abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137363859
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ken ik niet dus ik ga er 'zuiver' in.
Tijd dat jij het leert kennen dan.

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:50 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Oh, vandaar dat ik het niet ken. Kijk alleen series op tv, heb gewoon het standaard zenderpakket van Digitenne. Kost nu ook al 12,50 per maand. Was vijf jaar geleden nog ongeveer 7euro per maand.
Er zijn gelukkig andere manieren om de series te bekijken. Probeer dan ook meteen House of Cards uit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137364032
Goede serie, volgende week weer :Y Ken Orange is the new black ook niet dus kan het niet vergelijken met elkaar.
pi_137364474
Naar Nederlandse maatstaven is het redelijk goed uitgevoerd, het is goed genoeg uitgevoerd dat je benieuwd bent naar hoe het verder gaat.
#NoDAPL
  maandag 3 maart 2014 @ 23:07:05 #29
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_137366470
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:14 schreef loezzzje het volgende:
Goede serie, volgende week weer :Y Ken Orange is the new black ook niet dus kan het niet vergelijken met elkaar.
Celblok H is de Nederlandse versie van Wenthworth. Die serie gaat ook over een groep cellen op de afdeling Celblock H. SBS6 had daarvan een tijd geleden de rechten gekocht. Wenthworth ken ik trouwens ook niet dus dit is voor mij ook een compleet nieuwe serie.
  maandag 3 maart 2014 @ 23:08:58 #30
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_137367840
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:07 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Celblok H is de Nederlandse versie van Wenthworth.
Ze meldden aan het begin van de aflevering dat het gebaseerd is op een Australische serie.
Eventjes gekeken naar de promo: duidelijk dat de eerste aflevering 1 op 1 is gekopiëerd: de cel openmaken terwijl twee vrouwen neuken en ze een wasmand in haar handen heeft, vervolgens daar gaan zitten met die wasmand, de strijd om de macht tussen de twee dames...
Waarom niet gewoon het origineel uitzenden? :?
Beter ga je het zeer waarschijnlijk toch niet maken.

[ Bericht 29% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-03-2014 23:50:47 ]
#NoDAPL
pi_137368450
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze meldden aan het begin van de aflevering dat het gebaseerd is op een Australische serie.
Eventjes gekeken naar de promo: duidelijk dat de eerste aflevering 1 op 1 is gekopiëerd: de cel openmaken terwijl twee vrouwen neuken en ze een wasmand in haar handen heeft, vervolgens daar gaan zitten met die wasmand, de strijd om de macht tussen de twee dames...
Waarom niet gewoon het origineel uitzenden? :?
Beter ga je het zeer waarschijnlijk toch niet maken.
dat is wel weer zonde van het geld, gooi er ondertiteling onder en klaar..

ik ga het wel verder kijken, lijkt me wel een goede serie.
pi_137368641
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 00:02 schreef blikzem het volgende:

[..]

dat is wel weer zonde van het geld, gooi er ondertiteling onder en klaar..

ik ga het wel verder kijken, lijkt me wel een goede serie.
Weet je wat het is? De serie waarop dit is gebaseerd - tot nu toe eerder gekloond - heeft al bewezen een succes te zijn, van de Nederlandse versie is het maar afwachten of dat het goed genoeg wordt uitgevoerd. De eerste aflevering was aardig maar ik zie niet in wat het toevoegt boven het gewoon uitzenden van het origineel. Ik kan twee redenen bedenken:
• Elke 'Nederlandse' commerciële omroep die inNederland uitzendt is bij wet verplicht om minstens 40% van de uitzendtijd in het Nederlands uit te zenden.
• De kijkers van SBS6 zijn relatief laagopgeleid (of in ieder geval niet hoogopgeleid) en daarom vormt het Engels voor hen een drempel.

Hoe dan ook, ik ga de volgende aflevering waarschijlnijk weer bekijken aangezien ik benieuwd ben hoe het verder gaat en ik me bij de eerste aflevering niet verveelde tijdens het kijken, ook al is het wat eentonig om weer dezelfde actrices te zien.
#NoDAPL
pi_137368825
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 00:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]• De kijkers van SBS6 zijn relatief laagopgeleid (of in ieder geval niet hoogopgeleid) en daarom vormt het Engels voor hen een drempel.
laag opgeleid? :') ook al was dat zo, dan kunnen ze altijd nog de ondertiteling lezen.
pi_137368933
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 00:17 schreef loezzzje het volgende:

[..]

laag opgeleid? :')
Relatief laagopgeleid != laagopgeleid
Ja, in vergelijking met bepaalde andere zenders wel.

quote:
ook al was dat zo, dan kunnen ze altijd nog de ondertiteling lezen.
In welk geval je de tekst verneukt voor die kijkers. Zelfs al verstaan de vertalers hun vak, wat vaak niet het geval is, dan nog is de vertaling een slap aftreksel om zowel technische redenen (leessnelheid != luistersnelheid) als inherente beperkingen bij het vertalen (het is onmogelijk om 1 op 1 te vertalen).
Als je een beetje fatsoenlijk het Engels beheerst en je luistert in plaats van de tekst te lezen dan merk je al snel wat voor een slappe aftreksels die ondertitelingen zijn van de teksten.
#NoDAPL
pi_137369648
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 00:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Relatief laagopgeleid != laagopgeleid
Ja, in vergelijking met bepaalde andere zenders wel.

[..]

In welk geval je de tekst verneukt voor die kijkers. Zelfs al verstaan de vertalers hun vak, wat vaak niet het geval is, dan nog is de vertaling een slap aftreksel om zowel technische redenen (leessnelheid != luistersnelheid) als inherente beperkingen bij het vertalen (het is onmogelijk om 1 op 1 te vertalen).
Als je een beetje fatsoenlijk het Engels beheerst en je luistert in plaats van de tekst te lezen dan merk je al snel wat voor een slappe aftreksels die ondertitelingen zijn van de teksten.
Waar heb jij het over? :')
Er worden zoveel Amerikaanse series uitgezonden maar dit zou in het Nederlands zijn gemaakt omdat sbskijkers relatief laag opgeleid zijn.
Wat een onzin.
pi_137369666
Als die ene serie net het verschil maakt voor het wel of niet halen van het wettelijke quotum dan is dat een goede reden om bij deze ene serie ervoor te kiezen om een Nederlands team de opdracht te geven om het te kopiëren. Wie niet doorheeft hoezeer een ondertiteling de tekst verneukt moet echt eens aan zijn Engelse taalvaardigheid gaan werken. :)
#NoDAPL
pi_137369958
Prima eerste aflevering. Dat het een op een van de originele Wentworth is gekopieerd maakt niet zoveel uit. Ik vind het voor een Nederlandse serie goed in elkaar zitten. Bovendien is Eva van de Wijdeven genoeg redenen om de Nederlandse versie te kijken O+
Land of the free. Home of the brave.
pi_137371630
Toevallig bleef ik gisteren hangen bij deze serie en moet zeggen dat hij mij wel aardig pakte. Het verhaal zit (logischerwijs, tis tenslotte aangekocht) goed in elkaar en de acteurs waren voor mij ook overtuigend.

Vond het stukje van Isa waarin ze (als karakter) vertelde dat haar man zelfmoord had geprobeerd te plegen wel bijzonder. Lijkt me heel moeilijk om dat zo je strot uit te krijgen in haar situatie, maar misschien dat het mede daardoor zo geloofwaardig was.
pi_137372174
De serie pakte me meteen. Denk dat ik bij deze wel blijf plakken. *O*
In life, every ending is a new beginning..
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:42:42 #41
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_137373912
Voor het eerst weer een aflevering van een Nederlandse serie gezien die ik afkeek. Beviel me verbazingwekkend genoeg wel. Maar dat kan ook voornamelijk het concept zijn.
Kijken wat de 2de aflevering met me doet. :)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:19:31 #42
311340 J83
New kid, be nice
pi_137374903
Fraaie kijkcijfers ook: 1.191.000
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:44:40 #43
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_137375545
leuke serie ^O^
pi_137375869
Benieuwd hoe het zich ontwikkeld, eerste aflevering was prima
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:01:22 #45
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_137375953
Ik vond alleen Daphne Bunskoek een beetje teveel in beeld, als directrice kom je echt niet zo vaak op de ``werkvloer``
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:19:16 #46
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_137376498
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik vond alleen Daphne Bunskoek een beetje teveel in beeld, als directrice kom je echt niet zo vaak op de ``werkvloer``
Zullen we niet weer zien, personage Annet is dood.

Maar in Vrouwenvleugel was de directrice ook vaak te zien, vooral de 2e. Hele verhaallijn met Paul Jaspers, de psychiater.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:51:55 #47
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_137381329
Ik vond het leuk, blijf zeker kijken.
Alleen Daphne vind ik dan een mindere actrice, maar dat probleem heeft zich ook al opgelost.

Wel bijzonder dat Suus nu verdacht wordt van de moord op Annet, op het moment dat ze voor het eerst de gevangenis binnenkomt zie je heel duidelijk dat er overal camera's hangen.
En op de plek van de moord net weer niet zeker?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_137388011
Vond het een hele leuke aflevering. Alleen dat slow-mo camera hoeft van mij niet.

Ga dit zeker volgen :)
pi_137393033
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik vond haar opvallend sexy gekleed door die relatief korte rok. En vond haar niet geloofwaardig nee.
  Moderator dinsdag 4 maart 2014 @ 22:22:57 #50
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137398170
Kan je de eerste aflevering ergens online terug zien?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')