abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136800996
Sodefuck, dat was me het nachtje wel weer.

Ik woon samen met mijn vriendin in een zolderappartement in een groot vrijstaand huis. Onderburen zijn een weekje op vakantie en we waren heerlijk aan het slapen. Om een uur of half 3 gaat ineens het luik naar onze slaapkamer open. Ik dacht dat het mijn vriendin was (die gaat 's nachts wel eens vaker naar de wc), maar die lag naast me. Het blijkt dus godverdomme een inbreker te zijn die mijn luik openduwt en mijn slaapkamer binnenstapt. Tering zeg. :{

In een adrenalinerush begon ik te schreeuwen en ben ik achter de inbreker (die hevig geschrokken een 'oooooh' uitbracht toen ik uit bed stormde) aangerend. Hij had echter een traplengte voorsprong en vluchtte beneden door het raam naar buiten. Direct de politie gebeld die met een hond onderzoek heeft gedaan, en daarna een tijdelijk raam laten plaatsen.

Op de benedenverdieping is één ruimte volledig overhoop gehaald en op in mijn appartement is in de kastjes getrokken, gezocht in het tasje van mijn vriendin en is er gerotzooid in de doosjes van mijn bescheiden horlogeverzameling (horloges lagen gelukkig elders). Morgen komt de technische recherche sporenonderzoek doen. Er zijn iig vingerafdrukken op de posten en de stakkers hebben een koevoet achtergelaten. :')

Dan even terug naar waarom ik dit topic open: de politie zei dat ik in het vervolg allesbehalve achter de inbreker aan moet gaan. Het schijnt dat de wat professionelere sujetten het messenblok uit de keuken meenemen en de messen over de verdiepingen verspreiden voor het geval ze betrapt worden. Moet zeggen dat ik er niet over na heb gedacht, maar op de auto pilot er achteraan ben gevlogen. Ik ben nu iig voornemens om een alu honkbalknuppel aan te schaffen voor het geval zoiets zich weer voordoet.

Ik ben benieuwd hoe andere Fok!kers zouden reageren op zoiets: er achteraan? In bed blijven liggen met een deken over je hoofd? Ik ga ondertussen nog even nagenieten van mijn adrenalinerush. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 17 februari 2014 @ 06:57:26 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_136801010
Volgens de politie moet je er niet achter aangaan....

Hebben ze ook een passende oplossing als ze al in je slaapkamer staan? Of moet je ze vriendelijk in een Slavische taal vragen om je huis te verlaten?
pi_136801013
Bij mij was het overdag, betrapte hem toen ik thuiskwam. Ben er nog even achteraan gegaan maar hij had een forse voorsprong dus het had geen zin.
Tap tap tap
pi_136801019
Mwah, of het echt zo uit de klauwen zoals de politie vertelt loopt vraag ik me af. Je kan je wel afvragen wat je er mee opschiet - die jongen gaat handelen omdat hij schrikt, en zal alles doen om weg te komen. Jij persoonlijk zal er alleen maar meer schade door lijden. En stel dat je hem pakt - wat dan? Je hebt hooguit een leuk verhaal, maar meer niet. De risico tegenover de beloning verdeling is erg scheef.
Oh.
  maandag 17 februari 2014 @ 07:25:30 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136801099
Hmmm.
Een flinke oerkreet uitstoten, wanneer hij dan niet meteen vlucht dan ga ik hem te lijf.
  maandag 17 februari 2014 @ 07:33:28 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136801128
Ik denk dat je goed gereageerd hebt. Lijkt me wel een broodje aap dat ze messen verspreiden, want ze willen zo snel mogelijk weer het huis uit gaan en messen verspreiden kost tijd en maakt herrie. Ik zou zelf denk ik hetzelfde gedaan hebben maar hem niet overmeesteren. Straks heeft ie nog een koevoet of mes bij zich en dat risico durf ik niet te nemen. Wel balen. Ben je veel kwijt?

Laatst was hier ook al een topic over, maar dan hypothetisch. Zal wel ff kijken of ik die terug kan vinden
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 17 februari 2014 @ 07:34:19 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136801133
Jij hebt zeker het stoerste verhaal in het kringgrsprek op school ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 17 februari 2014 @ 07:43:48 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_136801186
Een inbreker wil in 3 a 4 min weer buiten staan, die gaat echt geen verstoppertje spelen met de messen uit het keukenblok :') Als ze wapens bij hebben (bijv. een KOEVOET) dan kunnen ze daar ook mee slaan toch.

Veel herrie maken er erachteraan dan weet je iig zeker dattie niet terug komt (als jij thuis bent)
Dum de dum
pi_136801200
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:43 schreef Fe2O3 het volgende:
Een inbreker wil in 3 a 4 min weer buiten staan, die gaat echt geen verstoppertje spelen met de messen uit het keukenblok :') Als ze wapens bij hebben (bijv. een KOEVOET) dan kunnen ze daar ook mee slaan toch.

Veel herrie maken er erachteraan dan weet je iig zeker dattie niet terug komt (als jij thuis bent)
Koevoet lag beneden, ik zit dus op de bovenste verdieping. Wat betreft die messen: dat vertelde de agent die langskwam me.
pi_136801205
Als ik dit zo lees zou ik dat in die situatie echt niet durven denk ik, maar ik denk dat je op zo'n moment gewoon ineens spontaan reageert.
pi_136801212
Ik denk dat een inbreker op dat moment ook niets liever wil dan wegkomen en ik wil niets liever dan dat hij weggaat, dus in die zin hebben we gelijke belangen. Ik denk dat door te laten merken dat ik er ben, hij het snelste weg zal zijn, dus iets van gillen ofzo.

Zou er zeker niet achterna gaan, kijk wel hard uit. Maar goed al mijn spullen bij elkaar zijn dan ook 30 euro waard ofzo :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_136801214
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat je goed gereageerd hebt. Lijkt me wel een broodje aap dat ze messen verspreiden, want ze willen zo snel mogelijk weer het huis uit gaan en messen verspreiden kost tijd en maakt herrie. Ik zou zelf denk ik hetzelfde gedaan hebben maar hem niet overmeesteren. Straks heeft ie nog een koevoet of mes bij zich en dat risico durf ik niet te nemen. Wel balen. Ben je veel kwijt?

Laatst was hier ook al een topic over, maar dan hypothetisch. Zal wel ff kijken of ik die terug kan vinden
Ik weet niet wat er beneden is gestolen. Wel zag ik dat er tvs afgekoppeld klaar lagen om meegenomen te worden en een laptop. Boven heeft hij wel in mijn bureau getrokken en doosjes van horloges geopend, maar die waren gelukkig leeg. Tas van mijn vriendin is ook leeggegooid, 15E weg maar voor de rest is alles er nog.
  maandag 17 februari 2014 @ 07:49:26 #13
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_136801218
ik heb een dikke maglite en een bijl onder m'n bed liggen.

Hij gaat in stukken weer naar buiten als die niet snel genoeg is.
Daarna snij ik mezelf wel als zijnde dat ik aan hetzelfverdedigen was. :+

Nee serieus, je gaat toch niet niks liggen doen en afwachten...

Goed gedaan man.

Dit gun je helemaal niemand verder trouwens. Nog geslapen verder?

Luik naar je fritselkelder slaapkamer?
ah regel 1 zolder appartement ;) :D
pi_136801221
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:47 schreef Unites het volgende:
Als ik dit zo lees zou ik dat in die situatie echt niet durven denk ik, maar ik denk dat je op zo'n moment gewoon ineens spontaan reageert.
Door de adrenaline kan ik het me ook niet goed herinneren. Ik dacht alleen maar: jij in mijn huis aan mijn spullen? Ik schop je helemaal verrot. Heb ook zoiets geschreeuwd toen ik vier trappen naar beneden achter hem aan ben gevlogen. Pfoe, wat was ik boos. En nog steeds.
pi_136801225
Altijd een zaklampje in de buurt houden, en niet eentje die op penlites werkt:

Beetje zaklamp en hij komt nergens met een keukenmes...
pi_136801231
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:49 schreef RaymondK het volgende:
ik heb een dikke maglite en een bijl onder m'n bed liggen.
Je denkt toch zeker niet dat ik Ja nee en amen ga zeggen tegen een inbreker :') _O-

Goed gedaan man.

Dit gun je helemaal niemand verder trouwens. Nog geslapen verder?

Luik naar je fritselkelder slaapkamer?
ah regel 1 zolder appartement ;) :D
Nee ben misselijk en klaarwakker. Technische recherche komt straks voor sporenonderzoek, daarna ga ik slapen denk ik. Mis ik verdomme nog een werkdag ook! :(
pi_136801237
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:51 schreef Sannr_ het volgende:
Altijd een zaklampje in de buurt houden, en niet eentje die op penlites werkt: [ afbeelding ]

Beetje zaklamp en hij komt nergens met een keukenmes...
Is dat duur? Ik denk er aan om een Alu honkbalknuppel te kopen.
  maandag 17 februari 2014 @ 07:53:33 #18
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_136801241
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:51 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee ben misselijk en klaarwakker. Technische recherche komt straks voor sporenonderzoek, daarna ga ik slapen denk ik. Mis ik verdomme nog een werkdag ook! :(
Nou ja, bedenk maar dat dat het minst erge is die werkdag...
Beter beveiligen is dan de eerste stap.

Voor weinig heb je een redelijke alarminstallatie...
pi_136801245
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 06:57 schreef ukga het volgende:
Volgens de politie moet je er niet achter aangaan....

Hebben ze ook een passende oplossing als ze al in je slaapkamer staan? Of moet je ze vriendelijk in een Slavische taal vragen om je huis te verlaten?
Ze zeiden dat ik moest schreeuwen en iets naar hun hoofd moest gooien.
  maandag 17 februari 2014 @ 07:54:23 #20
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_136801251
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat maakt toch niet uit? Gewoon een 3 of 4 cel D maglite nemen idd.
Komt altijd vanpas, en daar sla je de gaten mee in iemands hoofd. (of de tentharingen in de grond) Zonder dat i 1x knippert die lamp...
pi_136801252
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Een echte maglite kost wel wat, de neppers niet. Als er maar veel van die grote batterijen in gaan. En in een rechtzaak is het toch anders als je de inbreker achterna ging met een zaklamp ipv een honkbalknuppel. Dat je uit schrikt en zelfverdediging ermee slaat zal iedere rechter snappen.
pi_136801257
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:53 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Nou ja, bedenk maar dat dat het minst erge is die werkdag...
Beter beveiligen is dan de eerste stap.

Voor weinig heb je een redelijke alarminstallatie...
Dat kost kapitalen voor het huis waar ik woon. En het is niet in mijn eigendom, maar ik verwacht dat de eigenaar er wat mee gaat doen.
pi_136801270
Er was een jaar geleden bij mij ingebroken.gelukkig niet tijdens mijn slaaP. het waren pro's.seiko en swatch lieten ze liggen maar AP, PP,Daytona namen ze mee.

[ Bericht 35% gewijzigd door kanovinnie op 17-02-2014 07:58:57 (Dat soort tips hoeven niet) ]
pi_136801277
Ik kan blijven liggen, mijn hond gaat er wel achter aan :)
pi_136801288
Ik vrees een slachtpartij. Wat dat betreft ben ik wel een beetje labiel.
You wear your smile like it was going out of fashion...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')