Gefeliciteerd Simmu!
En wat zoet, die peutermoeders

M ging vanochtend met een washandje bij zijn knuffel "snoet poetsen"

Alleen al de woordkeuze is zo lief. Ik heb hem trouwens op weg naar het kdv 'putslurper' leren zeggen, dat klinkt ook hilarisch
We gaan morgen op vakantie (

) "Morgen sneeuw!" zoals M zegt. Toen ik hem vanmorgen vroeg of hij eigenlijk weet wat dat is, sneeuw, keek hij me meewarig aan: "sneeuw is wit, mama". Juist, dat zit wel goed
Gisteren bij het cb geweest, alles prima. Hij groeit keurig volgens het gemiddelde, 89 cm en 12,5 kilo. Hij moest staande gemeten worden en gelukkig had ik daarop geanticipeerd (Kyara, volgens mij bracht jij het een tijdje geleden ter sprake, dankjewel daarvoor!) dus het hem uitgelegd. Hij vond het best heel spannend, maar het ging heel goed. Verder ook alles in orde, hij ontwikkelt zich vlot en zit goed in zijn vel en is bezig de wereld te ontdekken, aldus de arts. De baliemevrouw vroeg na afloop of ik niet blij was als hij 's avonds in bed lag, zoveel als hij praatte

(situatieschets van het aankleden: "kijk mama, andere mevrouw! Oh, auto's opgeruimd. Auto's slapen? Gele ook opgeruimd. Slapen, niet spelen. KIJK! DAAR!! Graafmachine! Oh, mooi, ja, graafmachine! Oh! Hondje! Dag hondje! En mol, dag mol, Mol kijken? Ja? Ja? Mooi, mol staart! Even andere kant kijken? En hond, mooooooi. Daar voeten he mama (wijst naar meetlat). Met dingetje. Beetje spannend. Ok, naar huis, dag, mevrouw, dag! Daaaaag, daaaag, daag, mevrouw!)

M'n oud wijf