, das t belangrijkste.
pi_136966122
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit klinkt voo mij als buitenstaander echt heel erg ongezond. Hij zou je dat niet in dank hebben afgenomen...lekker belangrijk? jij nam t hem ook niet in dank af dat ie je sloeg, maar dat hield hem ook niet tegen.

Maar nogmaals....buitenstaander...makkelijk praten. Je bent er vanaf in ieder geval, das t belangrijkste.
Ik wilde niet dat hij boos werd, ik wilde dat hij van me hield, wilde me heel graag aanpassen aan zijn ideaalbeeld en zijn wat hij graag wilde. Dat kon ik echter niet. Vond ik heel erg.
Ik had heel weinig zelfvertrouwen en wilde gewoon liefde en aandacht.
Dat is natuurlijk ook niet gezond, maar verklaart wel deels waarom je in zo'n situatie blijft zitten.

Toen ik daarna een 'normale' relatie kreeg met een geweldige vent, begreep ik helemaal niet wat hij in mij zag, hij was echt veel te goed voor mij! We zijn nu ruim 5,5 jaar samen en ik kan nog steeds ineens bedenken hoe geweldig hij wel miet is en wat hij in hemelsnaam in míj ziet.. Al is dat gelukkig wel minder geworden :')
compact en kleverig.
pi_136966130
Fysiek geweld (of psychisch...) is sowieso niet goed te praten IMHO.

Maar daarnaast: je knokkels open slaan? Dat lukt je echt niet wanneer je een persoon slaat hoor, tenzij je iemand langere tijd tot moes slaat misschien.
pi_136966284
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:02 schreef BRooster het volgende:
Fysiek geweld (of psychisch...) is sowieso niet goed te praten IMHO.

Maar daarnaast: je knokkels open slaan? Dat lukt je echt niet wanneer je een persoon slaat hoor, tenzij je iemand langere tijd tot moes slaat misschien.
Zijn verhalen zijn een beetje wazig. Ze heeft hem ook geslagen terwijl ze een sleutel in haar handen had. Hij zei dat het daardoor kwam.
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 11:08:07 #27
16180 crew  CoolGuy
pi_136966311
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik wilde niet dat hij boos werd, ik wilde dat hij van me hield, wilde me heel graag aanpassen aan zijn ideaalbeeld en zijn wat hij graag wilde. Dat kon ik echter niet. Vond ik heel erg.
Ik had heel weinig zelfvertrouwen en wilde gewoon liefde en aandacht.
Dat is natuurlijk ook niet gezond, maar verklaart wel deels waarom je in zo'n situatie blijft zitten.

Toen ik daarna een 'normale' relatie kreeg met een geweldige vent, begreep ik helemaal niet wat hij in mij zag, hij was echt veel te goed voor mij! We zijn nu ruim 5,5 jaar samen en ik kan nog steeds ineens bedenken hoe geweldig hij wel miet is en wat hij in hemelsnaam in míj ziet.. Al is dat gelukkig wel minder geworden :')
Hij zal w.s. in je zien wat je zelf niet ziet, nl awesomeness. Dat wat elke persoon heeft maar niet iedereen ziet. :)
pi_136966333
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:07 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Zijn verhalen zijn een beetje wazig. Ze heeft hem ook geslagen terwijl ze een sleutel in haar handen had. Hij zei dat het daardoor kwam.
En zijn kapotte knokkels dan?
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 11:09:23 #29
16180 crew  CoolGuy
pi_136966360
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:07 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Gast.. if it talks like duck, walks like a duck and looks like a duck....it's a fucking duck. Ik zou van t ergste uit gaan.
pi_136966361
Er zijn relaties waar men dol is op fysiek contact, dat hebben ze nodig om de gelukkige momenten (pieken) intenser te ervaren. Niet zelden om de oppervlakkigheid van de relatie te maskeren.

Ik vind het helemaal prima maar dan moet je achteraf niet huiliehuilie doen en medelijden proberen te oogsten.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 11:20:00 #31
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_136966779
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:08 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

En zijn kapotte knokkels dan?
Tegen de sleutels aangeslagen :?
pi_136967130
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:26 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Alfamannetjes slaan hun partner niet
Alfamannen hebben geen partner.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 11:28:57 #33
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_136967172
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:27 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Alfamannen hebben geen partner.
True
  vrijdag 21 februari 2014 @ 11:31:06 #34
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_136967249
Mijn ex kon (en kan vast nog steeds) behoorlijk opvliegend zijn, en het is twee keer zover gekomen dat ze me een klap heeft verkocht. De eerste keer heb ik niets gedaan en haar gewaarschuwd voor het feit dat ze dat absoluut niet nog een keer zou moeten proberen. De tweede keer heb ik haar beetgepakt en net zo lang vastgehouden tot ze weer gekalmeerd was.

Needless to say was de relatie na dat incident geen lang leven beschoren :')

Maar kom op; Welke kerel gaat nu echt gewoon vechten met zijn vriendin, en dan ook nog op zo'n manier dat je knokkels open liggen? :? De enige keer dat mij dat gelukt is, is door tijdens het sporten helemaal berserk te gaan op de bokszak.
pi_136967321
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:31 schreef RipMcPants het volgende:
Mijn ex kon (en kan vast nog steeds) behoorlijk opvliegend zijn, en het is twee keer zover gekomen dat ze me een klap heeft verkocht. De eerste keer heb ik niets gedaan en haar gewaarschuwd voor het feit dat ze dat absoluut niet nog een keer zou moeten proberen. De tweede keer heb ik haar beetgepakt en net zo lang vastgehouden tot ze weer gekalmeerd was.

Needless to say was de relatie na dat incident geen lang leven beschoren :')

Maar kom op; Welke kerel gaat nu echt gewoon vechten met zijn vriendin, en dan ook nog op zo'n manier dat je knokkels open liggen? :? De enige keer dat mij dat gelukt is, is door tijdens het sporten helemaal berserk te gaan op de bokszak.
Don't fight, have sex ^O^
  vrijdag 21 februari 2014 @ 11:33:48 #36
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_136967361
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:32 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Don't fight, have sex ^O^
Goedmaakseks :9
Helaas was de situatie destijds al te ver geëscaleerd, waardoor dat helaas geen optie meer was ;)
pi_136968443
Als zijn knokkels openliggen durf ik, eerlijk gezegd, niet naar die vriendin te vragen hoe ze er uit ziet. :{ Overigens zou het voor mij een reden zijn om meteen te stoppen met een relatie, geen geweld in een relatie. :{w .
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136968756
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:33 schreef RipMcPants het volgende:

[..]

Goedmaakseks :9
Helaas was de situatie destijds al te ver geëscaleerd, waardoor dat helaas geen optie meer was ;)
Goedmaakseks is altijd een optie.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 21 februari 2014 @ 12:14:41 #39
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_136968779
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Goedmaakseks is altijd een optie.
Aan mij lag het niet :9 Maar goed, om haar nu te slaan om goedmaakseks af te dwingen... :P
pi_136968912
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:14 schreef RipMcPants het volgende:

[..]

Aan mij lag het niet :9 Maar goed, om haar nu te slaan om goedmaakseks af te dwingen... :P
Je vriendin slaan is ook erg laag. Kan me voorstellen dat zoiets een reflex kan zijn (als ze jou slaat ofzo), maar verder... ik zal het dan ook nooit doen O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 21 februari 2014 @ 12:19:44 #41
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_136968972
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je vriendin slaan is ook erg laag. Kan me voorstellen dat zoiets een reflex kan zijn (als ze jou slaat ofzo), maar verder... ik zal het dan ook nooit doen O+
Lees even terug: Ik ook niet ;) Maar was bedoeld als flauwe grap :')
pi_136969200
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat veel mensen vergeten is dat er aan zo'n gewelddadige relatie jaren aan de eerste klap vooraf gaan. Geen vrouw blijft bij een man die in het begin van de relatie al begint met meppen.
Vaak is het een patroon dat oplettende buitenstaanders zoals familie wel kunnen zien:
- Claim gedrag - de vriendin niet los laten, dagelijks contact zoeken
- Overdreven bezorgdheid en zorgzaamheid (afhankelijk maken)
- Afkeuren van hartvriendinnen, close band met familie/ouders
- Losweken van deze mensen door voortdurende kritiek op hen
- Eigen contacten van vriendin bemoeilijken door dwars te gaan liggen als vriendin iets zonder hem doet
- Wie blijft inpakken met charmes en vriendin tegenover hen in kwaad daglicht zetten
- Vriendin financieel afhankelijk maken (aandringen op stoppen met werken of werk saboteren)
- Kleineren - vriendin het gevoel geven dat ze nergens goed voor is en dankbaar moet zijn dat hij haar tolereert en helpt om te gaan 'functioneren'
- Meppen en verontschuldigen maar subtiel haar verantwoordelijk maken
- Gewoon meppen en afreageren.

Dit is een glijdend proces van jaren.
Helaas ziet een slachtoffer dit pas in in het laatste stadium. Waarschuwen helpt zelden. Slachtoffer zal zijn gedrag goed praten want ze is geconditioneerd.
pi_136969723
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:26 schreef Ouder1 het volgende:
- Claim gedrag - de vriendin niet los laten, dagelijks contact zoeken- Overdreven bezorgdheid en zorgzaamheid (afhankelijk maken)
Deze twee punten heb ik ook soms :{ zou haar toch nooit pijn doen :o
Overigens is ze dit andersom ook :P
pi_136969772
quote:

[..]

Wat veel mensen vergeten is dat er aan zo'n gewelddadige relatie jaren aan de eerste klap vooraf gaan. Geen vrouw blijft bij een man die in het begin van de relatie al begint met meppen.
Vaak is het een patroon dat oplettende buitenstaanders zoals familie wel kunnen zien:
- Eigen contacten van vriendin bemoeilijken door dwars te gaan liggen als vriendin iets zonder hem doet
- Wie blijft inpakken met charmes en vriendin tegenover hen in kwaad daglicht zetten
- Vriendin financieel afhankelijk maken (aandringen op stoppen met werken of werk saboteren)
- Kleineren - vriendin het gevoel geven dat ze nergens goed voor is en dankbaar moet zijn dat hij haar tolereert en helpt om te gaan 'functioneren'

Helaas ziet een slachtoffer dit pas in in het laatste stadium. Waarschuwen helpt zelden. Slachtoffer zal zijn gedrag goed praten want ze is geconditioneerd.
En de vrouw is natuurlijk ALTIJD een onschuldig engeltje en de man is ALTIJD schuldig.
Als dat niet zo is dan moet ze wel geconditioneerd zijn...
pi_136969924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:44 schreef TerryStone het volgende:

[..]

En de vrouw is natuurlijk ALTIJD een onschuldig engeltje en de man is ALTIJD schuldig.
Als dat niet zo is dan moet ze wel geconditioneerd zijn...
Ach.. daar heb je Terry met zijn vagijnnijd weer.

De vrouw is vaak te lief, niet assertief genoeg, zwak zelfbeeld.
De man is vaak een narcist of een man met een zwak zelfbeeld die zich beter voelt als hij de macht/controle over een ander heeft. Vaak die kleurloze rustige figuren op het werk.

What ever Terry. Een man die slaat is idd ALTIJD fout want de dader, al laat de vrouw het gebeuren.

Maar jij geeft de moeder van die broertjes ook de schuld van de daden van hun vader. Zegt genoeg over jouw frustraties en met je opmerking geef je toe zelf je ex geslagen te hebben. Niet gek dat je nu dan in een vechtscheiding ligt.
pi_136969953
quote:

[..]

dat hoeft dus lang niet altijd. Eerste keer dat ik n zet kreeg, was bv na een week of twee al. Dat gaat echt niet altijd volgens hetzelfde patroon. :{
quote:

compact en kleverig.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 12:51:54 #47
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136970003
Ik heb wel eens de neiging om mijn vriendin te slaan, maar ik doe het nooit.

Nu is het zo dat ik onwijs rustig ben en echt een onwijze hekel heb aan ruzie (helemaal in een relatie, thanks pa!), maar mijn vriendin kan echt ONWIJS zuigen en doordrammen, zo erg dat ze me gek kan krijgen, maar het is maar 1x bijna misgegaan in 6 jaar. Toen heb ik haar wel duidelijk gemaakt dat er grenzen zijn aan hoe erg je kan doordrammen. Iedereen heeft zijn grens natuurlijk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136970087
@ouder1 degene die slaat is fout.
Dat neemt niet weg dat je een deel van de verantwoordelijkheid ook bij jezelf mag zoeken.
Soms broeide het al weken tussen ons en daar kon ik helemaal niet tegen, werd daar zó zenuwachtig van. Ik ging dan min of meer uitlokken dat hij me zou slaan, dan was de lucht weer even geklaard. Ik wist echt wel wat ik deed in die situaties...
compact en kleverig.
pi_136970111
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:51 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Aldus een seksistische, mannenhatende en fascistische hoer.
Sooo hee. Een vrouw moet van jou haar bek houden over mannen die hun vriendin/vrouw tot moes slaan. Wat maakt jou dat dan wel niet?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 februari 2014 @ 12:56:54 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_136970147
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens kan ik wel heel erg zuigen
14.gif.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: