Ohwnee? slaat toch erg op jouw argumenten.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Franklin deze situatie bedoelde met die uitspraak.
Ze doen hun werk, ze doen aan preventie, hoe verwacht je dat de politie aan preventie kan doen als ze niemand meer om hun ID mogen gaan vragen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:19 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Alles wat afwijkt = verdacht
TS doet niks verkeerd maar moet zichzelf toch verantwoorden over wat hij daar doet...en mensen juichen het nog toe ook. Wat is de volgende stap of de grens dan?
Stel dat je een armband met van die stekels (gothic shit) dan wil je iemand gaan verwonden want waarom doe je zoiets andersom? Omdat je het gewoon leuk vind....jaja...dat kunnen WIJ ons niet voorstellen dus laat je id maar even zien!
Ah, nu zie ik mijn fout in, dank je wel voor je verhelderende bijdrage.quote:
En jij liep op een plek waar normaal gezien niet veel mensen lopen op dat tijdstip, dat is dus verdacht dus vandaar dat je werd gevraagd om je ID.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:20 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Nee ze zeiden dat er s'avonds werd in gebroken in zijn algemeenheid, niet dat ze opzoek waren naar iemand met mijn omschrijving.
Ik ging niet rennen, en ben ondanks de adrenaline rustig en beleefd gebleven.
Wat helpt het vragen naar id met preventie?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ze doen hun werk, ze doen aan preventie, hoe verwacht je dat de politie aan preventie kan doen als ze niemand meer om hun ID mogen gaan vragen?
Weetikveel...dat is hun werkquote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ze doen hun werk, ze doen aan preventie, hoe verwacht je dat de politie aan preventie kan doen als ze niemand meer om hun ID mogen gaan vragen?
Kom op dat is toch zo slap als een vaatdoek.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
En jij liep op een plek waar normaal gezien niet veel mensen lopen op dat tijdstip, dat is dus verdacht dus vandaar dat je werd gevraagd om je ID.
Dit is wel een beetje hoe het is denk ik.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:25 schreef teckna het volgende:
"Goedenacht agent, is er iets aan de hand?"
- "ja er zijn hier inbrekers actief en we willen graag even uitsluiten dat jij er een van bent"
"Nou ik kom net van vrienden, en ga naar huis, woon in die en die straat. Ben zeker niet van plan ergens in te breken hoor haha! Hier mn ID"
*Agent bestudeerd even je ID kaart.
- "Prettige avond!"
"u ook!"
Ik heb niet eens het idee dat deze agent je gegevens zou hebben opgeschreven maar dat het tonen alleen al aan gaf dat je gewoon eerlijk bent. Conflicten komen er zeker wanneer je ze opzoekt...
Heeft een agent het recht om je ID kaart op te vragen. Helaas wel. Maar dat is een heel andere discussie. Ik ben zelf een voorvechter voor privacy en ben tegen het misbruik van bevoegdheden door agenten. In dit geval had de agent in kwestie niet meteen voor ID kaart hoeven vragen maar ik vind het ook niet onredelijk dat ze dit doen binnen de wetgeving die hiervoor gesteld is.
Jouw soort is het ergstquote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:23 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Ah, nu zie ik mijn fout in, dank je wel voor je verhelderende bijdrage.
+1quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:25 schreef teckna het volgende:
- "ja er zijn hier inbrekers actief en we willen graag even uitsluiten dat jij er een van bent"
"Nou ik kom net van vrienden, en ga naar huis, woon in die en die straat. Ben zeker niet van plan ergens in te breken hoor haha! Hier mn ID"
- "Prettige avond!"
"u ook!"
Ik heb niet eens het idee dat deze agent je gegevens zou hebben opgeschreven maar dat het tonen alleen al aan gaf dat je gewoon eerlijk bent. Conflicten komen er zeker wanneer je ze opzoekt...
Heeft een agent het recht om je ID kaart op te vragen. Helaas wel. Maar dat is een heel andere discussie. Ik ben zelf een voorvechter voor privacy en ben tegen het misbruik van bevoegdheden door agenten. In dit geval had de agent in kwestie niet meteen voor ID kaart hoeven vragen maar ik vind het ook niet onredelijk dat ze dit doen binnen de wetgeving die hiervoor gesteld is.
Principeneukersquote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:25 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Kom op dat is toch zo slap als een vaatdoek.
Als ik rechts af ga ben ik verdacht van de rest gaat links.
en overdag lopen er zakkenrollers op straat, dus het hele idee gaat nergens over? ze mogen ten alle tijden jouw id vragen en de gegevens noteren?quote:
Stel voor je bent een inbreken en je loopt daar in het midden van de nacht, dan komt de politie en vraagt je ID en schrijft je naam op.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:23 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Weetikveel...dat is hun werk
Ik heb geen zin om me te hoeven verantwoorden tegenover hun terwijl ik niks verkeer doe of wat tegen de wet is....fuck off, ik moet toch zelf weten waar ik loop.
Dan zou ik hebben gelogen, zo is het gesprek niet gegaan, het is veel meer gegaan zoals ik heb genoteerd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:25 schreef teckna het volgende:
- "Prettige avond!"
"u ook!"
Een beetje inbreker heeft natuurlijk een valse ID bij zich. Weg preventie, hallo politiestaat.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:28 schreef snakelady het volgende:
Stel voor je bent een inbreken en je loopt daar in het midden van de nacht, dan komt de politie en vraagt je ID en schrijft je naam op.
Dan zal je als inbreker weg gaan en het risico niet nemen.
En dat is nu preventie!
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:25 schreef teckna het volgende:
"Nou ik kom net van vrienden en ga naar huis, woon in die en die straat. Ben zeker niet van plan ergens in te breken hoor haha! Hier mn ID"
- "Prettige avond!"
"u ook!"
Heeft een agent het recht om je ID kaart op te vragen? Helaas wel. Maar dat is een heel andere discussie. Ik ben zelf een voorvechter voor privacy en ben tegen het misbruik van bevoegdheden door agenten. In dit geval had de agent in kwestie niet meteen voor ID kaart hoeven vragen maar ik vind het ook niet onredelijk dat ze dit doen binnen de wetgeving die hiervoor gesteld is.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:26 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje hoe het is denk ik.
Dus ik had moeten liegen?quote:
Voor mij ligt de grens op de manier waarop...als je echt verdacht bent en je echt op een plek bent waar je niks hebt te zoeken vind ik het begrijpelijk. Maar als je gewoon op straat loopt raar..quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Stel voor je bent een inbreken en je loopt daar in het midden van de nacht, dan komt de politie en vraagt je ID en schrijft je naam op.
En dat is nu preventie!
Ik heb zat principes, maar niet op jouw manier, want aan zulke principes heb je niet zoveelquote:
Nee dan breek je gewoon in en laat je geen vinger afdruk, haar, en traceerbare voet afdrukken achter.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dat is nu preventie!
Ook al waren ze niet op zoek naar niemand, je loopt daar rond op een plek waar normaal gezien op dat tijdstip geen mensen zijn, dat is al verdacht genoeg.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:33 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Dan zou ik hebben gelogen, zo is het gesprek niet gegaan, het is veel meer gegaan zoals ik heb genoteerd.
Ze heeft het nooit over een specifieke dreiging gehad in dat gebied of dat ze naar iemand opzoek waren met mijn omschrijving.
Dat zijn geen principes dat is opportunisme.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:35 schreef very het volgende:
[..]
Ik heb zat principes, maar niet op jouw manier, want aan zulke principes heb je niet zoveel
"Goedenacht agent, is er iets aan de hand?"quote:
Nee dat is niet verdacht genoeg.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ook al waren ze niet op zoek naar niemand, je loopt daar rond op een plek waar normaal gezien op dat tijdstip geen mensen zijn, dat is al verdacht genoeg.
Het hele doel van preventie is het tegengaan van een strafbaar feit, als ze zo er voor kunnen zorgen dat er minder ingebroken gaat worden is dat toch alleen maar iets om toe te juichen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |