Kan erg slecht tegen alleen zijnquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:25 schreef Ludd het volgende:
[ afbeelding ]
Beagle? Heeft wel beweging nodig, maar dat geldt voor vrijwel iedere hond.
Mijn kapper doet haar honden na 6 jaar weg (2 stuks) omdat ze het te druk heeft met haar kapsalon aan huis en haar kinderen. Wat de neuk. En dan mij kort na het overlijden van Baloe die honden aanbieden. Ik heb me echt een partij moeten inhouden. Dat soort mensen kots ik op. Je doet je kind toch ook niet weg.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Vooral omdat heel veel mensen er veel te lichtzinnig over denken. Vaak wordt over het hoofd gezien dat een hond rond de 14 jaar meegaat (afwijkingen naar boven en beneden even niet meegenomen). En het niet allemaal koek en ei is. Een hond kan ziek worden, extra verzorging nodig hebben, in 14 jaar kan er nogal wat veranderen in de situatie.
Schrijnende gevallen gezien van mensen die leuk samen waren, DOL waren op de hond. Tot ze uit elkaar gingen en de hond voor geen van beiden hoog op de prioriteitenlijst stond.
Ik kan het mij niet voorstellen (mijn vrouw en ik hadden een co-oudershap van de hond gedaan in geval van scheiding), maar het gebeurt o zo vaak.
Kijk voor de lol (of eigenlijk voor je verdriet) eens op Marktplaats en kijk eens hoeveel honden daar per dag bijkomen die ineens niet meer in het huishouden passen ("na 8 jaar blijk ik ineens allergisch voor honden te zijn" en meer van dat soort kolder).
Credo is: denk na.
V.
ik ga er van uit dat TS deze hond wel echt voor het leven wilt houden,quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Vooral omdat heel veel mensen er veel te lichtzinnig over denken. Vaak wordt over het hoofd gezien dat een hond rond de 14 jaar meegaat (afwijkingen naar boven en beneden even niet meegenomen). En het niet allemaal koek en ei is. Een hond kan ziek worden, extra verzorging nodig hebben, in 14 jaar kan er nogal wat veranderen in de situatie.
Schrijnende gevallen gezien van mensen die leuk samen waren, DOL waren op de hond. Tot ze uit elkaar gingen en de hond voor geen van beiden hoog op de prioriteitenlijst stond.
Ik kan het mij niet voorstellen (mijn vrouw en ik hadden een co-oudershap van de hond gedaan in geval van scheiding), maar het gebeurt o zo vaak.
Kijk voor de lol (of eigenlijk voor je verdriet) eens op Marktplaats en kijk eens hoeveel honden daar per dag bijkomen die ineens niet meer in het huishouden passen ("na 8 jaar blijk ik ineens allergisch voor honden te zijn" en meer van dat soort kolder).
Credo is: denk na.
V.
Een hond is geen kind.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn kapper doet haar honden na 6 jaar weg (2 stuks) omdat ze het te druk heeft met haar kapsalon aan huis en haar kinderen. Wat de neuk. En dan mij kort na het overlijden van Baloe die honden aanbieden. Ik heb me echt een partij moeten inhouden. Dat soort mensen kots ik op. Je doet je kind toch ook niet weg.
Ja, stop daar maar. Een hond is voor jou geen kind. Mijn hond was toch echt mijn kind.quote:
Ben ik niet met je eens. Je pup moet je zindelijk maken. Trust me, dat is best wel wat werk. Je hond gaat lopen knagen aan dingen want hij gaat wisselen, dus niet je schoenen laten slingeren enzulks. Je moet hem trainen en uitlaten. In het begin is een hond veel werk IMHO. Geeft niet, maar ik zou het gewoon fijner vinden als mensen dat beseffen. Oud vrouwtje haalt jack uit het asiel. Brengt hem 48u later terug. Ja hij was wel druk en moest toch wel vaak uit. Ja, dat hadden we je verteld...quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:15 schreef kawa4 het volgende:
[..]
ik ga er van uit dat TS deze hond wel echt voor het leven wilt houden,
maar er word hier gereageerd alsof het echt mega veel werk is, en dat is het gewoon niet
en ok als je een hond neemt moet je hem ook houden en en ook goed voor zorgen.
ja is dat mega veel werk?, of gewoon een taak die je aangaat op het moment dat je een pup neemt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Je pup moet je zindelijk maken. Trust me, dat is best wel wat werk. Je hond gaat lopen knagen aan dingen want hij gaat wisselen, dus niet je schoenen laten slingeren enzulks. Je moet hem trainen en uitlaten. In het begin is een hond veel werk IMHO. Geeft niet, maar ik zou het gewoon fijner vinden als mensen dat beseffen. Oud vrouwtje haalt jack uit het asiel. Brengt hem 48u later terug. Ja hij was wel druk en moest toch wel vaak uit. Ja, dat hadden we je verteld...
Ik vind een Basset Hound absoluut geen beginners hond!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:19 schreef ThePast het volgende:
Wij hebben sinds 3 jaar een Basset hound thuis, als je van karakter houd dan heb je hier er je handen vol mee.
Middelgroot en super lief, echt een familie beesje, ook super voor kinderen etc!
Het komt ook meer doordat de OP overkomt alsof TS alleen met de hond op de bank gaat zitten knuffelen en geen zin heeft om hem op te voeden omdat ze immers niet streng wil zijn, denk ikquote:Op woensdag 19 februari 2014 09:28 schreef kawa4 het volgende:
[..]
ja is dat mega veel werk?, of gewoon een taak die je aangaat op het moment dat je een pup neemt.
ik heb het nooit veel werk gevonden hoor. ( maar misschien is dat persoonlijk ) want dat hoord erbij
meeste werk is idd zindelijk maken.
je kunt mensen wel waarschuwen over dat ze er idd niet te licht over moeten denken over een pupsel.
maar je moet er ook wel vertrouwen in hebben dat TS en andere puppy kopers het allemaal wel met de beste bedoelingen doen
Iedere hond zorgt in meer of mindere mate voor wat vervuiling in huis, hoe sta je hier tegenover?quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:12 schreef kawa4 het volgende:
http://www.puppytest.nl.
ik heb hem net ingevuld ( wel naar waarheid natuurlijk) en de teckel kwam op 5
1) Beauceron(88%)
2) Jack Russell Terriër(88%)
3) Parson Russell Terriër(88%)
4) Mastiff(87%)
5) Teckel (korthaar)(87%)
dus dat is zeker wel mijn hond
goede test voor TS
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:32 schreef blikzem het volgende:
ook geen border collie.. die horen actief te kunnen zijn niet in een huis. die hebben echt veel energie..
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:01 schreef Seven. het volgende:
Makkelijk te trainen maar zenuwpezen en niet echt geschikt voor jonge kinderen/baby's. Ik vind het geen familiehonden, hoewel ik gek ben op mijn 2 jongens.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:12 schreef Seven. het volgende:
Geen enkele hond is makkelijk om te trainen. Met sommige rassen heb je domweg geluk dat ze doorgaans heel snel leren (border collie), maar hou ook in je achterhoofd dat ze heel snel ongewenst gedrag aanleren.
quote:
Border Collie wordt denk ik hier regelmatig genoemd omdat die erg goed past in wat je zoekt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:01 schreef Harajuku. het volgende:
Het komt ook meer doordat de OP overkomt alsof TS alleen met de hond op de bank gaat zitten knuffelen en geen zin heeft om hem op te voeden omdat ze immers niet streng wil zijn, denk ik Als TS gewoon consequent is straks met de hond en heus wel een beetje streng gaat doen komt t vast allemaal goed. Tenzij ze een suggestie van hier neemt zoals de Basset of de Beagle Dat is toch geen beginnershond, jongens! Zeker niet voor iemand die moeite heeft met consequent/streng zijn
Mijn tip: koop een mooie hondenencyclopedie, deze bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:14 schreef LizzyYAY het volgende:
Ik zit er al een tijdje over na te denken om een hond te nemen. Ik heb het overlegt met mijn vriend en hij vind het goed, mits ik wel een hond uitzoek die bij ons past. En daar ligt nu net de vraag.
Hoe weet je welke hond bij je past? Misschien dat iemand mij een bepaald soort hond kan aanbevelen op basis van onze 'eisen' en leefwijze?
Ikzelf wil sowieso geen grote hond, maar een kleine of middelmaat.
Mijn vriend is vaak weg, maar ik ben erg vaak thuis dus de hond zal niet veel alleen zijn.
Ik ben het type dat houd van knuffelen en kroelen met dieren, ze lekker veel aandacht en liefde geeft en ze af en toe verwend. Dat is dus ook iets dat ik zou willen; een hond die gek is op aandacht en knuffelen. Mijn vriend is erg energiek en zal graag met de hond willen lopen en spelen, dus een beetje energie en speelsheid moet hij wel hebben.
Tevens is het erg fijn om een hond te hebben die niet al te moeilijk is om op te voeden.
Een hond die snel leert en niet te dominant is zal perfect zijn, gezien het feit dat mijn vriend vaak weg is en ik niet zo heel goed ben in streng zijn...![]()
Al met al; Ik ben gewoon op zoek naar een makkelijke, lieve hond die er van houd om lekker met het baasje op de bank te zitten, maar wel genoeg energie en speelsheid in zich heeft.
dus jij wilt zeggen dat er op MP geen goede fokkers zijn ?quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:05 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Maar wat je ook doet, neem de tijd om een goede beslissing te nemen want wat je nu kiest daar ga je nog 15 jaar plezier (of spijt...) van hebben. En neem alsjeblieft geen hond van marktplaats o.i.d. maar investeer in een goede hond van een goede fokker (die vind je via de rasvereniging en herken je o.a. aan het feit dat ze je niet zomaar een hond verkopen maar zelf ook kritische vragen stellen, niet honderden euro's goedkoper zijn dan andere fokkers, je meerdere malen op bezoek laten komen bij het nestje, en geen x-nesten of rassen tegelijk hebben). Zo'n fokker begeleidt bij je keuze en kan je ook helpen bij eventuele opvoedvragen. Of ga naar een asiel als je dat wilt, daar zullen ze je als het goed is ook goed begeleiden bij wat je wilt.
Wat mij betreft wel ja.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:33 schreef kawa4 het volgende:
[..]
dus jij wilt zeggen dat er op MP geen goede fokkers zijn ?
ik heb 2 nestjes gehad en die zijn allebei via MP weggegaan, voor 250 tot 300 per stuk,
ben ik een slechte (hobby)fokker dan ?
maakt volgens mij niet uit van welke advertentie site of ras vereniging je een hond koopt.
als je maar goed ingelicht word door de fokker, en het hele fok gebeuren op een goede manier gedaan wordt
ok, de welbekende brood fokkers die adverteren er ook lustig op los.
maar dat is weer een hele andere discussie
Een eigen topic zou wel handig zijn, of kijk even bij het centrale hondentopic hier in F&Fquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:53 schreef Fievel het volgende:
Mag ik hier ook even een directe vraag stellen over het overwegen van een hond?
Alvast bedankt!
quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:33 schreef kawa4 het volgende:
[..]
dus jij wilt zeggen dat er op MP geen goede fokkers zijn ?
ik heb 2 nestjes gehad en die zijn allebei via MP weggegaan, voor 250 tot 300 per stuk,
ben ik een slechte (hobby)fokker dan ?
maakt volgens mij niet uit van welke advertentie site of ras vereniging je een hond koopt.
als je maar goed ingelicht word door de fokker, en het hele fok gebeuren op een goede manier gedaan wordt
ok, de welbekende brood fokkers die adverteren er ook lustig op los.
maar dat is weer een hele andere discussie
Harajuku verwoordt in deze aardig mijn gedachtenquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:36 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel ja.
Fokkers van pretnestjes doen over het algemeen weinig onderzoek, fokken met hond A en hond B omdat ze puppy's zo leuk vinden. Hond A of B kan vol erfelijke ziekten zitten, maar ja, pups zijn zo leuk hè!
Broodfok is wel helemaal het slechtste, natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |