Ken iemand die meerdere keren heeft "gezeten" en die heeft die keren nog nooit de directeur of directrice gezien. Ook dat samen op zaal eten komt ik echt nauwelijks voor, maar krijgen de gedetineerden hun magnetronmaaltijdje op cel.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik vond haar opvallend sexy gekleed door die relatief korte rok. En vond haar niet geloofwaardig nee.
Ja in Nederland. In het buitenland gaat het er anders aan toe en aangezien dit een een op een kopie is van een buitenlandse serie is dat logisch dat het niet realistisch is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:25 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ken iemand die meerdere keren heeft "gezeten" en die heeft die keren nog nooit de directeur of directrice gezien. Ook dat samen op zaal eten komt ik echt nauwelijks voor, maar krijgen de gedetineerden hun magnetronmaaltijdje op cel.
Inderdaad dus een aantal dingen hadden ze wel iets mogen wijzigen. Want volgens de makers zou het een stuk realistischer zijn dan Vrouwenvleugel.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:40 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja in Nederland. In het buitenland gaat het er anders aan toe en aangezien dit een een op een kopie is van een buitenlandse serie is dat logisch dat het niet realistisch is.
Zondag is de herhalingquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:22 schreef onlogisch het volgende:
Kan je de eerste aflevering ergens online terug zien?
http://www.kijk.nl/video/Un9y44GGEsejquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:22 schreef onlogisch het volgende:
Dat is helemaal niet logisch. Dat is gebrek aan creativiteit om het script aan te passen aan de situatie van het land waarin het afspeelt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:40 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja in Nederland. In het buitenland gaat het er anders aan toe en aangezien dit een een op een kopie is van een buitenlandse serie is dat logisch dat het niet realistisch is.
Hier kan dat (in delen).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:22 schreef onlogisch het volgende:
Is dit wel gratis?quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:49 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Hier kan dat (in delen).
Ik vond de eerste aflevering wel aardig, wat ik niet had verwacht. Even afwachten wat de tweede aflevering voor me doet.
Oki, thanksquote:Op woensdag 5 maart 2014 12:55 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ja, als je de hele aflevering in 1x wil kijken niet maar in delen dus wel.
Vorige week was aflevering 1 gratis in 1x te bekijken terwijl het nog niet op tv was geweest en nu betalen? Stelletje geldwolven.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:49 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Hier kan dat (in delen).
Ik vond de eerste aflevering wel aardig, wat ik niet had verwacht. Even afwachten wat de tweede aflevering voor me doet.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb gisteren de aflevering teruggekeken.
Dit is toch wel met stip de ALLER ALLER ALLER ALLERSLECHTSTE serie die ik OOIT heb gezien.
Er woont een kind in de gevangenis, dan ben je mij al kwijt. Dat is zo ver van iedere realiteit verwijdert dat ik alleen maar weemoedig kan lachen.
Voor de rest is het zo ontzettend nep en overdreven. Ze hebben een blauwdruk van een Amerikaanse mannengevangenisfilm met gangs, verborgen wapens, moord en geweld genomen en dat geprojecteerd op een nederlandse vrouwengevangenis.
Isa Hoes en die chick uit Dunya en Desie acteren redelijk, de rest is tenenkrommend slecht met als absoluut dieptepunt die donkere dame die daar met haar dochterwoont.
Ja no shit dat het niet realistisch is, moet dat dan? Moet het een afspiegeling zijn van het werkelijke gevangenisleven? Wat een saaie serie krijg je dan zeg. Je kunt ook te kritisch zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet logisch. Dat is gebrek aan creativiteit om het script aan te passen aan de situatie van het land waarin het afspeelt.
Nee natuurlijk niet. Het moet ook leuk blijven. Maar kom op, een kind van 8 die in de gevangenis woont bij haar moeder. Vervolgens komt er een inval met politie en honden met dat kind er bij. Sure. Het gaat echt helemaal nergens meer over. Echt een SBS6 serie.quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:43 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[..]
Ja no shit dat het niet realistisch is, moet dat dan? Moet het een afspiegeling zijn van het werkelijke gevangenisleven? Wat een saaie serie krijg je dan zeg. Je kunt ook te kritisch zijn.
Tuurlijk moet dat!quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:43 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[..]
Ja no shit dat het niet realistisch is, moet dat dan? Moet het een afspiegeling zijn van het werkelijke gevangenisleven? Wat een saaie serie krijg je dan zeg. Je kunt ook te kritisch zijn.
Je bent op de hoogte van het feit dat in sommige landen inderdaad het kind bij de moeder mag blijven in de bajes neem ik aan?quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Het moet ook leuk blijven. Maar kom op, een kind van 8 die in de gevangenis woont bij haar moeder. Vervolgens komt er een inval met politie en honden met dat kind er bij. Sure. Het gaat echt helemaal nergens meer over. Echt een SBS6 serie.
Het heeft allemaal te maken met de suspension of disbelief, en die is totaal uit balans.
Ja. Ben jij ook op de hoogte dat dat in Nederland niet het geval is en de serie zich in Nederland afspeelt?quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:12 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van het feit dat in sommige landen inderdaad het kind bij de moeder mag blijven in de bajes neem ik aan?
Je kunt er ook doorheen prikken omdat het een 100% kopie is van een buitenlandse serie. Je kunt ook te veel mierenneuken op details. Heeft niks met SBS te maken, vaak is het gewoon contractueel afgesproken dat je niet te veel van het origineel af mag wijken om de kwaliteit te waarborgen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja. Ben jij ook op de hoogte dat dat in Nederland niet het geval is en de serie zich in Nederland afspeelt?
Maar als jij het een goede serie vind of leuk om te kijken moet je dat vooral doen. Het is niet mijn insteek mensen te overtuigen dat het slecht is. Ik geef slechts mijn mening.
Prima. Dan zorg je dat je aanstaande maandag om half 9 weer klaar zit voor de buis.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Je kunt er ook doorheen prikken omdat het een 100% kopie is van een buitenlandse serie. Je kunt ook te veel mierenneuken op details. Heeft niks met SBS te maken, vaak is het gewoon contractueel afgesproken dat je niet te veel van het origineel af mag wijken om de kwaliteit te waarborgen.
Dat is inderdaad een realistische serie...quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Prima. Dan zorg je dat je aanstaande maandag om half 9 weer klaar zit voor de buis.
Dan kijk ik wel True Detective
Nou leg eens uit. Want nu komt het een beetje over als "jij kraakt mijn serie af dus kraak ik de jouwe af, lekker puh."quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:26 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een realistische serie...Goede serie hoor. Maar realistisch? Nee.
Jij begint over realisme. Misschien kun je je dan beter voortaan beperken tot documentaires kijken.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou leg eens uit. Want nu komt het een beetje over als "jij kraakt mijn serie af dus kraak ik de jouwe af, lekker puh."
Dus kom maar met voorbeelden.
Ja, en realistische series zoals true Detective, die volgens jou niet realistisch is en als ik om voorbeelden vraag begin je te neuzelen dat ik maar documentaires moet kijkenquote:Op woensdag 5 maart 2014 16:29 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Jij begint over realisme. Misschien kun je je dan beter voortaan beperken tot documentaires kijken.
Ik ben niet op mijn pik getrapt, ik relativeer het. True Detective is een erg goede serie, maar geen enkele serie strookt volledig met de werkelijkheid en dat is mijn punt (en ja ik heb die serie gezien). Als je dat naast je neer kunt leggen en inhoudelijk naar een serie kunt kijken zou je misschien ook daar van kunnen genieten. Voor een Nederlandse productie is het tot nu toe gewoon aardig en vergelijken met een Amerikaanse hitserie met een veel hoger budget is appels met peren vergelijken. Jij komt met voorbeelden waarom het een flut serie is die kant noch wal raakt aangezien het nogmaals een 100% kopie is en men contractueel niet te veel van het origineel af mag wijken. Je bent nu gewoon aan het mierenneuken op kleine details die totaal niet relevant zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, en realistische series zoals true Detective, die volgens jou niet realistisch is en als ik om voorbeelden vraag begin je te neuzelen dat ik maar documentaires moet kijken
Maar ik kijk ook graag documentaires.
Zou je nu willen zeggen op welke punten True Detective volgens jou niet realistisch is?
(in werkelijkheid heb je natuurlijk exact 0 afleveringen gezien, dat is duidelijk)
edit: waarom voel jij je zo op je pikkie getrapt als ik jouw serietje niet leuk vind?
Voor mij wel, dus ik kijk het niet. Voor jou niet, dus vooral kijken. Opgelost.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:43 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik ben niet op mijn pik getrapt, ik relativeer het. True Detective is een erg goede serie, maar geen enkele serie strookt volledig met de werkelijkheid en dat is mijn punt (en ja ik heb die serie gezien). Als je dat naast je neer kunt leggen en inhoudelijk naar een serie kunt kijken zou je misschien ook daar van kunnen genieten. Voor een Nederlandse productie is het tot nu toe gewoon aardig en vergelijken met een Amerikaanse hitserie met een veel hoger budget is appels met peren vergelijken. Jij komt met voorbeelden waarom het een flut serie is die kant noch wal raakt aangezien het nogmaals een 100% kopie is en men contractueel niet te veel van het origineel af mag wijken. Je bent nu gewoon aan het mierenneuken op kleine details die totaal niet relevant zijn.
Inderdaad. Laat me dus gewoon met rust en accepteer dat niet iedereen jouw favo serietje weet te waarderen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:51 schreef Scarface88 het volgende:
Misschien kun je even wat nuttigs doen?
Favo? Oke "Kapitein_Scheurbuik"quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Inderdaad. Laat me dus gewoon met rust en accepteer dat niet iedereen jouw favo serietje weet te waarderen.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Inderdaad. Laat me dus gewoon met rust en accepteer dat niet iedereen jouw favo serietje weet te waarderen.
Over True Detective kan ik niet oordelen (nog niet gekeken aangezien ik wacht op de 1080p versie) maar wat is realistisch bij een serie? Zo is Boardwalk Empire al heel wat realistischer dan veel andere series maar ook in BE zitten er nogal veel historische fouten.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, en realistische series zoals true Detective, die volgens jou niet realistisch is en als ik om voorbeelden vraag begin je te neuzelen dat ik maar documentaires moet kijken
Maar ik kijk ook graag documentaires.
Zou je nu willen zeggen op welke punten True Detective volgens jou niet realistisch is?
(in werkelijkheid heb je natuurlijk exact 0 afleveringen gezien, dat is duidelijk)
edit: waarom voel jij je zo op je pikkie getrapt als ik jouw serietje niet leuk vind?
Het gaat al fout bij de vergelijking tussen een Nederlandse serie en een Americaanse serie. Nogal wiedes dat de Nederlandse series zich in de verste verte niet kunnen met de succesvolle Americaanse series gezien het verschil in budget, het verschil in het aantal goede acteurs, het verschil in professionaliteit van heel de industrie er omheen etc.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Prima. Dan zorg je dat je aanstaande maandag om half 9 weer klaar zit voor de buis.
Dan kijk ik wel True Detective
Viel mij ook op inderdaad. Het eerste seizoen van Prison Break was weer bijna een identieke kopie van de film The Shawshank Redemption. Een hoop herkenbare stukken welke duidelijk was gekopieerd/geïnspireerd uit die film.quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is iemand de ironie opgevallen? Naam hoofdrolspeler Prison Break (Wentworth Miller) en naam Australische serie (Wentworth). Zou die serie dan toch geïnspireerd zijn door het succes van Prison Break ("zo, dat scoort. Laten wij het ook doen maar dan wat realistischer.")? Misschien een knipoogje om juist voor die naam te kiezen. In Nikita zag je ook allerlei knipoogjes naar Alias, naar mijn indruk als soort van hommage.
Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal op de een of andere manier gejat op de een of andere manier. Het is net als met koken, je kan een kleine wijziging toepassen door een extra ingrediënt toe te voegen, een ingrediënt weg te laten en/of de verhouding wat te veranderen maar je bouwt voort op de recepten die al bestaan.quote:
Gelukkig ging ik geheel blanco deze serie in en ik vind het leuk, blijf zeker kijken.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:30 schreef Uiltje90 het volgende:
de serie leek me echt geweldig.. tot ik erachter kwam dat het script van Wentworth gewoon letterlijk is vertaald en de scenes enzo van Celblok H exact hetzelfde zijn als die van de serie Wenworth.. ik vond het een behoorlijk domper
ik heb ook vol spanning afl. 1 gekeken hoor! en vond het zeker leuk! vond het alleen een beetje jammer dat we het niet zelf hadden verzonnen maar vrij letterlijk geknip en geplakt..quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:52 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Gelukkig ging ik geheel blanco deze serie in en ik vind het leuk, blijf zeker kijken.
dat is die nu directrice is? ik dacht namelijk precies het zelfde..quote:Op maandag 10 maart 2014 21:29 schreef Wildervankstertje het volgende:
Volgens mij is die Erika de moordenares van Annet.
Ja, die bedoel ik.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:51 schreef blikzem het volgende:
[..]
dat is die nu directrice is? ik dacht namelijk precies het zelfde..
Me too.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:51 schreef blikzem het volgende:
[..]
dat is die nu directrice is? ik dacht namelijk precies het zelfde..
Nogal een zwak motief voor moord. Ze lijkt wel wat valser te zijn dan dat ze zichzelf voordoet.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:29 schreef Wildervankstertje het volgende:
Volgens mij is die Erika de moordenares van Annet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |