abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137189675
Tijd voor Melbourne dus!
  donderdag 27 februari 2014 @ 09:22:28 #204
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137189686
quote:
8s.gif Op donderdag 27 februari 2014 09:10 schreef Joene het volgende:

[..]

Ja wetende dat de snelste ronde van mercedes nu , 3 seconde langzamer is dan hun snelste run vorige week. Dus dat de mercedes nu niet maximaal ging.
3? Maak daar maar 4,5 seconden van hoor!

Snelste run op 22-02-2014: 1.33:283
Snelste run op 27-02-2014: 1.37:722
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_137189724
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 09:22 schreef sanger het volgende:

[..]

3? Maak daar maar 4,5 seconden van hoor!

Snelste run op 22-02-2014: 1.33:283
Snelste run op 27-02-2014: 1.37:722
najah kijk dat dus.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_137189798
Red Bull zal met deze achterstand pas halverwege het seizoen (of Spanje) mee gaan doen om de prijzen. Mercedes teams gaan de dienst uit maken.
  donderdag 27 februari 2014 @ 09:40:09 #207
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137190150
Is Ferrari aan t sandbaggen of hebben ze weer een draak van een wagen gebouwd...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 februari 2014 @ 09:41:00 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137190172
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 09:40 schreef nils7 het volgende:
Is Ferrari aan t sandbaggen of hebben ze weer een draak van een wagen gebouwd...
zou me niet verbazen als hun motor iets tekort komt op de Mercedes
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 februari 2014 @ 09:46:36 #209
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_137190338
Ferrari mist nog een grote update blijkbaar. Een hoop teams rijden ook nog met "tijdelijke" neuzen rond, dus de tijden van nu zijn niet echt representatief natuurlijk.

Ook focussen de meeste teams nu op betrouwbaarheid volgens mij en pushen ze nog helemaal niet.

Ik ben benieuwd hoe het er voor staat, maar ik verwacht inderdaad wel dat Mercedes op dit moment hun zaakjes het beste op orde heeft, omdat zij al meer bezig lijken zijn met optimaliseren van de snelheid van de auto t.o.v. betrouwbaarheidsverbeteringen van andere teams.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_137191042
Zelf denk/hoop ik dat Ferrari een goed en betrouwbaar ERS systeem heeft.
Volgens berichten kan ERS 33 seconden gebruikt worden per ronde en kan ongeveer 2 seconden schelen per ronde.

Stel je kan ERS niet gebruiken vanwege een storing, hitteprobleem etc dan heeft dat grote gevolgen voor je rondetijd, vanwege minder HP en meer turbo lag, en daarmee ook moeilijker om je plek te verdedigen.

Dus betrouwbaarheid zal de beslissende factor zijn.

Mogelijk gaan we races zien waarbij een auto 12 seconden voorsprong heeft en zijn ERS tijdelijk niet kan gebruiken en die voorsprong is 6 ronden kwijt is.

Btw, iemand een idee wanneer de F1 manager 2014 online is?
Je vader
pi_137194646
Tijden van deze ochtend
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Perez      Force India  1m35.290s
Rosberg    Mercedes     1m36.624s  +1.334
Magnussen  McLaren      1m37.825s  +2.535
Sutil      Sauber       1m37.892s  +2.602
Ricciardo  Red Bull     1m37.908s  +2.618
Bottas     Williams     1m38.907s  +3.617
Kvyat      Toro Rosso   1m39.242s  +3.952
Raikkonen  Ferrari      1m40.505s  +5.215
Maldonado  Lotus        1m40.599s  +5.309
Chilton    Marussia     1m41.073s  +5.783
Kobayashi  Caterham     1m42.285s  +6.995
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137198641
Lotus klaar voor vandaag en Redbull dikke issues weer :

Het team van Red Bull zou nog steeds kampen met problemen met de koeling.
De temperaturen in de Renault-motor lopen hoger op dan de regerend kampioenen hadden voorzien.
En de V6-turbo is vrij krap in de RB10 verpakt, wat de nodige problemen veroorzaakt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_137203595
De tijden van vandaag

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Perez      Force India  1m35.290s          105
Bottas     Williams     1m36.184s  +0.894  128
Raikkonen  Ferrari      1m36.432s  +1.142   54
Rosberg    Mercedes     1m36.624s  +1.334   89
Sutil      Sauber       1m37.700s  +2.410   89
Magnussen  McLaren      1m37.825s  +2.535  109
Ricciardo  Red Bull     1m37.908s  +2.618   39
Chilton    Marussia     1m38.610s  +3.320   44
Kvyat      Toro Rosso   1m39.242s  +3.952   56
Maldonado  Lotus        1m40.599s  +5.309   31
Kobayashi  Caterham     1m42.285s  +6.995   19
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:30:03 #214
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137203809
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:26 schreef Meike26 het volgende:
Even wat anders dan het gekibbel over tv en kabelexploos, vanmiddag presentatie Williams-Martini livery *O*

Kan haast niet tegenvallen, niet dat de Williamsen van de afgelopen jaren zo lelijk waren, integendeel. Maar denk dat deze livery symbool gaat staan voor Williams en de terugkeer naar de top !
Hoe laat is dat?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_137206102
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:25 schreef Joene het volgende:
Het team van Red Bull zou nog steeds kampen met problemen met de koeling.
De temperaturen in de Renault-motor lopen hoger op dan de regerend kampioenen hadden voorzien.
En de V6-turbo is vrij krap in de RB10 verpakt, wat de nodige problemen veroorzaakt.
Ik kan nu al niet wachten op de do or die acties van Vettel en die chagrijnige kop van hem nadat hij voor de zoveelste keer een vinger op heeft moeten steken die alweer staat voor een uitvalbeurt! *O*

Dit beloofd een mooi seizoen te worden :D!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:40:38 #216
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137206170
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:26 schreef Meike26 het volgende:
Even wat anders dan het gekibbel over tv en kabelexploos, vanmiddag presentatie Williams-Martini livery *O*

Kan haast niet tegenvallen, niet dat de Williamsen van de afgelopen jaren zo lelijk waren, integendeel. Maar denk dat deze livery symbool gaat staan voor Williams en de terugkeer naar de top !
Das al de tweede keer in 2 weken dat je dat zegt, en toen zei ik ook al dat dat pas in Melbourne zou gebeuren......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_137206172
We gaan dit jaar een andere Vettel zien, zeker de eerste helft van het seizoen.
pi_137206269
Is die presentatie nou al geweest?
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:44:56 #219
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137206286
Die komt deze week niet, althans toch niet in Bahrein. Je mag daar geen reclame maken voor alcohol.......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_137206311
Dood gemaakt met een blije mus :(
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:48:34 #221
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_137206385
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:45 schreef Meike26 het volgende:
Dood gemaakt met een blije mus :(
Had gelezen dat de nieuwe livery pas in Australië onthuld werd.
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
pi_137206542
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:48 schreef Rembrand21 het volgende:

[..]

Had gelezen dat de nieuwe livery pas in Australië onthuld werd.
ja maar dat hadden ze toen naar 2e testweek in Bahrein gezet, 6 maart, volgens mij ook ergens met een tijd rond 16 of 17 uur. Dat is dus weer terug gezet?
  donderdag 27 februari 2014 @ 18:25:37 #223
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137207466
Voor zover ik weet heeft Williams, sinds de eerste meters van de FW36, gezegd dat de uiteindelijke livery in Melbourne gepresenteerd gaat worden. Via geruchten en dergelijke zijn wel eens andere data naar voren gekomen, maar Williams heeft dat nooit officieel bevestigd.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_137207682
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:38 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik kan nu al niet wachten op de do or die acties van Vettel en die chagrijnige kop van hem nadat hij voor de zoveelste keer een vinger op heeft moeten steken die alweer staat voor een uitvalbeurt! *O*

Dit beloofd een mooi seizoen te worden :D!
Het zou wel humor zijn wanneer hij na een zeer moeizame seizoensstart toch nog WK kan worden door de dubbele punten in de laatste race.

Laat dat dan ook een les zijn voor de FIA: Hou eens op met regels maken waarmee achteraf het afgelopen seizoen leuker zou zijn geweest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 27 februari 2014 @ 18:39:29 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137207905
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zou wel humor zijn wanneer hij na een zeer moeizame seizoensstart toch nog WK kan worden door de dubbele punten in de laatste race.

Laat dat dan ook een les zijn voor de FIA: Hou eens op met regels maken waarmee achteraf het afgelopen seizoen leuker zou zijn geweest.
Er was toch sprake van dat Bernie de laatste 3 races dubbele punten wil, of was dat een grap? RBR was voor begreep ik. :)
pi_137208013
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

Er was toch sprake van dat Bernie de laatste 3 races dubbele punten wil, of was dat een grap? RBR was voor begreep ik. :)
De laatste race levert dubbele punten op, volgens het huidige plan.
Bernie wilde idd de laatste 3 races.
Nav de perikelen met de Renault-motor heeft Mercedes wel aangegeven het nog eens ter discussie te stellen, want die waren sowieso niet voor.
pi_137214181
Het gaat de eerste races tussen Hamilton en Rosberg, de rest is veld vulling.
  donderdag 27 februari 2014 @ 20:41:34 #228
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137214213
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:41 schreef alwaysonhold het volgende:
Het gaat de eerste races tussen Hamilton en Rosberg, de rest is veld vulling.
Ik zet er 100 euro op dat dat niet waar is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 februari 2014 @ 20:44:23 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137214378
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zet er 100 euro op dat dat niet waar is.
eens. ik verwacht ook veel van Button en Magnussen. De rest komt snelheid tekort, maar wat niet is kan nog komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137214652
Williams lijkt er ook goed bij te zitten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 27 februari 2014 @ 20:51:13 #231
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137214752
Perez zat er ook goed bij vandaag.....

Oftewel: de Mercedes aangedreven teams :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 27 februari 2014 @ 20:51:42 #232
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137214781
Wat mij betreft hebben we nog helemaal niets gezien. Iedereen die denkt nu al voorspellingen te kunnen doen is wat mij betreft of naïef of biased.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 27 februari 2014 @ 20:53:34 #233
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137214885
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:51 schreef Fir3fly het volgende:
Wat mij betreft hebben we nog helemaal niets gezien. Iedereen die denkt nu al voorspellingen te kunnen doen is wat mij betreft of naïef of biased.
dit dus
pi_137214887
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:25 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor zover ik weet heeft Williams, sinds de eerste meters van de FW36, gezegd dat de uiteindelijke livery in Melbourne gepresenteerd gaat worden. Via geruchten en dergelijke zijn wel eens andere data naar voren gekomen, maar Williams heeft dat nooit officieel bevestigd.
Voor Melbourne, en de datum zou 6 maart zijn, iets wat al een week geleden bekend gemaakt zou zijn.

quote:
Williams' new Martini-themed 2014 livery will be unveiled on 6 March, a week before the F1 circus gathers in Melbourne for the season opener.

Initially, it was believed the Grove team would pull the official wraps off its highly-anticipated new title sponsorship deal during Bahrain testing.

But that theory was dismissed on the basis that alcohol advertising is not allowed in Arab countries.

So Speed Week reported that Williams' deal with the iconic Italian vermouth label would be announced on the Wednesday or Thursday of Australian grand prix week.

But according to France's Auto Hebdo, the British team has finally confirmed the real launch date -- March 6, exactly a week before the paddock bursts to life in Melbourne.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 februari 2014 @ 20:53:59 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137214906
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:13 schreef Blijepeen het volgende:

Btw, iemand een idee wanneer de F1 manager 2014 online is?
ergens na het weekend
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137215059
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zet er 100 euro op dat dat niet waar is.
tot over 2,5 week :D :@
pi_137215244
Iedereen verklaarde Ecclestone nog voor gek toen hij vorige maand zei dat hij er niet zo van zou opkijken als er in Melbourne een Force India op het podium staat. Maar dat team lijkt toch wel goed te gaan tijdens deze tests. Vorig jaar stond er trouwens ook bijna een Force India (Sutil) op het podium in Melbourne.
pi_137225345
Marrusia met de langste- en Force India met de kortste wielbasis:


X
pi_137230857
Vandaag zou de beslissing voor nieuwe teams in 2015 gemaakt moeten worden.
quote:
The FIA is due to make a decision on Friday over whether it will grant a 2015 F1 entry to Gene Haas or the Romanian project fronted by Colin Kolles.

The FIA announced a “call for expression of interest” on December 12, and noted that a decision would be made on February 28 – although it remains to be seen whether that schedule still holds, or if so when the result will be communicated to the world at large.

Haas is tied to Ferrari, and will be able to take advantage of the fact that the FIA is relaxing the rules on sharing technology between teams next season. In effect it means that the NASCAR team co-owner can buy almost everything he needs from Maranello. However, he has to own the IP of his chassis and bodywork.

As revealed here some time ago, the Romanian project is believed to involve state funded backing and is in theory closer to being realised than its American rival. Lotus LMP1/LMP2 constructor Kolles, who ran HRT from his base near Munich, can provide existing race team and manufacturing facilities.

The two candidates paid a $130,000 fee and went through a vetting process which culminated in meetings with key FIA figures on Tuesday of this week. It’s believed that Jean Todt, who incidentally celebrated his birthday on Tuesday, was not directly involved with the meetings.

The original FIA announcement gives some idea of what was discussed: “All applicants will be expected to undergo thorough due diligence. By way of indication only, the applicable selection criteria will include: (a) the technical ability and resources of the team; (b) the ability of the team to raise and maintain sufficient funding to allow participation in the Championship at a competitive level; (c) the team’s experience and human resources; (d) the FIA’s assessment of the value that the candidate may bring to the Championship as a whole.”

The FIA also noted that if no suitable candidate was found no entry would be awarded.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137231050
Vandaag is ook de homologatie van de motoren. Dat betekent dat elk team een motor met aanverwante onderdelen aan de FIA moet geven, die gebruikt gaat worden om de racemotoren gedurende het seizoen te controleren.
quote:
Today is the day on which the specification of the F1 engines of 2014 must be homologated.

What does that mean? Well, homologation is basically another word for “certification” or “accreditation” and means that the engines are given official approval by the FIA. This is achieved by the engine manufacturers each delivering an engine and all auxiliaries to the federation to be a yardstick for the rest of the year. All additional units used this year must be the same specification. The FIA can carry out checks at any time to ensure that the engines are the same.

This presents a problem for Renault because its engines have been suffering from reliability trouble in the tests thus far. The good news is that there is an allowance for reliability problems. The manufacturer writes to the FIA and explains the problem and indicates how this can be solved without an improvement in performance and if the FIA agrees it asks the other manufacturers if they have any objections to a change.

There can be performance changes made this time next year when the engines will be homologated for 2015. There will be a similar opportunity before the start of 2016 as well, although the changes will be more restricted at each stage. In theory this means that performance gaps will narrow and development costs will be contained. Like most things in F1, however, there is always potential for change, based on lobbying. F1 needs to maintain the support of its engine manufacturers and so has to be a little flexible if a car company says it needs change or it will quit. This is obviously controversial, particularly as the federation is run by a Frenchman, and Renault is a French company. The FIA will need to be careful that it does not stir up accusations of favouritism from the rival engine manufacturers who all want to win, competing on a level playing field.

The obvious thing for all of the engine makers is to homologate engines that have the highest spec possible, but the risk is that there will be blow-ups. Reliability fixes can then be applied but World Championship points may be lost in this process. Titles are won and lost over the course of the whole season, so deciding on the spec of engine to homologate is a pretty important decision.

And a bit of a balancing act…
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137231589
Het testschema van deze week:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
             Donderdag           Vrijdag            Zaterdag           Zondag
Red Bull     Daniel Ricciardo    Daniel Ricciardo   Sebastian Vettel   Sebastian Vettel
Mercedes     Nico Rosberg        Lewis Hamilton     Nico Rosberg       Lewis Hamilton
Ferrari      Kimi Raikkonen      Fernando Alonso    Kimi Raikkonen     Fernando Alonso
Lotus        Pastor Maldonado    Pastor Maldonado   Romain Grosjean    Romain Grosjean
McLaren      Kevin Magnussen     Jenson Button      Kevin Magnussen    Jenson Button
Force India  Sergio Perez        Sergio Perez       Nico Hülkenberg    Nico Hülkenberg
Sauber       Adrian Sutil        Esteban Gutierrez  Adrian Sutil       Esteban Gutierrez
Toro Rosso   Daniil Kvyat        Jean-Eric Vergne   Daniil Kvyat       Jean-Eric Vergne
Williams     Valtteri Bottas     Felipe Massa       Felipe Massa       Valtteri Bottas
Marussia     Max Chilton         Jules Bianchi      Jules Bianchi      Max Chilton
Caterham     Kamui Kobayashi     Marcus Ericsson    Kamui Kobayashi    Marcus Ericsson
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137233174
quote:
The attempt to solve the overheating problems in general, Red Bull has led to the adoption of unusual solutions




pi_137233445
Ik zie dat KPN, UPC, Ziggo, Caiway, DELTA, SK Veendam en Canal Digitaal is Sport1 zender van de maand maart.

Ik ben benieuwd of ik Sport1 kan volgen via de volledige scherm en niet waar zo banner ik beeld is. En of het in HD te volgen is.
pi_137234619
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:27 schreef sasquatsch het volgende:
Vandaag is ook de homologatie van de motoren. Dat betekent dat elk team een motor met aanverwante onderdelen aan de FIA moet geven, die gebruikt gaat worden om de racemotoren gedurende het seizoen te controleren.

[..]

Renault heeft om verlenging van de periode van homologatie gevraagd vanwege de problemen die ze hebben.
quote:
Feb.28 (GMM) Renault has asked for an extension to Friday's deadline for the development 'freeze' of its troubled turbo V6 power unit.

Actually, the homologation deadline is Friday at mightnight, when the basic performance specifications of Mercedes, Ferrari and Renault's new power units are set to be formally homologated by F1's governing body.

But Auto Motor und Sport reports that Renault, grappling so obviously with its new V6 and related systems, asked the FIA for a postponement of the deadline on Thursday.

Correspondent Michael Schmidt claims Renault, supplier to the reigning world champion team Red Bull and three others, has asked for "two to three" more months to get to the bottom of its technical problems.

Renault's request will be on the agenda at Friday's meeting of the strategy group in London, Schmidt added.

It is reported Renault president Carlos Ghosn has already met with FIA president Jean Todt "to convince him of the seriousness of the situation".
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137235220
Olav Mol tweette dat de Renault motoren 160 pk te kort komen op Mercedes...
  vrijdag 28 februari 2014 @ 13:09:29 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137235437
PeterDWindsor twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 13:07:01 Amazing actually to hear tyre squeal in #F1 now; I don't recall that even from the early 1980s (quiet) Renault turbo days. reageer retweet
pi_137235732
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:02 schreef JohnB52 het volgende:
Olav Mol tweette dat de Renault motoren 160 pk te kort komen op Mercedes...
De Ferrari motor 75 pk minder dan de Mercedes motor.

Maar power is niet het belangrijkste. De vraag is hoe zuinig de motoren zijn, aangezien je maar 100 kg voor een race hebt. Misschien dat de Ferrari of Renault daar dan weer beter mee omgaat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137235867
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:52 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zie dat KPN, UPC, Ziggo, Caiway, DELTA, SK Veendam en Canal Digitaal is Sport1 zender van de maand maart.

Ik ben benieuwd of ik Sport1 kan volgen via de volledige scherm en niet waar zo banner ik beeld is. En of het in HD te volgen is.
Sport 1 was vorig jaar ook al eens rond deze tijd zender van de maand. Van wat ik me kan herinneren was het geen hd-kwaliteit maar er kwamen geen banners of dergelijk door het beeld (KPN). Prima te doen.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 13:30:06 #250
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137236165
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:22 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Sport 1 was vorig jaar ook al eens rond deze tijd zender van de maand. Van wat ik me kan herinneren was het geen hd-kwaliteit maar er kwamen geen banners of dergelijk door het beeld (KPN). Prima te doen.
Normaliter is Sport1 wel HD op kanaal 1&2
  vrijdag 28 februari 2014 @ 13:35:12 #251
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137236346
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:57 schreef LWD-Godius het volgende:
Marrusia met de langste- en Force India met de kortste wielbasis:

[ afbeelding ]
X
En caterham dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_137236472
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:35 schreef sanger het volgende:

[..]

En caterham dan?
Lotus staat er ook niet bij.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 28 februari 2014 @ 13:46:11 #253
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_137236767


Waar blijft die mooie Martini-livery nou? :'(
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_137236877
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:46 schreef Rossdale het volgende:
[ afbeelding ]

Waar blijft die mooie Martini-livery nou? :'(
6 maart.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 28 februari 2014 @ 14:03:18 #255
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137237386
Red Bull ;( Dat ziet er wel pijnlijk uit, dat houtje touwtje werk.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 14:19:47 #256
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_137237941
Ik moet wel zeggen dat ik érg uitkijk naar de eerste race, kan haast niet wachten :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_137238235
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Red Bull ;( Dat ziet er wel pijnlijk uit, dat houtje touwtje werk.
net snelle ronde neergezet!

Nu nog paar rondjes achter elkaar volhouden.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_137239852
Webber gaat zich vast kapot lachen voor de tv.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 28 februari 2014 @ 15:24:32 #259
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_137240485
http://www.racingfanatic.(...)reeze-extension.html

Renault heeft uitstel gevraagd op het bevriezen van motor configuraties met 2 tot 3 maanden om de problemen te kunnen oplossen... dat is wel héél pijnlijk.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_137240793
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:24 schreef Rossdale het volgende:
http://www.racingfanatic.(...)reeze-extension.html

Renault heeft uitstel gevraagd op het bevriezen van motor configuraties met 2 tot 3 maanden om de problemen te kunnen oplossen... dat is wel héél pijnlijk.
SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 142: Formula Strap-on
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 28 februari 2014 @ 15:41:07 #261
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_137240967
Totaal gemist :X
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_137241226
Tijden van vandaag
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Sergio Perez          Force India-Mercedes    1m35.570s            108
Fernando Alonso       Ferrari                 1m35.634s  +0.064s   122
Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault        1m35.743s  +0.173s   66
Felipe Massa          Williams-Mercedes       1m36.507s  +0.937s   103
Jenson Button         McLaren-Mercedes        1m36.901s  +1.331s   52
Jules Bianchi         Marussia-Ferrari        1m38.092s  +2.522s   75
Lewis Hamilton        Mercedes                1m39.041s  +3.471s   89
Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault      1m39.636s  +4.066s   61
Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari          1m39.976s  +4.406s   106
Pastor Maldonado      Lotus-Renault           1m41.613s  +6.043s   31
Marcus Ericsson       Caterham-Renault        1m42.516s  +6.946s   55
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137241994
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:24 schreef Rossdale het volgende:
http://www.racingfanatic.(...)reeze-extension.html

Renault heeft uitstel gevraagd op het bevriezen van motor configuraties met 2 tot 3 maanden om de problemen te kunnen oplossen... dat is wel héél pijnlijk.
Nog pijnlijker is dat er geen uitstel wordt verleend..
pi_137242081
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:08 schreef Beach het volgende:
Webber gaat zich vast kapot lachen voor de tv.
De Porsche LMP1 schijnt anders ook nog behoorlijke problemen met betrouwbaarheid en snelheid te hebben...
  vrijdag 28 februari 2014 @ 16:16:02 #265
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137242098
De RB meldt zich al vooraan zo te zien
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 28 februari 2014 @ 16:20:22 #266
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137242241
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:08 schreef Beach het volgende:
Webber gaat zich vast kapot lachen voor de tv.
En Kimi in de Ferrari als ie weer een Lotus lapt.. :D

In elk geval hoeft Renault zich geen zorgen te maken over het brandstofverbruik, zitten aan het eind van de dag nog allemaal met een half-volle tank :)
pi_137242999
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:24 schreef Rossdale het volgende:
http://www.racingfanatic.(...)reeze-extension.html

Renault heeft uitstel gevraagd op het bevriezen van motor configuraties met 2 tot 3 maanden om de problemen te kunnen oplossen... dat is wel héél pijnlijk.
En niet gekregen:

quote:
Verschuiven deadline afgewezen
Vrijdagochtend werd bekend dat Renault om uitstel had gevraagd van de deadline voor het inleveren van de uiteindelijke versie van de nieuwe V6-turbootoren. De Franse motorfabrikant komt vanwege de grote problemen tijd tekort in de ontwikkeling. Renault had daarom gevraagd of de deadline van middernacht 28 februari met twee tot drie maanden kon worden uitgesteld, om zo de problemen beter te kunnen verhelpen. Na deze deadline mag er niets meer worden veranderd aan het vermogen van de motoren.

De Strategy Group, waar ook teams als Mercedes, McLaren en Ferrari deel van uit maakten, gaf geen unanieme goedkeuring voor het verschuiven van de deadline, waardoor ook Renault zich aan de deadline van 28 februari zal moeten houden. Na deze deadline mogen alleen nog wijzigingen aan de motoren worden aangebracht die de veiligheid en/of de betrouwbaarheid van de krachtbron vergroten
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137243091
Mooi, dubbele punten regel voor de laatste drie races gaat ook niet door.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 16:56:57 #269
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_137243203
Beide punten helemaal terecht _O_
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_137243330
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:56 schreef Rossdale het volgende:
Beide punten helemaal terecht _O_
nou van mij had die motorenregel wel tot een week na de laatste test mogen zijn. Nu kunnen geen van de leveranciers morgen of vrijdag nog extra data vergaren. Heb toch liever tien competatieve teams en niet vier die max 40 rondjes op volle snelheid kunnen rijden.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_137243414
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:02 schreef franklop het volgende:

[..]

nou van mij had die motorenregel wel tot een week na de laatste test mogen zijn. Nu kunnen geen van de leveranciers morgen of vrijdag nog extra data vergaren. Heb toch liever tien competatieve teams en niet vier die max 40 rondjes op volle snelheid kunnen rijden.
Ze mogen wel verbeteringen doorvoeren om de betrouwbaarheid te verbeteren. Alleen geen performance verbeteringen, uitzonderingen daargelaten. Die kunnen volgend jaar weer, want dan begint het hele spelletje opnieuw.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 28 februari 2014 @ 17:06:06 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137243434
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:52 schreef Kw4Kje het volgende:
Mooi, dubbele punten regel voor de laatste drie races gaat ook niet door.
Nog wel voor de laatste?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 17:07:10 #273
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137243461
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:02 schreef franklop het volgende:

[..]

nou van mij had die motorenregel wel tot een week na de laatste test mogen zijn. Nu kunnen geen van de leveranciers morgen of vrijdag nog extra data vergaren. Heb toch liever tien competatieve teams en niet vier die max 40 rondjes op volle snelheid kunnen rijden.
Aan de ene kant wel maar die deadline was toch al een tijd bekend
  vrijdag 28 februari 2014 @ 17:07:41 #274
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_137243481
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Nog wel voor de laatste?
Helaas wel.

quote:
Het voorstel van Formule 1-baas Bernie Ecclestone om in de laatste drie races van het jaar dubbele punten uit te reiken, in plaats van in alleen de seizoensafsluiter, heeft het vrijdag niet gehaald.
Zie http://www.gpupdate.net/n(...)drie-races-sneuvelt/
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_137243533
Ook de deadline voor de aanvraag van nieuwe teams is uitgesteld. Tot wanneer en waarom is niet duidelijk.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137243562
Hoeveel staat Vettel na dit nieuws bij die bookies om de titel te pakken?

:P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137245370
Mercedes had trouwens in deze testweek een nieuwe neus willen uitproberen maar deze heeft de crashtest niet doorstaan(!). De verwachting is dat ze de nieuwe neus nog wel voor Melbourne gereed willen hebben: http://www.omnicorse.it/m(...)-crash-di-un-musetto
pi_137246419
Ik zie dat Ziggo en Caiway een aanbieding heeft op Sport1 3 maanden voor 5 euro per maand. Ik weet niet of meer zijn met deze aanbod.
pi_137247869
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:46 schreef Rossdale het volgende:
[ afbeelding ]

Waar blijft die mooie Martini-livery nou? :'(
Vraag maar aan Meike 26
pi_137251695
Met de 107% regel zou het zo maar eens kunnen gebeuren dat we de eerste races wel een hele kleine startgrid gaan hebben..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 februari 2014 @ 21:35:39 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137253139
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:09 schreef Ferry_76 het volgende:
Met de 107% regel zou het zo maar eens kunnen gebeuren dat we de eerste races wel een hele kleine startgrid gaan hebben..
iedereen zal er wel bij zijn, maar het snelheidsverschil zal in de eerste wedstrijden wat groter zijn dan normaal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137253443
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:09 schreef Ferry_76 het volgende:
Met de 107% regel zou het zo maar eens kunnen gebeuren dat we de eerste races wel een hele kleine startgrid gaan hebben..
Dat zal wel meevallen. Misschien dat Caterham wat moeite heeft, maar ook dat betwijfel ik. Ik denk wel dat we veel uitvallers krijgen de eerste races.
pi_137256994
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:09 schreef Ferry_76 het volgende:
Met de 107% regel zou het zo maar eens kunnen gebeuren dat we de eerste races wel een hele kleine startgrid gaan hebben..
Bij HRT is eerder al eens bij de start van het seizoen door de vingers gekeken. Zal nu niet anders zijn.
pi_137257699
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:57 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Bij HRT is eerder al eens bij de start van het seizoen door de vingers gekeken. Zal nu niet anders zijn.
Maar dan zaten ze tijdens de vrije trainingen wel binnen de 107% procent; als een team of rijder dat tijdens die drie sessies niet lukt dan heeft hij wel een probleem als hij ook buiten de 107% kwalificeert.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 23:14:40 #285
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137257746
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:57 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Bij HRT is eerder al eens bij de start van het seizoen door de vingers gekeken. Zal nu niet anders zijn.
Als ik me niet vergis is HRT 2x van hun 3 jarig bestaan geweigerd te starten in Melbourne. Waarbij de 107% regel in 2010 nog niet was herinstalleert.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_137262888
quote:
Red Bull ontkent woede-uitbarsting Sebastian Vettel op komische wijze

Het Red Bull F1 Team heeft de geruchten over een woede-uitbarsting van Sebastian Vettel tijdens de laatste testdag in Jerez de la Frontera naar het rijk der fabelen verwezen. De BBC meldde eerder deze week dat de regerend wereldkampioen tijdens de slotdag van de eerste testweek woedend uit zijn auto was gestapt en weigerde verder te rijden totdat de problemen zouden zijn opgelost. Deze uitbarsting zou de oorzaak zijn van het vroegtijdig afblazen van de eerste test, aldus de Britse zender.

Op de eigen website plaatste de Red Bull Spy het volgende komisch verhaal: “Ons favoriete gerucht van vandaag gaat over Seb, die in Jerez woedend was, weigerde de auto te besturen omdat hij niet goed was, en de deur uit zou zijn gestormd. Een grote nieuwszender plaatste vanmorgen dit bericht, samen met de zin: 'niemand buiten het team weet of dit daadwerkelijk heeft plaatsgevonden, en de mensen van binnen het team zullen het niet zeggen'.”

“Misschien kan het kloppen. Misschien is de viervoudig wereldkampioen echt een schreeuwende primadonna geworden. Misschien gebeurde dit echt: hij sprong uit de auto en begon te schuimbekken. Hij maakte een zeer onbeleefd gebaar naar Adrian, snauwde naar Rocky en sloeg Ole voordat hij de garage uit stormde, zadelde zijn eenhoorn op en reed naar Zwitserland. Ondertussen verloor Adrian zijn exemplaar van de Illustrated Junior Encyclopaedia of Motorsport en zei dat hij zonder dat boek niet kan ontwerpen. De mokkende Daniel haalt bij iedereen het plezier weg, Dr. Marko heeft besloten terug te keren naar zijn roots en is dubstep producer geworden onder de straatnaam DJ Graz en Christian was altijd al meer geïnteresseerd in straatkunst dan in de Formule 1.”

“Misschien is dit gebeurd. Misschien is het enkel een gerucht. Niemand buiten het team weet of dit daadwerkelijk heeft plaatsgevonden, en de mensen van binnen het team zullen het niet zeggen...
:')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 1 maart 2014 @ 05:21:24 #287
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137263579
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 02:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

:')
Tevens ook een sneer naar Alonso volgens mij, die wordt ook vaker een heethoofd en "Primadonna" genoemd.
Wat dat betreft is het bij nieuwsberichten van teams altijd leuk om de onder liggende boodschap te vinden, meestal zit er wel een in.
Lotus is er erg goed in (maar die zijn vaak ook wel heel duidelijk)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 09:11:56 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137264162
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 02:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

:')
BBC is toch aardig betrouwbaar wel een beetje "biased" maar ik kan me best voorstellen dat Vettel in woede is uitgebarsten
pi_137264242
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 09:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

BBC is toch aardig betrouwbaar wel een beetje "biased" maar ik kan me best voorstellen dat Vettel in woede is uitgebarsten
Als je de foto van F1today ziet van vandaag van Vettel, staat zijn gezicht op onweer modus. De man is gewoon geen tegenslag meer gewend, dit gaat een boeiend jaar worden.
pi_137264299
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 09:20 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Als je de foto van F1today ziet van vandaag van Vettel, staat zijn gezicht op onweer modus. De man is gewoon geen tegenslag meer gewend, dit gaat een boeiend jaar worden.
Als ik Vettel was zou ik daar ook niet lachend rondlopen. Hij heeft vier titels achter elkaar gewonnen en natuurlijk wil hij er meer.
En precies dat lijkt moeilijk te gaan worden dit jaar, genoeg reden om niet al te vrolijk te zijn.
Daarnaast is zo'n foto een momentopname, dus of hij zo de hele tijd rond loopt is ook maar de vraag.

Maar je hebt gelijk: het wordt een boeiend jaar :)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 09:34:41 #291
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137264387
08:29 But the RB10 encounters a problem straight away, bringing out our first red flag of the day. The course car has picked up the Red Bull mechanics to take them to the car, which has stopped in the second sector.

08:28 World champion Sebastian Vettel makes his first appearance of the final pre-season test, heading out in the Red Bull.

:X

http://live.autosport.com/commentary.php/id/703
pi_137264854
07:02 Bij Red Bull heeft Sebastian Vettel het stuur van Daniel Ricciardo overgenomen voor de laatste twee dagen.

07:04 De renstal heeft goede hoop dat Vettel de komende twee dagen een goed aantal ronden kan rijden.

07:31 Vettel, Rosberg, Ericsson, Kvyat en Grosjean hebben nog niet gereden vandaag.

09:31 Vettel komt voor het eerst vandaag de baan op en zorgt meteen voor een code rood.

09:32 De regerend wereldkampioen is in de eerste sector tot stilstand gekomen.

09:38 Vettel heeft een lift terug naar de pits gekregen. De RB10 is nu onderweg.

09:43 De wagen van Vettel is terug in de Red Bull-garage.

_O-

Goed bezig jongens, nog anderhalve testdag te gaan... :D
pi_137265619
Whehehe :')

Wat ben ik blij dat ik Vettel niet ben :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 1 maart 2014 @ 10:51:54 #294
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137265751
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:46 schreef Geralt het volgende:
Whehehe :')

Wat ben ik blij dat ik Vettel niet ben :+
Als je maar gezond bent, zie the Schu ;(
pi_137265793
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:46 schreef Geralt het volgende:
Whehehe :')

Wat ben ik blij dat ik Vettel niet ben :+
Andersom geldt hetzelfde denk ik
pi_137265857
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:53 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Andersom geldt hetzelfde denk ik
Nou dat weet ik niet; hij heeft Brennie nooit gezien natuurlijk :7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137265865
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als je maar gezond bent, zie the Schu ;(
Ja dat wordt nooits meer wat ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137266157
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nou dat weet ik niet; hij heeft Brennie nooit gezien natuurlijk :7
Wij ook niet!
pi_137266191
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 11:07 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Wij ook niet!
Had je vroeger beter op moeten letten :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137266433
Nieuwe neus voor STR:

pi_137287256
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')