abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136918132
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 02:22 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Misschien ergens iets over t hoofd gezien? Waar bestond je voedsel uit?
vis, vlees van jagen en nog van de gatherer, en had net wat koeien
pi_136918318
Toch maar DayZ gehaald ipv deze volgens mij is hij best saai, zeg eens eerlijk?
blablablabla
  donderdag 20 februari 2014 @ 04:02:47 #33
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136918332
Ik heb beiden en tbh vind ik DayZ op het moment het kopen niet waard, binnen 1 à 2 uur heb je alle eindgame gear (gewoon een tripje stad-airport en je vindt alles).
Banished heb ik nu 1.5u ofzo en ik vind hem tot nu toe juist leuk je bent steeds bezig met het micromanagen van je dorpje (door taken steeds verdelen op de manier die het beste is voor je dorp en dit verandert de hele tijd).
Heb het gevoel dat ik in Banished wel een hoop uren ga steken, een gevoel wat ik voorlopig nog niet met DayZ heb.
  donderdag 20 februari 2014 @ 08:56:20 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136919661
Oké, wanneer loont het om velden te gaan bewerken trouwens? Ik zit nu op easy en kan dus meteen beginnen met peppers en potatoes maar het is nogal intensief.

Volgens mij zit ik rond de twintig en omdat ik zoveel dingen te doen heb blijven er geen laborers meer over :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 20 februari 2014 @ 08:59:26 #35
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136919700
quote:
9s.gif Op donderdag 20 februari 2014 08:56 schreef jogy het volgende:
Oké, wanneer loont het om velden te gaan bewerken trouwens? Ik zit nu op easy en kan dus meteen beginnen met peppers en potatoes maar het is nogal intensief.

Volgens mij zit ik rond de twintig en omdat ik zoveel dingen te doen heb blijven er geen laborers meer over :').
meer huizen/kinderen
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_136919774
Mijn tradepost en market worden op dit moment steeds door één persoon bezet. Wat heeft het voor zin om daar meer mensen te plaatsen?
In the coolest little capital of the world
pi_136919877
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:05 schreef Drebbelman het volgende:
Mijn tradepost en market worden op dit moment steeds door één persoon bezet. Wat heeft het voor zin om daar meer mensen te plaatsen?
Als je stad groter wordt en de afstand tussen storage barns en markets groter kan het handig zijn meer vendors in je markets te plaatsen zodat alles sneller gedistribueerd wordt. Anders blijft de ene helft van je stad hongerig terwijl er genoeg voedsel is in de andere helft.
pi_136919918
aah dat klinkt logisch ja. dank
In the coolest little capital of the world
  donderdag 20 februari 2014 @ 09:48:15 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136920596
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 08:59 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

meer huizen/kinderen
Dat was de vraag niet echt hé. Ik vraag me af wanneer het loont qua harde aantallen om dus de velden te gaan bewerken. (Maar alsnog bedankt, mijn dorp heeft inderdaad huizen nodig :') )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136920642
Mijn dorp zit inmiddels op 100+ inwoners (easy, ik ben een mietje, ik weet het) maar ik kan nu niet meer snel genoeg brandhout aanvoeren waardoor er al weer 20 zijn doodgevroren de laatste winter. :') En mijn mega-stockpiles voedsel heb ik geruild voor nieuwe zaden waardoor ze ook nog zitten te verhongeren. Gaat goed.
For great justice!
pi_136920776
Na 2 keer een faal dorp te hebben gemaakt (begonnen op Hard, leek me sowieso het leukste) heb ik gisteravond een mooi dorp op kunnen zetten. Nog geen enkel sterfgeval gehad, 2 foresters zodat het gebied van het dorp ook flink bebost is. Ongeveer 38 inwoners momenteel, jaar 8, klein eilandje net naast m'n dorp waar ik wat pastures/akkers wil plaatsen (heb er nog geen, 3 traders gehad maar niets nuttigs).

Zit nog wel te denken van, wanneer is een afstand te ver weg? Want ik wil de Quarry wel een beetje buiten het hoofd dorp en de foresters/herbs/hunters/etc. plaatsen. En wordt het eten wel een beetje verdeeld tussen de barns? Dus dat een paar woningen buiten het hoofddorp niet verhongeren :P

Ik zal vanavond wel een screenshotje plaatsen anders.
pi_136920930
Mijn eerste onnatuurlijke dood zit eraan te komen en ik vrees dat ik lijdzaam moet toezien.
Twee builders hebben zichzelf vastgezet en hebben geen uitgang meer. Ze kunnen kennelijk niet door ramen klimmen :')
In the coolest little capital of the world
pi_136920939
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:50 schreef Q. het volgende:
Mijn dorp zit inmiddels op 100+ inwoners (easy, ik ben een mietje, ik weet het) maar ik kan nu niet meer snel genoeg brandhout aanvoeren waardoor er al weer 20 zijn doodgevroren de laatste winter. :') En mijn mega-stockpiles voedsel heb ik geruild voor nieuwe zaden waardoor ze ook nog zitten te verhongeren. Gaat goed.
_O-
pi_136920949
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:04 schreef Drebbelman het volgende:
Mijn eerste onnatuurlijke dood zit eraan te komen en ik vrees dat ik lijdzaam moet toezien.
Twee builders hebben zichzelf vastgezet en hebben geen uitgang meer. Ze kunnen kennelijk niet door ramen klimmen :')
[ afbeelding ]
Je kunt huizen slopen ;)
pi_136921057
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Je kunt huizen slopen ;)
i know, maar tegen de tijd dat het huis gesloopt is zijn ze al dood.
achja, heb toch 21 baby's onderweg, strenge winter gehad :')
In the coolest little capital of the world
pi_136921416
Steady as she goes. :)

I love my mispoken words.
  donderdag 20 februari 2014 @ 10:42:27 #47
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_136921769
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 03:59 schreef Elan het volgende:
Toch maar DayZ gehaald ipv deze volgens mij is hij best saai, zeg eens eerlijk?
Hoewel ik dit spel niet heb (en DAYZ wel), moet ik zeggen dat DayZ ook behoorlijk saai is. Van de tien uur die je speelt zal je misschien een kwartier andere mensen zien.
pi_136921822
Nog geen enkel succesvol dorp boven de 50 man gehad :p
pi_136921962
Die mines en steengroeves zijn ook wel erg traag zeg :z
In the coolest little capital of the world
pi_136924405
Wat een top spel :D heb er momenteel al zoon 7 uur op zitten en ben 1 x opnieuw begonnen omdat de opbouw van me dorpje mij niet beviel (na 2 uur).

Me 2de dorpje loopt gesmeerd, zoon 80 inwoners, geen honger en genoeg brandhout. Vooral veel huizen blijven bouwen zodat je bevolking blijft groeien en veel gevarieerd voedsel hebben mocht ergens iets mislukken is erg belangrijk.

Mining gaat indd erg langzaam maar gelukkig is er tot nu toe genoeg steen en iron te vinden overal :)

Zorg er ook voor dat je voldoende tools op voorraad hebt, wanneer deze opraken wordt de snelheid van werkzaamheden erg vertraagd.

btw, jullie dorpjes zien er ook goed uit ^^

Zit te denken om vanavond weer een nieuw dorpje te stichten ^^ je loopt steeds weer tegen dingen aan die beter konden kwa opzet.
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
pi_136924459
Heeft 1 van jullie overigens al disasters gehad??
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
  donderdag 20 februari 2014 @ 12:29:55 #52
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136924876
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 03:59 schreef Elan het volgende:
Toch maar DayZ gehaald ipv deze volgens mij is hij best saai, zeg eens eerlijk?
Ligt er maar helemaal aan wat je wil doen. Ik vind dit soort spellen geweldig en ben ook nog steeds fan van de Simcity reeks (minus de reboot) dus vind ik het niet saai. Je hebt alleen geen vijanden buiten de natuur en een falende toevoer van goederen tijdens de winter.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136925758
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:16 schreef rudolfb het volgende:
Heeft 1 van jullie overigens al disasters gehad??
Ja een tornado. Op het moment dat het al slecht ging met mijn dorp. Had slechts 5 volwassenen en 1 kind. Resultaat: 2 volwassenen over. Heb toen maar snel mijn autosave geladen :@
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:39:19 #54
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136926932
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:16 schreef rudolfb het volgende:
Heeft 1 van jullie overigens al disasters gehad??
Ik had disasters uit staan, maar ik kreeg wel een melding dat er een tornado vlakbij mijn dorp was.
pi_136927328
Mijn eerste disaster moet nog voorbij komen.

De basis van het spel staat wel echt als een huis, ben ook erg benieuwd als de modding tools beschikbaar komen wat we kunnen verwachten :D

Op de basis kan je volgens mij eindeloos dingen verzinnen en toevoegen.
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
pi_136927868
Zou wel graag wat meer diepgang zien in bijv. de water en voedselvoorziening. Voedselvoorziening a la Stronghold bijvoorbeeld, watervoorziening met bijvoorbeeld waterputten die een bepaald gebied bevoorraden. Waterleidingen zou neit geheel realistisch zijn.

Daarnaast zie ik ook graag defensieve gebouwen zoals kasteelmuren etc, alleen al voor het oog. Ook hoop ik dat er nog enemies in voor gaan komen met behulp van mods :P
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:09:31 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136928122
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2014 14:04 schreef Awsom het volgende:
Zou wel graag wat meer diepgang zien in bijv. de water en voedselvoorziening. Voedselvoorziening a la Stronghold bijvoorbeeld, watervoorziening met bijvoorbeeld waterputten die een bepaald gebied bevoorraden. Waterleidingen zou neit geheel realistisch zijn.

Daarnaast zie ik ook graag defensieve gebouwen zoals kasteelmuren etc, alleen al voor het oog. Ook hoop ik dat er nog enemies in voor gaan komen met behulp van mods :P
Vijanden hoop ik eigenlijk niet maar met mods boeit het me niet heel veel eigenlijk. Als ze een zombie-mod maken zal ik het wel installeren :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:20:21 #58
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136928563
Nu een kritieke winter, amper food over van de harvest en dat met zo'n 60 bewoners, als ze het overleven dan hebben ze iig volgend jaar extra cropfield.
pi_136928640
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2014 14:04 schreef Awsom het volgende:
Zou wel graag wat meer diepgang zien in bijv. de water en voedselvoorziening. Voedselvoorziening a la Stronghold bijvoorbeeld, watervoorziening met bijvoorbeeld waterputten die een bepaald gebied bevoorraden. Waterleidingen zou neit geheel realistisch zijn.

Daarnaast zie ik ook graag defensieve gebouwen zoals kasteelmuren etc, alleen al voor het oog. Ook hoop ik dat er nog enemies in voor gaan komen met behulp van mods :P
resource managment zou ik graag meer settlers stijl willen zien, maar eerst mag ervoor gezorgd worden dat villagers duidelijker aangeven als iets niet kan of waarom iets niet gebeurd.
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:26:51 #60
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_136928833
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2014 14:04 schreef Awsom het volgende:
Zou wel graag wat meer diepgang zien in bijv. de water en voedselvoorziening. Voedselvoorziening a la Stronghold bijvoorbeeld, watervoorziening met bijvoorbeeld waterputten die een bepaald gebied bevoorraden. Waterleidingen zou neit geheel realistisch zijn.

Daarnaast zie ik ook graag defensieve gebouwen zoals kasteelmuren etc, alleen al voor het oog. Ook hoop ik dat er nog enemies in voor gaan komen met behulp van mods :P
Molens en het bakken van brood zouden ook toegevoegd kunnen worden. Gezien de hoeveelheid bier die mensen dronken in de tijdsperiode mag hier ook wel wat meer nadruk op komen (Men dronk bijna een liter bier per dag per persoon)

Voor een hele grote mod wellicht de langzame omschakeling naar een stadje.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')