abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136800996
Sodefuck, dat was me het nachtje wel weer.

Ik woon samen met mijn vriendin in een zolderappartement in een groot vrijstaand huis. Onderburen zijn een weekje op vakantie en we waren heerlijk aan het slapen. Om een uur of half 3 gaat ineens het luik naar onze slaapkamer open. Ik dacht dat het mijn vriendin was (die gaat 's nachts wel eens vaker naar de wc), maar die lag naast me. Het blijkt dus godverdomme een inbreker te zijn die mijn luik openduwt en mijn slaapkamer binnenstapt. Tering zeg. :{

In een adrenalinerush begon ik te schreeuwen en ben ik achter de inbreker (die hevig geschrokken een 'oooooh' uitbracht toen ik uit bed stormde) aangerend. Hij had echter een traplengte voorsprong en vluchtte beneden door het raam naar buiten. Direct de politie gebeld die met een hond onderzoek heeft gedaan, en daarna een tijdelijk raam laten plaatsen.

Op de benedenverdieping is één ruimte volledig overhoop gehaald en op in mijn appartement is in de kastjes getrokken, gezocht in het tasje van mijn vriendin en is er gerotzooid in de doosjes van mijn bescheiden horlogeverzameling (horloges lagen gelukkig elders). Morgen komt de technische recherche sporenonderzoek doen. Er zijn iig vingerafdrukken op de posten en de stakkers hebben een koevoet achtergelaten. :')

Dan even terug naar waarom ik dit topic open: de politie zei dat ik in het vervolg allesbehalve achter de inbreker aan moet gaan. Het schijnt dat de wat professionelere sujetten het messenblok uit de keuken meenemen en de messen over de verdiepingen verspreiden voor het geval ze betrapt worden. Moet zeggen dat ik er niet over na heb gedacht, maar op de auto pilot er achteraan ben gevlogen. Ik ben nu iig voornemens om een alu honkbalknuppel aan te schaffen voor het geval zoiets zich weer voordoet.

Ik ben benieuwd hoe andere Fok!kers zouden reageren op zoiets: er achteraan? In bed blijven liggen met een deken over je hoofd? Ik ga ondertussen nog even nagenieten van mijn adrenalinerush. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 17 februari 2014 @ 06:57:26 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_136801010
Volgens de politie moet je er niet achter aangaan....

Hebben ze ook een passende oplossing als ze al in je slaapkamer staan? Of moet je ze vriendelijk in een Slavische taal vragen om je huis te verlaten?
pi_136801013
Bij mij was het overdag, betrapte hem toen ik thuiskwam. Ben er nog even achteraan gegaan maar hij had een forse voorsprong dus het had geen zin.
Tap tap tap
pi_136801019
Mwah, of het echt zo uit de klauwen zoals de politie vertelt loopt vraag ik me af. Je kan je wel afvragen wat je er mee opschiet - die jongen gaat handelen omdat hij schrikt, en zal alles doen om weg te komen. Jij persoonlijk zal er alleen maar meer schade door lijden. En stel dat je hem pakt - wat dan? Je hebt hooguit een leuk verhaal, maar meer niet. De risico tegenover de beloning verdeling is erg scheef.
Oh.
  maandag 17 februari 2014 @ 07:25:30 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136801099
Hmmm.
Een flinke oerkreet uitstoten, wanneer hij dan niet meteen vlucht dan ga ik hem te lijf.
  maandag 17 februari 2014 @ 07:33:28 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136801128
Ik denk dat je goed gereageerd hebt. Lijkt me wel een broodje aap dat ze messen verspreiden, want ze willen zo snel mogelijk weer het huis uit gaan en messen verspreiden kost tijd en maakt herrie. Ik zou zelf denk ik hetzelfde gedaan hebben maar hem niet overmeesteren. Straks heeft ie nog een koevoet of mes bij zich en dat risico durf ik niet te nemen. Wel balen. Ben je veel kwijt?

Laatst was hier ook al een topic over, maar dan hypothetisch. Zal wel ff kijken of ik die terug kan vinden
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 17 februari 2014 @ 07:34:19 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136801133
Jij hebt zeker het stoerste verhaal in het kringgrsprek op school ;)
  maandag 17 februari 2014 @ 07:43:48 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_136801186
Een inbreker wil in 3 a 4 min weer buiten staan, die gaat echt geen verstoppertje spelen met de messen uit het keukenblok :') Als ze wapens bij hebben (bijv. een KOEVOET) dan kunnen ze daar ook mee slaan toch.

Veel herrie maken er erachteraan dan weet je iig zeker dattie niet terug komt (als jij thuis bent)
Dum de dum
pi_136801200
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:43 schreef Fe2O3 het volgende:
Een inbreker wil in 3 a 4 min weer buiten staan, die gaat echt geen verstoppertje spelen met de messen uit het keukenblok :') Als ze wapens bij hebben (bijv. een KOEVOET) dan kunnen ze daar ook mee slaan toch.

Veel herrie maken er erachteraan dan weet je iig zeker dattie niet terug komt (als jij thuis bent)
Koevoet lag beneden, ik zit dus op de bovenste verdieping. Wat betreft die messen: dat vertelde de agent die langskwam me.
pi_136801205
Als ik dit zo lees zou ik dat in die situatie echt niet durven denk ik, maar ik denk dat je op zo'n moment gewoon ineens spontaan reageert.
pi_136801212
Ik denk dat een inbreker op dat moment ook niets liever wil dan wegkomen en ik wil niets liever dan dat hij weggaat, dus in die zin hebben we gelijke belangen. Ik denk dat door te laten merken dat ik er ben, hij het snelste weg zal zijn, dus iets van gillen ofzo.

Zou er zeker niet achterna gaan, kijk wel hard uit. Maar goed al mijn spullen bij elkaar zijn dan ook 30 euro waard ofzo :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_136801214
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat je goed gereageerd hebt. Lijkt me wel een broodje aap dat ze messen verspreiden, want ze willen zo snel mogelijk weer het huis uit gaan en messen verspreiden kost tijd en maakt herrie. Ik zou zelf denk ik hetzelfde gedaan hebben maar hem niet overmeesteren. Straks heeft ie nog een koevoet of mes bij zich en dat risico durf ik niet te nemen. Wel balen. Ben je veel kwijt?

Laatst was hier ook al een topic over, maar dan hypothetisch. Zal wel ff kijken of ik die terug kan vinden
Ik weet niet wat er beneden is gestolen. Wel zag ik dat er tvs afgekoppeld klaar lagen om meegenomen te worden en een laptop. Boven heeft hij wel in mijn bureau getrokken en doosjes van horloges geopend, maar die waren gelukkig leeg. Tas van mijn vriendin is ook leeggegooid, 15E weg maar voor de rest is alles er nog.
  maandag 17 februari 2014 @ 07:49:26 #13
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_136801218
ik heb een dikke maglite en een bijl onder m'n bed liggen.

Hij gaat in stukken weer naar buiten als die niet snel genoeg is.
Daarna snij ik mezelf wel als zijnde dat ik aan hetzelfverdedigen was. :+

Nee serieus, je gaat toch niet niks liggen doen en afwachten...

Goed gedaan man.

Dit gun je helemaal niemand verder trouwens. Nog geslapen verder?

Luik naar je fritselkelder slaapkamer?
ah regel 1 zolder appartement ;) :D
pi_136801221
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:47 schreef Unites het volgende:
Als ik dit zo lees zou ik dat in die situatie echt niet durven denk ik, maar ik denk dat je op zo'n moment gewoon ineens spontaan reageert.
Door de adrenaline kan ik het me ook niet goed herinneren. Ik dacht alleen maar: jij in mijn huis aan mijn spullen? Ik schop je helemaal verrot. Heb ook zoiets geschreeuwd toen ik vier trappen naar beneden achter hem aan ben gevlogen. Pfoe, wat was ik boos. En nog steeds.
pi_136801225
Altijd een zaklampje in de buurt houden, en niet eentje die op penlites werkt:

Beetje zaklamp en hij komt nergens met een keukenmes...
pi_136801231
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:49 schreef RaymondK het volgende:
ik heb een dikke maglite en een bijl onder m'n bed liggen.
Je denkt toch zeker niet dat ik Ja nee en amen ga zeggen tegen een inbreker :') _O-

Goed gedaan man.

Dit gun je helemaal niemand verder trouwens. Nog geslapen verder?

Luik naar je fritselkelder slaapkamer?
ah regel 1 zolder appartement ;) :D
Nee ben misselijk en klaarwakker. Technische recherche komt straks voor sporenonderzoek, daarna ga ik slapen denk ik. Mis ik verdomme nog een werkdag ook! :(
pi_136801237
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:51 schreef Sannr_ het volgende:
Altijd een zaklampje in de buurt houden, en niet eentje die op penlites werkt: [ afbeelding ]

Beetje zaklamp en hij komt nergens met een keukenmes...
Is dat duur? Ik denk er aan om een Alu honkbalknuppel te kopen.
  maandag 17 februari 2014 @ 07:53:33 #18
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_136801241
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:51 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee ben misselijk en klaarwakker. Technische recherche komt straks voor sporenonderzoek, daarna ga ik slapen denk ik. Mis ik verdomme nog een werkdag ook! :(
Nou ja, bedenk maar dat dat het minst erge is die werkdag...
Beter beveiligen is dan de eerste stap.

Voor weinig heb je een redelijke alarminstallatie...
pi_136801245
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 06:57 schreef ukga het volgende:
Volgens de politie moet je er niet achter aangaan....

Hebben ze ook een passende oplossing als ze al in je slaapkamer staan? Of moet je ze vriendelijk in een Slavische taal vragen om je huis te verlaten?
Ze zeiden dat ik moest schreeuwen en iets naar hun hoofd moest gooien.
  maandag 17 februari 2014 @ 07:54:23 #20
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_136801251
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat maakt toch niet uit? Gewoon een 3 of 4 cel D maglite nemen idd.
Komt altijd vanpas, en daar sla je de gaten mee in iemands hoofd. (of de tentharingen in de grond) Zonder dat i 1x knippert die lamp...
pi_136801252
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Een echte maglite kost wel wat, de neppers niet. Als er maar veel van die grote batterijen in gaan. En in een rechtzaak is het toch anders als je de inbreker achterna ging met een zaklamp ipv een honkbalknuppel. Dat je uit schrikt en zelfverdediging ermee slaat zal iedere rechter snappen.
pi_136801257
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:53 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Nou ja, bedenk maar dat dat het minst erge is die werkdag...
Beter beveiligen is dan de eerste stap.

Voor weinig heb je een redelijke alarminstallatie...
Dat kost kapitalen voor het huis waar ik woon. En het is niet in mijn eigendom, maar ik verwacht dat de eigenaar er wat mee gaat doen.
pi_136801270
Er was een jaar geleden bij mij ingebroken.gelukkig niet tijdens mijn slaaP. het waren pro's.seiko en swatch lieten ze liggen maar AP, PP,Daytona namen ze mee.

[ Bericht 35% gewijzigd door kanovinnie op 17-02-2014 07:58:57 (Dat soort tips hoeven niet) ]
pi_136801277
Ik kan blijven liggen, mijn hond gaat er wel achter aan :)
pi_136801288
Ik vrees een slachtpartij. Wat dat betreft ben ik wel een beetje labiel.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_136801292
In mijn gedachten zie ik mezelf een inbreker dwingen te blijven staan door hem te bedreigen met een revolver, maar aangezien het zoveel werk is om dat ding te pakken zou ik, mede door de adrenaline, herrie gaan maken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_136801294
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:57 schreef DeadSkin het volgende:
Ieuw, zo vies in huis. Maar wel een goeie hulp idd.
pi_136801310
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:59 schreef Phlogi2013 het volgende:

[..]

Ieuw, zo vies in huis. Maar wel een goeie hulp idd.
Ja handig he :P, maar ze verharen wel als een gek ... :(
pi_136801335
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:57 schreef BUTTERSSTOTCH het volgende:
Er was een jaar geleden bij mij ingebroken.gelukkig niet tijdens mijn slaaP. het waren pro's.seiko en swatch lieten ze liggen maar AP, PP,Daytona namen ze mee.

Ik heb heul geen Audemars of Patek gelukkig. :s)
pi_136801346
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb heul geen Audemars of Patek gelukkig. :s)
Maar wel een piaget en hublot? :)
  maandag 17 februari 2014 @ 08:07:59 #31
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_136801363
Een knuppel neerleggen is niet zo slim, want wapen (en dan ga jij voor et gaas) zo'n aso maglite trouwens ook niet hoor.

Een stoelpoot die los kan oid, zo'n decoratie zwaard etc.... mja.je gaat sowieso in dit land nat als je ze een klap geeft :/

En die agent heeft teveel TV gekeken :')
Dum de dum
pi_136801367
Ik hoop dat ik ook een adrenalinekick krijg en er achteraan ga. Inderdaad: je blijft met je jatten van m'n spullen af. Maglite in huis, hockeystick in huis. Ik zal toch in elk geval proberen 'm een flinke knal te verkopen waar ie lang last van heeft. Zelfverdediging natuurlijk. Als je dat verhaal een beetje goed verzint, is er geen rechter of agent die kritisch doorvraagt (tenzij je die inbreker al z'n botten hebt gebroken en kapot hebt gesneden natuurlijk :P).
Schip ahoy!
pi_136801380
Hij schrok nog harder dan ik denk ik. Hij verwachtte een opslagzolder met een kluis ofzo, niet een zwaar over de zeik zijnde gast en zijn politiebellende vriendin. :) Alle witte muren in het trappenhuis zitten vol vegen omdat meneer halsoverkop naar beneden vloog.

[ Bericht 8% gewijzigd door Skv op 17-02-2014 08:20:18 ]
  maandag 17 februari 2014 @ 08:16:03 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136801419
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:07 schreef Fe2O3 het volgende:
je gaat sowieso in dit land nat als je ze een klap geeft :/
Ja, als je een inbreker totaal kapot slaat ja. Maar als jij hem immobiliseert of uit een handgemeen komt hij slechter dan jou, dan krijg je daar echt geen straf voor. Tenzij je dus buitensporig geweld gebruikt.
  maandag 17 februari 2014 @ 08:22:10 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136801475
Waarom immobiliseren? Laat hem maar zo snel mogelijk oprotten.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage maandag 17 februari 2014 @ 08:22:30 #36
4530 crew  Crazy Harry
pi_136801476
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:54 schreef Sannr_ het volgende:
Een echte maglite kost wel wat, de neppers niet. Als er maar veel van die grote batterijen in gaan.
Een fatsoenlijke honkbalknuppel is ook niet goedkoop. een 3x D Cell Maglite en een knuppel zullen echt niet ver uit elkaar liggen qua prijs.
En een maglite is natuurlijk ook handig wanneer je stroom uitgevallen is en voor wanneer er brand is, in tegenstelling tot een knuppel.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 17 februari 2014 @ 08:22:54 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136801482
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:22 schreef Lienekien het volgende:
Waarom immobiliseren? Laat hem maar zo snel mogelijk oprotten.
Omdat hij dan gearresteerd kan worden?
pi_136801486
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:22 schreef Crazy Harry het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 17 februari 2014 07:54 schreef Sannr_ het volgende:
Een echte maglite kost wel wat, de neppers niet. Als er maar veel van die grote batterijen in gaan.
Een fatsoenlijke honkbalknuppel is ook niet goedkoop. een 3x D Cell Maglite en een knuppel zullen echt niet ver uit elkaar liggen qua prijs.
En een maglite is natuurlijk ook handig wanneer je stroom uitgevallen is en voor wanneer er brand is, in tegenstelling tot een knuppel.
zoiets voldoende?
Deze advertentie mag u niet missen - Grote Staaf zaklamp Type Maglite
Bieden
http://link.marktplaats.nl/778564088
pi_136801493
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Volgens de raamzetter stonden overal vingerafdrukken. Die lui zijn wel teringdom geweest zeg.
  maandag 17 februari 2014 @ 08:24:53 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136801498
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Met alle risico's van dien.
  Redactie Frontpage maandag 17 februari 2014 @ 08:27:11 #41
4530 crew  Crazy Harry
pi_136801521
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:23 schreef Skv het volgende:

[..]

zoiets voldoende?
Bieden
Dat is wel voldoende ja :+
Vooral voor daadwerkelijke zelfverdediging gebruiken want slaan met zo een ding zal al snel uitdraaien op excessief geweld.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_136801526
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb ook liever dit resultaat dan een matpartij met een mes ofzo.
pi_136801531
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:27 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Dat is wel voldoende ja :+
Vooral voor daadwerkelijke zelfverdediging gebruiken want slaan met zo een ding zal al snel uitdraaien op excessief geweld.
Ja daag, ze kunnen de tyfus krijgen, dan moet die draak niet midden in de nacht mijn huis in gaan.
  maandag 17 februari 2014 @ 08:30:17 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136801541
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar lees je dat ik zeg dat je dat moet doen? Ik zeg alleen dat als je in gevecht komt met een inbreker dat het wel mag om hem uit te schakelen, maar niet om hem in het ziekenhuis te slaan zonder aanleiding.
  maandag 17 februari 2014 @ 08:33:00 #45
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_136801568
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Volgens de raamzetter stonden overal vingerafdrukken. Die lui zijn wel teringdom geweest zeg.
Ik gok op polen, succes met de afhandeling.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 17 februari 2014 @ 08:33:44 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136801576
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waar lees je dat ik zeg dat je dat moet doen? Ik zeg alleen dat als je in gevecht komt met een inbreker dat het wel mag om hem uit te schakelen, maar niet om hem in het ziekenhuis te slaan zonder aanleiding.
Waar zeg ik dat jij zegt dat dat moet?
  maandag 17 februari 2014 @ 08:34:35 #47
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136801589
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat jij zegt dat dat moet?
Waarom post je anders "met alle risico's van dien"?
pi_136801593
Ik heb naast mijn bed een knuppel en een klauwhamer liggen, en op de benedenverdieping heb ik een alarminstallatie van ruim 40 kilo, met grote tanden :7

In mijn vorige woning ben ik wel eens wakker geschrokken van lawaai in de woonkamer, gevolgd door geblaf en gegrom. In no time stond ik ik toen beneden met een hamer en een knuppel, maar gelukkig bleek slechts dat de gordijnroede naar beneden was gevallen :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 17 februari 2014 @ 08:35:28 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136801602
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom post je anders "met alle risico's van dien"?
Omdat dat toch zo is, als je zo iemand te lijf gaat met die intentie?
pi_136801625
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat dat toch zo is, als je zo iemand te lijf gaat met die intentie?
Uiteraard. En op zich niet helemaal ten onrechte. Anderzijds heeft de rechter makkelijk praten.
  maandag 17 februari 2014 @ 08:38:47 #51
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_136801638
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 06:59 schreef Nat-Water het volgende:
Mwah, of het echt zo uit de klauwen zoals de politie vertelt loopt vraag ik me af. Je kan je wel afvragen wat je er mee opschiet - die jongen gaat handelen omdat hij schrikt, en zal alles doen om weg te komen. Jij persoonlijk zal er alleen maar meer schade door lijden. En stel dat je hem pakt - wat dan? Je hebt hooguit een leuk verhaal, maar meer niet. De risico tegenover de beloning verdeling is erg scheef.
Voor hetzelfde geld had hij zijn zakken al volgestopt met de bescheiden horlogeverzameling van TS.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 17 februari 2014 @ 08:39:08 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136801641
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:37 schreef Phlogi2013 het volgende:

[..]

Uiteraard. En op zich niet helemaal ten onrechte. Anderzijds heeft de rechter makkelijk praten.
Ik bedoel het risico voor eigen lijf en leden. Hij zal eens net zo hard terug slaan. Als het daar al bij blijft.
pi_136801661
Hij of ik in dat geval.. hij heeft geluk als hij snel genoeg weg komt, maar ik geef hem weinig kans. Ik heb het al voorbij zien komen in dit topic, maar wat mijn eigendommen betreft kan ik labiel reageren als iemand er met zn gore klauwen aan komt.

Uit zelf bescherming heb ik een alarminstallatie, dan schrik ik tenminste niet wakker als hij al in mijn slaapkamer staat, en hopelijk schrikt hij van de sirene want hij is echt van mij als ik hem tegenkom. Teringhonden.
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  Redactie Frontpage maandag 17 februari 2014 @ 08:41:32 #54
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_136801669
Mijn messen zijn nu juist mijn verzameling, en door de indeling van het appartement waar ik woon, kan je alleen in de keuken komen via de slaapkamer. Mijn messen verspreiden ze dus niet over de verdiepingen, maar die heb ik bij de hand om ze hun schedel in te hakken. Vooral mijn 'cleaver' is daarvoor zeer geschikt.

Goede reactie trouwens TS, zo'n inbreker kapotstuk laten schrikken, geschrokken mensen vluchten vaak.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_136801691
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik bedoel het risico voor eigen lijf en leden. Hij zal eens net zo hard terug slaan. Als het daar al bij blijft.
Je moet het wel goed doen natuurlijk. Maar dat risico neem ik graag.

Je hoort mij ook niet zeggen dat het verstandig is.
pi_136801705
Dapper.

Dat je dan nog kan schreeuwen op zo'n moment., maar ik kan ontzettend hard schreeuwen dus nu weet ik wat me te doen staat in zo'n geval. ;)
pi_136801739
Heftig nachtje TS... Is de slaap nog gekomen of heb je het opgegeven?
pi_136801835
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:33 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik gok op polen, succes met de afhandeling.
Etniciteit boeit me geen reet.
pi_136801839
Damn... Ik hoop natuurlijk de inbreker eruit meppen op de een of andere manier, maar echt geen idee wat ik zou doen. Denk iig zoveel mogelijk schreeuwen en lawaai maken (zorgen dat hij zo snel mogelijk weg wil, en aangezien ik in een flat woon denk ik dat ie dat wel wil zo gauw er lawaai komt).

Maar rot man, hoop dat ze er iets mee kunnen en je niet teveel kwijt bent (en jullie je vooral niet te veel gevolgen aan ondervinden).
pi_136801857
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:48 schreef Tanja86 het volgende:
Heftig nachtje TS... Is de slaap nog gekomen of heb je het opgegeven?
Lag om 0.00 in bed, om 2.00 kwam de visite en daarna niet meer geslapen nee. ;( Wel een uurtje ofzo plafonddienst gedraaid in bed.
pi_136801873
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:57 schreef m0ridin het volgende:
Damn... Ik hoop natuurlijk de inbreker eruit meppen op de een of andere manier, maar echt geen idee wat ik zou doen. Denk iig zoveel mogelijk schreeuwen en lawaai maken (zorgen dat hij zo snel mogelijk weg wil, en aangezien ik in een flat woon denk ik dat ie dat wel wil zo gauw er lawaai komt).

Maar rot man, hoop dat ze er iets mee kunnen en je niet teveel kwijt bent (en jullie je vooral niet te veel gevolgen aan ondervinden).
Veiligheidsgevoel is het ergst. We wonen in een erg groot huis, waardoor we eigenlijk niet in de gaten kunnen houden wat er beneden gebeurt. Zal wel stressen zijn bij geluiden de komende tijd.
  maandag 17 februari 2014 @ 09:02:03 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136801889
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:00 schreef Skv het volgende:

[..]

Veiligheidsgevoel is het ergst. We wonen in een erg groot huis, waardoor we eigenlijk niet in de gaten kunnen houden wat er beneden gebeurt. Zal wel stressen zijn bij geluiden de komende tijd.
Is jullie verdieping niet af te sluiten?
pi_136801905
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:00 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb voor ¤ 300,- een alarmsysteem gekocht. Hier zitten 2 bewegingsmelders bij, en een raam/deur contact. Met een beetje slim ophangen heb je de zwakke plekken in het huis afgedekt. Het is geen hoogstaande installatie, maar het gaat in ieder geval flink loeien..
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  maandag 17 februari 2014 @ 09:07:05 #64
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_136801958
Bij mijn buren was afgelopen zomer ook ingebroken. Ze hadden de caravan op de oprit staan met stroom erop, toen is de visite wss de straat door komen rijden , kijken wie er niet thuis was o.i.d. en die hebben toen de buren de caravan zien inpakken ofzo. En hebben dus gewacht tot mijn buren weg waren. Ik was toen ook niet thuis (op vakantie) maar er stond wel een auto op de oprit, en ik had een krant en een bordje met mes op het aanrecht gezet en een kopje in de woonkamer (uit voorzorg :')_ ) dus miss dat ze dachten dat er bij ons wel iemand thuis was.

Overigens hebben ze bij de buren alleen ''klein spul'' meegenomen, geld , edelmetalen etc.
Politie wist te vertellen dat het waarschijnlijk professionele lui waren geweest en niet met tv's en laptops wouden slepen.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_136801990
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:23 schreef Skv het volgende:

[..]

zoiets voldoende?
Bieden
Wat men hier ook vergeet te zeggen is dat je met een MagLite iemand in het donker verblind en je hem / haar daardoor makkelijker kan overmeesteren. Die dingen komen ook keihard aan. Mijn broer heeft er eens de autoruit van een inbreker mee kapot geslagen en een flinke deuk in de zijdeur mee gemaakt. De inbreker is waarschijnlijk meer geld kwijt aan het renoveren van zijn auto dan dat hij buit heeft gemaakt.
pi_136801992
Waarom mogen we in Nederland een inbreker eigenlijk niet gewoon kapot schoppen dan wel dood schieten?
  maandag 17 februari 2014 @ 09:09:30 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136802004
Die inbrekers waren waarschijnlijk linksen die jouw horlogeverzameling gaan herverdelen want dat is eerlijk.

Ik hoop dat ze uiteindelijk gepakt worden met behulp van die vingerafdrukken zodat ze hun 2,5 uur taakstraf niet ontlopen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 17 februari 2014 @ 09:09:39 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136802007
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:08 schreef Kandijfijn het volgende:
Waarom mogen we in Nederland een inbreker eigenlijk niet gewoon kapot schoppen dan wel dood schieten?
Omdat we een beschaafd land zijn?
pi_136802028
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Omdat we een beschaafd land zijn?
Ik ben ook heel beschaafd na mijn omgeving. Maar deze komen over het algemeen niet niet ongevraagd nachts mijn huis binnen.

Doodgeschopt worden hoort er nu eenmaal bij als inbreker had je maar een ander vaak moeten uitzoeken.
pi_136802068
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:57 schreef DeadSkin het volgende:
bij ons moet hij er ongemerkt langs... succes _O-
pi_136802118
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:11 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik ben ook heel beschaafd na mijn omgeving. Maar deze komen over het algemeen niet niet ongevraagd nachts mijn huis binnen.

Doodgeschopt worden hoort er nu eenmaal bij als inbreker had je maar een ander vaak moeten uitzoeken.
Verschil is dat zij het verrassingselement aan hun zijde hebben. Zij zijn op hun hoede omdat ze inbreken. Ik verwacht niet ineens oog in oog met zo'n stakker te staan. Denk dat een handgemeen in de regel niet in het voordeel van de bewoner zal vallen. Helemaal niet als je een voorbereide inbreker hebt met een mes of staaf oid.
pi_136802129
Ik heb een machete naast mijn bed liggen. Als er een inbreker langskomt gaan alle deuren op slot, trek ik een ijshockeymasker over mijn gezicht en gaan we verstoppertje spelen.
De klaagbaak is een machine.
pi_136802163
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:38 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld had hij zijn zakken al volgestopt met de bescheiden horlogeverzameling van TS.
Inboedelverzekering. Enige vervelende is dat emotionele waarde niet vergoed wordt.

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:11 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat ontzettend kortzichtig. Je kan het probleem ook bij de bron proberen aan te pakken, natuurlijk. Waarom gaan mensen inbreken?
Oh.
pi_136802167
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Verschil is dat zij het verrassingselement aan hun zijde hebben. Zij zijn op hun hoede omdat ze inbreken. Ik verwacht niet ineens oog in oog met zo'n stakker te staan. Denk dat een handgemeen in de regel niet in het voordeel van de bewoner zal vallen. Helemaal niet als je een voorbereide inbreker hebt met een mes of staaf oid.
Daarom zou ik bij voorkeur ook een legaal handvuurwapen onder mijn bed/tafel willen hebben :). Tot die tijd heb ik honkbalknuppel boven de deurpost en onder mijn bed.

Ik zou er denk ik niet achter aan gaan rennen zoals jij gedaan hebt. Maar adrenaline doet vreemde dingen met mensen.
pi_136802180
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:19 schreef Nat-Water het volgende:

[..]

Inboedelverzekering. Enige vervelende is dat emotionele waarde niet vergoed wordt.

[..]

Wat ontzettend kortzichtig. Je kan het probleem ook bij de bron proberen aan te pakken, natuurlijk. Waarom gaan mensen inbreken?
Omdat ze geen respect hebben voor andermans bezit en geen geweten hebben.
pi_136802337
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:19 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Daarom zou ik bij voorkeur ook een legaal handvuurwapen onder mijn bed/tafel willen hebben :). Tot die tijd heb ik honkbalknuppel boven de deurpost en onder mijn bed.

Ik zou er denk ik niet achter aan gaan rennen zoals jij gedaan hebt. Maar adrenaline doet vreemde dingen met mensen.
Haha, het enige wat er door me heen schoot is dat ik hem van de trap af moest schoppen. Hoop dat de politie ze te pakken krijgt.
  maandag 17 februari 2014 @ 09:32:03 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136802376
quote:

[..]

Omdat ze geen respect hebben voor andermans bezit en geen geweten hebben.
En op gebrek aan respect staat de doodstraf.
  maandag 17 februari 2014 @ 09:33:26 #78
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_136802393
Toevallig, zat er net aan te denken om een aluminium honkbalknuppel en pepperspray te kopen. Is alleen illegaal in Nederland maar in het buitenland kan je er wel aan komen.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  maandag 17 februari 2014 @ 09:34:47 #79
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_136802408
quote:
9s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En op gebrek aan respect staat de doodstraf.
Ja, gewoon doodtrappen als het moet. Zou niks moeten geven.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_136802419
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:13 schreef mschol het volgende:

[..]

bij ons moet hij er ongemerkt langs... succes _O-
Oehhh :)
pi_136802427
quote:

[..]

Een legaal handvuurwapen zal jij nooit onder je bed/tafel mogen bewaren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_136802435
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:34 schreef Fopje het volgende:

[..]

Ja, gewoon doodtrappen als het moet. Zou niks moeten geven.
of Martelen XDD
pi_136802560
Dit is echt naar :{

En ik heb zelf geen idee wat ik zou doen. Schreeuwen denk ik sowieso wel. Het idee alleen al geeft me de kriebels. Hoop dat ze gepakt worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136802649
Ik zou geen honkbalknuppel kopen, wat wil je daar mee doen? Iemand doodslaan om een aantal rot centen?

Zoals je nu gehandeld hebt is de enige juist wijze, hoop herrie maken en dan staat zo'n kerel zomaar buiten. Nu hopen dat de politie 'em te pakken krijgt.

Wel vervelend voor je dat het zo'n rotzooi geeft!
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_136802753
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:47 schreef voederbietel het volgende:
Ik zou geen honkbalknuppel kopen, wat wil je daar mee doen? Iemand doodslaan om een aantal rot centen?

Zoals je nu gehandeld hebt is de enige juist wijze, hoop herrie maken en dan staat zo'n kerel zomaar buiten. Nu hopen dat de politie 'em te pakken krijgt.

Wel vervelend voor je dat het zo'n rotzooi geeft!
Het wordt een maglite. Dit keer was ik in vechtmodus en hij in vluchtmodus, een volgende keer blijft hij misschien staan. Plus dat ik dan kan verblinden! Ik ben me echt professioneel de tyfus geschrokken zeg. In mijn eigen fucking bed. :{

Weet niet of dit de beste reactie was, omdat ik er echt vijf trappen naar beneden achteraan ben gevlogen om hem een trap te geven. Op blote voeten. :')
  maandag 17 februari 2014 @ 09:53:31 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136802769
Heb je geen slot op je deur of je luik?
pi_136802794
quote:
5s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:53 schreef Lienekien het volgende:
Heb je geen slot op je deur of je luik?
Nee, luik is de slaapkamer, in de nok van de zolder. Ik ga wel zorgen dat er een apart slot op onze deur boven komt. Van de verzekering hoefde dat niet, maar geeft vanaf nu wel een beter gevoel.
pi_136802807
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Het wordt een maglite. Dit keer was ik in vechtmodus en hij in vluchtmodus, een volgende keer blijft hij misschien staan. Plus dat ik dan kan verblinden! Ik ben me echt professioneel de tyfus geschrokken zeg. In mijn eigen fucking bed. :{
Ik kan me voorstellen dat je je dan echt een rolberoerte schrikt. Ik heb eens mee gemaakt dat er een onbekende bij de achterdeur stond, weet tot op de dag van vandaag niet wie het was en wat ie moest. Maar volgens mij moet je je realiseren dat een inbreken spullen steelt en dat de bemoeienis van een bewoner daar dusdanig mee botst dat ze niet weten hoe snel ze weg moeten komen.
Enige wat je met zon maglite kunt doen is 'em naar z'n kop gooien.

Hoop rotzooi ook van het glas denk ik?
pi_136802831
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:55 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je je dan echt een rolberoerte schrikt. Ik heb eens mee gemaakt dat er een onbekende bij de achterdeur stond, weet tot op de dag van vandaag niet wie het was en wat ie moest. Maar volgens mij moet je je realiseren dat een inbreken spullen steelt en dat de bemoeienis van een bewoner daar dusdanig mee botst dat ze niet weten hoe snel ze weg moeten komen.
Enige wat je met zon maglite kunt doen is 'em naar z'n kop gooien.

Hoop rotzooi ook van het glas denk ik?
En de afgebroken stukken kozijn, en manshoge kasten die ruW leeg zijn getrokken.
pi_136802876
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:56 schreef Skv het volgende:

[..]

En de afgebroken stukken kozijn, en manshoge kasten die ruW leeg zijn getrokken.
Shit hee, sterkte ermee.
pi_136802921
Mijn enkel is ook helemaal opgezwollen, waarschijnlijk iets te enthousiast geweest vannacht met mijn sprintje.

Ach, zo maak je nog eens wat mee. :')
pi_136803157
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:54 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee, luik is de slaapkamer, in de nok van de zolder. Ik ga wel zorgen dat er een apart slot op onze deur boven komt. Van de verzekering hoefde dat niet, maar geeft vanaf nu wel een beter gevoel.
Let daarbij wel op je eigen veiligheid (dus sleutel aan de binnekant erop laten zitten en/of een slot met een vaste sleutel gebruiken).
Mocht er brand uitbreken is dat je enige vluchtweg en je wilt niet vast komen zitten in je "eigen veiligheid".

En natuurlijk rookmelders om je optijd te wekken en nog weg te laten komen.
  maandag 17 februari 2014 @ 10:14:29 #93
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136803254
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 10:09 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Let daarbij wel op je eigen veiligheid (dus sleutel aan de binnekant erop laten zitten en/of een slot met een vaste sleutel gebruiken).
Mocht er brand uitbreken is dat je enige vluchtweg en je wilt niet vast komen zitten in je "eigen veiligheid".

En natuurlijk rookmelders om je optijd te wekken en nog weg te laten komen.
Dat inderdaad!

Whoa Skv'tje, wat kut zeg. ;(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_136803529
Ontzettend dom om erachter aan te gaan. Voor hetzelfde geld had hij een pistool, of een mes zoals je zelf zegt, en was je nu dood of (zwaar)gewond geweest.
  maandag 17 februari 2014 @ 10:36:15 #95
419639 jupisama
Als je maar wilt!
pi_136803708
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt in mijn studentenhuis. Sliep BG en onder het raam op de grond, waardoor de inbrekers niet hadden gezien dat ik aan het slapen was. Stond er opeens één in mijn kamer, ik schreeuwde en rende er ook achteraan. Kreeg ook te horen, dat het beter was om dit niet te doen.

Mijn eerste reactie was echter: "WTF, blijf met je poten van mijn spullen af" ik rende erachteraan, en mn muis die aan mn laptop vastzat lag nog verdwaald op de straat, maar van de inbrekers geen spoor te bekennen.

Dus ja, ik reageer er precies hetzelfde op.
  maandag 17 februari 2014 @ 10:52:20 #96
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136804138
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_136804320
wat moet je dan doen? Hem even helpen met spullen opzoeken en in de auto laden zeker -_-
Een honkbal knuppel is denk niet nodig met een bierfles gaan ze ook wel weg.
pi_136804332
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 10:59 schreef Bart.Sch het volgende:
wat moet je dan doen? Hem even helpen met spullen opzoeken en in de auto laden zeker -_-
Een honkbal knuppel is denk niet nodig met een bierfles gaan ze ook wel weg.
Die liggen gelukkig niet standaard naast mijn bed. ;)
pi_136804675
quote:
Die liggen gelukkig niet standaard naast mijn bed. ;)
das soms beter ook wakker worden en denken waar is mijn portemonnee en waar is mijn mobiel gebleven!!!

Maar ik denk dat een inbreker banger is om betrapt te worden dan dat jij bent voor hem
pi_136804689
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:14 schreef Bart.Sch het volgende:

[..]

das soms beter ook wakker worden en denken waar is mijn portemonnee en waar is mijn mobiel gebleven!!!

Maar ik denk dat een inbreker banger is om betrapt te worden dan dat jij bent voor hem
Dat zal best, maar ik heb de schrik er aardig in zitten nadat iemand even 's nachts mijn slaapkamer in komt stormen. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')