het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht isquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:23 schreef Sejt het volgende:
[..]
Het gat blijft er. Het 'gebouw' erbij wordt afgebroken. Maar netto krijg je er geen vakjes bij o.i.d.
minimaal een gatherer hut en een hunting cabin, en al snel uitbreiden naar een tweede van ieder.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:29 schreef einschtein het volgende:
Hoe beginnen jullie met de FOK!-seed? Met name qua food.
Inderdaad. Dat het gat over een tijdspan van 25 jaar ofzo weer weg is. Of dat het een meer wordt, waar je dan in kan vissen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:31 schreef mschol het volgende:
[..]
het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig
Zou ook cool zijn als het gevuld werd door waterquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:31 schreef mschol het volgende:
[..]
het zou mooi zijn als het gat afgedicht zou kunnen worden, niet perse dat je er dan ook op kan bouwen, maar wel dat het dicht is
maar zo zijn er wel meer van dat soort kleine dingen die ik anders zou willen zien, genoeg ideeen voor mods iig
Yupquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:55 schreef Jump het volgende:
Of als je er tenminste een brug kon overbouwen...
Ik heb dit getest, en wat het beste lijkt is de Herbalist apart te zetten en daarnaast de forester, gatherer en hunter te clusteren.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:10 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
De herbalist heeft inderdaad oude bomen nodig, maar heb er geen problemen mee. Sterker nog, mijn voorraad medicine lijkt nooit te krimpen. In het begin heb ik een knakker wat herbs laten plukken, en bij een mooi voorraadje heb ik hem weer iets anders laten doen. De herbalist staat nu al een paar jaar zonder personeel, en de voorraad medicine is nog steeds gelijk.
Totdat het allemaal platbrand. Ook al staat er op elke hoek van de straat een well.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:04 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ik hoop dat over een paar jaar het ziekenhuis wel omringd is door huisjes
ofzo
Gebeurd wel automatisch, zijn de mensjes misschien niet met iets anders bezig?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:18 schreef NJ het volgende:
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebbenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:18 schreef NJ het volgende:
Hoe verwijder ik een stockpile? Als ik 'm gewoon weghaal via de Remove Structures, dan gebeurt er niets tot alle voorraad er uit is. En die voorraad wil ik juist naar een andere stockpile die strategischer ligt, maar dat gebeurt niet automatisch.
Bij het starten van het spel krijg je een random nummer om je veld mee te maken, de FOK!seed is 11041979, valley, fair weather, large map en hardquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:13 schreef Typisch het volgende:
Wat is de FOKseed en wat houdt het in?
quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:34 schreef Stranger het volgende:
Ok
Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard
[ afbeelding ]
Mooi beginpunt
Je kan ook prioriteit verhogen, dan is die meestal snel weg.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben
daar ben ik wel een beetje bang voor ja.. heb in een andere save zo'n brand gehad, en er bleef niet veel overquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Totdat het allemaal platbrand. Ook al staat er op elke hoek van de straat een well.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
De lage prio icm met slechts een enkele laborer deed 't 'm.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Gebeurt wel automatisch maar heeft lage prioriteit. En je moet laborer hebben
Herkenbaar, ik heb het gevoel dat putten ook weinig helpen bij brand. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:31 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
daar ben ik wel een beetje bang voor ja.. heb in een andere save zo'n brand gehad, en er bleef niet veel over
Er zit nog een bug in dat je kan redden (remove structures erom heen en cancel voordat ze ook echt verwijderd zijn) dan brand niet alles platquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik heb het gevoel dat putten ook weinig helpen bij brand. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk.
Of autosave laden, dan is er ook niks aan de hand.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:57 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Er zit nog een bug in dat je kan redden (remove structures erom heen en cancel voordat ze ook echt verwijderd zijn) dan brand niet alles plat
traden toch?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:15 schreef einschtein het volgende:
Hoe vind je in in godsnaam de dingen uit om te farmen.Heb al wel de velden, maar geen idee hoe ik aan 'crops' kom om te farmen.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:26 schreef beelz het volgende:
Ik vermaak me echt enorm met Banished. Ik mis alleen 1 ding: New Game+. New Game+ begin je met alle zaden en dieren die je in eerdere games al hebt gekregen door handel. En dan alleen door handel, niet de dingen waar je mee bent begonnen als je op easy of medium start.
En om het leuk te houden voor de achievement-hoeren: New Game+ telt niet mee voor achievements, dus Farmer, Livestock en Food Variety zijn niet op die manier te verdienen.
Ben benieuwd wat voor mods er gaan komen zodra de mod-kit gereleased is. Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary...
Er is altijd plek voor een zombie-mod!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:26 schreef beelz het volgende:
Ik gok dat er sowieso meerdere mods komen die een disaster toe gaan voegen die iets te maken heeft met je Cemetary...
Dan heb je nog 10 jaar te gaan voordat de situatie ernstig wordt, tijd zat om het op te lossenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:51 schreef Kikopuz het volgende:
Hoe moet ik mijn 60 mensen onderhouden als ik nog geen seeds en cattle heb? Ik heb nu 8 vissers, 12 jagers and 12 verzamelaars. Het lukt haast niet om nog meer hunting cabins en gatherer's huts te bouwen zonder te bezuinigen op mijn foresters en woodcutters
Ik verlies nu rond de 100 food per jaar en ik zit nog maar op 1000. What to do..? Heb ook niet genoeg om seeds te kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |