quote:Nieuw in de programmering van de NOS rond de Olympische Spelen zijn het uitzendtijdstip, het format én het presentatieduo van het dagelijkse avondprogramma NOS Studio Sportwinter. Henry Schut en co-host Erben Wennemars debuteren in Sotsji als presentatieduo van het avondprogramma.
Uitzending op primetime
Het is ook voor het eerst dat het avondprogramma van de NOS tijdens een superevenement primetime wordt uitgezonden. De hoofdrolspelers van de wedstrijden van elke dag zitten aan het einde van de sportdag aan tafel bij Schut en Wennemars. Het duo ontvangt daar iedere avond sporters, coaches en andere gasten. Onder meer olympisch kampioenen Epke Zonderland en Marianne Vos, de in Rusland woonachtige mediamagnaat Derk Sauer en Erica Terpstra hebben hun komst al toegezegd. Tijdens de Spelen komt NOS Studio Sportwinter uit een eigen studio naast het Holland House in Sotsji.
Ah, dat is 't!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jawel, inmiddels al een keer of 10 dus ik zou het geluid even aanzetten
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:08 schreef Cee het volgende:
[..]
Ah, dat is 't!Ik verstond hem al zo slecht.
met middelvingers over de finish was gaver geweest.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:09 schreef -0- het volgende:
Bob deed dit op weg naar de kleedkamer
[ afbeelding ]
Anema is een beetje deze smileyquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:09 schreef DeeBee het volgende:
Sven is nog steeds wel aardig emotioneel, niet gek, maar heb hem echt amper ooit zo gezien.
Ik denk dat ze Anema maar even niet aan het woord moeten laten met Kramer daar...
quote:
Nee, op 4 seconden niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:10 schreef Uccie het volgende:
[..]
Jorrit ging Bart volgens mij ook voorbij.
Ah, ja ik miste het laatste stukje omdat ik een half hysterische collega naast me hadquote:
Daar blijven ze goed in inderdaad.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:12 schreef Cee het volgende:
Mooi hoe NOS dat steeds filmt en monteert.
Mooie slomos he. Doet Mokkeltje toch maar weer goed.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:12 schreef Cee het volgende:
Nou die muziek is een beetje tequote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:12 schreef Cee het volgende:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:12 schreef Cee het volgende:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Mooie slomos he. Doet Mokkeltje toch maar weer goed.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Mooie slomos he. Doet Mokkeltje toch maar weer goed.
hij wordt in Korea gestenigd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:12 schreef Redefine het volgende:
Bob juicht met brons, schandalig zouden de haters zeggen.
Mokkeltje AKA vriendin van Domienquote:
Ik ken 't alleen van horen zeggen dat Domieniemienie z'n vriendin zo noemt. Ze heeft er iets mee van doen? Ik vind de montages bagger.quote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:14 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik ken 't alleen van horen zeggen dat Domieniemienie z'n vriendin zo noemt. Ze heeft er iets mee van doen? Ik vind de montages bagger.
Past wel goed bij het item van gisteren, hoe nuttig coaches bij een race zijnquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:13 schreef -0- het volgende:
Haha Anema gisteren, we hebben het tot op de seconde in ons hoofd welke tijd het wordt.
Jorrit: Ik reed niet op een schema.![]()
Ze is 'Slomo operator' ja.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:14 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik ken 't alleen van horen zeggen dat Domieniemienie z'n vriendin zo noemt. Ze heeft er iets mee van doen? Ik vind de montages bagger.
Zij doet iets met slomobeelden daar.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:14 schreef Cee het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:11 schreef Pino112 het volgende:
Anema
Heeft iemand nog dat gifje dat ie juichend voor die andere coaches langsrent?
Nee. Er zijn speciale slomo camera's.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:15 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze laadt de filmpjes in en rendert ze naar 5% van de originele snelheid?
Heerlijk. En waarschijnlijk juichte hij naar mensen achter de boarding.quote:
Is leuk toch, wat moet ie anders, eerst een minuut stilte houden en voor iedere coach een rouwboeket leggen voordat ie naar z'n pupil gaat?quote:
Dat zal het zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heerlijk. En waarschijnlijk juichte hij naar mensen achter de boarding.
Gewoon hard schaatsen dus.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:17 schreef marcodej het volgende:
Die gasten hebben dus maar wat gedaan.
hij voorkomt een Ericaatje.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:17 schreef Zorro het volgende:
Volgens mij heeft Anema een wodka of wat op.
Volgens mij zag hij zichzelf op de beelden en lachte hij daarom.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:18 schreef -0- het volgende:
Anema zit keihard te trollen, kan zijn lachen alleen niet meer inhouden.
Ja dit.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:19 schreef JohnDDD het volgende:
Bob de Jong die een WR denkt te kunnen rijden en dan 13.07 rijdt
slc all over againquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:19 schreef JohnDDD het volgende:
Bob de Jong die een WR denkt te kunnen rijden en dan 13.07 rijdt
Ja niet, dat blijkt. Lekker klein flesje rum achter die bording, en iedere 30 seconden heel hard "HOERN!" roepen zodat het lijkt dat je aanwijzingen geeft.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:19 schreef Uccie het volgende:
Jorrit is marathonschaatser, die is gewend om zelf zijn races in te delen. Ik denk dat dat ook anders coachen is.
en weer zal Sven arrogant genoemd worden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:20 schreef Redefine het volgende:
Nou moet Kramer de NOS eraan herinneren dat Bergsma de terechte winnaar is. Want bij de NOS hebben ze het vooral over Kramer.
hoeren neuken, nooit meer schaatsen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja niet, dat blijkt. Lekker klein flesje rum achter die bording, en iedere 30 seconden heel hard "HOERN!" roepen zodat het lijkt dat je aanwijzingen geeft.
Anders ik welquote:
Terwijl hij zo absoluut niet overkomt vanavond.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:20 schreef snellejelle het volgende:
[..]
en weer zal Sven arrogant genoemd worden.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja niet, dat blijkt. Lekker klein flesje rum achter die bording, en iedere 30 seconden heel hard "HOERN!" roepen zodat het lijkt dat je aanwijzingen geeft.
In Salt Lake werd hij 128e ofzo.quote:
Blijkbaar voor sommigen welquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Terwijl hij zo absoluut niet overkomt vanavond.
En als cadeautje kreeg hij geen ploeg.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In Salt Lake werd hij 128e ofzo.
Ik moest hardop lachenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In Salt Lake werd hij 128e ofzo.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Hij ging niet naar Ameland.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Waarom is bergsma reserve en niet gewoon deelnemer?
Mist basissnelheidquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Jan, Koen en Sven is het supertrio.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
geringe startsnelheid.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
3 keer zilver.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Jan, Koen en Sven is het supertrio.
Verweijquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:23 schreef Redefine het volgende:
Zou zomaar kunnen dat Jorrit de TP doet. Die moet hij echt wel rijden hoor, ze gaan echt niet drie keer met dezelfde rijden.
Klopt, maar ze rijden niet drie keer met die drie man.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Jan, Koen en Sven is het supertrio.
Dat denk ik dan weer nietquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:23 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Verweij
Blokhuijsen
Bergsma
gok ik zo
Kan wel. Eerste 2 ronden hoeft niet op 100%quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt, maar ze rijden niet drie keer met die drie man.
Misschien kan Cee haar aanmoedigen, ging met het snowboarden ook heel goed Yquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:25 schreef alors het volgende:
Dit denk ik dus ook van Sablikova, maar ik ben bang om te jinxen.
Wat zei hij? Even gemistquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:25 schreef alors het volgende:
Ik heb ook het idee dat ze in ieder geval niet gaat winnenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:25 schreef alors het volgende:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Uccie het volgende:
[..]
Misschien kan Cee haar aanmoedigen, ging met het snowboarden ook heel goed Y
Het wil nog niet echt lukken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Erben is al 2 weken alles aan het kapot jinxen
Ja dat heb ik gezien, maar ik dacht dat hij wat over Sablikova zei.quote:
hoe kan iemand dit denken? Pechstein is totaal uitgerangeerdquote:
Oh ja, maar de uitslag van vandaag had ik goed, maar toen moedigde ik niemand aan maar ging ik uit van een voorgevoel. Dusseh... hup Sablikova en Graf maar ik heb 't voorgevoel dat Wüst brons wint, we worden 3-4-5.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef Uccie het volgende:
[..]
Misschien kan Cee haar aanmoedigen, ging met het snowboarden ook heel goed Y
Zelfs Pechstein vindt zichzelf geen kanshebberquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:28 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
hoe kan iemand dit denken? Pechstein is totaal uitgerangeerd
Als je gaat terugkijken op de carriere van Pechstein krijg je zelfs foto´s van Bob als kind te zien.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:28 schreef Uccie het volgende:
[..]
Zelfs Pechstein vindt zichzelf geen kanshebber
Ik denk dat er nog wel iemand kan stunten in het oranje, dus ik zeg 1 zilveren medaille.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Oh ja, maar de uitslag van vandaag had ik goed, maar toen moedigde ik niemand aan maar ging ik uit van een voorgevoel. Dusseh... hup Sablikova en Graf maar ik heb 't voorgevoel dat Wüst brons wint, we worden 3-4-5.
In die tijd was er nog maar één zwiep geweest bij het schaatsenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Als je gaat terugkijken op de carriere van Pechstein krijg je zelfs foto´s van Bob als kind te zien.
Zilver én brons zou ik al een stunt vindenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:30 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel iemand kan stunten in het oranje, dus ik zeg 1 zilveren medaille.
Maar ik waag me nu maar niet aan een naam.
Inderdaad, die 1500 van Wüst vind ik geen goed voorteken voor haar 5km.quote:
Voor 1 medaille is niet echt een stunt nodig. Stunten zou minimaal 2 medailles zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:30 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel iemand kan stunten in het oranje, dus ik zeg 1 zilveren medaille.
Die heeft nog in de baan gestaan met Yvonne van Gennip, dat voelt voor mij echt eeuwen geleden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Als je gaat terugkijken op de carriere van Pechstein krijg je zelfs foto´s van Bob als kind te zien.
Het zou te gek voor woorden zijn als dit de eerste langebaan-afstand wordt waar we deze Spelen géén medaille pakken. Zijn we de risée van de wereld.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:30 schreef Uccie het volgende:
[..]
Fuck hé toen was ik nog niet eens 1.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:31 schreef Uccie het volgende:
[..]
Die heeft nog in de baan gestaan met Yvonne van Gennip, dat voelt voor mij echt eeuwen geleden.
Haar 3km dan wel weer. En die ligt toch wat meer in de buurt van de 5km.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, die 1500 van Wüst vind ik geen goed voorteken voor haar 5km.
Dat voorteken voor Pechstein is dan helemaal dramatischquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, die 1500 van Wüst vind ik geen goed voorteken voor haar 5km.
Het lachertje van de spelen...met pek en veren het olympisch dorp uit. Het TRAUMA van 2014....en dan moet het WK voetbal nog beginnen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:32 schreef Cee het volgende:
[..]
Het zou te gek voor woorden zijn als dit de eerste langebaan-afstand wordt waar we deze Spelen géén medaille pakken. Zijn we de risée van de wereld.
Kramer won ook met overmacht de 5km. TVM lijkt overtraind te zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:32 schreef DeLuna het volgende:
Haar 3km dan wel weer. En die ligt toch wat meer in de buurt van de 5km.
Ik denk dat alle niet-Nederlanders er extra op gebrand zijn om bij deze afstand de kansen te pakken. Nog meer dan dat de Nederlanders er gebrand op zijn om de 5km te winnen. Zeg maar, het tegenovergestelde van de Noren bij de 10km.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:32 schreef Redefine het volgende:
Ik geloof ook niks van een sweep morgen bij het schaatsen. Sablikova lijkt mij gewoon te gaan winnen, maar zelfs als die faalt geloof ik niks van drie keer oranje op het podium. Kleibeuker zal wel weer kansloos tiende worden. Nauta en Wüst zie ik wel op het podium komen, maar daar zijn wel meer kanshebbers voor.
Weten we ook gelijk waar Andere Tijden Sport 2028 over gaat. Het 5000 meter drama.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:33 schreef Uccie het volgende:
[..]
Het lachertje van de spelen...met pek en veren het olympisch dorp uit. Het TRAUMA van 2014....en dan moet het WK voetbal nog beginnen.
Oké.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kramer won ook met overmacht de 5km. TVM lijkt overtraind te zijn.
Die team pursuit ben ik best bang voor. Alles valt eigenlijk behoorlijk op zijn plaats nu en iedereen denkt dat die TP al binnen is. Ik zie ze wel op een blokje stappen ofzo.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:34 schreef Redefine het volgende:
De 5km kan mij eigenlijk gestolen worden. Als ze beide maar eens de TP gaan winnen.
Oh jij hebt het over Calgary 1988, ik bedoelde Albertville 1992.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:32 schreef -0- het volgende:
[..]
Fuck hé toen was ik nog niet eens 1.
Edit: Toen die olympisch goud won dus.
Albertville 1992 nog net niet nee, Barcelona ook nog niet. 1994 waren de eerste Spelen voor mij. Niet dat ik me daar bewust van was. Maar goed.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:35 schreef Uccie het volgende:
[..]
Oh jij hebt het over Calgary 1988, ik bedoelde Albertville 1992.
Maar toch, 22 jr geleden...er zijn hier users die toen ook nog niet geboren waren.
Je bent het er mee eens of je hebt er geen zin meer in.quote:
Dat laatste.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je bent het er mee eens of je hebt er geen zin meer in.
Ik weet dat nog heel goed. Ik zat toen in mijn luier voor de tv babyvoeding te etenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:35 schreef Uccie het volgende:
[..]
Oh jij hebt het over Calgary 1988, ik bedoelde Albertville 1992.
Maar toch, 22 jr geleden...er zijn hier users die toen ook nog niet geboren waren.
quote:
Hein Vergeer kan ik me nog wel goed herinneren, Leo Visser moest ik googlen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:36 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik had vroeger een poster van Hein Vergeer in mijn kamer. En ik kan me Leo Visser nog goed herinneren.
Als je je oud voelt gewoon even kijken naar Pechstein, er is dus nog tijd genoeg.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:36 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Albertville 1992 nog net niet nee, Barcelona ook nog niet. 1994 waren de eerste Spelen voor mij. Niet dat ik me daar bewust van was. Maar goed.
De kwaadheid en teleurstelling van Leo Visser kan ik mij ook goed herinneren. Na zijn tweede plek op de 1500 meter.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:36 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik had vroeger een poster van Hein Vergeer in mijn kamer. En ik kan me Leo Visser nog goed herinneren.
1988 zijn mijn eerste echt bewuste spelen, maar toen was ik ook 8.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:36 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Albertville 1992 nog net niet nee, Barcelona ook nog niet. 1994 waren de eerste Spelen voor mij. Niet dat ik me daar bewust van was. Maar goed.
Ik was toen zeven, maar weet niet meer wat toen echt bewust heb gezien.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:39 schreef Uccie het volgende:
[..]
1988 zijn mijn eerste echt bewuste spelen, maar toen was ik ook 8.
Ja, maar dat was echt een teleurstelling.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:38 schreef outtayourleague het volgende:
Kan me Bart Veldkamp in 1992 nog wel herinneren met de winst op de tien k
maar weet niet meer dat Van Gennip daar nog meereed
Dat heb ik ook altijd als ik het over de OS van 1956 in Melbourne heb die door ons geboycot werden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:35 schreef Uccie het volgende:
er zijn hier users die toen ook nog niet geboren waren.
Nagano herinner ik me ook nog goed. Sweep op de 10.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:39 schreef Mani89 het volgende:
Nagano kan ik me nog herinneren, dat ik speciaal vroeg eruit was gegaan als jochie om de mannen keihard te zien falen op de 500 meter. Nooit meer!
Het leefde toen ook wel op school, denk dat ik niet veel echt live gezien heb vanwege het tijdsverschil.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik was toen zeven, maar weet niet meer wat toen echt bewust heb gezien.
Ik zie het nog wel fout gaan omdat er nu zoveel "zilver-suicidaaltjes" in het team rondlopen die totaal niet meer gemotiveerd lijken te zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:35 schreef -0- het volgende:
[..]
Die team pursuit ben ik best bang voor. Alles valt eigenlijk behoorlijk op zijn plaats nu en iedereen denkt dat die TP al binnen is. Ik zie ze wel op een blokje stappen ofzo.
Ah, dan zal dat de reden zijn...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:41 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja, maar dat was echt een teleurstelling.
We zijn nog jonger dan sommige medaille winnaars op de OS, dus het valt (nog) wel mee.....quote:
Was dat met Dan Jansen? Want dat kan ik me ook nog herinneren. Ik durf het niet te googlen want m'n polsen zijn al bijna helemaal doorgesneden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:43 schreef beantherio het volgende:
Ik herinner me 1984 nog. Jezus wat was dat een drama..
En kunnen gezien de deelname van Hubertus nog heel wat jaren mee om in ieder geval te proberen er een keer als sporter bij te zijnquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:43 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
We zijn nog jonger dan sommige medaille winnaars op de OS, dus het valt (nog) wel mee.....
Dat was 1994.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:43 schreef Cee het volgende:
[..]
Was dat met Dan Jansen? Want dat kan ik me ook nog herinneren. Ik durf het niet te googlen want m'n polsen zijn al bijna helemaal doorgesneden.
Daarbij heb je denk ik niet veel mede-herinneraars van op Fok!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd als ik het over de OS van 1956 in Melbourne heb die door ons geboycot werden.
Dan heb je wel de slechte jaren nog meegemaakt, kun je dit vast meer waarderen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:43 schreef beantherio het volgende:
Ik herinner me 1984 nog. Jezus wat was dat een drama..
Wat jij roept heeft geen invloed op wat Kleibeuker gaat rijden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:33 schreef Redefine het volgende:
Ik ga gewoon steeds weer heel hard roepen dat Kleibeuker weer gaat falen. Misschien dat ze het dan WEL goed gaat doen.
We kunnen nog een curlingteam opzettenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
En kunnen gezien de deelname van Hubertus nog heel wat jaren mee om in ieder geval te proberen er een keer als sporter bij te zijn
Ik wil je wel komen verbinden met zachte kompressen en hansaplast....quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:43 schreef Cee het volgende:
[..]
Was dat met Dan Jansen? Want dat kan ik me ook nog herinneren. Ik durf het niet te googlen want m'n polsen zijn al bijna helemaal doorgesneden.
Ritsma vs. Veldkamp op de 10km, zo geniaal. Live mogen kijken in de klas.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Nagano herinner ik me ook nog goed. Sweep op de 10.![]()
Zo rond die tijd ben ik sport echt mooi gaan vinden. Atlanta weet ik nog wel volleybal maar verder komen mijn eerste OS herinneringen vooral van Nagano.
Van Nagano weet ik alleen Timmer en Wennemars zijn val nog. Eerdere olympische spelen kan ik mij totaal niks van herinneren. Te jong denk ik.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:39 schreef Mani89 het volgende:
Nagano kan ik me nog herinneren, dat ik speciaal vroeg eruit was gegaan als jochie om de mannen keihard te zien falen op de 500 meter. Nooit meer!
Joh, zou hetquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:45 schreef Montov het volgende:
[..]
Wat jij roept heeft geen invloed op wat Kleibeuker gaat rijden.
Hubertus wint geen medaillesquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
En kunnen gezien de deelname van Hubertus nog heel wat jaren mee om in ieder geval te proberen er een keer als sporter bij te zijn
Dan Jansen herinner ik me van 1984 niet (wel van 1994 trouwens). Maar ik weet nog wel dat NL torenhoog favoriet was en niks klaarspeelde. Het was echt enorm deprimerend.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:43 schreef Cee het volgende:
[..]
Wat zouden de sporten zijn die je het makkelijkste op latere leeftijd op kan pakken?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:45 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
We kunnen nog een curlingteam opzetten![]()
Of net als Vanessa-Mae een half jaartje skiles nemen
Een sport kort gaan beoefenen -> een exotisch land uitkiezen -> een sponsor vinden -> je naam veranderen in die van de sponsor -> deelnemen aan de Spelen. Zo simpel is het gewoonquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:45 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
We kunnen nog een curlingteam opzetten
Of net als Vanessa-Mae een half jaartje skiles nemen
Duursporten denk ik inderdaad, alhoewel je daar niet echt hoge ogen gooit als je pas zo laat begint, en curlingquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:46 schreef -0- het volgende:
[..]
Wat zouden de sporten zijn die je het makkelijkste op latere leeftijd op kan pakken?
Ik denk curling, , bob/rodel/skeleton en misschien langlaufen en lange afstanden bij het langebaanschaatsen?
Z'n 10 km-tijd staat in mijn hersenen gegrift: 13.30,55. Vooral ook omdat Bart Veldkamp er in beelden van de NOS in de kleedkamer over uitriep dat het niet mogelijk was.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:45 schreef 4-elements het volgende:
Een van mijn eerste herinneringen aan de OWS is dat Koss alles op een hoop reed in 1994. Geen enkele gouden medaille voor Nederland. Maar er werd wel met respect over de prestaties van Koss gesproken.
May doon.quote:
1984 was echt wel het absolute dieptepunt. Dat waren trouwens ook de eerste spelen die ik bewust heb meegemaakt: nou dat was wel een lekkere binnenkomer.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:45 schreef -0- het volgende:
[..]
Dan heb je wel de slechte jaren nog meegemaakt, kun je dit vast meer waarderen.![]()
Ik heb alleen maar goede spelen gezien zowat. Athene en Turijn waren zogezegd drama terwijl er nog steeds meer medailles gehaald werden als alles voor 1992.
Ik weet nog dat ik Koss een vreselijke eikel vond dat ie het aandurfde om zo ongelooflijk hard te rijden, rondje na rondje, een gevoel dat langzaam overging in bewondering en de laatste rondjes stond ik te juichen....quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Z'n 10 km-tijd staat in mijn hersenen gegrift: 13.30,55. Vooral ook omdat Bart Veldkamp er in beelden van de NOS in de kleedkamer over uitriep dat het niet mogelijk was.
Ik moest googlen om te zien dat dat Sarajevo was, volgens mij heeft daarna ook nooit meer iemand het erover gehad.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
1984 was echt wel het absolute dieptepunt. Dat waren trouwens ook de eerste spelen die ik bewust heb meegemaakt: nou dat was wel een lekkere binnenkomer.
Nostalgie-topic geworden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Z'n 10 km-tijd staat in mijn hersenen gegrift: 13.30,55. Vooral ook omdat Bart Veldkamp er in beelden van de NOS in de kleedkamer over uitriep dat het niet mogelijk was.
Zo goed is mijn geheugen nou ook weer niet. Weet wel dat de openings- of sluitingsceremonie indruk op mij maakte. Gewoon in het schansspringstadion, in de buitenlucht. Niet in een megalomaan stadion zoals nu. Heb als het goed is nog krantenknipsels uitgeknipt over die Winterspelen. Geen idee of ik ze nog ergens heb.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat Koss in 1997 meedeed aan de Elfstedentocht, wel als recreant. Hij vond het ontzettend zwaar, kan me alleen niet herinneren of hij hem heeft uitgereden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:50 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik Koss een vreselijke eikel vond dat ie het aandurfde om zo ongelooflijk hard te rijden, rondje na rondje, een gevoel dat langzaam overging in bewondering en de laatste rondjes stond ik te juichen....
Blijkbaar zijn het wel fragmenten bij mij. Is Romme serieus gevallen op de 10 toen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:52 schreef outtayourleague het volgende:
ge
[..]
Nostalgie-topic geworden.
In '98 zat er een met een radio'tje in klas, die op een gegeven moment wist te melden dat Romme gevallen was op de tien kilometer, en dat hij anders een tijd onder de 13 minuten(!) ging rijden
Nee, maar hij was de spanning aan het opjagenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:52 schreef -0- het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn het wel fragmenten bij mij. Is Romme serieus gevallen op de 10 toen?
Mooie beelden van Ritsma trouwens.
Van Lillehammer kan ik me voornamelijk het kunstrijden voor dames herinneren.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:52 schreef -0- het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn het wel fragmenten bij mij. Is Romme serieus gevallen op de 10 toen?
Mooie beelden van Ritsma trouwens.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:53 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Nee, maar hij was de spanning aan het opjagen
Jazeker, samen met Geir Karlstad.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:52 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat Koss in 1997 meedeed aan de Elfstedentocht, wel als recreant. Hij vond het ontzettend zwaar, kan me alleen niet herinneren of hij hem heeft uitgereden.
Dat laatste herinner ik me nog goed. Ik vond toen niks aan kunstrijden, maar die kür van Baiul vond ik fantastisch!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:54 schreef Uccie het volgende:
[..]
Van Lillehammer kan ik me voornamelijk het kunstrijden voor dames herinneren.
Harding-Kerrigan verhaal, laatste keer Katharina Witt en het winnen door Oksana Baiul.
Ja, Idsquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:56 schreef Redefine het volgende:
Van 1998 herinner ik mij vooral Postma. Vallen op de 500 meter, enorme misslagen maken op de 1500 meter (en goud mislopen). Een Canadese schaatser moest hem vertellen dat hij een braam in zijn schaats had. Ids liet zijn schaatsen repareren en won enkele dagen later de 1000 meter
Ah, na al die jaren, eindelijk zekerheidquote:
Zeker. Al was de 1500 meter toen helemaal episch.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:57 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Ja, IdsGeweldige 1000m was dat toen
Gewonnen doorrr,... Sondral??quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zeker. Al was de 1500 meter toen helemaal episch.
Ik ken ze alle drie nog steeds uit m'n hoofdquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |