Dan kan klb wel gesloten worden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:51 schreef Livyatan het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon onnozel hoe mensen als jij stempels zetten op dingen waar ze niets van begrijpen.
Mensen moeten überhaupt eens niet zoveel commentaar leveren op de leefkeuzes van andere mensen. Laat iedereen zich lekker bezig houden met zijn eigen leventje. Indien je dat niet hebt zou je er beter tijd aan kunnen besteden hoe je dat kunt verkrijgen.
Jij denkt echt dat mensen zoveel verschillen van dierenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:39 schreef GhpH het volgende:
[..]
Primitieve diertjessex vergelijken met liefdeslevens van mensen. Nouja, ik kan begrijpen dat die leeghoofden niet veel daar van verschillen.
in bepaalde situaties komt ons innerlijke beest ook zeker naar boven dan. Door de gepamperde samenleving wordt het innerlijke dier weggedrukt.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:54 schreef Livyatan het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat mensen zoveel verschillen van dieren
Dat is het nou juist met mensen. Ze denken heel bijzonder te zijn en boven elk ander wezen op deze planeet te staan. Maar als het erop aankomt is een mens een dier als ieder ander. Zeker als het aankomt op dingen als voortplanting.
Wat dat leeghoofden betreft, volgens mij pas jij prima in die categorie
Ik mag best commentaar leveren op leefkeuzes die ik ongezond vind. Of dat nou over een obsessie/verslaving aan fitness of drugs gaat. Dat doe je immers als je iets om mensen geeft.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:51 schreef Livyatan het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon onnozel hoe mensen als jij stempels zetten op dingen waar ze niets van begrijpen.
Mensen moeten überhaupt eens niet zoveel commentaar leveren op de leefkeuzes van andere mensen. Laat iedereen zich lekker bezig houden met zijn eigen leventje. Indien je dat niet hebt zou je er beter tijd aan kunnen besteden hoe je dat kunt verkrijgen.
Jij denkt dat ik hier 6 jaar vwo heb gedaan (gevolgd door geneeskunde volgend jaar) en dat ik nog niet eens weet dat de mens een derivaat is van apen? Tuurlijk weet ik dat, maar met de huidige sociale standaard zijn de primitieve aspecten bijna nihil. En de mens is ook zeer uitzonderlijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:54 schreef Livyatan het volgende:
[..]
Dat is het nou juist met mensen. Ze denken heel bijzonder te zijn en boven elk ander wezen op deze planeet te staan. Maar als het erop aankomt is een mens een dier als ieder ander. Zeker als het aankomt op dingen als voortplanting.
Het is niet voor niets dat klb vol gefrustreerde zielen zit. Maar nu ben ik zelf ook echt geen heilige. Ook ik kan wel aan mezelf werken op dat vlak.quote:
Onze cognitie zorgt er toch wel voor dat we wezenlijk verschillen ten opzichte van de dieren. Juist daardoor gaan vrouwen op dieet en mannen aan de shakes. Vanuit onze oerdriften hebben we echt niet de behoefte om een sixpack of 'thighgaps' te krijgen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:54 schreef Livyatan het volgende:
[..]
In de oertijd was er ook een soort van aantrekkingskracht... misschien niet op die details .. maar misschien wel hoe lang een baard of kapsel was, hoe goed iemand kon jagen .. hoe groot iemand was ... hoe grote pik iemand had Alfa...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:01 schreef ZarB het volgende:
[..]
Onze cognitie zorgt er toch wel voor dat we wezenlijk verschillen ten opzichte van de dieren. Juist daardoor gaan vrouwen op dieet en mannen aan de shakes. Vanuit onze oerdriften hebben we echt niet de behoefte om een sixpack of 'thighgaps' te krijgen.
Geef jij om mij?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:57 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Ik mag best commentaar leveren op leefkeuzes die ik ongezond vind. Of dat nou over een obsessie/verslaving aan fitness of drugs gaat. Dat doe je immers als je iets om mensen geeft.
Dat klopt, maar die aspecten lijken in de verste verte niet op wat vandaag de dag mooi gevonden wordt. Dat is puur gebaseerd op wat het oog mooi schijnt te vinden en niet op wat we daadwerkelijk als lustobject zien (of potentieel voortplantingspartner)quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:03 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
In de oertijd was er ook een soort van aantrekkingskracht... misschien niet op die details .. maar misschien wel hoe lang een baard of kapsel was, hoe goed iemand kon jagen .. hoe groot iemand was ... hoe grote pik iemand had Alfa...
voor vrouwen ..hoe bredere heupen en grotere borsten hoe vruchtbaarder ...
allemaal aesthetische aspecten in de oertijd lijkt me
Waarom reageer jij dan op mij? Je zou ook kunnen denken "laat maar gaan" en het daarmee laten voor wat het is. Dit is een forum. Daar geven mensen meningen en dat wil niet zeggen dat die mensen zich per se druk maken om andere onbekenden. Dat jij alleen 'innerlijke frustratie' als beweegreden kan zien toont een beperkt inlevingsvermogen aan, denk ik.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:05 schreef Livyatan het volgende:
[..]
Geef jij om mij?
... Nee, ik dacht ook van niet. Dus waarom moet jij je er in hemelsnaam druk om maken hoe vaak ik in de sportschool kom? De enige beweegreden is je eigen innerlijke frustratie.
Je zou ook kunnen denken ''niet mijn ding'' en het daarmee laten voor wat het is. Maar de manier waarop jij je er druk om maakt wijst wel heel erg op jaloezie.
Voor moeder natuur is de mens niet meer waard dan de mier. En naar wat ik verwacht zal ze er uiteindelijk alles aan doen om ons van deze aardbol te verwijderen. Het enige dat de mens doet ten opzichte van de natuur is het evenwicht verstoren en de planeet verwoesten. Uitzonderlijk wil niet altijd zeggen beter.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef GhpH het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik hier 6 jaar vwo heb gedaan (gevolgd door geneeskunde volgend jaar) en dat ik nog niet eens weet dat de mens een derivaat is van apen? Tuurlijk weet ik dat, maar met de huidige sociale standaard zijn de primitieve aspecten bijna nihil. En de mens is ook zeer uitzonderlijk.
Moeder natuurquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:09 schreef Livyatan het volgende:
[..]
Voor moeder natuur is de mens niet meer waard dan de mier. En naar wat ik verwacht zal ze er uiteindelijk alles aan doen om ons van deze aardbol te verwijderen. Het enige dat de mens doet ten opzichte van de natuur is het evenwicht verstoren en de planeet verwoesten. Uitzonderlijk wil niet altijd zeggen beter.
ik dacht dat het gewoon om spieren ging, niet zo zeer voor aantrekkingkrachtquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:08 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die aspecten lijken in de verste verte niet op wat vandaag de dag mooi gevonden wordt. Dat is puur gebaseerd op wat het oog mooi schijnt te vinden en niet op wat we daadwerkelijk als lustobject zien (of potentieel voortplantingspartner)
En ik dacht dat hier de discussie was waarom men fanatiek naar de gym ging, vanwege het ontlokken van aantrekkingskracht. Maar dat geloof ik dus niet. Niet vanuit de natuur bezien.
Dat zie je dus verkeerd. Want met name voor de groep die jij nu benoemt is aantrekkelijk gevonden worden een van de, en waarschijnlijk wel de belangrijkste beweegreden om die dingen te doen. Hetgeen weer wijst op voortplanting, en jawel dan zijn we weer aangekomen bij dierlijk gedrag.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:01 schreef ZarB het volgende:
[..]
Onze cognitie zorgt er toch wel voor dat we wezenlijk verschillen ten opzichte van de dieren. Juist daardoor gaan vrouwen op dieet en mannen aan de shakes. Vanuit onze oerdriften hebben we echt niet de behoefte om een sixpack of 'thighgaps' te krijgen.
Nogal een tegenstrijdige zin dit.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:08 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die aspecten lijken in de verste verte niet op wat vandaag de dag mooi gevonden wordt. Dat is puur gebaseerd op wat het oog mooi schijnt te vinden en niet op wat we daadwerkelijk als lustobject zien (of potentieel voortplantingspartner)
En ik dacht dat hier de discussie was waarom men fanatiek naar de gym ging, vanwege het ontlokken van aantrekkingskracht. Maar dat geloof ik dus niet. Niet vanuit de natuur bezien.
Als je het zo bekijkt wel, maar daarmee suggereer je dus dat ze het voor een ander doen. En dat is de vraag. De meesten zullen namelijk zeggen van niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:14 schreef Livyatan het volgende:
[..]
Dat zie je dus verkeerd. Want met name voor de groep die jij nu benoemt is aantrekkelijk gevonden worden een van de, en waarschijnlijk wel de belangrijkste beweegreden om die dingen te doen. Hetgeen weer wijst op voortplanting, en jawel dan zijn we weer aangekomen bij dierlijk gedrag.
Lustobject is niet het goede woord. Ik bedoel waar we lichamelijk tot aangetrokken worden. Een model is een goed voorbeeld. In de huidige maatschappij het toonbeeld van schoonheid, terwijl we daar, primitief gezien, ons totaal niet tot aangetrokken voelen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:16 schreef Livyatan het volgende:
[..]
Nogal een tegenstrijdige zin dit.
Het gaat met name om de manier waarop. Een en al frustratie spreekt uit je posts. Dus het gaat wel iets verder dan alleen een mening geven over een onderwerp.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:09 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Waarom reageer jij dan op mij? Je zou ook kunnen denken "laat maar gaan" en het daarmee laten voor wat het is. Dit is een forum. Daar geven mensen meningen en dat wil niet zeggen dat die mensen zich per se druk maken om andere onbekenden. Dat jij alleen 'innerlijke frustratie' als beweegreden kan zien toont een beperkt inlevingsvermogen aan, denk ik.
Overigens ben ik absoluut niet jaloers, dat is iets wat jij zelf invult om mijn reactie te verklaren. De reden waarom ik in dit topic reageer is om mijn mening te ventileren over dat ik het ongezond vind als je bijvoorbeeld een week niet zonder sportschool/game/drugs/etc. etc. kan.
lang niet iedereen vind modellen aantrekkelijk ..quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:18 schreef ZarB het volgende:
[..]
Lustobject is niet het goede woord. Ik bedoel waar we lichamelijk tot aangetrokken worden. Een model is een goed voorbeeld. In de huidige maatschappij het toonbeeld van schoonheid, terwijl we daar, primitief gezien, ons totaal niet tot aangetrokken voelen.
quote:Op maandag 17 februari 2014 23:45 schreef GhpH het volgende:
[..]
Bij mij valt vlak gewoon in de smaak. Waar je bij wijze van spreke de armen cilindervormig kunt voorstellen. Net niet dat de spieren zich buiten het lichaam gaan morphen. Dat vind ik leluk.
Tja, en daar komen we dan op een werkelijk verschil tussen mens en dier. Dieren zijn oprecht en mensen niet. Mensen liegen om zichzelf beter te doen lijken dan wat ze werkelijk zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:17 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt wel, maar daarmee suggereer je dus dat ze het voor een ander doen. En dat is de vraag. De meesten zullen namelijk zeggen van niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |