abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136973725
Hoe beginnen jullie met de FOK!-seed? Met name qua food. :P
pi_136973824
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:23 schreef Sejt het volgende:

[..]

Het gat blijft er. Het 'gebouw' erbij wordt afgebroken. Maar netto krijg je er geen vakjes bij o.i.d.
het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig :)
pi_136973894
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:29 schreef einschtein het volgende:
Hoe beginnen jullie met de FOK!-seed? Met name qua food. :P
minimaal een gatherer hut en een hunting cabin, en al snel uitbreiden naar een tweede van ieder.
Als je een tunnel hebt naar de andere kant van de bergrug een of twee fishing docks.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 21 februari 2014 @ 14:40:01 #214
277865 Sejt
Ondertitel
pi_136974264
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:31 schreef mschol het volgende:

[..]

het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig :)
Inderdaad. Dat het gat over een tijdspan van 25 jaar ofzo weer weg is. Of dat het een meer wordt, waar je dan in kan vissen. :P
Prima besluit van de developer om een mod kit te maken, zodat het spel input krijgt van alle creatieve geesten in de wereld.
I love my mispoken words.
pi_136974750
2e keer dat ik bij de FOK! seed een crash krijg. :( Weg game.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 14:53:34 #216
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136975003
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:31 schreef mschol het volgende:

[..]

het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig :)
Zou ook cool zijn als het gevuld werd door water :P
  Lieve Belg vrijdag 21 februari 2014 @ 14:55:04 #217
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136975090
Of als je er tenminste een brug kon overbouwen... :P
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:02:21 #218
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136975412
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:55 schreef Jump het volgende:
Of als je er tenminste een brug kon overbouwen... :P
Yup :9

Net begonnen met fok seed en meteen een tornado :') (heb nog 0 gebouwen)
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:03:29 #219
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_136975458
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

De herbalist heeft inderdaad oude bomen nodig, maar heb er geen problemen mee. Sterker nog, mijn voorraad medicine lijkt nooit te krimpen. In het begin heb ik een knakker wat herbs laten plukken, en bij een mooi voorraadje heb ik hem weer iets anders laten doen. De herbalist staat nu al een paar jaar zonder personeel, en de voorraad medicine is nog steeds gelijk.
Ik heb dit getest, en wat het beste lijkt is de Herbalist apart te zetten en daarnaast de forester, gatherer en hunter te clusteren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:04:36 #220
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_136975510
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:04 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ik hoop dat over een paar jaar het ziekenhuis wel omringd is door huisjes ;)

ofzo
Totdat het allemaal platbrand. Ook al staat er op elke hoek van de straat een well.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:18:09 #221
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_136976111
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_136976199
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:18 schreef NJ het volgende:
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
Gebeurd wel automatisch, zijn de mensjes misschien niet met iets anders bezig?
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:20:06 #223
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136976202
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:18 schreef NJ het volgende:
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben :P
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:21:50 #224
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136976285
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:13 schreef Typisch het volgende:
Wat is de FOKseed en wat houdt het in?
Bij het starten van het spel krijg je een random nummer om je veld mee te maken, de FOK!seed is 11041979, valley, fair weather, large map en hard

Dan krijg je

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:34 schreef Stranger het volgende:
Ok

Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard

[ afbeelding ]

Mooi beginpunt :')
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Lieve Belg vrijdag 21 februari 2014 @ 15:27:55 #225
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136976547
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:20 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben :P
Je kan ook prioriteit verhogen, dan is die meestal snel weg.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:28:45 #226
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136976583
Moet je aan het einde van jaar 5 een screenshot maken?
pi_136976710
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Totdat het allemaal platbrand. Ook al staat er op elke hoek van de straat een well.
daar ben ik wel een beetje bang voor ja.. heb in een andere save zo'n brand gehad, en er bleef niet veel over :')

jaar 20 in de FOK!seed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:47:24 #228
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_136977372
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:20 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben :P
De lage prio icm met slechts een enkele laborer deed 't 'm.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:48:23 #229
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_136977410
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:31 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

daar ben ik wel een beetje bang voor ja.. heb in een andere save zo'n brand gehad, en er bleef niet veel over :')
Herkenbaar, ik heb het gevoel dat putten ook weinig helpen bij brand. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:57:08 #230
194233 Friday12
Originele kloon
pi_136977704
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik heb het gevoel dat putten ook weinig helpen bij brand. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk.
Er zit nog een bug in dat je kan redden (remove structures erom heen en cancel voordat ze ook echt verwijderd zijn) dan brand niet alles plat :P
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:00:00 #231
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_136977797
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:57 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Er zit nog een bug in dat je kan redden (remove structures erom heen en cancel voordat ze ook echt verwijderd zijn) dan brand niet alles plat :P
Of autosave laden, dan is er ook niks aan de hand.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_136978313
Hoe vind je in in godsnaam de dingen uit om te farmen. :P Heb al wel de velden, maar geen idee hoe ik aan 'crops' kom om te farmen.
pi_136978396
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:15 schreef einschtein het volgende:
Hoe vind je in in godsnaam de dingen uit om te farmen. :P Heb al wel de velden, maar geen idee hoe ik aan 'crops' kom om te farmen.
traden toch?

en bij medium heb je wat seeds
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:26:07 #234
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_136978731
Ik vermaak me echt enorm met Banished. Ik mis alleen 1 ding: New Game+. New Game+ begin je met alle zaden en dieren die je in eerdere games al hebt gekregen door handel. En dan alleen door handel, niet de dingen waar je mee bent begonnen als je op easy of medium start.

En om het leuk te houden voor de achievement-hoeren: New Game+ telt niet mee voor achievements, dus Farmer, Livestock en Food Variety zijn niet op die manier te verdienen.

Ben benieuwd wat voor mods er gaan komen zodra de mod-kit gereleased is. Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary... :')
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_136978796
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:26 schreef beelz het volgende:
Ik vermaak me echt enorm met Banished. Ik mis alleen 1 ding: New Game+. New Game+ begin je met alle zaden en dieren die je in eerdere games al hebt gekregen door handel. En dan alleen door handel, niet de dingen waar je mee bent begonnen als je op easy of medium start.

En om het leuk te houden voor de achievement-hoeren: New Game+ telt niet mee voor achievements, dus Farmer, Livestock en Food Variety zijn niet op die manier te verdienen.

Ben benieuwd wat voor mods er gaan komen zodra de mod-kit gereleased is. Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary... :')
:o idee:

lege steen groeves -> graftombes _O_ of knekelput :+
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:33:59 #236
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136979079
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:26 schreef beelz het volgende:
Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary... :')
Er is altijd plek voor een zombie-mod! O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:51:58 #237
297168 Kikopuz
I like goats
pi_136979710
:'( Hoe moet ik mijn 60 mensen onderhouden als ik nog geen seeds en cattle heb? Ik heb nu 8 vissers, 12 jagers and 12 verzamelaars. Het lukt haast niet om nog meer hunting cabins en gatherer's huts te bouwen zonder te bezuinigen op mijn foresters en woodcutters :'( Ik verlies nu rond de 100 food per jaar en ik zit nog maar op 1000. What to do..? Heb ook niet genoeg om seeds te kopen.
pi_136979973
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:51 schreef Kikopuz het volgende:
:'( Hoe moet ik mijn 60 mensen onderhouden als ik nog geen seeds en cattle heb? Ik heb nu 8 vissers, 12 jagers and 12 verzamelaars. Het lukt haast niet om nog meer hunting cabins en gatherer's huts te bouwen zonder te bezuinigen op mijn foresters en woodcutters :'( Ik verlies nu rond de 100 food per jaar en ik zit nog maar op 1000. What to do..? Heb ook niet genoeg om seeds te kopen.
Dan heb je nog 10 jaar te gaan voordat de situatie ernstig wordt, tijd zat om het op te lossen :P
  vrijdag 21 februari 2014 @ 17:21:12 #239
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_136980654
wtf duurt het een maand om naar een boom te lopen dan? :')
  vrijdag 21 februari 2014 @ 17:23:00 #240
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_136980717
Godver. Er kwam een trader langs met Chestnut seeds en die wilde ik graag hebben, dus bijna m'n volledige voorraad van alles wat hij wilde hebben verkocht.

Alles was vervangbaar, behalve de iron tools. Nu loopt iedereen rond met kapotte tools waaronder m'n blacksmith. Dus die kan niet snel genoeg produceren voordat de gemaakte tools weer op zijn.

Ik hoop dat het verbeterd zodra ze zelf aan de beurt is voor een nieuwe tool, anders heb ik echt een probleem. :D.
And now for something completely different, I'm on a horse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')