Arme Tom, vorig jaar zat Valverde de Nederlanders ook al dwars in de Spaanse voorbereidingskoersjes.twitter:tom_dumoulin twitterde op woensdag 19-02-2014 om 16:37:38I'm so DONE with these second places. reageer retweet
AGR, Waalse Pijl en LBL.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Welke klassiekers gaat Dumoulin rijden?
geen Vlaamse klassiekers en Milaan-San Remo?quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Welke klassiekers gaat Dumoulin rijden?
nope, wel Strade Bianche en Roma Maxima. Voor de rest geen eendagswerk.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:37 schreef Evertjan het volgende:
[..]
geen Vlaamse klassiekers en Milaan-San Remo?
Het Waalse is vaak nog te doen, het is vooral in delen van Vlaanderen dat het bar is. Zo de driehoek Brussel - Leuven - Antwerpen. Luik heeft de reputatie maar wordt steeds beter en heeft iig Vlaams-Brabant al ingehaald qua veiligheid.quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:37 schreef rubbereend het volgende:
Het Belgische wegennet is volgens mij ook niet het veiligste.
Worden die nog uitgezonden?quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:55 schreef flyguy het volgende:
[..]
nope, wel Strade Bianche en Roma Maxima.
jammer ik weet dat hij zich wil ontwikkelen in de kortere etappe koersen, maar ik zie hem liever schitteren in de klassiekersquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:55 schreef flyguy het volgende:
[..]
nope, wel Strade Bianche en Roma Maxima. Voor de rest geen eendagswerk.
SoK, omdat jij het blijkbaar ter plekke kent heb ik even een quote van de prik afgehaald.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Pfff, op die plek ben ik half uurtje voor dat gebeurde nog voorbij gereden. Vreselijk.
Ik ken het zelf totaal niet, nooit geweest, maar wel geïnteresseerd.quote:Re: Kristof Goddaert laat het leven bij ongeluk
Gepost door: Geertvb ()
Datum: 19 februari 2014 11:19
Ik geloof het parket niet. De bus staat aan het einde van de witte wegmarkeringen in die bocht. Net op dat punt in de andere rijrichting staat een waarschuwingsbordje voor de overweg en dit op 100 meter afstand. Als de renner gevallen is onder die brug dan moet hij een goede 100 meter meegesleurd zijn. In dat geval had die bus een hoge snelheid waardoor hij de renner niet meer kon ontwijken. Ofwel is de renner niet gevallen op de sporen maar even verderop van de weg gemaaid. Hoe dan ook, voor mij gaat de buschaufeur in geen geval vrijuit.
Volgens deze formules om aan een stopafstand van 100 meter te komen was de snelheid van de bus op het ogenblik van de aanrijding ruim 100km/u
[www.gratisrijbewijsonline.be]
Hopelijk kijkt het parket verder dan wat in de media word verspreid.
Ik ben over die brug gereden, niet eronderquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:30 schreef Steven184 het volgende:
[..]
SoK, omdat jij het blijkbaar ter plekke kent heb ik even een quote van de prik afgehaald.
[..]
Ik ken het zelf totaal niet, nooit geweest, maar wel geïnteresseerd.
De belg zendt elk jaar in elk geval wel Strade uit. Roma weet ik zo niet.quote:
Vorig jaar in ieder geval niet.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:24 schreef flyguy het volgende:
[..]
De belg zendt elk jaar in elk geval wel Strade uit. Roma weet ik zo niet.
Ik heb beide gezien en heb geen ES2 thuis. Volgens mij beide op de belg.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Strade toch wel?
Roma dacht ik door ES2.
Dat zou kunnen. Ik weet dat ik die zelf op stream heb gekeken, maar dacht dat op de RAI was.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Strade toch wel?
Roma dacht ik door ES2.
Maar wel weer met groot verschil, je kan er uiteindelijk niet iets op afdingen. Mollema lijkt dus ook behoorlijk goed uit de winter gekomen te zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:14 schreef TheArt het volgende:
Grrr en vandaag verslaat Valverde Bokkema
Lollerkowski? Hoezo?quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Met die Kwiatkowski heb ik het nu al helemaal gehad.
Ervaring.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:15 schreef TheArt het volgende:
Valverde reed daar gewoon op het buitenblad naar boven
Ongeloofwaardig.quote:
Toch knap, wat je verder ook van hem vindt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:54 schreef Slobeend het volgende:
Rebellin ook gewoon weer 3e vandaag in de Ruta.
Ja echtquote:Op donderdag 20 februari 2014 17:41 schreef Ereinion het volgende:
Kwiatkowski leek me eerst een type Sergent, blijkt toch meer het type Merckx te zijn.
Het wordt nog maar eens duidelijk hoe slecht ze bij VCD te werk gingen...quote:Lindeman verrast in Ruta del Sol: "Dit had ik zeker niet verwacht"
Bert-Jan Lindeman is verrassend als veertiende geëindigd in de eerste en bovendien lastigste etappe van de Ruta del Sol. De Nederlander, die gewoonlijk uitblinkt in Vlaamse klassiekers, bleek vandaag over goede klimmersbenen te beschikken. Op de slotklim kwam hij 23 seconden na winnaar Alejandro Valverde boven. “Dit had ik zeker niet verwacht”, zegt Lindeman tegenover WielerFlits.
“We zitten pas aan het begin van het seizoen. Dan is het altijd erg spannend om te zien hoe je ervoor staat. De proloog ging heel goed, dus ik had wel goede hoop dat ik meer bevestiging kon krijgen”, stelt de 24-jarige renner. De bevestiging kwam er inderdaad. Hij overleefde de vijf beklimmingen van de dag en had op het einde zelfs nog energie over. “Ik ben er heel blij mee. Het ging vandaag zeer goed. Vooral bergop. En dan zie je op het finaleklimmetje dat ik toch nog wat over heb.”
In de laatste kilometers zag Lindeman dat erkende klimmers één voor één moesten afhaken, terwijl hij bij kon blijven. De Nederlander bleef er nuchter onder. “Je denkt op dat moment dan niet zo heel veel. Het is een stukje bevestiging. Ik heb er hard voor getraind met Grischa Niermann.” De Duitse ex-prof is de trainer van Lindeman bij het Rabobank Development Team. “Ik volg zijn trainingsschema’s. Het is voor het eerst dat ik met schema's werk. Het werkt zeer goed.”
De Nederlander kon na het stoppen van Vacansoleil-DCM geen nieuwe WorldTour-ploeg vinden. Hij ging aan de slag bij de opleidingsploeg van Rabobank. Lindeman is erg tevreden over zijn nieuwe werkgever. “De begeleiding in deze ploeg is super. Je ziet nu dat het zijn vruchten afwerpt. Ik ben daar heel blij mee. Ik ken nu ook al mijn wedstrijdprogramma voor de komende maanden. Dat was bij Vacansoleil-DCM toch anders. Het bevalt me nu heel goed.”
De renner uit Drenthe is normaal gesproken in klassiekers op zijn best. Nu blijkt hij ook goed omhoog te kunnen. Lindeman heeft daar wel een verklaring voor. “Ik heb tijdens trainingen meer blokken gedaan om meer in die wedstrijdzones te trainen. Tien-minuten-blokken en vijf-minuten-blokken, waarbij je echt op wattages traint. Dat had ik in het verleden nog nooit gedaan. En ik ben nu twee kilo lichter dan normaal op het begin van een seizoen. Ik denk dat dat ook heel veel scheelt.”
Lindeman is weliswaar tevreden met zijn huidige ploeg, maar hij wil volgend jaar weer hogerop. Heeft hij vandaag bewezen dat hij bij een WorldTour-ploeg thuis hoort? “Bij Vacansoleil-DCM zeiden ze altijd: alle resultaten voor Het Nieuwsblad zijn leuk, maar pas na Het Nieuwsblad komen de bevestigingen. Dan zijn de andere renners namelijk pas top. Die werken dan toe naar Parijs-Nice en zo. Ik hoop dus dat ik in de toekomst nog verder kan bevestigen.”
De Nederlander hoopt dat morgen al te kunnen doen. “Er is weer een aankomst bergop. Ik hoop dat ik lang mee kan. Dat is mijn doel. Ik ben benieuwd hoe ver ik kan komen.” Ook na de Ruta del Sol wil hij zich in de kijker blijven rijden. “In wedstrijden als de Ronde van Drenthe, de Hel van het Mergelland en Olympia’s Tour. En er komen nog veel andere mooie koersen. Ik ben nu goed. Ik wil dat graag voor een lange periode doortrekken en daarmee aantonen dat ik een hoger niveau aankan.”
Die wordt gewoon 43 ! dit jaar ...quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:54 schreef Slobeend het volgende:
Rebellin ook gewoon weer 3e vandaag in de Ruta.
De Nierquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:06 schreef Pranjicc het volgende:
[..]
Het wordt nog maar eens duidelijk hoe slecht ze bij VCD te werk gingen...
Samenvatting: wattagemetersquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:37 schreef Tommeke het volgende:
Lekker elke dag 6 uur volle bak met Lieuwe was zo ongeveer z'n schema.
marginal lossesquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wiggins is tegenwoordig knecht.
En dan niet luxeknecht, nee, gewoon de eerste knecht die op 8 km van de top lost.
Jammer dat hij Parijs-Roubaix en de Ronde niet rijdt. Hij zou alle klassiekers dit jaar kunnen winnen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:31 schreef Mani89 het volgende:
Ugrumowski vernedert ook nog even iedereen in de tijdrit.
Martin slechts met 13 seconde geklopt. Krabbelaars Contador en De Gendt volgen rond de 20 en 30 seconde op 13 kilometer, dus zo indrukwekkend was het ook weer niet voor de nieuwe Merckx.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:31 schreef Mani89 het volgende:
Ugrumowski vernedert ook nog even iedereen in de tijdrit.
Daar mogen Boonen, Stybar en Terpstra de honneurs waarnemen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jammer dat hij Parijs-Roubaix en de Ronde niet rijdt. Hij zou alle klassiekers dit jaar kunnen winnen.
Nou ja, het is ook niet zo dat Mollema hier zo fantastisch klimt. Die is ook maar in opbouw.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:34 schreef Chiappucci het volgende:
En sinds wanneer rijdt fucking Thomas Degand net zo hard omhoog als Mollema?
Vergeet Stijn Vandenbergh niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:42 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Daar mogen Boonen, Stybar en Terpstra de honneurs waarnemen.
twitter:mrconde twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 17:59:08Patrik Sinkewitz is not only a multiple former doper, he's also a very poor loser (video via @AlexandreMignot) reageer retweet
Misschien heeft Serpa zitten linkeballen?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:01 schreef Pino112 het volgende:
twitter:mrconde twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 17:59:08Patrik Sinkewitz is not only a multiple former doper, he's also a very poor loser (video via @AlexandreMignot) reageer retweet
!!
quote:
Ook zo'n lekkere opgevoerde brommer.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vergeet Stijn Vandenbergh niet.
Met dat postuur. Indrukwekkendquote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:17 schreef DeeBee het volgende:
Die Valverde man, hou toch op.
Thomas is over een jaar ook ineens een rasklimmer ja, de derde Britse superklimmer in 5 jaar.
twitter:hendriksmj twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 22:30:30Volgende week zaterdag is-ie gewoon weer te zien. De Omloop Het Nieuwsblad. Rond 14.00 uur op Nederland 1 en NOS.nl. reageer retweet
Zoals het hoortquote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:24 schreef Evertjan het volgende:
twitter:hendriksmj twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 22:30:30Volgende week zaterdag is-ie gewoon weer te zien. De Omloop Het Nieuwsblad. Rond 14.00 uur op Nederland 1 en NOS.nl. reageer retweet
Is altijd het weekend dat het dichtste bij 1 maart valt. Soms is dat het laatste van februari, soms het eerste van maart.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:17 schreef Wombcat het volgende:
Dacht dat die altijd het laatste weekend van februari was.
Best climbs up Jabal Al Akhdhar:quote:1-Froome
2-Van Garderen, 22"
3-Uran, 33"
4-Rodriguez, 38"
5-Gesink, 47"
SPT / Ronde van Omanquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:54 schreef TheArt het volgende:
Froome wint in Oman op de Jabal Al Akhdhar.
[..]
Best climbs up Jabal Al Akhdhar:
18'33, Froome (2014)
19'14, Rodriguez (2013)
19'18, Froome (2013)
19'24, Nibali (2012)
Geen flauw idee.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Waarom heeft die koers zijn eigen topic
Geraldquote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:33 schreef TheArt het volgende:
Ciolek wint 3e etappe in de Ruta del Sol na een millimetersprint met Roy Jans. Hofland 4e. Hij kwam net te laat.
Nu nog een overwinning...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:01 schreef forzaudinese het volgende:
Belkin goed begonnen aan het seizoen !![]()
[ afbeelding ]
Komt vast wel ! De klassement mannen zijn ieder geval goed bezig.quote:
Ik noem zoiets marginal.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:54 schreef TheArt het volgende:
Froome wint in Oman op de Jabal Al Akhdhar.
[..]
Best climbs up Jabal Al Akhdhar:
18'33, Froome (2014)
19'14, Rodriguez (2013)
19'18, Froome (2013)
19'24, Nibali (2012)
Voor mij begint het wielrennen pas bij Omloop het Volk Nieuwsblad.quote:Op zondag 23 februari 2014 00:53 schreef Mani89 het volgende:
Belkin en Astana strijden momenteel om de titel van laatste WT ploeg zonder overwinning.
Commerciële teams waardoor er meer competitie is en de deelnemers beter worden. Snelle pakken en.... oh nee, dat is het andere riedeltje.quote:Op zondag 23 februari 2014 12:23 schreef DeeBee het volgende:
En maar weer het hele jaar luisteren naar al die bedachte 'logische' verklaringen voor die prestaties...
vorig jaar won Belkin alles in de voorbereiding en tijdens de momenten dat het er echt om ging waren ze niet thuisquote:Op zondag 23 februari 2014 00:53 schreef Mani89 het volgende:
Belkin en Astana strijden momenteel om de titel van laatste WT ploeg zonder overwinning.
Ik ben vooral benieuwd hoe het gaat met Porte op eigen benen dit jaar.quote:Op zondag 23 februari 2014 12:53 schreef DeeBee het volgende:
Maar ach, het blijft inderdaad lachen, dat krampachtige ontkennen en panisch zoeken naar verklaringen. Was afgelopen Tour al af en toe hilarisch, als deze vorm van Froome gaat blijven aanhouden wordt het alleen maar leuker...
Ze wonnen op de momenten dat het er echt toe deed niet omdat ze de kwaliteiten niet hebben. Dat hebben ze nog steeds niet, maar dit seizoen winnen ze zelfs geeneens voorbereidingskoersen.quote:Op zondag 23 februari 2014 13:08 schreef Evertjan het volgende:
[..]
vorig jaar won Belkin alles in de voorbereiding en tijdens de momenten dat het er echt om ging waren ze niet thuis
Gewoon het grootste talent dat er momenteel is, naast Sagan. Met die laatste heeft niemand hier problemen blijkbaar?quote:
Die kan niet eens een sprint winnen van Gesink.quote:Op zondag 23 februari 2014 13:53 schreef VDBisgod het volgende:
[..]
Gewoon het grootste talent dat er momenteel is, naast Sagan. Met die laatste heeft niemand hier problemen blijkbaar?
Dit inderdaad, wie moet bij Belkin nou de prijzen gaan binnenslepen? Het zijn allemaal subtoppers.quote:Op zondag 23 februari 2014 13:45 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ze wonnen op de momenten dat het er echt toe deed niet omdat ze de kwaliteiten niet hebben. Dat hebben ze nog steeds niet, maar dit seizoen winnen ze zelfs geeneens voorbereidingskoersen.
Ik kijk geen etappes met aankomst bergop meer waar Froome aan mee doet. Is toch allemaal een farce.quote:Op zondag 23 februari 2014 09:17 schreef Slobeend het volgende:
Froome reed gisteren met 6.60 W/kg de Green Mountain op. Lekker man, niets mis mee.
Leuke kopgroep.quote:
Boeiend, vorig jaar won Froome toch al met het grootste gemak. Niets om je druk over te maken.quote:Op zondag 23 februari 2014 13:30 schreef OProg het volgende:
En hoe de rest van de tourploeg het dit jaar gaat doen, dat was vorig jaar niet best en kan me niet voorstellen dat ze dit nog een keer zo laten gebeuren.
Met z'n hongerklop op Alpe d'Huez hing de overwinning aan een zijden draadje.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
Boeiend, vorig jaar won Froome toch al met het grootste gemak. Niets om je druk over te maken.
Welke hongerklop?quote:Op zondag 23 februari 2014 14:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Met z'n hongerklop op Alpe d'Huez hing de overwinning aan een zijden draadje.
En uiteindelijk de mazzel dat hij Porte nog een keer had op D'Huez. Niet cruciaal voor de eindoverwinning achteraf, maar ook niet echt lekker. Dus daar zullen ze ongetwijfeld op anticiperen en dan ben ik heel benieuwd hoe dat gaat lopen in de breedte.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:45 schreef Zelva het volgende:
Boeiend, vorig jaar won Froome toch al met het grootste gemak. Niets om je druk over te maken.
Jij bent daar serieus ingetrapt?quote:Op zondag 23 februari 2014 14:49 schreef OProg het volgende:
[..]
En uiteindelijk de mazzel dat hij Porte nog een keer had op D'Huez. Niet cruciaal voor de eindoverwinning achteraf, maar ook niet echt lekker.
Het zat gewoon niet helemaal lekker. Dat het dan vervolgens een treurspel in twaalf delen gaat worden werd ook compleet overtrokken. Maar in zo'n geval is het gewoon prettig om er nog eentje bij je te hebben.quote:
Tom?quote:Op zondag 23 februari 2014 15:26 schreef Steven184 het volgende:
Dumoulin is lekker uit de winter gekomen.
Lollerkowski.quote:
Kelderman bestaat nietquote:Op zondag 23 februari 2014 15:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Lollerkowski.
En de vijfde plek voor Kelderman niet vergeten.![]()
twitter:MorenoHofland twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 15:49:21Third today in a close finish. Thanks @TeamBelkin http://t.co/L68wr1jvZn reageer retweet
twitter:theo_bos twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 15:51:51@MorenoHofland aero helmpje op volgende keer dan!
reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |