Tijd dat jij het leert kennen dan.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ken ik niet dus ik ga er 'zuiver' in.
Er zijn gelukkig andere manieren om de series te bekijken. Probeer dan ook meteen House of Cards uit.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:50 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Oh, vandaar dat ik het niet ken. Kijk alleen series op tv, heb gewoon het standaard zenderpakket van Digitenne. Kost nu ook al 12,50 per maand. Was vijf jaar geleden nog ongeveer 7euro per maand.
Celblok H is de Nederlandse versie van Wenthworth. Die serie gaat ook over een groep cellen op de afdeling Celblock H. SBS6 had daarvan een tijd geleden de rechten gekocht. Wenthworth ken ik trouwens ook niet dus dit is voor mij ook een compleet nieuwe serie.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:14 schreef loezzzje het volgende:
Goede serie, volgende week weerKen Orange is the new black ook niet dus kan het niet vergelijken met elkaar.
Ze meldden aan het begin van de aflevering dat het gebaseerd is op een Australische serie.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Celblok H is de Nederlandse versie van Wenthworth.
dat is wel weer zonde van het geld, gooi er ondertiteling onder en klaar..quote:Op maandag 3 maart 2014 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze meldden aan het begin van de aflevering dat het gebaseerd is op een Australische serie.
Eventjes gekeken naar de promo: duidelijk dat de eerste aflevering 1 op 1 is gekopiëerd: de cel openmaken terwijl twee vrouwen neuken en ze een wasmand in haar handen heeft, vervolgens daar gaan zitten met die wasmand, de strijd om de macht tussen de twee dames...
Waarom niet gewoon het origineel uitzenden?![]()
Beter ga je het zeer waarschijnlijk toch niet maken.
Weet je wat het is? De serie waarop dit is gebaseerd - tot nu toe eerder gekloond - heeft al bewezen een succes te zijn, van de Nederlandse versie is het maar afwachten of dat het goed genoeg wordt uitgevoerd. De eerste aflevering was aardig maar ik zie niet in wat het toevoegt boven het gewoon uitzenden van het origineel. Ik kan twee redenen bedenken:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:02 schreef blikzem het volgende:
[..]
dat is wel weer zonde van het geld, gooi er ondertiteling onder en klaar..
ik ga het wel verder kijken, lijkt me wel een goede serie.
laag opgeleid?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]• De kijkers van SBS6 zijn relatief laagopgeleid (of in ieder geval niet hoogopgeleid) en daarom vormt het Engels voor hen een drempel.
Relatief laagopgeleid != laagopgeleidquote:
In welk geval je de tekst verneukt voor die kijkers. Zelfs al verstaan de vertalers hun vak, wat vaak niet het geval is, dan nog is de vertaling een slap aftreksel om zowel technische redenen (leessnelheid != luistersnelheid) als inherente beperkingen bij het vertalen (het is onmogelijk om 1 op 1 te vertalen).quote:ook al was dat zo, dan kunnen ze altijd nog de ondertiteling lezen.
Waar heb jij het over?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Relatief laagopgeleid != laagopgeleid
Ja, in vergelijking met bepaalde andere zenders wel.
[..]
In welk geval je de tekst verneukt voor die kijkers. Zelfs al verstaan de vertalers hun vak, wat vaak niet het geval is, dan nog is de vertaling een slap aftreksel om zowel technische redenen (leessnelheid != luistersnelheid) als inherente beperkingen bij het vertalen (het is onmogelijk om 1 op 1 te vertalen).
Als je een beetje fatsoenlijk het Engels beheerst en je luistert in plaats van de tekst te lezen dan merk je al snel wat voor een slappe aftreksels die ondertitelingen zijn van de teksten.
Zullen we niet weer zien, personage Annet is dood.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik vond alleen Daphne Bunskoek een beetje teveel in beeld, als directrice kom je echt niet zo vaak op de ``werkvloer``
Ik vond haar opvallend sexy gekleed door die relatief korte rok. En vond haar niet geloofwaardig nee.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik vond alleen Daphne Bunskoek een beetje teveel in beeld, als directrice kom je echt niet zo vaak op de ``werkvloer``
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |