abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 februari 2014 @ 20:21:48 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136824597
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_136824633
Doe mij die nacht slaap maar dan :P Ik ga er zo maar in als mevrouw eindelijk knock out gaat...
Sarcasme. Herken het.
  maandag 17 februari 2014 @ 20:23:17 #3
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136824664
Spirit, is ze misschien verkouden, krijgt ze tandjes, te warm of te koud in bed?

Hopelijk slapen jullie vannacht beter en jullie meisje ook!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_136824936
Alles wat je net noemt Mandy en meer :') maar dat is niks nieuws helaas. Soms wilde ik wel een thuisblijfmoeder zijn, al was het alleen om eens geen ziek kind te hebben :@

Sorry voor m'n gezeur trouwens hoor :@
Sarcasme. Herken het.
pi_136824983
Spirit :*
  maandag 17 februari 2014 @ 20:32:14 #6
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136825103
Spirit :*
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_136825656
Spirit :*. Ik begrijp heeeeeel goed hoe je je voelt - en helaas is het als thuisblijfmoeder (al dan niet vrijwillig) ook niet heel veel makkelijker. Als je kind zo slecht slaapt is dat gewoon megazwaar :(.
Home is where the O+ is...
pi_136825662
Ha Spirit! :W Ik miste je al. Het klinkt heel zwaar. ;( :*
  maandag 17 februari 2014 @ 20:46:41 #9
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136825742
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:44 schreef Cwen het volgende:
Spirit :*. Ik begrijp heeeeeel goed hoe je je voelt - en helaas is het als thuisblijfmoeder (al dan niet vrijwillig) ook niet heel veel makkelijker. Als je kind zo slecht slaapt is dat gewoon megazwaar :(.
+1
pi_136825838
Spirit, :* ik duim voor een goede nacht voor je.

Wij hebben V. net in de wandelwageninzet, ze was tijdens het lopen anders al zo aan het kijken of ze iets kon zien behalve ons en lucht. Ze lijkt het wel leuk te vinden.

Verder heeft ze vandaag een hele mango opgegeten in twee etappes! En ze blijft maar rollen, bewegen en spartelen. Ik heb het idee dat ze straks zo ineens wegtijgert.
  maandag 17 februari 2014 @ 20:50:56 #11
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136825931
Mooi dat ze het zo leuk vindt Laiv!

Mag ik ondanks de slechte nachtrust nog even *O* voor mijn D!
Hij tijgerde vandaag voor het eerst vooruit!

Achteruit, opzij en rondjes kon die al langer, vooruit is iets nieuws!
Weer met dank aan de kinderfysio met een oefening om hem vooruit te helpen tijgeren.
pi_136826014
Laiv, wat leuk!

Mandy, wat knap van D! *O*
pi_136826276
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:44 schreef Limone het volgende:
Ha Spirit! :W Ik miste je al. Het klinkt heel zwaar. ;( :*
Wat lief! O+ Ik kom de laatste tijd amper meer aan Fok toe :@ Hoe gaat met met O+ M O+ ??
Sarcasme. Herken het.
pi_136826303
En dank jullie wel voor het meeleven :*
Sarcasme. Herken het.
  maandag 17 februari 2014 @ 20:58:47 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136826334
Spirit, hoe laat wordt ze nu wakker uit haar laatste slaapje? Bij Lauren was het een tijd dat ze na 3 uur echt niet meer mocht slapen want dan wilde ze om half 8 gewoon niet. Toen heel duidelijk overgegaan op 2 slaapjes en uiterlijk half 4 wakker maken.
pi_136826369
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:48 schreef laiveneertiekje het volgende:
Spirit, :* ik duim voor een goede nacht voor je.

Wij hebben V. net in de wandelwageninzet, ze was tijdens het lopen anders al zo aan het kijken of ze iets kon zien behalve ons en lucht. Ze lijkt het wel leuk te vinden.

Verder heeft ze vandaag een hele mango opgegeten in twee etappes! En ze blijft maar rollen, bewegen en spartelen. Ik heb het idee dat ze straks zo ineens wegtijgert.
En even hoor: EEN HELE MANGO?? Respect! :D
Sarcasme. Herken het.
pi_136826502
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:58 schreef pessie het volgende:
Spirit, hoe laat wordt ze nu wakker uit haar laatste slaapje? Bij Lauren was het een tijd dat ze na 3 uur echt niet meer mocht slapen want dan wilde ze om half 8 gewoon niet. Toen heel duidelijk overgegaan op 2 slaapjes en uiterlijk half 4 wakker maken.
Ze zit al op 2 slaapjes en het komt denk ik doordat we haar zondag mee hebben genomen naar mijn familie in zuid Limburg. Dat is gewoon teveel voor haar geweest, plus inderdaad twee lange slaapjes in de auto. En volgens mijn moeder sliep ze vandaag weer 2,5 en 1,5 uur. Dat gaan we morgen dus NIET doen :@ Weer even streng zijn en dan hopelijk geen gedoe :@
Sarcasme. Herken het.
  maandag 17 februari 2014 @ 21:05:17 #18
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136826647
hoelang slaapt ze anders overdag?
pi_136827038
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:59 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

En even hoor: EEN HELE MANGO?? Respect! :D
Ik was ook verbaasd, ik had een deel voor haar bestemd en de rest voor oudste. Maar omdat we geen boogies hadden meegegeven hadden ze vanmorgen maar een deel gegeven, en vanmiddag de rest. Ze gebruikten daar nu ook een ander lepeltje, en daar wilde ze wel van eten.
  maandag 17 februari 2014 @ 21:13:59 #20
259886 pessie
pi_136827065
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 21:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ze zit al op 2 slaapjes en het komt denk ik doordat we haar zondag mee hebben genomen naar mijn familie in zuid Limburg. Dat is gewoon teveel voor haar geweest, plus inderdaad twee lange slaapjes in de auto. En volgens mijn moeder sliep ze vandaag weer 2,5 en 1,5 uur. Dat gaan we morgen dus NIET doen :@ Weer even streng zijn en dan hopelijk geen gedoe :@
Maar dit speelt dus nog niet zo lang begrijp ik? Althans, gisteren was het zondag. Ik zeg: wakker maken om half 4 proberen. Kijken wat het doet.
  maandag 17 februari 2014 @ 21:31:10 #21
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_136828025
Ik loop weer heel wat bladzijdes achter :o Even uit mij hoofd;

Spark; cb een schop geven zeg ik dapper, maar wordt ook altijd onzeker van ze en gewoon E volgen en het eten pureren :Y Tegen de tijd dat ze verkering krijgt eet ze vast wel ongepureerd avondeten :+

Ik las een rotstreek bij angelatje ;( Is het een optie om rustig aan uit te kijken naar iets anders?

Verder zag ik mooie curves en schattige foto's voorbij komen O+ Maar kon het filmpje van skippy niet zien, dus ben nu wel erg nieuwschierig wat M doet!

En ik las tandjesleed bij Noor ;( En Succes bij de mammografie morgen, XM! Ook al is het routine voor 'dames van een zekere leeftijd' ( ;) ) ik zou ook zenuwachtig zijn.

Slaapproblemen bij Spirit die erg bekend klinken -O- :*

De rest ben ik vergeten :@

Ohja, een hele mango verdwenen bij laiv :D

Hier ben ik er ook achter gekomen dat Nora een voorkeur voor een bepaald lepeltje heeft. Ik wist niet dat dat zo'n ding was, ze zijn allebei plat :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_136828114
Doorslapen heeft ze nog nooit gedaan, maar ze tilt het niet-slapen sinds gisteren weer naar een hoger niveau. Heb haar nu in 1,5 uur tijd alweer 2x brullend uit bed mogen plukken. Nu maar een fles aant geven en hopen dat ze daarop een paar uur aaneen wil slapen..
Sarcasme. Herken het.
  maandag 17 februari 2014 @ 21:45:39 #23
259886 pessie
pi_136828803
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 21:32 schreef Spirit82 het volgende:
Doorslapen heeft ze nog nooit gedaan, maar ze tilt het niet-slapen sinds gisteren weer naar een hoger niveau. Heb haar nu in 1,5 uur tijd alweer 2x brullend uit bed mogen plukken. Nu maar een fles aant geven en hopen dat ze daarop een paar uur aaneen wil slapen..
Lauren heeft dat ook. Soms zijn er fases waarin ze maar 1x wakker wordt en soms 4x. Het is gewoon rot omdat je zelf zo graag wilt slapen. Toch is het zo dat ook I op een gegeven moment zal gaan doorslapen, bij Nathan ging het tegen zijn eerste verjaardag langzamerhand beter, dit zien we nu bijLauren ook, en met anderhalf sliep hij 3x per week door, ik vertrouw erop dat Lauren het ook door zal krijgen en ook I zal het doorkrijgen.
pi_136828849
Hoi. Ben ik weer. Moeilijke dagen gehad met Jaap. Bv liep niet. Jaap hapte heel onrustig aan. Lk erbij. Vermoeden spruw en korte tongriem. Een tepel zo beschadigd dat ik daar ff niet meer mee mocht voeden. Kolfen lukte niet en andere borst kostte me teveel moeite (speciale houding die me alleen niet goed afging). Kortom, bv gestaakt. In record tijd afgebouwd, niet geheel vrijwillig maar kolfen lukte nou eenmaal niet. Flink beroerd van geweest, maar sinds vandaag durf ik weer te zeggen dat ik er ben! En ben lekker van Jaap aan het genieten, tutten en kroelen enz enz. Morgen komt cb thuis, dan wegen ze ook weer. Hopelijk dan ook boven geboortegewicht, kan ik ook eens naar buiten met m!

Ennieweej, vanaf nu wellicht wat meer tijd om mee te doen hier ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136829163
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 21:32 schreef Spirit82 het volgende:
Wat ben ik dan blij dat hier het in slapen een probleem is maar als ze eenmaal slaapt slaapt ze door tot morgenochtend. Maar voor het zo ver is.......
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 17 februari 2014 @ 21:56:16 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136829397
Mo :* Heel, heel, héél herkenbaar. Goede beslissing! Maar die lk.. Iets met bloed en nagels ;).
Geniet maar lekker van je verse mannetje O+

Mabawa, toch maar weer mooi gegroeid! Meetfouten zijn net zoals bij de metingen van de eerste echo's: 1 cm ernaast en je hebt een afwijkende groei.

Skips, ik zag je filmpje niet! Maar dat proberen te kruipen is heel herkenbaar :+ Hier heeft T. het weer opgegeven voor nu.

Limoentje van me, ik zag je spoiler niet, maar :*!

Angelatje, ook een :* voor jou. Stom van je wg..

Mandy heeft een vooruit kruipende kruiper! *G* Fijn dat de fysio zo goed heeft geholpen!

XM, succes met de tand en borst problematiek :*. Over dat 2e.. ik voel ook een mini knobbel, precies waar de bo zat. Le sigh. Wat moet ik ermee doen?

F eindelijk weer beter! Ik miste de heerlijke vrolijke avonturen van F. al O+

Sylver, pessie en nog een keertje Spirit :*. Hopelijk vind Klaas Vaak jullie kindjes vannacht.

Ohhhh mini kitten van Pvoesss O+ O+ Al boven de 5 kg! :o

Spark, volg je gevoel! Het CB kan hoog en laag springen, maar stukjes in je eten zijn nu eenmaal bah :Y)

Tally, gordijn poeper _O-

*adem uit*

[ Bericht 4% gewijzigd door GotC op 17-02-2014 22:01:49 ]
pi_136829502
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:31 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Wat vervelend dat het dan een stempel druk op alles -O-
Edit: tijdens het typen meer posts

Ik snap je gevoel heel erg goed! Het is voor de opa en oma ook allemaal nieuw tenslotte :Y
En ik snap ook dat je M. alles wil bieden en zeker je eigen ouders maar vergeet ook jezelf gewoon niet mocht er iets in de toekomst wel de strijd waard zijn ;)

Lief! Dankje. En ik heb genoeg om te 'strijden' ik noem een vast voedsel bij zes maanden, als voorbeeld, dus 18u poedermelk laat ik even aan mij voorbij gaan ;)

Lekker beertje heb je daar, hoor!

Ja Suiker, het was heerlijk! En ik voelde me zo'n werledmoeder ( :') ) omdat ik zo'n vertrouwen in mijn moeder, mijn kind en mijzelf had. Ik was helemaal ontspannen.
Fijn dat F. weer beter is. Dat heeft laaaang geduurd!

Ach Angelatje, wat zuur. Flauw ook. Sterkte!

Aaaah zie je Mabawa! Dudielijke groeispurt! :D Sterkt met de nasleep van de prikjes. Of heeft hij er geen last van?

Tally, wat goed! *O*

Ik kan je filmpje ook niet zien, skips! Jammer, want M. O+ Dropbox nog een idee?

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:57 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Wat lief! O+ Ik kom de laatste tijd amper meer aan Fok toe :@ Hoe gaat met met O+ M O+ ??
Ja logisch toch? Als je al amper aan jezelf toekomt, dan ga je ook niet lekker Fok bijhouden, toch? Met M. gaat het picobello! Ze schaterlacht, brabbelt, kraait, blaast bellen, rolt van rug naar zij ;) Het jurkje van Isa staat haar zo wijs. Wat een kind joh! O+
pi_136829605
Aaaaah GotC!! O+

Ik zou ook even naar de dokter gaan met je knobbeltje. Better safe enzo.
  maandag 17 februari 2014 @ 22:21:52 #29
259886 pessie
pi_136830664
GotC ik heb het er niet zxo moeilijk mee momenteel hoor. Lauren is bijna 1 en ik merk momenteel echt verbetering. Afgelopen nacht heeft ze de hhele nacht in haar kamer geslapen met maar 1 voeding om 1 uur! En het helpt enorm dat Nathan nu ook goed slaapt en dat hij slapen ook moeilijk vond de eerste jaren.
  maandag 17 februari 2014 @ 23:01:25 #30
381212 Gulara
From the future
pi_136832277
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 21:45 schreef pessie het volgende:

[..]

Lauren heeft dat ook. Soms zijn er fases waarin ze maar 1x wakker wordt en soms 4x. Het is gewoon rot omdat je zelf zo graag wilt slapen. Toch is het zo dat ook I op een gegeven moment zal gaan doorslapen, bij Nathan ging het tegen zijn eerste verjaardag langzamerhand beter, dit zien we nu bijLauren ook, en met anderhalf sliep hij 3x per week door, ik vertrouw erop dat Lauren het ook door zal krijgen en ook I zal het doorkrijgen.
Aah dit geeft de burger moed. :s)

Hopelijk kan je lekker slapen vannacht spirit. :z
  dinsdag 18 februari 2014 @ 04:11:40 #31
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136836826
Ik zal vandaag even kijken voor het filmpje! De laptop was de hele avond gekaapt door een zekere KixAss.

--

:* voor Spirit.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 05:37:41 #32
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_136836886
:O 5 uur, wie staat er nu op om 5 uur!

Meer baby's die dat hadden en uiteindelijk wel op een beetje een fatsoenlijke tijd wakker werden? Ik zou al blij zijn als we 6 uur zouden redden :P
  dinsdag 18 februari 2014 @ 05:45:44 #33
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_136836891
Balen dat de bv niet is gelukt DJMomo, maar klinkt als een goede beslissing. Gelukkig dat je je weer beter voelt. En hopelijk mogen jullie vandaag naar buiten, hadden ze niet een mooie dag voorspeld vandaag? :)
pi_136836972
Beetje geslapen Spirit?

*O* Voor een tijgerende D!!

:* voor Mo, net als wat GotC zegt, heel herkenbaar. Wat niet lukt, lukt gewoon niet.

Sylver, de Senn vind 5 uur ook een hele mooie tijd om wakker te worden. Hij heeft vanochtend een uur lang 'gezongen' in zijn bed. (Is overigens ook voor het eerst, normaal is het brullen :D) Was een heel ingewikkeld liedje. Dus deed maar net of ik het heel knap van hem vond en ben uiteindelijk toch maar uit bed gegaan om hem eruit te hengelen. :D
pi_136837024
Sparkling, nog even over het gepureerd eten. Allereerst zou ik me er geen zorgen om maken.
Rosalie wil nu alleen nog maar stukjes dus misschien werkt onze werkwijze voor jullie?
Wij gaven Rosalie rond 17.00 een potje voor 6 maanden. Dus helemaal glad gepureerd. Daarna om 18.00 gingen we allemaal eten en dan kwam ze erbij en lieten we haar klooien met wat groenten en later aardappelen/pasta.
Op een gegeven moment ging ze daar steeds meer van eten.
Sinds deze week weigert ze potjes. Want ze wil zelf de happen in haar mond doen. Dus gepureerd mag erin, maar daarna spuugt ze het gelijk uit tussen haar vingers om het zelf opnieuw te doen :') zooitje alom dus.
Zie hier de overstap :+
Geen tijdsdruk....gewoon je kind laten gebeuren. Doordat we in het begin allebei gaven wisten we wel zeker dat ze genoeg al.
Hopelijk heb je er wat aan :*
pi_136837191
Goedemorgen!! De nacht was hier O+ O+ afschuwelijk :') We moesten er letterlijk elk uur uit en ze wilde zelfs niet tussen ons in slapen. Om 5:45 had ze er genoeg van en haar buikje knorde ook enorm. Vandaag ga ik haar wakker houden, dus dat wordt vast dolle pret, en vanavond krijgt ze een papfles ipv rijstebloem. Alleen... Hoe maak ik een papfles? Ik ben bordjes pap gewend, maar dat is te dik he? En wat voor speen heb ik nodig? Past pap door een difrax M speen?
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 07:41:06 #37
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136837216
Hoow Spirit -O-
Wb spenen..Je hebt speciale papspenen schijnbaar.
pi_136837249
*Slechtenachtenboks*

Het wordt beter Spirit (en anderen), echt. Maar de nachten van elk uur er uit zijn het ergst :( Slopend. Kan ze pijn hebben Spirit? Wij hebben wel eens uit wanhoop een zetpil gegeven en daarna werd het een ander kind. Was voor ons wel duidelijk dat hij pijn had gehad.
pi_136837266
Ik weet het echt niet, ik denk het niet :@ Ze ging wel steeds weer slapen. Vandaag eerst maar proberen minder overdag te slapen en een papfles te geven. Als dat niet lukt, gaan we weer andere dingen proberen...
Sarcasme. Herken het.
pi_136837268
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 07:37 schreef Spirit82 het volgende:
Goedemorgen!! De nacht was hier O+ O+ afschuwelijk :') We moesten er letterlijk elk uur uit en ze wilde zelfs niet tussen ons in slapen. Om 5:45 had ze er genoeg van en haar buikje knorde ook enorm. Vandaag ga ik haar wakker houden, dus dat wordt vast dolle pret, en vanavond krijgt ze een papfles ipv rijstebloem. Alleen... Hoe maak ik een papfles? Ik ben bordjes pap gewend, maar dat is te dik he? En wat voor speen heb ik nodig? Past pap door een difrax M speen?
Je doet de helft van de pap in dezelfde hoeveelheid melk. En het past niet door de M speen. Zelfs de L werkte niet bij ons. F werd woest, einde experiment. :')
Je kunt ook een half bordje pap geven en de rest gewone melk!

F alaapt ook nog steeds onrustig maar aangezien hij normaal gewoon doorslaapt troost ik hem telkens.
Ik denk dat het vanzelf weer voorbij gaat.
pi_136837279
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 07:50 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Je doet de helft van de pap in dezelfde hoeveelheid melk. En het past niet door de M speen. Zelfs de L werkte niet bij ons. F werd woest, einde experiment. :')
Je kunt ook een half bordje pap geven en de rest gewone melk!
Ja maar het is de avondfles dus dan slaapt ze meestal half. Bordje gaat niet werken dan. OK papspeen...
Sarcasme. Herken het.
pi_136837283
Krijgt ze eigenlijk nog een nachtvoeding spirit?
pi_136837316
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 07:52 schreef L-E het volgende:
Krijgt ze eigenlijk nog een nachtvoeding spirit?
Nope. Ik weet ook niet wat wijsheid is. We doen het heel af en toe wel als ze echt niet verder wil slapen, net als de avondfles, die doen we ook niet standaard tenzij ze savonds al veel wakker is.
Sarcasme. Herken het.
pi_136837668
spirit :*
voor de rest lees ik wel mee maar als ik wil reageren is het zo mosterd na de maaltijd.

Sac is eigenlijk elke nacht nat dit ben ik van ean niet gewend. Ze krijgt 's nachts een new baby maat 3 om en toch kon ik vannacht om 04:30 haar helemaal verschonen. Ik kon zo snel geen sch9one slaapzak meer vinden maar dat was ze het niet meeeens. Ze wilde een slaapzak aan.
pi_136837844
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 07:57 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nope. Ik weet ook niet wat wijsheid is. We doen het heel af en toe wel als ze echt niet verder wil slapen, net als de avondfles, die doen we ook niet standaard tenzij ze savonds al veel wakker is.
Als F s nachts wakker wordt en echt niet verder wil slapen dan geven wij ook een fles, je moet het jezelf niet te moeilijk maken he :*
pi_136837983
Spirit, laatst was Q niet thuis 's avonds en toen was het hier dus heel stil, en sliep F ineens veel beter. Heb je het idee dat jullie haar misschien soms wakker maken of is het echt iets bij haar, een krampje ofzo? Wij geven het avondeten bijvoorbeeld niet vlak voor het slapen gaan omdat hij dan nog twee uur wakker wordt om piepend een scheet te laten. Net als I valt hij dan wel snel weer in slaap als we hem even optillen en hij weer ontspant.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:52:30 #47
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136837991
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:43 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Als F s nachts wakker wordt en echt niet verder wil slapen dan geven wij ook een fles, je moet het jezelf niet te moeilijk maken he :*
+1 :Y

Ik hoor hier niet maar met mijn 1,5 jarige doen we dit ook nog! Soms heeft ze gewoon dorst, soms lukt het opnieuw inslapen niet meer (want kiezenpijn oid) en dan helpt een flesje warme melk gewoon goed :)
pi_136838002
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:52 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

+1 :Y

Ik hoor hier niet maar met mijn 1,5 jarige doen we dit ook nog! Soms heeft ze gewoon dorst, soms lukt het opnieuw inslapen niet meer (want kiezenpijn oid) en dan helpt een flesje warme melk gewoon goed :)
Hee! O+ Hoe is het met jouw dreumes? Mini-illegale-update?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:54:03 #49
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_136838009
Een zingende Senn! Wat lief O+ alleen een beetje vroeg!

Spirit :* Ik leef met je mee, elk uur is echt slopend.
Hier was het vanaf half 2 onrustig, maar ik heb een bed in haar kamer gemaakt waar ik dan ga liggen. Heb niet het idee dat mijn aanwezigheid is wat ze nodig heeft, maar als ze onrustig is verliest ze elke keer haar speen en als ik naast haar lig kan ik die er makkelijker (halfslapend) weer in doen. Uiteindelijk om 4 uur een 180/3 flesjes gegeven die ze maar voor de helft op dronk, half 5 lag ik weer in bed en om 5 uur op.
Maar we hebben ook nachten gehad van elk uur wakker en ik leef echt met je mee, want die zijn echt het allerzwaarst.

Ik zou overigens gewoon een fles proberen. Ik rek het vaak nog tot het speentje ook niet meer werkt (in de hoop dat ze leert geen nachtvoeding meer nodig te hebben), maar als niks werkt zou ik gaan voor die nachtfles. Bij ons gaat die normaalgesproken altijd helemaal op en slaapt ze daarna weer een tijdje. Ze zou 'm dan nog wel nodig hebben, is mijn theorie.
Gaat het beter nadat je die fles hebt gegeven? En drinkt ze 'm helemaal of grotendeels leeg?

M speen werkt niet voor pap kan ik je vertellen en Nora kan ook niks met die standenspeen van Difrax. Zelfs op het grootste gaatje krijgt ze er niks uit. Ik heb voor onze Difraxflessen gewoon een papspeen gekocht van Etos eigenmerk en die zelf groter gemaakt, want anders raakte ze alsnog gefrustreerd. Maar het verschilt wel heel erg per kindje, dus het mooiste zou zijn als je even kan oefenen als ze nog wakker is, want hier duurde het wel even voor ik het gat de juiste grootte had gemaakt.

FR: bij ons lekte ook alles door 's nachts , behalve de Pamper Baby Dry. Misschien die eens proberen?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:57:18 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136838039
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:53 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Hee! O+ Hoe is het met jouw dreumes? Mini-illegale-update?
Hai! Ik las dat het met jouw F'je weer wat beter gaat? Fijn he, als ze dan weer uit zo'n fase zijn!

Gaat hartstikke goed met de grote dame O+! Ze praat de hele dag, en nu ook echt verstaanbaar! Maakt zinnetjes: Ejin ook eten? Mama ook buiten? Kijk mama, wauw! O+. Eet de oren van m'n hoofd :+ en heeft 4 kiezen waardoor ze ineens echt een kindergebitje begint te krijgen (grooooote dingen die kiezen joh :X). Speelt met auto's en poppen, bouwt torens van 10 blokken, kan 'nennen' (aka rennen), benoemt de hele dag allerlei lichaamsdelen, kijkt daarvoor gerust onder de rok van haar tante en is echt een gezelligheidsbeest O+
pi_136838069
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:51 schreef Suikertante het volgende:
Spirit, laatst was Q niet thuis 's avonds en toen was het hier dus heel stil, en sliep F ineens veel beter. Heb je het idee dat jullie haar misschien soms wakker maken of is het echt iets bij haar, een krampje ofzo? Wij geven het avondeten bijvoorbeeld niet vlak voor het slapen gaan omdat hij dan nog twee uur wakker wordt om piepend een scheet te laten. Net als I valt hij dan wel snel weer in slaap als we hem even optillen en hij weer ontspant.
Zou dat het zijn? Ze gast bij ons direct na het eten naar bed en die scheet klinkt heeeel herkenbaar!
Sarcasme. Herken het.
pi_136838100
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:00 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Zou dat het zijn? Ze gast bij ons direct na het eten naar bed en die scheet klinkt heeeel herkenbaar!
Ik weet het natuurlijk niet! :D
Als hij een periode wat meer last heeft dan geven we ook wat jongere hapjes, zoals hutspot ofzo. Dat scheelt hier wel echt!

Soesa wat klink je gelukkig en E klinkt echt geweldig O+ Leuk om even te lezen, ik moet misschien vast een minibeetje gaan inlezen bij de dreumesen!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 09:06:48 #53
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_136838170
Wauw, wat kan E al veel met 1,5! Het is een gek idee dat Nora over een jaar misschien ook al zoveeeeel kan!
E klinkt echt als een gezellige tante O+

Mag ik een filmpje spammen van Nora? Ze houdt van schrikken :D O+

weer weg, laat maar weten als er nog belangstelling voor is :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Sylver_ op 18-02-2014 13:31:08 ]
pi_136838487
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:57 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hai! Ik las dat het met jouw F'je weer wat beter gaat? Fijn he, als ze dan weer uit zo'n fase zijn!

Gaat hartstikke goed met de grote dame O+! Ze praat de hele dag, en nu ook echt verstaanbaar! Maakt zinnetjes: Ejin ook eten? Mama ook buiten? Kijk mama, wauw! O+. Eet de oren van m'n hoofd :+ en heeft 4 kiezen waardoor ze ineens echt een kindergebitje begint te krijgen (grooooote dingen die kiezen joh :X). Speelt met auto's en poppen, bouwt torens van 10 blokken, kan 'nennen' (aka rennen), benoemt de hele dag allerlei lichaamsdelen, kijkt daarvoor gerust onder de rok van haar tante en is echt een gezelligheidsbeest O+
Ohhhh O+ wat klinkt dat heerlijk. Tot over 2 weken! :o

Voor alle zware nachten :*
pi_136838537
Spirit... Heel herkenbaar, elk uur, en zo slopend :'(. Ik zou idd gewoon een fles geven - dat helpt wellicht? Verder geen tips, sorrry! Wel hebben we hier als ze verkouden is een luchtbevochtiger staan - een droge neus en keel doen gewoon zeer als je verkouden bent, en dat helpt wel iets.

Sylver, kan ze niet bij jullie op de kamer slapen? Elke nacht bij haar op de grond lijkt me ook niet fijn...
Dat filmpje is wel super O+

TS, wat lief!

FR, hier gebruiken we ook alleen Baby Dry 's nachts. Maat 4 en dat ding zit Vol 's ochtends.

Hier word ik net wakker zonder zonder man en kind naast me! Vreemde gewaarwording, maar wel lief O+. En ik hoor nu dat Ellie het Heel Hard Gillen-knopje heeft gevonden...

[ Bericht 4% gewijzigd door Cwen op 18-02-2014 09:47:32 ]
pi_136838768
Oooh spirit, wat naar. De enige tip die ik heb is dat je de speen van de papfles ook zelf iets groter kan maken met een naald.. :*

Wat een schattig filmpje, Sylver! En lekker goedkoop ook, helemaal geen duur speelgoed meer nodig! ;)
pi_136839059
Soesa O+ Wat klinkt dat enorm lief allemaal O+

Ik weet dat wij bij superslechte nachten ook alles uit de kast trekken om De Oplossing te vinden. En dan zomaar ineens is het over en hebben we weer redelijk tot goede nachten (dat zijn nachten waarbij hij 3 keer wakker wordt voor een voeding en verder slaapt) zonder dat we echt iets wezenlijks hebben veranderd. Hij lijkt wel beter te slapen als we geen pyjamabroekje aan doen in de slaapzak. Misschien kan iemand nog iets met die tip. :+

Heb je al een avondritueel Spirit? Hier hadden we Sticker laatst naar bed gedaan voor het eten, we aten heel laat en hij was moe dus hup dat bed in, maar hij accepteerde dat echt niet. In pyjama nog even bij ons aan tafel gezet, even laten kloten met zijn eten, en daarna ging hij lieflijk slapen. Hij lijkt nogal gehecht aan het ritme. Eerst eten we samen, en dan pas gaan we slapen, blijkbaar. Ik hoop in ieder geval dat ze gauw het licht weer ziet. Misschien is het een leeftijddingetje, een faaaaase ;(

Iets heel anders: leuke voorleestip: Vos en Haas. O+ Mijn man had dat boek voor Kleuter gekocht voor Valentijn, wat al heel erg O+ is, en hij (mijn man dus) heeft mij er afgelopen week uit voorgelezen omdat ik even wat rust in mijn hoofd nodig had want slechte weken qua paniekaanvallen en the works etc en dit leek hem een goede mindfullnessoefening :D O+ en voorgelezen worden is echt zooo O+ Kan me zo goed voorstellen waarom kindjes dat zo fijn en knus vinden! Ik wil nu ook elke avond een verhaaltje voor het slapen gaan horen O+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 09:53:25 #58
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136839168
Dreumesen zijn echt heel tof idd :Y maar baby's ook O+, daarom werk ik aan een nieuwe O+

Fieder, over 2 weken al :o! Wow!

L-E, wat vreselijk ontzettend lief van je man zeg O+ O+ O+

Sterkte voor de slechte nachten :*.
pi_136839423
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:37 schreef Limone het volgende:
Oooh spirit, wat naar. De enige tip die ik heb is dat je de speen van de papfles ook zelf iets groter kan maken met een naald.. :*

Wat een schattig filmpje, Sylver! En lekker goedkoop ook, helemaal geen duur speelgoed meer nodig! ;)
**warning**
Wij hebben zo drie spenen volledig uitgescheurd en toen hadden we geen melkspeen meer :')
Ligt misschien meer aan onze eigen domheid dan aan het idee van de naald, geef ik toe.
pi_136839457
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:49 schreef L-E het volgende:
Iets heel anders: leuke voorleestip: Vos en Haas. O+ Mijn man had dat boek voor Kleuter gekocht voor Valentijn, wat al heel erg O+ is, en hij (mijn man dus) heeft mij er afgelopen week uit voorgelezen omdat ik even wat rust in mijn hoofd nodig had want slechte weken qua paniekaanvallen en the works etc en dit leek hem een goede mindfullnessoefening :D O+ en voorgelezen worden is echt zooo O+ Kan me zo goed voorstellen waarom kindjes dat zo fijn en knus vinden! Ik wil nu ook elke avond een verhaaltje voor het slapen gaan horen O+
Klinkt leuk!! O+
Balen dat je weer wat panieken hebt. Hier net weer twee dipweken voorbij. Het gaat altijd weer over he! :*
pi_136839519
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:02 schreef Suikertante het volgende:

[..]

**warning**
Wij hebben zo drie spenen volledig uitgescheurd en toen hadden we geen melkspeen meer :')
Ligt misschien meer aan onze eigen domheid dan aan het idee van de naald, geef ik toe.
Haha, ik las het en toen dacht ik: dat lijkt me ingewikkeld, ik zou die hele speen uitscheuren. I'm not alone! :D
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:06:53 #62
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_136839539
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:27 schreef Cwen het volgende:
Sylver, kan ze niet bij jullie op de kamer slapen? Elke nacht bij haar op de grond lijkt me ook niet fijn...
Dat filmpje is wel super O+
Ze sliep tot omgeveer 6 maanden bij ons op de kamer, maar moet zeggen dat voor haar en voor ons de de eerste helft van de nacht een stuk rustiger is. We hielden elkaar toch een beetje wakker. En de tweede helft slaap ik ook beter, want nu hoef ik niet de hele tijd zorgen te maken dat Nora mijn man wakker houdt, die meer werkt dan ik. Nu kan ik haar gewoon een beetje laten gaan in bed en valt ze gewoon weer in slaap (en ik ook).

Slaap trouwens niet op de grond, we hebben een bank omgebouwd tot bed (soort slaapbank) :)

quote:
Hier word ik net wakker zonder zonder man en kind naast me! Vreemde gewaarwording, maar wel lief O+. En ik hoor nu dat Ellie het Heel Hard Gillen-knopje heeft gevonden...
Voelt gek, he! Wel een handig knopje heeft Ellie gevonden :D
pi_136839579
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:03 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Klinkt leuk!! O+
Balen dat je weer wat panieken hebt. Hier net weer twee dipweken voorbij. Het gaat altijd weer over he! :*
Vervelend, ik dacht dat het bij jou redelijk stabiel was eigenlijk? Als je het er hier niet uitgebreid over wil vertellen hoeft dat niet he :)

Het is hier telkens een directe reactie op de EMDR. Dat slaat in als een bom, en dan is het echt even hangen en wurgen. Het gaat altijd weer over, alleen vind ik dat wel eens moeilijk om te zien als ik er middenin zit :@
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:08:24 #64
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_136839587
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:02 schreef Suikertante het volgende:

[..]

**warning**
Ohja, goed punt. Onze eerste groter gemaakte speen begon goed, maar gaandeweg had ze de fles steeds sneller leeg en moest ik 'm steeds dikker maken. Vond het al zo gek :P
pi_136839736
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Vervelend, ik dacht dat het bij jou redelijk stabiel was eigenlijk? Als je het er hier niet uitgebreid over wil vertellen hoeft dat niet he :)

Het is hier telkens een directe reactie op de EMDR. Dat slaat in als een bom, en dan is het echt even hangen en wurgen. Het gaat altijd weer over, alleen vind ik dat wel eens moeilijk om te zien als ik er middenin zit :@
Ik vind mezelf ook redelijk stabiel :Y Ik heb (bijna) geen paniekaanvallen meer maar ik voel dan de spanning toenemen en als ik te opgejaagd word dan moet ik even pauzeren en bedenken hoe en wat.
In dit geval was de waargaanwijwonenkeuze duidelijk het hoofdprobleem. En dat F weer vrolijk is helpt ook mee natuurlijk ;)

Die therapie van jou lijkt me heel heftig en die reactie hoort er vast bij.. kun je het steeds beter handelen?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:16:16 #66
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_136839824
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:49 schreef L-E het volgende:
Wat lief van je man! O+

Ik heb ook heel lang voor het slapengaan naar luisterboeken van Harry Potter geluisterd :@ Gewoon licht uit, 1 oortje in (want op mijn andere oor slaap ik) en de volgende dag weer opzoeken waar ik ongeveer in slaap was gevallen :P
Maar werkt erg goed om niet te gaan piekeren zo voor het slapen gaan :Y
pi_136840010
Pre-Isa las mijn man ook altijd voor O+ Dan viel ik echt binnen twee minuten in slaap :D Nu kan dat niet meer want dan wordt Isa wakker ;( Maar zodra ze een eigen slaapkamer heeft... O+ O+

Avondritueel: check, en daar houden we ons altijd braaf aan! Ik ga Isa vanavond wat eerder eten geven in het kader van baat het niet... En een papflesspeenachtig iets zoeken in de stad.

Maar nu eerst even bijslapen voor die druktemaker weer wakker wordt :D
Sarcasme. Herken het.
pi_136840013
3940gr *O*
Schrok er gewoon van, zoveel aangekomen!

Spirit, bij Sjaak werkte rijstebloem met m speen in een s fles. Drie standen was ook niets hier. Is altijd ff zoeken ja!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136840031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:13 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik vind mezelf ook redelijk stabiel :Y Ik heb (bijna) geen paniekaanvallen meer maar ik voel dan de spanning toenemen en als ik te opgejaagd word dan moet ik even pauzeren en bedenken hoe en wat.
In dit geval was de waargaanwijwonenkeuze duidelijk het hoofdprobleem. En dat F weer vrolijk is helpt ook mee natuurlijk ;)

Die therapie van jou lijkt me heel heftig en die reactie hoort er vast bij.. kun je het steeds beter handelen?
Zijn jullie er uit wat jullie gaan doen, of heb je het los gelaten? :)

Ja, dat opgejaagde herken ik idd. Niet pauzeren zorgt absoluut voor paniek, ergens wel 'fijn' dat je het aan voelt/ziet komen. Vind ik wel althans, dan valt er op te anticiperen.

Het hoort erbij inderdaad. Het is een sessie EMDR, vervolgens even heel diep gaan, en daarna ben ik weer een stukje verder in het proces. Ik maak vorderingen in het traject, maar de therapie zelf vind ik elke keer weer even kut. :') Het herbeleven van dingen die je liever wil vergeten is gewoon niet tof. Maar het komt goed, want ik heb een man die me Vos en Haas voorleest O+
pi_136840230
Oh.. ja.. die speenvergroting is ook iets wat mijn man heel goed zou kunnen! :@

Voorlezen klinkt heerlijk. Kunnen wij nu ook wel invoeren nu M. minder lang clustert (al drie dagen...)

Wat goed Momo! Wat was zijn geboortegewicht?
pi_136840234
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:24 schreef L-E het volgende:

[..]

Zijn jullie er uit wat jullie gaan doen, of heb je het los gelaten? :)

Ja, dat opgejaagde herken ik idd. Niet pauzeren zorgt absoluut voor paniek, ergens wel 'fijn' dat je het aan voelt/ziet komen. Vind ik wel althans, dan valt er op te anticiperen.

Het hoort erbij inderdaad. Het is een sessie EMDR, vervolgens even heel diep gaan, en daarna ben ik weer een stukje verder in het proces. Ik maak vorderingen in het traject, maar de therapie zelf vind ik elke keer weer even kut. :') Het herbeleven van dingen die je liever wil vergeten is gewoon niet tof. Maar het komt goed, want ik heb een man die me Vos en Haas voorleest O+
Maar je kunt het dus wel loslaten voordat je erheen moet blijkbaar? Dat vind ik al heel wat!

Ja we hebben een keuze gemaakt: voorlopig blijft F enig kind en we blijven in ons mini appartement in Utrecht! *O* En ja, daar juich ik bij. Stadse moeder, lekker met Olf naar de speeltuin, 's avonds nog een uurtje de kroeg in, als F ietsje ouder is meteen op reis want dat kan makkelijk met één peuter O+
pi_136840353
Limone, 3640gr! Afgelopen vrijdag woog hij nog 3565... :Y

Fijn suikertante, zal vast rust geven.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136840368
Momo, dat klinkt goed! Hij is net pas geboren toch?

Suiker, daar zou ik ook voor juichen! *O* Als je zo blij wordt van een keuze heb je vermoedelijk de juiste beslissing genomen O+
pi_136840406
Hopelijk zal het je veel rust geven suiker.
Ik ga zo weer mijn bed in O+ de oudste 2 zijn bij oma en pax is ook weg *O* *O* *O*
Ik heb van gister 00:00 tot vanochtend 8uur aan 1 stuk door zitten voeden dus ik ben moe :X
pi_136840528
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:28 schreef Spirit82 het volgende:
Soms wilde ik wel een thuisblijfmoeder zijn, al was het alleen om eens geen ziek kind te hebben
I wish dat het zo werkt. :{w En ik ga van de ene niet slaper naar de ander :')
Ik heb er nog 2 tenslotte en als er dan 1 ziek is dan zijn er vaak vanzelf 2 of 3 ziek.
En dan moet ik alsnog de oudste op zwemles en en school en etc etc zien te krijgen -O-
pi_136840615
Wat goed momo!

Lekker hè Suikertje, dat gevoel van een goede beslissing! *O*
pi_136840658
Nou, ik moet zeggen dat ik wel geloof dat het feit dat ik thuis ben en niet naar de opvang gaat er mede de reden van is dat mijn baby nooit echt ziek is geweest. De oudste ging naar het kdv en was op deze leeftijd echt elke maand wel goed verkouden, en had ook al de waterpokken en de vijfde (of zesde) ziekte gehad. Ik ben helemaal niet blij dat ik niet kan werken nu, maar ik benijd werkende moeders niet hoor. Ik denk echt dat ik wel meer vrijheid ervaar nu dan wanneer ik vier dagen bij een werkgever op moet komen draven.
pi_136840730
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:16 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Wat lief van je man! O+

Ik heb ook heel lang voor het slapengaan naar luisterboeken van Harry Potter geluisterd :@ Gewoon licht uit, 1 oortje in (want op mijn andere oor slaap ik) en de volgende dag weer opzoeken waar ik ongeveer in slaap was gevallen :P
Maar werkt erg goed om niet te gaan piekeren zo voor het slapen gaan :Y
Ik luister nog steeds een audioboek voor 't slapen gaan! Heb dat zelfs tijdens de bevalling gedaan, zo ontspannend!
pi_136840744
Voorlezen O+

[ Bericht 35% gewijzigd door bellelena op 19-02-2014 10:50:42 ]
pi_136840746
LE vandaag twee weken!

Pvoess, regeldag? Klinkt heftig!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136840770
Twee weken! Ik kan me dat zooo niet meer voorstellen he, hoe klein dat is/was :D
pi_136840815
Was het maar een regeldag dit is standaard :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:43 schreef L-E het volgende:
Ik ben helemaal niet blij dat ik niet kan werken nu, maar ik benijd werkende moeders niet hoor. Ik denk echt dat ik wel meer vrijheid ervaar nu dan wanneer ik vier dagen bij een werkgever op moet komen draven.
Ik vind werken een stuk relaxter dan de hele dag met 2 of 3 kinderen zijn.
Werken vind ik echt bijtanken :@ hoewel ik ook heel blij ben dat ik thuis ben.
Ik ben ook nog niet zo lang thuis en heb altijd gewerkt dus het is misschien ook wennen.
pi_136840824
Heel klein O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136840860
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:49 schreef Pvoesss het volgende:

Shit. Echt!? _O_ ik zou dat slecht trekken. Hoe vaak komt ie overdag dan?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:51:20 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136840882
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:43 schreef L-E het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat ik wel geloof dat het feit dat ik thuis ben en niet naar de opvang gaat er mede de reden van is dat mijn baby nooit echt ziek is geweest. De oudste ging naar het kdv en was op deze leeftijd echt elke maand wel goed verkouden, en had ook al de waterpokken en de vijfde (of zesde) ziekte gehad. Ik ben helemaal niet blij dat ik niet kan werken nu, maar ik benijd werkende moeders niet hoor. Ik denk echt dat ik wel meer vrijheid ervaar nu dan wanneer ik vier dagen bij een werkgever op moet komen draven.
Ik benijd mezelf als werkende moeder ook niet ;( ik heb echt al zo de balen in van dat pokkebaantje, en het gezeur nu ik me een aantal keer ziek heb gemeld. Ik krijg dus binnenkort een ziekteverzuimgesprek. Want ik heb me in een jaar 3x ziekgemeld. Ja, allemaal sinds december volgens mij. Ik heb namelijk wel een kind op het kdv, en die neemt allerlei lekkers mee naar huis, en daar kan ik gvd ook niks aan doen. Vind het voor mezelf ook kut dat ik eigenlijk al heel februari niet fit ben :{

En dood aan voorhoofdsholteontsteking..... :X wat een nare koppijn zeg, ik ben zo blij dat mijn moeder hier is! Want E is ook nog aan de diarree, en ik ben deze week alleen thuis met dr.

[/ego] :@
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:52:38 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136840920
En Suiker en LE, echt naar om te lezen dat jullie (vaker of minder vaak) met van die paniek kamp(t)en :{ Lijkt mij heel naar.

Pvoesss, gauw! Bijslapen!! :z
pi_136840986
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:51 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik benijd mezelf als werkende moeder ook niet ;( ik heb echt al zo de balen in van dat pokkebaantje, en het gezeur nu ik me een aantal keer ziek heb gemeld. Ik krijg dus binnenkort een ziekteverzuimgesprek. Want ik heb me in een jaar 3x ziekgemeld. Ja, allemaal sinds december volgens mij. Ik heb namelijk wel een kind op het kdv, en die neemt allerlei lekkers mee naar huis, en daar kan ik gvd ook niks aan doen. Vind het voor mezelf ook kut dat ik eigenlijk al heel februari niet fit ben :{

En dood aan voorhoofdsholteontsteking..... :X wat een nare koppijn zeg, ik ben zo blij dat mijn moeder hier is! Want E is ook nog aan de diarree, en ik ben deze week alleen thuis met dr.

[/ego] :@
Nouja, dat dus. Is toch kut dat jij een verzuimgesprek hebt omdat je kind soms ziek is? :* Is je vriend weer naar het buitenland? Ander werk in zicht, of voorlopig geen optie?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:56:06 #88
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_136841019
Gezeur als je ziek bent is echt niet cool :N Alsof je express ziek wordt :(
Is het normaal dat die voorhoofdsholteontsteking zo lang duurt? Tenminste, het duurt toch al een tijdje LB? Krijg je er iets tegen?

Pvoesss :o Dat lijkt me ook wel erg vermoeiend!
pi_136841044
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:49 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik vind werken een stuk relaxter dan de hele dag met 2 of 3 kinderen zijn.
Werken vind ik echt bijtanken :@ hoewel ik ook heel blij ben dat ik thuis ben.
Ik ben ook nog niet zo lang thuis en heb altijd gewerkt dus het is misschien ook wennen.
Het is denk ik deels mijn huidige toestand, maar ik zou de prikkels op zo'n werkdag niet trekken. Hier thuis is er rust, en het is vooral logistiek een uitdaging (idd: het ene kind op tijd op school en zwemles krijgen terwijl de oudste moet slapen etc) maar toch, ik zit nu al meer dan een uur te lamballen op de laptop. Dat kan ik op het werk niet hoor. :D
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:05:27 #90
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_136841371
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:46 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik luister nog steeds een audioboek voor 't slapen gaan! Heb dat zelfs tijdens de bevalling gedaan, zo ontspannend!
Tijdens de bevalling! Die ga ik onthouden voor een eventuele volgende keer :D
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:09:18 #91
381212 Gulara
From the future
pi_136841474
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:57 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

O+ Ze klinkt heerlijk! O+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:09:18 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136841475
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:55 schreef L-E het volgende:

[..]

Nouja, dat dus. Is toch kut dat jij een verzuimgesprek hebt omdat je kind soms ziek is? :* Is je vriend weer naar het buitenland? Ander werk in zicht, of voorlopig geen optie?
Mja, ik word ziek doordat mijn kind bacillen meeneemt :')

Ik ben 1x thuisgebleven omdat zij ziek was.

Sylver, ik heb morgen een afspraak bij de ha, maar volgens mij kun je er niet zoveel mee.... tenzij het bacterieel(?) is, dan hopelijk een kuur antibiotica.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:13:40 #93
381212 Gulara
From the future
pi_136841598
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:31 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Maar je kunt het dus wel loslaten voordat je erheen moet blijkbaar? Dat vind ik al heel wat!

Ja we hebben een keuze gemaakt: voorlopig blijft F enig kind en we blijven in ons mini appartement in Utrecht! *O* En ja, daar juich ik bij. Stadse moeder, lekker met Olf naar de speeltuin, 's avonds nog een uurtje de kroeg in, als F ietsje ouder is meteen op reis want dat kan makkelijk met één peuter O+
Ooh je weet me gewoon met een paar zinnetjes een beetje te ontrammelen. Klinkt heerlijk! O+
pi_136841634
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:50 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Shit. Echt!? _O_ ik zou dat slecht trekken. Hoe vaak komt ie overdag dan?
Om het uur soms 2 of 3 uur.
Dat is heel wisselvallig

Maar dat was bij nummer2 ook zo dus ik weet niet echt beter. En hij slaapt naast mij dus ik hoef er niet uit ofzo. Dit was ook de reden dat paxlie mij graag thuis had. Bij nr2 werkte ik dus ook 3 a 4 dagen met dit soort nachten en dat ging na 2 jaar echt mis ik was uitgeput.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:17:38 #95
381212 Gulara
From the future
pi_136841699
Pvoes slaap lekker. :z

Tweewekenbaby! O+

LB, stom. -O- Jammer dat sommige bedrijven daar ook zo lomp mee omgaan.
pi_136841795
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:57 schreef L-E het volgende:

[..]

Het is denk ik deels mijn huidige toestand, maar ik zou de prikkels op zo'n werkdag niet trekken. Hier thuis is er rust, en het is vooral logistiek een uitdaging (idd: het ene kind op tijd op school en zwemles krijgen terwijl de oudste moet slapen etc) maar toch, ik zit nu al meer dan een uur te lamballen op de laptop. Dat kan ik op het werk niet hoor. :D
Ik merk wel dat ik nu een stuk aardiger ben voor de mensheid :')
Toen ik nog werkte had ik ook wel een tekort aan tijd voor mijzelf en dat was te merken. Ik merk echt dat ik dit jaar een stuk vriendelijker ben. Maar even geen moeder dingen aan mijn hoofd vind ik soms best fijnen dat zit er nu even niet meer in.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:44:51 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136842711
"Even" teruglezen :+

Tally, klinkt hoopvol! Zou fijn voor je zijn om weer aan de slag te kunnen :Y.

Spirit, :* voor het slaapleed. Volgens mij heb je alle tips al zowat gekregen. Ik hoop dat de gouden ertussen zit. Lijkt me heel zwaar zo idd. Ik heb geen zinnig advies helaas, want gezegend met een redelijke doorslaper.
Ik zou er idd geen gevecht van maken en gewoon een flesje aanbieden. Als dat helpt, slapen jullie allemaal weer vlugger.

Laaiv, een hele mango! :D

Mandy, goed nieuws! Fijn dat de fysio zo goed helpt zeg!

Momo, klinkt als een goede beslissing. Jammer dat het niet lukte met de bv. Ik vond dat ook zo akelig dat dat niet ging. Maar ik kon nog kolven. Maar, op kv worden ze ook groot :).

LE, voorgelezen worden klinkt zalig zo! Ik ga dat hier ook maar eens aanvragen.. Ik mag donderdag voor de eerste keer EMDR. Vind het spannend, zeker als ik zo lees hoe jij het ervaart. Hebben ze bij jou ook de trein in tunnel uitleg gegeven? Dat je niet in de tunnel kunt stoppen, want dan is alles zwart en donker. Dat je door die tunnel heen moet en het dan steeds wat beter gaat.

Suiker, je klinkt alsof je vrede hebt met dit besluit zo! Yay daarvoor! *O*

Wat betreft het werken.. Ik heb veel thuisgezeten (en ben fulltime thuis tot 1/4/14) en ik weet nu dat ik geen fulltime moeder zou kunnen en willen zijn. Ik word daar niet gelukkig van, hoeveel ik ook van Noor houd.

Balen LB dat je er zelf ook zo bevattelijk voor bent -O-. Noor zit sinds september op het kdv en ik heb me 1x ziek moeten melden, met een buikgriep, die ik niet eens van haar heb gekregen :'). Ik had me ook ingesteld op veel ziek zijn, maar valt tot dusver echt reuze mee. Misschien iets vaker wat snotterig, maar niet ziek. Nou vraag ik me af of dat zou kunnen komen doordat ik geen bv geef. Dat vraagt toch veel energie van je lijf. Misschien daardoor minder kracht om te vechten tegen virusjes ofzo. Want Noor is wel permanent verkouden zo ongeveer :').

Ik vind jullie kindjes zo knap dat ze allemaal al zelf kunnen zitten los. Dat gaat bij Noor echt nog niet en over tien dagen is ze 9 maand. Naja, fysio zei, eerst tijgeren, dan kruipen, dan zitten. Op schoot zit ze wel stevig hoor, tegen je aan, maar als ik haar op haar kleed zet, ligt ze binnen 5 seconden om.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_136843909
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:31 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Klinkt goed Suikert!

Klinkt eigenlijk wel heel goed :@

Nou mens, nou begin ik weer te twijfelen aan mijn eigen keuze door jou :( :*
Sarcasme. Herken het.
pi_136844075
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:09 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Mja, ik word ziek doordat mijn kind bacillen meeneemt :')

Ik ben 1x thuisgebleven omdat zij ziek was.

Sylver, ik heb morgen een afspraak bij de ha, maar volgens mij kun je er niet zoveel mee.... tenzij het bacterieel(?) is, dan hopelijk een kuur antibiotica.
Echt, ik ben in de afgelopen 5 maanden sinds Isa naar het kdv gaat evenveel ziek geweest als in de rest van mijn leven geloof ik :D Dan weer verkouden, dan een buikgriep, dan idd die holtes... Het valt me nog mee dat ik nu niet met ontstoken ogen rondloop :') En waag het niet fok-wet :( Maar gelukkig een heeeele fijne werkgever wat dat betreft O+ Ook als Isa ziek is of mijn moeder en niet kan oppassen, niks is een probleem O+
Sarcasme. Herken het.
pi_136844254
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:18 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Klinkt goed Suikert!

Klinkt eigenlijk wel heel goed :@

Nou mens, nou begin ik weer te twijfelen aan mijn eigen keuze door jou :( :*
Als ik dit lees ben ik zooo blij dat ik niet rammel :). Ik wilde maar één kindje en dat wil ik nog steeds :Y.

Hier geen kdv, maar wel al 3x ziek en ik ook idd... Erg onhandig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')