abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:05:21 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137254627
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:51 schreef Olf het volgende:

[..]

We hebben tegelijkertijd het huis anders ingedeeld en ze ligt nu op een eigen kamertje dus we weten niet wat de oorzaak is, maar de nachten zijn dermate dat ik het hier niet noem want dan treedt de fokwet op. :+ zonder laten huilen sessies ofzo. Magie! Haha. Ik denk gewoon goede samenloop en goede moment want ze zit ook gewoon goed in d'r vel nu na tijd veel ziek zijn.
Ik denk eigenlijk dat dat best slim is, om het samen te laten vallen (en dan ook nog in een positieve periode) ^O^

Fijn joh!
pi_137256842
Wat fijn dat het allemaal zo soepel is verlopen Olf :) En 14 maanden is een hele mooie periode!
  zaterdag 1 maart 2014 @ 09:19:52 #278
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137264237
Heel fijn dat het op deze manier gegaan is Olf. Gij langvoiedster _O_
pi_137266494
Mooi eind van een mooie tijd Olf.

Ik heb vannacht besloten dat het klaar is. Voeden voelt meer en meer als iets van de takenlijst. Vandaag moet de afwasmachine, was opvouwen en baby voeden. Niet zoals het hoort.
Ik ga mijn quality time anders regelen en gewoon lekker met m knuffelen.

Toch was het niet voor niks, alleen al omdat we de vooraf gekolfde, ingevroren melk er in de kraamweek al doorheen gejaagd hebben toen de kleine door enorm oedeem bij mevrouw V anders vrijwel niks binnenkreeg. Daardoor geen kv nodig gehad en de eerste bijna 7 weken mevrouw V wat kunnen ontlasten.
Mooi geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 01-03-2014 13:07:54 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137267767
Knap en moeilijk besluit Vanyel! Fijn dat je je steentje hebt kunnen bijdragen qua melk, maar ik hoop dat je nu heel erg van jullie ventje kan gaan genieten! :*
Lotte!
Noah!
pi_137268078
iemand interesse in twee noppies voedingsbeha's?
OUD / Vraag en aanbod deel 137
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137268107
Wees trots op jezelf en op je gezin dat jullie het toch maar even een hele flinke tijd gefikst hebben. En anders ben ik het wel. Want het gaat natuurlijk niet alleen over zeven weken, maar er zit nog een enorm traject voor.
pi_137268316
Vanyel
Heel veel respect voor jou dat je dit überhaupt hebt geprobeerd en hard voor gewerkt! _O_ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137268767
Vanyel ik vind het echt heel bijzonder dat je dit gedaan hebt, ontzettend goed!
Hopelijk kun je nu wat meer van jullie jongetje genieten! :*
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:08:28 #285
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137268969
Vanyel, fijn dat je een beslissing hebt kunnen nemen die goed is voor jou en voor je gezin. En tof dat je op deze manier echt een berg hebt kunnen bijdragen aan het herstel van mevr. V en jullie zoon.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 15:14:33 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137272384
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:30 schreef WupWup het volgende:
Wees trots op jezelf en op je gezin dat jullie het toch maar even een hele flinke tijd gefikst hebben. En anders ben ik het wel. Want het gaat natuurlijk niet alleen over zeven weken, maar er zit nog een enorm traject voor.
+1!!

Echt heel knap gedaan, en tof dat het toch een hele tijd is gelukt!

En nou lekker knuffelen *;
pi_137273139
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 11:21 schreef Vanyel het volgende:
Mooi eind van een mooie tijd Olf.

Ik heb vannacht besloten dat het klaar is. Voeden voelt meer en meer als iets van de takenlijst. Vandaag moet de afwasmachine, was opvouwen en baby voeden. Niet zoals het hoort.
Ik ga mijn quality time anders regelen en gewoon lekker met m knuffelen.

Toch was het niet voor niks, alleen al omdat we de vooraf gekolfde, ingevroren melk er in de kraamweek al doorheen gejaagd hebben toen de kleine door enorm oedeem bij mevrouw V anders vrijwel niks binnenkreeg. Daardoor geen kv nodig gehad en de eerste bijna 7 weken mevrouw V wat kunnen ontlasten.
Mooi geweest.
Vanyel, ik vind het heel mooi dat het überhaupt mogelijk is wat jij gedaan hebt, en nog veel mooier dat het je gelukt is! Jammer dat het je nu zoveel negatieve energie is gaan kosten. Ik hoop dat je over een tijdje alsnog terug kunt kijken op een heel bijzondere tijd! :*

Olf, wat fijn dat je het zo tevreden hebt kunnen afronden. Goed dat je het zo lang hebt volgehouden! *O*

Klaprooss, ik kan het even niet meer terugvinden maar ik las dat je kolfproductie minder wordt? Ik had dat ook een periode en soms kan clusterkolven helpen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 15:57:25 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137273809
Vanyel, ik sluit me aan bij de dames boven mij. Wat bijzonder dat je het hebt kunnen doen en hebt gedaan. En dat je ook nog een verschil hebt kunnen maken. Je kunt echt met recht trots zijn!
pi_137274560
Jullie zijn allemaal maar popjes O+

[ Bericht 44% gewijzigd door Vanyel op 01-03-2014 21:25:50 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137276215
Sull ik denk dat je je verward met een ander :)?

Productie is hier juist top (J is nu 5.5 dagen oud)! Moet voor een voeding borst even lichtjes kolven om de druk eraf te halen zodat J kan drinken. Anders wordt ie overspoeld met melk. De flinke stuwing blijft aanhouden dus mag nu van de vk 1 a 2 keer daags geheel m'n borsten leegkolven. Binnen 20 a 30 min zit ik op 300cc en dan nog wat J er voor binnenkrijgt.
Melk genoeg dus O+
♥ J & S
pi_137276830
Klaproos, wat heerlijk dat het zo voorspoedig loopt! Waarschijnlijk stemt je productie in de loop van de tijd vanzelf af op de behoefte vanj e kind, maar ik denk dat je er goed aan doet om je een beetje in te lezen op overproductie. Niet om er nu wat mee te doen dus, maar wel om symptomen ervan vroegtijdig te herkennen, zodat je op dat moment adequaat kan bijsturen. http://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel1.html

Vanyel, die handjes! Helemaal ontspannen, heerlijk O+
pi_137276885
Heel erg fijn Vanyel O+ geniet ervan! jullie mooie vent!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137284216
Wat een lange vingers!! O+
pi_137284680
:Y
Net zo lang als die van een bevriende 15maander :o
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:03:45 #295
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137284795
Volgens mij had ik behoorlijk melk opeens. Dat meneer een slok neemt en het bijna via zn neus naar buiten komt. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 2 maart 2014 @ 05:03:46 #296
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137296572
Hoi!

Nieuwe mama needs help: ons kruimeltje vindt het moeilijk om n grote hap te nemen, mama vindt het moeilijk goed te helpen. In zh geen goede begeleiding. Nu al kloven en au ;( zit met de kaken op elkaar een voeding uit want hoe ze ook hapt t doet echt gemeen zeer. Smeer purelan.

Ze heeft veel zuigbejoefte en zou t liefst doordrinken, maar daarvoor is ze eigenlijk te misselijk en geeft ze n boel terug (net 20 min per kant en dus n hoop spuug). Ze wordt niet rustig nu. Ondanks bij mij op de borst in bed en ik heb haar zelfs even m'n pink gegeven. Dat hielp wel even maar ik weet niet of dat wel goed is.

Tips, anyone??
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137296598
Als ze tevreden is met je pink zou ik dat doen ja. Hoeveel tijd zat er ong tussen drinken en spugen? (Maw..heeft ze er voedingsstoffen uit kunnen halen?). Je kan haar op haar buik op jouw borst leggen, dan heeft zr meteen een beetje tegendruk indien buikpijn. Verder goed opletten dat als ze drinkt zr een grote hap neemt. Eventueel je tepel een beetje voorvormen. Zit mobiel dus kan even geen linkjes voor je zoeken.

Probeer je tepels ad lucht te drogen, ivm je kloven. Hou vol, straks is je kraam er weer :*
Lotte!
Noah!
pi_137296604
Oh en eventue kan je haar aan papa geven. Papa ruikt niet naar melk. Rondjeslopen...miss valt ze in slaap. Sterkte
Lotte!
Noah!
pi_137296637
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 05:03 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi!

Nieuwe mama needs help: ons kruimeltje vindt het moeilijk om n grote hap te nemen, mama vindt het moeilijk goed te helpen. In zh geen goede begeleiding. Nu al kloven en au ;( zit met de kaken op elkaar een voeding uit want hoe ze ook hapt t doet echt gemeen zeer. Smeer purelan.

Ze heeft veel zuigbejoefte en zou t liefst doordrinken, maar daarvoor is ze eigenlijk te misselijk en geeft ze n boel terug (net 20 min per kant en dus n hoop spuug). Ze wordt niet rustig nu. Ondanks bij mij op de borst in bed en ik heb haar zelfs even m'n pink gegeven. Dat hielp wel even maar ik weet niet of dat wel goed is.

Tips, anyone??
- duim of middelvinger geven in plaats van pink (leert ze grotere happen van nemen)
- rite aid hydrogel borstdiscs kopen via aidulac.nl en die op je compressen doen (heelt kloven)
- borsten goed masseren voor de voeding
- lactatiekundige laten komen via kraam (kan voelen of de mond goed gevormd is van binnen, geeft tips over houdingen en aanleggen, etc...)... Kan wel van het aantal uren kraamzorg afgaan.
- papa lekker laten slapen, die heeft zijn rust nodig

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2014 05:51:45 ]
  zondag 2 maart 2014 @ 07:50:24 #300
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137296974
Dankjulliewel!

_O- @ papa laten slapen. Die mocht inderdaad slapen. Niemand heeft wat aan een gefrustreerde chagrijnige papa :P

Voeding net ging al beter. Bewust maar 2 x 10 min laten drinken, volgens mij zit het met de productie wel snor eni k hoop dat ze nu niet zo naar wordt ervan. Ze heeft veel plasluiers dus ik denk dat ze wel genoeg binnen krijgt. Kraam komt om 830, hoop dat ze aanlegtechniekjes heeft waarbij d'r neusje vrij blijft zonder dat ze aan m'n tepel trekt of dat ik m'n borst in moet drukken.

In de boeken ziet het er zo makkelijk uit ;(
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')