Die achtervleugel lijkt veel op de Ferrari-achtervleugels van de afgelopen jaren, met twee van die inkepingen op de bovenste plank en een beetje gekromde onderste plank.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:14 schreef Meike26 het volgende:
Alhoewel de Sauber er qua livery misschien saai uitziet, ziet hij er qua aerodynamica en lijnenspel toch wel agressief uit. Stoere scherpe neus(uitgezonderd z'n pielemuis)![]()
Nee alleen Massa in de Pertrobras maar maar 5 rondjes.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:56 schreef Geralt het volgende:
Is de Martini niet in actie gekomen vandaag?
Ik dacht dat die vandaag zou zijn toch?![]()
Dat was Jeroen Grueter toch...quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:13 schreef Breaker.Faker het volgende:
Zit ik naar de samenvatting te kijken van het ijshockey op ned1. Hoor ik die domme Ronald van Dam commentaar geven blijkbaar heeft hij ook verstand van ijshockey.
Was voor mij gelijk een reden om de tv uit te zetten.
Blijkbaar wil iedereen hem hebben. Ben blij dat Olav Mol het weer doet.
quote:Lotus en Renault hebben aan het begin van de tweede testdag in Bahrein officieel bekendgemaakt dat zij ook in 2014 met elkaar zullen samenwerken. Hier was nog geen formele bevestiging van.
"We zijn blij dat we dit nu officieel bekend kunnen maken, nu het team begonnen is aan de eerste officiële test met de E22", laat Jean-Michel Jalinier, de president van Renault Sport, weten. "De band tussen Enstone en Viry is de afgelopen jaren steeds sterker geworden. Zo hebben we nauw met elkaar samengewerkt aan de nieuwe auto van het team, die technisch veel complexer is dan alle vorige wagens. We hopen dat onze gezamenlijke inspanningen dit jaar, en in de seizoenen die volgen, hun vruchten zullen afwerpen op het circuit."
"Lotus en Renault hebben de afgelopen paar jaar succesvol met elkaar samengewerkt en we kijken ernaar uit om in 2014 met hen door te gaan", deelt Lotus-directeur Matthew Carter mee. "We staan aan het begin van een nieuw tijdperk in de Formule 1, het doet ons goed om hier samen met Renault aan te beginnen."
twitter:redbullracing twitterde op donderdag 20-02-2014 om 08:45:56Morning from Bahrain. 35 laps done at testing so far. Only 348 laps to go! Playing lap catch up @MercedesAMGF1 @InsideFerrari @McLarenF1 reageer retweet
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 20-02-2014 om 09:16:29@redbullracing @InsideFerrari @McLarenF1 Good morning fellow testers.. testing times for everyone. But testing times don’t matter.. right? reageer retweet
Dat deed ie ook al voor de Formule 1 hoor.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:13 schreef Breaker.Faker het volgende:
Zit ik naar de samenvatting te kijken van het ijshockey op ned1. Hoor ik die domme Ronald van Dam commentaar geven blijkbaar heeft hij ook verstand van ijshockey.
Was voor mij gelijk een reden om de tv uit te zetten.
Blijkbaar wil iedereen hem hebben. Ben blij dat Olav Mol het weer doet.
Oke dat weten we nu allemaal wel, en Olly zit er weer. Ik denk dat we nu wel klaar zijn met dat gezeik op van Dam en Sport1. Laten we het gewoon over F1 hebben. Is geweest.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:23 schreef LWD-Godius het volgende:
Als dat zijn ding is dan vind ik het proma maar hij had 0,0 verstand van F1. Schandalig eigenlijk dat Sport1 zo'n iemand als commentator contracteerde.
Want Mol is zo'n expert? Die lult toch ook maar uit z'n nek, maakt continue fouten, ik begrijp die verheerlijking van hem niet zo, wel wat minder slecht dan Van Dam.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:23 schreef LWD-Godius het volgende:
Als dat zijn ding is dan vind ik het prima maar hij had 0,0 verstand van F1. Schandalig eigenlijk dat Sport1 zo'n iemand als commentator contracteerde.
En toch is hij een aantal jaar hoofdredacteur van de formule1 geweest..quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:23 schreef LWD-Godius het volgende:
Als dat zijn ding is dan vind ik het prima maar hij had 0,0 verstand van F1. Schandalig eigenlijk dat Sport1 zo'n iemand als commentator contracteerde.
Dat vind ik juist zo irritant aan Mol, dat domme geblaat! Maar Van Dam is ook niks. Leve de BBC! Helaas maar de helft van de races, de rest moeten we het maar met dat geblaat doen dan.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:25 schreef k_man het volgende:
Het zal 'm er wel in zitten dat Van Dam niet zo aangenaam is om naar te luisteren. Mol praat vlotjes door, met hier en daar een grapje of rare uitdrukking, heeft een goede commentaarstem, etc. Dat vinden mensen al snel prettiger dan iemand met een minder fijne stem, die wat aarzelender praat en vooral droge info geeft. Charisma doet een hoop.
Overigens geloof ik wel dat Mol best veel weet van de auto's en de techniek, maar van tactiek en racestrategieën snapt-ie over het algemeen niet zo veel. Van Dam heb ik te weinig gehoord om te kunnen beoordelen of hij dat wel snapt.
Mol zit dit jaar weer op locatie, volgens mij kan dat zo groot verschil maken met die bezemkast waar hij eerst zat.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat vind ik juist zo irritant aan Mol, dat domme geblaat! Maar Van Dam is ook niks. Leve de BBC! Helaas maar de helft van de races, de rest moeten we het maar met dat geblaat doen dan.
Nou, ik denk niet dat zijn IQ dan ineens hoger wordt als hij uit de kast komt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mol zit dit jaar weer op locatie, volgens mij kan dat zo groot verschil maken met die bezemkast waar hij eerst zat.
Hoofdredacteur is wat anders dan auteur, iedere hoofdredacteur kan daar ook hoofdredacteur worden.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:01 schreef LWD-Godius het volgende:
Voor mij een raadsel hoe hij hoofdredacteur van een F1 blad heeft kunnen zijn, veel verstand van techniek had hij namelijk niet (afgaande op wat hij vertelde in de races op sport1, andere sessies keek ik niet omdat ik de races achteraf in HD downloadde). Hij presenteerde ook berichten als nieuwtjes terwijl die informatie soms al weken oud was.
Denk het ook ! mis alleen de eerste paar races en daarna kan ik ze interactief bekijken bij Ziggo !quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:31 schreef Meike26 het volgende:
Vergeet ook niet dat Olav ook steeds minder mee kreeg uit het wereldje omdat hij niet ter plekke was. Daarom begon hij de laatste 2 jaar (ook al bij RTL7) meer over de taktieken te kletsen, makkelijk speculeren en dus tijdvullen.
Nu krijgt hij weer van alles mee, laatste nieuwtjes enzo. Denk dat Olav het heel leuk gaat doen dit jaar
Defineer interactiefquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:11 schreef Joene het volgende:
[..]
Denk het ook ! mis alleen de eerste paar races en daarna kan ik ze interactief bekijken bij Ziggo !
Zin an.
ik vind het al fijn dat ik zelf kan schakelen naar welk beeld ik wil .quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Defineer interactief
Tenzij je 4 tvs en kastjes hebt, heb je er niks aan.
De race is dan helaas niet te volgen...quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:18 schreef Joene het volgende:
[..]
ik vind het al fijn dat ik zelf kan schakelen naar welk beeld ik wil .
ik ben gek op onboards namelijk
Oh op internet heb je het commentaar wel onder elke stream ?quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:21 schreef Meike26 het volgende:
Dat viel mij ook tegen. Ze zouden het commentaar moeten plaatsen onder alle streams, niet alleen het hoofdkanaal.
Sport1 ook, tegen belachelijke prijzen online.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:23 schreef LWD-Godius het volgende:
Bij BBC en Sky heb je de mogelijkheid om een picture in picture box linksboven het beeld in te stellen zodat je de normale uitzending ook kan volgen.
Op tv heb je dus op de sport1 kanalen. maar alleen bij de race commentaar.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sport1 ook, tegen belachelijke prijzen online.
En het is of-ofquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:35 schreef Joene het volgende:
[..]
Op tv heb je dus op de sport1 kanalen. maar alleen bij de race commentaar.
Bestaat al: http://video.sport1.nl/formule1quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:36 schreef Meike26 het volgende:
Ze zouden echt een F1 abbo moeten introduceren. Alleen sport 1 in de F1 weekenden ZONDER de vrije trainingen (daar valt dan ook wat te halen voor hun). Elke maand heb je max 2 uur kijktijd buiten de F1 uitzendingen. Ga je daar overheen, betaal je normaal tarief van volledig abbo.
dat is er ?quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:36 schreef Meike26 het volgende:
Ze zouden echt een F1 abbo moeten introduceren. Alleen sport 1 in de F1 weekenden ZONDER de vrije trainingen (daar valt dan ook wat te halen voor hun). Elke maand heb je max 2 uur kijktijd buiten de F1 uitzendingen. Ga je daar overheen, betaal je normaal tarief van volledig abbo.
Ja maar dat is weer online, toch ? via tablet, telefoon of pc ? Ik wil gewoon full hd op mijn tv kijken.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bestaat al: http://video.sport1.nl/formule1
HDMI kabel in je laptop geen optie?quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja maar dat is weer online, toch ? via tablet, telefoon of pc ? Ik wil gewoon op mijn tv kijken.
Sluit je je laptop met hdmi aan op je tvquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja maar dat is weer online, toch ? via tablet, telefoon of pc ? Ik wil gewoon op mijn tv kijken.
en bij ziggo kan je ook alleen de race bestellen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja maar dat is weer online, toch ? via tablet, telefoon of pc ? Ik wil gewoon full hd op mijn tv kijken.
Dat is nieuw voor mij... link?quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:41 schreef Joene het volgende:
[..]
en bij ziggo kan je ook alleen de race bestellen.
https://www.ziggo.nl/#pro(...)ijden-op-bestelling/quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is nieuw voor mij... link?
7 euro dit jaarquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:47 schreef Meike26 het volgende:
Klopt, maar dat is ook niet goedkoop. ¤ 6,- per race, zonder kwalificatie en je valt ergens halverwege in de voorbeschouwing in.
Als dit technisch mogelijk is, dan moet het toch ook technisch mogelijk zijn voor ziggo/upc/kpn om elk F1 weekend het kanaal open te gooien voor een gereduceerd tarief vergeleken met een vol abonnement?
Als je voor 6 euro een race koopt, waarom is een vol abonnement dan máár ¤ 15,- ? Zodat mensen sneller een abbo nemen ja. Maar de losse prijs is zo uit proporties, dat ze tegen dat tarief eerder klanten zullen trekken als je elke maand ¤ 6,- overmaakt voor alleen de F1 weekenden, met of zonder de vrije trainingen erbij. Zouden ze imo meer poen mee binnenhalen dan nu.
Ja alleen in de zomerstop betaal ik 15 eu terwijl er geen race is. Die maand.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:47 schreef Meike26 het volgende:
Klopt, maar dat is ook niet goedkoop. ¤ 6,- per race, zonder kwalificatie en je valt ergens halverwege in de voorbeschouwing in.
Als dit technisch mogelijk is, dan moet het toch ook technisch mogelijk zijn voor ziggo/upc/kpn om elk F1 weekend het kanaal open te gooien voor een gereduceerd tarief vergeleken met een vol abonnement?
Als je voor 6 euro een race koopt, waarom is een vol abonnement dan máár ¤ 15,- ? Zodat mensen sneller een abbo nemen ja. Maar de losse prijs is zo uit proporties, dat ze tegen dat tarief eerder klanten zullen trekken als je elke maand ¤ 6,- overmaakt voor alleen de F1 weekenden, met of zonder de vrije trainingen erbij. Zouden ze imo meer poen mee binnenhalen dan nu.
Staat nergens dat het enkel de race isquote:
Sommige maanden wel , sommige maanden niet .quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Staat nergens dat het enkel de race is
Maar dit is nog duurder dan een abbo op sport1
Staat er overigens wel :quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Staat nergens dat het enkel de race is
Maar dit is nog duurder dan een abbo op sport1
Even mijzelf quoten...quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:47 schreef Meike26 het volgende:
Als ze het maar niet voor elkaar krijgen om die buitenlandse zenders te blokken tijdens F1quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Even mijzelf quoten...![]()
Heb zojuist in het contact formulier van Sport 1(rechts op deze pagina) deze bovenstaande mening nogmaals geuit. Gewoon netjes, met begrip voor de commerciele kant van het verhaal, maar met de imo averechtse werking en dat er dan toch wel weer gedownload word of naar BBC & RTL Duitsland word uitgeweken = mislopen van groot potentieel.
RTL en BBC zitten in het basis pakket en hebben gewoon rechten gekocht bij FIA.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ze het maar niet voor elkaar krijgen om die buitenlandse zenders te blokken tijdens F1
en dan xbmc met de plugin ?quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:36 schreef sanger het volgende:
Misschien nog een tip om gratis te kunnen kijken; een Raspberry Pi
Ik dacht dat er een ipblock op zou zitten...quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:40 schreef DenS het volgende:
Sport1 F1 online kan ook, betaal je wel wat.. Dit zou je evt kunnen delen met 4 personen, er mogen namelijk 4 verschillende apparaten en devices gekoppeld worden aan 1 account.
http://video.sport1.nl/formule1
Dat is nog eens een ideequote:Op donderdag 20 februari 2014 13:40 schreef DenS het volgende:
Sport1 F1 online kan ook, betaal je wel wat.. Dit zou je evt kunnen delen met 4 personen, er mogen namelijk 4 verschillende apparaten en devices gekoppeld worden aan 1 account.
http://video.sport1.nl/formule1
Voor hun land wel jaquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:36 schreef Joene het volgende:
[..]
RTL en BBC zitten in het basis pakket en hebben gewoon rechten gekocht bij FIA.
Ik ben voorquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is nog eens een ideeVoor ¤ 25,- per jaar een heel seizoen alles. Een clubje van 2,3 of 4 fokkers die gezamenlijk F1 kunnen kijken. Maakt het een stuk schappelijker en haalt mij wel over om dan op tablet of pc te gaan kijken
![]()
Keek ene keer in Utrecht, andere keer in Enschedequote:Op donderdag 20 februari 2014 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht dat er een ipblock op zou zitten...
Maar de kwaliteit is vaak om van te janken...
Waarom mogen ze dat niet? Rai Uno wordt ook af en toe geblokt al was dat voor voetbalwedstrijden van hun nationale elftalquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:35 schreef Meike26 het volgende:
Dat mogen ze niet ! Ik heb de zenders trouwens niet genoemd in de mail, maar dat er genoeg alternatieven zijn naast sport 1 om de race gratis terug te kijken, maar dat de echte fans liever live willen kijken als de prijs oke is.
http://cl.ly/image/2J0E2u2m1l3uquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:47 schreef Nattekat het volgende:
Waar staat dat 6 apparaten gedoe eigenlijk? Het kan niet beperkt worden tot apparaten, enkel tot ip-adressen.
Lijkt me erg fraudegevoelig, op een pc is dit makkelijk te veranderen. Een apparaat op een andere plek wordt niet herkend als nieuw apparaat?quote:
Heb het de vorige seizoen ook gebruikt, zit niet vast aan een IP. Ik ga dit sowieso kopen, dus als er mensen zijn die evt eerst willen proberen en daarna mee doen vind ik ook primaquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt me erg fraudegevoelig, op een pc is dit makkelijk te veranderen. Een apparaat op een andere plek wordt niet herkend als nieuw apparaat?
Er wordt hier al een sport1 abbo gedeeld met anderen die een paar blokken verderop wonen, beiden betalen we 50%.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:54 schreef Meike26 het volgende:
Maar hoe zit dat met 1 race en .. apparaten tegelijk ?
En zouden ze zoiets niet heel snel doorhebben en blokkeren ? Lijkt me niet echt de bedoeling van zo'n abo, meer dat je meerdere schermen bij elkaar hebt of door het hele huis kan kijken. Niet dat je gaat delen met vrienden ?
quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er wordt hier al een sport1 abbo gedeeld met anderen die een paar blokken verderop wonen, beiden betalen we 50%.
Ik deel m met mn paquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er wordt hier al een sport1 abbo gedeeld met anderen die een paar blokken verderop wonen, beiden betalen we 50%.
Ik ben wel erg benieuwd hoe ze het apparaat scannen, een webpagina heeft maar beperkte informatie en die informatie die je doorgeeft is ook makkelijk te veranderenquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:54 schreef DenS het volgende:
[..]
Heb het de vorige seizoen ook gebruikt, zit niet vast aan een IP. Ik ga dit sowieso kopen, dus als er mensen zijn die evt eerst willen proberen en daarna mee doen vind ik ook prima
Er zijn verschillende plugins die bv Sky F1 hebbenquote:
Dat zou best kunnen maar wat heeft het met corruptie te maken?quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:51 schreef Meike26 het volgende:
Maar Italië heeft corruptie zo ongeveer uitgevonden.
Als Sport1/Ziggo het zover laat komen dat zij BBC of RTL gaan blocken om kijkers naar hun betaalzendertje te halen, hebben ze denk ik een groot probleem. Hoe heette die waakhond ook alweer ?
Sowieso geen fijne reclame voor je bedrijf als er zoiets naar buitenkomt.
Je kunt je PC of tablet ook op je TV weergeven als je een beetje moderne TV hebtquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is nog eens een ideeVoor ¤ 25,- per jaar een heel seizoen alles. Een clubje van 2,3 of 4 fokkers die gezamenlijk F1 kunnen kijken. Maakt het een stuk schappelijker en haalt mij wel over om dan op tablet of pc te gaan kijken
![]()
Weet ikquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Er zijn verschillende plugins die bv Sky F1 hebben
Sport1 Go?quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij niet.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen maar wat heeft het met corruptie te maken?
Het gaat om de rechten en uiteindelijk heeft BBC die alleen voor de UK en RTL alleen voor Duitsland.
Op internet bakent BBC het wel af voor hun territorium dus ik vraag me echt af of het klopt wat jij steltquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:59 schreef Joene het volgende:
[..]
Volgens mij niet.
Volgens mij koop je het niet per land af , maar het uitzendrecht voor jou zender.
Bovendien RTL ontvangt gewoon geld voor het feit dat ziggo ze wil doorgeven.
Dan zou je toch helemaal geen internationale tv of sportwedstrijd uitzendingen meer hebben .quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op internet bakent BBC het wel af voor hun territorium dus ik vraag me echt af of het klopt wat jij stelt
Onzin, maar goed ik ben blij dat ze het (nog) niet blokkeren hoorquote:Op donderdag 20 februari 2014 14:03 schreef Joene het volgende:
[..]
Dan zou je toch helemaal geen internationale tv of sportwedstrijd uitzendingen meer hebben .
Dan heb je gewoon ned 1 tot 3 .
en sbs .
Ik denk ook niet dat het komt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Onzin, maar goed ik ben blij dat ze het (nog) niet blokkeren hoor
Wat zijn dat voor vertikale lappen op de Ferrari, Mercedes en Marussia? Hogere cameraposities?quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:21 schreef nils7 het volgende:
Op GPupdate hebben ze enkele mooie foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is om de snelheid te metenquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:17 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor vertikale lappen op de Ferrari, Mercedes en Marussia? Hogere cameraposities?
http://edition.cnn.com/20(...)?sr=sharebar_twitterquote:Bernie Ecclestone backs Vladimir Putin on gay rights issue
By Ben Wyatt, CNN
February 20, 2014 -- Updated 1511 GMT (2311 HKT)
F1 chief Bernie Ecclestone (left) has backed Russia's legislation banning
F1 chief Bernie Ecclestone (left) has backed Russia's legislation banning "gay propaganda" in the presence of minors.
STORY HIGHLIGHTS
Bernie Ecclestone backs Russian President Vladimir Putin on gay rights issue
"I've great admiration for his courage to say what he says," Formula One chief tells CNN
"90% of the world agree with him as well," says Ecclestone ahead of Russia's F1 debut
Ecclestone is cleared by London court Thursday in compensation case
Sochi, Russia (CNN) -- Vilified by the international community for his government's attitude on gay rights, Russian president Vladimir Putin has found himself an ally in Formula One supremo Bernie Ecclestone.
Putin's government, whose recently-introduced anti-gay legislation -- which prohibits spreading so-called "gay" propaganda to minors -- has been a focal point of critics.
Opponents argue that the law enacted last year is in contravention to the spirit of the Olympic Games, with the Winter version being hosted this month by the Russian Black Sea resort of Sochi.
But in an exclusive interview with CNN, Ecclestone says he "completely agrees" with Putin's policy towards homosexuals.
"He hasn't said he doesn't agree (with homosexuality) just that he doesn't want these things publicized to an audience under the age of 18," said Ecclestone, arguing critics had misrepresented Putin.
Can Caterham secure points in 2014?
Will Ferrari's drivers deliver success?
Experience Alonso's world up close
Only fastest will be team number one
"I completely agree with those sentiments and if you took a world census you'd find 90% of the world agree with it as well," added the 83-year-old, who oversees one of the world's most lucrative sports.
The F1 ringmaster last met with Putin in February 2013, when he flew to Sochi to assess construction progress ahead of Russia's debut grand prix.
The Black Sea resort town will stage round 16 of this year's world championship on a circuit that will run around the Olympic Park's facilities.
Ecclestone believes Russia has done a "first-class job" in the new circuit's preparation and a "super job" hosting the Olympics and that more credit should be given to Putin.
"I've great admiration for him and his courage to say what he says," said the octogenarian.
"It may upset a few people but that's how the world is. It's how he sees (the world) and I think he's completely right," Ecclestone added.
The controversial billionaire is due to face trial in Germany, which is scheduled to start in April, accused of making corrupt payments to a banker who worked on the sale of F1 in 2006.
Ecclestone denies the charges, along with those brought against him in a civil case in London, where he was accused of undervaluing the sport of F1 in the same deal.
Ecclestone was cleared in the latter case Thursday, despite being labeled as "not reliable or truthful" by the judge -- who ruled that German company Constantin Medien's claim for compensation was without merit.
Justice Newey said Ecclestone had entered into a "corrupt agreement" with banker Gerhard Gribkowsky in 2005, but the magistrate said no loss to Constantin had been proved, the UK Press Association reported.
Succession planning
With Ecclestone's legal problems casting doubt over his future in F1, the media has been speculating about his possible successors -- with Red Bull team principal Christian Horner and Justin King, chief executive of British supermarket Sainsbury's top of the list.
Ecclestone said it was hard to assess whether they had the right skills needed for the job.
"I've no idea what attributes you'd need," he told CNN. "It's like saying we'd need someone to replace Frank Sinatra, you know? You never know what they'd need to have until they start the role.
"For someone to hold a high position in China or Japan you have to be older than I am -- at least the good thing about that is you're not going to have them for that long!"
This season F1 will see wide-scale changes.
As well as Russia making its debut on the race calendar, the cars will be powered by smaller, V6 hybrid engines that promise greater fuel efficiency.
However, the move away from the loud V8s is a development that concerns Ecclestone, who is worried the sport may lose some of its drama through the subsequent noise reduction.
"I'm not at all happy with the sound of the new engines, to be honest," he said.
"It doesn't sound like F1, but that's my opinion, let's wait and see what the public think."
The system for awarding points to drivers has also been revamped.
The victor in the season-ending Abu Dhabi Grand Prix will now win 50 points compared to the 25 points on offer for each of the other 18 races, and Ecclestone is keen to extend that change to the last three events.
"The reason is simple -- with the calendar as it is the championship could be over by September and if there's another three races to go and a car that looks like it could win easy now -- (the rival cars) if they win two or three races at the end, could win the championship (instead)," said Ecclestone.
"Why should it devalue six races before the end? People will be following like hell to see who's there at the end of the races. Win the last three and you can win the championship, it's a whole different scenario."
Nee hoor, gewoon realistisch (dat de meeste mensen het met putin eens zijn.. .itt nl`se relnichten willen doen geloven. Daarnaast snapt bblijkbaar niemand de wet, lees het hierboven ook nog eens. ..geen enkele reden tot protest lijkt me.. .quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:23 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Ecclestone is helemaal de weg kwijt aan het raken...
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)?sr=sharebar_twitter
Dan nog ... hij moet sport en politiek gescheiden houden. Moet je een zien wat er gebeurt als een team of een coureur een politiek geladen uitspraak doet.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:49 schreef Marks het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon realistisch (dat de meeste mensen het met putin eens zijn.. .itt nl`se relnichten willen doen geloven. Daarnaast snapt bblijkbaar niemand de wet, lees het hierboven ook nog eens. ..geen enkele reden tot protest lijkt me.. .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |