Kan ook wel tijdens de sporten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe laat denken ze een programma te gaan presenteren in Brazilië eigenlijk? Tussen de potjes door?
Gewoon tijdens livesport.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe laat denken ze een programma te gaan presenteren in Brazilië eigenlijk? Tussen de potjes door?
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kan ook wel tijdens de sporten.
Ik dacht dat dit een grap was, maar toen besefte ik me dat ik niet duidelijk was dat het om het WK ging en dat ze dit in Rio waarschijnlijk echt gaan doenquote:
Bij het WK valt het programma nog wel te plannen denk ik.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht dat dit een grap was, maar toen besefte ik me dat ik niet duidelijk was dat het om het WK ging en dat ze dit in Rio waarschijnlijk echt gaan doen
Betekent dit dan ook geen Sjek?quote:Deze zomer geen Studio Sportzomer tijdens WK
De NOS zal voor het eerst sinds 2004 tijdens de eindronde van een groot voetbaltoernooi 's avonds geen talkshow op locatie uitzenden. Studio Sportzomer wordt geschrapt vanwege het tijdverschil met Brazilië, waar het WK voetbal deze zomer plaatsvindt.
Alle wedstrijden op het WK worden in de Europese avond gespeeld. De eerste wedstrijden beginnen om 18.00 uur, de laatste om 24.00 uur. Eén wedstrijd, Ivoorkust-Japan, begint zelfs pas om 3.00 uur.
Nederland speelt in Brazilië de groepswedstrijden tegen Spanje, Australië en Chili respectievelijk om 21.00, 18.00 en 18.00 uur.
Door het speelschema heeft napraten op een vast tijdstip in de avond weinig zin. 'Het is de moeite niet waard', zegt hoofdredacteur Maarten Nooter van Studio Sport.
De NOS is momenteel met de zendercoördinatoren in gesprek over de programmering tijdens het WK voetbal. RTL houdt wel vast aan het dagelijkse avondprogramma. VI Oranje met Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp wordt opnieuw uitgezonden vanuit het Kurhaus in Scheveningen.
Studio Sportzomer ging van start in 2004 (EK Portugal). Sindsdien is het programma tijdens alle eindtoernooien (WK Duitsland, EK Oostenrijk/Zwitserland, WK Zuid-Afrika, EK Polen/Oekraïne) uitgezonden, met Jack van Gelder als presentator.
Het WK jaagt de Nederlandse media op hoge kosten. Als gevolg van bezuinigingen, krimpende redacties en het verdwijnen van persdienst GPD wordt het wereldkampioenschap door 20 procent minder journalisten bezocht dan dat van 2010. Voor het WK in Zuid-Afrika werden in totaal 74 accreditaties (56 schrijvende journalisten, 19 fotografen) verstrekt aan de schrijvende pers. Het WK in Brazilië zal worden bijgewoond door 44 journalisten en 15 fotografen. 'Dit is puur het gevolg van de financiële problemen bij kranten en tijdschriften', zegt Marina Witte van de Nederlandse Sport Pers.
De NSP heeft een belangrijke stem bij het verdelen van de accreditaties. Voor het eerst heeft Witte kaarten over en moet ze een restant teruggeven aan de FIFA, de wereldvoetbalbond. Dat komt de Belgische media goed van pas. Zij hadden voor het WK aanvankelijk slechts 25 kaarten toegewezen gekregen. Dat zijn er nu 36 (30 plus 6).
Voor de Olympische Winterspelen zijn 39 Nederlandse mediavertegenwoordigers aangemeld, 29 journalisten en 10 fotografen. Dat is exclusief het personeel dat de NOS op de been brengt in Rusland. Alleen de ploeg van Astrid Wisman, regisseur van de schaatswedstrijden, bestaat al uit veertig mensen.
Er komt wel een Studio Sportwinter van de NOS, dagelijks om 20.25 uur. RTL heeft in Sotsji een eigen ploeg, maar maakt geen apart programma.
Precies, en op de stream is alles live.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Als een uurtje ouwehoeren over voetbal meer kijkers oplevert dan voetbal, dan gaan ze ouwehoeren over voetbal...alles voor de kijkcijfers.
Het verschil met het WK is, dat de pleuris uitbreekt als ze een wedstrijd niet live zouden uitzenden. Bij de Spelen, is het volkomen logisch, want de NOS heeft nooit gezegd dat ze live zouden gaan uitzendenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht dat dit een grap was, maar toen besefte ik me dat ik niet duidelijk was dat het om het WK ging en dat ze dit in Rio waarschijnlijk echt gaan doen
Inderdaad. Maar bij het WK Voetbal is het ook overzichtelijk. Als de finale van de 100 meter niet live wordt uitgezonden breekt de pleuris echt wel uit. Of de zwemfinale 100 vrij voor mannen. Maar de judofinale onder 72 kg of de roeifinale met de holland acht boeit niemand. Service hèquote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het verschil met het WK is, dat de pleuris uitbreekt als ze een wedstrijd niet live zouden uitzenden. Bij de Spelen, is het volkomen logisch, want de NOS heeft nooit gezegd dat ze live zouden gaan uitzenden
Uiteraard is het WK voetbal veel overzichtelijker. Maximaal drie wedstrijden per dag. En buiten de laatste poule wedstrijden ook geen overlapping. Maar ik doelde meer op dat ze voetbal nooit zullen onderbreken voor een ander programma.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar bij het WK Voetbal is het ook overzichtelijk. Als de finale van de 100 meter niet live wordt uitgezonden breekt de pleuris echt wel uit. Of de zwemfinale 100 vrij voor mannen. Maar de judofinale onder 72 kg of de roeifinale met de holland acht boeit niemand. Service hè
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:42 schreef remcoP het volgende:
Er is veel minder in Brazilie
[..]
Betekent dit dan ook geen Sjek?![]()
Is daar nog ergens een filmpje van? Heb het gemistquote:
Kom je nou meequote:Op maandag 24 februari 2014 21:01 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Hahaha het is helemaal niet meer haha
Niet vergeten je Nostradamus in te vullen hé.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:01 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Hahaha het is helemaal niet meer haha
quote:Op maandag 24 februari 2014 21:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet vergeten je Nostradamus in te vullen hé.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |