dus niet van toepassing, minder telegraaf lezen tapequote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
HET IS GEEN RECHT!!!!!
Het is je PLICHT om je ID te tonen in verdachte omstandigheden!!
Neequote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:22 schreef spiritusbus het volgende:
Knulletjes die bijdehand doen door te pochen over hun rechten tegen de politie mogen wat mij betreft getaserd worden.
Je bent zeker een eerstejaars rechtenstudent?
Hoezo? Er is geen uitzondering. Agenten mogen altijd naar je ID vragen als ze daar een goede reden voor hebben. Er zit een bescherming in dat het niet puur preventief gevraagd mag worden. Vind ik persoonlijk wel fijn eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:24 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Tja ik snap wel dat het een voorbeeld is, maar dan komt het punt boven dat de hele uitzondering overbodig en verwarrend is.
Ik was niet aan het pesten.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, als je je rechten kent moet je zeker daarvoor opkomen. Maar dan moet je niet zoals TS op het verkeerde punt een boel heisa gaan maken want met agenten geldt altijd dat ze pesten jou meer ongemak oplevert dan hen.
Als je gelijk hebt mag je bijdehand doen wat je wil. Maar als je geen idee hebt waar je over praat kan het riskant zijn zo te reageren.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:26 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Nee
Waarom mag ik niet bijdehand doen, moet je altijd maar ja en amen zeggen?
Niet voor het feit of ze om je ID mogen vragen of niet nee. Daar ging het nu niet om.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:12 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Kan autistisch overkomen, en dan nog al was ik autistisch geweest wat had dat uit gemaakt?
Welke verdachte omstandigheden?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
HET IS GEEN RECHT!!!!!
Het is je PLICHT om je ID te tonen in verdachte omstandigheden!!
Weigeren te identificeren is wel agentje pesten. En je punt is verkeerd omdat je weigert je te legitimeren omdat daar geen reden over zou zijn, terwijl ze je die blijkbaar vaker dan eens hebben verteld.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:27 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Ik was niet aan het pesten.
Hoezo was het een verkeerd punt?
Die bescherming is dus schijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo? Er is geen uitzondering. Agenten mogen altijd naar je ID vragen als ze daar een goede reden voor hebben. Er zit een bescherming in dat het niet puur preventief gevraagd mag worden. Vind ik persoonlijk wel fijn eigenlijk.
Tja zo heb ik het geleerd, je mag niet om id vragen zonder reden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je gelijk hebt mag je bijdehand doen wat je wil. Maar als je geen idee hebt waar je over praat kan het riskant zijn zo te reageren.
Vragen staat vrij.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo? Er is geen uitzondering. Agenten mogen altijd naar je ID vragen als ze daar een goede reden voor hebben. Er zit een bescherming in dat het niet puur preventief gevraagd mag worden. Vind ik persoonlijk wel fijn eigenlijk.
Nee? Er moet simpelweg een reden zijn. Dat hoeft niet een gigantisch belangrijke reden te zijn (dan had de identificatie ook weinig nut, vind je niet?) maar er moet wel íets zijn. En dat weten agenten ook, wat de reden is dat ze niet helemaal links en rechts mensen aanhouden om criminelen te vinden.quote:
Waar wel om en hoezo is autisme relevant?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:27 schreef NietDoen het volgende:
[..]
Niet voor het feit of ze om je ID mogen vragen of niet nee. Daar ging het nu niet om.
Ja, "geleerd". Leuk. Als je er niet bij leert wat de reden is heb je daar weinig aan, toch?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:28 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Tja zo heb ik het geleerd, je mag niet om id vragen zonder reden.
Godverdomme een halve zool op een fiets in een inbreekgrage buurt midden in de nacht terwijl iedereen slaapt!quote:
dan weigert ts op grond van blauw lucht, dus heeft ts een reden, tadaa magische cirkelberedenatie zonder enige kennis van de wet gemaaktquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weigeren te identificeren is wel agentje pesten. En je punt is verkeerd omdat je weigert je te legitimeren omdat daar geen reden over zou zijn, terwijl ze je die blijkbaar vaker dan eens hebben verteld.
Je praat echt poep.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan weigert ts op grond van blauw lucht, dus heeft ts een reden, tadaa magische cirkelberedenatie zonder enige kennis van de wet gemaakt
Zonder reden id vragen is burgertje pesten, haar punt was verkeerd want ze had geen reden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weigeren te identificeren is wel agentje pesten. En je punt is verkeerd omdat je weigert je te legitimeren omdat daar geen reden over zou zijn, terwijl ze je die blijkbaar vaker dan eens hebben verteld.
Zo is er altijd een reden voor iedere situatie en is die bescherming dus schijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee? Er moet simpelweg een reden zijn. Dat hoeft niet een gigantisch belangrijke reden te zijn (dan had de identificatie ook weinig nut, vind je niet?) maar er moet wel íets zijn. En dat weten agenten ook, wat de reden is dat ze niet helemaal links en rechts mensen aanhouden om criminelen te vinden.
Man man man wat zal je moeder trots op je zijnquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:31 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Zonder reden id vragen is burgertje pesten, haar punt was verkeerd want ze had geen reden.
Of die reden legitiem is wil ik achter komen.
Ze heeft je blijkens de OP vaker dan eens verteld wat de reden was. En sowieso, als je vindt dat er geen reden is kun je toch ook niet kijken of die legitiem is?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:31 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Zonder reden id vragen is burgertje pesten, haar punt was verkeerd want ze had geen reden.
hollende kleurlingquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:31 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Is geen inbraak grage buurt.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Godverdomme een halve zool op een fiets in een inbreekgrage buurt midden in de nacht terwijl iedereen slaapt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |