abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137108262
Oh dat zijn echt strijkkralen... ik dacht rijgkralen.... :@

Daar is M nog net iets te klein voor denk ik..... (en dat vind ik voor nu ook nog niet zo tof met een peuter die het leuk vind om alles op grond te gooien en 2 dreumesjes die het leuk vinden om alles in hun mond te stoppen).

Nikki bedankt!Misschien maar eens kijken of het wat voor ons is :Y
pi_137108274
Zijn die grote 3+?

Ik heb nooit de grote gehad maar gelijk de kleine net na zijn derde verjaardag en dat ging prima.
Voor de net dreumesjes snap ik dat wel.
pi_137108287
Oh nee dat gaat ze eten! :(
Ze eet alles op dit moment en als ik nee zeg is het grappig :') dus hier wacht ik even mee.

Wat was het dat Susie voor Anouk ging halen in de marskramer?

Wat zijn rijgkralen }:|
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137108399
Rijgkralen zijn kralen rijgen (ketting maken). Goed voor de fijne motoriek.

zoiets:

En ik las iets van plakmais?
  maandag 24 februari 2014 @ 22:02:42 #155
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137108709
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef As1981 het volgende:
Zijn die grote 3+?

Ik heb nooit de grote gehad maar gelijk de kleine net na zijn derde verjaardag en dat ging prima.
Voor de net dreumesjes snap ik dat wel.
Nou Timejumper had de mini en dat ging dus nog niet zo goed begrijp ik.
Ik denk dat volgens de gemiddelde ontwikkeling de motoriek van een net driejarige deze grote goed aan kan en die andere nog niet. Die mini's zou qua motoriek nog wel gaan hier maar het gepruts en geduld wil ook wat.
Een net dreumes (als in net 1 jaar) zou ik dit dus echt nog niet geven!
De leeftijdsaanduiding is wellicht ook ivm het in de mond stoppen van de kralen?

Als ik zie hoe makkelijk hij met zijn arm ook weer de helft van het plankje afmaait vind ik die grote ook een stuk makkelijker opruimen :')

[ Bericht 6% gewijzigd door laziness op 24-02-2014 22:12:02 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 24 februari 2014 @ 22:04:09 #156
244125 laziness
pi_137108802
Playmais heet het spul.

pi_137108915
Ohhh kyara en lazi die zien er kei leuk uit!
Ben benieuwd of ze het hier hebben bij de Action...we hebben geen Marskramer
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:08:24 #158
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137109027
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:02 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik denk dat volgens de gemiddelde ontwikkeling de motoriek van een net driejarige deze grote goed aan kan en die andere nog niet. Die mini's zou qua motoriek nog wel gaan hier maar het gepruts en geduld wil ook wat.
Inderdaad was een fiasco :@ ;)
Maar ik vind die grote nogal aan de prijs hoor. Dus die gaat em niet worden.
Dan verft of kleit hij maar wat meer :+
Rayen 2½ jaar!
  maandag 24 februari 2014 @ 22:09:00 #159
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137109055
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:06 schreef bitterend het volgende:
Ohhh kyara en lazi die zien er kei leuk uit!
Ben benieuwd of ze het hier hebben bij de Action...we hebben geen Marskramer
Bij het kruidvat hebben ze ze ook vaak.
Rayen 2½ jaar!
pi_137109271
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:02 schreef laziness het volgende:

[..]

De leeftijdsaanduiding is wellicht ook ivm het in de mond stoppen van de kralen?
:@ ik bedoelde net peuters ipv dreumessen.

en ben vooral verbaasd omdat ik dacht dat yaro op motoriek iets achter liep. Dus als hij het kan dan moeten andere het zeker kunnen. Dat idee. Maar misschien valt dat dan wel mee.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:17:07 #161
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137109514
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:12 schreef As1981 het volgende:

[..]

:@ ik bedoelde net peuters ipv dreumessen.

en ben vooral verbaasd omdat ik dacht dat yaro op motoriek iets achter liep. Dus als hij het kan dan moeten andere het zeker kunnen. Dat idee. Maar misschien valt dat dan wel mee.
Als Yaro 100 en papa kan schrijven loopt hij wat fijne motoriek betreft juist erg voor ;)
  maandag 24 februari 2014 @ 22:21:53 #162
244125 laziness
pi_137109786
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Oh dat zijn echt strijkkralen... ik dacht rijgkralen.... :@

Daar is M nog net iets te klein voor denk ik..... (en dat vind ik voor nu ook nog niet zo tof met een peuter die het leuk vind om alles op grond te gooien en 2 dreumesjes die het leuk vinden om alles in hun mond te stoppen).

Nikki bedankt!Misschien maar eens kijken of het wat voor ons is :Y
Ik zou ze ook nog niet aanraden bij net twee maar het waren wel de kralen die ik noemde eerder ;)
Het is wat lastiger nu met 2 t/m 4 in één topic. Loopt de ontwikkeling nog iets verder uiteen.

Rijgkralen zijn hier inmiddels te makkelijk. Ik heb nu van vilt en een knoop een soort slang gemaakt waarbij hij leert een knoop daar een gaatje te wurmen. Nieuwe uitdaging :D
pi_137109804
Ik had de indruk dat M qua fijne motoriek juist wat voor liep maar ik zie hem echt nog niet prutsen met die inimini strijkkraaltjes hoor :N en ook niet met die grotere variant.

Eerst maar eens op zoek naar rijgkralen. Verkopen ze die bij de Action? Want die van Janod zijn heel mooi maar ook heel duur.....
pi_137109962
Ik heb ze daar niet gezien kyara.

dan is het alleen zijn grove motoriek Pessie, mijn lompe loetje :)
  maandag 24 februari 2014 @ 22:26:17 #165
244125 laziness
pi_137109997
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:22 schreef Kyara het volgende:
Ik had de indruk dat M qua fijne motoriek juist wat voor liep maar ik zie hem echt nog niet prutsen met die inimini strijkkraaltjes hoor :N en ook niet met die grotere variant.

Eerst maar eens op zoek naar rijgkralen. Verkopen ze die bij de Action? Want die van Janod zijn heel mooi maar ook heel duur.....
Intertoys heeft ze ook voor 5 euro voor een pot. Bij de Action heb ik alleen maar kleine kralen gezien tot nu toe.

Die aanduiding op die grotere kralen is 3+ hè, dat is de jouwe nog niet :D
Ik zag van de week in het kdv rapport dat ze bij 3 jaar echt nog niet zoveel hoeven te kunnen aan fijne motoriek.
Het CB wilde ook nog steeds dat hij wat vormen in een stoof deed en een bouwsel van blokjes na bouwde.
pi_137111295
Dat is ook zo. Maar de jouwe is ook net 3 en al uitgekeken op de rijgkralen toch ;)
pi_137116607
Dank voor de tips TJ en As! Ik neigde ook al meer naar Dikkie Dik, is ook dichterbij. Dus dan doen we dat. Is inderdaad met Joes Boonen.

Rijgkralen zijn hier een dikke hit. Het duurde even voordat hij het doorhad, maar nu heeft hij er veel lol in. Wij hebbendie van Janod en het voordeel vind ik dat de kralen iets voorstellen, dus ze zijn ook zonder rijgen leuk om mee te spelen. Het nadeeel is dat het touw niet aan de naald vastzit en er geen stop aan het einde van het touw zit. Maar misschien is dat een fijne extra moeilijkheidsgraad :P

Ik slaap met M op een kamer nu en da's heel gezellig. Ik heb ontdekt dat hij gisteravond zijm twee auto's netjes in een hoekje van zijn bed heeft gezet en vanochtend eventjes wakker was, even aam de wielen heeft gedraaid en met de auto's vlakbij zijn gezicht weer verder is gaan slapen O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_137116644
O+

Wij vroegen ons af wat dot gisteravond nog aan t doen was, lawaai door de babyfoon. Vannacht moest ik er ff heen en struikelde over de stoeltjes die heel netjes naast elkaar stonden opeens.
Voor de deur..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137116677
:D peuters met een plan, heerlijk!
pi_137125481
M en zijn auto's O+
Vanyel _O-

Gisteren kwam ik R ophalen bij het kdv, meteen vertelde ze dat ze een heerlijke dag heeft gehad, 3 boterhammen op 2uur + heeft geslapen..

En vandaag is mama dag...dus er wordt niet gegeten en natuurlijk ook niet geslapen :( :9
pi_137127170
Binnenkort maar eens kijken voor rijgkralen dus ^O^

Vanyel :D

LOL Bitterend :D

M is gister weer naar de kinderboerderij geweest met het kdv. Maar hij is echt wel moe vandaag.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 21:38:19 #172
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137140637
Haha vanyel!

Ik vroeg Nathan wat hij het leukst vond van vandaag (verjaardagsbezoek voor Lauren, zwembad en McDonald's) hij zei "bezoek!", dus ik vroeg waarin: "alle kindjes spelen!" O+ de meeste van de kinderen die ik ken zijn meer van Nathan's leeftijd, dus hij heeft zich uitermate vermaakt in de tuin met iedereen.
pi_137177855
Wat een sociaal ventje Pessie!

Lol, Bitterend, zo heb je extra veel tijd om van haar te genieten :P

Ik moet steeds zo lachen om de bijdehante opmerkingen van mijn peuter. Gisteren zat hij in bad en hij spetterde nogal hard. Oma vond dat niet zo leuk en dat zei ze. Daarop reageerde M: "ga maar weg oma. Glaasje wijn drinken. Is lekker. Daaaag!" :+

En nu hij meer en meer praat is het ook zo leuk zijn gedachtengang te volgen. Vandaag hadden we het over Bumba, we kijken elke avond wat afleveringen op de computer van opa. M zei: "Bumba niet buiten, is binnen" (hij is erg bezig met buiten en binnen de laatste tijd). Ik vroeg hem of Bumba dan in zijn tent zat. "Nee, Bumba in laptop. Binnen." O+
pi_137178578
CS lieeeeeeffff!!! hier ook als ik van werk kom staan ze met papa bij de deur en dan zegt ze mama kom! binnen! shoen uit!

Man vertelde dat ze vandaag in de tuin waren bij de nijnen en dat R de poes van de buren zag..ze liep er naartoe en zei POES!! kom!! nijnen kijkeuh!! :D :D :D
Mijn man zei dat ze liep echt naar de kat toe en wijste naar het konijnen :D geweldig O+
pi_137178782
Dat doet M ook inderdaad, zo zoet O+ Dan neemt hij de hond van oma mee op sleeptouw of hij staat zijn knuffelbeer van alles te laten zien ("tijt Pi, is grote pan. Moooooooi he?")

Oh, en dat onstuitbare enthousiasme. Vanmiddag hoorde ik zijn stemmetje uit de kelder van het complex hier: "OH, WOOOOOOOW!" Omdat hij de was uit de droger mocht halen :') O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')